Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sorry voor het lange wachten dames... maar ik heb goed nieuws hoor!

De echo was helemaal goed :confettistars:we zijn superblij! Het was wel even spannend, want het leek op de vorige keer.... ik hoorde weer geen hartje.... dacht nee hè, niet weer! Maar toen zei degene die de echo deed dat het goed was en liet het kloppende hartje zien, je kon hem mooi zien pompen. Het bleek dat je met 8 weken nog geen hartje kunt laten horen, dit is schijnbaar niet goed voor het kindje. Met 12 weken laten ze het hartje wel horen, dus over 4 weken hebben we weer een echo.

Verder volgende week weer een afspraak met de gyneacoloog, we moeten dan beslissen of we het nekplooionderzoek willen laten doen of niet.... moeten we nog maar eens even over nadenken. Vanmiddag ook gelijk maar opgegeven voor Moeders voor Moeders, ik hoop hiermee anderen ook te kunnen helpen.

Verder hele dag telefoon gehad, vanmorgen met de mooie foto'tjes naar de families geweest en vanmiddag helemaal munt en telefoontjes gehad, vandaar nog niet veel puf om te computeren, ik dacht dat doe ik vanavond wel effe, maar lief dat jullie zo bezorgd om me zijn hoor, waardeer het echt!

Verder maak ik me best ongerust om mijn vriendin, ze is afgelopen dinsdag bevallen van een zoon. Ze zou eerst thuis bevallen, maar door een weeënstorm moest ze direct naar het ziekenhuis, ze had erg veel pijn. Hier kreeg ze gelijk morfine toegediend, ze kreeg hierna een "toeval" , ze werd helemaal blauw en schuimde om haar mond. Het kindje is met een spoedkeizersnede gehaald, waarbij de placenta gescheurd is en de baarmoeder op meerdere plekken gesneden, omdat het zo snel niet lukte. Ze heeft een paar dagen op de IC gelegen, het is echt kantje boord geweest. Heb haar nog niet gesproken, ze is heel erg verzwakt, vindt het zo erg voor haar, ze hoort nu te genieten van de kraamtijd en nu ligt ze in het ziekenhuis en kan nog geen bezoek ontvangen of een telefoontje plegen, bah.... hoop dat het gauw beter gaat!

Diaan, vandaag de 1e spuit weer toegediend, spannend weer!

Hoe is je gevoel er nu bij?

Maris, hoe is ie met jou?

Geplaatst

Lisette gelukkig en gefeliciteerd dat het allemaal goed is :wav::woohoo:

Ik ben echt heel blij voor jullie.

Wat naar van je vriendin heel veel sterkte daarmee bah net wat je zegt ze hoort nu te genieten en niet in het ziekenhuis te liggen en te vechten voor haar leven. Gaat het met het kindje wel allemaal goed? Ik hoop dat ze snel weer op knapt.

Met mij gaat het wel goed ik heb woensdag 2 sollicitatie gesprekken. Al die tijd hoor je nooit wat en nu 2 op 1 dag waarvan ik zelf denk dat ik bij beide nog wel een redelijk goede kans maak. Dus afwachten.

Geplaatst

Hey Maris,

Thanx! Werd vanmorgen wakker met een big smile! lalalalalalalala

Met de kleine van mijn vriendin gaat het goed, had wel een beetje in de verdrukking gezeten waardoor het voetje en hoofdje iets verdrukt waren, maar dit trekt wel weer bij gelukkig.

Spannend dat je woensdag 2 gesprekken hebt, hoe laat heb je die en voor welke functies?

Geplaatst

Om half 11 in een supermarkt en om half 1 in een bloemenwinkel dus ik ben benieuwd. Hoe gaat het met jou solliciteren.

Die big smile:bf_new: is heel goed houden zo haha. Gelukkig dat het met het kindje van je vriendin wel goed gaat.

Geplaatst

Heb eerlijk gezegd geen puf om te solliciteren, ben echt vreselijk moe, slaap veel..... Ik moet er nodig mee aan de slag, dit moet ook van de UWV uit, 1 sollicitatie per week. Denk dat ik hier morgen mee aan de slag ga!

Ben benieuwd hoe de gesprekken je zullen vergaan, spannend, ik duim voor je!

Geplaatst

Dank je ik hoop ook dat er in elk geval 1 wat word, want ik zit volgende week alweer 9 maanden thuis en ondanks dat ik heel druk ben op het moment wil ik heel graag weer aan het werk. Ik zal morgen wel even laten weten hoe het gegaan is.

Ik kan me indenken dat je er geen puf voor hebt, maar ik had ook begrepen dat je tenminste 1 sollicitatie de deur uit moest doen. Daar kom ik zeker wel aan ik denk dat ik er nu wel 1 per dag heb als het er niet meer zijn.

Geplaatst

Na 9 maanden thuis zitten kan ik me voorstellen dat je graag aan het werk wilt. Ik zit nog niet zo lang bij huis en had zoiets van, eerst het ivf-traject op orde en dan komt het werk wel weer. Wat goed dat je zoveel brieven schrijft, ik heb niet zoveel geschikte vacatures gezien moet ik zeggen.... in ieder geval succes morgen!!!

Net belde hier de informatrice van Moeders voor Moeders, ze komt straks langs met informatie en de flessen om de boel in op te vangen, ben benieuwd hoe dat allemaal gaat, we zien 't wel!

Geplaatst

hoi

liesjuh

wat geweldig dat alles goed was met de echo

wat waren we bezorgd pff

ik had t gisteren al wel gelezen maar had tot nu toe geen tijd voor terug te reageren

en wat erg en naar van je vriendin

ik hoop dat ze hier gauw weer door heen komt en goed hersteld en dan eindelijk mag gaan genieten van haar trots

ben zelf weer begonnen gisteren met spuiten dus we zijn er weer klaar voor!

helemaal happy en we gaan ervoor

maris

heel veel succes met je sollicitaties morgen

hopelijk gaat t bij 1 van de 2 zeker lukken!

of bij allebei en mag je zelf de keuze maken waar je heen wilt!

x

Geplaatst

Dank je wel Lisette. De eerste is goed gegaan tenminste ik heb er wel een goed gevoel over. Ze zouden het zo snel mogelijk laten weten, want ik zou dan volgende week al moeten beginnen. Ik ga nu zo weg voor de volgende.

Geplaatst

Mooi dat het goed ging! Dit was in de supermarkt geloof ik hè?

Succes maar weer voor het tweede gesprek!

Ik heb zelf ook net weer een brief de deur uit gedaan voor medisch secretaresse, vind het wel moeilijk hoe ik het nu moet aanpakken met m'n zwangerschap. Ga nu met 8 weken nog niet vertellen dat ik zwanger ben, aan de andere kant voel ik me er ook weer niet happy bij als ik het niet zeg..... lastig.....

Geplaatst

Het tweede gesprek ging ook goed alleen ik heb er een minder gevoel bij het is namelijk voor maar 20 uur en dat vind ik nu te weinig en ze hoopte dat ze het voor de bouwvak wist en ik hoop eigenlijk dat ik dan werk heb, maar we gaan het zien.

Ik kan me indenken dat het moeilijk is vooral omdat je zwanger bent, maar ik ken iemand die wel aangenomen is toen ze 12 weken zwanger was en je hebt niet heel veel keus omdat je moet solliciteren.

Bij mij vroegen ze bij beide of dat ik ook een kinderwens heb en ik hoef niet te antwoorden daar op maar ik heb wel eerlijk verteld waar we mee bezig zijn en dat er dus een kans is dat ik zwanger raak. Wat ze ermee doen moeten ze zelf weten en als ze er niet naar gevraagd hadden had ik het ook nog niet verteld maar ik dacht als het ter sprake komt zeg ik het gewoon en dan zien we wel wat er gaat gebeuren.

Geplaatst

Fijn dat ook je tweede gesprek goed ging en ik denk maar zo... 20 uur is beter dan niets toch? Ben benieuwd wat het wordt, hopelijk krijg je snel de uitslag van beide gesprekken!

Tijdens zo'n gesprek mogen ze helemaal niet vragen of je een kinderwens hebt, dit is wettelijk verboden wist je dat? Maar wel goed dat je het eerlijk hebt verteld, eerlijkheid duurt het langst!

Ik zie wel hoe het hier gaat, moet eerst nog uitgenodigd worden voor een gesprek, heb gebeld n.a.v. mijn sollicitatie van 9 juni, maar daar waren ze nog mee bezig, dus misschien dat dit ook nog wat wordt. We zien 't wel, ben eerlijk gezegd blij dat ik nu nog vrij ben, want ben gigantisch moe, dus mag van mij nog wel even duren zo!

Geplaatst

hoi maris

fijn dat je sollicitaties goed zijn gegaan!

en idd ze mogen je niet vragen over of je een kinderwens hebt

ook mogen ze jou LIESJUH niet gaan afwijzen omdat je zwanger bent net als ontslaan als je zwanger bent!

dat zijn wetten!

ik hoop voor jullie dat jullie een baan naar wens gaan krijgen!

hier verder alles goed!

vandaag een schoolreisje gehad met mn zoontje zn school

weliswaar niet ver haha maar wel heel erg leuk en gezellig

nu maar verder gaan genieten van t mooie weer

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Snap dat ze me niet mogen afvallen, omdat ik zwanger ben, maar denk dat ze dan we een andere reden aangeven en dat het dan eigenlijk om de zwangerschap gaat, denken jullie niet?

Ik ben inmiddels begonnen met MVM, wat stinken de flessen zeg, hoefde steeds niet te kokhalzen, maar nu.... :throw_up:

Geplaatst

Hoi dames ik wou even zeggen dat ik de baan bij de buurtsuper heb gekregen. Ik mag maandag al beginnen. Ik ben zo blij eindelijk na 9 maanden weer een ritme in het dagelijkse leven.

Lisette ik denk ook dat ze dan wel een andere reden geven omdat ze nooit mogen zeggen dat je niet aangenomen word omdat je zwanger bent.

Mijn vriendin heeft kanker gehad en zij werd daar niet door aangenomen alleen zeiden ze dat niet, maar zeiden ze dat ze iemand hadden die beter geschikt was.

Ik hoop echt dat jij ook snel wat vind (of niet als je dat zelf liever niet hebt haha)

Ja het schijnt inderdaad dat die flessen stinken ik weet het niet (jammer genoeg) maar wel goed dat je er aan mee doet, want volgens mij zijn er meer vrouwen die het niet doen dan wel. Ik zou het ook doen omdat het mij dan ook geholpen zou hebben.

Geplaatst

Dank je wel. Ik moet eigenlijk alles doen wat er in een winkel moet gebeuren dus dat is wel afwisselend. Ik moet zeggen dat ik nu ook wel zin heb om te beginnen.

Bah en nu is gisteren de vader van onze beste kameraad in elkaar gezakt en overleden dus na alle ellende de laatste tijd kan dat er ook nog wel bij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden