Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Snoeske dan is inderdaad 14 februari de eerste dag dus zou je uitkomen op 21 november.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal, succes morgen. 't Is voor jullie wel een superspannend ziekenhuisbezoekje natuurlijk. Hopen dat het meevalt allemaal en dat jullie kunnen gaan genieten zonder zorgen!

Geplaatst

Goedemorgen meiden!!

Ik las in het andere topic dat er veel nieuwe zwangeren bij zijn gekomen, wat goed allemaal!!!!!!!!

Vandaag weer de dag van de echo en ik moet eerlijk bekennen dat ik zenuwachtiger ben dat vorige week.

Vorige week hebben we hartactiviteit gezien en we zijn nu zooo bang dat het er in 1 keer niet meer zou zijn...

Nou ja, nog een paar uurtjes, we moeten om 13:30 in het erasmus zijn...

Chantal, voor jullie ook een hele belangrijke dag.... Ik duim voor jullie... hou ons op de hoogte!!!

Snoeske, qua kwaaltjes hebben de meeste last van vermoeidheid en misselijkheid, maar volgens mij heeft nog niemand dagelijks met haar hoofd in de wc gehangen, toch meiden??? En die steekjes in de buik heb ik ook nog steeds...

Michelle, die 2 weekjes zullen ook voorbij vliegen en dan kun je het mooie hartje van de beeb zien kloppen..!!

Popje, wij gaan vanmiddag ook in het ziekenhuis melden dat we alleen maar de 20 weken echo willen hebben. We hebben het afgelopen jaar genoeg polonaise aan ons lijf gehad en het is en blijft alleen al een wonder dat het gelukt is.... Hoop dat je al wat bijgetrokken bent van je avonddiensten??

Jane, hoe gaat het nu met je misselijkheid?? Bij mij werkt het echt al ik een koekje op bed eet en er dan pas uit ga... Wij hebben ook gewacht met MVM tot de 1e echo... het blijft tot altijd spannend.

Hoe is het verder met de nieuwe zwangeren???

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hey Daan & Chantal,

Veel succes/plezier vandaag met de echo's. Ik hoop voor jullie beide op goed nieuws! Houden jullie ons op de hoogte??

Ik heb er gister toch nog maar even een test tegenaan gegooid. Hihihihi - ik kon het niet laten en mijn man was van huis. Dan is wat extra bevestiging toch wel lekker ;-))) En twee hartstikke dikke strepen. Gelukkig. Maar inmiddels voel ik me eigenlijk ook wel echt zwanger, al vallen de kwaaltjes heel erg mee. Wel redelijk moe, en nu en dan een beetje wee-ig (maar als ik dan weer eet is het weer ok) en exploding boobies. Ik heb ook wel heel erg het idee dat mijn buikje al groeit. Dat had ik bij de eerste echt niet!! Toen zag je bij 5 maanden pas een heel klein buikje. Maar als dit zo doorgaat, passen bij broeken bij 3 maanden al niet meer...

Ik word ook helemaal vrolijk van dit mooie weer. Het is eindelijk lente!

Fijne dag iedereen!!

Michelle

Geplaatst

Ik vind het nog wel eng om mezelf in deze kringen te begeven maar probeer het toch maar heel voorzichtig, hahah !! Ben nog helemaal onderste boven van gisteren. We hadden een hele andere planning voor ons 5-jarig jubileum, we zouden lekker uit eten gaan enzo, maar we hebben de hele dag alleen genoten van het geweldige nieuws en zijn lekker saampies thuis gebleven, en besloten van het weekend lekker op pas te gaan want gister waren we er een beetje af met zn tweeën, hahaha !!!

Het lijkt me wel lang wachten tot het 14 april is (1e echo), maar ja volhouden, nu is het op iets goeds wachten.

Geplaatst

Hey Lucky,

Welkom ook in deze groep en nogmaals gefeliciteerd!!!!

Hoewel de officiele wachtweken nu voorbij zijn, krijg je nu te maken met de wachtweken voor de echo. Wederom een heeeeeeel spannende tijd. Probeer je niet teveel zorgen te maken, maar ook lekker te genieten!

Knuffel, Michelle

Geplaatst

Chantal en Daan, spannend vandaag weer echo's, ik wil jullie veel plezier wensen en Chantal ik wil jou nog even een hart onder de riem steken, ik hoop zo veselijk hard voor jullie dat de natuur nu een keuze heeft gemaakt zodat jullie deze bespaart blijft.

Lucky gezellig dat je mee kletsen hier nu gaat het even over hele andere dingen (ochtendziekte zere borsten) haha, de eerste weekjes tot aan de echo zijn ook weer heel spannend maar zoals Michelle al zei, probeer nu vooral heel te genieten van het feit dat je mama gaat worden.

Geplaatst

Kan me nu ook bij jullie voegen hahaha, zelf net ff gerekend en kom uit op eind november.

Moet 9 april voor de eerste echo en ze zeiden net aan de foon dat ik dan op 7 weken zit. Vind het echt heel spannend allemaal.

Ff een vraagje, wanneer begonnen jullie met de bekende zwangerschapskwaaltjes??? Voel namelijk nog helemaal niks, alleen af en toe een licht gevoel van misselijkheid.

Kuzzz

Geplaatst

Hi lieve meiden,

De natuur heeft voor ons een keuze gemaakt. Baby 2 is heel natuurlijk afgestoten en er zat één hele mooie baby in mijn buik van ruim 2 cm.

Je zag al echt het hoofdje e.d.

Ik zei eerlijk dat ik er blij mee was, vanwege de risico's en de arts zei ook dat ik gewoon blij mocht zijn.

Ik mag mij nu onder de huis/tuin/keuken zwangeren gaan voelen.

Vanaf nu kunnen we naar een verloskundige en hoef ik niet meer naar het ziekenhuis (alleen om te bevallen HIIHIHIHIHI).

Daan, hoe is het bij jou gegaan?

Geplaatst

Wow Chantal, dat is heel goed nieuws. Ben heel blij voor je. Geniet van deze mooie dag!

Het wordt een gezellige boel hier. Helemaal leuk. Het is idd een lange zit voor de eerste echo. Ben nog steeds misselijk, de hele dag door. Ben vandaag vrij en heb vanochtend dan ook rustig aan gedaan. Ach, het hoort er schijnbaar bij. Voor mij is dit dan wel weer een teken dat het goed zit!

Meiden, geniet van deze mooie lentedag!

Liefs, Jane

Geplaatst

Chantal wat fijn voor jullie! Leuk om te zien als het al zo gegroeid is en vorm begint te krijgen :D Ga lekker genieten vandaag.

Wie van jullie wil straks weten welk geslacht de beeb heeft?

Geplaatst

hai chantal,

fijn dat de keuze door de natuur is gemaakt, en dat alles goed gaat met de andere baby. Geniet er lekker van !!!!

Ik vind het best lang duren voordat ik de echo krijg (14-4) maar dat zal wel tussen de oren zitten, hahaha maar ja we hebben al zoveel gewacht dan kan dit ook nog wel.

Geplaatst

Hi Lucky,

Ik moest ook een paar weken wachten (volgens mij 3) voor de 1e echo.

Daarna weer twee weken wachten.

Die weken zijn echt slopend, maar ik weet zeker dat je erdoor heen komt!!!

@ Daan - hoe was je echo vandaag??

Geplaatst

Wat gezellig...zoveel zwangeren!!!

Kunnen we nog mooi een maand of 7/8 samen zwanger zijn!

En daarna hééééééééél lang moeder zijn! Heerlijk toch!

Ik vind het nu allemaal erg spannend worden...maandag heb ik mijn eerste echo. Ben toch nog wel een beetje onzeker...waarom dat weet ik niet...

Ik voel me goed! Geen last van misselijkheid (gelukkig!!!) en ook geen last met eten o.i.d.! Dus da's mooi!

Wel ben ik vreselijk moe, moe, moe! Hoort erbij, zeggen ze dan...

Geplaatst

hai krullie,

wat spannend maandag de echo, dat lijkt me zo geweldig he. Wij moeten daar nog even 3 weekjes op wachten maar ik probeer ervan te genieten. Maar het is nog zo onwerkelijk. Vooral omdat ik helemaal geen klachtjes heb dus dan voelt het nog niet echt. Waarschijnlijk is dat over een tijdje wel anders en hoop ik meschien dat het overgeven stopt, hahaahah !!!!

Succes maandag !!

Geplaatst

Hallo

Chantal wat fijn voor jullie, nu kan je echt gaan genieten!

Krullie heerlijk dat je maandag voor je eerste echo mag..

Ik mag 31 maart moet dus nog even wachten....

Ik heb gelukkig nog geen zwangerschap kwaaltjes ben alleen MOE, en moet onwijs vaaaak plassen pfff....

Alles goed verder dames?

Geplaatst

Zo meiden, daar zijn we dan eindelijk hahaha

Gisteren onze 2e echo en alles was weer helemaal goed.

De kleine is nu bijna 2 cm en bewoog al... was zo raar.. ik heb het ook helemaal gemist...beetje jammer weer..

We hebben ons toch laten "overhalen" om in ieder geval op de intake te komen om een beetje info te verzamelen over alle screenings en testen en hier moeten we op 31 maart heen..

Verder kunnen we maandag gaan bellen voor een verloskundige...

Gelukkig gaat het hier al iets beter en ik ben al 2 dagen niet meer misselijk geweest...ja net even tijdens het eten, maar dat was niet echt schokkend... ben benieuwd hoe het met jullie gaat qua misselijkheid..

@ Mijn baby, heerlijk he zo lekker moe en lui zijn hahahaha.. lekker na het werk gelijk de bank op met een dekentje en schandalig helemaal niets doen..

@ Lucky, ik hoop voor je dat het genieten een beetje lukt... en voor je het weet is het zover en zit je naar jullie beeb te kijken..

@ Krullie, nog 2 daagjes en dan voor jullie al de echo!!! Heel veel succes en we willen alles weten...

@ Dani, ik zou wel graag willen weten wat het wordt, maar mijn mannetje niet... dus ik denk dat het een verrassing gaat worden..

@ Jane, hoe is het vandaag met je misselijkheid gesteld?

@ Chantal, Ben blij voor jullie dat de natuur een handje heeft geholpen.. geeft een hoop rust denk ik.. heb je al een afspraak gemaakt bij de verlos?

@ Tammy, gezellig dat je er bij bent gekomen!! Bij mij begon de misselijkheid op de 6e week...

@ Michelle, hoe is het bij jou???

Geplaatst

Hoi meiden,

Het gaat hier even niet zo goed. Ben echt de hele dag kotsmisselijk en ik moet dus nu ook steeds braken. Voel me echt belabberd. Ben gisterochtend al om half 12 thuisgekomen van mn werk en meteen mn bed ingedoken! Bepaalde geuren kan ik gewoon niet verdragen. Ik had het gister met de geur van pindakaas en koffie. Dan ren ik naar de wc. Pffff, ik zit er echt een beetje doorheen, ben een beetje moedeloos. We moeten er gewoon maar ff doorheen. Het is niet anders.

Daan, super dat je weer een mooi echo hebt gehad. En al 2 cm, dat gaat best snel!

Nou meiden, sorry voor mn geklaag maar ik voel me echt ff zo nu.

Fijne zondag allemaal!

Liefs, Jane

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Jane, wat balen dat je je zo belabberd voelt... Eén troost: misselijkheid in het begin van de zwangerschap schijnt ervoor te zorgen dat er na de bevalling minder complicaties zijn (met inkrimpen van de baarmoeder, start van de borstvoeding, etc.). Dat is natuurlijk nog wel heeeeeeel ver weg, maar toch. Ik hoop voor je dat je een beetje goede tips krijgt op je nieuwe topic tegen misselijkheid... Ik ben gelukkig helemaal niet misselijk. Had bij mijn eerste zwangerschap ook dat mijn neus 'aan' was gegaan: handdoeken uit de droger? Bleh!! De lichaamsgeuren van andere mensen? Yuk!! Gelukkig heeft het maar zo'n 3 tot 4 weken geduurd, dus ik hoop ook dat dat bij jou zo is!!

Daan, fijn dat je een goede echo had. 2 cm al weer, dat gaat best vlot!!

Krullie, veel succes / plezier maandag. Heel bijzonder om te zien dat er een mini-mensje in je buik zit!!

Chantal, fijn dat de natuur zelf voor een oplossing heeft gezorgd! Ik hoop voor je dat het echte genieten nu kan beginnen!

Snoeske, Tamme, Lucky-T en mijn baby (hoop niet dat ik iemand vergeet): super dat jullie ook mee komen schrijven. Volgens mij was maart toch wel echt een topmaand!! Yeah - babyboom in november 2009!!

Zijn er eigenlijk bij mensen meerdere emmy's teruggeplaatst en dus nog grotere kansen op tweelingen??

Hier gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik heb niet echt kwaaltjes, anders dan MOE. En ik voel me inmiddels ook wel echt zwanger, dus ik heb er wel een goed gevoel over (grotere boobies die nu en dan iets gespannen aanvoelen). Hier is het genieten dus wel begonnen!

Wat doen jullie eigenlijk met sport en zo? Alweer als vanouds of houden jullie wel rekening met de zwangerschap?? Ik vraag het omdat ik vanmiddag competitietraining heb in aanloop op de start van de tenniscompetitie (niveau prik hoor). En mijn moeder vond het raar dat ik daaraan meedeed. Maar als je een beetje naar je lichaam luistert, kun je toch wel gewoon weer van alles doen? Bij de zwangerschap van Jasmijn heb ik echt tot ruim 7,5 maanden doorgetennist. Voordeel van blijven sporten en bewegen is dat ik lekker fit aan de bevalling begon, en er ook best makkelijk doorheen gerold ben... Ik wilde dat nu eigenlijk ook weer doen, en dus ook gewoon lekker competitie spelen... Ik zal het eens navragen in het zh, maar ben ook benieuwd hoe jullie hiermee omgaan...

Fijne zondag allemaal!!

Knuffel, Michelle

Geplaatst

Hallo Meiden..

Ik ben nog steeds erg moe pffff... kan niet eens een filmpje af kijken.... verder voel ik nu nog zo nu en dan krampjes in me buik, is dat normaal???

groetjes mijnbaby

Geplaatst

Hi All,

@ Mijnbaby, ik ben bijna tien weken zwanger en kan nog steeds geen film afkijken. Dit kan tot week 14 duren, dus dat kan nog even duren.......

Vanochtend gelijk de verloskundige gebeld. Ik kan gelijk morgenavond langs.

Heb alleen een wrange smaak van de VK. Ze vroeg mij een paar dingen en dus ook hoe oud ik was, dus ik zeggen 31 jaar (bijna 32 joehoeeee) en toen zei zij: Dan ben je wel jong voor IVF.

Dit vind ik echt een rare opmerking. Ze weet toch niet waarom wij IVF hebben. Kijk er is bij ons niets aan de hand, maar stel dat dat wel het geval is, dan hoort zij zoiets toch niet te zeggen.

Ik ga er morgenavond heen, maar als het mij niet bevalt, dan ga ik gewoon ergens anders heen. Ik zal in iedergeval die opmerking nog wel met haar bespreken....

Geplaatst

Vannacht slecht geslapen...ik vond het zo spannend die eerste echo!!

Vanochtend om half 10 mochten we dan eindelijk!

Echt zo'n mooie ervaring!!! Ik zal even vertellen hoe het verliep!

Vandaag zou je 7 weken en 4 dagen moeten zijn, we zullen eens gauw gaan kijken!

Oké, ik zie hier een vruchtzakje en ja hoor...een hartje dat klopt. Wel ligt ie een beetje raar (o jee, dacht ik). Even verder kijken...

Ik geloof dat ik een verrassing voor jullie heb...(nou dan weet je wel genoeg!)...het zijn er twee! Gefeliciteerd jullie zijn zwanger van een een-eiige tweeling! (waaatttt??? dat kan toch helemaal niet, er is er maar één teruggeplaatst...hoe kan dat nou?!)

Je begrijpt wel dat we dit niet verwacht hadden... Ze zagen er allebei goed uit (allebei de groten van 7w4, dus in orde)!

We zijn natuurlijk dol gelukkig! Moeten natuurlijk wel even aan het idee wennen, maar zijn de gelukkigste ouders in spe!

Ga nu snel werken en dan vanavond naar mijn ouders!! JOEHOE!!

Geplaatst

@ Chantal, da's idd een rare opmerking. Als je er geen goed gevoel bij hebt moet je er niet mee in zee gaan hóór.....

@ Krullie, hoe is je eerste echo gegaan vandaag? Of moet je nog? Ben heel benieuwd.

Hier nog steeds misselijk, heb me helemaal gestort op voedsel waar vitamine B inzit. Heb nog niet hoeven braken vandaag dus dat zie ik dan maar weer al een plus. Hopelijk kan ik morgen gaan werken.

Liefs, Jane

Geplaatst

Krullie wat GAAF hahahha... je verwacht 1 vruchtzakje te zien zijn het er 2..... wat apart volgens mij gebeurt dat zeer zelfde als je 1 TP heb gedaan je zwanger raakt van een 2ling..... gefeliciteerd meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden