Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meiden, wij gaan begin maart ook weer beginnen in DD. Dit keer het lange protocol (ben al aan de pil) en dan met menopur en cetrotide. We moeten nu alles zelf gaan betalen pfff... heb gelukkig nog wat menopur over van vorig jaar en wat cetrotide van vorige poging maar niet veel. Als ik dit van tevoren had geweten had ik bij de eerste pogingen gewoon meer laten uitschrijven maar je bent nog zo'n leek in het begin.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hee Sen dat is mooi nieuws zeg, spannend maar weer.

Tja ik heb het anders, ik hoop niet dat ze me nu al te veel hebben meegegeven dan is dat straks allemaal weggegooid geld (als het bij één poging blijft).

Groeten van Shanna

Geplaatst
Heb het even opgezocht: ze heeft 15 februari nog een aantal berichten geplaatst, dus dat valt nog mee...

Misschien op vakantie?

Geplaatst

ey Shanna, moet je ook zelf betalen? je kan het altijd wel kwijt hoor, weliswaar voor een lager bedrag maar toch.. beter dan niets. Alleen jammer dat je geen oproepjes over medicatie mag neerzetten. Ik had een tijdje geleden ook iets over dat ging vervallen en dat wilde ik weggeven.. maar mn berichtje werd verwijderd. Op belgische forums wordt trouwens wel volop "gehandeld" in medicatie. Wat er over is wordt zegmaar tegen een vergoeding verkocht of zelfs gratis weggegeven.. ja ik bedoel, als de verzekering het toch heeft betaald en je kan er een ander mee helpen...

dus mocht iemand nog menopur over hebben? pm me! :Smilies-dieren-0048

Geplaatst

Mocht deze poging succesvol zijn en ik hou wat mp over dan zal ik aan jou denken Sen. Ik weet nog niet of het vergoed wordt, het is afgewezen medisch niet kansrijk (dus vanwege mijn leeftijd) na stimulatie gaat dr. S. nog een briefje voor me maken met hoeveel eitjes en hopelijk zien ze de poging dan wel als medisch kansrijk, én bij zwangerschap is het ook bewezen medisch kansrijk en gaan ze het achteraf ook vergoeden, maar in eerste instantie moet ik het zelf betalen.

Groeten van Shanna

Geplaatst

He Sen, goed dat je weer gaat beginnen :) Ja wij moeten ook alles zelf betalen.

@ Shanna, ah vandaag beginnen met Menopur zie ik! 4 mrt 1e echo, ik misschien punctie! Misschien komen we elkaar nog tegen hihihi.

Hebben jullie trouwens ook zo;n fijn gevoel bij Dr. S? Het voelt zo vertrouwd op de een of andere manier....

Geplaatst

Hey Marion, ja vanochtend de eerste gezet, wel ff wennen met drie ampullen mengen én dat op zaterdagochtend zes uur (maar ja babies melden zich ook altijd op de raarste tijden hè kan ik vast wennen hahahaha).

Ik heb heel veel vertrouwen in dr. S. en denk dat hij zeer kundig is, vind het alleen jammer dat je wel veel zelf moet vragen, zelf komt hij er niet mee (hij begon bij ons bijv. niet over PICSI maar toen ik er zelf naar vroeg was het een hele goede optie en dat gaan we dan ook doen).

Ik doe die eerste echo hier in het ziekenhuis, de tweede en evt. volgende wel in DD. Op de eerste echo is toch niet zo heel veel te zien. Maar we zien elkaar daar vast wel een keer.

Groeten van Shanna

Geplaatst

eyy Dusseldorf-girls :) ik heb vandaag de uitgangsecho gehad en ga a.s. maandag beginnen met 450IE Menopur. De assistente heeft de recepten al doorgefaxt naar mn apotheek. Ik heb voorlopig voor 10 dagen nodig dus 10 x 6 = 60 ampullen, ik heb er nog 16 liggen van een vorige poging dus ze heeft 44 st. op het recept gezet. Maar nu ontving ik vanmiddag opeens een berichtje van een hele lieve meid van een ander forum. Ze heeft nog 9 ampullen menopur over en die mag ik van haar hebben, lief he!!! Alleen nu vraag ik me af, kan ik bijv. tegen de apotheek zeggen dat ik minder nodig heb of gaan ze dan zeiken? ze moeten dit soort middelen bij ons namelijk altijd bestellen. En het gaat al snel om een paar honderd euro. Volgens mij kost menopur zo'n 30,- euro per ampul. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Sen, goed nieuws zeg. Grappig jij hebt teveel, ik heb te weinig gekregen. Ze heeft me er 45 voorgeschreven en ik moet er 6 per dag gebruiken, kom dus uit op zaterdagochtend de laatste spuit, en moet dan ook voor de echo daar, als ik dan nog moet spuiten heb ik dus niets meer, en de apotheek hier had het de vorige keer niet op voorraad, wachttijd van twee dagen. Dus baal er ontzettend van.

Volgens mij moet je het bij de apotheek, als ze het al voor je besteld hebben, wel afnemen want ze kunnen er zelf ook niets mee (heb ik hier ook al wel ergens gelezen). Bij ons hebben ze dus ook niets in voorraad daarvan.

Maar goed nieuws joh dat je mag beginnen, succes ermee, hopelijk jullie laatste keer. :goodluck:

Liefs van Shan

Geplaatst

hee Shanna, pff je moet wel overal zelf bovenop zitten hè, dat vind ik wel wat nadeliger. Heb dat zelf ook al ondervonden (voortijdige eisprong). Maar hey, als je nou echt omhoog zit zaterdag dan help ik je wel uit de brand hoor... want ik heb dan een voorraadje in huis. Ik weet niet waar je woont maar zou zelf bij wijze van spreken naar tokio rijden ervoor hahaha. Dus laat me maar even weten als de nood aan de man is. Rij je echt voor elke echo naar DD?

Geplaatst

He Sen, top dat je weer gaat beginnen! Wij zijn echt voor alles heen en weer naar Dusseldorf gereden. 2 1/2 heen en 2 1/2 uur terug, dit is zonder oponthoud, haha. Ach we nemen koffie, broodjes en wat lekkers mee voor onderweg en wat blaadjes voor in de wachtkamer want alles is Duits daar. hahaha. Hoop nu alleen nog donderdag de punctie en hopelijk zaterdag de terugplaatsing.

@hoe gaat ie Shan?

Geplaatst

hee Marion, wij zijn ook ongeveer 2,5 a 3 uur kwijt (enkele reis). Kom jij nou ook uit deze regio (Den Haag)? en inderdaad, alleen maar Duits leesvoer en dat met zoveel nederlandse patienten!?! Als wij elke keer naar DD moeten gaan dan moet ik teveel vrij nemen van mn werk en denk niet dat ze dat zullen waarderen.

Succes met de punctie, hoeveel follikels heb je nu?

Geplaatst

He Sen, Komen wel uit de Randstad, haarlem. Gelukkig hebben wij mn mannetje en ik allebei een werkgever die volledige medewerking verlenen. Tevens had ik de mazzel deze keer dat we 2 x op een vrijdag moesten (dan ben ik sowieso vrij) en 1 x op een zaterdag. Werkgever van mn vriend niet altijd even blij maar heeft wel alle begrip gelukkig. K heb 4 follikels links en 1 rechts. Nu maar duimen en hopen dat e zoveel mogelijk uit komt!

Gast Shanna42
Geplaatst

Hee Sen wat ontzettend lief van je zeg. Ik woon helemaal aan de andere kant van nederland in het oosten. Ik wil Irma een mailtje sturen en vragen of ze wil faxen voor me, kan ik het faxnummer van de apotheek niet vinden, pffff hier kan ik inderdaad niet zo goed tegen dat je er zelf nog eens achteraan moet, ik zag op de site van apotheek wel dat wil ik het spul zaterdag in huis hebben, dan woensdag het recept daar moet zijn. Morgen dan maar eerst de apotheek bellen en het faxnummer vragen, en dan Irma mailen en hopen dat ze de mail leest en reageert.

In principe doen we alles in DD, alleen de eerste echo a.s. donderdag (ga ervanuit dat daar toch niet zoveel op te zien is) doen we hier in het ziekenhuis, en de tweede, die is zaterdag, die doen we wel weer in DD.

@Marion hier alles goed, op te weinig ampullen Menopur na dan hahahaha had jij wel meteen genoeg voorgeschreven gekregen? Wanneer heb jij nou de punctie? Donderdag al?

Liefs van Shan

Geplaatst

He Shanna, Ik had net genoeg Menopur, vanochtend gespoten en het laatste zou vanavond dan zijn maar dat hoeft niet meer. Dus k heb nog 2 potjes over zeg maar en nog 1 spuit Cetrotide. Ja donderdag alweer de punctie, hopelijk zaterdag de terugplaatsing. Ha kom je misschien dan wel tegen als jij voor je 2e echo moet. Hoe laat moet je? Zou wel om te gieren zijn!

Gast Shanna42
Geplaatst

Marion had het berichtje al weg en toen zag ik dat je het in je berichtje had staan van de punctie, niet goed gekeken. Ik heb om half elf dacht ik de echo. mag ik vragen hoeveel dagen jij dan hebt gespoten? Ik dacht dat je precies een week op me voorliep of is dat iemand anders? Maar dat kan dan haast niet of had je eerst dinsdag de punctie al zullen hebben?

Geplaatst

@Marion: wat spannend en 5 follikels, goed zeg! op naar 5 bruikbare eicellen!

@Shanna: hopelijk komt alles gewoon op zn pootjes terecht qua medicatie en anders morgen direct even naar Irma bellen ofzo?

nou meiden, ik duim voor jullie hoor!!! toi toi toi

Geplaatst

uhmmm ff kijken, 19 feb, was cyclusdag 1, op dag 3 begonnen met menopur tot aan vanochtend. Dus als ik vanavond nog had moeten spuiten precies 10 dagen. O ja en heb 3 dagen Cetrotide gespoten.

Gast Shanna42
Geplaatst

Hmmm van andere ook al begrepen dat je toch wel 10 dagen moet spuiten dus waarom ik er dan maar 45 heb meegekregen, tja!

Nu maar proberen los te laten, anders lig ik de hele nacht wakker ervan. Morgen maar achteraan gaan, moet alleen naar mijn werk en heb eigenlijk geen mogelijkheid om te bellen, op het werk weten ze niets van onze kinderwens en de gang naar het ziekenhuis, ik doe alles in eigen tijd (gelukkig veel overuren staan).

In ieder geval bedankt voor jullie reactie.

Geplaatst

Wauw Marion, al zo snel de punctie! Ik heb begrepen dat je in DD lekker onder zeil gaat (mag je ook aangeven als je dat NIET wil?)

Ik ga voor je duimen en heeeel veeeeel succes morgen!

Liefs, Nine

Geplaatst

he ladies, hier is het weer een gedoe zeg pffffffff

vanmiddag belde iemand vd apotheek. Ze zei dat één doosje soort (?) menopur niet op voorraad was bij de groothandel. Ik vroeg hoe bedoel je soort menopur ik heb maar 1 soort nodig en dat zijn de ampullen van 75IE. Ze ging stotteren en zei dat ze het ook niet meer begreep en ze zou me terugbellen. Niets meer gehoord. Word ik zojuist opeens gebeld door mn vader: dat hij een tas menopur heeft meegekregen van de apotheek vanmiddag. Hij was in de veronderstelling dat hij zn eigen medicijnen had opgehaald. Totdat hij er thuis achterkwam dat dit helemaal zijn medicijnen niet waren maar mijn naam erop staat... dat is toch niet normaal?!?! geven ze per abuis mijn medicijnen mee aan mn vader?! Hij zei ook dat de medewerker vd apotheek er 1 doosje afhaalde omdat dat niet voor hem was maar dus voor mij? maar alles in de tas was voor mij! er zat niets bij voor hem. Ik snap er niets meer van.. ik dacht trouwens ook dat ik moest betalen??? ik vind dit zooo slordig en het gaat wel om hele kostbare medicijnen die bovendien ook niet echt door een man van 67 worden gebruikt volgens mij.. zal ik ze nu eens laten schrikken en morgen mn meds op gaan halen...??!

ik ben ook weer aan het piekeren geslagen over de grootte van de follikels die ze gisteren zagen bij de uitgangsecho. Eentje is al 13mm.. en ik neem vandaag de laatste pil.. das toch best al groot dan? kunnen die kleinere dat nog wel op tijd bijbenen? ik ben de pil ook pas begonnen op cyclusdag 6 maar dat was geen probleem volgens dr. S. Maar ik voel de bui alweer hangen... arghhh. Vooral ook omdat je in DD echt zelf overal bovenop moet zitten. Wat denken jullie?

ik heb nu echt het gevoel alsof ik ook nog eens arts en apotheker moet zijn, dat is toch niet normaal?!

Geplaatst
ik vind dit zooo slordig en het gaat wel om hele kostbare medicijnen die bovendien ook niet echt door een man van 67 worden gebruikt volgens mij.. zal ik ze nu eens laten schrikken en morgen mn meds op gaan halen...??!

Hoe dit is gegaan is ongehoord!! Het betekent dus dat jouw medicijnen gewoon bij een ander terecht kunnen komen.

Eerlijk gezegd zou ik in het kader van het medicijnen hamsteren voor behandelingen morgen gewoon mijn medicijnen gaan ophalen. Die zijn er natuurlijk niet meer.......en dan.. hoe wil de apotheek dit oplossen?

Zij bestellen nieuwe voor jou die je dan gewoon moet betalen, maar je hebt dan dubbel voor de prijs van 1. Niet eerlijk, maar gezien de prijs van de medicijnen ................

Geplaatst

dat word me inderdaad door iedereen aangeraden. En tja, oneerlijk.. het is oneerlijk dat ik uberhaupt die medicijnen zelf moet betalen. Bovendien moet een apotheek secuur zijn werk doen: het gaat niet om een pakje boter maar om medicatie wat bovendien ook weleens gevaarlijk kan zijn als je het verkeerde aan iemand meegeeft. Om maar niet te spreken over je privacy die zo wordt geschaadt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden