Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kiet, jij moet dan maar meteen foto's plaatsen zodra de kleine er straks is. En dan maar foto's van alles!

@Iedereen, welke kinderwagens hebben jullie aangeschaft?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaar dat ik er ook niet op in ga...

Kiet, ik ben het eens met Simonja, als je tijd hebt na de geboorte, dan willen we alsnog alles zien, haha.

Simonja, ik heb een mutsy 4rider in het zwart. Even een plaatje (kleurtje klopt dus niet, maar gaat om het idee...):

mutsy_4rider.jpg

We hebben er ook de maxi-cosi bij, dus een hele complete wagen.

Geplaatst

Ook een leuke wagen ESK.

Wij hebben er idd ook een maxi cosi bijgekocht. Lekker makkelijk dat die op het onderstel kunnen.

Door al die leuke spullen wordt ik nog ongeduldiger totdat de kleine er straks is. Wat mij betreft mag de tijd lekker snel gaan ;-)

Geplaatst

Ja, maar ik vond de tijd zowiezo wel snel gaan. Als ik nu terug kijk dan zijn de afgelopen paar maanden voorbij gevlogen.

Vorig jaar februari om deze tijd zijn we naar Tenerife vertrokken en toen we terug kwamen zijn we gestart met de 1e IUI. Ik had niet kunnen dromen dat ik nu al bijna 5 maanden zwanger zou zijn!

Ik ben even kwijt, maar gaan jullie nog naar de negenmaandenbeurs? Ik denk dat ik op woensdag ga met m'n moeder, zodat we de huishoudbeurs eraan vast kunnen plakken. Ik weet ook niet of ik eigenlijk zo'n zin heb in de negenmaandenbeurs, aangezien ik zo'n beetje alles wat ik wilde aanschaffen al in huis heb, maar ik wilde in ieder geval de keuze hebben.

Geplaatst

Ik twijfel nog of ik zou gaan. Van de ene kant vind ik het wel leuk om nog ideetjes op te doen maar precies zoals jij zegt, heb ook ik nu de meeste spulletjes.

Daarnaast houd ik niet zo van die massa mensen op een beurs

(en dan helaas ook niet te vergeten mijn klachten van m'n bekken)

Ik weet het dus nog niet.

Geplaatst

Hoi meiden,

Zit op mijn werk ff snel bij te lezen. Zit er 's avonds bijna niet meer achter(kruip vanavond thuis wel ff beter achter de pc). Wat hebben jullie veel getypt zeg.

@Kiet: mooi buikje en heerlijk dat de echo goed is. De mijne is veel dikker :-(

@Dorine: wat lekker dat je de tijden en dagen zo kunt inplannen zoals je gehoopt had.

@ESK: jij schiet al lekker op met het kamertje. Wij moeten eerst nog een werkkamer maken, dan wordt de werkkamer babykamer. Hopelijk beginnen ze er eerdaags aan.........

Ik heb vrijdagavond de baby voort het eerst voelen schoppen! Eindelijk.......

Liefs

Natas

Geplaatst

Natasha, wat goed dat je de baby hebt gevoeld! gefeliciteerd! Bijzonder gevoel, toch?

Ik voel de mijne nu bijna dagelijks. Heel gezellig. Probeer steeds ook aan de buitenkant te voelen (wil mijn man graag laten voelen), maar daar is het nog niet te voelen. Hopelijk komt dat snel.

Ik heb trouwens vrijdag even laten prikken en wat blijkt: m'n ijzergehalte is wat aan de lage kant (7,1) als ik het goed begrepen heb. Mijn verloskundige raadde daarom aan te starten met "Floradix" en dat heb ik dus gister gehaald. Hopelijk helpt het!

Hoe is het met de rest?

Geplaatst

Hi ESK,

Goed dat je je ijzer hebt laten prikken voor de zekerheid en ik hoop dat dit middeltje je gaat helpen.

Ik voel de kleine ook dagelijk. Ik probeer ook altijd een half uurtje tijd te maken om lekker relax op m'n rug te gaan liggen en dan met hem te spelen door m'n hand steeds op een andere plek op m'n buik te leggen en dan af te wachten of hij mijn hand volgt. De ene keer doet hij dat wel, de andere keer niet.

Ook ik kan het nog niet aan de buitenkant voelen maar wil het zo graag aan manlief laten voelen. Nog ff wachten dus.

Ga nu maar weer eens naar de fysio, even m'n onderrug laten masseren.

Spreek jullie later.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Foto-VRIAQUPD-D.jpg[/img]

Hoi, hoi,

Een foto van de door ons in bestelling staande kinderwagen.

Gr. Natasja

Geplaatst

Hoi Esk en Dorine,

Klinkt al gezellig bij jullie in de buiken. Zoveel voel ik nog niet hoor.

Gelukkig dat je nu weet wat het is Esk (ijzertekort). Hoop dat je je snel beter zult gaan voelen.

Ga ook niet naar de negenmaandenbeurs. We hebben namelijk bijna alle spulletjes al in huis of in bestelling staan.

Liefs,

Natas

Ps. Zijn jullie ook zo moe. Ik ben namelijk bekaf.

Geplaatst

Beetje moe, maar voor de rest gaat het goed. Ik groei nu wel merk ik. En jij?

Ging net even terugkijken, maar we hebben volgens mij dezelfde kleur voor de kinderwagen en de kinderkamer. Heb jij al behang etc. uitgezocht?

Geplaatst

Ik ben ook nog steeds wel moe maar niet meer zo als in het begin. Ik ga echt op tijd naar bed en dan gaat het wel.

We hebben idd dezelfde kleuren, zag het ook.

Nee, wij hebben verder nog niets definitief uitgezocht voor de baby-kamer.

Onze muren (in ons hele huis) zijn momenteel wit gespoten en ik wil op de baby-kamer één muur een kleur gaan geven. Misschien maken we die wel heeeeeel lichtblauw, zo licht dat je het nauwelijk ziet.

Gordijntjes en andere aankleding moeten we nog voor op pad, en jullie?

Geplaatst

@Natasja, leuke kamer + wagen.

Dat ijzergehalte heeft dus ook invloed op je moeheid, dus als je het te extreem vind, gewoon even bij je vk navragen.

Geplaatst

Hi dames,

Alles goed met jullie?

Tijdje niets van Tessa gehoord, hopelijk gaat alles goed met je.

Ik begin nu ook last te krijgen van slechter slapen. Ik ben heel vaak wakker en lig soms niet meer lekker op m'n zij. Ik was een echte buikslaper maar dat gaat al lang niet meer.

Voor de dames die de kleine al elke dag voelen.... voelen jullie ook de ene dag meer dan de andere? Ik weet volgens mij wel dat dit normaal is maar als ik hem nu een tijdje niet gevoeld heb ga ik daar weer aan twijfelen ;-)

Groetjes Dorine

Geplaatst

Dat is erg vervelend als je niet kunt slapen. Ik lig juist sinds vorige week eindelijk weer goed en slaap daarom ook veel beter. Toch heb ik het gevoel dat ik niet echt uitgerust ben als ik wakker word. Nu ben ik 's ochtends toch niet op mijn best.....

Ik heb de kleine gister weer gevoeld en hoop dat ik er nu iedere dag van kan gaan genieten. Zou het ook zo leuk vinden als Johan iets kan voelen.

Zal vanavond eens vragen of hij een "leuke" foto van me kan maken zodat ik die kan plaatsen.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Natas, dat lijkt mij ook geweldig als mijn man het kan voelen. Ik denk echter dat dit nog wel een tijdje gaat duren...

Dorine, het bewegen varieert bij mij ook nogal. Ik denk dat dit ook afhankelijk is van de plek waarop de kleine ligt (er is nog genoeg ruimte). Ik voel het bij bepaalde kleding ook meer als bij andere heb ik gemerkt (omdat bij 1 broek het elastiek bijvoorbeeld strakker zit, reageert de kleine daar eerder op). Ik maak me niet zo'n zorgen, als ik het maar een keer gevoeld heb op een dag.

Geplaatst

Dag allemaal,

ik ben er nog hoor. En alles gaat volgens mij goed. ik denk dat ik de kleine eergisteren voor het eerst heb gevoeld. het was een beetje aan de zijkant van mijn buik en voelde als een soort plopje. Daarna helaas niet meer. En dan heb ik ook weer van die twijfelmomenten... Dinsdag de 20 weken echo. Hopelijk beweegt de kleine dan goed in beeld... vraagje. als het nu ineens mis gaat. merk je dat dan?

het is in ieder geval zo dat ik pas weer verder ga met spulletjes zoeken voor de babykamer na de 20 weken echo. Aan de andere kant denk ik dat het onzin is, want ik blijf groeien en op mijn buik liggen (wat ik zo graag doe) wordt steeds onaangenamer...

verder ben ik tegen het einde van de week ook erg moe. 5 dagen werken blijkt op dit moment echt teveel te zijn. De afgelopen 2 weken heb ik een dag vrij genomen. vandaag heb ik me toch maar ziek gemeld omdat ik me ook echt gewoon heel erg beroerd voerde. En morgen heb ik een belangrijke meeting en moet ik dus fris zijn. De weekenden heb ik echt nodig om uit te rusten.

Ik vind het wel lastig hoe hier mee om te gaan.. Eigenlijk zou ik liever 4 dagen gaan werken omdat 5 teveel is, maar voel er weinig voor om 20% van mijn salaris in te leveren... Maar om me iedere week een dag ziek te melden is ook niks. ik zou het liever goed geregeld hebben. Weet iemand of je op een of andere minder kunt werken tijdens je zwangerschap met behoud van salaris en dat de baas ook gecompenseerd wordt?

Groetjes,

Tessa

Geplaatst

Voor de dames die de kleine al elke dag voelen.... voelen jullie ook de ene dag meer dan de andere? Ik weet volgens mij wel dat dit normaal is maar als ik hem nu een tijdje niet gevoeld heb ga ik daar weer aan twijfelen ;-)

Groetjes Dorine

----------------------------

ja dat heb ik ook en ik heb ook soms dat ik denk.. joehoe.. laat is even voelen dat alles goed gaat.. vaak voel ik daarna weer wat beweging dus dan ben ik weer gerust gesteld ik voel de kleine ook het best als ik er echt rustig voor ga zitten mijn man heeft het trouwens ook al gevoeld! was heel mooi!

Geplaatst

Tessa, misschien moet je het 's bespreken met de arbo-arts? Dat je misschien wat uren de ziektewet in kunt of zo. Het is wel heel vervelend dat je je zo moe voelt. Heb je het al 's besproken met je vk? Misschien heb je een ijzertekort?

O ja, en ik denk dat als het niet goed zit, je echt wel klachten krijgt (in de zin van weeen of vruchtwaterverlies). Ook dit is misschien iets om bij je vk te vragen...

Kiet, leuk kamertje!

Dorine, ik voel het ook niet even veel iedere dag, maar ik let er wel op dat ik het minstens een keertje voel op een dag. Maar dat is geen probleem. Ik denk dat de kleine gewoon nog veel ruimte heeft, dus soms ook achter m'n placenta verstopt zit. Dan voel ik het dus niet.

Geplaatst

ESK, je hebt ook helemaal gelijk. Ik weet zelf eigenlijk ook wel dat ik hem niet ieder moment en elke dag evenveel kan voelen dus ik ga nu, net als de rest, positief zijn als ik hem weer ff gevoeld heb, dan kan ik daar weer een tijdje op vooruit.

Kiet, leuke kamer.

Tessa, ik zou idd ook met de arbo-arts gaan praten. Zelf heb ik momenteel ook aangepaste werktijden omdat ik het, door mijn bekkenklachten, niet volhoudt om 9 uur per dag bij de klant te zitten. Ik heb nu de afspraak dat ik om 15 uur naar huis ga, en dan de overige uurtjes maak op een tijdstip waarop het voor mij goed uitkomt. (lees avond, weekend oid).

Ik hoef hiervoor dus nog geen uren in te leveren maar heb dit met de klant kunnen regelen. Mijn werkgever heb ik alleen ter info ingelicht.

Tessa, dinsdag de 20w echo. Je gaat vast genieten!

Geplaatst

Misschien kan je iets met ADV-uren. Aangezien je 5 dagen werkt ga ik ervan uit dat je die hebt.

Verder ben ik van mening dat als je het niet meer op kunt brengen om 5 dagen te werken en je liever 4 dagen wilt werken (omdat je het niet meer trekt - en niet omdat je echt niet meer mag werken ivm ziekte etc.), je daar zelf de consequenties van zult moeten aanvaarden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden