Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ey meiden, hier even een teken van leven heb eerder geen tijd gehad voor het forum. Op mn werk was het mega-druk en vielen alle werkzaamheden op mijn schouders omdat we zieken hadden en vakantiegangers. En dan 's-avonds weer vergaderen met de bewonersvereniging waarvan ik bestuurslid ben. Gisteravond ben ik gezellig met een vriendin naar "Label' van Angela Groothuizen geweest. Een theatershow waarbij ze praat en zingt over labels die ze al haar hele leven krijgt opgeplakt. Was echt leuk! Daarna zijn we lekker de kroeg ingedoken.

Ik zit nu dus ruim een week al aan de pil en na 21 dagen moet ik dan een uitgangsecho en dan beginnen met dit keer menopur.

@Bloem; het klopt wat Jootje zegt, in DD krijg je deelfacturen. Ik zal een lijstje van onze kosten maken (bedragen rond ik af):

- intakegesprek rond de 60,-

- bloedonderzoek: 400,-

- ICSI 2300,-

- PICSI 150,-

- Assisted hatching; 160,-

- narcose: 210,- (moet je cash betalen)

Ik heb het intakegesprek en bloedonderzoek al vergoedt gekregen. De rest moet ik nog afwachten maar daarvan wordt zoiezo maar een gedeelte vergoedt.

en dit alles is natuurlijk exclusief de hormonen.

nou meiden nog een fijn weekend!

liefs

Sen

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oja Bloem en wat die vriendin betreft.. dat vind ik echt niet kunnen hoor!!! ik zou echt niet zijn gegaan. Zo ga je toch niet met mensen om!

Geplaatst

Hey meissies,

Ben er ook even niet geweest, wel meegelezen hoor!

Bloem, hoop dat je dat etentje een beetje bent doorgekomen. Kan het me voorstellen dat je daar helemaal geen zin in had en vind het ook nogal onbeholpen van hen om je dit even van tevoren te vertellen, alsof het dan minder zeer zou doen. Sommige mensen hebben wat dit betreft idd gewoon geen invoelingsvermogen... En gaan dan dus ook maar met hun olifantenpoten door jouw porseleinkastje. Helaas komen we dit soort dingen allemaal geregeld tegen. Ben ook voor een meidenavond met jullie met chocolade op de bank. En dan lekker kneuterig samen uithuilen!

Pleuntje, je bent ws alweer klaar met de punctie. Hoop dat alles geod is gegaan en dat jullie heel veel mooie emmy's gaan hebben.

Joske, jammer dat het deze maand toch niet spontaan is gelukt. Duimen voor de kans volgende maand en anders gaat het zeker lukken met de IVF

Sen, goed dat je even lekker aan het ontspannen bent deze weken tijdens de pil. Wel een beetje een gek gevoel he.

Jootje, is dit cyste weg??? Spontaan of dmv punctie?? Gaan jullie nu dan starten??

Kyra, dacht dat jij ook al op vakantie was, maar zie nog steeds berichtjes hier... Geniet ervan! En sterkte in de rest van de ww.

Chantal en Mia, hoop dat jullie ook genieten van jullie vrije dagen. Chantal woensdag is het alweer zover voor jou.

Ik vind het moeilijk om positief te zijn, merk ik, misschien ook wel een beetje zelfbescherming, dan doet het zogenaamd minder zeer als het niet gelukt is ofzo.

Vandaag dag 6 en voel of merk niks.... Kan ws ook helemaal nog niet, maar probeer wanhopig een signaal van mijn lichaam op te pikken. Stom natuurlijk, ws maakt deze stress alleen maar dat mijn lichaam denk zo gaat ik niet zwanger worden. PFFF, weet het ook niet hoor. Zo zat ik echt vroeger helemaal niet in elkaar maar sinds deze ellende van de verminderde vruchtbaarheid, is mijn vertrouwen in mijn lichaam tot het nulpunt gedaald terwijl ik eerst altijd gewend was de dingen in mijn leven zo te laten verlopen als ik zelf wilde.... Het is ook die onmacht die het voor mij erg moeilijk maakt. Mijn heb zegt dat ik niet zo moet piekeren en dat het echt wel goed komt. We hebben nu tenminste voor het eerst kansen. Ga proberen me hierop te richten!

Lieve meiden, fijne zondag allemaal!

Kus, Henkie

Geplaatst

hier ook een berichtje van mij

ik vond de punctie erg mee vallen 11 :egg-chicken:en het beste :sperm:tot nu toe

werd erg high van de meds maar dat was wel grappig

ik heb woensdag tp als alles goed bevrucht wordt

nu maar hopen dat er ook wat :eskimo02: tjes van gemaakt kunnen worden

dames de rest lees ik orgen wel weer bij ga nu mijn roesje verder uitslapen xx

en henkie kop op

Geplaatst

Henkie,

Morgen ga ik echt op vakantie :)

Wat afschuwelijk he, die stress?

Het feit dat je je leven altijd gepland en uitgevoerd heb zoals jij het wenste maakt je helemaal machteloos nu. Zelf hoop ik dat mijn lichaam de wens onder de stress voelt.

Moet zeggen dat ik nu ook wat gestressed aan het raken ben en erg blij dat ik morgen een klein weekje weg ga. Hopelijk kunnen alle onzekerheden dan even op het wachtbankje ipv mijn wens evenals mijn rammelende eierstokken..:)

Het is zo spannend meiden en er hangt ook zo veel van af!

Pleun,

Goede oogst! En wat fijn dat het meegevallen is. haha, beetje high is dan toch mooi meegenomen, niet waar??? Ach laten we dat dan ook maar van de leuke kant bekijken...

Succes meiden!

Geplaatst

Pleuntje! Wat een prachtige opbrengst en dus ook redelijk goede zwemmers deze keer dus als ik het goed begrijp. Gaat helemaal goed komen met jou hoor!!! Neem aan dat jij als jonkie :-) er maar 1 mag terug laten plaatsen niet?

Slaap lekker effe je roes uit hoor en vergeet "Arjan verwend Pleun"-dag niet!

Kyra, nou nogmaals een hele fijne vakantie dan en hopelijk kom je met goed nieuws terug!

Kuzz

Geplaatst

ik heb aan gegeven dat als ik een toppertje A kwaliteit heb dat ik er 1 terug wil

maar dat als er van mindere kwaliteit zijn die per 2 terug geplaatst worden

en zo ook met invriezen

dus 2 mag wel hoor ookal ben ik pas 31

zo zie je maar dat ieder ziekenhuis zijn eigenaardigheden hebben

Geplaatst

Hey meiden,

Ben weer terug van een heel fijn ontspannend weekend met veel lachen en natuurlijk een traan maar we hebben zo genoten!!!!!!

Ga morgen bijlezen ga zo even douchen en dan vroeg naar bed moet morgen dus al om 5.15 in de auto zitten.

Oja Joske heb even naar beide kanten van terschelling gezwaaid heb je het gezien?????????

Geplaatst

Chantal,

Je hebt toch niet morgen de afspraak maar woensdag? Moet je zo vroeg werken?

Veel succes in ieder geval met de echo. Hopelijk kun je meteen weer de pregnyl zetten.

Jootje, jij morgen ook veel succes. Hopelijk is de cyste spontaan verdwenen. Heb overigens van daag nog even zelf met de echo gekeken, want had een beetje een gevoelig plekje in de onderbuik. Blijkt dat er nu in beiden eierstokken meerdere cysten zitten, ahhh. Als ik dus niet zwanger wordt deze keer, dan moet ik dus ook zeker gaan wachten en daar heb ik helemaal geen zin in. Klote zeg!

Pleun, nog 2 nachtjes en dan alweer de TP. Begint echt allemaal op te schieten nu.

Joske, zijn de rode duivels idd doorgezet, Jammer hoor... Maar het kan nog steeds!

Bloem en Sen, hoe is het met jullie. Nieuwe afspraken staan en spuiten en alles in huis??

Kus, Henkie

Bloem, hoe is het meis? Druk?

Geplaatst

heee meiskes.....

Hier weinig nieuws. Nog effe wachten en dan mag ik naar DD. We hebben besloten onze evaluatie in gent nog even af te bellen…….het kost veel tijd en geld en we wachten liever even af……..Ik ben blij als het zover is….ik kan niet wachten om eindelijk weer eens te starten……….en nu met iets anders dan deca. Want het kan heel goed zijn dat die deca OOK van invloed is geweest…………..ik visualiseer elke dag 10 mooie eitjes………haha……positief denken is DE trend toch, op dit moment….en baadt het niet……

Het etentje was, tegen verwachtingen in erg gezellig…..wat bleek namelijk…..mijn lief wist het dus wel al een hele tijd maar was steeds op zoek naar het juiste moment om het me te vertellen……..en omdat het hier nogal onrustig was en ik erg down van alles wat er speelt, kon hij dat moment niet vinden………..en toen vlak van te voren MOEST hij het wel zeggen…..maar durfde hij niet te vertellen dat HIJ het al wist…….dus zei hij maar dat hij het ook pas net vernomen had……

Toen hij merkte dat ik er wel wat van wilde zeggen tegen hen….. heeft hij het opgebiecht (en dat heeft wel een onweer veroorzaakt kan ik jullie vertellen…………….hij bedoelde het goed maar het was waanzinnig onhandig van hem…..alsof ik te labiel ben om zo’n nieuws aan te kunnen……..aaaaarrgh….kan er nog boos om worden)…….Toen we er aan kwamen waren de eerste moment moeilijk maar ik heb ze verteld wat er gebeurd was en nadat mijn lief ook van haar op zijn kop had gekregen was het ijs gebroken en voelde ik ook dat ik echt blij voor hun kon zijn. Zij is gynaecologe io in belgie, en had natuurlijk prachtige echo’s bij zichzelf gemaakt…..als het ooit lukt zei ze dat ik heel vaak mag langskomen. Ze was ook erg geïnteresseerd en betrokken naar ons toe en dat was ook fijn……een keer praten met iemand die je niet hoef uit leggen wat amh, hormonen, POF etc allemaal is………..een verademing, echt waar …………………..en….wat ook scheelde….. ze is zelf heel tenger en had met haar 25 weken echt een hele kleine buik………en zwarte kleding aan, dus werd ik er ook weer niet de hele tijd mee geconfronteerd……………dat scheelde wel…

Ben maar op zoek gegaan naar een ticker zodat het voor iedereen wat duidelijker is wat er staat te gebeuren. het lijstje lijkt niet zo van de grond te komen.......en ik kan het echt niet meer bijhouden.......Misschien een idee voor ons allemaal zodat iedereen weet wat er bij de ander speelt….??? Of we maken een overzichtje waar iedereen zijn ticker in plakt....zou dat kunnen, denken jullie?

Jootje succes morgen....en dat je maar heeeeeeeeeeeel snel mag beginnen.

En sen........wanneer ga je beginnen.....?? Ik denk dat we elkaar opvolgen.....nu maar hopen dat ik ook een keer die eitjes heb. dank jullie wel voor het kostenoverzicht trouwens.

Chantal....nog effe en je hebt weer een emmie aan boord........en dus een kans.. Dit gaat hem vast worden.

HP..............wat ontzettend balen van die cysten.......maar misschien ben je gewoon zwanger en hoef je niet meer te wachten. Voel je al iets????

Pleun, meid……wat een score meid!!!! jij hoeft nog maar effe te wachten voordat je ook een of twee wondertjes aan boord hebt…..zet hem op…..het moet gewoon lukken. Je zat al in de positieve flow.

Joske, meid, wat balen dat je de dans deze maand niet ontsprongen bent….je hebt nog wat kansen vooraleer je aan de beurt bent. We gaan gewoon heel hard duimen dat je nooooit zult ervaren wat ivf is…..afgesproken?

Kyra, hoe voel je meissie? Voel je al iets? Ik wens je een machtig fijne vakantie en dat je maar heeeeel veel afleiding zult hebben zodat je niet aan het wachten hoeft te denken OF dat je maar gauw heeeeel misselijk wordt van een zwangerschap zodat je zeker weet dat het raak is.

Mia, meid………hoe is het met jou, hoe voel je je…….geniet je lekker van alle moois wat je overkomt?

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben…..en anders…weet dat ik aan jullie allemaal denk.

:positive energie:

Geplaatst

ik vind zo'nlijstje ook wel fijn dus bij deze vast het begin voor zover ik kan

G7v4p1.png Bloem

knc0innlastfsot9.png pleun

de rest van de dames hebben nu geen ticker

dus verder kom ik nog niet

Geplaatst

Hey meiden,

Hier even een update van mijn kant, ik zal snel reageren op jullie berichtjes.

Ik ben vanochtend naar DD geweest, de cyste zat er nog wel, was wel iets kleiner geworden. Maar het is waarschijnlijk een endometriose cyste, was donker van kleur. De arts vond het beter om deze niet weg te halen. En omdat ie kleiner is geworden, mag ik beginnen!

De 28e begin ik met spuiten en 5 maart de 1e FM. Het gaat ineens weer heel snel.

Liefs,

Jootje

Geplaatst

Chantal,

veel succes morgen meid. Hopelijk gaat het weer allemaal vlot!

Pleun, ook jij morgen veel succes met de TP. Duim voor veel mooie emmy's en dus ook een paar eskimootjes!

Voor de andere meiden allemaal ook een dikke kus!

Henkie

Geplaatst

eyy meiden, wat is het hier druk, kan het haast nie meer bijhouden dus inderdaad een goed idee zo'n ticker.. heb er net eentje gemaakt alleen weet ik niet waar ik dat vast in mn onderschrift kan zetten? hij zet alleen maar tekst neer bij mij???????????? hellup

Geplaatst

bij gebruikersinstellingen

maar dan moet je waarschijnlijk even korten in het aantal regel die je er nu hebt staan , dingen naast elkaar zetten ipv onderelkaar want je mag maar ikgeloof 6 regels als handtekeing hebben en een ticker teld ook voor 1 of 2 dus maar als je het probeert krijg je een tekst boven het typvak met daarin de info waarom het niet lukt

Geplaatst

heee sen....

Je moet ook het juiste format kiezen voor die Ticker!!!!

jootje.........wat een goed nieuws meid.....:woohoo:dan zijn we die dag allebei in DD......grappig!

Kyra meissie...............succes!!!:goodluck:

xx Bloem

Geplaatst

Sen....ik had dat ook met die tekst, maar dan moet je die andere variant kiezen.....op welke site had je die ticker gemaakt?

x, bloem

Geplaatst

Hey meiden,

Pleun, wat een score meid echt geweldig ik hoop zo dat alles goed is en dat je vandaag je tp heb en dan een mooie emmy aan boord. Meid zet hem op.

Kyra, Alles goed met jou ben mij helemaal suf aan het duimen draaien voor een positieve test voor jou.

Jootje, Wat balen dat de cyste er zog zit maar gelukkig is hij een stuk kleine geworden en kun je al snel beginnen.

Ik hoop zo dat alles nu een keer goed gaat.

Bloem, Meid jij ook al beginnen wat een goed nieuws zeg allemaal hier ook voor jou heel veel succes het moet gewoon lukken met 10 eicellen daar gaan we wel voor met zijn allen hoor.

Wat betreft het niet vertellen door je mannetje dat een vriendin al 25 weken zwanger was ken ik ook hoor mijn hub durfde mij niet te vertellen dat vrienden van ons ouders zijn geworden van een zoon op de dag dat het bij ons mis is gegaan hij vond dit zo vervelend omdat wij ook al te horen hadden gekregen dat zij zwtehorenanger was op de dag dat wij tehoren kregen dat ik geen eicellen meer heb en dus aangewezen waren op een donor.

En meid ik kan mij dus zo goed voorstellen dat er vreselijke onweer is geweest. Ik snap die mannen van ons dan ook niet op die momenten.

Maar wat lief dat je zo vaak als je wilt mag komen voor een echo dat zal je zeker goed doen.

HP, meis hoe gaat het met jou hou je het nog een beetje vol allemaal, mijn duimen draaien natuurlijk ook voor jou.

Sen, mag jij al weer beginnen met spuiten of duurd dat nog even? sorry ben hem even kwijd.......

En wanneer moet jij ook alweer neer DD?

Joske, wat balen meid dat je toch bent aangewezen op ivf ik had het zo graag anders gelezen hier maandag.Meis denk aan je.

Volgens mij heb ik iedereen gehad ben op dit momend zo vergeetachtig heb er zelfs al spot mee gedreven in het weekend, ik heb gezegd mijn lijf is al oud dus de dementie kan dan ook niet achter blijven. beetje zelf spot kan toch geen kwaad????

Ik ben gisteren dus naar het UMCU geweest en dat kwam omdat ik het weekend gebeld ben of ik toch niet dinsdag morgen wou komen dus dat maar gedaan en helaas was mijn follikel nog maar 13mm en mijn bloedwaardes waren nog zo laag dat ik morgen (Donderdag) weer om 5.15 in de auto moet zitten voor een echo en om bloed te laten prikken.

Ik hoop dus maar dat ik dan ook de pregnyl mag zetten en dan dinsdag de tp anders zou dat waarschijnlijk woensdag worden als mijn hub jarig is en wij dus het huis vol hebben zitten vanaf die middag en dan moet ik afbellen met een reden en wij willen het weer aan niemand vertellen dat we een tp hebben dus weet nog niet zo goed hoe wij dit dan moeten doen poefff wat een stress weer zo van te voren.

Ga nu weer aan het werk.

allemaal een hele fijne dag vandaag.

Liefs

Geplaatst

Ja, 't is gelukt ..... En ik zag ineens staan over 4 dagen beginnen. Dat gaat snel.

Vandaag het receptje voor de hormonen naar de apotheek gebracht, pfff volgens mij wordt dat een flinke rekening. Gelukkig kan ik eerst de hormonen ophalen en krijg ik waarschijnlijk via de zorgverzekeraar een rekening.

Bloem en Sen: De kosten die wij moesten betalen voor de IVF verschillen wel iets met dat van Sen. Voor het intakegesprek moesten wij nl. 140 euro betalen, de IVF 1.300 euro en de narcose 243 euro. Het intakegesprek heeft bij ons in de avonduren plaatsgevonden, wellicht dat dat het prijsverschil verklaart? En de punctie in het weekend. Voor het bloedonderzoek hebben wij 2x 68 euro (1x voor mij en 1x voor mijn man, van mij is gewoon vergoed maar van mijn man valt onder het eigen risico).

Pleun, al een TP gehad? En Chantal succes morgen!

En hoe gaat het verder met iedereen?

Geplaatst

Hey meiden,

Pleun, fijn een toppertje!! heb je gezegd tegen hem/haar dat ie zitten blijven moet, ha ha.

Kyra, jemig wat spannend vindt ik het voor je. Ik hoop gewoon dat 1 van ons deze maand zwanger is.

Jootje, fijn dat je wel mag beginnen. kan dan zeker geen kwaad voor je cyste?

Bloem, afgesproken hoor!. Jij mag gelukkig binnekort naar DD. dat wachten is ook maar niks.

Chantal...., ik heb echt even gezwaaid. lekker he ff uitwaaien. ben je ook zeker op het strand geweest?. ik zondag ook, maar ik moet bekennen dat ik er niet zo heel veel kom.

Waarschijnlijk ga je vroeg je mandje in als je morgen er vroeg uit moet. Succes morgen!!!!!!!!!!!!!!! enne als het wel op de verjaardag valt van je mannetje, dan krijg je maar even de "griep" (dat heerst...., ha ha)

HP, tja je lichaam in de gaten houden of er misschien ook signalen zijn, pff dat heb ik nu al elke maand. Ik hoop voor je dat je het een beetje handelen kan. en een beetje zelf bescherming kan nooit kwaad toch?

Sen, ha ha ik ben het spoor ook wel af en toe een beetje bijster. als er veel geschreven word.

liefs en iedereen succes/sterkte, joske

Geplaatst

Hoi Meiden,

Pleun, Fijn dat je een toppertje aan boord hebt. Ben er zuinig op en hopelijk heb je die eskimootjes dan voorlopig niet nodig!

Kyra, het wordt spannend bij jou. Wanneer ga je testen?

Jootje, fijn dat jullie zo snel nu gaan beginnen. Hopelijk gaat dit hem gewoon worden deze keer!

Bloem, voor jou ook nog maar een paar daagjes wachten en dan mag je eindelijk weer gaan beginnen. Nieuw schema, hoge sosering, moet toch wat op gaan leveren zou ik zeggen! Hoop het zo voor je meis.

Chantal, wat moet jij toch iedere keer vroeg op zeg, om daar in Utrecht te komen. Duim voor je dat er donderdag een mooie follikel zit en dus de pregnyl gespoten gaat worden.

Sen, ben het ook even kwijt wanneer jij nu weer mag gaan starten... Hopelijk binnenkort en geniet je nu even van je rustperiode want het is voor jullie toch ook wel allemaal weer heftig geweest.

Joske, nieuwe ronden, nieuwe kansen, en anders op naar de IVF die het goede nieuws dan maar moet gaan brengen...

Mia, hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad en met volle teugen geniet van je zwangerschap!

Hier wat minder nieuws, in zoverre dat de cyste in mijn linker eierstok alleen maar groter lijkt te worden. Heb er ook echt een beetje last van. Hij is nu 7cm. Hopelijk groeit ie omdat ik zwanger ben, dan maakt het me niets uit, maar daar ga ik toch maar niet vanuit.... Ga het weekend lekker 4 daagjes weg met mijn hubbie naar Istanbul (hij weet het nog niet, in iedert geval niet waar we naar toe gaan). Dus als ik terug kom en niet ongesteld ben, ga ik testen. Las deze week de horoscoop in de krant en daarin stond dat ik binnenkort onverwacht goed nieuws ga krijgen, dus blijf vooralsnog maar positief!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hey Hallo,

Even een update van mij vandaag dus weer voor een echo en helaas is de grootste follikel niks gegroeit maar zelfs kleine geworden wel zijn er nu aan de linkke kant 2 follikels van 13mm dus waarschijnlijk gaan deze allebij goed door groeien.

Poefffffff dat wil dus zeggen dat ik zaterdag nog een keer moet voor de FM en hopelijk is het dan groot genoeg is om weer verder te gaan gelukkig hebben we dan geen last van file dus kunnen we om 6.15 weg.

Ga nog even aan het werk dus tot later.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden