Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Karin wat een mooi knulletje!

Mees over een maand al?? Jeetje, ik zie je nog stuiteren omdat je een positieve test had! Wat gaat het snel! Maar ja, als je bedenkt dat ik zelf ook alweer over de helft ben... bijna eng gewoon...

Essie alvast heel veel succes weer!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ivf moeder wat een schatje!! Ben jaloers op je, maar gun het je van harte hoor!!!! Bij de punctie vandaag 7 eicellen, dus ik ben daar blij mee. Zondag als het goed gaat de tp. Groetjes

Geplaatst

@ Joske, mooie opbrengst. Nu zondag een goede tp.

@ Nine. heerlijk dat jouw man volgende week al weer komt. Ik weet nog steeds niet wanneer die van mij er weer is, ergens half nov maar kan rustig week later worden

@ Viola, weet niet of je in DD leest, je hebt de punctie gehad en nu op naar een tp!!

@ Caroline, wauw op de helft , idioot idee

@ Mees, ja als stuiterbal stuitert de tijd nog sneller he

@ IVf moeder, wat een schatje van een jochie

@ Nikkie, veel succes morgen met de tp

@ Essie, al begonnen met je nieuwe baan?

@ Itsus, zie jou en Svenn morgen, heb er zin in jullie te huggen!

@ Marianne 69, nog steeds rustig in de buik??

Geplaatst

@Karin. Wat een heerlijk manneke zeg!

@Caroline. Weet nog dat ik net op het 40+ topic zat en dat jij het advies gaf om 2 emmy's terug te plaatsen omdat de kans heel klein was dat er 2 zouden innestelen, toen bleek jij in ene keer zwanger te zijn van 2 en nu ben je al weer over de helft ... dat gaat snel joh! Goed bericht dat je bloeddruk gedaald is, toppie.

@Joske. Wat een mooi aantal! Nu duimen voor een mooie bevruchting. Wil je er 1 of 2 terug plaatsen? (wij hopen voor 2 te gaan)

@Vio-La. Ben ook zo benieuwd hoe jouw punctie was en hoe het met je gaat.

@Mees. Jij gaat ook al opschieten. Kamertje klaar? Kaartje uitgezocht?

@Sas. Veel plezier morgen bij Itsus, wat een heerlijk vooruitzicht om kleine Svenn te huggen. In mijn vriendenkring helaas geen kleine ukkies om mee te knuffelen.

@Itsus. Ook een pracht ventje hoor. Hoe is het met je opa?

@Linda. Hoe veel tijd zit er tussen jouw 2 kids?

@Marianne. Geniet jij nog maar even van die kleine meid in je buik, zoals ik al zei heeft ze het erg naar haar zin bij je ;-). En voor als het zover is sterkte met de bevalling.

@Essieislief. Wat goed dat jij volgende week ook weer mag gaan spuiten.

@Chablis. Kleine schattige Kenzy is vandaag al weer 9 maanden lees ik.

@Nine. Jij bent dus al aan het aftellen tot je mannetje weer thuis komt.

Ik hoop dat ik jullie allemaal gehad heb meiden en niemand vergeten ben.

Kus van Nikkie (nog steeds overtuigd dat er morgen een TP is, ben echt vol goede moed en super positief)

Geplaatst

@joske

Mooie score hoor. Ik had drie ivf pogingen met dubbele score eicellen en van alle 6 tp's niet zwanger. Twee jaar later had ik - net als jij - een ivf met 7 eicellen, en daar ben ik zwanger van geraakt. Ik hoop dat een van deze 7 jou ook geluk bengt. (ik had er twee laten terugplaatsen.)

@nikkie, caroline

Wat grappig dat caroline dat advied gaf, maar zelf wel zwanger is geworden van twee :)

@nikkie

Weet jij al of er een tp zal plaatsvinden?

Misschien iets heel geks - en wetenschappelijk NIET bewezen - maar na de tp bleef ik uit de buurt van de magnetron. Als ik hem aanzette, ging ik een paar meter verderop staan, niet vlak ervoor. Ik had gewoon het gevoel dat ik de inhoud van mijn buik moest beschermen. Nah, je doet gewoon alles om zwanger te raken (vitamines, kruiden, acupunctuur, handstand na sex, in de achtbaan na sex, dingen wel of niet eten) :)

Geplaatst

"nikkie, caroline

Wat grappig dat caroline dat advied gaf, maar zelf wel zwanger is geworden van twee :)"

Inderdaad heel grappig! Ik was het vergeten! Maar ja, ik ging ook maar af op wat de artsen mij vertelden, wist ik veel dat ik weer een uitzondering zou zijn ... :-)

Geplaatst

Ja we gaan er weer voor hoor!

Ik ben positief, en reken toch wel een beetje op in iedergeval een TP. Wij gaan ook voor 2, hebben we direct vanaf het begin gedaan. Alleen niet alle TP's waren er 2 emmy's doordat het ontdooien niet altijd goed ging.

We hebben nu 8 embryo's in totaal teruggeplaatst gekregen, ik hoop dat deze ronde weer goed doet. Het BMS was maandag bij de laatste FM al 10 MM, dus dat ziet er ook goed uit.

Caroline en Mees, meis wat gaat het snel he! tjee onvoorstelbaar.

Viola, hoe is gisteren de punctie gegaan? ben zo benieuwd!

Geplaatst

Hoihoi. Even een Nikkie update. Van de 10 eicellen konden er 9 gebruikt worden en uiteindelijk zijn er 7 bevrucht. Er zijn dus twee 8-cellige toppers terug geplaatst. Voor de TP een acupunctuur sessie gehad die in het teken stond van voeden (extra bloedtoevoer naar de baarmoeder). En na de TP een acupunctuur sessie die in het teken stond van afsluiten (zodat de emmy's blijven zitten waar ze zitten). Om de komende twee weken wat rustiger door te komen is er een naaldje in mijn oor gezet die daar al die tijd blijft zitten, dat schijnt een kalmeringspunt te zijn. Verder ben ik vanmiddag gelijk maar aan de wandel gegaan, schijnt goed te zijn voor de doorbloeding van de baarmoeder en het was er tenslotte heerlijk weer voor. Advies van mijn arts is om veel verse groente en vers fruit te eten. Ik ben een echte theeleut maar hou het momenteel alleen bij rooibos thee omdat hier geen theeine in zit. Ik kreeg door de eerste dag niet in bad of zwemmen maar ik heb besloten om de komende twee weken maar helemaal niet te gaan zwemmen, heb iets gelezen over chemicaliën in het water wat natuurlijk niet goed is. Hebben jullie nog goeie tips? Zoals het advies van IVFmoeder om uit de buurt van de magnetron te blijven, ook al is het dan niet bewezen, ik blijf er vandaan hoor.

@Joske en Vio-La. Meiden ik hoop zo dat jullie ook een mooie bevruchting hebben. Ik duim voor jullie. Succes! Dan kunnen we gezellig met z'n drietjes gaan broeden.

Iedereen een gezellig weekend gewenst!

Liefs van Nikkie

Geplaatst

Gefeliciteerd Nikkie, je bent weer een stap verder! Goed zo!

Inderdaad elke dag een stuk wandelen, heb ik ook gedaan, en toch de bekende tarwekiemoliecapsules en granaatappelsap... Maar die laatste twee had ik al bij twee eerdere TP's gedaan en niet geholpen. Alleen het wandelen was nieuw... En zo positief mogelijk blijven, al weten we allemaal dat dat de eerste week niet zo moeilijk is maar de tweede... Succes meid!!

Geplaatst

Nikkie

Ik was ook gezonder gaan eten. Ik had paar keer een "gezond zwanger worden"-spreekuur met het emc, en we naar mijn (verbeterde) voedingspatroon: groente, fruit, vis, bruin brood, weinig caffeine, geen alcohol, vitamine pilletjes, etc

Geplaatst

@ Nikkie, lekker veel wandelen en verder heb ik niets bijzonders gedaan. Succes!

Ik was gisteren bij Itsus en kleine Svenn. Wat een schatje om op te vreten! En itsus is zo blij en gelukkig met hem. Papa ook trouwens hoor. Zo mooi om te zien. Dat geeft weer moed en voor mij weer een extra zet om straks als mijn lief er weer is beslissingen te gaan nemen.

Liefs

Geplaatst

@Nikkie

Ja klopt, Kenzy was afgelopen donderdag 9 maanden oud! Het gaat heel hard :)

En wat las ik? 7 bevrucht!!! Dat is heeeeel goed.

Voor zover ik weet is het de eerste 3 maanden niet in bad ;)

Geplaatst

@Marianne .... yeah .... daar is ze dan!!! GEFELICITEERD met jullie dochter Mila! Wat een ontzettend leuke naam. Nu lekker gaan genieten van de kleine meid!

Liefs van Nikkie

Geplaatst

Hallo lieve meiden hier even een berichtje van mij. Dinsdag voor de laatste fm geweest in DD. Er waren misschien 2 follikels te zien, door de endo was het erg moeilijk om onderscheid te maken. Ik heb nog gevraagd aan Dkt. S of het hoopvol was, volgens hem wel. Weer moest ik bloed laten afnemen (inmiddels bont en blauw haha). Woensdag kregen we een telefoontje dat de punctie door kon gaan. Donderdag heb ik de punctie gehad, voelde me goed daarna, bijna geen pijn. Toen bleek dat er 3 waren gepuncteerd en er 1 goed was. We bleven positief en wachten het telefoontje op vrijdag af, hoe dichter dat bij kwam hoe nerveuzer ik werd, klotsende oksels en we zijn gaan wandelen, dat heeft ons goed gedaan. Toen het moment waarop Miep vertelde dat het niet goed was gegaan. Tja onze droom spatten heel hard uitelkaar. Op een pleintje hebben we heel erg gehuild samen en verdwaasd zitten staren. Toen weer verder gegaan en lekker geshopt in de mooie winkels in DD. We zijn nu weer thuis en het gaat goed met mij. Volgende week maar weer contact zoeken met DD en dan weer verder. Ik blijf er in geloven…veel liefs van mij en dank voor alle lieve berichtjes en sms die ik van vele van jullie heb mogen ontvangen!!!xxx Verder iedereen succes waar je nu mee zit.

Geplaatst

Hoi Lieve Marianne, nogmaals van harte gefeliciteerd met Mila! Ik ben blij voor je dat je eindelijk je dochtertje kan zien. Heel veel geluk en ik spreek je snel.

Geplaatst

Viola sterkte! Wat een klotebericht is dat altijd, niet eens een kans... Je klinkt strijdlustig, maar ook goed dat jullie samen even hard hebben zitten huilen...

Geplaatst

Marianne, gefeliciteerd! Weet je dat je dochters naam 'lief' betekent in het Tsjechisch? Mooie bonus, toch?

Viola, wat ontzettend sneu. Begrijp ik uit je verhaal dat er geen bevruchting is geweest? Sterkte met het opladen en verwerken.

Geplaatst

Hoi Ellieblie,

Wat leuk hè dat Mila lief betekent! Mijn schoonmoeder is Slowaakse en mijn mans tweede naam is Milan. Ik had eerst Mila bedacht voor onze dochter en kwam er later achter.dat t idd lief of geliefd betekent: een mooie bonus idd!

Hoi viola

Ook vanaf hier nog even sterkte gewenst!

Iedereen bedankt voor alle felicitaties! We maken het goed, rusten veel, en proberen de bv op gang te krijgen. Later meer...

Succes iedereen die nog bezig is! dat ieders droom mag uitkomen!

Liefs

Marianne

Geplaatst

Viola, meissie van mij ook een knuffel!!!

vindt het reuze erg.

Marianne gefeliciteerd met je dochter, een hele leuke naam!

pff..., wat tegenstrijdig het ene en het andere berichtje die ik hier schrijf.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden