Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hello,

Hier gaat t helemaal top. Ik voel me beter dan ooit tevoren. Geen misselijkheid meer en ik begin al een leuk buikje te krijgen. Volgende week weer controle bij de gyn. Zou de beebs wel eens weer willen zien!

Afgelopen vrijdag bij een vriendin geweest. Zij heeft nog een heleboel spullen van haar kindjes die ik zo van haar kan krijgen. Lakentjes, bedzeiltje, moltonbeschermers, etc.... Ben dr superblij mee. Ook heeft ze nog een hele gave box en een badje. Haar dochtertje is nu 2, dus de spullen zijn overbodig geworden.

Michelle, hoe gaat t met jou? Geen bloed meer gezien? Gelukkig heb je vrijdag nog een echo goede gehad.

Popje, lekkere vakantie gehad? Heb je een beetje kunnen relaxen?

Chantal, wat vervelend dat je nog steeds geen uitslag hebt van je bloed. Kan me voorstellen dat je wel ff wil weten waar je aan toe bent.

Liefs, Jane

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag heb ik weer onze beebs gezien!

We hadden een arts-assistent...had het apparaat nog niet helemaal onder de knie!

Op het einde zei ze dat ik tussen nu en de 20-weken echo geen controle meer hoefde in te plannen. Heb aangegeven dat ik dat toch wel erg prettig zou vinden om dat wel te doen.

Heb namelijk aan de controle van vandaag niet echt veel gehad...weet niet eens hoe lang de kindjes zijn.

Maar goed...de hartjes klopten mooi, ze waren lekker druk en ik voel me goed...dus...we gaan lekker door! Buikje begint nu ook lekker te groeien, je gaat het echt al een beetje zien.

Heb het vandaag aan de kinderen van de klas verteld...echt superleuk om al die blije gezichtjes te zien...zeker toen ik vertelde dat het er twee zijn!

Ze vinden het natuurlijk erg jammer dat ze dat zelf niet meer bij ons op school meemaken. Ik sta namelijk voor groep 8, dus over 3 maandjes nemen ze afscheid...

Maar...ze konden me wel verzekeren dat ze met z'n allen op kraamvisitie kwamen...:)

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vanmiddag de 12 weken echo gehad, alles zag er goed uit volgens de gyn. Qua groei was beeb zelfs 3 dagen verder dan ik ben.

Mag nu naar het plaatselijke ziekenhuis voor de verdere controles.

Krullie, wat raar dat je geen controle meer zou hoeven tussentijds. Je bloeddruk e.d. moet toch ook in de gaten gehouden worden?

Snoeske

Geplaatst

Hey dames,

Hoe gaat het hier.

Heb al een tijdje niet geschreven, maar wel meegelezen.

Hier gaat alles goed, alweer bijna op de 16 weken.

Nog steeds af en toe paniek aanvallen dat ik denk dat het allemaal niet goed zit, maar gelukkig groeit het buikje door, dus dat is goed...

Wij hebben 14 april de 12 weken echo gehad en zijn de 21e naar de VK geweest. Wij moeten dus ook 8 weken wachten op een nieuwe echo aangezien onze VK geen echo apparaat heeft.

Mijn moeder is afgelopen zondag ochtend een weekje naar griekenland gegaan met mijn oma en mijn mannetje heeft als moederdag cadeau bedacht dat we een 2D echo laten maken bij een echo bureau.

We hebben gisteren gebeld en kunnen a.s. zondag in Breda komen en 45 minuutjes genieten van onze kleine.

Krijgen we een mooie DVD mee en een CD-rom met foto's.

Vonden het zelf ook wel heel lang duren voordat we een echo zouden krijgen en zijn zoooo nieuwschierig hoe groot de kleine nu is..

We hebben gisteren mijn vader gebeld of hij mee wilde gaan (die arme man zit alleen thuis) en hij was er helemaal stil van....

We hebben ook aangegeven dat mocht zij heel eventueel zien wat het zou gaan worden, of denken, dat zij dat in de groep mag gooien. Ze vertelde ons dat ze dat alleen maar verteld als ze het ook echt denkt te zien..het is ook nooit een garantie, maar datheb je nooit.

Kan dus echt niet wachten!

Mijn mannetje wilde eerst een 3d/4d echo, maar dat raadde zij af omdat het kindje nu nog zo mager is en je misschien wel kan schrikken hoe het er nu uit ziet.

De 4d echo gaan we op 1 augustus inplannen, dan ben ik rond de 27 weken en dan hebben we gelijk een mooi trouwcadeau.

Snoeske, wat goed dat de beeb zo goed groeit!! Wij hoeven voorlopig ook niet op controle... er zit 8 weken tussen...

Jane, lekker dat je wat spulletjes krijgt! Ik ben ook blij met alles wat ik 2de hands van mijn tante krijg hoor... hoe is het met je kamertje?

Chantal, heb je inmiddels al wat vernomen van het bloedprikken?? Ik heb 28 april bloed laten prikken en kreeg 5 mei een brief thuis met een pasje waarop stond wat mijn bloedgroep was etc etc.

Michelle, ik heb geen idee meissie. vindt het knap dat je nog door gaat hahahah.. petje af hoor! Ik ben daar echt een paniekvogel in en durf niet eens mijn fiets op te stappen...(ben daar ook geen ster in, de laatste keer was 3 jaar geleden en werd gelijkvan mijn fiets gereden)

Popje, morgen mag je lekker naar de VK!!! Duurt lang he die tussenpozes...

Mei

13: Popje Verloskundige

14: Mijnbaby Combi test. ( heb al bloed geprikt, dus alleen de NK meting)

14: Lucky-t 12 weken echo + combinatietest

17: Daan tussendoor 2D echo (16w+4d)

18: Champietal VK

19: Jane gyn (15 weken)

25: Michelle verloskundige

26: Dani controle gyn.

juni

2: Daan verloskundige (18w+6d)

8: Daan 20 weken echo (19w+5d)

9: Champietal 20 weken echo (21 weken)

27: Champietal 4D pretecho

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

25 november: Tammy

Geplaatst

Hallo allemaal,

hier ook alles toppie !! gaat hartstikke goed, en voel me prima. Mn eigen broeken zitten toch echt niet lekker mee hoor, zodra ik thuis kom gaan ze weer uit dus ben dit weekend maar overgestapt naar positiebroeken. Vooral de leggings van Prenatal zitten heerlijk (staat leuk onder tuniek) en heeft nog niet zo'n hele buikvorm erin.

Donderdag weer controle en de combinatietest, ben blij als we ons kindje weer mogen zien.

Geplaatst

Hey meiden,

Ook hier gaat het gewoon allemaal zijn gangetje, begin nu wel te merken dat het wat meer energie kost maar dat komt ook doordat ik 's nachts minstens twee keer moet plassen :D ik moet nog twee weken wachten voor ik weer eens controle heb maar vanaf dan zal er nog maar drie weken tussen de controles zitten, over twee weken gaat voor mij ook het laatste trimester in, wel een raar idee hoor dat ik er dan alweer twee/derde op heb zitten.

Geplaatst

Hallo dames,

Hiero gaat het allemaal goed, gelukkig!! vandaag al weer 12 weken en 1 dag...

gaat snel.... ben blij dat ik bijna voorbij de eerste 12 weken ben!! Aanstaande donderdag zien we ons kleine weer:moon2: we hebben dan de nekplooimeting.... we hebben er zin in... Helaas moeten we wel 5 werk dagen wachten voor de uitslag van de combi test... maar ja is zo voorbij.....

Geplaatst

Vannacht lag ik wakker omdat er allerlei ''besefjes'' door mijn hoofd spookten, nog maar zeven weken en dan zit mijn werk erop, nog 9 weken voor het officiele verlof, tegen de tijd dat ik dan weer aan het werk ga is de kleine er al, over vijf weken komt de kraamhulp al op gesprek en dan is het wel de bedoeling dat je alles in huis hebt, nog maar ruim 100 dagen tot de uitgetelde datum, dat valt af te tellen... pfff dan wordt het zachtjes aan wel heel echt en heel erg (leuk) spannend! Wij gaan gewoon echt papa en mama worden binnen afzienbare tijd, ik kijk er dan ook echt helemaal naar uit nu.

Geplaatst

hahahaa Dani, de tijd gaat lekker snel he!

Jij bent de 1e nieuwe mamma in dit rijtje hier, dus wij leven allemaal met jullie mee!

Hoe voel je je??

De kleine lekker druk in je buik of valt het wel mee?

Ik heb nog niets gevoeld, misschien is het wel geweest maar heb ik het niet bewust meegekregen.

Ik heb altijd al darm problemen gehad en die rammelen nogal veel en geven plopjes, dus ik ben zoooo benieuwd...

Ga je nog op vakantie???

Geplaatst

Hi Dames,

Nou nog steeds niet vernomen over mijn bloed.

Vanmiddag ga ik maar eens bellen, want ik vind het toch wel heel erg lang duren allemaal.

Dani, het gaat zeker allemaal heel erg snel. Ik zat net op de zwangerenoverzicht te kijken en toen viel het mij op dat er meer mensen onder mij staan dan boven mij........en dan moet ik nog vijf maanden, maar het schiet echt op.

Wat een zeer verdrietig nieuws over de tweeling van Debbie hè. Ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen. Zoveel moeite al moeten doen om zwanger te worden en dan gebeurd dit.

Ik hoop zo voor hun dat Zoe genoeg kracht heeft om door te vechten.

Geplaatst

Zo ladies, ik ben ook weer terug van een maandje vakantie.

Alles gaat hier goed zo lees ik het allemaal. Bij mij gelukkig ook, alles gaat prima.

Gisteren de 12wk echo gehad en het zag er helemaal toppie uit. Hebben meteen 4 uitdraaien meegekregen. En dinsdag mogen we meteen voor de combitest, omdat daarvoor een beetje tijdnood is. Heerlijk meteen weer genieten.

Mijn 12 wk echo was btw uitwendig, was wel even wennen hoor. Maar gelukkig alles goed te zien. Na dinsdag hebben we 16 juni de laatste controle in het zh en dan over naar de verloskundige.

Zo nu ga ik lekker naar huis toe.

Kuzzz

Geplaatst

Vandaag hadden we een drukke ziekenhuis dag. Eerst een afspraak bij een verpleegkundige, daarna controle bij de gynaecoloog, en daarna de nekplooimeting. Was erg leuk om te zien, het is al zo enorm gegroeid en je kon de kleine echt zien bewegen enzo. Dinsdag krijgen we de uitslag telefonisch. Over 4 weekjes weer controle. En we hebben het hartje deze keer mogen horen, dat was heel erg bijzonder.

Heb vandaag mn eerste echte cadeautje gekregen van mn moeder. Een heel super lief wit pakje met daarop in zilver ' mijn eerste kleertjes'. Echt super lief, het is maatje 50 dus met een beetje mazzel kan het gelijk aan als het geboren is.

Geplaatst

Zo, vanmiddag laat heeft eindelijk de VK gebeld.

Ik heb het antistof M in mijn lichaam en dat kan geen kwaad voor de baby.

Ze had ook gelijk het LUMC gebeld om te kijke of ik daar nu moet komen voor de controles, maar dat is verder niet nodig. We mogen gewoon bij de VK blijven.

Bij week 30 moet alleen opnieuw mijn bloed geprikt worden.

Dit is gelukkig weer een opluchting......nou wil ik gewoon een rustige zwangerschap verder!!

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag de combi test gehad, was zo leuk om de kleine druk bezig te zien, ''het'' was niet stil te krijgen.... De nek plooimeting was 1.7.. wat was dat van jullie???? nu wordt alles nog bij elkaar gedaan voor de uitslag, die hoor ik binnen 5 werk dagen.

Geplaatst

@mijn baby: die van ons was 1,6. De mevrouw van de echo zei dat het wel een goede meting is, maar ja zeker hoor je toch pas bij de uitslag. Die krijg ik dinsdag en jij??

Geplaatst

Bij mij was de nekplooimeting ook 1,6 voor allebei de kindjes.

Ik heb mijn bloed niet laten onderzoeken.

Bij mij was de kans 1:3713.

Vannacht heb ik m'n eerste 'zwangerschapskwaaltje' ervaren.

Enorme krampen in mijn kuiten...ooooh, 't doet nu nog pijn. Ga zo ff op zoek naar een stukje zeep ;).

Geplaatst
@mijn baby: die van ons was 1,6. De mevrouw van de echo zei dat het wel een goede meting is, maar ja zeker hoor je toch pas bij de uitslag. Die krijg ik dinsdag en jij??

Hallo Lucky,

Wij krijgen de uitslag als alles goed zit per brief binnen 5 werkdagen.

mocht het niet goed zitten wordt je telefonisch op de hoogte gebracht.

Oke dan scheeld het niks, wij zaten op de 1.7, ze heeft maar 1 meting kunnen doen de kleine was te druk hahah en lag steeds weer verkeerd, moest de hele tijd dan weer op me zij en dan weer plat op me buik liggen haha....

ben benieuwd, spannend!!

Geplaatst

hallo dames,

Ik zou eigelijk mijn uitslag van de combi test binnen 5 werk dagen krijgen,

Maar ik had met 10 weken al bloed geprik daar voor en afgelopen donderdag had

ik de Nekplooi meting die was 1.7, ze heeft maar 1 meting kunnen maken omdat de baby te veeeeel aan het bewegen was.

Ik heb nu vrijdag al mijn brief met uitslag binnen gekregen was helemaal verbaast,

maar de gyno zei ook al het is nu alleen een optel som omdat je je bloed al geprikt had.

Mijn brief:

betreft uitslag eerste trimester screening/combinatie test

Geachte mevrouw,

Hierbij delen wij u mee dat er bij de eerste trimester screening is gebleken dat er geen verhoogde kans is op het krijgen van een kind met syndroom van down

Wij adviseren u geen vervolg onderzoek.

Ik ben onwijs blij dat het goed zit, alleen zit ik met een vraag......

Ik zie bij veel een schatting staan in jullie voet test, stond die ook in de blief?

of hebben jullie daar voor gebeld.... en wat is het minimale en wat is het maximale

vindt dat een beetje verwarrend.....

Grt

Mijnbaby

Geplaatst

Hoi,

Heb vandaag in ene ene 'vrije' dag. Door de enorme regenval gaat de tenniscompetitie vandaag niet door. Nu moeten we a.s. donderdag (hemelvaart) invallen, maar dat vind ik prima. De weersvoorspelling is namelijk best goed voor volgende week!!

Mbt de uitslag van de combi test. Ik had vooraf bloed laten prikken en kreeg dus gelijk de uitslag. De dikte van de nekplooi was volgens mij 1.3 (3x gemeten), dus dat was allemaal goed. Heb net nog even de brief voor de vk erbij gepakt, hieronder de info mbt Trisomie 21 (kans op down):

Achtergrondrisico = 1: 270 (ivm mijn leeftijd van 34 jr, niet roken)

gecorrigeerd risico (NT) = 1: 1449

gecorrigeerd risico (BC) = 1: 1919

Ttl gecorrigeerd risico = 1:5372

Bij mij staan er dus wel cijfertjes en grafieken (!!) in de brief. Ook staat er expliciet bij dat het een kansberekening is, en dat het dus niet de mogelijkheid op een kindje met down uitsluit. Anders toch maar de cijfers opvragen, al is de uitslag vd kansbereking natuurlijk wel gewoon goed.

Groet, Michelle

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe gaat het hier met iedereen?

Voor degene die het onthouden hebben, vandaag hadden we de pretecho!

We moesten er om 10 uur zijn en mijn vader was erbij.

Ze vroeg ons voor het begin of het geslacht wilde weten mocht ze het echt goed zien en wij hebben ja besloten.

Toen begon ze en het was fantastisch!!!!

De kleine was echt super gegroeid en heel erg druk....ze vondt het raar dat ik de kleine nog niet gvoeld had, aangezien het zo druk is.

De placenta ligt goed, dus ik moet het snel kunnen voelen.

Voor zover ze kon zien was alles helemaal goed, gezichtje was compleet, we hebben alle botjes in de voetjes en handjes meegeteld.

5 min. na de start zei ze dat ze al gelijk kon zien wat het zou worden, maar ze wilde het niet gelijk vertellen en het ons laten zien en na even zoeken gingen de benen uit elkaar en was er duidelijk een piep te zien, we krijgen dus een ZOON!!!

Omdat de navelstreng voor het gezichtje lag kon ze hem niet goed op een 3d krijgen, maar we hebben het wel een paar keer gezien op 3d..

Uiteindelijk hebben we 4 foto's meegekregen (2d+3d), een dvd van 45 minuutjes met tekst (stom om jezelf te horen, alle oehs en ahs) en een cd-rom met 20 foto's.

Ben heel erg benieuwd wat mijn moeder morgen wat haar cadeautje vind en dat mijn vader zijn mond niet voorbij praat en niets per ongeluk op hyves zet...

Groetjes van Daan

Geplaatst

Daan, wat een supermoment moet dat geweest zijn voor jullie! En een zoon, superleuk! Kan me voorstellen dat het nu nog "echter" is voor jullie!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey wat geweldig joh! Heerlijk dat je er zo van hebt kunnen genieten, en nu nog op zoek naar een leuke jongensnaam. Geniet nog even lekker na van het hele gebeuren meissie, en ik ben benieuwd hoe je ma morgen reageert.

Liefs Dani.

Geplaatst

Hey Daan,

Dat klinkt echt als een super evaring!! Wat gaaf. En wat lang ook!! Super cool dat je zoveel materiaal hebt meegekregen (foto's, cd's, dvd's). En een zoon... Nu kan het namemzoeken echt gaan beginnen.

Ik weet nog niet of ik het met de 20 weken echo wil weten... Mijn man wil het wel graag weten, want die wil heeel graag een zoon. Ik ben een beetje bang dat hij straks 'teleurgesteld' is als het meisje blijkt te zijn. Zelf heb ik echt helemaal geen voorkeur. Ik zou nog een grietje echt super vinden, maar een jongetje lijkt me ook wel heel bijzonder... Tijd zal het leren ;-)

Hier verder alles ok. Heb net bij een vriendin een hele zak met zomerse positiekleren gehaald, dus begin nu toch wel aardig klaar voor het mooie weer te worden. Hopen dat het niet te lang op zich laat wachten ;-))

Vinden jullie trouwens ook dat de tijd ineens zo snel gaat? Die eerste weken gingen tergend langzaam, maar nu ben ik al 15 weken... Nog 4 weekjes werken en dan 3 weken zomervakantie (echt zo'n zin in). En dan nog drie maandjes en dan met verlof. Ik heb besloten om 6 weken voor de uitgerekende datum te stoppen. Lijkt me wel zo relaxed. Kan me namelijk heel goed voorstellen dat het nu op het eind wel wat heftiger wordt met een uk van dan 2,5 die ook nog aandacht wil en opgetild wil worden. Tijd gaat snel, maar dit is trouwens nog wel ver weg... Eerst maar even lekker kamperen!

Greetz, Michelle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden