Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Angel: heel heel veel sterkte morgen op het werk. Denk dat je er wel goes aan doet om het te vertellen. Vooral nu na deze peeiode, mensen kunnen er dan toch een beetje rekening meehouden. Zal aan je denken morgen en hele dikke knuf.

Pammie: slapen gaat tot nu toe wel redelijk hoor. Ben alleen normaal een buikslaper, dus daar wordt ik wel gek van. Niet echt een lekkere houding, maar ik slaap genoeg dus mag niet klagen.

Hoe is het verder met de dames, is het wachten nog een beetje uit te houden?

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Pammie: Hcg-hormoon wordt al jaren gebruikt als afslankmiddel. Een collega van mij gebruikte dat 15 jaar geleden al. Ik vind het eigenlijk een heel raar idee. Maar was is precies het aandeel hierin van Moeders voor Moeders? Die moeten dan toch de urine doorverkopen aan afslankbedrijven? Ik ga de site wel even lezen.

Geplaatst

Lexa; weet niet goed hoe dat zit met het urine door verkopen. Werd er niet echt duidelijk bij gezegd. Ik ga de site ook maar eens lezen! (vind het zelf ook een raar idee hoor).

Angel; Wens je sterkte morgen! En wat dapper dat je het aan je werkgever/leidinggevende gaat vertellen. Denk dat het voor jezelf heel veel oplucht.

De situatie is niet helemaal te vergelijken,maar ik heb afgelopen dinsdag mijn werkgever ook verteld van mijn kinderwens.

Het luchtte heel erg op!

Wij gaan zo naar vrienden. Gaan bowlen met de wii. Haha.

En daarna lekker chinezen. Kortom...fijn afleiding dagje.

Ik zal zo het overzichtje even recent maken.

Geplaatst

November

20: Lexa 1e FM 3e ronde

20: Zomer 1e FM 3e ronde

23: **Men** uitslagen

23: Tammy controle VK

25: Evy testen

26: Nicole testen

26: Tammy uitgerekend !!!!

28: Bianca testen

December

02: Doortje behandelplan gyn

05: Pammie testen.

Geplaatst

* Angel, succes morgen met vertellen. Het is dan niet hetzelfde maar toch even dit.... Ik geloof dat ik het laatst al had geschreven, maar toen ik werd benaderd voor een andere baan heb ik het meteen verteld aan de man die mijn nieuwe directeur zou zijn. Ik was beneiuwd wat zijn reactie zou zijn, maar die was echt 100% beter dan ik had kunnen bedenken. We kregen er ineens een zeer prettig geprek over en dat had ik effe nodig. Ik weet nu bv dat als ik weer eens langs moet gaan in het ziekenhuis, dat ik dat gewoon kan regelen / doen...

Ik wens je hetzelfde begrip toe morgen!

gr Zomer

Geplaatst

Over dat van kassa gisteren. Ik heb het ook gezien, maar toen ze van MvM bij waren zeiden ze heel duidelijk dat hun de urine alleen gebruiken voor het maken van pregnyl. De rest moet door het labratorium vernietigd worden en mag niet door verkocht worden. Het gebruik van hcg om af te vallen is al heel oud, maar het wordt wel tijd dat de overheid hier strenger op gaat controleren. Want ik heb die potten toch niet gevuld om mensen af te laten vallen, maar om iedereen hier te helpen en de rest van de mensen die het echt nodig hebben.

Geplaatst

bedankt heb ik ook wat afleiding dan

@pammie ja me werkgever weet het al meer dan 1.5 jaar.

ga het nu aan me collega's vertellen. omdat ik nu ook al 2 weken thuis zit natuurlijk. en ik ben nooit zolang thuis en dan gaan ze natuurlijk van alles vragen het is best een klein bedrijf dus ja de meeste weten wel veel natuurlijk dan nou ben benieuwd

jullie horen het morgen weer hoe het is geweest hoop niet dat de dag lang duurt.

veel liefsssssss

Geplaatst

Hallo dames,

Ik sluit me aan bij dit topic. Ben nu bezig met onze 5e IUI poging.

Vrijdag moet ik voor een echo naar het ziekenhuis. Ik hoop dat we begin volgende week de inseminatie hebben!

@angel: succes morgen! Openheid helpt veel is mijn ervaring....

Mob

Geplaatst

Angel, heel veel succes met je 1e werkdag vandaag en het vertellen!

Tammy, succes bij de vk. Misschien mag je meteen beginnen ;-)

Men, jij krijgt vandaag de uitslagen, moet je daarvoor ook naar het ziekenhuis? in ieder geval succes.

Mob, welkom hier. Hoop dat deze poging succesvol is. Hoe lang ben je al bezig met van alles en nog wat rondom het krijgen van kinderen? Als je het wilt vertellen, tenminste.

Rest van de dames. Fijne dag, drukkkk!!!!!!!!

Geplaatst

Mob, welkom hier. Hoop dat deze poging succesvol is. Hoe lang ben je al bezig met van alles en nog wat rondom het krijgen van kinderen? Als je het wilt vertellen, tenminste.

Eind 2006 begon onze kinderwens toch steeds meer te komen. Mijn cyclus was erg onregelmatig en toen ben ik doorgestuurd naar de gyn. In januari 2008 de eerste onderzoeken gehad. En nu zitten we alweer bijna aan het begin van 2010. Ondertussen 3x IUI zonder hormonen gehad en 1x met hormonen. Nu bezig met de 2e IUI poging met hormonen.

Liefs mob

Geplaatst

Angel wens je veel succes vandaag!.

Mob; welkom hier. Ik heb je even toegevoegd in het lijstje,(zo makkelijk,een overzichtje!!)dit wordt je 1e fm?

Men; jij de uitslagen vandaag. Spannend.!

Tammy; vandaag weer controle bij de VK. Was alles nog rustig daar binnen?

Evy; de testdag komt bij jou ook dichtbij!!! Ga je woensdag testen?? Of wacht je nog even.

November

20: Lexa 1e FM 3e ronde

20: Zomer 1e FM 3e ronde

27: Mob FM

December

Geplaatst

Mob: welkom hier. Zo te lezen heb je dus inmiddels al een hele lange historie in de mmm. Hopelijk deze ronde meer geluk, want we kunnen nu wel eens goed nieuws hier gebruiken.

Angel: veel sterkte vandaag met werken en het vertellen. Ben benieuwd hoe je collega's gaan reageren, verwacht wel positief voor je.

Men: ben benieuwd of je nog wel even de uitslagen met ons wilt delen ondanks dat je afstand hebt genomen van het forum.

Nou vanmiddag naar de vk, is alweer een week geleden. Gaat soms zo snel die tijd echt niet meer normaal, maar wil nu ook zoooo graag mn kleine in mn armen hebben. Ben echt benieuwd wat ze te vertellen heeft, ik ga wel vragen wanneer hun vinden dat je ingeleid mag gaan worden. Het zh hier is namelijk voorstander van 41wk ipv 42wk. Dus wij zullen waarschijnlijk 3 dec in het zh zijn haha. Hoop het echt niet en dat de kleine gewoon lekker deze week gaat komen.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij ( mijn man en ik) zijn nu bijna 3 jaar bezig om zwanger te worden.

Al snel bleek dat ik niet voldoende ei-sprong heb, en onze huisarts stuurde ons al snel door naar het ziekenhuis.

Na (heel) veel onderzoeken en pillen, kregen we de uitslag: ik heb vijandig ........( weet het niet meer precies) haha

We kunnen dus niet op de normale manier zwanger worden.

Pillen voor mijn eisprong hielpen niet voldoende.

Ik moet nu hormoon spuiten, hier reageer ik gelukkig wel goed op.

We hebben nu 2 i.u.i. behandelingen gehad, gister kreeg ik heftige buikpijn en tja je raad het al werd vanmorgen ongesteld.

Vandaag het ziekenhuis maar weer bellen voor een afspraak.

Kan iemand mij vertellen hoeveel i.u.i behandelingen je krijgt?

Groetjes

Geplaatst

Welkom jpk, ik denk dat je bedoelt dat je vijandig baarmoederslijm hebt. Dat dood de zaadcellen van je man voordat ze ook maar in je baarmoeder kunnen komen. Maar goed met iui ga je daar voorbij, dus dat kan geen oorzaak meer zijn.

De meesten krijgen 6x iui behandeling voordat ze over gaan naar ivf. Wel balen dat het met de hormonen goed gaat, alleen jammer dat er geen bevruchting nog is geweest. Maar die 6x is ook wel afhankelijk van je man, als bij hem alles goed is dan is het meestal 6x hoor. Maar ja heeft hij ook nog eens te weinig zwemmers dan ga je soms al na 2x of 3x over naar ivf.

Zelf geen ervaring met hormonen, maar hier genoeg andere meiden die er ook mee bezig zijn. Veel sterkte iig.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Net terug van de 2e FM ronde 2, cyclusdag 9. Follikel op links groeit als een tierelier, 18 mm, 3 follikels op rechts (altijd m'n zwakke kant) zijn max 11 mm dus daar moet ik 't niet van hebben. Aanstaande donderdag, cyclusdag 12, de inseminatie, dus nog ruim op tijd voor mannie vertrekt, hoera.

@angel: Goed dat je 't gaat vertellen. Ik ben zelf nog niet zo ver ;-)

@mob: Welkom hier.

@jpk: Jij hebt vijandig 'baarmoederslijm'. IUI kan een goede oplossing zijn omdat het zaad niet door vijandig gebied hoeft te zwemmen, maar jammer dat je 2e poging mislukt is. Hoeveel behandelingen je krijgt, hangt af van het zh, je leeftijd en de slagingskans. Standaard is 6, maar je hoort ook wel van meer. Aan de andere kant: Als het binnen 6 keer niet lukt, kun je er bijna vanuitgaan dat een 7e of 8e keer ook niet zal helpen.

@Tammy: Ik hoop voor je dat je lekker thuis kunt bevallen, maar ik ben ook een voorstander van 41 weken versus 42. Ik heb het idee dat verloskundigen het soms te lang door laten gaan om het natuurlijke verloop maar niet te verstoren. Is ook een hele discussie over in de media.

@Evy: Jouw testdag komt wel heel dichtbij! Ik heb zo 't idee dat het deze maand raak is bij je... Voel je al wat?

Nou, dat was 'm voor zover, ga maar even aan 't werk.

Liefs voor jullie allemaal,

Geplaatst

November

24: Zomer 2e FM ronde 3

26: Lexa 2e IUI

December

Geplaatst

hallo allemaal,

Wat een drukte deze week weer op het lijstje spannend hoor voor de meeste van jullie. Ik ga weer de bekende kaarjes voor jullie branden en duimen

JPK en Mob welkom hier en schrijf het van je af... en vragen kunnen jullie hier stellen want wij zijn met elkaar inmiddels ervaringsdeskundigen.

Angel succes vandaag met werken ik hoop dat je collega's net zo lief reageren als bij mij. Ik krijgt echt hele lieve reacties en veel steun meer dan helaas van mijn vriendinnen dus zo zie je maar. Hoe is het verder nog buikpijn en vloeien???

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

hey dames

allereerst welkom jpk en mob wens jullie heel veel succes met alles

ik ben toch maar niet gaan werken heb vannacht weer opgelopen

heb me vriend laten bellen naar me leidinggevende en dat hij het maar moet vertellen ben daar nog te emotioneel voor pffffffff

word zelf gek van me eigen.

@zonneschijn ja vloei nog steeds hoor.....

@men snap best dat je ff tijd voor jezelf wil en voor je vriend

neem de tijd die je wil meid..

sorry voor het geklaag

liefs

Geplaatst

Jpk; welkom hier,gezellig dat je meeschrijft!

Antwoorden op je vragen heb je al gekregen zie ik. Ik heb zelf ook ervaring met hormonen spuiten; reageer er goed op,maar heb één bijwerking,en dat zijn de opvliegers! Voor de rest vind ik t prima te doen.

Balen dat je ongi bent geworden..Je gaat gelijk door begrijp ik met je 3e iui.

Lexa; Yeeeeeeeeeaaahhhh t is gelukt! Wat zul je enorm blij zijn!

Wens je heel veel succes met je iui!!! 18 mm is een goede score hoor.

Tammy; misschien krijg jij dit jaar op 5 dec het mooiste cadeau ooit! En ik mss ook wel,want dan is m'n testdag.

Succes vanmiddag! Hoop voor je dat er vooruitzicht is,:B-0020:en dat je spoedig je baby in je armen hebt!

Angel; meid,vind het rot voor je dat je je nog niet echt beter voelt! Je moet natuurlijk aan je zelf blijven denken; maar weet je leidinggevende het nu?,dat je vriend het heeft verteld? Of begrijp ik je berichtje niet helemaal.

Wens je alle goeds!

Geplaatst

hey pammie ja hij weet het al meer dan 1.5 jaar alleen me collega's nog niet op een paar na dan maar de rest weet nog van niks..

want aan me leidinggevende wist al lang dat we bezig waren

omdat ik toch regelmatig weg moet zeg maar is wel een stuk makkelijker natuurlijk...

tammy ik wens jou heel veel succes met de laatste loodjes

en alvast met de bevalling hoop dat het niet lang meer op zich laat wachten. en dat je lekker mag gaan genieten van jullie welverdiende wonder ik denk aan je meid...

liefssssss

Geplaatst

Hoi ,

Angel het is allemaal ook zwaar hoor die hormonen in je lijf maken het je emotioneel ook nog eens moeilijker. Ik werk op het moment wel heb nu even weer drie dagen roostervrij maar ik vindt het werken ook nog erg zwaar en waarom?? geen idee..

Ik ben nu wel aan het ontzwangeren dat merk ik aan mijn lijf maar alle hormonen zijn er nog niet uit. Ik heb het al een paar dagen heel erg koud en ik zie er echt niet uit dus heb ik veel make-up op om het nog wat te laten lijken ha,ha

Ik ben zo wit als een laken. Dus Angel blijf thuis tot je denkt dat het weer gaat en geef jezelf de tijd om alles te verwerken en dat duurt gewoon lang. Zelf ben ik er ook nog lang niet. Ik denk aan je hoor.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Zonneschijn, fijn dat je zoveel begrip op je werk krijgt, erg jammer dat dat bij je vriendinnen zo tegenvalt. Wel rustig aan blijven doen he! Net wat je tegen Angel zegt, je bent er nog niet. Heb je (los van het fysieke) al het gevoel dat je een beetje aan het verwerken bent?

Angel, nou dan nog maar even niet aan het werk. Denk aan jezelf meid. Een ander kan dat niet voor je doen. En neem gewoon de tijd die je nodig hebt.

Tammy, hoe was het bij de vk? Is er al iets gaande???

Lexa, toppie! Eén goed ei is toch prima!!! Ga zo voor je duimen dat dit allemaal meant to be is om net voor de vakantie van je lieve Kiwi bevrucht te raken ;-)

JPK, welkom hier.Hopelijk gaat dit toch forum je geluk brengen.

Pammie, hoe voel jij je inmiddels? 5 december is een prima testdatum. Oh kom er eens kijken wat jij dan in je schoentje vindt. Hopelijk een positieve test. Het lijstje is lekker druk voorlopig. Gebeurt genoeg.

Pammie en Lexa, ik voel eigenlijk niks bijzonders. Af en toe een krampje of een steekje. Gisteren was het 2 weken geleden sinds inseminatie. Normaliter zou ik gisteren ook wel ongestedl zijn geworden of misschien vandaag? Maar ik heb gisteravond de laatste Utrogestan ingebracht, en ik zal wel één van de gelukkigen zijn die daardoor pas later menstrueert. Het verschilt per persoon. De één wordt gewoon ongesteld op hetzelfde moment als altijd en de ander is twee/drie/soms vier dagen later. Dus ik vind het vanaf nu/morgen wel echt spannend worden.

Als ik woensdag nog niet ongesteld ben ga ik wel testen.

Ik zou nu natuurlijk ook kunnen testen, want als ik zwanger zou zijn, dan zou je dat nu al met een test moeten kunnen zien. Maar door die stomme bolletjes tel ik dit nog maar niet echt als overtijd. Om teleurstelling te voorkomen, zeg maar! Beetje struisvogel ben ik ;-)

November

December

Geplaatst

Angel; Goed dat je leidinggevende er wel iets vanaf wist,..je hebt er goed aan om thuis te blijven! Take care of yourself. En ook voor jou zonneschijn!!

Evy; ik voel me prima. Niets bijzonders/of rare kwaaltjes.

Whoeiii,voor jou wordt t wel spannend hoor!! Kan natuurlijk door die bolletjes komen,maar mss wel écht overtijd?! Hoop het voor je!. Beetje positiviteit hier op de iui dames hangplek.

2 december is eigenlijk de dag dat het 2 weken na m'n iui is.

Maar ik hou 5 december aan (dat valt op Zaterdag,ideale dag om te testen),.

Geplaatst

Ongesteld. Shit, ik begon echt hoop te krijgen.

November

December

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden