Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey

Ik heb de doos van de etos al binnen en vandaag ook de mail van prenatal gekregen.

Vanaf 10 maart kan ik de doos bij de kruidvat ophalen. Ik heb ook regelmatig dat er wat vocht uit mijn tepels komt,maar dit hoort erbij staat bij week 26/27. Maar had dit al eerder.

Groetjes

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Marchan, jij hebt dus ook al die dozen aangevraagd. Ik vind het echt leuk om al die kleine hebbe-dingetjes te krijgen. Ik heb die van de Etos (en de Babydump) idd ook al, die kon ik best vroeg ophalen. Die van Kruidvat kan ik vanaf de 18e ophalen.

Toen ik die dozen ging aanvragen en die data's zag, in maart, vond ik dat zooooo lang duren. En nu zijn we er alweer. Soms voelt het dus toch wel alsof het snel gaat :-)

Geplaatst

Natasja, de inhoud is best wel verschillend.Van de dozen die ik tot nu toe heb is de inhoud heel divers.

rompertjes, speeltjes, speentjes, drinkbekers, lepeltjes, luiers, kortingsbonnen, opbergdoosjes etc etc.

Gewoon leuke hebbe-dingetjes ;-)

Geplaatst

Hai Meiden!

wat is het stil hier op het forum.....

hebben jullie ook zo last met slapen.. pff ik slaap echt heel slecht een heel licht ik kan geen houding vinden.. en als ik wakker word heb ik hartstikke last van mijn rug!

hebben jullie nog tips voor een goede nachtrust...

Geplaatst

Hi Kiet,

ik slaap ook niet zo goed maar slaap sinds een aantal nachten op mijn zij met een kussen tussen mijn benen. Ik moet zeggen dat het bij mij wel wat helpt maar net zo lekker slapen als voorheen is er niet meer bij.

Tip; als je op je zij slaapt moet je zo ver mogelijk proberen door te draaien. je onderste been strekken en je bovenste been gebogen daar overheen leggen. Dan heb je de minste kans op last van je rug als je wakker wordt. (advies van mijn fysio)

Succes

Geplaatst

Ok ga ik dat proberen want mijn rug doet nu echt pijn! ik weet gewoon niet meer hoe ik nou moet gaan zitten.

Met jullie verder alles goed?

Geplaatst

VK

Tessa 5-3

Esk 08-03

Kiet 08-03

Marchan 10-03

Natasja 12-3

Dorine 25-3

Pretecho

Kiet 08-03

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010 (jongen)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Hi dames,

Net weer bij de VK geweest en weer helemaal goedgekeurd. Bloeddruk was 120/80 (ik heb het eindelijk een keer onthouden) en volgens haar goed. Mijn buik groeit echt als kool. zij zei dat de rust die ik vanwege mijn bekken moest nemen ook goed was voor de groei van de kleine.

Verder alles goed en over 3 weken weer terug.

Tessa, hoe was jouw bezoekje?

Kiet, ik zie dat jij as maandag al je pretecho hebt, leuk hoor.

Wij hebben die volgende week zaterdag en ik kan haast niet wachten omdat we dan echt gaan zien hoe de kleine man eruit ziet (3/4d)

Groetjes Dorine

Geplaatst

Mijn bezoekje bij VK was goed. Bloeddruk was 105 / 55. Heel mooi laag vertelde de VK. Schijnt goed te zijn in deze periode. Hoe langzamer je bloed stroomt hoe beter de baby voedsel en zuurstof uit je bloed kan halen... En de baby groeide ook goed. Dus dat was weer zeer positief. Hoef pas over 4 weken terug te komen. Verder weer even hartje en schopjes geluisterd (en gevoeld) en stond dus eigenlijk binnen 20 minuten weer buiten. Maar wel armed met een adres voor een pretecho!

slapen doe ik tegenwoordig met een boomerangkussen waar ik mijn been overheen leg. is erg prettig! en zo'n kussen schijn ook straks heel fijn te zijn bij het voeden. ik heb het via mijn fysio gekocht.

groet,

tessa

Geplaatst

Slaap ook minder goed. Heb ook mijn ene been languit en bij de andere ligt mijn knie bijna voor mijn buik. Dit ligt redelijk oké.

De herkansing van de pretecho hebben we al op woensdag 10 maart a.s. Nu maar hopen dat tante Pollewop beter haar best voor ons gaat doen :-). Vrijdag mag ik weer naar de vk.

Ik heb van de week ook mijn buik zien bewegen. Heel bijzonder momentje. Nu lig ik iedere avond op de bank te kijken of het weer gebeurd.

Fijn weekend,

Natasja

Geplaatst

Hi Kiet,

Heel veel plezier morgen bij je echo. Als je een foto wilt plaatsen ben ik wel heel benieuwd hoor!

Geniet ervan.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hoi Meiden,

Vanochtend de pretecho gehad was leukkkk!!! echt een aanrader! je ziet ook echt gelijkenissen met jezelf ons kindje heeft mijn man zijn neus en mijn lippen! echt hartstikke leuk zal even een foto plaatsen.

Geplaatst

Hij is een beetje wazig omdat ik een foto van de foto heb genomen ik moet ze nog even op de computer zetten.

Geplaatst

Kiet, hij is prachtig. Wat mooi om je kindje op zo'n manier te zien. Nu kan ik al helemaal niet meer wachten tot zaterdag.

Heb je ook een DVD die je af en toe terug kan kijken of hebben jullie alleen foto's?

Geplaatst

Hi Kiet,

Hoe was de DVD, heb je lekker kunnen wegdromen. Nu mag de tijd natuurlijk helemaal snel gaan tot juni.

Geplaatst

Dag dames,

Ik kom weer even spieken. Ik ben helemaal niet zo fit en zelfs een beetje down. Gister en eergister heel veel huilbuien gehad en dat vond ik niet heel fijn. Nu gaat het wel weer, maar ik merk wel dat werken zwaar is. Misschien over 2 weken toch 's een praatje met de bedrijfsarts houden.

Wel ben ik gister nog naar de zwangerschapsgym geweest. Het was best leuk, de hele actieve oefeningen vond ik minder, maar de tips waren wel goed. De mensen waren ook leuk en allemaal even ver als ik.

@Kiet, wat leuk, zo'n echo. Veel duidelijker als een "normale" echo. Hoe was de DVD?

Okee, ik moet dringend aan het werk!

Geplaatst

Hoi

Ik heb afgelopen vrijdag al mijn kraampakket ontvangen.

Gaat ineens snel allemaal.

Esk ik heb dat ook hoor ik heb momenteel vervangend werk en sta dan ook boventallig ik vind het heerlijk. Mocht ik het niet trekken of wat dan ook dan kan ik gewoon naar huis gaan. Ik had ook de arbo gebeld had eigenlijk voor as donderdag een bel afspraak maar mijn leidinggevende heeft me toen al vervangend werk gegeven dus was net echt meer nodig. Ik ben wel echt mijn diensten aan het aftellen tot mijn verlof. Verder heb ik erg enge dromen de laatste nachten dan ben ik 6,7 maanden zwanger en ineens niet meer,geen baby,geen miskraam niks. En dan word ik wakkker en voel gelijk aan mijn buik of die er nog is.Ik ga vanaf morgen mijn laatste trimester in best gek hoe snel het allemaal loopt.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Meiden,

de dvd was heel leuk! nu mag de tijd helemaal snel gaan haha

ik was gisteren ook bij de verloskundige en ik heb een lage bloeddruk en veel hoofdpijn en moe dus ik moet nu een weekje rust nemen

Geplaatst

Hoi, hoi,

Kiet wat leuk. Wij mogen morgenmiddag weer bij ons meisje kijken. Zal dan ook kijken of ik een 3d foto kan plaatsen. Ik hoop dat je je in de loop van de week weer beter gaat voelen.

Marchan, wat vervelend die enge dromen. Heb ik gelukkig geen last van - wel dat ik niet goed kan slapen. Gister bij de Hema een voedingskussen gekocht en eindelijk vannacht weer eens beter geslapen.

Esk, wanneer gaat jouw verlof in (4, 5, of 6 weken van te voren)? 'k Hoop ook voor jou dat je je beter gaat voelen.

Zijn jullie eigenlijk in gewicht al erg gegroeid? Krijgen we nog foto's van dikke buiken? Mijn man heeft steeds geen tijd om ze te maken, maar ik hoop dat ik er in ieder geval eentje kan plaatsen (van mijn dikke toeter).

Geplaatst

Ha Natasja,

Veel plezier morgenmiddag.

Ik hoopte dat ik 4 weken voor de bevalling kon stoppen (da's 12 mei) en daar ga ik nog steeds voor. Maar het moet wel verantwoord zijn. Vanochtend voelde ik me minder fit als nu, dus het helpt wel om te werken (gister was ik thuisgebleven). Ik doe wel veel minder op een dag als eerst, maar dat moet dan maar.

Die foto moet ik ook nog 'n keer plaatsen, maar kom er steeds niet aan toe... ik ben denk ik 11 tot 12 kilo aangekomen tot nog toe. De laatste tijd staat het echt stil, hoewel m'n buik wel groeit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden