Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, je krijgt een spuit met bepaalde stoffen erin als je een NEGATIEVE bloedgroep hebt.

Ik ben A-negatief en Lucky is O-negatief.

Wij zijn, zoals ze noemen, Rhesus negatief. (dit komt 20% bij de vrouwen voor)

Na de bevalling kijken ze welke bloedgroep je baby heeft. Als dit een positieve bloedgroep is, dan krijg je weer een spuit, dit is om te voorkomen dat jouw bloed zich met de baby mengt. Dat is niet goed voor de moeder en kan eventueel bij een volgende zwangerschap problemen brengen. Er zit hier absoluut geen gevaar bij voor de baby.

Geplaatst

Vandaar dus dat jullie die prikken krijgen, vond het al zo raar. Had de vk er helemaal niet overgehoord, dus vandaar de vragen.

Best raar dat als je een negatieve bloedgroep hebt, dat het dan ineens weer allemaal anders is. Dat ze het ook hebben kunnen ontdekken allemaal, dat verbaasd me ook steeds.

Maar goed het is dus makkelijk met een prik te verhelpen allemaal, en belangrijker nog geen schade voor jullie of beeb.

Geplaatst

Precies, goed uitgelegd. De kans dat ons kindje een positieve bloedgroep heeft is aanwezig want mijn man heeft A-postitief. Maar dat moeten we afwachten tot de kleine er is.

Geplaatst
Precies, goed uitgelegd. De kans dat ons kindje een positieve bloedgroep heeft is aanwezig want mijn man heeft A-postitief. Maar dat moeten we afwachten tot de kleine er is.

Bij mij ook mogelijk, mijn mannetje is B-positief..........................zul je altijd weer zien!!

Geplaatst

Ik ben ook negatief en mijn vriend is positief, na de bevalling bleek dat Justin ook positief is dus dan krijg je nog een spuit maar na zo'n bevalling doet een spuit er ook niet meer toe hihi.

Geplaatst

Vandaag in Nijmegen geweest voor wat wij dachten de controle voor teveel vruchtwater.

Nou na de echos een grote teleurstelling: plassen, bloeddruk meten, bloedprikken, ctg mag ik dus de laatste weken in het ziekenhuis doorbrengen.Vandaag ook al direct een prik gekregen om de longetjes wat meer te laten rijpen voor als hij/ zij eerder mocht komen. De baby heeft niet t gewicht wat hij/zij zou moeten hebben. ze houden me dus liever in de gaten.Er zou iets met de placenta zijn en we hebben grote kans dat hij/zij zich daardoor eerder meld of eerder gehaald moet worden en doordat we in venlo geen academisch ziekenhuis hebben liggen moet ik dus in nijmegen blijven. baal baal baal zou eigenlijk niet weg mogen maar doordat er thuis ook nog heel veel geregeld moest worden moet ik vandaag om 3 uur me melden.

Ik hoop dalijk wel dat ik de laptop mee kan nemen om toch een beetje verslag te kunnen blijven doen en jullie allemaal te blijven volgen.

Hopelijk blijft het bij jullie allemaal lekker gaan

Geplaatst

Jeetje Ange dat is ook geen leuk nieuws voor jullie, natuurlijk is het fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden maar een paar weken in het ziekenhuis is geen pretje natuurlijk.

Geplaatst

Zo hoop je niet de rest van je zwangerschap door te brengen natuurlijk, maar ja als het t beste is voor de kleine dan zit er niets anders op. Sterkte, en hopen dat je een beetje afleiding hebt daar.

Geplaatst

Ange: jeetje zeg, das even schrikken. Je wordt gelukkig goed in de gaten gehouden en dat is voor de kleine en jou het belangrijkste. Mocht er dan iets gebeuren ben je in goede handen. Veel sterkte ermee!!!

Heb eens nagekeken en blijkt dan mn man ook A positief is. Dus geloof niet dat wij ook een prik moeten krjigen, wel heel toevallig. Dus denk dat onze kleine ook A positief zal zijn. Ik ben totaal niet medisch aangelegd dus heb geen idee hoe dat werkt haha.

Geplaatst

Hi Ange,

Wat een lelijke streep door de rekening, maar ja, alles voor het welzijn van de kleine... Veel boeken en tijdschriften meenemen!!! En met een beetje geluk heb je gewoon internet op je kamer, dus dan kun je de hele dag surfen... Maar balen is het natuurlijk wel...

Dikke knuf, Michelle

Geplaatst

Zojuist terug van mn controleafspraak. De twins liggen nog steeds met hun hoofdjes naar beneden. Hopelijk blijft dat ook zo. En de hartjes kloppen mooi!

Mn bloeddruk was te hoog, 135/95! Heb m nog nooit zo hoog gehad. Vervolgens heb ik een plasje moeten inleveren en heeft de gyn gekeken of er eiwit in mn urine zat. Dat was gelukkig niet het geval, mijn urine is goed. Nu moet ik morgen terug voor nieuwe bloeddrukmeting en ik krijg meteen uitslag van het bloed. Baal er wel een beetje van maar het is niet anders. Ben blij met de vele controles die ik heb!

Liefs, Jane

Geplaatst

Och nee toch, dat is mijn grootste angst.

Het ziekenhuis op zich niet maar wat moet je de hele dag doen?

Ga je ons goed op de hoogte houden?

Sterkte en ik hoop dat de kleine nog even goed en gezond in je buik blijft zitten.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hi Jane,

Fijn dat de hartjes weer goed klonken en dat ze nog steeds met hun koppies omlaag liggen.

Hele stomme vraag misschien, maar wat zijn eventueel gevolgen van een hoge bloeddruk? En kwam het niet gewoon doordat je een eind had gelopen/gehaast/chocolaatje had gegeten? Schijnt daar namelijk direct invloed op te hebben, toch?

Voel je je verder wel goed? Bevalt het niet-werken goed?? Moet eerlijk bekennen dat ik ook behoorlijk aan het aftellen ben naar het verlof. Nog 3.5 weken... Dat is wel goed te overzien natuurlijk!

Greetz, Michelle

Geplaatst

Hoi Michelle,

Een te hoge bloeddruk kan verschillende problemen veroorzaken. Het kan zijn dat de beebs een groeiachterstand hebben en voor mij kan het betekenen dat bepaalde orgaansystemen niet goed werken bv de nieren. Nav de bloeddrukmeting hebben ze mn urine gecheckt. Vooral de onderdruk is belangrijk, deze mag niet hoger zijn dan 90 en de mijne was 95. Als je eiwit in je urine hebt dan kan dat duiden op zwangerschapsvergiftiging. Maar mn urine was goed gelukkig. Ik was op de fiets naar het ziekenhuis gegaan (10 min fietsen), er stond een hele harde wind en ik moest me idd een btje haasten omdat ik iets te laat van huis was gegaan. Hopelijk is de meting morgen goed!

Ik voel me verder goed. Hou alleen ontzettend veel vocht vast. Heb echt hele dikke handen en voeten en past bijna geen schoenen meer. Loop nu steeds op mn slippers maar het begint wel kouder te worden nu.

Ben blij dat ik gestopt ben met werken, ik had het niet volgehouden. Het niet-werken bevalt goed, doe lekker rustig aan en neem overal de tijd voor. Wel vind ik dat je wereldje een beetje klein is als je niet meer werkt. Gelukkig heb ik regelmatig contact met mn collega's. Zo blijf ik nog een beetje op de hoogte!

Liefs, Jane

Geplaatst

He Ange,

Wat een schrik dat je "ineens" de laatste weken van je zwangerschap in het ZH moet doorbrengen.

Ik weet uit ervaring dat dat beslist niet leuk is, al ben je daar wel op de juiste plek.

Ik hoop dat je kindje nog lang zal blijven zitten.

Veel sterkte met alles

Groet Snoeske

Geplaatst

Jane,

Wel vervelend dat je bloeddruk zo hoog was! Hopen dat ie morgen weer wat beter is.

Bij de zwangerschap van mijn dochter "klom" mijn bloedruk, naarmate de zwangerschap vorderde, steeds wat omhoog. De dag dat ze geboren is was mijn onderdruk 100 en werd ik door de verloskundige doorgestuurd naar het ZH. Er is bij mij nooit een oorzaak voor gevonden, gelukkig.

Hopen dat het meevalt! Veel succes morgen!

Geplaatst

Hoi Snoeske,

Dank je wel meis! Hoe gaat het nu met jou? En met Rutger?

Geplaatst

Wat naar Jane dat je bloeddruk te hoog is, maar kan natuurlijk zijn omdat je een beetje hebt moeten doorfietsen. Morgen maar op tijd vertrekken en rustig aan fietsen. Maar ook wat Michelle al zegt, denk aan het eten van te voren. Ik had ook 30 min voordat ik naar de vk hagelslag op en een tosti. Dus druk was ook meteen een stuk hoger dan normaal.

Hopelijk morgen beter en wel lekker dat je meteen de uitslag krijgt. Mooi ook dat de beeb nog steeds lekker met hoofdjes naar beneden liggen. Helemaal klaar om te komen haha (nu nog niet natuurlijk). Geniet lekker van je vrije tijd hoor, ik zit lekker af te tellen.....nog 6.5wk phhhh

Geplaatst

@Jane

Met mij gaat het elke dag wat beter. Ben nog steeds erg moe. Maar dat heeft gewoon tijd nodig. Ik zal jullie het hele verhaal besparen maar ik heb 2 augustus een enorme bloeding gehad doordat de placenta een stukje los had gelaten, hierbij ben ik 2 liter bloed verloren. Dus na een transfusie, een infectie en een keizersnede zal het wel even duren voordat ik weer helemaal de oude ben. Maar ach, ik kan wel wat hebben denk ik dan, die kleine man van ons heeft veel minder om bij te zetten, daar maaak ik me meer zorgen om.

Met Rutger gaat het momenteel goed. We hebben gister weer een gesprek met de kinderarts gehad en die was tevreden over hoe het nu gaat. Rutger is nu wordt nu niet meer beademd maar nog wel ondersteund in zijn ademhaling. Verder heeft hij behalve zijn maagsonde en ademhalingsondersteunig, ook geen infussen ofzo meer. Daar ben ik erg blij om want als je je kleintje zo ziet liggen met al die infussen dan breekt je hart....

Wij vinden het een wonder dat hij het zo goed doet. Al blijft het soms moeilijk om er van te genieten omdat je weet hoe kwetsbaar zulke kindjes zijn...

Snoeske

Geplaatst

Jeetje Snoekse, Klinkt nu al heel heel heftig. Kan me voorstellen dat je nog niet bent opgeknapt, want 2 liter is toch wel een behoorlijk veel. En dan ook nog eens een keizersnee, is ook best heftig. Vooral omdat je weet dat het kindje nog zo klein is. Doe vooral rustig aan en geef jezelf de tijd om weer te herstellen na deze zware opertatie.

Gelukkig wel goed om te horen dat het met Rutger stukje bij beetje beter gaat. Het zal nog wel heel veel tijd nodig hebben voordat hij mee naar huis mag. Aan de andere kant wordt hij hier wel goed in de gaten gehouden en het is ook altijd al een geruststelling als de arts ook positief is. Dat voelt die kleine natuurlijk ook, maar moet wel zeggen dat het een enorme vechter is.

Veel sterkte nog de komende tijd.

Hoe vind je dochter het? Kan ze het een beetje begrijpen?

Dikke knuf.

Geplaatst

Snoeske, jullie hebben een hoop meegemaakt, da's wel duidelijk. Gelukkig doet je kleine vent het goed, het is echt een vechtertje volgens mij! Zorg goed voor jezelf en luister naar je lichaam want het is niet niks allemaal!

Liefs, Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden