Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje hoe druk het in het weekend was, hoe rustiger het gisteren hier was!! hihihihi

Pam, dan komt het beter uit voor je. Lekker toch. Gaat alles goed daar?

Kam, hoe is het gegaan op je werk? Is er nog wat gezegd?

B2B, nog eventjes en jouw dag is er!!!! Toch jammer dat het dan maar 1 dag is. Al die tijd gewacht en juist DIE dag gaat zo snel voorbij!

Hoe is het met de rest van onze ladies?

Groetjes Sil

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier natuurlijk alles goed, straks om 1015 naar de gyn voor de controle en daarna zijn we zh af. Jippie!

Verder alles goed hoor, lekker de rest van de dag ook vrij. Dus kunnen we beginnen met het opruimen van de zolder en de toekomstige kinderkamer. Moeten nog een hoop werk verrichten. Maar ja gaat goed komen hoor.

Kammie: heb je al ff niet meer gezien, ben erg benieuwd hoe het gegaan is gisteren.

Kuzzz

Geplaatst

tam, wat heerlijk, de laatste keer bij de gyn. je moest nog lang op controle daar, na twaalf weken zijn wij er al vanaf.

geniet ervan vandaag!!!!!

het lijkt bij elk ziekenhuis wel weer anders te gaan met de iui's. ik heb nog nooit de eendebek vast hoeven houden, maar ik mag wel zelf 't spuitje met 't goedje bij 't lab ophalen. dat is netjes in bubbeltjesplastic verpakt en gaat onder de kleding tegen de buik, om 't warm te houden. dan naar de poli gyn en daar wordt 't rietje op de spuit gezet, de eendebek ingebracht (dan moet ik vaak even de spuit vasthouden) en dan pakt ze de spuit weer terug. en dan even blijven liggen...

kam, ben ook benieuwd hoe 't is gegaan op je werk!! hoop echt dat 't meeviel...

bride 2 be: nog een paar daagjes, het ziet er naar uit dat het weer wat beter wordt. zag trouwens dat je heel erg vroeg opmoet, voor de kapper. pffff, ik vond half acht al erg! echt aan 't eind van de dag (ergens midden in de nacht) val je uitgeput in slaap. wij hebben in ieder geval niks gemerkt van de "spetterende huwelijksnacht" waar iedereen het over heeft, hahahaha!!! wij hebben heel romantisch alle enveloppen en kadootjes uitgepakt en gelezen, saampies in bed. geniet van je dag meis, want inderdaad, het is zo snel weer voorbij!

ga nog maar wat werken (BAH!)

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik meld me ook weer! Wat lief dat jullie allemaal zo meeleven! Ik moet met een beetje schaamte bekennen dat ik gisteren vrij heb genomen. Ik zag er zó erg tegenop; was er onbewust toch het hele weekend mee bezig geweest en had erg slecht geslapen. Voelde me mede daardoor gisteren niet goed, en wilde/durfde toen de confrontatie helemaal niet aan. Heb dus een "Kammie-dag" ingelast. Heb de dvd-box van Grey's Anatomy en gisteren lekker een hoop afleveringen achter elkaar zitten kijken in joggingbroek op de bank.

Maar ja, vandaag moest ik er toch echt aan geloven. Ben inmiddels bijna 3 uur op mijn werk en er heeft nog niemand wat gevraagd of gezegd. Ik denk dat ik nonverbaal voldoende uitstraal dat mensen me er ook beter niet over aan kunnen spreken. Die collega/vriendin ben ik nog niet tegen gekomen. Heb ook niet zo'n zin om haar op te zoeken. Eerst de dag maar eens door zien te komen...

Morgen FM; ben zó benieuwd!

Pammie en Sil; weer een daagje dichter bij het testen. Ik duim voor jullie meiden!! Voelen jullie je anders dan de eerste keer?

Sil; lekker is dat, zulke geïnteresseerde schoonouders! Mijn schoonmoeder (schoonvader leeft niet meer) is al in de 70. Dat ik van haar weinig begrip krijg vind ik nog een beetje verklaarbaar; vroeger ging dit er natuurlijk heel anders aan toe. Maar moet wel zeggen dat ik niet erg graag daar naartoe ga, vanwege de "ontactische" en onbedoeld kwetsende opmerkingen die ze kan maken. Toen we gingen vertellen dat ik zwanger was, vroeg ze hoe ver we waren. Toen ik vertelde dat het 7,5 week was, was haar reactie "Dan kan het nog loslaten". Toen mijn man vervolgens een beetje boos reageerde dat we er - omdat het niet vanzelf ging - superblij mee waren en het daarom wel vast aan de de (schoon)ouders wilden vertelden, zei ze: "Dat is de jeugd van tegenwoordig; als het een keertje tegenzit zeggen ze gelijk dat het niet vanzelf gaat!". Nou, op dat moment was mijn vreugde om de zwangerschap zo groot dat het me niet kon schelen, maar nu vertellen we haar eigenlijk niks meer over de ziekenhuisbezoeken, behandelingen, enz. Ze hoort het wel als ik bevallen ben, of als Kammie-junior naar de peuterschool gaat ofzo... (hihi)!

Ik heb het boek "Open zenuw" besteld. Ik had er al vaak over gelezen en nu na mijn ervaring met mijn collega('s) het boek zelf ook besteld. In dat boek staan allemaal ervaringsverhalen reacties vanuit de omgeving en hoe daarmee om te gaan enzo. Ben benieuwd, ik laat het jullie wel weten als ik het gelezen heb. Of kent één van jullie het ook?

Alicia; vandaag fm; hoe was het??

Melissa; jij bent goed misselijk zeg! Hoe graag wij het natuurlijk allemaal zouden willen - vanwege de oorzaak dan natuurlijk - het lijkt me toch flink lastig! Heb je het alleen 's morgens of de hele dag door?

Tammy; mijn inseminatie werd niet gedaan door Vd Dool omdat het haar vrije dag was, en verliep dus iets anders. Ik hoop heel erg dat de inseminatie dit keer niet op een vrijdag is; en dan weet jij wel wat ik daarmee bedoel! Succes en veel plezier vandaag met je echo!

Bride2be; nog een paar nachtjes slapen! Hoe gaat het ermee???

Liefs,

Kammie

X

Geplaatst

Hallo dames!!!

Gister FM gehad en mijn eitje was al zo groot dat ik dezelfde dag al pregnyl moest zetten!!!

Dus gisteravond om 12 s'nachts naar het ziekenhuis om pregnyl te laten zetten.....

Maar morgen om 14.30 mijn 2de IUI!!!! gaat lekker snel nu pfff

Alicia

Geplaatst

12 uur 's nachts?!? Ik wist niet eens dat dat op die tijden ook werd gedaan! Maar wel lekker snel zo; weinig tijd om je er van te voren druk over te maken! Succes morgen; ik duim voor je!!

X

Geplaatst

alicia, gaat zeker snel zo. ik had dat de eerste iui ook, alleen zette ik de spuit zelf en moest 't direct (dus gelijk naar huis gesjeesd, de spuit erin gejast en toen met pijnlijke prikplek naar m;n werk :wink:). om twaalf uur nog naar 't ziekenhuis? wist ook niet dat ze dat deden. nog wel lekker geslapen of zat de adrenaline er gelijk goed in?! succes meis!

kammie: lekker toch, zo'n dagje voor jezelf. als 't niet goed voelde had je dat dagje gewoon even nodig. en misschien dat je daardoor nu nonverbaal duidelijk uitstraalt dat ze je met rust moeten laten. ook al zo'n grey's fan?! heb de boxen niet, maar is mss wel een idee (m'n verjaardag komt er aan, dussss :wink:).

en ja, ben heel erg misselijk, hoewel 't de laatste dagen minder lijkt te worden. gisteren wel weer groen, maar vandaag blijft 't redelijk uit. ach, lastig is 't wel, maar zoals je zegt, de oorzaak is 't belangrijkste. en 't is een duidelijk teken dat 't allemaal nog goed gaat! die bevestiging is ook heel erg prettig (hoewel ik het fijner had gevonden als moedertje natuur daar een ander signaal voor had bedacht, hahaha!).

open zenuw zegt me niets, maar 't klinkt wel veelbelovend. ben benieuwd wat je er van vindt, laat 't ff weten!!

Geplaatst

Melissa; ik heb de DVD's via marktplaats besteld voor een prikkie. Moet je maar even kijken, of je vriend "hinten"!

Ik ben zelf ook bijna jarig (14/7). Mijn man wil een groot feest geven omdat we het vorig jaar niet gevierd hebben (toen werd ik 30). Maar ikzelf ben de boot nog een beetje aan het afhouden. Als mijn cyclus net zo lang duurt als de vorige, zou mijn verjaardag wel eens de testdag kunnen zijn. Ik moet er niet aan denken om na een negatieve test met een huis vol verjaardagsgasten te zitten! Of misschien is het dan juist wel leuk voor de afleiding...

Doen jullie dat ook; rekening houden met dit soort dingen (bijv. vakantie), of laten jullie alles op z'n beloop?

X

Geplaatst

Kammie, het is toch niet erg om lekker een Kammie-dag te nemen. Heerlijk en vooral Grey's erbij. Ik ben daar verslaafd aan....zelfs mijn vriend vindt het een leuke serie. Dus dan kijken we lekker saampjes! Heerlijk

Het valt dus wel mee op het werk? Toch mooi heh...die nonverbale communicatie hahahaha Ik heb dat ook heel erg hoor! Men kan dingen van mijn gezicht lezen...

Het is inderdaad weer een dag dichterbij. Ik moet zeggen heb wel een beetje zenuwen als ik er echt aan denk. Maar ik denk er bijna niet eens aan...

De eerste keer maakte ik me helemaal gek. Nu weet ik hoe het gaat en ben ik er echt met een ander gevoel in gegaan. Ahhhhh als ik er nu over zit te kletsen dan wordt ik toch wel helemaal minded. Maar dat is zo weer weg hihihi

Ik probeer me niet op dingen te focussen....Tis niet zo van oeh..wat is dat? Het is nu pas wachtdag 5 dus je kunt nog niet zo heel veel verwachten. Denk ik....

En als je wat voelt kan het ook van de pregnyl zijn.

Pammie hoe voel jij je? Voel jij uberhaupt wel iets?

Alicia, ik had dat de afgelopen keer ook. 's Ochtend had ik de FM en 's avonds mocht ik de spuit zetten. Dat vindt ik wel een lekker gevoel. Je moest wel een beetje op een raar tijdstip? Maar misschien is dat bij ieder ziekenhuis weer anders.

Heel veel succes morgen! Dan zitten er weer 3 IUI dames op het wachtbankje en zijn we weer goed vertegenwoordigt. Nu nog even met een positief resultaat voor ons allemaal.

Melissa, ach die misselijkheid. Als de natuur iets anders zou bedenken dan zou het vast en zeker ook niet zo'n fijn kwaaltje zijn....Ik hoop niet dat ik er ooit zoveel last van heb als jij.

Ik denk wel dat ik last zal krijgen van brandend maagzuur. Dat heb ik nu al bijna iedere dag (nee geen zwangerschapskwaaltje want dat heb ik altijd al gehad) dus dat zal dan nog wel erger worden.

Nou ik ga weer even werken maar heb totaal geen zin meer.

Kuzzzz

Geplaatst

Kammie; fijn hoor zo'n dagje voor jezelf. Even niemand om je heen,en niet denken aan het werk!

Groot gelijk. Heb je alsnog met je collega/vriendin kunnen praten?

Gisteren is het gesprek bij de acupunctuur niet doorgegaan ivm overlijden van haar schoonmoeder.

Nu hebben we afgesproken dat als deze iui mislukt,ik een afspraak maak,en dan met iui 4 met acupunctuur begin...

Alicia; ooh,morgen je iui! Maar wat moet je idd laat naar het ziekenhuis voor de spuit. Maarja,voor een goed doel hé.

Veel succes morgen!!

Tammy; helemaal gyn af. Fijn toch! Geniet lekker van je zwangerschap,en van het opknappen van de babykamer.

Sil; ik voel helemaal niks. Jij??? Voel me gewoon als anders,en zou echt niet weten of t gelukt is. Denk zelf beetje negatief erover,aangezien ik eigenlijk vrijdags de iui zou hebben. Dus ben nog wel onzeker wat betreft dat grote eitje van 21 mm,en pas zaterdag de iui heb gehad.

Afwachten,de daagjes doorkomen,...en daar helpen we elkaar wel door heen!..

Krijg (nog) niet echt de bibbers bij het idee aan de testdatum. Maar dat gaat vast nog wel komen!!

Vandaag ontzettend druk op het werk. Ben echt helemaal moe. Straks even lekker douchje nemen,en dan fijn op de bank!

Geplaatst

Alicia, succes vandaag met je IUI!! Laat je ons snel weten hoe het is gegaan?

Pammie, zonde dat je acupunctuur niet door is gegaan. Weet je, als het ziekenhuis het negatief zouden inzien om je IUI later te doen dan hadden ze het waarschijnlijk niet gedaan. Je MOET positief blijven anders worden de komende anderhalve week nog zwaarder voor je dan ze al zijn. Ik heb die bibbers ook nog niet maar als ik er echt over nadenk dan toch weer wel. Maar ik merk gewoon dat ik er niet veel mee bezig denk en als ik eraan denk dan denk ik positief. Jeetje...in 1 zin wel 3x het woordje denk! hihihihi

Ik had het gevoel voordat ik de IUI kreeg dat deze poging ging lukken. Stom als je dat denkt terwijl je niet eens geinsemineerd bent. Nu heb ik twijfels. Zal het wel, zal het niet.

Volgens mij zijn mijn borsten wel iets gevoeliger en voel ik volgens mij soms kleine steekjes en dan weer krampjes zoals bij een koude rilling.

Maar misschien wil je dat wel graag voelen.

Die pregnyl kan je ook klachten geven waardoor je denkt dat je zwanger bent.

Gisteren in de auto had mijn vader parfum op die ik normaal gesproken erg lekker vind, nou nu dus niet! Ik kon wel overgeven...

Ach nog even volhouden. Tis al woensdag...of eigenlijk pas woensdag hahahaha en dat terwijl ik het gevoel heb al veel verder in de week te zijn,.

Tot straks

Sil

Geplaatst

Zo zo drukke bedoeling hier, ben meteen een half uur verder na alles gelezen te hebben haha.

Nou echo was weer helemaal goed, beeb was lekker druk bezig met voetballen tegen mn blaas haha. We hebben maar 2 foto's gekregen, want meer lukte niet.

Ik ben nog niet helemaal van het zh af, alleen nog de 20wk echo over 3 weekjes en dan denk ik dat het echt over is met het zh. Wel lekker dat het gewoon in het zh is nog, want anders moest ik naar Dord voor de echo van 20wk en nu gewoon in Zwijndrecht.

Kammie: ik hoop echt zo voor je dat je volgende keer echt niet meer bij die andere minder fijne gyn mag in Zwijndrecht. Ik snap het helemaal haha. Maar goed, gewoon hopen dat het nu goed gaat.

Heerlijk he zo'n dagje vrij, gisteren ook heerlijk rest van de dag vrij. Heerlijk!!!

Alicia: het kan snel gaan ineens. Vanmiddag alweer de inseminatie, en bij de andere dames gaan aanschuiven. 3 dames op de wachtbank dat moet toch een goed teken zijn haha.

Sil en Pammie: je lichaam houdt je gewoon voor de gek met al die krampjes en steekjes haha. Wil echt niks zeggen, maar goed hopen kan natuurlijk altijd en vooral POSITIEF blijven. Sterkte nog!!!

Melis: nu al bijna zh af, dat is wel heel snel. Maar dat kan echt nog veranderen, bij mij zeiden ze dat ook. Voor mij wel makkelijk, want de vk kan zelf geen echo's maken, daarvoor moet ik dan weer naar Dord toe.

Bridetobe: Hoe gaat het met de zenuwen????

Kuzzz

Geplaatst

Sil! en de woensdag zit er weer bijna op. De 1e wachtweek-einde is in zicht hihi.

Vreemd dat je van een "lekker" geurtje over je nek kan gaan,had je zoiets ook niet bij de 1e iui.Toen je vriend snacks in huis had gehaald? Hihi,daar staat me iets van bij.

Ik heb dat totaal niet. Ik voel me gewoon net als anders,beetje last van winderigheid (lekker onderwerp),maar dat komt echt door al die hormonen prut..

De 2 wachtweken komen wij wel door. Ik ben er helemaal niet mee bezig (ja okee klein beetje dan :) )..,maar zou fijn zijn als het allemaal heel erg opschiet,en dat we dan weten waar we aan toe zijn!

Tammy; fijn dat alles goed was met de echo. Bijna de 20 weken echo (gaat snel of niet!). Leuk,dan kunnen ze het geslacht zien. Willen jullie het weten? Misschien heb je die vraag al wel eerder beantwoord...

tot gauw meiden.

Geplaatst

Hallo meiden, hier ben ik ook weer!

Pammie en Sil; houden jullie het nog een beetje uit (de ene al windend en de ander misselijk wordend van de geur, hihi; gezellig daar!) op het wachtbankje? Alicia mag er naast schuiven; alles goed gegaan?

Tammy; fijn dat de echo goed was. Wil je weten of het een jongetje of een meisje is wat daar druk aan het voetballen is?

Vandaag FM. Ik was blij verrast (niet dus) toen ik zag dat niet mijn eigen arts maar de vervanger dienst had (ja Tammy; HIJ! :sad:). Hij schreef een getal op wat de uitslag van mijn bloedprikken was maar zei verder niets. Ik vroeg er dus naar, toen zei hij dat "de waarde past bij iemand die Decapeptyl spuit". Blijkbaar dus niet verontsrustend, maar om nou te zeggen dat de manier waarop ik dat antwoord kreeg me gerust stelde? Toen de echo. Mijn BMSV was 6 mm, dus dat was volgens mij goed, maar weer geen optimisme van de arts. Follikels waren er volop, en twee wat grotere (>10mm). Na veel gepeins het volgende: 112,5 Gonal-F doorspuiten (met Decapeptyl) en vrijdag terug. Met - zo zei mijn o zo positieve gyn - het risico is dat er met deze dosering meerdere follikels groter worden, en bij meer dan 3 worden er een aantal weggehaald (punctie). Op naar vrijdag nu dus; ik ben weer nerveus... Zucht! Wachten, onzekerheid, enz....

Fijne avond!

X

Geplaatst

Kammie meid,het zit je allemaal niet mee deze week hé. Is altijd wel vervelend als je eigen gyn afwezig is (vind ik altijd wel).

maar kop op! Vrijdag weer naar het ziekenhuis,en dan zul je vast goed nieuws krijgen.

Hoe is het verder op je werk? Gaat dat nog een beetje?

Allemaal nog een fijne avond,en werkze morgen. (bah,geen zin).

x

Geplaatst

Goedemorgen dames!!!!

Nou ik heb gisteren mijn 2de IUI gehad, ik moet zeggen het ging heel anders dan de vorige keer zeg... Bij de eerste keer moest ik een kwartier blijven liggen... deze keer was het zoooo druk dat ik eerst nog een half uur moest wachten en toen ik dan eindelijk aan de beurt was hoefde ik ook geen kwartier te blijven en mocht ik direct weer naar huis.....

Wat ik echt ongelovelijk genant vond was dat de gyneacoloog een student bij zich had.... Dus de eendebek werk in gebracht, ik lag daar met de benen wijd en ze zaten echt met hun beiden in die eendebek te kijken... voelde me echt zon "kijkdoos"

Maar goed zon anderhalf uur na de IUI liep ik alweer krom van de pijn krampen... halve nacht ervan wakker gelegen en heb ze nu nog... Afgelopen maandag aan de gyn gevraagd en volgens hem was het vrij normaal.... Ik vind het echt niet normaal grrrrr

Mocht deze IUI weer gaan mislukken dan nemen we ff een maandje rust.. ff weer op adem komen...

Kammie: je bent niet de enige ik heb ook 4 verschillende gyneacologen gehad... en het begin had ik elke keer iemand anders, Al die gyneacologen daar in ons ziekenhuis weten al hoe het eruit ziet bij mij:P:P Ik probeer wel elke afspraak te vragen naar dezelfde gyn....

Tammie: fijn om te horen dat alles goed is met de beeb... wil je weten wat het word??? Ik wou het van allebei niet weten... maar toen ik die 20 weken echo had kon ik mezelf niet bedwingen om er naar te vragen...

Meiden die samen met mij op het wachtbankje zitten: heeeeeeeeeeeel veel succes en mag het maar een positieve maand worden!!!!

Alicia

Geplaatst

Ow kammie, wat hou je het spannend!!! Ik ben heel erg benieuwd naar morgen voor je. Laat het goed gaan, please?!

Alicia, het gaat zeker een positieve flow voor ons worden! Maar ik vind het niet normaal dat je arts een student meenam. Dat horen ze te vragen! Hebben ze dat niet gedaan? Anders zou ik er wel wat van gezegd hebben !!!!!

Die pijn kan echt niet normaal zijn hoor. Heb je gevraagd om wat meer eiwitten er uit te laten wassen in het lab? Want dat zou echt de reden kunnen zijn. Het is echt niet normaal hoor. Ik heb er geen last van. De FM-echo doet zelfs meer pijn vanwege het drukken dan de IUI en de dagen daarna.

Nou als je iedere keer die pijn blijft houden dan zie je er toch iedere keer als een berg tegenop als je dat kan verwachten?

Liefs Sil

Geplaatst

Gezellig met zn 3en op het bankje hahaha. Sterkte ladies!!!!

Kammie: je hebt deze week echt geen geluk he. Dat je nu uitgerekend gisteren die ene gyn mag krijgen en dan vrijdag terug komen.....op de dag dat Dool vrij is. Een week om echt super snel te vergeten. Ik kan me echt al helemaal indenken hoe je je gevoelt hebt. Ik leef met je mee meissie!!!

Ik ben nu steeds bezig om alle afspraken bij andere gyn's te doen. Tot nu toe heel goed gelukt, alleen maar vrouwen. En echt super aardig allemaal.

Wij willen niet weten wat het gaat worden. Begin er wel steeds meer aan te twijfelen, maar ik wil het echt niet weten. Moet een verassing blijven haha.

Alicia: wat vervelend dat het bij jou steeds met een andere gyn gaat. En dan ook nog een student erbij. Maar je mag toch aangeven of je wel of geen student erbij wilt hebben?

Die studenten zijn meestal niet de handigsten. Had het ook na een operatie aan mn enkel (ff iets anders) moest er een het verban eraf knippen om te kijken hoe de wond eruit zag. Gaat die sukkel precies over de wond heen knippen, die dicht gemaakt dat met krammetjes. Lekker hoor en dan nog verbaast zijn waarom ik boos werd. Toen heeft de hoofdarts maar ingegrepen en hem nog een uitbrander op de gang gegeven haha. Waar ik natuurlijk van mee kon genieten.

Melis: hoe is het bij jou??? Nog steeds groen of nu inmiddels licht groen?

Kuzzz

Geplaatst

hoi,

Ik vind het opzich niet zo erg dat er een student bij is hoor, die moet het natuurlijk ook leren, maar vond het gewoon heel genant dat ze met hun beiden, tja hoe zeg ik dat... ze zaten gewoon met een hun 2en bij mij tussen de benen en die gyn die geeft ook nog even rustig uitleg over het BMSV en dat ze maar even moest kijken... dat vond ik heel genant... Mijn man had ook al zoiets van WAT IS DIT NOU!!

Maar wat de pijn betreft ik geef dt echt wel weer aan de volgende keer, want mijn gyn kan het wel normaal vinden maar ik vind het dus echt niet normaal meer, beetje krampen kan ik me iets bij voorstellen maar een dag gewoon krom van de pijn lopen (terwijl ik helemaal geen klagert ben wat pijn aangaat) vind ik dus echt niet normaal...

Maar Tammie erg spannend hoor hoop dat je je kunt bedwingen om toch niet te vragen hihi

Sil: Ik heb bij de echo ook geen pijn en pregnyl spuiten vind ik ook helemaal niet erg en de IUI op zichzelf is ook een eitje... alleen zon anderhalf uur erna dan begint de ellende..

Maar goed we gaan gewoon heel hard duimen op het wachtbankje!! en ben niet van plan om eraf te gaan!!

Alicia

Geplaatst

Kan me voorstellen dat het een genant is als ze met zn 2en bij je naar binnen staan te gluren. Denk niet dat mijn man dat had geaccepteerd hoor.

Maar goed het is weer voorbij en je zit lekker met Sil en Pammie op de bank, elkaar wel goed vasthouden he. Zou wat zijn alle 3 straks zwanger haha, dan kunnen we het forum bijna gaan aanpassen....

Ook wel heel raar dat deze gyn heeft gezegd dat die buikkrampen normaal zijn, want dat is echt niet zo hoor. Ik heb echt totaal nergens last van gehad. Ik vond zelfs de pregnyl spuit pijnlijker. En die echo is gewoon afhankelijk van welke gyn je hebt....he Kammie.

Gaat het nu wel weer een beetje met de pijn???

Geplaatst

Hoi,

Gister liep ik dus krom van de pijn, maar nu gaat het wel weer alleen voelt mijn buik heeeeeeeel gespannen doet al pijn als ik eraan kom of moet hoesten...

vorige maand ook 2 dagen last van gehad dus ga er maar vanuit dat het morgen over is.....

Alicia

Geplaatst

Hallo meiden!

Alicia; Gezellig zo'n echo met z'n allen! Ik heb het ook een paar keer gehad. Eén van de laatste keren deed de arts in opleiding de echo en de gyn zat aan zijn bureau. Samen besproken ze in "dokterstaal" wat ze zag en daar van dacht, net alsof ik er niet was. Ik heb daar wel wat van gezegd; kon die arts in opleiding gelijk wat van leren, dat wij niet alleen dossiers zijn maar ook mensen die graag willen weten wat er te zien is. Tja, ik als Grey's anatomy-fan heb natuurlijk het beste met die artsen in opleiding voor! Hihi. Maar ben het met je eens dat het een ongemakkelijke gewaarwording is!

Tammy; Toen ik hem zag in het ziekenhuis was het eerste wat ik dacht "Nee hè?!", het tweede was "Oh, ik wou dat ik nu even met Tammie kon contacten!". Helaas morgen weer niet Dool. Hoop dat die andere morgen niet weer zo negatief is; dat is niet goed voor mijn eitjes (en mijn eigen humeur)!

Op mijn werk heeft nog steeds niemand iets er over gezegd of naar gevraagd. Maar moet wel zeggen dat ik niet in de kantine ben geweest de afgelopen dagen dus dat ik het contact ook niet echt heb opgezocht. Ik doe gewoon mijn ding, en het wordt vanzelf weer weekend!

Morgenochtend eerst FM... Ik hoop zó dat er (maximaal 3) mooie eitjes te zien zijn en we dan hopelijk na het weekend inseminatie kunnen hebben!!

Liefs,

Kammie

Geplaatst

Bij mij hebben regelmatig artsen in opleiding staan mee te kijken.

Dit werd altijd van te voren gevraagd of dit goed was.

We weten natuurlijk allemaal dat het nodig is dat aankomende artsen goed opgeleid worden maar genant is het inderdaad best wel.

Het lijkt mij alleen niet normaal dat jij daardoor meer pijn moet hebben dan nodig was geweest. Ik zou dit bij een volgend bezoek ook zeer zeker melden.

Nu duimen dat de "pottekijkers" goed werk hebben verricht!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ik ben inmiddels ook al wel heel wat mensen in opleiding tegen gekomen, maar er werd inderdaad altijd eerst toestemming gevraagd net als bij Vanessa. Ik denk ook dat je er goed aan doet om er iets van te zeggen wanneer je een studieobject wordt, de menselijke kant is even belangerijk en ook dat zal een student moeten leren, net als sommige doktoren dat zelf nog moeten hihi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden