Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi,

Heb vandaag in ene ene 'vrije' dag. Door de enorme regenval gaat de tenniscompetitie vandaag niet door. Nu moeten we a.s. donderdag (hemelvaart) invallen, maar dat vind ik prima. De weersvoorspelling is namelijk best goed voor volgende week!!

Mbt de uitslag van de combi test. Ik had vooraf bloed laten prikken en kreeg dus gelijk de uitslag. De dikte van de nekplooi was volgens mij 1.3 (3x gemeten), dus dat was allemaal goed. Heb net nog even de brief voor de vk erbij gepakt, hieronder de info mbt Trisomie 21 (kans op down):

Achtergrondrisico = 1: 270 (ivm mijn leeftijd van 34 jr, niet roken)

gecorrigeerd risico (NT) = 1: 1449

gecorrigeerd risico (BC) = 1: 1919

Ttl gecorrigeerd risico = 1:5372

Bij mij staan er dus wel cijfertjes en grafieken (!!) in de brief. Ook staat er expliciet bij dat het een kansberekening is, en dat het dus niet de mogelijkheid op een kindje met down uitsluit. Anders toch maar de cijfers opvragen, al is de uitslag vd kansbereking natuurlijk wel gewoon goed.

Groet, Michelle

Hallo michelle,

Thnx voor je uitleg, ik vindt het eigenlijk wel best, wij hebben geen verhoogde kans, die tabellen met cijfers zeggen me toch allemaal niks, het belangrijkste weten we. het zit goed en we hoeven niet voor verdere onderzoeken terug naar het ziekenhuis, hele opluchting en nu gaan we onwijs genieten en de hele wereld mag nu weten dat we zwanger zijn.........

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Daan,

Wat leuk zeg.......een zoon!!

Hoe groot was jullie zoon gisteren? En 'schrok' je hoe groot hij nu was geworden vergeleken met de vorige keer?

Eerst had je natuurlijk om de paar weken een echo en nu duurde het zo lang.

Vanavond mogen wij naar de VK. Kijken wat ze zegt, maar naar mijn idee gaat het allemaal goed. Over drie weken de 20 weken echo. Daar kijk is wel onwijs naar uit. Even lekker naar de baby kijken en hopen dat alles goed erop en eraan zit.

Geplaatst

Hey meiden,

Weer een nieuwe week, gelukkig maar een korte, woensdag middag al vrij omdat mijn mannetje 40 wordt.. lekker ff feesten in de avond..

Michelle, mijn man heeft al 2 zoons uit een eerder huwelijk en had de voorkeur voor een meisje, dus ik keek hem gelijk aan toen ze gisteren vertelde dat het een jongen zou worden.

Ik zag hem even slikken, maar hij is er u al aan gewend :)

Chantal, hij was echt heel erg groot geworden. Van kop tot kont was ie 10 cm. Ze kon hem niet in z'n geheel meten omdat hij daar al te groot voor was. Ze heeft het botje in zijn bovenbeen gemeten en die was 2,24 en dat stond gelijk aan 17 weken. Hij loopt dus 2 daagjes voor.

Met de laatste echo was de kleine iets van 8 cm, nog geeneens volgens mij, dus het was echt stoer om te zien hoe groot hij ineenkeer was.

Ben echt super blij dat we het gedaan hebben en de 4d echo staat gepland voor 1 augustus als de kleine 27 weken is.

Groetjes van Daan

Geplaatst

Daan, leuk een zoon!

Mijn baby fijn dat de combinatie test positief is!

Michelle ik vind het ook opeens snel gaan wel lekker hoor komt ook denk ik doordat de kritieke weken eindelijk voorbij zijn.

Wij hadden vorige week een afspraak bij e VK alleen we konden het hartje niet heel goed horen. De Vk zelf hoorde t wel zo af en toe. Ik had mn buik ingesmeerd en dat blijkt dus soms storend te werken...

Vandaag mochten we nog een keer en ja hoor het hartje klopte bijna mn buik uit!!

Ze zei wel dat het kindje heel diep in de baarmoeder ligt.

Ik neem 4 weken vakantie op voor mn verlof dus en 4 weken verlof voor de bevalling. Dus half september ben ik al klaar met werken :) (ik had nog heel veel vakantie dagen over van vorig jaar)

Meiden fijne week! Ik heb nog een weekje vakantie......

Popje

Geplaatst

Helaas :-( Ik heb dit keer geen goed nieuws. Ben vandaag naar het ziekenhuis geweest zou namelijk de 1e echo krijgen om te kijken of ze een hartje zagen kloppen maar op de echo was er helemaal niks meer te zien. Ze dachten eerst misschien nog aan een bbz maar na een urinetest was dat ook gelijk van de baan. Aan de ene kant wel fijn dat dat het niet was. Maar aan de andere kant natuurlijk erg balen dat ik de 7 weken niet heb gehaald. Ik weet nu in ieder geval wel dat ik nog zwanger kan worden. Nu is het maar even afwachten wanneer ik weer ongesteld word, kan snel zijn maar kan ook wat langer duren, mijn lijf is natuurlijk beetje uit balans door al die medicijnen van de afgelopen keer. Gelukkig hebben we nog 4 cryo's en dus in ieder geval nu nog 2 kansen. Pas daarna zou de 2e IVFpoging pas van start gaan. Het is nu gewoon afwachten.

Geplaatst

Ik kom net van de VK vandaan.

Ze was weer helemaal tevreden. Mijn baarmoeder groeit goed en het hartje klonk ook perfect. Bloeddruk was ook perfect, dus niets om te klagen.

Normaal pas over vier weken naar de VK, maar dan zijn we op vakantie, dus we gaan nog even op 8 juni, net voor de vakantie wil ze mij nog even zien.....

Geplaatst

@mama27, jee wat een rotnieuws voor jullie, je klinkt er vrij nuchter onder maar het is niet niks, sterkte hiermee.

@Chantal, fijn dat alles er weer goed uitzag, het is toch steeds weer even een geruststelling.

Hier gaat alles redelijk goed, vandaag de 100 dagen grens bereikt :D

Geplaatst

Hello meiden,

Vandaag weer bij de gyn geweest. Heb de 2 beebs weer mogen bewonderen. De hartjes hebben we gehoord (blijft mooi en bijzonder) en mn bloeddruk was ook ok. Kortom iedereen was weer heel tevreden.

Heb nu pas over 5 weken weer een afspraak staan, heb dan meteen de 20 weken echo. Weer iets om naar uit te kijken!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik heb vandaag mijn eerste afspraak bij de Gyn. in het plaatselijke ziekenhuis. Heb er erg veel zin in. Ik ben benieuwd of ik weer een echo krijg.

Zo te horen gaat het met iedereen wel aardig goed. Als je dat eerste trimester gehad hebt kun je er toch wat meer van genieten is mijn ervaring. Bovendien zijn de kwaaltjes bij de meeste aardig afgenomen.

Mama 27 jou wens ik veel sterkte.

Ik laat wel even hoeren hoe de controle was.

Groetjes Snoeske

Geplaatst
Hey dames,

Mei

13: Popje Verloskundige

14: Mijnbaby Combi test. ( heb al bloed geprikt, dus alleen de NK meting)

14: Lucky-t 12 weken echo + combinatietest

17: Daan tussendoor 2D echo (16w+4d)

18: Champietal VK

19: Jane gyn (15 weken)

25: Michelle verloskundige

26: Dani controle gyn.

29: Mijnbaby VK ( 14 wk en 4 dagen)

juni

2: Daan verloskundige (18w+6d)

2: Mijnbaby We gaan naar Dokter papa

8: Daan 20 weken echo (19w+5d)

9: Champietal 20 weken echo (21 weken)

27: Champietal 4D pretecho

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

25 november: Tammy

Nieuwe afspraken staan er weer bij.

Geplaatst

Mei

juni

8: Champietal VK

9: Champietal 20 weken echo (20w+5d)

Uitgerekende datum

25 november: Tammy

Ik heb hem ook even bijgewerkt.

Geplaatst

Mei

juni

16: Tammy laatste controle zh

Uitgerekende datum

26 november: Tammy

Zo ik heb het ook weer even bijgewerkt.

Vanmorgen nekplooimeting gehad. Echt geweldig!!!! Ze moest hem even wakker maken en daar was iemand niet blij mee haha. Lag lekker met de armen en benen te schoppen, daarna weer in de chill mode. Lekker op de rug met armen in de lucht en benen gekruist. Lekker kunnen genieten van de beeb. Kregen ook meteen de uitslag, 1:821, volgens hun was dat prima in orde. Hele opluchting.

@mama 27: veel sterkte met het verwerken. Zo te lezen ben je wel al een beetje positief en op naar de volgende ronde. maar toch sterkte.

Kuzzz

Geplaatst

Mei

juni

11: Lucky-t controle zh (16 wk+3dg)

Uitgerekende datum

Ik zit te wachten op het telefoontje van het ziekenhuis met de uitslag van de combi-test. Zouden rond 12 uur bellen, maar heb nog nooit meegemaakt dat ziekenhuizen ook daadwerkelijk rond de afgesproken tijd bellen.

Geplaatst

Hallo,

Ben net terug van de Gyn. Weer een echo gehad. Het zag er allemaal heel goed uit volgens de Gyn. 22 juni moet ik weer komen voor controle en 3 juli heb ik de 20 weken echo. Wat gaat het snel allemaal!

Groeten Snoeske

Geplaatst

Ik heb vandaag toch nog even het ziekenhuis gebeld,omdat ik de brief met de uitslag van mijn combi test een beetje vaag vondt, wel stond er duidelijk in dat ik geen verhoogde kans had op een kindtje met het syndroom van down. en dat ik geen vervolg onderzoeken hoefde te doen. maar zag geen cijfers staan dus wilde toch even meer informatie. Ik heb gesproken met de desbetreffende persoon en die nam de resultaten met mijn door, en al mijn onzekerheid is weg, mijn bloedwaardes waren goed en de meting was ook goed. kan nu dus echt genieten!!

Geplaatst

Mei

juni

15: Popje VK

29: popje 20 weken echo

Uitgerekende datum

Ook mijn afspraken er in gezet.

Geplaatst

Mei

juni

18: Jane 20 weken echo (19w+3d)

Uitgerekende datum

Geplaatst

Mei

juni

29: Tammy VK

Uitgerekende datum

Zo lijstje is weer ge-updated. Bijna klaar met het zh, best blij om.

Kuzzz

Geplaatst

Mei

juni

2: Krullie gynaecoloog (17 w+4 d)

18: Krullie 20 weken echo (19w+5d)

29: Tammy VK

Uitgerekende datum

Ik heb mijn afspraken er ook weer bijgezet!

Echt grappig, Jane...dat we met 'onze tweelingen' zo tegelijk opgaan!

Fijne dagen allemaal!

Geplaatst
Mei

juni

Uitgerekende datum

Ik zit te wachten op het telefoontje van het ziekenhuis met de uitslag van de combi-test. Zouden rond 12 uur bellen, maar heb nog nooit meegemaakt dat ziekenhuizen ook daadwerkelijk rond de afgesproken tijd bellen.

We hebben helemaal niks meer van Lucky gehoord, hoop dat de uitslag goed was en dat ze nu gewoon lekker aan het genieten is van het vrij zijn.....

Geplaatst

Sorry, sorry dat ik niets meer had laten weten. Maar dinsdag zijn onze puppy's geboren, 10 kleine rottweilertjes. Dus ik heb even geen tijd meer gemaakt om achter de pc te zitten. Ze zijn zo lief, en doen het gelukkig allemaal goed.

Heb zelf moeten bellen dinsdag naar het ziekenhuis omdat ik om 15.00 nog niet gebeld was. Maar uiteindelijk konden ze mij vertellen dat we geen verhoogd risico hebben op een kindje met downsyndroom. Dus verder onderzoek is niet nodig. Het is natuurlijk noooit 100% maar in ieder geval zijn we wel tevreden met deze uitslag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden