Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mei

25: Michelle verloskundige

26: Dani controle gyn.

29: Mijnbaby VK ( 14 wk en 4 dagen)

juni

2: Daan verloskundige (18w+6d)

2: Mijnbaby We gaan naar Dokter papa

8: Daan 20 weken echo (19w+5d)

8: Champietal VK

9: Champietal 20 weken echo (20w+5d)

11: Lucky-t controle zh (16 wk+3dg)

16: Tammy laatste controle zh

23: Ange vk

27: Champietal 4D pretecho

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

26 november: Tammy

Lucky-t Gefeliciteerd met de puppies.

Hier weer een kleine update:

Ik heb op de 19de controle gehad bij de vk, alles was prima.

Bloeddruk prima, hartje goed wat heerlijk om dat te horen..

Moet alleen mijn urine even laten controleren om een blaasontsteking uit te sluiten, hiervan krijg ik als t goed is vandaag de uitslag van. Volgens zh waar ik ICSI heb laten doen ben ik op 11 nov. uitgeteld en volgens de vk op 17 nov. dus we houden t maar in t midden. hihi komt toch wanneer ze ervoor klaar zijn..

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook zo genoten van het prachtige weer gisteren?? Ik merk echt duidelijk dat de energie weer helemaal terug is, heerlijk!!!

LUcky, wat leuk: puppies. En fijn ook dat de uitslag van de controle goed was.

Ange, wat werd bij jou bij de 12-weken echo als datum genoemd? Volgens mij is dat namelijk de meest nauwkeurige berekening die ze kunnen maken.

Zijn jullie vrij vandaag of aan het werk? Weet van iedereen het werk ook al van de zwangerschap??

Groetjes, Michelle

Geplaatst

Hoi hoi,

Lucky: gefeliciteerd met de puppies!!! Ze zijn altijd zo lief haha. Gelukkig is de uitslag van het zh ook goed. Nu volledig op de baby concetreren en genieten.

Bij mij houden ze het nog steeds op 26 nov. Wel kwam ze de vorige keer met de nekplooimeting op 13wk terwijl ik pas op 12wk 5dg zat, maar goed die paar dagen maakt ook niet uit.

Helaas ben ik vandaag ook gewoon aan het werk...snif. Wil liever lekker op mn dakteras zitten in het zonnetje. Maar goed, gelukkig niet al te druk hier. Bij mij weten ze het al een tijdje, al sinds mn test eigenlijk. En de rest pas na de eerste echo.

Voor degenen die nog moeten werken.....WERKSE!!!

Kuzzz

Geplaatst

Lucky-T gefeliciteerd met de geboorte van jullie nestje Rottweilers.

Een goede vriend van mij (keurmeester o.a. voor de Rottweilers) heeft ook een paar keer een nest gehad, hierdoor heb ik het voorrecht gehad om bij de geboorte van twee nesten te zijn. Echt mooi om mee te maken!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

michellem bij mij werd een 10 weken echo gemaakt en daar bleek uit dat ik op 17 nov ben uitgeteld. Maar kan me er niet zo druk over maken hoor. We zien wel wanneer dat hij/zij zich aankondigd. Ik houd er in mijn achterhoofd wel rekening mee dat t vanaf 11 nov kan gebeuren. Ik krijg ook pas weer met de 20 weken een echo, dit zal wel per vk anders zijn.

Geplaatst

Hier helaas ook aan het werk, zou nu liever thuis bij de pups zijn. Maar helaas, maar mn moeder past op ze dus ze zijn in goede handen.

Vanavond gaan we eens kijken wat er allemaal op de markt is qua babykamers, een beetje rondneuzen voordat we echt gaan uitzoeken. Heb er wel zin in, wordt nu wel echt he !!

Geplaatst

Absoluut!

Qua orienteren - ik zou heel goed rondkijken want er zijn hele grote prijsverschillen. En met name de commodes zijn heel duur. Wij hebben met Jasmijn uiteindelijk geen commode gekocht, maar bij de Ikea een ladenkast (Malm) voor 39 euro en daar hebben we extra pootjes onder gezet. Die gebruiken we nog iedere dag naar volle tevredenheid en het scheelde dus echt heel veel geld. En hij staat ook leuk!

Veel plezier met het uitzoeken!

Michelle

Geplaatst

Hi Meiden,

Hier iemand die ook lekker vrij is vandaag.

Vanochtend in de tuin gewerkt (jaja met handschoenen aan) en nu zit ik lekker even op het bankje.

Mijn buik is echt goed aan het groeien, ik merk het echt als ik zit en ik wil wat pakken.

Morgen gaan we met beide moeders (helaas zijn onze beide vaders al overleden) voor de babyuitzet kijken. Van mijn moeder krijgen we de kinderwagen en van mijn schoonmoeder een deel van de babykamer, dus dat is wel even gezellig.

@ Lucky-T, wat leuk zo'n nest. Dat is ook veel 10 puppies, of is dat normaal voor rottweilers?

@ Michelle, hebben jullie al een keer uitslag gekregen van jullie man? Of weet je zo ongeveer waneer je de uitslag nu gaat krijgen? Ben je eigelijk nog naar die shop geweest in Almere voor de positiekleding? Iedereen vindt bij mij de kleding echt heel leuk en vlot.

Zo mijn 'Eski' heeft honger, dus ik ga even een broodje eten.

Allemaal een zonnige dag nog!!

Geplaatst

@champietal: meestal is een nestje van dat type hond tussen de 5-8, maar het komt wel eens voor dat er zelfs 12 geboren worden.

Geplaatst

Zo net even de eerste positiekleding gekocht. Lekker een rokje voor de zomer, 3 shirts en een broek. Kan nu nog wel een aantal dingen van mn eigen kleding aan, maar sommige dingen beginnen nu wel al wat strakker te zitten. Dus moest er toch aan gaan geloven om te gaan shoppen.

Voor de uitzet is het heel goed om lekker rond te kijken, want zitten wel hele grote verschillen in. Alleen al met de kamers, kwma ik achter. Eerst bij Prenatal geweest kosten ze makkelijk 1100 euro, terwijl bij de baby dump ze beginnen bij 349....dan kan je het natuurlijk zo gek maken als je wilt. Maar toch een aardig verschil. Wij zijn ook rustig aan het rondkijken. We moeten alleen eerst de kamer nog opruimen enzo, nieuwe verf/ behang, nieuwe vloerbedekking etc etc. Dus kamertje hebben we nog tijd zat voor.

Iedereen geniet lekker van het mooie weekend.

Kuzzzz

Geplaatst

Wij zijn gister naar Babypark geweest, daar is het op zich best duur maar wel veel keus. Was wel even fijn om wat afleiding te hebben want gistermiddag is één van onze puppy's gestorven. Ik baal er zo enorm ervan. Jessy probeert echt om een goede moeder te zijn voor haar pups maar helaas heeft ze deze over het hoofd gezien en is ze erop gaan liggen. We hebben gister ons 'dikkertje' in de tuin begraven. Ik blijf er nu om huilen, zou dat toch ook wel met de hormonen te maken hebben dat je nu blijft huilen.

Geplaatst

Hé wat jammer nu, dat je nu er zo om moet huilen zal idd wel de hormonen zijn. Mijn hormonen weten af en toe ook geen raad.

Gelukkig wel wat afleiding met lekker baby shoppen. Nog leuke dingen gekocht????

Kuzzz

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Hier lekker genoten van het weekend en het mooie weer. Begin echt te merken dat de vermoeidheid wat afneemt, hebben jullie dat ook?

Ook hier van de week positiekleding gekocht.

Lucky-t, wat ontzettend jammer van die pup. Kan me best voorstellen dat je daar verdrietig van wordt.

Veel succes iedereen!

Snoeske

Geplaatst

Hallo dames,

Balen van je pup lucky denk dat de tranen ook iets met je hormonen te maken heb is heel normaal hoor...

@ snoeske ik ben nog steeds behoorlijk moe pfff ben aanstaande maandag 14 weken zwanger dacht dat het dan wel voorbij zou zijn.....

wij hebben de kinder kamer en kinderwagen al besteld!!! en we hebben al een baby phone....

Geplaatst

Hey meiden,

Het gaat helemaal lekker hier. Ik geniet met volle teugen van mn zwangerschap. Ik voel met zo blij en gelukkig en een enorme mazzelaar met 2 wondertjes in mn buikkie! Ben vandaag precies 16 weken, toch wel weer een soort mijlpaal.

Afgelopen weekend een start gemaakt met de babykamer, mn vriend heeft al het houtwerk al in de verf gezet. Weet verder nog niet wat ik wil qua kleuren enzo maar een begin is gemaakt. Ook heb ik 3 rolgordijntjes besteld bij de Hema, ze hadden nu 20% korting, dat scheelt toch ff weer. Kan ze over 3 weken halen. Verder ben ik me aan het orienteren op een duowagen. Da´s best lastig, hij moet wel een beetje wendbaar zijn. En natuurlijk handig en praktisch! Heb al wel besloten dat het eentje van Marktplaats wordt, want ze zijn nieuw niet te betalen.

En zo gaan we lekker door. Vindt het zó leuk om hier mee bezig te zijn!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hi Meiden,

Afgelopen zaterdag met de mama's op stap geweest voor de kinderwagen en de babykamer.

We hadden eerst babykamer Gibson uitgezocht, maar vonden dit nu toch meer als het een jongetje zou worden en omdat wij het niet willen weten vonden we dit toch niet zo slim.

Onze ogen zijn nu helemaal gevallen voor babykamer Mees. We hebben een donkere vloer liggen en dan komt dat white wash echt heel mooi in over.

De kinderwagen zijn we ook helemaal overuit. Het gaat de Easywalker Sky worden.

Het enige jammere is dat de kleur oranje er bijna nergens meer is. Dat is net de kleur die wij eigenlijk wilde. Als hij echt niet meer te krijgen is dan nemen we legergroen. Dat was zowiezo toch al de tweede keus.

Verder gaat hier alles prima. Ik voel mij goed en vooral dit mooie weer doet mij erg goed.

A.s. weekend hebben we een familieweekend en daarna lekker 12 juni het vliegtuig in voor Lesbos.

Gisteren een bikini besteld voor de vakantie. Ze zijn erg prijzig, maar het is nu wel echt eentje die ik mooi vind. Hopelijk zit hij ook lekker. Deze week zal hij afgeleverd worden.

@ Lucky - Ach wat sneu dat er eentje is overleden. Het de mama hond dit nu ook in de gaten gehad? En is ze daar ook verdrietig om?

@ Jane - Jeetje, 16 weken alweer. Gaat 'lekker' snel allemaal hè? Je zal wel al een aardig buikje hebben met twee babies in de buik?

Geplaatst

Hey Chantal,

Jij dus ook al lekker druk met shoppen. Geniet ervan! Mn buikje begintal aardig te groeien, alhoewel ik het nog best mee vind vallen. Maar ja, het gaat nog snel genoeg, denk ik. Ben nu 2 kilo aangekomen, daar kan ik wel mee leven!

Geniet van de mooie dag!

Liefs, Jane

Geplaatst

Heerlijk he, het shoppen!

De combi wagen hadden we al een tijdje omdat die bij Van Asten in de aanbieding was voor 300 euro... was een heel pakket ( reiswieg, buggy, cosy, adapter, 2 ligzakjes en tas )

We hebben een Torck wagen, beetje groene/bruine kleur.

Ik had naar een stokke staan kijken, maar mijn man verklaarde me voor gek toen die de prijs zag....

Onze kamer staat al helemaal klaar, alleen de aankleding nu nog.

We zijn een beetje aan het rondneuzen hoe of wat en hebben bedacht dat het misschien een prinsje thema gaat worden.

Alleen op jacht naar sjablonen voor op de muur, het liefste willen we geen behang hebben.

Afgelopen vrijdag ook lekker op pad geweest, eerst naar de babyplanet op Breda, maar dat vonden we niet zoveel, toen naar de prenatal store op Breda, hier hebben we wel wat dingen kunnen vinden.

Daarna snel in de auto en naar Baby van Asten in Tilburg en hier een voedingskussen gehaald, die was maar 20 euro, nog wat pakjes, een slaapzakje, een verschoningskussen, een thermospeen en een tummy tub.

Als ik in de rij sta gaat het mannetje nog ff door met shoppen en komt dan met van alles en nog wat aanzetten hahahah

Morgen avond naar de Ikea, hebben ze ook matrasjes en beddengoed, dus even kijken wat ze hebben...

Alleen nog op zoek naar een babyfoon met camera, hebben jullie enig idee????

Geplaatst

Hey Daan,

Jij bent echt al ver.

Ik heb bijna nog niets gekocht. Alles wat we hebben, dat hebben we tot nu toe gekregen van familie/vrienden.

Ik heb een paar kleine rompertjes gekocht maar verder niets.

We gaan deze week de kamer bestellen en dan willen we na onze vakantie aan alles gaan beginnen.

Geplaatst

Wat leuk om te lezen dat iedereen al druk aan het shoppen is. Vind het ook steeds zo leuk om even te kijken. Vooral bij de baby kleerdjes, alles is zo lief en leuk. Moet me dan echt inhouden. Wij willen wachten met het kopen van alles spullen als de kamer opgeknapt is. Dan kunnen we de meubels laten komen en dan lekker alles inrichten. Anders weten we echt niet waar we het moeten laten haha. Kom je er ineens achter wat voor troep je kan verzamelen.

Van de week al een hele hoop oude dozen weggegooid, vond dozen terug van dingen die we niet eens meer hebben....oeps. Heb wel al een kleurenkaart voor de verf gehaald, denk dat het een beetje in de licht bruine tinten gaat worden, met een wat dondere vloer. Meubels denk ik aan creme met dondere accenten.

Maar goed, eerste moeten we vande week op zoek naar een nieuwe bank, daar zijn we 2 wk doorheen gezakt.

Tijd gaat echt zo snel allemaal. Ben nu alweer 13.5 wk en mn buikje begint een klein beetje te groeien. Van het weekend een korte broek aangehad, maar die begon toch wel strak te zitten. Verder nergens last van.

Nog ff een vraagje....wordt jullie ook steeds gevraagd hoe je je voelt??? Wordt er af en toe wel een beetje gestoord van haha.

Kuzzz

Geplaatst

Bij ons is de kamer klaar, alleen de gordijnen moeten nog worden opgehangen. Ook de spulletjes die op de kraamlijst staan hebben we compleet, wij moeten dus alleen nog op zoek naar een wandelwagen en een babyfoon maar gelukkig hebben we nog wel even de tijd.

Geplaatst

@tammy

Mij wordt het regelmatig gevraagd en ik vindt het juist lief dat iedereen zo met ons mee leeft en me met alles wil helpen.....

Tijd vliegt idd ik ben vandaag precies 14 weken al weer..... vrijdag hebben we een afspraak bij de VK... kunnen we ons kleine hummeltje wel zien. en 2 juni gaan we naar dokter papa.....

Geplaatst

Ik vindt het heerlijk om al zoveel in huis te hebben en iedere avond voordat ik naar bed ga stap ik even de kamer in... heerlijk.....

Nog een paar uurtjes en dan ons wiegje halen die we van mijn ouders hebben gehad.

Straks ff plaats maken in onze eigen slaapkamer en dan in elkaar zetten....

(http://www.koopgoedkoop.nl/schommelwieg-hout-blauw-p-287.html)

We wilden een aparte wieg in onze eigen kamer hebben voor de eerste maandjes....

Is iemand trouwens bekend met babypark in gouda?

Op hun site staat dat de winkel 10.000m2 is...

Is iemand geweest?

Geplaatst

nee ik ben niet bekend met pretpark gouda, wij hebben ons baby kamertje ook al, en we hebben ook al ons kinderwagen... zo leuk! naar even goed overal gekeken te hebben waren we er uit! heerlijk gevoel is dat, dat je niet meer verder hoeft te kijken...

Wie smeert er ook al zijn buikje en billen in met striae voedende lotion in? Ik ben nu een weekje bezig, ik weet dat je het niet kan tegen houden maar dan heb ik er teminste iets aan proberen te doen hahah, ik ben slank en gezien alles in korte tijd zo snel gaat groeien, ben ik er al mee begonnen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden