Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth,

gefeliciteerd met je zwangerschap van een tweeling. Spannend hoor, maar oh zo leuk.

Dat je de 2 iedere keer weer sprongetjes maken is dubbel zo leuk.

Twee commodes, tja als je de ruimte hebt waarom niet? Persoonlijk mis ik de tweede niet. Een kinderbadje op goede hoogte vond ik wel een groot gemak. Ik zette 'em naast de commode. Beiden in hetzelfde water (niet tegelijk) en je bent snel bij het aankleedkussen op de commode. Van te voren spulletjes klaarleggen is het halve werk. Voor het badderen of erna zal er iemand in eigen bedje moeten wachten. Bij ons geen bezwaar.

Ze hebben elk hun eigen bedje. We hebben 1 kledingkast, kan nu nog ;).

We hopen dat ze de eerste 4 jaar lekker bij elkaar op de kamer kunnen en willen blijven liggen. Daarna zien we wel verder.

Tegelijk voeden vond ik persoonlijk niet zo handig. En ik genoot ook wel van de persoonlijke aandacht op dat moment met 1 kleine. De ander lag in de box of bedje.

Een campingbedje is al vroeg een uitkomst als je voor een paar uurtjes op bezoek bent. het dient als slaapplaats maar ook als box.

De easywalker-duo als kinderwagen is een uitkomst. Omdat je de maxicosies erop kan plaatsen (mbv adapters), scheelt een hoop spullen verhuizen en het geeft veel positief bekijks (leuk voor moeders ego, haha)

We hadden een flesverwarmer gekocht, maar die is nog nooit gebruikt. We doen alles met de magnetron.

Van te voren voeding klaarmaken hebben wij niet gedaan, maar kan best makkelijk zijn.

We hebben een normale box in de kamer staan, maar die wordt met een half jaar al aan de krappe kant. Ze spelen meer naast de box dan in de box. We hebben een Giant xxl-box gekocht, via de tweelingwinkel. Hij staat nog niet, maar straks als ze beiden gaan kruipen lijkt me dat een uitkomst. Een eigen 'tuintje' voor de kinderen wanneer jij even uit zicht bent (koken o.i.d.).

Nou ja, eerst maar eens genieten van de zwangerschap. Ik weet niet of je ze later naar de kinderopvang wil brengen, maar dat zal ik zeker al snel gaan regelen met 13 wkn zwangerschap. Voor ons was het geen vereiste dat ze bij elkaar op de groep kwamen, maar zijn nu toch wel gelukkig dat het wel zo is.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

hai Stephanie

Ik heb net ook je reactie in het ander topic gelezen, ik heb gewoon zitten huilen erbij, zo mooi hoe je alles verwoord hebt en als ik jouw ervaringen en tips lees dan wordt het echt echt zeg maar... haha volg je me nog?

goede tip ook van je wat dat campingbedje betreft

kinderopvanh had ik me met 6 weken voor aangemeld (lange wachtlijsten bij ons) maar we zijn op tijd en de inschrijving is inmiddels ook omgezet omdat het er nu 2 zijn.

Maar wellicht toch niet nodig, mijn schoonouders hebbena aangeboden om hier in huis op te komen passen, beide vanaf januari met de vut.. wat een luxe!

Wij willen ze ook samen op de kamer leggen, tenminste de eerste jaren, ik ga er van uit dat dat wel zal lukken en de ruimte is er gelukkig.

Ik kwam er ook achter dat een badje op de commode waarschijnlijk net wat te hoog is, dan inderdaad op een standaard en op het kamertje, moet de ander inderdaad even wachten

Stephanie, bedankt voor je goede tips en ik snap het goed dat je je een trotse moeder voelt, het zijn zo'n mooie en schattige kindjes en wat gaat het hard!!!

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Babeth,

hoe reageren de dieren thuis? Bij ons hadden de 2 katten zeker wel iets in de gaten. Ze waren niet bij me weg te slaan. Het was erg grappig toen één van de katten iets onder zich voelde bewegen, helemaal verbaasd.

De hond van mijn vader is van nature een zenuwachtig hondje (jack russell). Altijd zenuwachtig gaan piepen wanneer er een kind begon te huilen. Hij was natuurlijk ook niets anders gewend dan volwassenen. Sinds het 4daagse logeerpartijtje van Mees (Saar bij schoonouders) gaat het goed met de hond en de kinderen. Hij kwam direkt bij eerste weerzien van Mees naar zijn maxicosi om te ruiken/groeten. Bij gehuil geen gepiep van de hond meer.

Saar en Mees vinden de 2 poezen bij ons thuis reuze interessant. Ze beginnen te lachen bij het zien van een poes. Onze grootste sullige poes vind het allemaal wel best als er een kind aan hem trekt of over hem heen kruipt (neefje van 1jr). De andere poes is wat voorzichtiger en gaf Saar laatst een tik terug, zonder nagels. Vervolgens kreeg de poes weer een tik van ons, omdat wij uiteindelijk de baas zijn en niet de poes (ookal snapte wij de poes wel hoor).

Hoe doen jullie dat allemaal als je dieren thuis hebt?

liefs,Stéphanie

Geplaatst
Hoi Meiske 74,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2 ling!!!!!!

Gaat alles goed ?? Hoe oud zijn ze nu? Tips zijn ook afhankelijk van hun leeftijd natuurlijk.

hai Lentezon

Bedankt voor je uitgebreide reactie, bij ons zijn ze nog niet geboren hoor, ik ben nu 13 weken en 2 dagen (4-7-2010 uitgerekend)

Maar er komt wel al veel op ons af haha

Ik had de topic van Pieneke gezien ja helemaal goed!

Ik vind dat je het mooi verwoord hebt, dubbel zo druk, dubbel geluk!

Ik kijk er echt naar uit maar het is ook nog erg onwerkelijk ook hoor, zelfs na 4 echos haha

bedankt in ieder geval!

groetjes en geniet van jullie kanjers!!

Babeth

ahum foutje idd!

Ik moest toen ik het hoorde van de 2 ling ook ff slikken hoor. Gezien de hele voorgeschiedenis had ik 1 kindje al helemaal geidealiseerd, want ik mocht dus al in mijn handen knijpen als ik uberhoubt al zwanger zou raken en uiteindelijk moeder zou worden van 1 kindje...

Dus ben wel een halve dag in shock geweest hahahaha Mijn vriend was mega blij, hij is er 1 van een twee- eiige tweeling dus weet hoe leuk het is!!!!

Geplaatst

De beste wensen voor 2010!

Hebben jullie een goede jaarwisseling gehad? En hoe hebben de kleine meisjes en mannetjes het gedaan? Hebben ze door het geknal heen geslapen?

Hier bij ons wel. Af en toe gaan kijken omdat ik enkel geknal door de babyfoon hoorde terwijl wij buiten stonden. Maar iedere keer waren Saar en Mees heerlijk in dromenland.

We zijn thuis en bij buren gebleven omdat ik weinig vrije tijd had tussen 21.30 en 07.00uur (werk).

Saar verkent steeds meer van de woonkamer en keuken. Mees draait af en toe per ongeluk weer terug op zijn rug. Er komen ook weer tandjes aan bij beiden, lekker veel gekwijl dus.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

DE BESTE WENSEN TERUG Stephanie, en natuurlijk ook voor de andere meiden!

Ook wij zijn thuisgebleven, de meiden sliepen door alles heen! 1 januari nog een bezoekje aan de schoonouders afgelegd. De meiden waren van 1030 tot 1600uur wakker die dag, een record.

Hey onze meiden vinden de katten ook zoooooooo leuk, echt flink tegen lachen en kirren! De katten zelf vinden de meiden echter niet interesant. Toch altijd bijblijven want de meiden grijpen en knijpen en bv Katja heeft wel eens eerder zonder nagels naar een kleintje uitgehaald. Komt ook omdat haar vorige baasje haar 2 jarige zoontje Katja erg ruw (!!) heeft behandeld. Katja heeft slechte herinneringen aan kleine kinderen. Boef zal niet gauw uithalen, maar ach het blijven dieren.

Onze meiden mogen dus pertinent niet grof met ze gaan doen, en dat vereist van ons uit opletten,., geduld en vasthoudendheid. Poezen dus niet oppakken e.d. alleen aaien dat mag wel. Ze zijn geen speelgoed, dieren hebben gevoel net als mensen volgens mij kun je dat kindertjes al van vroeg af aan bijbrengen hoor.

Vanmiddag even naar de doctor, de uitslag in de luierstreek is volgens het KDV geen luieruitslag... dus ff laten checken. De man ziet me weer aankomen: Nou ben in 3 maanden tijd al 4 keer bij de doctor geweest ( telkens griep ) en geloof me: ik doe dat echt niet voor mijn lol! In mijn eentje met de meiden in de wachtkamer hopende dat de meiden het naar hun zin blijven houden. Vorige keer hebben ze me wel 45 minuten laten wachten terwijl het bedtijd was en ze dus gingen 'simmen' ( sorry Sim ). heb toen wel aan de bel getrokken.

Gelukkig is het nu om 1500u, ze liggen nu te slapen, om 1600 moeten ze wel weer eten. Ik moet dus met de auto helaas.

Ik ga namelijk dagelijks met ze wandelen ca 1- 1,5 uur maar sja dan ben ik nooit op tijd terug voor 16-en. Morgen dus maar lekker de sneeuw in.

Prachtig he dat winterse landschap!

Hier al prachtig ieder 1 tandje die ca 1/3 doorsteekt! Met de dag zie je er meer van. Ze hebben er ( nog ) niet veel last van. Ze worden al groot!!!!!

allen, fijne dag!

Geplaatst

Lentezon,

hoe was het bij de dokter?

het schijnt heel normaal te zijn om om de haverklap bij de huisarts te zitten, althans dat zei mijn huisarts. Nou, hoop het niet. Dat wachten is een ramp. Je zou voorrang moeten krijgen met een tweeling.

Wat een leuke kattennamen. Hoe lief ze ook mogen zijn, het blijven inderdaad dieren.

Dagelijks 1-1,5 uur lopen met de kinderen?! Wauw, dat is goed zeg. Hoe doe je dat op dagen dat je werkt? Mijn streven is wel dagelijks naar buiten, maar zit er niet altijd in.

Toen ik vanmiddag thuis kwam stond er de giantbox in de kamer. Saar was op ontdekkingsreis en 'even' naar de wc zit er dan niet meer bij. Ik zal nog wel een keer een foto maken en plaatsen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Tweelingmama's,

Ik ben gister met Eva en Finn naar het CB geweest voor hun eerste prikjes. Ik vond het echt vreselijk! Eva en Finn moesten keihard huilen en waren ontroostbaar. Vooral Finn hield niet meer op met huilen, echt zo zielig. Nou was ik daar in mn eentje met de kleintjes en ik moest dus 2 huilende kinderen in de kleertjes zien te krijgen. Hoe doen jullie dat, gaan jullie alleen naar het Cb als de tweeling een prik krijg of ga je altijd met zn 2en..... Ik heb bijna elke week wel iets met de kleintjes en ik kan niet van mn vriend verlangen dat hij steeds vrij neemt, hij wil dat wel maar zo gaat het erg snel met zijn vrije dagen! Hoe doen jullie dat....

Het gaat overigens weer helemaal goed met de kleintjes. Ze hebben geslapen als een roosje vannacht en werden pas om 7.00 uur wakker vanochtend!

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane,

dat is inderdaad een hele onderneming, in je eentje naar het CB met je tweeling. Volgens mij levert dat bij voorbaat al lichte spanning op. Zielig dat je kleintjes zo'n verdriet hadden, lastig om ze beiden tegelijk te troosten.

Tot nu toe ben ik of mijn man altijd nog vergezeld tijdens het bezoek aan het CB. Gelukkig wel, lees ik nu van jou. Geluk bij een ongeluk is dat mijn man nog bij huis was.

Is er een vriending of familielid in de buurt die je kan meevragen? Volgens mij helemaal niet teveel gevraagd.

Fijn dat het goed gaat met Eva en Finn. Doorslapen is ook aangenaam voor jou/jullie.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stéphanie,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga zeker niet meer alleen naar het CB. Het is gewoon niet te doen. Ik ga idd iemand meevragen als ze weer moeten. Ik was wel ff benieuwd of er tweelingmama's zijn die dit soort dingen ook in hun eentje doen, en hoe ze dat dan doen.

Alles goed met Saar en Mees?

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane,

als ik nou echt niemand mee zou krijgen, dan kan ik altijd nog lopend (ca 20min) naar het CB. Bij ons mag je met een tweelingwagen verder rijden tot in de zaal waar je je kinderen kan uitkleden. Ik denk dat ik 2 badjasjes mee zou nemen. Kind uitkleden, badjasje aan, terug in kinderwagen. Zo ook bij tweede kind. Maar wanneer er verdriet is bij beide kinderen tegelijk, blijft het moeilijk om zelf rustig te blijven.

Ik heb het idee dat mensen graag willen helpen bij het verzorgen van je tweeling, want als tweelingmoeder moet je het toch wel heel druk hebben (naar horen zeggen). Gebruik maken van dit medeleven!

Kleine moeite, groot plezier voor alle partijen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ik ga met de auto naar het CB. De kids gaan in de maxi cosie en ik neem de tweelingwagen mee. Ik mag gelukkig ook met de wagen naar binnen. Op zich is het wel te doen, maar dan moeten ze niet tegelijk gaan huilen. Helaas heb ik daar geen invloed op. Ik had gister om half 3 een afspraak en ik stond om kwart voor 4 weer buiten. Het duurt gewoon te lang, voor zowel mama als de kleintjes.

Geplaatst

Aldoende leert men vast te pakken en los te laten.

Oja, het samenkomen met alle tweelingmoeders gaat in februari echt niet meer lukken bij mij. De eerste weekenden moet ik werken, de laatste weekenden zijn we met wintersport.

Maart, april?

liefs, Stéphanie

• 2 weken later...
Geplaatst

Ha meiden, even heel kort, want druk dagje, maar even laten weten dat we nog leven ;) Hier alles goed, de meiden worden groot! Ik ben weer aan het werk, 3 dagen p week, en moet zeggen dat ik het heeeeel fijn vind, ha ha ha. Later meer. Doei

Geplaatst

Hoi Sim,

fijn dat je nog in leven bent en dat het werken je goed bevalt.

zelf heb ik mijn twijfels gehad om minder te gaan werken, maar dat scheelt in eesn toch wel heel veel geld en maar 2 dagen meer vrij per maand. Dat schiet dus niet echt op. Nu de meeste gemoederen rond overlijden van mijn moeder (haar huis verkocht etc), verbroken vriendschap met voorheen beste vriendin en dat met de afnemende hormonen na de bevalling, verwacht ik dat de komende maanden rustiger worden.

Gister naar het CB geweest.

Saar 70.8 cm en 7714 gr.

Mees 74.5 cm en 9094 gr.

Saar kan al vanuit lighouding gaan zitten en terug. Mees wacht daar nog 'even' mee. Tandjes groeien goed, Saar heeft er al 4 boven en 3 onder. Mees 4 boven en 2 onder.

Saar droomt van haar wil om te kunnen staan en kruipen, af en toe dus huilen in bed. Niet altijd nodig om haar uit bed te halen.

Ben begonnen met het maken van HEMAfotoboeken van hun eerste levensjaar. Eén voor Saar en één voor Mees. Wordt een duur boek met al die leuke foto's, lastig om keuzes te maken.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Nou, mijn hele bericht is weer eens verdwenen, stom forum... Sorry, maar ik baal enorm. Nu geen tijd meer, dus de update komt een ander keertje dan maar.

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Twin moms ( to be)!

Hoe gaat het allemaal? Voor een aantal van ons is het al bijna de 1e verjaardag van de kindjes! Speciaal zeg en ook: wat gaat het allemaal hard.

Vooral de 1e weken na de geboorte; er komt zoveel op je af en je kan maar niet wachten tot ze bv gaan lachen, een flesje midner krijgen of brabbellen en later: kruipen!

En voor je het weet is het zover.

Zitten ze in de wipstoel zichzelf de fles te geven en tijgeren ze het hele huis door! Heerlijk !!!! Nog even en ze eten met de pot mee en hebben naast een middagslaapje zowat het zelfde ritme als wijzelf.

We kunnen van de zomer langer weg, hoeven niet s'middags al een warme hap te geven, ze kunnen lekker mee op de fiets en spitter spetter spater in een badje in de tuin. fantastisch!!

Ik vind het zo mooi om mee te maken die ontwikkeling! Ze kunnen zich nog steeds erg goed vermaken. De meiden hebben het zelfde ritme nog steeds.

Ze zijn zo enorm tevreden! Dat doet me goed.

Zoals jullie lezen gaat het hier van een leien dakje. Hoe gaat het verder met jullie?

Nou wij gaan eens een stukje wandelen met zijn 4 , ff t zonnetje tegemoet.

liefs lentezon

• 2 weken later...
Geplaatst

Even weer een nieuwtje. Saar trekt zich sinds donderdag j.l. op aan tafel en box om te gaan staan. Reuze-interessant vindt ze het en oh zo handig. Het bedje hadden we gelukkig al vroegtijdig omlaag gebracht.

Mees vindt het allemaal wel best. Hij kan rondjes draaien op buik en zitten. Niet zelfstandig gaan zitten. Geen haast.

Verder weer mindere dagen betreft eten (vast voedsel), ws buikgriepje.

Kennen jullie dat, kleding blijven kopen voor je kleintje(s) maar zelf niet meer weten wat je past. Het woord 'kledingadvies' gegoogled en zo bij een bureau terecht gekomen dat mij in maart gaat adviseren in kleur en kleding. Ze komt eerst mijn kast bekijken en daarna gaan we shoppen. Ik vind het leuk-spannend, ben heel nieuwsgierig. Ook best gek om eens echt voor mijzelf te zorgen.

Hoe gaat het met jullie?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Heee Stephanie!

Wat worden ze groot he, en toch steeds verschillen in ontwikkeling van Saar en Mees. Dat is hier ook nog steeds. Maar ik denk net als jij: komt allemaal vanzelf hoor!

Wat gedurfd van die kleding adviseuze! Ben benieuwd hoe dat gaat, misschien laat ze je wel een hele nieuwe 'you'zien!

Spannenddddd! Wel fijn zo een frisse kijk van iemand die er verstand van ( moet ) hebben.

Herkenbaar wel hoor. Ik ben het ook ff kwijt wat ik wil met kleding.

Mijn oude kleding zint me niet mee zo. Bovendien ben ik nu 16 kg lichter als voor dat ik zwanger werd....dus heb nogal veel nieuw moeten kopen! Nog 5 kg en ik ben weer helemaal mijzelf in kg tentijde dat ik heel veel sportte .

Ben gaan hardlopen omdat zwemmen wekelijks niet meer te plannen was ( afhankelijk van openingstijden + ben gauw 1,5 uur mee zoet incl. rijden), dus wacht nog heel even met nieuwe spullen. heb nu alweer een broek en rok gekocht in oktober die al weer een maat te groot zijn....

Alles zit gewoon erg mee dus met dat afvallen.

Mijn buik is in 'zitstand' nog wel wat slap zeg! als ik sta vind ik het reuze meevallen.

Hey een laatste nieuwtje: ik word voor t eerst tante: mijn zusje verwacht ook een meisje!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus die is hier gisteren met een vuilniszak vol met kleertjes , slaapzakjes e.d. vertrokken.

Verder geen nieuws! Ik ga eens een stukkie rennen.

liefs lentezon

Geplaatst

Jeetje, bravo. 16 kilo lichter, dat is nogal wat. Knap werk Lentezon!

En dan zit ik te 'zeuren' over de 5 kilo dat er weer af moet.

Gefeliciteerd met je nichtje. Wat een meisje dan weer he? Zo wordt het nog duidelijker dat je eigen kinderen alweer zo groot worden. Komende week alweer 10 maanden.

Hier is het aftellen tot de wintersport, maar mijn 2weekse vakantie is begonnen. Ben heel benieuwd hoe het gaat.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

heerlijk wintersport!!! dat is voor mij al jaren geleden, maar ik wil wel weer eens gaan strakjes als de meiden wat groter zijn. Weet niet of ik nog durf( snowboard), ik was van het motto ' no pain no game' maar ben daarin erg veranderd.

Geniet van je vakantie he!

Die 5 kg sja herkenbaar: ik wil er dus ook nog 5 af idd maar gek dat die dus niet wil! net als bij jou. Ga je er nog iets speciaals voor doen?

Ja wat is de tijd ongeloofelijk omgevlogen, niet normaal meer ! En nog snap ik soms niet waar de weken. maanden blijven...

Heb jij zeker ook?

vanochtend was het ff bal thuis. Ik was mascha nog van een poepbroek aan het ontdoen , terwijl ik beneden de tussendeur naar de gang niet dicht had gedaan. Ik hoor dus kling klong: wetende dat het al te laat was! Kling klong is het stalen bakje met water voor de katten!

Meestal zet ik het OF op de trap, OF ik doe de tussendeur dicht en dat was ik nu vergeten in de haast. resultaat :de gang blank + Lieke door en door nat met koud water! En ik moest echt naar het KDV en mijn werk!

Ik moet er gewoon om lachen hoor als het ff tegenzit en nogal chaotisch is!

hahaha en dan toch nog op tijd op mijn werk zijn!

Ze zijn zo vlug als water die meiden ! Ik heb mijn huis best wel save maar dat soort kleine dingen moet je ook aan denken/ niet ff vergeten!

heb trouwens zón playpen/ loopobx maar gebruik hem nog niet zo veel.

Goed, ze worden dus groot! kan ze geen minuut meer alleen laten die lieverds!

Nou nogmaals hele fijn vakantie, ik ga eens door met werken!

liefs lentezon

• 2 weken later...
Geplaatst

Het is weer even geleden. De wintersport zit er weer op. Het is toch wel anders hoor, wintersport met kinderen. Gelukkig waren we met een groot gezelschap en heb ik dagelijks nog een keer kunnen skiën. Saar en Mees hebben sleetje gereden. Wel koud als je ondersteboven gaat met de slee (lage kunststof slee), maar snel getroost.

Genoten van alle aandacht die ze kregen en heerlijk gespeeld met neefje van half jaar ouder. Saar en Mees zeggen nu beiden (de klanken) mamamama en papa en diediedie. Mees leek zelfs een melodietje te neuriën in stacato dan: olifantje in het bos (altijd is kortjakje ziek). Ik zong het en als ik stopte ging Mees weer verder. Heel lief. Inmiddels halen ze beiden hun neusje op bij lachen, net als ik blijkbaar. Heel schattig en ze hebben al in de gaten dat het een succes-act is. Paar fotootjes...

Foto-FDXV7EJJ.jpg

Foto-ZXXLUIZD.jpg

Foto-ZVUQWFL3.jpg

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Wat een geweldige foto's! Echt te lief!!

Liefs, Jane

• 2 weken later...
Geplaatst

Super leuke foto's, wat zijn ze groot!!!

Ik heb geen zin om te schrijven, want dan wordt het een tamelijk negatief verhaal... We hebben deze week amper geslapen. het slapen van J was al slecht maar wordt steeds erger. Ze slaapt nooit langer dan 2 uur achtereen en is 's nachts wel 10 keer wakker, vaak om de 3 kwartier. En de laatste week is ze ook tussendoor soms wel een uur wakker en huilt veel. Ze lijkt nog altijd last te hebben van die reflux/koemelkallergie/voedselintolerantie/gevoelig maagje en darmpjes/verstopping. Hopeloos. De huisarts heeft haar al een soort huilbaby genoemd en ik vond dat eigenlijk wel een soort van erkenning. Iedereen die altijd maar tegen me loopt te zeuren dat we haar langer moeten laten huilen, lees: strenger zijn. Of dat het aan de borstvoeding ligt... Ik heb al eerder gezegd: als ik geen borstvoeding, lees: permanente troost, voor haar had, dan had ik echt een huilbaby. Maar nu laat ze zich zelfs door de borst soms niet meer troosten. Ben deze week niet gaan werken en een paar keer compleet overstuur geweest, maar vannacht heeft mijn man de hele nacht met haar rond gelopen en heb ik een beetje wat uren kunnen maken.

Tja, hier dus nog altijd tropentijden, maar we maken er wel wat van en zijn doorgaans super zielsgelukkig met onze engeltjes, die groeien en bloeien, niet normaal! Zo groot al. J kruipt en gaat rechtop op haar knietjes zitten, zelfstandig op haar billen zitten en is watervlug. D tijgert nog op haar buikkie en kan nog niet zelf gaan zitten, maar blijft nu eindelijk wel zitten als je haar even neer zet. Heel erg vlot zijn ze niet, maar alles op z'n tijd, geen haast, zoals jullie ook al schrijven. Ze zijn nu tegen de 9 kilo zwaar en volgens mij is J al dik 75cm en D ook bijna 75. En bijna jarig!!! En we zijn deze week begonnen met de creche na 1.5 jaar wachtlijst.... Pfff eindelijk. We hebben 11 maanden lang alles zelf gedaan, op een paar uurtjes na als ze wel eens met mijn moeder zijn op een van mijn werkdagen. Overdag slapen gaat nog steeds heel moeizaam, dus ik kan ze nou eenmaal niet zo makkelijk uitbesteden. Maar gelukkig leren ze nu op de creche slapen, ik vond het al een wonder dat ze daar een half uur hadden geslapen...

Nou, ik loop niet over van de jubelverhalen over hoe makkelijk het allemaal is, maar genieten is en blijft het zeker. Ik loop nog altijd vol trots achter de wagen alle vragen te beantwoorden: o, is het een tweeling? Wat leuk! Jongen en meisje? NEE, 2 meiden!!! waarom blijven mensen dat denken, hoe roze je ze ook aankleedt, met haarspeltjes en al :)

Hoe is het met jullie allen? Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden