Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden, leuk eindelijk weer eens wat berichtjes hier!

Mama tms hoop ook dat alles ok is.

Stephanie, wat heerlijk, zo'n paar dagen weg!

Wij zitten met een groot dilemma. Je kunt mogelijk beter niet laten vaccineren als je kind allergisch is voor kippenei. Van onze J is dat nog niet zeker, maar ik heb ter provocatie (zo heet dat: elimineren en provoceren via de borstvoeding met hypoallergeen dieet van de moeder) gisteren een ei gegeten na 6 weken allerlei dingen niet gegeten te hebben, en vannacht ging ze enorm projectiel spugen. Dus ik durf die vaccinatie niet aan. We gaan wel zo, om te overleggen met GGD arts.

Gisteren bij kinderarts, op zich zijn beiden super gezond, allebei nu precies 8 kilo. Lekkere wijffies zijn het ;)

We hebben nog altijd geen creche! Staan al ruim een jaar op wachtlijsten, echt belachelijk!!! Ik ben dus ook nog altijd met ouderschapsverlof. Onze J blijft een erg pittige dame die moeilijk uit te besteden is, maar met het dieet gaat het wel heel veel beter. Alleen de nachten... Komen elk nog 3 keer voor voeding en J wil vaak vanaf 5 uur niet meer slapen. Ik heb me er volledig mee verzoend en voel me meestal best heel goed. Soms is het alleen wel eens moeilijk als de zoveelste hier komt vertellen dat hij/zij toch verschillende tweelingen kent waar het allemaal veel makkelijker gaat dan bij ons, die allang doorslapen, etc etc. Tja, fijn voor hen, maar hier is het gewoon nog altijd erg intensief, bewerkelijk, bar slechte nachten en tamelijk veel gehuil als ik super scherp ben op slaapjes, die ook weer moeilijk gaan. Nou ja, pech, alles gaat voorbij en ik trek me maar niks meer aan van hoe het bij anderen gaat. Het gaat zoals het gaat en intussen genieten we gewoon onwijs van onze schatjes. Dan nog maar even niet werken, hoewel ik het wel mis.

Groet meiden! Doeg.

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo hier is alles oke!

alleen weet bijna niemand in mijn omgeving van de icsi

en ik kreeg hier de vraag of ik ben wie ik ben vandaar!!

mijn moppies mogen nog geen inenting zijn nu bijna 5 maanden oud alweer

het gaat echt zo snel voorbij

wouw stephanie lekker lang weekend weg geweest,en lekker genoeten?

hebben mees en saar het goed gedaan zonder elkaar?

wij zijn van het weekend een nachtje wezen stappen en onze kids zijn gaan logeren,vond het heel spannend ,dubbel gevoel maar het was heerlijk genieten en mijn wereldje moet ik weer een beetje verbreden

ben nu 24 uur per dag mama tot jan.

nu zaterdag gaan ze ook weer logeren...............................

sim ieder kindje is weer anders ,tja dat hebben we niet voor het kiezen

vind het wel sneu dat ze zoveel huilen en dat mama niet door kan slapen s,nachts maar jullie tijd komt ook

wij gaan morgen inenting halen met onze oudste

groet

mama tms

Geplaatst

Sim,

of het nou wel/niet/minder goed gaat met je kind, er zijn altijd wel mensen die het anders zouden doen. Lekker bij je eigen ding blijven dus, zolang jij je er goed bij voelt.

Ik bewonder het wel dat je zoveel maanden borstvoeding blijft geven. Lijkt mij een hele opgaaf. Kolf je ook, voor het geval dat je een dag zelf/alleen de deur uit wilt of moet?

Een dagje zonder kinderen op stap is voor ons best een aangename ontspanning en voor ons ook noodzakelijk voor behoud van eigen-ik.

Met name na het shoppen in Edinburgh hadden we de sterke behoefte om even naar huis te bellen met de vraag of het goed ging met de kleintjes. Alleen maar gelukkige opa's en oma aan de telefoon.

Ik heb hen nog gevraagd of Saar en Mees elkaars nog misten/zochten, maar nee hoor. Past ook nog niet bij hun belevingswereld, deze is nog heel primitief. het belangrijkste is dat ze hun natje en droogje krijgen. Maakt weinig uit wie het doet (als ze maar lief zijn).

En zo lachen ze ook weer tegen je als je thuis komt, bijna net als tegen ieder ander. Beetje jammer ;) De tijd van open armpjes en op je afrennen komt gelukkig nog.

tms, hoe is het jullie bevallen. Zo maar op stap kunnen en uitslapen. Beetje vreemd maar wel lekker, is het niet?

Sim en Tms, moeten jullie nu wel jezelf inenten? Ik kon het doen op mijn werk (werk in de zorg), maar heb het niet gedaan. Ik ben eigenlijk nooit ziek en iets wat lijkt op de normale griep heb ik al helemaal niet gehad (even afkloppen!).

Sim, de meiden alweer 8 kilo. tijd gaat inderdaad snel. Ben benieuwd hoe S en M gegroeid zijn. Heb er wel vertrouwen in dat het goed zit.

Saar rolt inmiddels al de kamer rond. Mees heeft nog geen haast met draaien van rug naar buik. Mees houdt daarentegen zelf zijn fles vast bij drinken, madammetje wordt liever geserveerd.

Ik vind het erg leuk om die (biologische?) verschillen te zien en ontdekken.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

eerlijk gezegd wat het wel heerlijk om een avondje,nachtje goed los te gaan,alleen dat uitslapen ging niet zo had beetje hoofdpijn en tegen 11 uur

hebben we ze weer opgehaald!!!

ik kon me ook via het werk laten inenten,maar niet gedaan!

omdat de twins nog geen 6 maanden zijn gaan wij een inenting halen

tis wel beetje dubbel want in de supermarkt of op straat kunnen ze ook

besmet worden

maar goed dan hebben wij er alles aan gedaan zodat ze het niet krijgen

groet mama tms

Geplaatst

Ha meiden, gut ben blij dat er hier weer eens wat leven in de brouwerij is ;)

Ja, ik en mijn lief hebben nu inenting gekregen. Ben niet zo bang voor die griep, was banger voor het vaccin vanwege die allergie.

Gek genoeg valt het borstvoeden me helemaal niet zwaar, het is zo normaal geworden dat ik me niet meer kan voorstellen dat ik zou stoppen, tenzij de meiden zelf willen stoppen. Vind het ook wel makkelijk, ik voedde ook veel in het openbaar als het zo uitkwam, tegenwoordig ga ik wel eens naar het invaliden toilet omdat de meiden snel afgeleid zijn en los laten en dan voel ik me wel opgelaten met zo'n blote borst, ha ha. Wat me wel zwaar valt is het feit dat we er zo'n drukke onrustige dame bij hebben, die snel moe en dan overstuur is, en snachts belachelijk vroeg op en overdag en snachts weinig slaapt. Maar ja, zoals gezegd, het gaat echt beter nu met het dieet. Ook merk ik sinds deze week dat ze weer een sprong hebben gemaakt. Ze lijken weer wijzer geworden. Ze gaan nu beetje samen spelen, wat gister resulteerde in een klap op de kop van D door J, waardoor D nu een bult heeft, och arme. Zal wel vaker gebeuren. Ze gaan zich beter zelf vermaken en lekker spelen.

Vandaag eindleijk weer eens op mijn werk geweest een halve dag, toch wel lekker hoor! Ik vind het eindelijk wat makkelijker worden om ze bij hun vader of Oma achter te laten, zeker omdat ze nu pap eten van gekolfde melk, zodat ik ook echt fysiek weg kan. Op het werk was ik ze zomaar even een uur ''vergeten'', best wel goed voor mijn kop, ik heb echt 7 maanden op een andere planeet gezeten ;)

Lentezon??? How is life??

Krullie en Jane?

Groet!

Geplaatst

Sim,

ik vind het leuk te zien dat je nu over D en J praat en niet meer over je baby-meiden. Je schrijft zoals je je voelt, zo te lezen. Fijn dat het goed met je gaat.

Gister is Mees voor het eerst van de bank af gegleden. Eerst op hoofd, maar lichaam ving het meeste op. Dikke grote tranen natuurlijk, voornamelijk van de schik. Dit was dus de eerste keer (er zullen vast nog meer valpartijen in zijn leventje volgen vermoed ik). Gelukkig was Mees snel te troosten.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Gistermiddag had Mees ineens een rood opgeblazen vlekje achterop zijn hoofd. Al snel een vuurrode vlek in zijn hals en meerdere rode vlekken op zijn hoofdje.

Na een goede nacht slapen had hij vanmorgen overal op zijn lichaam rode vlekken (behalve gezicht). Toch maar even naar de huisarts. Wat blijkt.. roodvonk.

Mees lijkt er qua stemming weinig last van te hebben. Drinken wat moeilijker. Gisteravond heb ik vloeibare (onverwarmde) pyjamapapje gegeven met een lepeltje, jaja ;). Zo heeft hij toch nog wat binnen gekregen.

Goed drinken is een pré, maar laat dat nou net het moeilijkst gaan.

Kinderdagverblijf voor vrijdag toch maar afgezegd, ookal hoeft dat niet volgens de richtlijnen.

De kans is groot dat Saar het ook krijgt, aangezien roodvonk besmettelijk is. Het hoeft niet zo te zijn dat zij er ook vlekken bij krijgt. Best lastig te meten dus.

Mees heeft een penicilinekuur voor een week gekregen. Ik hoop dat het het weekend beter met hem/hen gaat (lees: niet meer besmettelijk), want zondag ben ik jarig en verwachten we visite.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

ha Lieve meiden!

Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie en jullie gezinnetjes ! Ik lees herkenbare dingen zoals de gebruikelijke (kinder)ziektes, verkoudheidjes, inentingen, dagjes uit, tijd voor je zelf / met je man , je werk, multitasken, baby hapjes waarbij het eten echt o-ve-ral terecht komt, en fysieke en emotionele verschillen tussen de beide kindertjes! **

Sim hoe is het met de koemelkallergie van je meisje? Goh ik kan me voorstellen dat ze dan niet zo lekekr in haar velletje zit, hopenlijk gaat het snel beter als er achter is gekomen wat er nu precies aan de hand is.

**Hier dus van t zelfde!

Met de meiden gaat het fantastisch. Lieke babbelt t meest en Mascha is fysiek het sterkste en rolt een zooitje door de kamer, Lieke begint net met buik / rug draaien .

Ze zijn 63 en 66 cm lang ( Mascha is de langste van de 2 tegemwoordig!) en wegen net iets over de 7 kg. T zijn nog steeds lieve relaxte kindertjes! Ze vermaken zich heel goed alleen en samen en huilen doen ze nog steeds bijna nooit. Misschien 1 minuut als ze moe zijn/ honger of zo maar da's bekend bij kindertjes. Op het KDV doenze het ook goed.

Sja alles gaat dus geweldig en ik kom eigenlijk tijd te kort ( zonder dat ik gestressed ben of het gevoel heb het niet bij te kunnen benen hoor- ja heel soms-). De weken gaan wel zo be-la-che-lijk snel t is ongeloofelijk!

Ik ben nog steeds dagenlijks in de wolken met mijn wolkjes, al heb je dus natuurlijk wel eens momenten van "PFFFFFFFFFT AANPOTEN ZEG!"

Vast herkenbaar!

Verder word ik als alles goed gaat voor t eerst tante in juni 2010!

Sja ik dacht ik laat nog heel even wat weten maar ben nog steeds niet meer zo bezig met internetten en het forum op t moment. Mijn leven word nu geregeerd door wat anders hahah maar misschien is het ook gewoon mijn nieuwe leven dat natuurlijk een omschakeling is. Sja had het al eerder geschreven dat ik natuurlijk jaren zeer intensief contact heb gehad maar me nu aan tijd en energie ervoor ontbreekt!!!!!!!!!!!!!

Maar goed, ik laat rond de feestdagen zeker nog even van mij horen he!!

Liefs lentezon en Co

Geplaatst

hallo

stephanie nog gefeliciteerd met je verjaardag,hebben jullie een leuke dag gehad????

wij hebben een leuke sinterklaas gehad,onze tim snapt het nu dus dat is heel erg leuk

even een vraagje vanaf wanneer zijn jullie twins gaan draaien????hier zijn ze nu dik 5 maanden maar er draait nog helemaal niks

wel groeien ze als kool,nog 4 weekjes dan moet ik weer gaan werken,zie er wel beetje tegenop

groet mama tms

Geplaatst

ook ik word voor het eerst tante in juni

mijn zusje is zwanger

helemaal geweldig,soms denk ik ik wil ook

nog wel 1x

mam tms

Geplaatst

hoi mama tms,

ik heb een gezellige verjaardag gehad, dank je. De kamer zat vol, aan aandacht geen gebrek voor Saar en Mees. Ze gingen van hand naar hand. Alleen het eten geven heb ik zelf gedaan; heb ik zelf ook nog een momentje met ze ;).

Maandagavond had Saar moeite met slapen in het campingbedje bij mijn vader boven (mijn vader was jarig). Uiteindelijk haar er maar uitgehaald en gelaten. Later thuis nog een flesje gegeven (extra) en toen ging ze lekker slapen.

Gister en vandaag lekker veel slapen.

Vanmorgen rond 20.30 beiden de fles, daarna weer het bed in. Ruim half uur geslapen. In badje gedaan (ze zitten tegenwoordig in een badstoeltje in het grote bad > groot plezier), fruithapje gegeven (Saar had liever stukjes banaan dan banaan-kiwiprak) en toen weer naar bed.

Het is toch geen weer om naar buiten te gaan voor hen, dus prima zo.

mama tms, hier zijn ze met 5 maanden gaan rollen van rug naar buik. Saar kan inmiddels ook weer makkelijk terugrollen en maakt hier gretig gebruik van. Mees zet het op het huilen als/omdat terugrollen nog niet lukt.

Geen idee wat er volgens het boekje wordt verwacht betreft rollen, maar ik geloof dat het vroeg of laat wel komt.

Je hebt dus nog verlof. Wat maakt het dat je opziet om over een paar weken weer te beginnen met werken? Persoonlijk vind ik het een aangename afwisseling, maar ik blijf zeker niet langer dan nodig op het werk.

mama tms en Lentezon,

hoe is het nu om tante te worden. Lijkt me een heel andere betekenis hebben dan vóór de komst van de tweeling.

Naar alle waarschijnlijkheid is het toch niet echt roodvonk geweest. Ik had er zelf al mijn bedenkingen bij en deze werden bevestigd door een andere huisarts (vader van schoonzusje). Het gaat in ieder geval goed met hem, en de vlekken zijn weg. Vandaag de laatste dag van de penicilinekuur.

15 dec. de tweede griepspuit.

17 dec. CB; ik ben heel benieuwd.

liefs, Stéphanie

Geplaatst
hallo

stephanie nog gefeliciteerd met je verjaardag,hebben jullie een leuke dag gehad????

wij hebben een leuke sinterklaas gehad,onze tim snapt het nu dus dat is heel erg leuk

even een vraagje vanaf wanneer zijn jullie twins gaan draaien????hier zijn ze nu dik 5 maanden maar er draait nog helemaal niks

wel groeien ze als kool,nog 4 weekjes dan moet ik weer gaan werken,zie er wel beetje tegenop

groet mama tms

Zal ff wennen zijn en omschakelen werken, maar waarschijnlijk is het voor de afwisseling ook wel fijn hoor! Ik vond het zwaar / beperkt worden hele dagen thuis met die 2, maar da's voor iedereen anders.

De 1e weken weer gaan werken was ik extra moe en ook voor je huis ineens minder tijd ipv alles over de week uit te smeren. Dus dat is even acclimatiseren en alles ff op de rails zien te zetten.

hey over het rollen: mascha doet dat sinds 6,5 maanden en Lieke sinds 7 maanden. Volgens een tweelingboek dat ik heb vrij normaal voor een tweeling in hun gewichtsklasse bij de geboorte. Ik kan dus ook verwachten bijwijze dat ze 'later'dan 1 lingen gaan kruipen of lopen. Maar ja het hoeft niet natuurlijk!

Hey Stephani, zal een checken zo'n badstoeltje. Lijkt me wel wat.

Nou ik ga weer eens door, zit op je werk- oeps-

Geplaatst

He meiden, gezellig hier weer wat verhalen!

Mama tms, mijn meiden hebben alletwee voor het eerst gedraaid naar buik op de dag dat ze 6 maanden werden, maar eentje bleef het daarna doen en de ander tot voor kort niet meer. Inmiddels zijn ze 8 maanden en draaien nu steeds op de buik. de een kan terugdraaien, de ander nog niet. Heb het idee dat ze niet zo vlot zijn, maar dat maakt me niet uit. Toch ook te vroeg geboren enzo en elk kind is anders. Zij zijn denk ik vrij ver met praten en communicatie. Ze kunnen enorm schaterlachen, ook om elkaar en beginnen nu op hun buik samen te spelen. J heeft het begin van 2 ondertandjes, heel lief. D is een ster met zelf eten, J laat zich liever voeren.

Ik ben vorige week weer tante geworden, dit maal van mijn broer! Ook een kleintje, lichter dan mijn meiden waren.

Verder alles goed hier. Ga per 1 januari 50% werken en 50% ouderschapsverlof. Ben er hard aan toe!

Liefs en mocht ik niet langs komen, fijne feestdagen! Wij gaan naar Frankrijk met mijn ouders, bijslapen!!!! Doei

Geplaatst

Sim,

gefeliciteerd met je neefje/nichtje. Leuk dat ze qua leeftijd zo dicht bij elkaar liggen. Kunnen ze later leuk met elkaar spelen. Ons neefje is een half jaar ouder dan Saar en Mees. Lijkt me geweldig om die 3 met elkaar te zien dollen.

Wat heerlijk, naar Frankrijk toe met de feestdagen. Huisje gehuurd? Veel plezier als je dit nog leest voor vertrek.

Hier is Mees (alweer) ziekjes. Nu allemaal kleine stipjes op zijn lijfje en gezicht. Bovendien gooit hij al 3 dagen zijn eten eruit. Saar is daar vandaag ook mee begonnen, het uitspugen met grote boog. Dan is het best druk, 2 zieke kinderen die huilen en heel veel aandacht vragen (en nodig hebben). Gelukkig is manlief nog thuis. De huisarts dacht aan een of ander virus, maar had er geen naam voor. We hebben zetpillen gekregen zodat hun maagje iets rustiger wordt en het eten binnen blijft. Lijkt al iets te werken.

We zijn gister dus maar geen 2e griepspuit gaan halen. Bij toeval heeft mijn salsalerares ook prikken gegeven voor het ggd (zij werkt voor ggd) en zij vertelde mij gisteren dat 12 januari de herkansing is. We zien wel tegen die tijd.

Ben gelukkig vrij met de kerstdagen, vanwege het nieuwe gezinnetje. Moet met de jaarwisseling werken, maar dat vind ik geen ramp. Met kerst alle opa's, oma, ooms, tantes en neefjes bij ons eten.

De kerstboom staat vanaf vandaag versierd in de tuin. Vanuit de woonkamer e keuken hebben we er mooi zicht op.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

hoihoi,

Sim fijne vakantie meid! Echt heerlijk er even tussenuit!

Stephanie, nog gefeliciteerd trouwens met je verjaardag...

Mees alweer ziekjes: wat vervelend dat ze niet echt weten wat het is.

Bij mij is Lieke constant ziek of onderweg.Gisteren voor de 4e maal naar de doctor geweest met haar sinds 29-09-09 ( toen was haar 1e griepje).

mascha is haar helemaal voorbij gestreefd. Ze blijft wel vrolijk en lachen en blijft alert maar ze is wat 'stil blijven staan' kwa kletsen en ook lichamelijk kwa rollen enzo. Ze heeft vaak erge last van verkoudheid, diaree, spugen en koorts.

Gisteren was het volgens de arts 'alweer'een griepje. Dus je word gewoon weer naar huis gestuurd, meer kan de arts niet doen, al zeg je dat ze al sinds eind september ziek is.

Mascha is bijna nooit ziek, en heeft er ook minder last van als zij verkouden is.

Hopenlijk groeit Lieke er overheen met de tijd. Ik heb het al wat 'opgegeven'.

Omdat ze- voor t eerst- haar flesjes niet leegdronk en woensdag nacht 39.7 had dus maar weer naar de doctor gegaan.

Vandaag is vriendlief thuisgebleven, ik gisteren. vanochtend dronk ze haar flesje leeg + minder spugen.

Is zoooo zielig als je je meisje zo ziekerig ziet!

Stephanie ik herken het zo: Ik zat er dinsdag en woensdag middag ff doorheen. Druk op het werk, met afspraken en natuurlijk thuis ook. Als ze dan een dagje hun ritme kwijt zijn + ook nog ziekerig, minder willen slapen enzo dan is het aanpoten zeg!

Maar we zijn ever so gelukkig ! het zijn zulke schatjes echt geweldig!

Oja mijn zusje's echo was goed! Uiteindelijk zullen de kindertjes dan ca 14 maanden schelen. Zo leuk een neefje/ nichtje in de buurt! Zo leuk om dat samen te delen ook! Mijn zus mag nog flink 'oefenen'op onze meisjes. Binnekort gaan ze een keer voor t eerst slapen bij hun tante. Ik wil er veel zijn voor mijn nichtje/ neefje. Er af en toe 1 kind bij dat trekken we wel! hahahaha

heee ik ga eens door, liefs van mij!

Geplaatst

Dat af en toe aanpoten is neemt natuurlijk niets weg van onze liefde voor de schatjes, ziek of niet. Als ze zo afhankelijk en mak tegen je borst aan liggen te slapen smelt je toch, terwijl je eigenlijk hoopt dat hij/zij zo snel mogelijk weer beter is.

Mees is alweer aan de betere hand. Gister alles binnen gehouden, dus vandaag naar het kdv. Saar gister echt ziek, heel mak. Bijzonder weinig energie. Vandaag is de koorts weg ,maar hebben haar maar een dagje thuis gelaten. Dus zo voelt het om 1 kind thuis te hebben ;)

Tussen de middag met kdv gebeld, met Mees gaat het goed.

Gisteren nog wel naar het CB geweest.

Mees is 73cm en weegt 8392 gr.

Saar is 71cm en weegt 7172 gr.

Krullie, Jane, hoe vergaat het jullie?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

He meiden, nog even op de valreep, morgen weg!

wat een grote kinderen al weer he... gaat snel. Die van mij waren een poos geleden al weer beiden 8 kilo en ik denk nu al weer een stuk meer, want hele bolle wangen en dikke beentjes, ha ha ha. Ze hebben nu echt leuk contact samen, moeten soms heel hard om elkaar lachen en spelen een beetje samen op de buik op de grond. Erg erg schattig. J krijgt twee ondertandjes, ook weer erg schattig ;)

Okidoki dames, ik moet gaan, fijne feestdagen, sterkte met de griepjes en alvast beste wensen he! Kerst met baby's en sneeuw, hoe fijn is dat?!! Doeg

Geplaatst

Ook hier de 1e tandjes! Misschien waren ze daarom ook niet al te lekker+ die inenting erbovenop.

het gaat nu beter, al is Lieke nu weer aan het hoesten!

Ik wilde ook even zeggen:

:merryxmas:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De 1e kerst met ons allen! De 1e kerstvakantie met de meisjes. Wat ben ik toch gelukkig! Vorige kerst dus met een dik buikje!

ben bij het CB geweest en ze waren in lengte wel gegroeid, maar amper aangekomen. Komt waarsch. door het vele ziekzijn, diaree bv

Ze mogen dus wat meer bijvoeding. Er lerne drinken uit een tuitbeker.

Ze zijn nog steeds bijna 7 kg, allebei en schelen maar 30gr nu in gewicht en 1,5 cm in lengte. 67,5 en 69 cm. Verder kwa ontwikkeling doen ze het goed.

wel nog steeds beenlengte verschil bij Lieke, al weet niemand waardoor het komt, bovendien zie ik het zelf niet. Met 1 jaar weer naar het ziekenhuis.

Ik neem het zoals het komt, en deal ermee wat moet. Dus nu ga ik me zeker niet druk zitten maken.

Nou meiden, geniet van de 1e kerst als gezin!!!!

liefs,

lentezon

Geplaatst

Fijn dat het goed was bij het CB Lentezon. Van het beenlengteverschil heeft ze blijkbaar geen last, anders had je dat als moederzijnde vast al wel gemerkt.

Vraag me af of kinderen die al vlot aan de flesvoeding zitten eerder tandjes krijgen. Saar en Mees hebben beiden al 2 ondertanden en 3 boventanden. Ze stoppen alles in de mond, dus de 4e zal niet lang op zich laten wachten.

Hier gister het huis vol met familie. Erg gezellig. Vandaag een dagje NIETS, ja lekker tutten met de kinderen wanneer zij niet slapen. Ook zij hebben genoten van alle visite en aandacht gisteren. Vannacht goed geslapen en vandaag overdag zullen ze ook wel wat vaker willen slapen.

30 december weer werken. Morgen en overmorgen nog verjaardagen van schoonzus aan de ene kant vd familie en schoonvader aan de andere kant van de familie.

Hele fijne dag(en) nog voor iedereen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hee meiden,

Leuk om even bij jullie bij te lezen!

Ben eerste kerstdag weer even bij mijn nieuwe (1 eiige) tweelingnichtjes geweest, wat blijft het toch bijzonder! Die zijn nog inimini (6 pond ieder) maar kan niet wachten tot ze wat groter zijn!

Leuke foto van Saar en Mees!

Groetjes!

Pien

Geplaatst

hallo dames

Ik klik jullietopic weleens aan omdat jullie al de troste ouders van een tweeling zijn! Omdat jullie inmiddels ervaren zijn dacht ik, ik leg het eens aan jullie voor:

We leggen de kleintjes bij elkaar op de kamer, nu denken wij aan een kledingkast, 2 bedjes en 2 kommodes, met 2 kommodes is er veel bergruimte en je kunt op de momenten dat je samen thuis bent samen de kids aankleden.

Hebben meer van jullie dat gedaan, of hebben jullie wellicht (een) andere praktische tip(s)? Ik hoor ze graag

bedankt alvast!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Meiske 74,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2 ling!!!!!!

Gaat alles goed ?? Hoe oud zijn ze nu? Tips zijn ook afhankelijk van hun leeftijd natuurlijk.

Sja dubbel zo druk, maar dubbel geluk en dubbel zo leuk!!!!!

Heb net in een topic van Pieneke eea beantwoord, zij vroeg ook om tips van tweeling mamma's.

Twee commodes zou ik zeker doen! Wij hebben er geen ruimte voor, dus er maar 1.

Als we ze tegelijk gaan verschonen doet 1 van ons het gebukt over het bedje op het bedje dus, of op het verschoonkussen in de badkamer dat op de wasmachine ligt...

Zo en zo slapen ze ook samen op 1 kamer en dat gaat fantastisch! Ze zijn nooit alleen en dat geeft ook niet: ze zijn zo tevreden onze meisjes en zo leuk ze samen te zien. Hier zijn ze nu aan het brabbellen en rollen heel de kamer door.

Ander tip is het tegelijk voeden als je alleen bent: 1 op schoot, 1 naast je in een voedingskussen ( en later wipstoel ). Ook voeding van tevoren klaarmaken in een kan voor bv 5 voedingen.

Verder een grote box, of 2 , of anders een loopbox voor als ze groter zijn.

Verder doen wij ze om de dag tegelijk in bad. Wij proberen op sommige punten wat tijd te besparen....heb je bv ook weer extra knuffeltijd.

Sja meer schiet me nu niet te binnen. Misschien dat je zelf nog vragen hebt metttertijd. dan hoor ik het wel!

Nou geniet ze !

liefs lentezon

Geplaatst

hee Stephanie wat een leuke foto! Wat gaat het hard he! Wat een ontwikkeling zo dat 1e jaar!

Dus bij jou ook al tandjes! Hier eten ze ook al brood enzo zo grappig ze te zien kauwen met maar 1 half tandje...

Pientjebaby: 6 pond, sja wat een kleintjes nog he, maar voor je het weet maken ze ioneens een soort van mega groeispurt, weet je ook niet wat je ziet.

Hier is Lieke ineens sinds vanmorgen aan de mega babbel! Echt leuk joh . als muziek in de oren! Ineens maken ze dan weer een sprongetje, zo mooi!

Nou verder geen nieuws, heb ook leuke kerst gehad met veel familie .

Was een heerlijke ´we rommellen lekker aan´vakantie week.

fijne avond nog en liefs,

Lentezon

Geplaatst
Hoi Meiske 74,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2 ling!!!!!!

Gaat alles goed ?? Hoe oud zijn ze nu? Tips zijn ook afhankelijk van hun leeftijd natuurlijk.

hai Lentezon

Bedankt voor je uitgebreide reactie, bij ons zijn ze nog niet geboren hoor, ik ben nu 13 weken en 2 dagen (4-7-2010 uitgerekend)

Maar er komt wel al veel op ons af haha

Ik had de topic van Pieneke gezien ja helemaal goed!

Ik vind dat je het mooi verwoord hebt, dubbel zo druk, dubbel geluk!

Ik kijk er echt naar uit maar het is ook nog erg onwerkelijk ook hoor, zelfs na 4 echos haha

bedankt in ieder geval!

groetjes en geniet van jullie kanjers!!

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden