Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heyyyy meiden, nou dat was een aardige rit vandaag zeg ruim 2,5 heen en 2,5 uur terug maar het is het waard geweest! Dr. Scholtes is echt een hele aardige en eerlijke man. We hadden geen dossier bij ons omdat ik die nog steeds niet heb ontvangen van het VU maar ik weet veel info uit mijn hoofd dus ik heb alles verteld van de behandelingen tot nu toe.

Eerst ging hij de standaard gezondheidsvragen en levenstijlvragen stellen. Hier kwamen bij mij 2 dingen naar boven waar eerder geen aandacht aan is geschonken: het feit dat mijn vader en mij oma beiden een herseninfarct hebben gehad en een chronisch hoge bloeddruk hebben/had (mijn oma is overleden). Dit kan genetisch bepaald zijn en hij wil dus mijn bloed controleren op een verhoogd risico op trombose omdat dat de innesteling kan benadelen. Het tweede punt is dat ik een antidepressivum slik, weliswaar een lichte dosering maar dit kan ook nadelige invloed hebben omdat dit een verhoging van een bepaald hormoon, ik dacht prolactine, kan verhogen en dat is niet bevordelijk als je zwanger wilt worden. Tot nu toe heeft geen enkele arts in Nederland hier een woord over gerept, terwijl ik hen toch exact dezelfde informatie heb gegeven. Dus er is gelijk bloedgeprikt om dat allemaal te controleren en maandag ga ik de huisarts bellen om te zeggen dat ik die antidepressiva wil afbouwen.

Hij wil de eerstvolgende cyclus al starten, das over een kleine 3 weken ongeveer. Dan wil hij dat doen met gonal-f 450E en geen decapeptyl, want dat vond hij in mijn geval geen geschikt middel maar met cetroide(?). Verder zei hij dat het aantal follikels inderdaad laag is maar het is hoe het is en dan moet je maar roeien met de riemen die je hebt, er zijn in ieder geval eitjes dus dat betekent een reële kans. Bovendien zei hij dat, als je eicelvoorraad terugloopt, dit niet hoeft te betekenen dat ze slecht zijn van kwaliteit.

Kortom, we vonden het een goed gesprek en we zijn blij dat we zo snel kunnen starten. Nu nog even de bloeduitslag afwachten, die komt komende week.

Zo heel verhaal weer.. hoest met jullie?

liefs

Sen

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen Sen,

Ik moet toch even snel reageren zo vroeg in de ochtend! Geweldig! Meid, ik ben echt heel erg blij voor je. En zo snel al.

Met mij gaat het redelijk, heb voor mijn gevoel even pauze, ook wel lekker.

Meisjes ik ga nu lekker aan de slag, ik wens jullie een heerlijk weekend!

Kissie Mia

Geplaatst

Lieve Sen,

Wat een super positief nieuws en zo lekker snel allemaal. Fijn dat er zo goed naar alles gekeken wordt en echt naar jullie als paar en niet de standaard zoals in Nederland! Moet goed gaan komen zou ik zeggen. Geniet van dit succesje!

Voor iedereen een heel goed weekend!

Dikke kuzz, Henkie

Geplaatst

Heeee meiden,

Wat een goed nieuws Sen…..

Geniet even lekker van dit positief nieuws meis!

Super dat alles zo snel gaat en zo zorgvuldig ook.

…… en het was ook nog eens erg helpend voor mij! Way to go girlllllll!!!

Ik begin langzaam uit mijn dal te kruipen en weer wat strijdvaardiger te worden. Ik moet iets gaan doen want ik wordt gek van mezelf op dit moment. Ik heb gisteren, ten einde raad over wat ik nu moet doen, een mail geschreven aan Dr Scholtes in Dusseldorf en hem naar zijn werkwijze en mening gevraagd. Hij mailde vanmorgen meteen terug en geeft aan dat hij met grote dosis Menopur zou werken (net als in Gent, maar dan met meer eenheden) en dat het idd het beste is om de mogelijkheid te hebben om 2 TP’s te doen als die er zijn, omdat dat gewoon meer kans geeft. Ik vond een onderzoek op internet dat je in een poging met 2 embryo’s net zoveel kans hebt als in 2 pogingen met 1 embryo dus 1x2=2x1!!!.

Als je maar 3 kansen hebt wil je die, als het een beetje lukt en kan natuurlijk ook volop gebruiken he?. Ik mag hem bellen en dat zal ik dan maandag ook gelijk doen.

Misschien kan ik ook nog wel snel terecht?, net als jij. Sen Als dat het geval is, dan zal ik toch van Gent naar Dusseldorf gaan. Ik zag in elk geval dat ik mijn aanvullend pakket dat ik nu nog bij VGZ heb dat tot 2000 euro per jaar vergoed wordt van behandeling in het buitenland en ik weet niet zeker of dat betekent dat dat bovenop de waarde van het basispakket zit (die marktconform is natuurlijk) of als max geldt, maar daar moet ik nog maar even voor bellen of mailen. Dat betekent in het slechtste geval dat ik 300 euro moet bij betalen voor ICSI, dus dat is te overzien. Daarbij moet ik naar Dusseldorf 100 kilometer minder rijden, enkele rit….scheelt dus ook weer benzine en dus geld…..

Ik word er ineens weer helemaal hyper en blij van. Ik ben trouwens vandaag helemaal voor de echi weer ongi geworden. Wist het natuurlijk al. De pil ligt op mijn nachtkastje en ik heb hem nog niet geslikt……ga ik wel doen hoor, maar het voelt zooooo vreemd. Ik ben benieuwd wat ik maandag te horen krijg!

En meiden, hoe voelen jullie je?

Mia, voelt het een beetje ok, de rust?

HP, hoe is het met jou nu? Ik zou als ik jou gewoon vragen om een echo. Misschien kunnen ze na die HSG een Iui doen???? Zou super zijn want dan ben je net ‘doorgespoten’en misschien is er wel een mooi eitje dat gaat springen?

Jootje……heb je een beetje een rustig weekend?

Chantal, het is nu even rustig bij jou he? Nog 13 dagen en dan ‘gehts los’. Ik ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Er gaat een hoop gebeuren voor ons he meisjes? Nu maar hopen dat we gewoon allemaal heel gauw onze droom in vervulling zien gaan…..Dat moet toch gewoon na al dat harde werken……zucht……..lag het daar maar aan he?

zo, ik ga ushi kijken.

Dikke kus en een heel fijn en ontspannen weekend!

bloem

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier gaat alles z'n gangetje.

Alhoewel we nu een rustpauze nemen qua behandelingen, blijft het verlangen natuurlijk wel aanwezig. Maar ik wil nu geen overhaaste beslissingen nemen. Ik voel wel dat m'n eigen natuurlijke cyclus weer gewoon op gang komt, dat vind ik wel fijn. Helaas maakt dat voor het zwanger worden niets uit omdat mijn eileiders niet vrij zijn.

@Bloem; meid wat fijn om te lezen dat je weer langzaam uit je grotje kruipt! Ik ben benieuwd naar je gesprek morgen met dr. Scholtes.

@Sen; ook goed om te lezen dat je gesprek zo goed is verlopen. En al weer snel beginnen. Ik heb de laatste poging ook Gonal F gespoten met cetrotide. Bij de 1e fm geven ze aan over je al met de cetrotide moet gaan spuiten. Het spuiten met de Gonal F vond ik wel prettiger dan de menopur, ook handig dat het een kant en klare spuit is.

Hopelijk zijn de bloeduitslagen ook allemaal goed en kun je inderdaad eind deze maand beginnen!

@HP; mijn collega is met b.h.v. clomid zwanger geworden. De 2e poging was het bij hen al raak en inmiddels hebben ze een gezonde dochter van 3 jaar. Bij haar werd verder ook niets gecontroleerd en ze had ook geen spuit nodig voor de eisprong. Ze moest zelf temperaturen en bij een eisprong aan het werk (met het zaad was niets aan de hand).

Chantal en Mia, hoe gaat het met jullie?

Liefs,

Jootje

Geplaatst

Hey Meiden,

Hoe is het met jullie allemaal?

Jootje, Bedankt voor je reactie over clomid. Moet er over 2 dagen mee gaan beginnen en twijfel nog steeds welke dosering ik zal gaan nemen. Kan het me niet voorstellen dat de laagste dosering zou helpen want ik heb normaal geen cyclus van mezelf en lees op het internet dat de laagste dosering meestal gebruikt wordt om je cyclus korter te maken... Bovendien heb ik zoiets van ik heb een ruim een jaar verspild aan niets. Er is nog geen eisprong geweest en dan wil ik gewoon graag zien of er wat gebeurt if niet en niet zo van we proberen wel wat en anders de volgende cyclus maar weer. Ik wordt er ook niet jonger op (ben 34,5 jaar) dus ik kan het me voorstellen dat ze dat doen als je onder de 30 bent maar voor mij begint de tijd toch echt ook wel te dringen. Ik moet overigens ook nog eerst mijn HSG afwachten want wie weet is die ook wel niet goed en dan wordt het alweer een heel ander verhaal. Hoop dat jij even de rust krijgt die je wel verdiend hebt en dat het kleine wonder dan alsnog in 2010 mag gebeuren!

Bloem, zo ken ik je weer! Klaar voor de strijd. Ik zou als ik jou was ook kiezen voor Dusseldorf. Gewoon alle kansen grijpen die er zijn. Misschien kun je wel net zo snel terecht als Sen, dat was echt ongelofelijk snel! Enne een tweeling zou toch ook superwelkom zijn, ik zou wel willen hoor: lekker in 1 keer klaar! Wil ook nog even met de gyn bespreken over het te volgen traject nu. Weet je op mijn leeftijd wil je gewoon zwanger worden en I don't care how. Nou ja niet helemaal zo sterk, maar ik heb wel zoiets van er moet nu niet meer maanden lang geëxperimenteerd gaan worden met een middeltje hier en daar. Ik wil dat mijn cyclus gevolgd gaat worden, dat er gekeken wordt of er een follikel geroet en zo ja dat er evt pregnyl gespoten wordt om deze te laten springen en een IUI zou ik ook prima vinden want dat maakt de kans toch ook weer groter niet? Misschien ben ik een zeur hoor, maar het voelt nu een beetje alsof ik weggestuurd wordt zo van je hebt nog zeeën van tijd en kom over een paar maanden maar weer eens terug.....

Mia, hoe is het met jij meissie? Toch een beetje hoop in deze wachtweken of kijken jullie al uit naar de eerste ICSI? Je hebt in ieder geval een gyn die met jullie meedenkt en snel wil handelen, dat is wel pettig!

Sen, je kleine overwinning een beetje gevierd dit weekend? Zo lekker en goed dat jullie alweer snel verder mogen.

Chantal, hoe gaat het met jullie? Langzaam aan komt begin december steeds dichterbij. Groeien de eitjes bij je donor goed? Ben benieuwd!

Nou meissies, tot snel maar weer.

Dikke kus, Henkie

Geplaatst

hey meiden, hoe gaat het hier?

@Bloem: als ik jou was zou ik ook naar Dusseldorf gaan hoor. Gewoon even mailen met dr. S. dat heb ik ook gedaan. Hopelijk kan je net zo snel terecht als ik en wie weet komen we elkaar daar nog tegen!

@Henkiepenkie: je hebt groot gelijk hoor meid, je wilt gewoon een persoonlijke aanpak. Helaas krijg je die in Nederland niet echt... :hmh:

@Jootje: had jij je laatste behandeling nou ook in DD gedaan? sorry maar soms hou ik het allemaal niet meer bij... Hoeveel gonal-f heb jij gespoten? waarschijnlijk 450E? Ik heb de laatste keer 300E gespoten en dat gaat de volgende keer 450E worden, kan wel degelijk verschil maken zegt dr. S.

Chantal en Mia, hoe staat het met jullie?

Oja, ik heb nog even met dr. S. gemaild om te vragen of ik de echo's ook in Nederland kan doen en dat kan o.a. in het Diaconnessenhuis in Leiden. Dat scheelt weer behoorlijk.

nou meiden, keep up the good spirit!

liefs

Sen

Geplaatst

Heee lieve meiden,

Lekker even bijkletsen…..

Als eerste voor Sen en voor Jootje……ik las net bij een topic over de wettelijke wijzigingen van de ziektekostenverzekeraars dat daar iemand bij stond die een mail had gekregen van IZA, dat als ze overstapt naar hun verzekering ze OPNIEUW 3 vergoedingen zou krijgen. Ik denk dat het een foutje is van de betreffende medewerkster maar die meid heeft nu wel een ‘bewijsje’ in handen dat ze gewoon 3 pogingen vergoed krijgt bij aanmelding. Ik zou het dus heel gauw proberen in het kader van ‘niet geschoten is altijd mis’. Als je een bevestigend antwoord hebt…..heb je wettelijk iets om op terug te vallen als het zover is. Het zou toch mooi zijn?

Jootje, meid, wat fijn dat alles weer op gang komt. Op de een of andere manier geeft dat natuurlijk weer de moed dat je, zolang je blijf menstrueren dat er nog eitjes zijn, hoe weinig dan ook. En ook belangrijk: dat de eerste overgangsverschijnselen nog een tijd weg zullen blijven. Ik denk dat het goed is dat je rust neemt nu, maar ik denk ook dat je daar weer onrustig van zult worden omdat je verlangen zo blijft knagen……zo moeilijk……stomme ziektekostenverzekeraars ook!

Sen, ……ik ben benieuwd of je kunt gaan starten. Zou mooi zijn zo voor het einde van het jaar. De jaarwisseling is toch altijd een bijzonder moment …..in de term van nieuwe start, of kijken wat er allemaal achter je ligt.

Ik dacht dat mensen met verhoogd fsh vaak menopur moesten prikken omdat dat meer eitjes zou opleveren??? Ik heb altijd Gonal gehad (heb zelfs nog 3 grote spuiten in de koeling liggen hier) maar dacht dat ik die niet meer ging gebruiken. Hmmm, vraag me af waarin die keuze ligt. Toen ik met scholten gemaild had zei hij dat hij ook met Menopur zou starten. Moet je menopur niet hetzelfde spuiten??

HP meid…..neem de regie terug in handen. Bel die mensen op, maak een afspraak en zeg wat je wilt. Als je er zoveel last van hebt mag je dat best zeggen.!!! Wanneer had je die hsg ook alweer??? En laat je idd niet zomaar weer afschepen…het is tijd voor actie……Soms vraag ik me af of die artsen wel verder denken dan in het hier en nu. Ik had mezelf gegund dat ik destijds wat mondiger was geweest en wat meer geïnformeerd, dan was het misschien nooit zover gekomen dat ik nu bijna geen eitjes meer heb. 1,5 jaar geleden was het waarschijnlijk zo erg nog niet. Dus meid……….pak die strijdbijl op en vraag wat je wilt! Je verdient het potverdrie dat er serieus met je omgegaan wordt.:naka:zet hem op!

Chantal, hoe is het….ik ben benieuwd!

Mia……….nog nieuws???

Zo, en nu even mijn nieuws. Ik heb gisteren proberen Dr Scholtes te bellen maar ik kreeg zijn secretaresse aan de lijn. Ik heb een afspraak kunnen maken voor 19-11 om 14.20 uur en mij lief kan dan ook meteen bij de androloog terecht en daarna zien we dr Scholtes. Ik heb Gent nog niet afgebeld omdat ik graag eerst wil weten wanneer ik kan starten in Dusseldorf. De 27e is de strip van de pil op, dus stiekem hoop ik dat ik dan ook mag starten. Wie weet Sen……gaan we elkaar zien, maar lopen we ook wel met elkaar op. Ik hoop het zo erg.

Ik heb tevens de VGZ gebeld met de vraag hoe het zat met die dekking van 2000 euro maar dachten jullie nu dat er iemand daar is die me een zinnig en sluitend antwoord kan geven? Er zit niets anders op dan het gewoon aanvragen en duidelijk in de brief vermelden dat ik wil dat daar gebruik gemaakt van gaat worden. Ik heb inmiddels ook de lijst bekeken van de ONVZ maar jeetje, dat is zo’n vragen vuur….ik denk niet dat ik daar doorheen kom. Maar goed, niet geprobeerd is natuurlijk altijd misgeschoten!

Verder wil ik jullie nog iets bijzonders vertellen. Een dikke maand geleden kreeg ineens een hele bijzondere mail van een meid van 40. Zij heeft een verhoogd FSH en was, net als ik, uitbehandeld en was op zoek op internet naar info en kwam zo op mijn blog terecht. Ze herkende mijn verhaal heel erg en vond daarin een stukje hoop en steun omdat wij net besloten hadden naar Gent te gaan en daar zo positief vandaan gekomen waren. Zij hadden daardoor besloten ook naar gent te gaan.

Ik vond het een superlieve mail en heb natuurlijk gereageerd, maar vervolgens hoorde ik niets meer. Tot eergisteren. Ze had lange tijd getwijfeld of ze me nog wel moest schrijven omdat ze bang was om mij te kwetsen maar aan de andere kant wilde ze me ook hoop geven, zoals ik dat met mijn blog bij haar had gedaan. En jullie raden het natuurlijk al…….ze is spontaan zwanger geraakt en heeft ook het hartje zien kloppen. Tot dusver ziet het er allemaal goed uit!

Ik wilde het met jullie delen om precies dezelfde reden dat zij het met mij wilde delen…..om hoop te geven. De wonderen zijn de wereld nog lang niet uit en laten we dat ons motto maken in 2010……………..zoals Sen zegt: Let’s keep up the good spirit!

Een vriendin van me zei deze week tegen me dat ze me bewonderde om mijn kracht en doorzettingsvermogen en dat zij het waarschijnlijk al opgegeven had. Ik vertelde haar dat ik denk dat dat niet zo is omdat de wens naar een kindje zo diep zit dat dat je drijfveer is. Ik zei haar toen dat het een heel groot voordeel is…..er zullen geen kindjes bestaan die meer gewenst en welkom zijn dan die van ons……

Dag lieve meiden.

Jullie zijn Kanjers!

Geplaatst

Hey Lieve meiden,

Lekker een dagje vrij en dus weer even tijd om bij te kletsen...

Hoe is het met jullie allemaal. Geloof dat iedereen zo'n beetje actie heeft ondernomen en dat alles nu zo'n beetje weer gaat lopen. Ik zal hieronder even een lijstje maken, misschien wel handig voor het overzicht:

Mia: in de wachtweken van de IUI, maar eigenlijk al een beetje wachtende op de ICSI begin 2010.

Bloem: gaat starten of is inmiddels gestart met de pil te voorbereiding op de ICSI of in Gent (dec) of toch in dusseldorf (afspraak 19 nov)

Chantal: gestart met ECD hormoonbehandelingen. Donor gaat wrschl vanaf 20 nov starten met stimulatie. Begin dec TP.

Sen: Gaat voor ICSI in Dusseldorf. Start over 2-3 weken in volgende cyclus!

Jootje: even een welverdiende rust-pauze. In 2010 verder kijken...

Henkie: vandaag gestart met Clomid 75 mg (was compromis van mezelf). Ma 16 nov HSG, ga dan ook vragen of ik voor echo controle mag komen.

Lieve meiden, hoop dat ik het een beetje juist heb ingevuld. Zo niet dan is dat geen desinteresse maar het is gewoon lastig om alle data en veranderingen en dat zijn er nogal wat geweest de laatste weken goed bij te houden. Aanvullingen zijn welkom.

Had er eigenlijk bij iedereen bij willen zetten. In 2010 zwanger! Dat is in ieder geval mijn wens voor jullie allemaal. 2010 wordt ons jaar, ik weet het (bijna) zeker.

Kuzz, Henkie

Geplaatst

@HP volgens mij klopt je samenvatting wel hoor

@Bloem: jeetje wat een hoopgevend bericht over die mailvriendin zeg! altijd goed om te lezen

nou ik ben ernstig aan het mailen met Univé. Ik heb een klacht ingediend. Zie de door mij aangemaakte topic "Univé daar plukt WIE de vruchten van?"

Zijn jullie er al uit wat jullie gaan doen qua verzekering komend jaar?

Liefs

Sen

Geplaatst

Ik was even aan het bijlezen, toch even snel een reactie:

@Sen: mijn laatste behandeling was inderdaad in DL. Ik heb 450E gonal f gespoten + 75E Luverus. Wel meer eitjes dan in Nederland maar daarvan helaas maar 1 bevruchting.

@Bloem: bedankt voor je tip. Ik zal eens navragen.

Gonal f is een kant en klare spuit en menopur moet je mengen. In NL vertelde de gyn mij ook dat menopur standaard wordt gebruikt bij een verhoogd fsh, zou beter zijn. Maar in DL kreeg ik dus gonal f.

Liefs,

Jootje

Geplaatst

Hè meiden,

Hier ben ik dan eindelijk weer heb zo af en toe wel mee gelezen maar had geen fut om te reageren later meer. nu eerst jullie.

Bloem zo ken ik je weer lekker stijdlustig en doortastend ben dan ook blij te lezen dat je uit je grotje komt en de 19e al in Dusseldorf dat gaat mooi snel en ik ga voor je duimen dat je 27 nov gelijk mag starten gaan we dan misschien toch nog knallend het jaar uit met zijn allen!!!!!

Sen natuurlijk ook jij wat geweldig dat je zo doortastend bent en al kunt beginnen in de aan komende cyclus ik hoop zo voor je dat het deze keer wel lukt wij blijven duimen.

Jootje lekker aan het genieten van een rust momentje en schiet jullie verbouwing nog een beetje op.

Henkie voor jou is het dan nu ook begonnen en dan nog een paar dagen en dan en HSG zie je er erg tegen op?

Ja en dan ik heb nog al een last van de deca ben depri vraag mij van alles af of wij er goed aan doen, als alles maar goed gaat enz enz enz.

Verder heb ik dus de griep gehad en ben ik vreseijk bang dat mijn hub koorst krijgt en dat dan alles afgebroken moet worden dus hebben wij een aantal dagen gescheiden geslapen en ik kan julie zeggen dat wij dat dus ech niks aan vinden.

Onze donor is vrijdag ook begonnen met de deca en ze heeft gelukkig nergens nog last van ze had dan ook geen enkel moeite om de eerste spuit te zetten ze moest zelfs laggen dat ik belde en vroeg hoe het gegaan was.

verder eigelijk nog weinig meegemaakt volgende week vrijdag weer naar Utrecht (gelukkig moeten we er pas om 11:30 zijn en hoeven we dus niet om 05:00 weg)

Als dan alles goed is wat we eigenlijk wel verwachten dan gaat het stimuleren voor onze donor echt beginnen en hopelijk is ze 27 nov zo ver dat we dan gelijk weten wanneer de punctie dan precies is en mocht dit op de 3 dec zijn dan hebben we op 6 dec een tp (mits alles goed gaat) en dat wil dan zeggen dat ik op mijn verjaardag moet gaan testen weet nog niet of ik dat dan op die dag doe of een dag eerder of misschien wel een dag later want stel je voor dat het een + is dan kan ik echt mijn mond niet houden die dag.

Lieve meiden ze hem op deze weken en mischien gaan we echt met zijn allen allen knallen in 2010 ( ik hoop het zo voor ons allen)

Kuzz

Geplaatst

hallo meiden,

Ik was van plan om vandaag naar DD te bellen voor de bloeduitslag maar werd gisteravond al gebeld toen ik onderweg was naar Anouk in Ahoy.

Nou, geen verhoogd risico op trombose maar wel een erg lage AMH waarde van 0,09. Hier schrok ik wel van. Misschien beetje stom want ik weet dat ik een verhoogde FSH waarde heb en die is daar natuurlijk aan gekoppeld. Ze zei dat dat wijst op een lage eicelreserve maar Dr. S. wil het toch proberen met 450E hoogste dosering dus.

In ieder geval had ik weer gelijk een kutgevoel grmbl, lekkere timing.. maarja kan die secretaresse ook niets aan doen natuurlijk. Ik moest het wel ff kwijt dus heb gelijk mijn vriend gebeld. Die zei van 'nou das toch geen verassing dat wisten we toch al?" ja eigenlijk heeft'tie wel gelijk. Ik zei ook nog tegen die secretaresse dat ik al wist dat ik een verhoogde FSH heb en wat dat betekent. Ow dat wist u al? zei ze... beetje raar gesprek vond ik het. Want ik had het gevoel dat zij het gevoel had dat ze me slecht nieuws vertelde, en daardoor raakte ik weer in de war omdat ik dacht van is het dan nòg erger dan ik dacht? volgen jullie het nog?

Dus ik weet ff niet wat ik hier nou mee moet.... misschien zit ik ook gewoon moeilijk te doen en moet ik blij zijn dat het alleen dat is en dat de rest in mn bloed wel ok is...

verder ben ik aan het afbouwen van de antidepressiva, misschien wordt ik daar een beetje onzeker van? bleh ik haat onzekerheid...

maar... Anouk was vet en ik heb mn lieve vriendinnetjes weer gezien

meiden hoest met jullie? ga allemaal genieten van het weekend! probeer ik ook. Heb net mijn nieuwe laarzen binnen gekregen. Ze zijn pimpelpaars... altijd leuk, jezelf kadootjes geven hehehehe...

liefs

Sen

Geplaatst

Hallo meiden,

@Chantal: het wordt spannend voor jou de komende weken. Hoe voelt de donor zich? En hoe gaat het nu met jou? Geen griep meer?

De verbouwing ligt momenteel stil, het dak is waterdicht en in het voorjaar gaan we verder.

@Bloem: komende week al een afspraak in Dusseldorf. Ik ben heel benieuwd hoe het gesprek daar gaat en wat je vervolgens gaat beslissen. Succes donderdag!

@HP: hoe gaat het met de clomid? Veel sterkte voor komende maandag!

@Sen: ik kan me voorstellen dat je schrok van dit bericht, ik heb nl. hetzelfde ervaren. Mijn amh was tamelijk laag (0.36 weet ik inmiddels) en na het positieve gesprek met Scholtes was dit toch wel een domper.

Misschien heb ik er over heen gelezen maar weet je al wanneer je ongeveer kunt beginnen? Ik ben heel benieuwd, ook voor mezelf als het positief verloopt bij jullie, wie weet maakt dat voor ons de beslissing dan makkelijker om toch nog een poging te wagen.

Bij mij is het momenteel een wirwar qua emoties.

In onze vriendengroep zijn er momenteel 3 zwanger. Het lijkt wel of iedereen gewoon zomaar in 1x zwanger wordt. Alhoewel ik heel blij ben voor hun en iedereen het van harte gun, baal ik als een stekker dat het bij ons zo moeizaam gaat.

En ik voel mijn menstruatie opkomen, positief dat het op gang komt, maar dan word ik ook wel weer met mijn neus op de feiten gedrukt.

Geweldig nieuws is dat een heel lief vriendinnetje zich spontaan heeft aangeboden als donor. Super dat iemand dat voor je over heeft, we houden het in gedachten.

Maar het blijft dubbel, ik weet gewoon niet wat we moeten doen. Wat is de beste keuze? Konden we af en toe maar even een blik in de toekomst werpen hé, dan zouden we zien of het alles waard is of niet.

Meiden, veel succes en sterkte komende week/weken! Ik denk aan jullie.

Liefs,

Jootje

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Sen, kan het me voorstellen dat het een domper is om door de secretaresse te worden gebeld over deze uitslag van de AMH. Het is wel laag zoals zij zegt maar die Dr. Scholtes zou het echt niet nog willen proberen als hij er helemaal geen heil in zou zien. Je hebt toch ook nog een normale regelmatige cyclus dus dan is er in ieder geval gewoon een eisprong elke maand. Je hebt maar 1 eitje nodig en geen hele voorraad dus ook al is het moeilijk dit los te laten, is dat denk ik wel wat je moet proberen te doen en er gewoon voor gaan!

Jootje, herken je frustratie en verdriet enorm. Bij mij zijn ook een aantal vriendinnen en mijn zus zwanger en bij de meesten van het de 1e keer raak. Kan het me voorstellen dat het voor jou ook nog eens extra moeilijk is omdat je door je verstopte eileiders geen kans hebt zonder IVF/ICSI. Veel sterkte meid!

Ik heb vandaag de laaste Clomid ingenomen, heb er nog niks van gemerkt, ook geen bijwerkingen dus verwacht er niet al teveel van. Morgen de HSG (beetje spannend wel, hoop ook geen ex collega's tegen te komen....). We zullen het zien hoe het gaat lopen.... Zie er wel een beetje tegenop, maar ja, tis voor een goed doel. Ik wil dan ook meteen effe met de gyn de verdere controles bespreken want dat alleen prikken van progesteron op dag 21 vind ik eerlijk gezegd een beetje kort door de bocht. Wil gewoon weten of er iets gebeurd en of het baarmoederslijmvlies goed is, want daar kan clomid een negatief effect op hebben. Als ik menstrueer is het echt altijd minimaal dus dat is zowieso dus al niet optimaal lijkt me.

Ga dus ook op oorlogspad, haha, alleen heb ik behalve de HSG geen echte afspraak dus hoop dat ik hem gewoon nog even aan zijn jas kan trekken hierover.

Chantal, is de griep weer over? Heb je kunnen voorkomen dat je hubbie ziek is geworden? Bij jullie begint het nu echt op te schieten he. Met je donor ook alles goed?

Mia, al even niks gehoord van je, maar waarschijnlijk is er ook even wat minder te melden. Je had het al over je pauze gevoel, dus kan het me voorstellen dat je je gedachten gewoon even ergens anders op wil richten nu.

Bloem, alles OK? Voor jou komende week ook een afspraak in Dusseldorf, ons clubje hier is daar wel een goede klant. Mischien kunnen we groepskorting proberen te krijgen. Heb het idee dat de clomid niet echt wat gaat doen, dus wie ga ik ook nog wel daar terecht komen. Veel succes alvast, maar hoop je nog tevoren hier even te zien.

Lieverds, tot snel.

Kuzz,

HP

Geplaatst

Hey meiden,

Hier even een kort berichtje van mij. Ben net terug van het HSG, nou dat was niet echt een succes...

Eerst wilde het rontgenapparaat niet en toen dat eindelijk functioneerde ging het HSG niet van harte, aanvankelijk zat het slangetje wat te diep en toen hij eraan trok, luxeerde het en komnden we weer opnieuw beginnen. De 2e keer ging het wel beter maar luxeerde ook weer het slangetje. Aan de ene kant was de eileider zeker doorgangelijk. Aan de andere kant dacht hij ook maar toen ik zei dat ik geen duidelijke spil zag (ik heb er nu eenmaal ook verstand van, kan het ook niet helpen), zei hij dat hij inderdaad niet 100% zeker was aan die kant, maar dat het waarschijnlijk kwam door dat het slangetje te vroeg luxeerde. Beetje gefrustreerd ben ik nu dus. Had ik het toch maar in mijn eigen ziekenhuis laten doen.....

Maar goed, het lijkt in ieder geval niet dicht te zijn. Nu was het een andere arts dan die ik normaal heb dus kon ik ook niet mijn vragen stellen die ik nog had over die echo en zo. Het net geprobeerd dan toch een afspraak te maken voor volgende week, maar dan is hij er niet. Met mijn hubbie overleg gehad en die heeft er nog minder vertrouwen in dan ik. Hij wil eigenlijk gewoon IVF, nou vind ik dat wel erg kort door de bocht en is m.i. ook niet nodig, maar zou wel opteren voor hormonale stimulatie, pregnyl en IUI. Dan zijn we als alles klopt wat ze tot nu toe gezegd hebben zo zwanger.

Heb met de poli assistente afgesproken dat ik morgen wordt gebeld door een van de arts-assistenten op de fertiliteit om mijn vragen te kunnen stellen. Ga gewoon vragen of er niet wat intensievere controle kan zijn. Als er niks groeit dan wil ik nog hooguit 1 cyclus clomid proberen en als het dan niks wordt dan geloof ik niet dat dit spul bij mij gaat werken. Zie het misschien allemaal wat negatief, maar kan het gewoon niet loslaten en wil gewoon niet weer een aantal maanden aanmodderen om er vervolgens achter te komen dat het op deze manier niet gaat lukken.

Sorrie meiden, moest even mijn frustratie kwijt. Dit alles maakt me zo ontzettend onzeker. Maar dat herkennen jullie denk ik wel, dus ben blij dat jullie er zijn om het even van me af te schrijven.

Jullie nog (hopelijk positief) nieuws?

Liefs, henkie

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry het is al weer een tijdje geleden maar ik was jullie 'hoekje' kwijt...

Mia: je vroeg hoe oud mijn zoontje is en hoe oud ik ben. Ik was 37 toen ik zwanger raakte van mijn zoontje en hij is nu 17 maanden oud.

Sen: je vroeg mij hoe het zat met mijn 8 pogingen en de verzekering. Toen ik de 1e keer bezig was zwanger te worden heb ik 1 IVF en 5 ICSI gedaan. Die laatste 3 keer moest ik natuurlijk zelf betalen maar ik was volledig aanvullend verzekerd en hoefde daardoor de medicijnen niet te betalen. Dus bleef over de kosten voor de behandeling en daarbij hebben we 2 keer geen terugplaatsing gehad dus de kosten waren beperkt.

Als je dan een kindje hebt gekregen begint de verzekering weer opnieuw te tellen. Dus die laatste 3 ICSI krijg ik geheel vergoed.

Wel een gedoe hoor...

Maar: Inmiddels zijn mijn wachtweken voorbij en heb ik positief getest! Ik vind het echt een wonder en had er niet veel van gehoopt... Zo zie je maar weer, ook 1 eitje kan voldoende zijn om toch zwanger te worden. Ik moet natuurlijk nog even afwachten of het allemaal goed blijft gaan..

Ik wens dat jullie allemaal hetzelfde overkomt! Zou zo fantastisch zijn!

Overigens blijkt dat het de moeite loont om eens in Belgie en Duitsland te kijken. In mijn ziekenhuis is 300 eenheden het maximum. Als het nu niet gelukt zou zijn, zou ik zeker overwegen ergens anders naar toe te gaan.

Ik hoop echt op goede berichten van jullie kant.

Toi toi toi!

Veel liefs, Marije

Geplaatst

Hey Lieve meiden!

Ik ben even weg geweest van het forum, was even helemaal klaar met het gebeuren. 2e iui is ook niks geworden, dat had ik ook niet verwacht, toch jammer.

Henkie, rottig zeg, je wilt niet meer aanmodderen. Als ik jou was zou ik ook de iui willen proberen! Dan heb je ook een beetje meer controle over het geheel en zie je zelf ook de follikels groeien. Vond je de hsg pijnlijk? Ik vond het geen pretje!

Marije, onwijs gefeliciteerd! Geweldig, dat geeft ons ook weer moed, je ziet maar geef niet op! houd ons op de hoogte, dat zou ik leuk vinden! Voelde je het gelijk?

Jootje, moeilijk he, al die zwangeren. Even pauze is misschien wel goed voor je lichaam, maar geduld hebben is zo moeilijk, dat moeten we al zo lang.

Sen, hoe gaat het met je meis? Houd je niet teveel vast aan die cijfertjes, hij wil het proberen, daar ga je toch voor meis!

Ik moest deze maand weer fsh laten bepalen, maar ik had er geen zin in, volgend jaar gaan we voor ivf en ik heb geen zin om me het einde van het jaar nog druk te gaan maken omdat mijn fsh misschien weer te hoog uitvalt.

Hoe gaat het met het afbouwen Sen? Ik ben het even kwijt, wanneer volgt er weer actie?

Bloempje, hoe gaat het meis, ben je al aan de pil? Ben jij ook even moe van heel het gebeuren? Actie kan snel gaan gebeuren voor jou of ga je toch naar Duitsland?

Chantal, hoe gaat het, het komt allemaal steeds dichterbij! Echt spannend.

Met mij gaat het redelijk. Over 2 weken hebben we weer een afspraak, dan horen we mee over het ivf gebeuren, wat ergens in Januari moet plaatsvinden, na de feestdagen in ieder geval!

Ik ga over 2 weken een weekje sapvasten in een kuuroord, even relaxen en mijn lichaam klaarmaken voor het hele circus dat ivf heet! Heerlijk! Gezond er tegen aan!

Fijne avond!

Kissie Mia

Geplaatst

ey vliegmeisje, gefeliciteerd met je zwangerschap! ik heb nog een vraagje over wat je zegt over de laatste drie pogingen. Je zegt dat die laatste 3 keer de medicatie niet hoefde te betalen omdat je volledig aanvullend verzekerd bent. Dat kan ik niet helemaal volgen, ik dacht dat je na 3x alles zelf moet betalen dus ook de medicatie.

nou verder nog even een update van mijn kant. Wat een stressdag vandaag zeg! pffffff.. Ik wist dat deze week mn menstruatie zou komen maar had het op zijn vroegst donderdag (cd 26) verwacht en niet vandaag (cd 23). Maarrrr, zit ik vanmorgen op mijn werk in een vergadering, voel ik opeens een pijn in mn onderrug opkomen. Ik dacht gelijk nee he.. nou al?!?! ik ging naar de wc en ja hoor ongesteld. Gloeiende... ik wilde deze week op mijn gemak alles regelen. Had al een mail gestuurd naar DD met de vraag of ze de recepten alvast naar mijn apotheek wilden faxen want die hebben dit soort dingen nooit op voorraad. En ik wilde even gaan rondbellen waar ik in de buurt de echo's kan laten doen. Moest dus opeens alles in een sneltreinvaart gaan regelen. DD had de recepten gelukkig direct gefaxt maar de apotheek belde me tig keer terug met allerlei vragen en opmerkingen: eerst om te zeggen dat het besteld moet worden, toen begrepen ze de dosering niet, toen weer dat het niet word vergoed. Toen weer dat alleen de Luveris niet wordt vergoed want dat valt niet onder de AWBZ, dat kost 625,-. Dat is een extra middel dat ik moet nemen naast de gonal-F en is speciaal om je eitjes extra te laten rijpen. Als het goed is staat alles morgen klaar en uiterlijk woensdag en dan moet ik het ook echt hebben want dan moet ik beginnen. Toen belde ik op aanraden van DD het Maasstadziekenhuis in R'dam i.v.m. de uitgangsecho maar daar zeiden ze dat ik dan eerst een intakegesprek moet hebben gehad met de ivf-arts?! naja volgende dan maar, het Bronovo in Den Haag gebeld en die waren in principe bereid maar wilden wel graag wat nadere info van de arts. Ik dus weer naar DD gebeld en DD weer naar Bronovo. Uiteindelijk belde dr. S. mij vanavond terug en hij belt morgenochtend nog even met de arts aldaar en dan kan ik waarschijnlijk daar terecht. Wat een dag.......... en die kortere cyclus dan, vorige maand ook al. Zit me niet lekker hoor maar zal wel bij dit beeld van verhoogde FSH en laag AMH horen. Of misschien dat de laatste behandeling weer een schommeling heeft opgeleverd.. naja kan er wel over gaan gissen maar dat helpt toch niets

pffffffffffffffffffffffffffffffffffff soms word je er wel een beetje moedeloos van hoor

hoest met jullie?

liefs

Sen

Geplaatst

@Mia: dank voor je felicitaties! Ik voelde het helemaal niet aankomen Ik had erg last van mijn eierstokken en baarmoeder. Ik heb alleen maar pijntjes en steekjes gevoeld. Het enige dat uitbleef was de donkere afscheiding die ik normaal gesproken heb bij een naderende menstruatie. Nou ja, zo zie je maar weer, je weet niet hoe het loopt...

@Sen: het zal niet bij iedere verzekering hetzelfde zijn. Maar bij mijn verzekering werden de medicijnen bij een 4e, 5e, 6e, enz. poging wel vergoed. Zelfs de eigen bijdrage die ik voor de Menopur had hoefde ik niet te betalen.

En das maar goed ook want ik had 300 eenheden per dag dus dat tikt lekker aan....

Ik weet niet of ik hierna nog verder was gegaan, ook ivm de kosten. Maar ik hoop maar dat ik niet alsnog voor die keus kom te staan.

Ik hou jullie op de hoogte meiden!

Liefs voor nu, Marije

Geplaatst

Heee meisjes,

Wat is het weer onrustig he? Het is toch eigenlijk niet te geloven hoeveel we moeten meemaken…..ik weet…..het is voor een goed doel, maar toch, als je ziet wat er allemaal bij komt kijken is het toch heftig en veel.

HP……jeetje wat een toestand met die HSG! Heb je geen pijn gehad? Ik vond het toen echt pijnlijk terwijl ik normaal niet zo snel pijn heb maar dat was toen niet te harden. Er is bij mij toen wel ook heel wat geklooid en het duurde zo lang. Ik ben blij te horen dat het voorlopig goed lijkt want dat is tenminste eens goed nieuws (laten we daar maar gewoon even van uit gaan). Ik begrijp je zo goed dat je die iui’s wil doen……als er eenmaal een cyclus op gang komt heb je idd alle kansen. Zonder al die belastende toestanden die IVF-behandelingen met zich meebrengen……..en je bent niet afhankelijk van een ziektekostenverzekeraar, dat scheelt ook alweer. Ik hoop zo dat je snel kunt starten meid…….dat wachten is om gek van te worden. En ik hoop dat je eitje nu gewoon gaat komen want direct na zo’n hsg schijn je iets meer vruchtbaar te zijn………….dus daar gaan we voor hopen!

Sen, meissie, wat een gedoe en wat een stressy manier om te starten, jeetje. Aan de andere kant heb je nu wel minder tijd om te piekeren en je druk te maken over wat gaat komen.....ik probeer het maar een beetje positief te benaderen maar het is natuurlijk gewoon heel lastig....Ik ben heel benieuwd nu hoe alles gaat lopen.....ik ga heeeeeel hard meeleven............go girl!.

Ik las dat trouwen van dat AMH…..wel een pijnlijke manier om dit nieuws te horen. Gelukkig heb je daarna nog wat afleiding gehad want dat kan Anouk wel he? Ben zelf een erg grote liefhebber van haar muziek.

Jootje….hoe is het meisje? Ik kan me, net als wij allemaal zo goed voorstellen hoe moeilijk die zwangerschappen om je heen zijn. Ik heb er zelfs last van als ik mensen op tv zie of hoor praten erover. Net was er iemand bevallen bij CSI…..ik weer janken dat ik ook een baby wil….om gek van te worden! Ik ben helemaal geen jaloers mens maar de laatste tijd betrap ik mezelf soms op zo’n bitchy gedachten dat ik ervan ga blozen en mezelf weer af en toe streng toe spreek. Super dat die vriendin zich heeft aangeboden, al is dat natuurlijk een stap waar je wel aan toe moet zijn. Ik zat dit weekend in zo’n mineur dat ik ook weer eens bezig geweest ben info te zoeken over ECD. Ik heb 2 lieve vriendinnen die zich aangeboden hebben maar als ik eraan denk dat het zo kortbij komt, krijg ik het benauwd. Ik vond van alles over ECD in Finland en ik moet zeggen dat ik dat zeker in mijn achterhoofd houd, al ben ik dan weer bang dat ik een eventueel kindje tekort zou doen omdat dat het dan de kans niet heeft te achterhalen wie de donor was. Ik ben er weer even mee aan het stoeien geweest en dan ineens overvalt me zoiets van: NEE, ik wil dat helemaal niet…..ik krijg gewoon een baby van mijn oude eitjes……omdat ik natuurlijk nog helemaal niks geprobeerd heb behalve 2 iui’s met zaad dat eigenlijk geen kans maakte……mixed emotions dus…..ergens wil je er niet aan, maar ergens wil je er ook rekening mee houden. Wisten jullie trouwens dat het in finland en rusland mogelijk is om het geslacht te laten bepalen???.......vond het wel opmerkelijk….Ik heb veel gelezen over icsi de laatste tijd en het blijkt dat jongens meer kans hebben op afwijkingen en subfertiliteit dan de meiden………….dan zou je dus bijna willen kiezen omdat je die jongens niet het verdriet gunt wat je zelf nu ervaart.

Heee Chantalleke……hoe is het bij jou? Griep overgewaaid?

Mia, zo herkenbaar dat je er soms even niet mee bezig wil zijn. Nog even van de rust genieten en dan gaat het voor jou ook beginnen. Ik ben zo benieuwd wat het nieuwe jaar ons allemaal gaat brengen.

Vliegmeisje……wat een fijn en hoopgevend bericht!!! Van harte proficiat met je zwangerschap!!! Geniet lekker van alle moois dat je nu ervaart.Ik heb ook gehoord dat sommige verzekeraars een bepaalde bedrag voor medicijnen in het aanvullend pakket hebben…..I

Ik heb trouwens mijn aanvraag bij NOvz afgelopen weekend gemaild. Ik vond het een beetje gek want vorige week heb ik het ook al eens ingevuld maar op het laatste moment geannuleerd. Toen had ik een hele lange lijst en nu had ik ineens een veel kortere. Ik heb nog niks gehoord. Ben benieuwd ook. Ik heb nog geen poging gehad en hoop daarom dat ze me wel toe gaan laten al heb ik er een hard hoofd in. Als het niet lukt ga ik proberen bij het CZ, excellent omdat daar zoveel vergoedingen alternatief en vrij ruim vergoeden in buitenland……Ik heb ook mijn huidige verzekering een pittige mail gestuurd omdat er geen een telefoniste een fatsoenlijk antwoord geeft op mijn vragen…..ze doen allemaal zo geheimzinnig…..eerst een aanvraag doen en dan horen wat men zegt. Ik heb aangegeven dat ik gewoon wil weten wat ik, ALS het goedgekeurd wordt, kan verwachten bij behandeling in Dusseldorf en wat in Gent…..en ze blijven vaag. Om gek van te worden. Hoe moeilijk kan het zijn? Ik heb een mail terug gekregen dat ik binnen 7 dagen antwoord krijg…..dat zou betekenen dat ik donderdag antwoord moet krijgen.

Donderdag de afspraak met Dokter Dusseldorf (DDD)…..ben erg benieuwd maar alles is zo’n beetje afhankelijk van wat VGZ gaat doen. Ik wil zooooo graag naar DD, maar als VGZ niet betaald dan houdt het op. Of ik moet wachten tot januari en de aanvaarding bij een andere ziektekostenverzekeraar die DD wel volledig vergoedt. Stof tot nadenken dus.

Meiden, dat was het weer even……Ik wens jullie allemaal een fijne nacht toe, veel sterkte en succes.

Dikke knuffel van bloem

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Er is een hoop geschreven gisteren zie ik. Allereerst, vliegmeisje, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, wat super, kan het me voorstellen dat jullie dat eigenlijk niet meer verwacht hadden. Geniet ervan!

Sen, was dat even stressen zeg! Maar gelukkig heb je alles toch weer voor elkaar gekregen en dus kun je nog sneller gaan beginnen! Way to go meid!

Mia, voor jou even pauze als ik het goed begrijp. Misschien ook wel lekker dat je even je gedachten kan verzetten en de feestdagen zonder alle rompslomp en daarna er vol tegenaan. Kan natuurlijk allemaal niet snel genoeg gaan, dat hebben we allemaal denk ik, maar dat ene maandje moet lukken denk ik.

Bloempie, nog 2 nachtjes slapen en dan staat er weer wat te gebeuren. Spannend niet? Hoop dat jullie in DD net zo snel kunnen starten als in Gent en dus gewoon 2 emmy's teruggeplaatst kunnen krijgen. Ga hard voor je duimen.

Jootje, hoe is het meis? Hebben jullie nog verder nagedacht over ECD? Wel super dat je in ieder geval de mogelijkheid hebt van zo'n lieve vriendin. Super! Laat het gewoon even allemaal bezinken, want de dubbele gevoelens blijven natuurlijk. Sterkte hiermee.

Chantal, gaat alles naar wens tot op heden? Niet meer twijfelen hoor, alles gaat goed komen en als dat beepje bij jou in je buik groeit is alles vergeten. Gewoon gaan genieten van het feit dat alles zo snel gaat gebeuren!

Met mij een beetje een rollercoaster van emoties op dit moment. Hebben allebei weinig vertrouwen in de Clomid, en dus het gevoel weer een aantal maanden te gaan verspillen. Heb vandaag contact gehad met een van de arts-assistenten gynaecologie. Ze nam wel echt de tijd om dingen uit te leggen en uiteraard begrijp ik wel hoe alles in elkaar zit. Maar mijn gevoel kan ik niet omzetten. Heb besloten deze cyclus maar gewoon te doen zoals afgesproken, behalve dan dat ik een hogere dosering clomid heb geslikt dan was voorgeschreven. Als ik geen eisprong heb, ga ik bespreken met de gyn dat ik er weinig vertrouwen in heb dat het bij een hogere dosering nog gaat werken, maar kan nog hooguit een cyclus kosten als hij niet mee wil werken en dan is het voor mij echt klaar. Volgens de gyn is de kans redelijk groot dat mijn cyclus ovulatoir wordt door clomid, dus ga maar hopen, want kan er nu verder toch niks aan veranderen.

Zit te denken om misschien ook eens een afspraak te maken bij de acupunturist in Hoogvliet zit die geloof ik en is ook gespecialiseerd op fertiliteit. Lijkt me met name ook goed voor een beetje ontspanning en ontstressen want dat lukt nu niet echt.

Sen, heb jij ook geen acupunctuur daar gedaan?

Meissies, fijne avond en tot snel.

Kuzz, HP

Geplaatst

hey HP, ik heb acupunctuur gedaan met chinese kruiden bij Medisch Centrum Balans in Den Haag. Dat zijn echte chinezen. De arts die mij behandelt is dr. Lin, ze is tevens gynaecologe. Nu gebruik ik tussendoor dit: Nuan Gong Yun Zi Wan (Nuan Gong Yun Zi Pian) by ActiveHerb: Chinese Herbs for female infertility maar ik denk dat ik vrijdag weer ga voor de kruiden waar je thee van moet trekken. Die zijn sterker maar wel een stuk duurder. Ik heb er al bijna 1250,- aan acupunctuur en kruiden etc. gespendeerd, gelukkig heeft Unive daarvan 1000,- betaald. Maar m'n tegoed voor dit jaar is nu dus op dus moet zelf betalen. Naja misschien dat ik ook gewoon deze pilletjes kan blijven gebruiken.

Vandaag weer stressen om de medicatie. De apotheek had de Luveris niet binnengekregen want de groothandel heeft het niet op voorraad en bestellen duurt een week (!). Ik heb naar Dusseldorf gebeld en gelukkig hadden zij een goede oplossing www.apotheekzorg.nl een landelijk werkende apotheek met allerlei distributiepunten in Nederland en een koerriersdienst. Ze komen het morgen afleveren bij mn werk. Dus onthou deze goed voor als je ooit omhoog zit met medicatie. Ze kunnen bijna alles snel leveren! De gonal-f, cetrotide en pregnyl die ik nu heb gekregen is bij elkaar al ruim 2300,-!!!!

Morgen heb ik de uitgangsecho, Dr. S. heeft geregeld dat ik alle echo's in het Bronovo in Den Haag kan doen. Hopen dat morgen alles goed is en dat er deze maand wat eitjes klaarliggen. Op hoop van zegen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden