Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Snoeske wat heftig allemaal! Gelukkig gaat het steeds beter met Rutger en is de ka positief. Natuurlijk kun je zelf wel wat meer hebben dan de kleine vent maar denk wel aan jezelf hoor! Jouw manneke heeft er niets aan als zijn mama zichzelf voorbij gaat lopen dus probeer wel op tijd je rustmomentjes te pakken.

Liefs Dani.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag is opnieuw mn bloeddruk gemeten en hij was een stuk beter dan gister, 130/80. Gelukkig maar, ook was mn bloed goed. Ik denk dat de te hoge bloeddruk dan toch van het fietsen en haasten kwam. Ben vandaag toch maar ff met de auto gegaan. Wel wil de gyn mij volgende week weer terug zien.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hi Jane,

Wat fijn dat de bloeddruk nog ok was!! hihihi - al die inspanning is in jouw (onze) toestand natuurlijk ook nergens meer goed voor ;-))

Dani, hoe gaat het bij jullie? Hoe doet Justin het? Zit je op een roze wolk of zijn jullie nog aan het wennen??

Knuf, michelle

Geplaatst

Jane fijn dat je bloed druk goed was!

Mijn bloeddruk was vandaag ook prima, we mochten zelfs de baby zien.... ( heb er wel een beetje om gevraagd hahahha) maar hij was zoals altijd lekker bewegelijk!

Verder was alles prima met de baby en met mij gaat het gelukkig ook super!!

Hoop dat het met de rest van de dames ook goed gaat.....

Mag over 3 weken al weer naar de VK....

Geplaatst

Gaat snel nu vind je niet. Ik ben dinsdag op controle geweest en mag ook over 3 weken weer terugkomen. Het lijkt allemaal nog zo ver weg maar voor je het weet liggen we te puffen, hahaah.

Geplaatst

Ja het gaat nu echt hard!! begin volgende week al weer 29 weken zwanger.......

Ik ben nu echt de weken aan het afstrepen, kan niet wachten tot ons ventje er is....

Geplaatst

Jane helemaal fijn dat jouw bloeddruk weer gewoon is, toch inderdaad te druk gemaakt dus.

Snoeske en Ange hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het super, je raakt zo snel gewend aan zo'n kleintje om je heen alsof het nooit anders is geweest terwijl hij nog maar twee weken geleden in ons leven is gekomen, heel bijzonder. De kraamtijd was ook heel erg leuk, veel kaartjes, visite en cadeautjes erg gezellig allemaal maar ik ben wel blij dat het normale leven weer is begonnen en we nu op zoek kunnen naar een beetje ritme en regelmaat.

Voor jullie begint het echte aftellen inmiddels ook, ik zag de eerste namen al in het rood verschijnen bij het zwangerschapsoverzicht! Spannend hoor meiden, het wordt dan ineens heel erg echt.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben al heel lang niet meer in dit topic geweest (niemand heeft me gemist hahaha) maar toch even een update.

Het gaat de laatste week niet echt lekker en zelfs de VK is gisteren thuis geweest.

Al een paar dagen vreselijke menstruatie krampen en rugpijn, moest ze even klokken en het kwam om de 10 minuten.

Na een toucheer sessie (auw auw) bleek alles nog wel dicht te zitten gelukkig.

Advies, nog rustiger aan doen en meer uit handen geven.

ff wat reacties:

Dani: Leuk te lzen dat alles zo goed gaat bij jullie!!! Kan ook niet wachten als ik zo eens jouw verhaal lees hahahaha

Snoeske: Hoe gaat het nu met jullie? Wat een verhaal meissie... veel sterkte gewenst voor jullie

Jane: Gelukkig was je BD de 2e controle beter... volgende week maar weer me de auto?

Michelle: Hoe is het met je mannetje?

Ik denk ook aan de rest van de meiden hoor! Hoop dat het met iedereen goed gaat??!!

Nou, ga hier maar weer verder met niets doen, ze zijn hier begonnen met het verbouwen van de badkamer, mijn moeder doet al 2 dagen al het huishouden, voel me eigen daar zo lullig over...........ik wil ook meehelpen!

XXX van Daan

Geplaatst

Daan, hoe lullig je ook voelt onder het niets doen, toch maar alles uit handen geven hoor! Nu is de tijd gekomen om aan jezelf en aan de kleine te denken dat advies krijg je niet voor niets. Wel fijn dat jouw moeder je zo goed helpt nu dat gaat je straks een dikke bos bloemen kosten haha.

Liefs Dani.

Geplaatst

He Daan!

Tjee dat zal even schrikken geweest zijn! Rustig aan doen hoor! Alles uit handen geven is niet makkelijk. Mijn moeder is hier ook al 2 weken driftig in de weer aan het helpen met vanalles en nog wat... Ik waardeer het enorm hoor! Maar het valt soms niet mee om alles uit handen te geven. Gelukkig gaat het steeds beter en kan ik steeds weer meer zelf doen. Ik hoop voor je dat het in je buik voorlopig rustig blijft, lekker blijven broeden!!

Met onze kleine vent gaat het naar omstandigheden goed. Zijn ademhalingsondersteuning kon weer verder afgebouwd worden en zijn voeding gaat ook goed (Ik kolf 6 keer per dag). En .... hij heeft inmiddels de mijlpaal van 1000 gram bereikt!! Hij is natuurlijk nog heel klein maar hij zit in de lift qua groei!

Verder blijft het afwachten. Je blijft toch in je achterhoofd houden dat hij zomaar weer een terugslag kan krijgen, het blijft spannend!

Verder hoop ik dat het met jullie allemaal goed gaat!

Groetjes Snoeske

Geplaatst

Vanuit het ziekenhuis even een kleine update.

Veel valt er niet echt te zeggen ze kijken iedere dag via een ctg hoe de kleine t doet en van daaruit word alles bekeken. Niemand kan me zeggen wanneer t fout kan gaan. We weten in ieder geval zeker dat we de weken niet meer volmaken. De beeb zal eerder geboren worden alleen wanneer??is een goeie. Op 2 sept woog hij net 980 gr. veel te weinig dus. Als op een dag blijkt dat hij t heel moeilijk krijgt in de buik dan gaan ze hem halen. Als t goed is krijg ik komende week weer een echo voor de doorbloeding van de navelsteng, Maar wanneer?? Je word nu geleefd. Ik mag per dag een half uurtje ff in een rolstoel na buiten geduwd worden.

Ja en hoe gaat t met mezelf ik ga iedere dag een strijd van ongeloof, huilen met mezelf aan om de dag door te komen. Doordat wij toch wel ff van het ziekenhuis afwonen komt er maar 1 x per dag iemand op bezoek.

En Daan en alle meiden die nu hulp in huis hebben, Rustig doen pak echt alle hulp aan die je krijgt .

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou het gaat na omstandigheden gelukkig goed met iedereen. Nou ja bijna iedereen.

Ange: gelukkig mag je wel je laptop bij je houden, ben je nog niet helemaal van de buitenwereld afgesloten. Wel lastig dat jullie ver weg wonen en dat er maar 1x per dag iemand langs komt. Blijf vooral aan de kleine denken en dat hij nog zo lang moegelijk kan blijven zitten.

Daan: probeer het echt uit handen te geven en vooral je rust te nemen.

Hier verder alles prima, laatste tijd veel last van harde buiken. Maar na een half uurtje op de bank liggen gaat het wel weer. Ik kijk nu eruit na mn weekje vakantie, kan echt niet wachten op een weekje rust en een keer geen werk gezeur.

Geplaatst

He Ange

Ik kan me goed voorstellen hoe je je nu voelt: zo machteloos omdat je alleen maar kunt afwachten. Ik voelde me in het ziekenhuis heel angstig, hoe komt het allemaal?

Maar moed houden hoor! Hoe moeilijk dat ook is. Ik denk aan je!!

Heel veel sterkte!

Snoeske

Geplaatst

@Ange, ik weet niet zo heel goed wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie kindje voorlopig nog in je buik kan blijven. Heel veel sterkte

@Daan, toch (nog) rustiger aan doen. Hoe lullig het ook is, maar ik denk dat oma toch wilt dat het goed gaat met haar kleinzoon en dochter, dus ze zal met alle liefde jullie willen helpen.

@Snoeske, meid wat fijn dat hij de 1000 gram heeft gehaald. Vanaf welk gewicht zijn hij naar huis mogen?? Zal nog wel even duren en alles moet natuurlijk goed zijn, maar kunnen ze daarover een indicatie geven?

Hier even een leuk bericht.

Ik zou vandaag met mijn man even naar het restaurant gaan van mijn broer en schoonzus. Dit is in Leerdam dus daar komen we niet heel erg vaak.

Daar aangekomen word ik echt zeer verrast.

Zitten daar opeens de twee aankomende oma's, mijn schoonzussen, vriendinnen en een paar collega's.

Wat bleek, had mijn moeder een babyshower geregeld. Normaal gesproken weet ze dat ik daar absoluut niet het type voor ben. Ik sta niet zo graag 100% in de belangstelling, maar vond dit toch wel heel erg leuk. Heb ook wat traantjes moeten laten. Vooral toen ik het kado kreeg van mijn vriendinnetje die er niet bij kon zijn omdat ze ziek is.

Toch heel lief dat ze nog aan mijn dacht. Mijn moeder blijkt ook vorige week bij haar te zijn langs geweest om de cadeautjes op te halen.

Ik heb dus heel veel gekregen en van een vriendinnetje een grote ooievaar met allemaal cadeautjes erin. Ik mag elke keer een nieuw cadeau open maken. Er staat een datum op wanneer het open mag. Beval ik eerder, mag ik gelijk alle cadeautjes open maken.

Nadat het was afgelopen. Kwamen mijn twee beste vrienden ook nog langs..........ja het is alleen voor dames, dus zij waren later welkom....hihihihi.

Zij hadden hun kinderen meegenomen en dat zijn ook mijn 'lease' kinderen, dus dat was helemaal top!!!

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat geweldig dat je moeder dat allemaal had geregeld. Kan me voorstellen dat je even een traantje hebt gelaten haha. Dit soort verassingen zijn natuurlijk altijd leuk.

Hopelijk met de rest van de dames alles ok???

Geplaatst

@ Chantal, wat leuk voor je meid! Zo zie je maar weer, vindt je t stiekum toch wel leuk. En elke dag een cadeautje, toch leuk om de de dag mee te beginnen.

@ Tammy, ik las elders dat je nog steeds vol aan de bak bent op je werk. Kies voor jezelf en luister naar je lichaam. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat zodra je thuis komt je dan halfdood op de bank beland????? Als je het bespreekt met de bedrijfsarts dan is er zo iets geregeld hoor. Denk aan de kleine in je buik meis!

Vandaag 31 weken zwanger. Ondanks dat ik de hele dag thuis bent gaat het best snel. Het "rustigaandoen" begin ik a laardig onder de knie te krijgen. Moet ook wel want mn lichaam fluit met gewoon terug. Krijg meteen harde buiken als ik te veel doe. Doe nu ook standaard elke middag een tuk. Ik merk dat ik het echt nodig heb.

Bijna alles is geregeld hier, op het geboortekaartje na dan. Da's best lastig, er is nl weinig op tweelingengebied. A.s woensdag hebben we een afspraak bij het gemeentehuis. Omdat manlief en ik niet getrouwd zijn is het noodzakelijk dat de ongeboren beebs alvast erkend worden door mn vriend. Als dat niet geregeld is dan moet ik ook mee naar het gemeentehuis om de twins aan te geven. Het kwam er steeds niet van maar we hebben nu as woensdag een afspraak (09-09-09, leuk hé).

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane: wat leuk op 09-09-2009 wel toepasselijk. Geniet lekker van je rust en middag slaapje....zou er bijna een moord voor doen haha.

Ik moet idd ook rustiger aan doen, maar soms is dat moeilijk voor me. Ben altijd al druk bezig en doe alles zelf. En nu moet je ineens rustig doen en niks tillen enzo. Soms baal ik er dan wel van, moet steeds wachten tot mn man de stofzuiger beneden brengt of de wasmand. Ik heb het vorige keer wel al tegen de VK gezegd dat ik zo moe ben, maar die zegt alleen rustig aan doen.

Morgen gaat de grote baas uit rotterdam ook mij bellen om een afspraak te maken voor mn werkzaamheden na de bevalling/ verlof. Dus dan ga ik het ook wel even met hem bespreken dat ik toch wel heel erg moe ben steeds. Gelukkig is zn dochter ook zwanger en iets verder dan ik. Dus hij weet hoe het gaat.

Geplaatst

Tammy, hou er rekening mee dat je werkgever niet zo snel zegt dat je een beetje moet afbouwen. Althans dat was bij mij zo. Iedereen om mij heen adviseerde om te minderen/stoppen met werken behalve mn wergever. Die had me zelfs nog extra uren ingeroosterd. Je hebt als zwangere veel rechten vergeet dat niet.

Liefs, Jane

Geplaatst

Tnx Jane, Ik ga er rekening mee houden. Gelukkig is het hier op het moment niet heel erg druk....eigenlijk geen bal te doen. Dus dan zit ik alweer, van als ik nu thuis was kon ik mooi dit doen of dat doen enzo. Maar goed, de dagen worden gewoon erg lang zo.

Heb ook al zo vaak gedacht om me lekker een paar dagen ziek te melden, maar op de een of andere manier kan ik dat echt niet. Ik ga me dan zo schuldig voelen tegenover mn collega's. Ik ga over 2wk het aangeven bij de VK en mss kan ik de laatste 3wk wel halve dagen werken ofzo, alleen in de middag.

Geplaatst

Chantal wat een super leuke verrassing!!! Ik ben ook nog aan het wachten op mijn baby shower hahah....

Tammy: zoals Jane al zei rustig aan doen luister naar je lichaam, ik had 5 weken geleden onwijs last van harde buiken en het werdt me allemaal even te veel.... door dat ik overal en nergens werk, en ik niet meer zo flexibel ben als dat ik altijd was is er besloten dat ik de ziekte wet in mocht, echt heerlijk ik ben nu al een week of 5 thuis en hoef pas naar mijn zwangerschaps verlof weer te werken.... Ik trok het gewoon echt niet meer was dood op......

Geplaatst

Denk idd dat het maar eens tijd wordt om naar mn eigen lichaam te luisteren, want heb genoeg gedaan voor hier. Ik kijk even hoe het morgen gaat, anders meld ik me vanaf woensdag ziek.

Zit de hele dag te gapen en denk nu al een aantal dagen last van harde buiken. Ook gewoon tijdens het auto rijden heb ik er last van. Dat is denk ik toch niet echt normaal????

Geplaatst

nee is zeker niet normaal, ik had tijdens het werken ook vaak last van me rug en me buik, maar nu gaat het echt PRIMA, thuis kan je je eigen dag indelen..... Ik moet 4 a 5 keer per nacht uit om te plassen ik had het echt niet meer fris en fruitig op me werk kunnen verschijnen.....

Geplaatst

Opzich valt dat nog wel mee, hoef er meestal maar 1 a 2 keer uit om naar de wc te gaan. Was alleen afgelopen vrijdagnacht echt ziek, alleen wel vroeg wakker en de rest van de dag niet meer kunnen slapen. Maar dat kwam omdat ik waarschijnlijk iets verkeerds had gegeten.

Ik vind het alleen zo vervelend tegenover mn collega's om thuis te gaan zitten. We werken hier in een klein team (totaal 4). Nu is een van hen de komende 2wk op vakantie, dus dat maakt het voor mij nog moeilijker. Snappie?!?!!?

Geplaatst

Ja, begrijp dat het lastig is...je voelt je toch verantwoordelijk voor je werk.

Maar...inderdaad ook aan jezelf denken. Dat is het allerbelangrijkste.

Een babyshower...geweldig! Ik had er zaterdag ook één...voor een vriendin... niet voor mij, helaas, hahaha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden