Ga naar inhoud

Uitgerekend in november 2009

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Chantal: hoe was het in Almere? Kon je een beetje slagen? Ik ga denk ik a.s. zaterdag even, of vond je het niet de moeite waard?

@ Jane, morgen 12 weken echo. Toch best spannend he... Hoop op goed nieuws. Ben ook benieuwd of de uitgerekende datum 8 november blijft (kan bijna niet missen, maar toch). Ik moet om 13.30 uur, dus ook pas 's middags. Mijn man is morgen jarig, dus het zou een heel mooi verjaarscadeautje zijn (niet te overtreffen door de gekochte cadeaus!)

Greetz, Michelle

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Michelle en Jane, heel veel plezier met jullie echo's vandaag!

Ben benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes Dani.

Geplaatst

Hey Ladies!

Hoe gaat het hier met iedereen??

Lekker weekendje achter de rug, zaterdag mijn verjaardag al gevierd en gisteren de baby-uitzet al nagekeken en een lijstje afgevinkt die we op het internet hadden gevonden..

Ook hebben we de vakantie geboekt, heerlijk naar Kroatie.. Gaan jullie op vakantie???

We hadden in de meeste boeken gevonden dat je rond de 20 weken je eigen het beste voelt en dan kunt gaan, dus dat advies hebben we maar aangehouden..

Veder voel ik me eigen best goed.. heel raar, maar helemaal niet het idee dat ik zwanger ben.. Mijn buik groeit en ik pas mijn broeken niet meer, maar verder gaat het eigenlijk prima...

Michelle en Jane, heel veel succes vandaag!!! Kom straks ff spieken hoe het is gegaan... enne

Jane, voel je je alweer wat beter? Hoe is het met je kamertje?? Ben ook zo blij dat we hem via marktplaats hebben gekocht! Kunnen we lekker op ons gemakje soppen en indelen en hoeven we niet zo lang op aflevering te wachten en kunnen we iedere avond heerlijk wegdromen in het kamertje :)

Michelle, gefeliciteerd met je mannetje! Mooie datum om jarig te zijn hahahaha ( ben zelf vandaag 29 geworden )

Dani, voor jou morgen ook weer controle! Krijg je dan ook weer een echo?

Lucky, ik zou een paracetamol nemen en lekker een beetje rustig aan doen... hoe gaat het nu met je?

Popje, blij te lezen dat je je alweer wat beter gaat voelen! Wij hebben bij Baby van Asten in Tilburg een Torck combiwagen gekocht.. ik wilde al een combi wagen hebben en deze was van 700 voor 300 euro, gelijk maar in de auto geladen... Heb je al enig idee?

Sofie, wat onwijs lief dat je hier komt kijken elke keer!! We zullen aan je denken en hopen je in November snel terug te zien! Hou ons op de hoogte!

Chantal, klinkt heerlijk meissie een paar daagjes weg.... Hoop dat je je verder goed voelt!

Geplaatst

Hi Dames,

Zo, wat had ik gisteren een off-day zeg.

Werd van alles duizelig wat ik wilde doen. Ben dus op een gegeven moment dus maar op de bank gaan zitten en er niet meer vanaf gekomen.

Mijn paar dagen weg waren super, lekker weer gehad en een aardig kleurtje gekregen (geen zwangerschaps masker......jippie)

Deze week weer maar drie dagen werken....heerlijk.......ik kan er nu al aan wennen.

@ Michelle, wat een gouden tip zeg, die winkel in Almere.

Ik had het niet verwacht, maar ging met twee volle tassen de winkel uit.

Ze hebben zoveel leuke dingen dat ik super geslaagd ben.

Een paar leuke broeken en een rokje, met heel veel lange shirtjes.

Je moet als je binnenkomt even naar de pop kijken die rechts staat. Ik heb die witte broek samen met het shirtje gekocht. Ik ben echt helemaal blij met je tip....

@ Daan, wij gaan ook nog op vakantie en hebben ook de vijfde maand aangehouden om te gaan. Wij gaan lekker twee weken relaxen in Lesbos, Griekenland.

Even lekker nog rustig boeken lezen en lekker met zijn tweeën uiteten e.d.

@ Jane en Michelle, Veel succes bij de echo vandaag!!

Geplaatst

Hey Chantal,

Ben nu wel heel benieuwd naar de winkel. Ga er vrijdag denk ik heen (ben zaterdag nl. jarig - ik word 35 - dus we geven een feestje). Ik denk niet dat ik dan nog tijd heb voor een uitgebreide shop-sessie.

@ Maatje: gefeliciteerd!! Ben je een beetje verwend?

Fijne dag allemaal en ik meld me vanmiddag weer na de echo!

Greetz, Michelle

Geplaatst

Hallo Meiden,

Voor de gene die een echo hebben vandaag, heel veel succes. Ik kan zelf niet wachten tot 11 mei, dan heb ik mijn 12 weken echo, kijk er heel erg naar uit.

Verder begin ik ook te groeien, alleen ik kan mijn eigen broeken nog wel aan, behalve s'avonds dan,maar dat zullen jullie wel herkennen.

Verder heb ik steeds een vreselijke snack-trek, als het aan mij ligt eet ik de hele dag hamburgers en patat, dat doe ik natuurlijk niet maar ik vindt het wel apart, zullen de hormonen wel zijn.

Wat zijn jullie al goed bezig met die kamertjes zeg, maar als je wat leuks ziet via MP moet je er in de regel ook snel bij zijn natuurlijk.

Nou groetjes eerst maar weer

Snoeske

Geplaatst

Hi Michelle,

Ja ik vond ze daar gewoon heel erg veel casual en vlotte kleding hebben en dat draag ik graag.

Ik ben benieuwd of jij er ook goed kan slagen??

Gewoon op je gemak kijken, want het is een kleine zaak, maar er hangt echt heel erg veel en de eigenaresse is echt heel erg aardig.

Veel shop plezier.

Geplaatst

Hi Chantal, casual is ook mijn stijl, dus dat gaat volgens mij helemaal goedkomen. Ik hou je op de hoogte :-)

Ook hier zijn de vakantieplannen rond (al een tijdje overigens, nog voor de zwangerschap). Wij gaan 3 weken kamperen in Frankrijk van half juni t/m eerste week juli. In zo'n kant en klare tent op een kindvriendelijke camping. Dat is ons vorig jaar met Jasmijn, toen 1, echt heel goed bevallen. Hoop dat deze camping ook weer een topertje is. En het relaxte is dat we alleen eigen kleding en speelgoed hoeven meenemen, de rest is er al. Meestal komen er ook allerlei vrienden langs, nu ook weer. Heb er dus al zin in!! Ook mijn ouders komen 10 dagen langs. Is gezellig en waarschijnlijk ook heel relaxt voor ons. Kunnen P en ik weer eens lekker met zijn 2-tjes uit eten!! Als we weg gaan ben ik 20/21/22 weken zwanger. Komt toevallig prima uit! En kunnen we ook een beetje beginnen met het voorbereiden van Jasmijn - ik neem in ieder geval aan dat mijn buik dan al wel flink aanwezig zal zijn!!

@Dani - Ik meen me te herinneren dat jij met 18 weken ook een echo hebt gehad, en daarna een met 20 weken. Was die eerste een pretecho of ook medisch? Pas bij de 20 weken kwam de schisis naar voren, toch? Hebben ze daar eerder niet naar gekeken of kon dit nog niet? Ik hoop namelijk dat de 20-weken echo anders ook met 19 weken kan... Zal ik straks eens navragen!

Nog een uurtje tot de echo.... ik begin hem wel een beetje te knijpen...

M

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik kom net uit het ziekenhuis van de combinatietest en alles ziet er goed uit. Het babytje is compleet, met armpjes, beentjes, vingertjes en teentjes. Maag en blaas ook goed zichtbaar, net als de verschillende compartimenten in het hart, het neusschotje en de hersens. Op basis van de tests (bloed en nekplooi) hebben we bij mijn leeftijd een kans van 1:4800 op een kindje met down. Daar doen we het voor ;-))) Wat ben ik opgelucht.

Mooi kloppend hartje ook - gezien en gehoord. Wel 170 slagen per minuut. En dat terwijl de kleine in het begin lag te slapen!!

Mooi toch om dit wonder zo te zien!!! Ben helemaal BLIJ!!!!

Geplaatst

@Michelle ik heb met ruim 16 weken een echo gehad ivm met bloedingen, ze hebben toen voornamelijk naar de placenta gekeken omdat daar het bloedverlies weg kwam, verder hebben ze toen alleen even gauw naar de groei en het hartslagje gekeken dus vandaar dat de schisis pas bij de 20 weken echo naar voor kwam, ik heb de 20 weken echo echter wel gehad in de 19de week dus dat zou gewoon moeten kunnen.

Wat fijn dat de resultaten voor vandaag goed zijn, kon je weer even lekker genieten van je beebje:D

Groetjes Dani.

Geplaatst

Zo, ik heb net een afspraak gemaakt voor de 4D echo, dit gaat eind juni gebeuren..

We gaan deze doen na onze vakantie, want je kan dit het beste doen tussen de 22 en 24 weken, want dan is de baby al een stuk groter.

Helemaal leuk (en ook een soort van freaky) om straks de baby 4D te zien.

Geplaatst

Hey meiden,

Ben net terug uit het ziekenhuis en heb mn 2 beebs weer uitgebreid mogen bewonderen. Het zag er allemaal goed uit, beeb 1 heeft een meting van 1.3 mm en beeb 2 heeft een meting van 1.6 mm. Voor een tweeling heel goed want dan mag de meting 2.1 mm zijn. Alles zag er goed uit verder en in het ziekenhuis komen ze op precies 12 weken. 1 dag verschil dus met de vorige berekening. Volgende week krijg ik de definitieve uitslag van de meting. Dan hebben ze het bloed ook nagekeken. Ben helemaal opgelucht, vond het toch wel spannend wederom!

Michelle, supertof voor je dat je een goede meting hebt. Weer een zorg minder!

Liefs Jane

Geplaatst

Da's mooi om te lezen, meiden!

Ik heb morgen de nekplooimeting.

In Tilburg nemen ze bij deze meting geen bloed af. Ik lees dat ze dat bij jou wel hebben gedaan, toch Jane? Zo zie je maar weer dat het overal anders is!

Geplaatst

Krullie, ik was eerst in Utrecht onder behandeling en daar vertelden ze me dat bloedafname geen zin had bij een tweeling. Aangezien ik in Hilversum woon gaan we verder in het ziekenhuis hier. En daar hoorde ik vandaag dat er wel bloed afgenomen moest worden. Beetje vaag dus! Succes met je meting, je kunt je beebs lekker lang bewonderen morgen!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey Krullie,

Bij mij is ook bloed afgenomen. Misschien een verschil dat ik op ging voor de combinatietest en jij alleen voor de nekplooimeting??

Ik had twee weken geleden al bloed laten prikken zodat ik gelijk alle uitslagen kreeg. Maar ook hier een nekplooi van 1.2 / 1.3 mm. Zag er super uit. En volgens de bloedwaardes een kans van 1 : 4800 op een kindje met down.

Succes & plezier morgen! Ik vond het echt super om te zien. In het begin lag de kleine te slapen, maar die werd van het geduw op de buik vanzelf wakker ;-)). Ik zag wel dat bij mij de placenta aan de voorkant ligt. Dat zou kunnen betekenen dat ik de kleine wat later ga voelen. Wel jammer, maar we zullen wel zien hoe snel /lang het duurt...

Anyway, succes morgen! Hou je ons op de hoogte?

Michelle

Geplaatst

Dames wat fijn dat jullie een goeie uitslag hebben van de combi testen!! kan je ook weer gerust genieten van jullie zwangerschap...

Ik heb morgen me 1e echo bij de VK, ben dan 10 weken en 3 dagen!! we gaan aangeven dat we ook een combi test willen.... Kunnen we weer naar ons baby kijken hahha

Geplaatst

Ik heb de controle alweer achter de rug, hartje klopte goed en hij was lekker actief. Baarmoeder groeit ook keurig ligt nu al boven mijn navel, precies daar waar hij hoort te liggen en ze heeft even met de eendebek naar binnen gekeken en ook dat zag er goed uit. Nu weer vier weken wachten voor de volgende controle, dan moet ik ook weer bloed prikken... bah... vind zelfs na dit hele traject naalden nog steeds verschrikkelijk.

Jane wat fijn dat bij jou alles er ook weer keurig uit zag en Krullie veel plezier straks!

Geplaatst

@ Krullie - veel plezier zo!

@ Mijn Baby - jij veel succes/plezier morgen

@ Dani - Fijn dat de controle goed was. Hoe groeit je buik? Gaat wel hard in deze fase, of niet? Waarom had je ook een controle met de eendebek??? Dat kan ik me van mijn eerste zwangerschap helemaal niet herinneren... Volgens mij is de eerste keer dat de vk keek om te checken hoe de ontsluiting vorderde na het breken van de vliezen en ik al een tijdje heftige weeen had... Toch vreemd dat het overal anders gaat...

Groet, Michelle

Geplaatst

Dani, klinkt goed allemaal. Ben blij voor je dat t lekker voorspoedig gaat!

Liefs, Jane

Geplaatst

April

28: Dani controle gyn.

28: Krullie 12 weken echo+nekplooimeting

Mei

11: Krullie gynaecoloog

13: Popje Verloskundige

14: Lucky-t 12 weken echo + combinatietest

19: Jane gyn (15 weken)

25: Michelle verloskundige (niet meer naar het zh!!)

juni

2: Daan verloskundige

8: Daan 20 weken echo

9: Champietal 20 weken echo (21 weken)

Uitgerekende datum

27 augustus: Dani

22 oktober: Chantal

28 oktober: Daan

07 november: Krullie

08 november: Michelle

10 november: Jane

11 november: Ange

15 november: Popje

23 november: mijnbaby

23 november: Lucky-t

25 november: Tammy

Heb ff het lijstje bijgewerkt!

Geplaatst

Fijn dat jullie nekplooimeting goed is gegaan gisteren.

Hoe is het vandaag gegaan bij jou Krullie??

Hebben jullie eigenlijk al een idee wat jullie denken te krijgen??

Een zoon of een dochter??

Ik ben echt stellig van overtuigd dat ik een meisje ga krijgen, maar mijn man een jongen.

We hebben totaal geen voorkeur, maar toch echt grappig om het erover te hebben.

Geplaatst

Mijn schoonmoeder zag gister de echo-foto en voor haar is het duidelijk: een jongen. Ze zal de navelstreng wel gezien hebben :-)))

Ik heb zelf echt geen idee. Ik vind de zwangerschap tot nu toe wel anders dan bij Jasmijn, dus misschien toch een jongen??

Ik heb totaal geen voorkeur, en wil het ook niet weten. Patrick wel, die wil graag een ventje, en het dus ook graag weten. We moeten dus nog wel wat gesprekken voeren voor de 20-weken echo (maar hebben daar natuulijk ook nog wel een paar weekjes de tijd voor ;-))

Nu met het passeren van de 12-weken grens, vind ik het ineens heel hard gaan... Ik zit al op een derde... En volgens mij vliegen de zomermaanden straks echt voorbij. En dan is het al bijna november ;-)

Michelle

Geplaatst

April

Mei

11: Snoeske 12 weken echo

juni

Uitgerekende datum

21 november: Snoeske

Ik heb mijzelf er ook even tussen gezet!

Groeten Snoeske

Geplaatst

April

Mei

18: Champietal VK

juni

27: Champietal 4D pretecho

Uitgerekende datum

Ik heb mijzelf er ook even tussen gezet!

Groeten Snoeske

Geplaatst

April

Mei

18: Champietal VK

juni

27: Champietal 4D pretecho

Uitgerekende datum

09 november: Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden