Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Krullie,

Gefeliciteerd met de cryo. Wel een lekker idee, al hoop ik natuurlijk dat je hem niet nodig hebt.

Gister was de punctie 1 week geleden. Ben benieuwd of ik ook cryo's heb, maar dat hoor ik pas 5 mrt, gelijk met de bloeduitslag.

Ik heb deze week een drukke week gepland, met ook 's avonds veel afspraken. Hopelijk denk ik er dan niet te veel over na.

En ook hier - voor mijn gevoel - megaborsten... Ik hoop dat het een goed teken is, maar geen idee hoe ze 'normaal' voelen. Alles ligt nu immers zo onder het vergrootglas...

Groet, Michelle

• Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ja de pregnyl, die was ik vergeten. Ja vanaf toen is het ongeveer!!

Ik heb trouwens geen gele sticker op de utrogstan, maar in de bijsluiter staat het wel vermeld! Pas op met autorijden e.d. Maar ik las ergens dat de bijwerkingen minder zijn als je ze vaginaal gebruikt en dat doen wij volgens mij allemaal hier.

Krullie, wat goed hé, toch nog een cryo!!

Geplaatst

Hihi, dan ga ik vast knock out als ik ze gewoon slik. Heb echt zo'n slaap van die dingen!

Krullie goed zeg! Een reserve. Hopen dat je 'm niet nodig hebt. Of pas later voor een brusje. Het begint voor jou nu echt spannen te worden he, de laatste week.

Geplaatst

pfff meiden ik benijd jullie niet hoor, wat zijn die ww zwaar! In deze weken word je zo heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees en bij alles wat je voelt zijn er die bedenkingen, die ellendige twijfels. Ik hoop voor jullie allen dat er deze maand een ware baby boom ontstaat want iedereen die hier door moet gun je een goede afloop.

Geplaatst

hallo wachtbank-meiden,

ik mag ook op de bank! joepie! ik had vrijdag punctie- er waren 3 eitjes. vanmorgen het resultaat en daarna de tp. alle 3 bevrucht en aan het delen (eentje wat minder, maar komt misschien nog en dan mag die in de vriezer)! en er zijn er 2 teruggeplaatst (omdat ik al zo oud ben...).

ik ben zo blij met dit resultaat.

het lijstje Wachtbank Maart:

Krullie: testen 01-03

Henne: testen 04-03

Michellem: testen 05-03

Jane: testen 07-03

Smile: testen 07-03

Honeybee: testen 07-03

Moon74: testen 09-03

Leonore: testen 10-03

nu volgt het wachten...... en wachten.... pfff, ik wil het nu wel al weten! ik heb al bedacht dat ik stiekem op 6 of 7 maart alvast thuis ga testen (2 weken na de punctie). of is dat echt af te raden?

x leonore

Geplaatst

Ha Leonore, plof neer :-) Mooi zeg, twee kleine ukkies en misschien nog een cryo. Goed resultaat!

In Rotterdam mag je 15 dagen na de punctie testen. In principe is de punctiedag je ovulatiedag en ben je 15 dagen later dus 'overtijd'. Maar omdat je met ivf soms wat later ongesteld wordt door de progesteron houden veel klinieken ook 15 dagen na de terugplaatsing aan. In Rotterdam gebruik je trouwens ook maar tot 13 dagen na de punctie progesteron dus misschien heeft het daarmee te maken. In ieder geval kun je er denk ik zelf 14/15 dagen na de punctie best een testje aan wagen....alleen zegt negatief dan natuurlijk nog niks en kan het met postief ook nog makkelijk mis gaan. Maar dat is altijd. Lekker een antwoord waar je wat aan hebt he, haha!

Geplaatst

hi henne, ja inderdaad een lekker antwoord. ik snap dat de bloedtest doorslaggevend is, en niet de zwangerschaps-thuis-test. ik las trouwens in een van mijn formulieren dat ik tot en met week 12 met de progestron bolletjes moet doorgaan (in geval van zwanger). da's wel erg lang he? ik heb het idee dat het bij mij een beetje werkt zoals de pil, word er humeurig van. kan dat? ook de pijnlijke borsten zoals hier al meer genoemd. en slaperig, maar dat kan ook omdat het vanmorgen weer zo vroeg was...

nou ik ben blij hoor op dit bankje, tussen mijn lotgenoten! heb het idee dat ik sommige van jullie al aardig 'ken'. gek he?

x leonore

Geplaatst

Hihi, graag gedaan hoor! Die progesteron is echt in elk ziekenhuis verschillend. Tot 12 weken hoor je wel vaker hoor.

Ik heb er in het EMC eens naar gevraagd omdat ik het bij ons zo kort vond. het antwoord was dat de professor er daar zelf onderzoek naar had gedaan en had geconcludeerd dat het geen enkele zin had om het langer te gebruiken dan tot 13 dagen na de punctie. Punt. Nou dat weten we dan he :-D

Geplaatst

Eindelijk mag ik dan ok weer op het bankje plaats nemen. Vanmiddag de 10e IUI gehad. Vandaag hadden we een record aan zaadcellen, nou zegt dat niet alles, maar misschien ook wel. We moeten toch ergens kracht en hoop uithalen.

Linda27: testen 09-03

Iedereen super veel succes met te bliven zitten en de tijd door te komen!!

Liefs Linda

Geplaatst

zo dames, gezellig dat jullie er ook bij zijn komen zitten!! het wordt echt steeds voller hier, de ziekenhuizen draaien overuren...

en Linda: als er flink wat zwemmers zijn gevonden dan mag je daar zeker hoop uithalen! het zegt niet alles, maar de kans neemt wel toe natuurlijk. ik duim voor je meis (en voor de andere dames naast me ook natuurlijk!).

Geplaatst

Sofie: testen 10-03

Twee 6cellige cuties aan boord, testen officieel 7 maart maar dan ben ik met mijn man en zijn familie op weekend in de Ardenen dus geen zin om naar Leuven te bollen, daarom liever maandag testen zodat ik heel blij of heel triest kan zijn thuis.

Ja meisjes ik hoop dat het bankje stevig is !!! We gaan ervoor hé.

Wie heeft er hier nog 2 emmies aan boord? Misschien leuk om dat erbij te zetten en ter info ook hoeveel cellig ze zijn... of overdrijf ik dan ;)

Geplaatst

Wachtbank Maart:

Moon74: testen 09-03 - 1 ukkie teruggeplaatst.

-----------------------------------------------------------------------

Start is gemaakt; hoeveel cellig weet ik niet... 't is een goeie :)

Geplaatst

Wachtbank Maart:

Linda27: testen 09-03 - IUI 2 follikels

Geplaatst

Wachtbank Maart:

Sofie: testen 10-03 - 2 cuties 6 cellig

Geplaatst

Wachtbank Maart:

Jane: testen 07-03, 2 emmy's, beide 8-cellig

Geplaatst

Meiden!!

Wat is het al gezellig druk op het bankje!! Dat is een goed teken...

Ik hoop woensdag aan te sluiten.. en nu maar hopen dat de cryo's heelhuids ontdooien.

Houden jullie vast een plekkie voor me vrij??

En blijven zitten hoor!!

Geplaatst

Hahahaha, dan kan ik niet achterblijven;

Michellem: testen 05-03 - 1 emmy 8 cellig

Linda, Leonore en Sofie, welkom op de bank!

Hennen en Leonore, ik zit er ook aan te denken om, als het nodig is, stiekem iets eerder te testen. op donderdag 5/3 moet ik bloed laten prikken, dat is 15 dagen na de TP. Maar rekenend met de punctiedatum, kom ik al op maandag 2 maart uit.... Bovendien heb ik ergens gelezen dat als het niet gelukt is, de menstruatie meestaal tussen 8-11 dagen na de TP optreedt. Dussss....

Welterusten! (ben dood op, ben al sinds vanmorgen 9.00 uur aan het werk en wil nu alleen nog maar naar bed. Eigenlijk al een paar uur). Ik voel me een beetje alsof ik heel erg verkouden ga worden...

Jullie al 'symptomen'???

Groet, Michelle

Geplaatst

OOOOhhh ik kan haast niet wachten totdat ik bij jullie kan aanschuiven, maar ja eerst nog maar even de 1e fm donderdag afwachten. Ik ben nu de hele tijd bang dat het mis gaat, dat ik niet eens totaan het bankje kom, ik weet niet hoe ik aan dat gevoel kom zo ineens.

Maar ik ben blij als het donderdag is zodat ik weet of alles goed is. Ik ben begonnen met twijfelen omdat ik dingen voel die ik de eerste keer niet voelde, maar meschien is dat juist goed, wie weet

Geplaatst

Oh Lucky-t, moeilijk he! Je moet maar afwachten hoe alles eruit gaat zien en soms laat het vertrouwen je dan even in de steek. Dat hoort erbij, het komt vast helemaal goed!

Maatje ik heb nog geen symptomen hoor. Tenminste, niets nieuws. Nog steeds kramperig maar wel wat minder. En stom genoeg maak ik me daar dan ook weer zorgen over. Kramp is niet goed, dan ben ik bang dat het mis is. Maar geen kramp voelt ook niet goed want dan gebeurt er niks. Rare kronkels in m'n hersenpan. Ik droom nog steeds, slaap onrustig en m'n borsten zijn gespannen. Allemaal progesteron denk ik. En ik ben soms wat misselijk maar ik heb een darmprobleem dus daar zoek ik maar even niks achter. De vorige ronde was ik misselijk vanaf de eerste spuit :-D

Maar het begint nu wel moeilijk te worden. Ik mag 15 dagen na de punctie testen, zit vandaag op dag 7. Ga dus de 2e week al in. De onrust slaat genadeloos toe!

Gelukkig ben ik na de acupunctuur van gisteren iets minder slaperig dus ik ga vandaag proberen een paar uur naar m'n werk te gaan. Afleiding heb ik nu heel hard nodig.

Krullie jij begint ook hard naar de testdag toe te gaan, hou je het nog een beetje uit?

Jane nog zo moe vandaag? Sofie weer aan het werk?

Is het niet ongelooflijk dat we gewoon met z'n tienen op het bankje zitten? Volgens mij is dat wel een record. Dus laten we alle andere records ook maar even slaan. Go girls!!

Henne

Geplaatst

Wachtbankje

Henne: testen 04-03, 1 eigenwijs plakkertje

Michellem: testen 05-03 - 1 emmy 8 cellig

Geplaatst

Hennen en Leonore, ik zit er ook aan te denken om, als het nodig is, stiekem iets eerder te testen. op donderdag 5/3 moet ik bloed laten prikken, dat is 15 dagen na de TP. Maar rekenend met de punctiedatum, kom ik al op maandag 2 maart uit.... Bovendien heb ik ergens gelezen dat als het niet gelukt is, de menstruatie meestaal tussen 8-11 dagen na de TP optreedt. Dussss....

Je bent 15 dagen na de punctie 'overtijd'. Ik vind 8-11 dagen na de tp ongesteld worden dus wel vroeg hoor, dat zou dan 11 -14 dagen na de punctie zijn. Dus al voordat je overtijd bent. Ik werd zelf 16 dagen na de punctie dus 13 dagen na de tp ongesteld de vorige keer. Maar het hangt ook af van hoelang je progesteron gebruikt. Dit kan je menstruatie vertragen. Er blijft gewoon niks van te zeggen. Fijne he :devil2:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden