Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

April

28: Krullie 12 weken echo+nekplooimeting

Mei

11: Krullie gynaecoloog

11: Snoeske 12 weken echo

13: Popje Verloskundige

14: Lucky-t 12 weken echo + combinatietest

18: Champietal VK

19: Jane gyn (15 weken)

25: Michelle verloskundige (niet meer naar het zh!!)

26: Dani controle gyn.

juni

2: Daan verloskundige

8: Daan 20 weken echo

9: Champietal 20 weken echo (21 weken)

27: Champietal 4D pretecho

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

09 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

21 november: Snoeske

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

25 november: Tammy

Ik heb mijn volgende afspraak er ook weer bijgezet, ik vind het nu wel snel gaan allemaal, kan al een tijdje mijn eigen vertrouwde spijkerbroeken niet meer aan want mijn buikje groeit nu wel goed door, ik ben inmiddels ook 4,5 kg aan gekomen en verder voel ik me eigenlijk wel heel goed dus dan gaan de dagen ook sneller voorbij natuurlijk en zeker als het dan ook nog eens mooi weer is, over twee maandjes begint hier de zomervakantie alweer, heerlijk de hele vakantie op de camping. En dan relaxed gaan bevallen ( hoop doet leven hihi)

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De VK belde net.

Ik moet vanavond gelijk langs komen, want ze hebben in mijn bloed resus-negatief gevonden. Morgen opnieuw bloed prikken en dan gaan ze het verder uitzoeken.

Ik zat even op internet te kijken wat het precies inhoudt, maar daar kan je niet heel vrolijk van worden.......het ging ook allemaal zo voorspoedig.........

Geplaatst

Voor zover ik weet kunnen ze hier door middel van een prik iets aan doen. Is volgens mij vooral belangrijk voor een eventuele volgende zwangerschap dat je geen antistoffen tegen het vruchtje aan gaat maken.

Geplaatst

Ja, dat heb ik ook begrepen, maar ik onthou natuurlijk alleen maar het zinnetje over een miskraam........

Gelukkig had ik er toch al voor gekozen om in het ziekenhuis te bevallen, want dat moet nu zeker wel, maar laat ik eerst even de volgende bloeduitslag afwachten......

Jij moet nog een tijdje in je WW, succes ermee en ik hoop echt voor je dat je snel bij ons kan aansluiten. Dan gaat het een mooi 2010 kindje worden!!

Geplaatst

Niet in de stress schieten, mn moeder heeft dat ook en die heeft 3 gezonde kinderen op de wereld gezet. het is wel belangrijk om te weten want dan krijg je (geloof ik) een spuit net na de bevalling ofzo iets.

Geplaatst

Dat was idd genieten! Meer dan een half uur hebben we onze beebs kunnen bewonderen. Ik vind ze zo schattig!

Ze liggen met de hoofdjes bij elkaar, de ene lekker druk, de andere heerlijk slapend!

Moest een aantal keer flink hoesten om 'm wakker te krijgen zodat de arts de nekplooi kon meten! Maar...dat is allemaal gelukt.

Ze hadden allebei een plooitje van 1,6 mm, wat dan een kans 1:3713 oplevert. Wij zijn dus 'dik' tevreden! Echt fijn.

Wat ik eerder schreef over het bloed, moet ik ff terugdraaien. Sinds 2 weken kunnen we in Tilburg ook bij een tweelingzwangerschap bloed af laten nemen. Ze sturen dat dan op naar een ander lab waar ze het kunnen onderzoeken. Wij hebben ervoor gekozen, met deze score, om dat niet te doen! Maar het kan dus bij ons ook!

Verder jongens of meisjes...ik weet het niet. Ik denk meisjes...waarom...geen idee? Mijn mannetje denkt 2 jongens. Ach ja...we zullen het over een week of 8 weten...en het klinkt cliché, maar we zijn natuurlijk met allebei zielsgelukkig!!!

Geplaatst

Mei

juni

18: Krullie 20 weken echo

Uitgerekende datum

Geplaatst

Chantal ik ben ook rhesus negatief, ik krijg in week dertig een spuitje hiervoor omdat er wat antistofjes in mijn bloed zijn gevonden en na de bevalling krijg ik wederom een spuit, volgens het ziekenhuis is het hiermee ruim voldoende onder controle en kunnen er geen ''gekke'' dingen ontstaan.

Krullie, wat heerlijk meissie dat je er zo van hebt kunnen genieten! En wat fijn dat je zo'n mooie score hebt.

Geplaatst

Hey meiden,

Wat is er weer een hoop gebeurd zo te zien..

ff wat reacties...

Chantal, snap best dat het je niet in de koude kleren gaat zitten, maar als ik Dani lees komt alles helemaal goed! Wanneer krijg je de uitslag van deze bloedafname???

Dani, jeetje meissie, alweer bijna 23 weekjes!! Gaan jullie nog een pretecho doen???? Verder nog dingen besproken met de KA???

Krullie, goed om te lezen dat de meting helemaal goed is gegaan. Heerlijk he, zo lang naar je kids kijken! Wel grappig dat je moest hoesten om hem/haar wakker te maken..

Hier gaat het verder wel goed, alweer op de 14 weekjes... vindt het alleen jammer dat we na het bezoek aan de VK weer zo lang moeten wachten op de volgende.. nog 5 hele weken en dan pas weer controle...!!

Ik heb gisteren ook bloed laten prikken voor de rhesus, ben benieuwd wat eruit komt.. binnen hoeveel tijd krijg je hier uitslag over?

Hebben jullie nog plannen voor morgen? Aan de ene kant zou ik dolgraag naar A'dam of Rotterdam willen, maar vindt de drukte een beetje eng...

Enne, willen jullie weten wat het gaat worden? Ik wil het zelf heel graag weten, maar mijn mannetje is hier nog niet helemaal uit. Aan de ene kant vindt hij dat het een verassing moet blijven en aan de andere kant vindt hij het wel makkelijk voor de aanschaf van de spulletjes...

Bij zijn andere zoons (17 en 13) wist hij het bij de 1 wel en bij de ander niet, dus hij weet het verschil van het wel/niet weten..

Nou, kom straks nog ff bij lezen!

Geplaatst

Waarom ik bij de VK moest komen had dus niet iets te maken met Rhesusfactor, maar ik blijk dus irregulaire antistoffen in mijn lichaam te hebben.

Dit kan je krijgen door bloedtransfusie, eerdere zwangerschap of bij mij, je hebt gewoon pech en je hebt het in je lichaam, dit komt heel weinig voor.

Vanochtend weer bloed geprikt en nu gaan ze kijken wat voor antistoffen ik in mijn lichaam heb. Drie soorten zijn niet goed en vijf andere kunnen geen kwaad.

Als ik één van de slechte heb, dan moet zowiezo mijn man ook bloed prikken. Als hij ook die antistoffen heeft, dan moet er ook bloed bij de baby geprikte worden.

Als dat allemaal niet goed is, dan is de kans dat ze de baby eerder halen heel groot.

De baby kan bloedarmoede krijgen in mijn buik en de baby kan ook geelzucht krijgen na de geboorte.

Het is nu allemaal afwachten op de uitsalgen en dan zal ik meer weten....

Geplaatst

Hey Champietal,

Wat een zorgen meteen joh! Wel fijn dat ze er zo vroeg bij zijn. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. Neemt toch een stuk onbezorgheid weg.

Sterkte ermee!

Groet Snoeske

Geplaatst

Chantal, wat een toestand zeg! Misschien valt het allemaal wel mee.

Probeer je niet te veel zorgen te maken! Laat je ons even weten als je meer weet?

Liefs Jane

Geplaatst

Chantal

Dat is idd even schrikken voor jullie

Ineens heb je dan zorgen.

Hopelijk is het de meest positieve uitslag en is er wat aan te doen, zal vast wel!

Succes

Liefs claudia

Geplaatst

Chantal hoop dat het allemaal mee valt, suc6 er mee...

Ik ben vandaag voor het eerst naar de VK geweest en heb ons kleintje weer mogen bewonderen, echt helemaal super...de baby zag er goed uit en was ook goed op grote..

we hebben vandaag mijn bloed druk op gemeten en dat was prima, en bloed geprikt en urine afgeven... verder hebben we ook bloed geprikt voor de Combi test en over 2 weken wordt de NP meting gedaan en binnen 5 werk dagen weten we dan hoe we er voor staan, Spannend allemaal.....

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Koninginnedag een beetje goed doorgekomen? Ik moet zeggen dat ik me door het gebrek aan alcohol een stuk beter voel dan normaal op deze dag... Wat was het een lekker weer he gister! Het was echt super goed toeven in Amsterdam!! Maar wat een drama in Apeldoorn he? Echt verschrikkelijk!!

Anyway, Chantal, hoe is het? Al meer duidelijke wat voor een antistoffen het zijn?

En hoe is het met de rest? Volgens mij staan er de komende week geen echo's/afspraken meer gepland, of wel?

Hier gaat alles goed. Er is echt een beetje een rust over me heengekomen na de goede 12-weken echo. Heb echt het gevoel dat het nu allemaal wel goed zit. Het mensje is af en hoeft 'alleen nog maar' te groeien. Wat een wonder is het toch he...

Helaas hebben we nog steeds geen bericht uit het zh voor mijn man. Echt extreem balen. 'Gelukkig' hebben we eerder in dit schuitje gezeten, en weten we hoe lang het kan duren en dat geduld een schone zaak is, maar we zijn inmiddels toch al weer een aantal weken verder en de tijd tikt maar door... we balen enorm, maar ja, er is niets wat we eraan kunnen doen.

Morgen ben ik jarig, ik wordt 35 en dus wordt het gevierd. Moet maar eens even gaan bedenken wat ik allemaal nodig heb qua boodschappen en zo...

Fijne dag,

Michelle

Geplaatst

hey Michelle, gefeliciteerd alvast! Ik ben toevallig vandaag jarig... 34 alweer.

En inderdaad wat een drama in Apeldoorn niet te geloven.. echt een domper..

Geplaatst

Hey Popje,

Jij ook gefeliciteerd! Ben je een beetje verwend??

Heb vandaag trouwens een super leuk verjaardagsjurkje gescoord (www.carla-c.com). En nog 3 andere voor er bij ;-)))

Greetz, Michelle

Geplaatst
April

28: Krullie 12 weken echo+nekplooimeting

Mei

14 Mijnbaby Combi test. ( heb al bloed geprikt, dus alleen de NK meting)

juni

Uitgerekende datum

De 14e mag ik langs komen voor de Nekplooi meting, ik heb onlangs al bloed geprikt voor de combi test, dus dat scheelt.......

Geplaatst

Goedemiddag allemaal,

Mijn verjaardag vanmorgen begon goed. P & Jasmijn hebben voor me gezongen en ik kreeg leuke cadeautjes. O.a. een zwangerschapsbikini voor de komende zomervakantie.

Toen ik uit bed ging om hem te passen zag Patrick dat ik bloed verloor. Echt rood bloed. Ik schrok me rot. Gelijk naar de wc en de papiertjes waren helemaal rood. Daarna ook wat slijm en kleine propjes. Ik helemaal in paniek natuurlijk. Is toch niet eerlijk, is die 12-weken grens voorbij, krijg je dit... Anyway, vk gebeld, naar de huisartsenpost en door naar het ziekenhuis voor een echo. Daar zagen we gelukkig nog wel een heel druk kindje met een hartslag, maar de schrik zit er goed in. Ik moet de komende dagen heel kalm aan doen en het kan twee kanten op...

Ik voel me inmiddels wel een stukje beter. Heb gelukkig geen kramp in mijn buik en heb ook het idee dat het bruinverlies (is inmiddels ook niet rood meer) minder wordt, maar had me m'n verjaardag wel anders voorgesteld... We hebben het geplande feestje voor vanavond ook maar afgezegd. Ik ben de afgelopen dagen wel heel druk geweest (veel gelopen met koninginnedag, gister hele binnenstad doorgewandeld op shop-expeditie en 's avonds kratjes bier voor het feestje gesjouwd. En natuurlijk de hele dag Jasmijn om me heen, die je toch best vaak optilt (en 12,6 kilo weegt). Hopelijk was het dus gewoon een signaal van mijn lichaam dat ik te druk ben...

Ik hou jullie op de hoogte.

M

Mei

8: extra echo in het ziekenhuis om te controleren of alles nog goed is

14: Mijnbaby Combi test. ( heb al bloed geprikt, dus alleen de NK meting)

25: Michelle verloskundige

juni

Uitgerekende datum

Geplaatst

Gelukkig gaat het nu weer beter met je, Michelle.

Wel spannend, dat begrijp ik heel goed...je schrikt toch enorm!

Helaas is je verjaardag anders gelopen dan gepland...volgend jaar maar een knalfeest dan...met 2 kindjes!

Geplaatst

Lieve Michelle,

Het mag je ook allemaal niet meezitten hoor.

Heb je een beetje goed geslapen na alle heftigheid van gisteren?

Konden ze eigenlijk zeggen hoe het kan dat je ging bloeden? Da moet toch ergens vandaan komen?

Hoe gaat het met je man? Hebben jullie al enig inzicht wanneer jullie van hem uitslag krijgen? Nou meid, succes met de aankomende echo.

Liefs,

Chantal

Geplaatst

Goedemorgen,

Heb eigenlijk wonderbaarlijk goed geslapen. Was ook echt doodop na gister. Helaas vanmorgen weer een beetje bloedverlies, terwijl het gister aan het einde van de dag weg was... Nou ja, zolang ik geen kramp heb en grote stolsels/grote hoeveelheden bloed verlies, hoop ik er het beste van. Maar moeilijk is het wel...

Ik vond onderstaande info net nog op de Freya site:

Niet alleen bij een meerlingzwangerschap is de kans op vroeggeboorte groter, maar ook bij eenlingen na IVF zou de kans hierop iets verhoogd zijn. Ook het geboortegewicht kan iets lager zijn dan gemiddeld. De verschillen zijn duidelijk uit onderzoek gebleken maar zijn erg klein: IVF eenlingen worden gemiddeld 5 dagen eerder geboren en zijn 90 gram lichter dan andere baby's. Of de kleine verschillen in geboortegewicht en zwangerschapsduur op lange termijn gevolgen hebben, is nog niet duidelijk. Overigens zijn deze verschillen niet gevonden na cryo-terugplaatsingen.

Bij een IVF zwangerschap bestaat eveneens een verhoogde kans op een miskraam. Ongeveer 15 tot 20% van de zwangerschappen eindigt in een spontane miskraam. Voor een deel is hierbij alleen sprake van een positieve zwangerschapstest en wordt nooit hartactie op de echo gezien, voor een deel betreft dit miskramen nadat aanvankelijk een vitale zwangerschap werd vastgesteld. Na de miskraamperiode, die 14 weken na de punctie eindigt, loopt nog maar een enkele zwangerschap mis. In het eerste deel van de zwangerschap treedt vaak bloedverlies op; ook als er geen miskraam dreigt.

Hoop dus maar dat het loos alarm is, al hebben zij het wel over een periode van 14 kritieke weken...

En het stukje over 'vroeg'geboortes wist is ook niet!!!

Knuffels van een Michelle die vandaag écht NIET van de bank af komt!

Geplaatst

Over vroeggeboorte weet ik wel, want bij een embryo heb je daar kans op, maar bij een cryo (zoals bij mij) dan weer niet.

Nou, bankhangse vandaag en laat je lekker verwennen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden