Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje, Michelle, wat schrik ik hiervan. Kan me voorstellen dat jij ook erg geschrokken bent. Maar de echo zegt genoeg toch? Doe rustig aan meissie en ik denk aan je!

Liefs, Jane

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even een leuk berichtje tussendoor.

Ik lag net lekker uitgebreid op de bank en ik begrijp eindelijk wat ze bedoelen met 'plopjes' in je buik voelen. Het was net alsof iemand aan de binnenkant van mijn buik aan het tikken was. Zo een grappig gevoel, maar ook helemaal gaaf!!!

Ik ben blij om even ons kindje te hebben mogen voelen.

Geplaatst

Hey meiden,

ff een korte update: mijn bloedverlies is sinds gistermiddag gestopt... Hoop nu maar dat het wegblijft! Ben echt heel benieuwd naar vrijdag, dan heb ik een extra echo. Maar ik heb nu nog wel het gevoel dat het nog wel goed zit... Hoop maar dat mijn gevoel me niet bedriegt...

x Michelle

Geplaatst

Hey Michelle,

Bah wat schrikken is dat dan, maar het kan inderdaad vele oorzaken hebben en de echo zag er gelukkig goed uit. Blijf nog wel lekker rustig aan doen en ''ontlast'' jouw lichaam zoveel mogelijk.

Chantal wat een geweldig gevoel is dat, het eerste leven dat je echt voelt, onbeschrijfelijk, geniet lekker van het gekriebel daar binnen.

Wij zijn een paar dagen weg geweest, gisteren terug gekomen. Het weer zat gelukkig mee en we hebben heerlijk genoten, nu even weer alle was weg aan het werken en van de week even de kraamlijst erbij pakken en kijken wat we nog allemaal moeten aanschaffen en dan lekker shoppen.

Geplaatst

Michelle, ben blij voor je dat de bloeding is gestopt. Doe rustig aan en laat je niet gek maken. Goed dat je nog een extra echo hebt van de week.

Hier gaat t weer helemaal goed. Misselijkheid is weg, hopelijk blijft dat zo. Vandaag precies 13 weken zwanger, jippie!!!!

Hoe gaat t verder met iedereen?

Liefs Jane

Geplaatst

He Michelle!

Ben blij voor je dat het bloeden is gestopt. Ben je net die "beruchte" 12 weken grens voorbij en krijg je toch nog ineens weer die onzekerheid. Ik duim met je mee dat de echo van vrijdag gewoon goed is. En als het goed voelt... gevoel zegt ook veel hoor!

Hier is verder alles oke! Ik heb maandag 11 mei de 12 weken echo en daar kijk ik erg naar uit. Als ik die maar gehad heb....

Nou voor alle meiden succes met alle controles/echo's deze week!

Snoeske

Geplaatst

Hey Chantal,

Hier is de rust weer wedergekeerd. Sinds zondagmiddag geen bloed meer gezien, dus ik ben er ook wel weer wat geruster op. Heb ook niet het gevoel dat ik een MK heb gehad, volgens mij moet er dan echt veel meer bloed vrij komen en stolsels, maar de hint dat ik toch een stapje terug moet doen is wel aangekomen...

Maar ik zou wel blij zijn als vrijdag blijkt dat alles inderdaad gewoon goed is...

Hoe is het met de plopjes in je buik?

Groet, Michelle

Geplaatst

Hi,

Gelukkig dat je geen bloed meer gezien hebt. Succes alvast a.s. vrijdag.

De plopjes in mijn buik zijn alweer over. Het was echt heel grappig, maar ik wist dat het ook wel heel vroeg al was, maar volgende keer herken ik ze wel weer gelijk.

Geplaatst

@Michelle, fijn dat het weer beter met je gaat!!

Wij hebben vandaag weer een mijlpaal gehaald; we hebben de hartjes gehoord!

Had vandaag een afspraak met de verpleegkundige. Na ff wat gekletst te hebben mochten we de hartjes horen...echt geweldig.

We hebben wel 2 harttonen gehoord, maar de vraag is natuurlijk of ze niet allebei van dezelfde beeb waren...hahaha!

Geplaatst

Krullie! Heb ik ergens iets gemist? Een tweeling?

Dus je hebt 1 embryo teruggeplaatst gekregen en die is nog heerlijk gaan splitsen?

Gaaf! Gefeliciteerd!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ooh, het lijkt me zo geweldig om het hartje te horen. We mogen volgende week donderdag weer naar het ziekenhuis en hopen dan ook een hartje te mogen horen. Verders alles goed hier, heb alleen al een dag of twee weer het gevoel terug dat ik ongi moet worden, best naar. Maar mn zus zegt dat het bandenpijn is, daar vertrouwen we dan maar op.

Geplaatst

Hallo Lucky T

Ik heb hetzelfde als jou: een dag of 2 al het gevoel dat ik ongesteld moet worden, van die zeurende pijn in je onderbuik, ik wordt daar best een beetje onzeker van.

Wij hebben maandag onze 12-weken echo, als we die maar gehad hebben...

Groeten Snoeske

Geplaatst

Ik kan ook niet wachten tot we het hartje mogen horen, lijkt me echt cool!!

Volgende week donderdag hebben we de nekplooimeting, dames die dit al hebben gehad, hoe lang duurt het? en ik neem aan dat het inwendig is???

Groetjes

Laila

Geplaatst

@Mijn Baby, ik vond de nekplooimeting echt genieten (sowieso van de uitslag), maar we mochten ook een half uur onze beebs bewonderen. Weet niet zo goed hoe dat bij een eenling is...ook best lang denk ik! Na de meting heeft ze ons ook nog een hele fotoreportage meegegeven, dus dat was ook erg leuk!

De nekplooimeting is trouwens uitwendig. Was ook mijn eerste uitwendige echo...best gek eigenlijk...anderen krijgen volgens mij bijna nooit een inwendige echo! Ik vind wel dat de inwendige veel mooiere plaatjes geven, is duidelijker!

Enne...dat ongesteldheidsgevoel is volgens mij bandenpijn, heb daar zo af en toe ook 'last' van!

@Vanessa: Leuk hè! En ja, behoorlijk verrassend na terugplaatsing van één emmy!

Geplaatst

@ Krullie, bij mij was de 12 weken echo inwendig. Ze probeerde eerst wel uitwendig, maar de baby lag niet echt lekker, dus ging ze hem uitwendig doen.

Het hartje horen vind ik ook geweldig. Vorige week moest ik op extra controle bij de VK en toen gingen we weer naar het hartje luisteren. Het gaat ook steeds harder/duidelijker worden. Ik heb thuis zo'n doppler aangeschaft en dan kan ik thuis ook luisteren. Het is wel even zoeken, maar als je het hartje eenmaal hebt is dat zo gaaf.

Dat ongi gevoel had/heb ik ook nog steeds. Het is echt de bandenpijn. Ze zeggen hoe meer buikspieren je hebt, hoe minder je voelt......had ik toch wat meer oefeningen moeten doen. Maken jullie echt geen zorgen, want het hoort er eenmaal bij

Geplaatst

Krullie Thnx!!!! Met 10 weken toen ik voor het eerste naar de VK mocht was me echo ook uitwendig heerlijk!!!!! Ik was net aan het inwendige gewend maar in het vervolg konden de echo 's gewoon uitwendig, het klopt wel dat de foto's minder leuk zijn dan inwendig dan zijn ze veel duidelijker....

Grappig ik dacht dat de Nek plooimeting inwendig was maar ook die is uitwendig, fijn!!!

we hebben al bloed geprikt ( combi test) dus dat hoeft gelukkig niet meer. ons is vertel dat we binnen 5 werkdagen de uitslag horen van de test.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ten eerste wil ik even zeggen tegen iedereen die zwanger is; gefeliciteerd!!

Ook ik weet sinds een aantal dagen dat ik zwanger ben. Ben nog niet zo ver als jullie (pas 5 weekjes) maar goed... Ik ben heel blij maar toch ook nog erg onzeker over het feit dat het mis kan gaan. Ik verlies nu ook nog steeds bloed maar in het ziekenhuis zeiden ze dat dat ook door de Utrogestan kan komen die ik nog steeds gebruik. Hoop inderdaad dat het daar aan ligt en dat de bloedingen over 2 weken over zijn als ik daarmee mag stoppen.

Groetjes Marjon

Geplaatst

Hey Marjon,

GEFELICITEERD!!

Wat is het moeilijk he, om over te schakelen naar genieten van de zwangerschap. Ik heb een dochter van 2 die ook via de 'normale' weg is gemaakt, en de beleving van deze IVF zwangerschap is echt heel anders. Ik vond (en vind nog steeds wel een beetje) het heel moeilijk om los te laten. Alles ligt door de manier waarop het tot stand gekomen is zo onder een vergrootglas dat ik het heel moeilijk vind om niet alles te voelen en gewoon een beetje te genieten.

Groet, Michelle

Geplaatst

Hi,

Ik heb nog steeds geen uitslag van mijn bloed gekregen.

Het zou een week duren, maar het zal ook wel door de feestdagen komen dat het allemaal wat langer gaat duren.

@Michelle, succes vandaag bij de echo. Ik weet zeker dat hij/zij naar jullie aan het zwaaien is als jullie hem/haar zien op de echo :boff:

Geplaatst

Hey Meiden,

Vandaag echo gehad en alles zag er goed uit. Groei ligt helemaal op schema, mooi regelmatige hartslag en de baarmoeder zag er verder rustig uit.

Gyn had geen verklaring voor het bloedverlies, was gewoon pech zei ze. Ik mag ook gewoon weer alles doen. Ik ben dus superblij!!!! Heb om het te vieren nog maar een nieuw positie-jurkje gekocht ;-)

Groetjes, Michelle

Geplaatst

Michelle, dat is een opluchting! Ben blij voor jullie.

Hier is alles rustig buikje begint langzaam te groeien en ik heb mn eerste zwangerschapsbroek gekocht. Zit een stuk beter :)

woensdag gaan we naar de vk kunnen we het hartje horen kijk ik wel naar uit hoor!

Het is inmiddels al weer 4 weken geleden dat ik iets tastbaars heb gezien/gehoord van het groeiende wondertje...

Nu ook lekker vakantie heerlijk even relaxen..

POpje

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

alles goed? Ook zo genoten van het weer???

Ik heb even een vraagje: ik doe nog mee in de tenniscompetitie en speel op zondag dus twee wedstrijden (geen enkels meer alleen nog een dubbel en een mix). Nu lijkt het alsof ik veel meer spierpijn heb na een competitiedag dan voor de zwangerschap. Hebben jullie dat ook? Eerder en meer spierpijn???

Groetjes, Michelle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden