Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet ook nog dat toen ik eenmaal een test in handen had...kon ik echt niet meer wachten. Daarom had ik toen pas echt gewacht tot donderdagavond en niet eerder. Het maakt je nog onzekerder als je eerder gaat testen.

Sil probeer nog even zoveel mogelijk afleiding te zoeken de laatste dagen. Morgenavond nog een test doen en dan weet je het zeker.

Sterkte nog meiden!!!!

Kuzzz

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Toch vraag ik mij af...als die positieve test van de pregnyl komt en je bent niet zwanger dan zou het `+` toch alleen maar lichter moeten worden ivm de afbouw van de hormonen. Ik kon het niet laten om een test te doen met ochtend urine vanmorgen (test van CB) en nu zie je overduidelijk een plus. Gisteren moest je nog goed kijken en nu maakt het niet uit hoe je kijkt, het `+` staat er gewoon.

Ik wacht het af.

Ik ga pas vrijdag weer testen in de ochtend als die nog positief is dan moet ik maandag naar het ziekenhuis bellen voor een bloedtest. Ik zie het wel.

Maar ik zal pas helemaal opgelucht zijn als ik de uitslag heb van de bloedwaardes van het ziekenhuis.

Tam, jij zegt op donderdagavond testen. Maar dan heb je toch de hele dag gedronken en dan is de concentratie HCG toch minder hoog dan in de ochtend?

Kisssss

Geplaatst

sil, wat lees ik nu???!!! oooooh, ik hoop echt zo dat die plus alleen maar groter en vetter wordt wijffie! een mooier cadeau kan je me niet voor m'n 30ste geven (het allermooiste heb ik al gehad namelijk :wink:).

dames, bedankt voor de felicitaties!! heb helaas m;n verjaardag niet gevierd, want loop sinds zaterdagavond met een enorme voorhoofdsholteontsteking (AUW!). vandaag begint 't eigenlijk pas wat draaglijker te worden, de smurrie komt dan ook m'n neus uit, letterlijk. maar dat is een goed iets.

en je mag dus helemaal niks als je zwanger bent, dus heb het moeten doen met stomen en zelfgemaakte zoutoplossing. dus heb weinig meegekregen van m'n 30ste.

nog twee nachtjes slapen en dan de 12 weken echo. kan niet wachten, zeke rnu ik zo beroerd ben geweest. verhoging, niezen en hoesten schijnen geen kwaad te kunnen, maar de bevestiging dat de kleine daar binnen 't goed doet is toch wel erg prettig.

hoest met de andere dames, heb wel een pagina of twee terug gelezen, maar als ik een paar dagen niet ben geweest valt de helft weer weg zodra ik ga tikken. en m'n hoofd zit nog half vol prut... :wink:

Geplaatst

Hoi Melissa, je leest het inderdaad goed. Ik zal proberen je een mooi cadeau te geven voor je verjaardag hahahaha Jij hebt in ieder geval het mooiste cadeau wat je ooit voor je verjaardag kon krijgen. Vondt je het niet een raar idee? Je werd toch dertig en dat je volgend jaar je verjaardag viert met je kleine erbij? Lijkt me zo onvoorstelbaar...

Heerlijk dat je over 2 dagen je 12 weken echo krijgt. Komt helemaal goed meis!

Jij je 12 weken echo en ik nog steeds een + op dezelfde dag. Zou leuk zijn...

Liefs Sil

Geplaatst
Toch vraag ik mij af...als die positieve test van de pregnyl komt en je bent niet zwanger dan zou het `+` toch alleen maar lichter moeten worden ivm de afbouw van de hormonen. Ik kon het niet laten om een test te doen met ochtend urine vanmorgen (test van CB) en nu zie je overduidelijk een plus. Gisteren moest je nog goed kijken en nu maakt het niet uit hoe je kijkt, het `+` staat er gewoon.

Ik wacht het af.

Ik ga pas vrijdag weer testen in de ochtend als die nog positief is dan moet ik maandag naar het ziekenhuis bellen voor een bloedtest. Ik zie het wel.

Maar ik zal pas helemaal opgelucht zijn als ik de uitslag heb van de bloedwaardes van het ziekenhuis.

Sil; ik heb gelezen dat die CB (vroege) testen niet betrouwbaar zijn i.c.m. hormonen; misschien kan je voor de volgende test beter even er één van het Kruidvat halen....

X

Geplaatst

Kammie, maakt het dan nog een verschil tussen de wat duurdere kruidvattest of die goedkope kruidvattest? Je hebt er namelijk 1 van 7,95 en je hebt een doosje van 2 voor 4,99. Die laatste heb ik ook gebruikt van de week en die gaf een heel licht streepje (dat was dan gisterochtend').

Geplaatst

Sil, ohhh spannend!!!

Je moet die van Kruidvat eigenmerk kopen, dacht idd die van 7.99.

Ik heb idd 's avonds al getest. Als je echt zwanger bent heb je zoveel HCG in je dat het niet uit maakt. Daarom had ik er ook 2 gekocht, een voor donderdagavond en een voor vrijdagochtend.

Je houdt het wel erg spannend zo haha. Nu echt volhouden tot vrijdag....

Melis voor jou nog 2 nachtjes slapen en dan ben je officieel uit de gevaren zone en dan ook nog eens een echo. We gaan ervan uit dat het allemaal goed is en dat Sil vrijdag een hele grote + heeft staan.

Ik ga zo hard voor jullie duimen nu!!!!

Kuzzz

O Melis...beterschap!!!

Geplaatst

Sil,meid je maakt het wel spannend hoor!. Ik hoop echt voor je dat morgen nog steeds een dikke plus staat,!!

Heel benieuwd!Ga je vanavond nog testen?

Geplaatst

Hallo,

Heyyyyy sil ik ben al heel hard aan het duimen, het klinkt 'positief' Hoop dat je er morgen of vrijdag en dikke vette plus hebt staan!!!!!

Hier eerste weekje voorbij!!!! joehoeeeeeeeeeeee nog 1 weekje wachten...

Alicia

Geplaatst

Hellowwwwwww ladiessss

Ow meiden, ik denk toch dat het positief is!

Dinsdag een test gedaan...heel licht streepje (kruidvat)

Gisteren een test gedaan...een + maar horziontale streep was beter te zien als de verticale streep. Maar hoe je de test ook vast hield, het + was duidelijk te zien.

Vandaag...1 dag voor DE grote dag...ik wilde NIET testen. Maar ik heb het toch gedaan....het + is nu duidelijk te zien (en beide lijntjes zijn even duidelijk).

Het is wordt dus iedere keer beter zichtbaar. Nou meiden dat komt niet van de pregnyl toch? hahahahah

Ik durf nog niet helemaal blij te zijn. Dat zal morgen wel lukken maar het lukt helemaal als ik mijn bloedtest in het ziekenhuis heb gehad.

hmmm zouden jullie zwangere vibes toch geholpen hebben?

Geplaatst

Ohh sil je houdt het wel spannend zeg, maar een plus is een plus hoor!!!!!!! Dat kan morgen alleen maar een mooie HCG waarde opleveren. Stuur je dan de zwangere vibes weer door naar ons op het wachtbankje????????

Sandra

Geplaatst

Ik heb zojuist even het ziekenhuis gebeld om te vragen in hoeverre de uitslag betrouwbaar is. Ze vonden het in ieder geval positief en ik moet vanmiddag langs om een test bij hun te doen en dan verdere dingen af te stemmen (????). Dat zal wel een bloedtest zijn ofzo...

Ik hou het niet meer hahahahaha

Als ik definitief een bevestiging van het ziekenhuis heb dan zal ik mijn zwangere vibes zoveel als ik kan missen sturen naar de dames die het nog nodig hebben.

XXX

Geplaatst

Nou Sil......die testen zijn bijna 100% zeker....99.9% zijn ze betrouwbaar.

Dus een PLUS is een PLUS hoor. Vooral omdat het vanmorgen een hele duidelijke plus is geweest. Maar ben nu ook wel heel erg benieuwd naar de uitslag in het zh.

Maar ook ik weer bijna zeker dat je gewoon lekker zwanger bent.

Je gebruikt toch verder geen medicijnen, behalve de pregnyl spuit??? Dus dat kan niet meer van invloed zijn.

Maar ik houdt het forum vandaag goed in de gaten, hoe laat moet je je melden in het zh????

Kuzzz

Geplaatst

Ow Tam ik kan niet zeggen hoe ik mijn voel. Maar ik ben gewoon misselijk van de zenuwen....!

Ik moet om half 4 in het ziekenhuis zijn. Wat voor een test voeren zij uit denk je? Eerst een urinetest??

Ik gebruik geen andere medicatie dan toen alleen die pregnyl spuit.

Ik zal voor de zekerheid geen drinken meer nemen vandaag want stel je voor dat...

Heb alleen 2 kopjes appelsap op dus dat moet niet veel kwaad kunnen.

Geplaatst

Sil; ik ga je toch echt voorzichtig al feliciteren hoor; dit klinkt hartstikke zwanger! Van harte meid!! Ze doen straks in het ziekenhuis een bloedtest. Gewoon drinken (juist wel; je moet voldoende vocht en vitaminen binnen krijgen voor jou en mini-Sil!), is niet van invloed op de test.

XXX

Geplaatst

ooh sil, het klinkt als...... ZWANGER!!! zal voor je duimen vanmiddag, maar heb ergens 't gevoel dat dat niet nodig is. zei toch al dat ik een goed gevoel had bij deze maand! hoe laat moet je vanmiddag?

oe oe oe oe oe , zit hier te stuiteren meis!! succes straks!

Geplaatst

ik STUITER met je mee melissa. Ik ben ook echt niet meer te houden moet ik zeggen.

Over 2 uurtjes ga ik van mijn werk weg...dan moet ik om half 4 in het ziekenhuis zijn.

Als ik het straks van het ziekenhuis definitief hoor dan ben ik helemaal niet meer te houden. Maar dan was mijn voorgevoel toch wel goed wat ik al eerder vertelde

Voor diegene die er overheen gelezen heeft: een paar dagen voor de inseminatie kreeg ik een raar gevoel in mijn buik en een gedachte van...oehhh deze keer is het raak!

Heel stom maar het gevoel zat dus toch goed.

Maar het ziekenhuis weet dat ik morgen pas mag testen. De vorige keer zei de IUI-verpleegkundige dat wanneer ik positief test, ik 4 dagen later een afspraak moest maken voor een bloedtest. Ik mag al gelijk komen wel lekker

Ze zullen eerst wel een urinetest doen denk ik en als die daar positief is, dan zal ik over een paar dagen een bloedtest moeten doen.

Ik ben op de site zowat de hele dag aanwezig maar zodra ik het weet dan weten jullie het natuurlijk ook !!!

In mijn gedachte doe ik nu trouwens even een vreugdedansje!!!! :happydance: :happydance: :happydance:

Geplaatst

Sil wat spannend zeg !!! succes zo in het zhuis...

Ben een tijdje niet geweest,maar denk wel aan jullie hoor.

Ik ga even terug lezen nu.

Ik ben vanochtend in het zhusi geweest voor de FM,helaas was ik tevroeg en konden ze nog niet opmeten.

Wel heb ik wat uitslagen van het zaad gehad,dit was gewoon super va kwaliteit de laatste keer.

Zo vreemd dat het zo verschillend is, eerst was het 6 toen 19 en nu 41 miljoen:huh1:

Ik doe nu nog 1 iui en dan ga ik op vakantie daarna ga ik extra spuiten.

Maandag moet ik weer naar de gyn en dan krijg ik ook prikinstructies,vind het eerlijk gezegd wel een beetje eng om jezelf straks temoeten prikken.

Geplaatst

Sil. Hoe is het ????? Weet je al meer? Je houdt ons wel in spanning,maar denk dat helemaal goed zit met jou! Gewoon harstikke zwanger.

Een voorzichtige felicitatie van deze kant!!!!

Geplaatst

Heej dames

ben terug van weggeweest druk met de bruiloft enzo.....

ik las dat er goed nieuws is/op komst is?

ben benieuwd sil..........

veder heb ik mog nmiks kunnen lezen....

ik heb een super mooie dag gehad maar verdere details later ik heb een probleem met internet zo gauw als dat opgelost is kom ik weer terug.

Suc6 dames!!!!!

XX men

Geplaatst

Hoi Meiden,

Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. Urine afgegeven en ik had ook daar een lichte positieve test! Maar de IUI-verpleegkundige zei wel dat het te vroeg was om te testen.

Het HCG hormoon maak ik zelf aan en komt dus niet van de pregnyl! Met andere woorden....IK BEN ZWANGER!!!!!

Toch moet ik volgende week nog even een test doen in het ziekenhuis zodat de arts een duidelijkere test heeft.

In ieder geval heb ik 10 juli wel alvast mijn eerste echo!!!! En op 31 juli gaat de gynaecoloog bepalen of ik onder controle blijf bij haar of naar een verloskundige ga.

Als de test te weinig HCG zou hebben dan zou ik dit ook niet krijgen.

Daarnaast kreeg ik ook allemaal info mee over zwangerschap etc.

03-03-2010 ben ik uitgerekend !!!! (maar dat weten ze pas zeker als ik mijn eerste echo heb gehad).

Meiden ik kan het niet geloven!! Maar het is toch echt zo...

We zijn zo blij!

Ik spreek jullie morgen wel weer.

Liefs van een blije aanstaande mama

Geplaatst

ooooh wijffie!!!!!!!!!!!!! WAT GEWELDIG!!!!!!!!!!

gefeliciteerd meis, ben echt superblij voor jullie! op naar de eerste echo (en zelfs daarna geloof je het nog niet helemaal :wink:)

heb echt al vier keer gekeken en steeds geen nieuws. zeker eerst lekker uitgebreid gevierd samen, hahaha!!

echt supernieuws meis, dikke knuffel!

Geplaatst

Sil; GEWELDIG! GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!! :occasion18: Echt super zeg! Geniet er van!!

:happydance::clap2::laugh: :happydance::clap2::laugh: :happydance::clap2::laugh: :

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden