Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi dames,

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat het redelijk. Ik heb morgen nog een extra echo en ik ben zo bang dat het niet goed is. Ik heb hier geen aantoonbare reden voor, het is meer de ervaring van vorig jaar. Aangezien het toen rond deze periode foute boel was ben ik zo bang dat het nu weer zo is. Morgen om 14 uur hebben we de echo, was het maar al zover.....

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames,

alles goed met jullie. Ik moet nog 3,5 uur wachten en ben helemaal op van de zenuwen, echt niet leuk meer!

Marchan en Natasja, veel plezier bij de vk vandaag.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hee dorine,

succes!!! Zit vast helemaal goed: lekker verheugen op je echo!!

Ben benieuwd hoe het was,

groetjes!

Geplaatst

Ha Dorine,

Ik kan me voorstellen dat je je druk maakt, maar probeer je niet al te druk te maken.. het zal vast goed zijn.

Succes!!

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik ken de zenuwen Dorine, sluit me bij ESK aan: het gaat vast goedkomen.

Mijn zenuwen zijn na de echo helemaal weg. Ben ook minder moe, dus ga er nu maar een keertje van geniet dat ik zwanger ben.

Zal zo het lijstje er even bijpakken en bijwerken.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Echo 2

Joyce 19-11

Kiet 20-11

IVFSH 12-12

Echo 3

Marchan 19-11

Tessa 8-12

Echo 4

Dorine (Simonja) 16-11

VK

Marchan 16-11

Natasja 26-11 (termijnecho)

Esk 7-12

Dorine 16-12

Combinatietest (incl. echo)

Esk 25-11

Natasja 11-12

Geplaatst

Hi dames,

Net terug uit het ziekenhuis en alles zag er goed uit. De kleine beeb is nu 2,53 cm groot en lag lekker druk te bewegen.

Dit is de laatste keer dat ik naar het ziekenhuis ben geweest. Vanaf nu alleen nog maar afspraken via de VK.

Echo 2

Joyce 19-11

Kiet 20-11

IVFSH 12-12

Echo 3

Marchan 19-11

Tessa 8-12

Termijnecho

Dorine (Simonja) 25-11

Natasje (Otjes) 26-11

VK

Marchan 16-11

Natasja 26-11

Esk 7-12

Dorine 16-12

Combinatietest (incl. echo)

Esk 25-11

Natasja 11-12

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Hoe gaat het met jullie? Het wordt hier wel een stuk rustiger......

Zag dat er nog een aantal dames een echo hebben deze week, zenuwachtig of niet?

En hoe is het verder met iedereen?

Ik begin nu langzaamaan een beetje te geloven dat het misschien wel goed gaat komen met deze zwangerschap. Gisteren leek de beeb echt al een mini-mensje en ik begin er nu ook wel een redelijk goed gevoel bij te krijgen. Nog maar 2,5 week en dan is die grens van 12 weken bereikt....

Volgende week de termijnecho en als die ook goed is gaan we het nieuws waarschijnlijk wereldkundig maken. Ja ja, dat hebben wij nog steeds niet gedaan. Tot op heden hadden mijn hubbie en ik er nog steeds niet het volste vertrouwen in maar we zijn nu al een aardig eindje op weg.

Hebben jullie het inmiddels allemaal al wereldkundig gemaakt of zijn er, net als ik, nog meer afwachtende dames?

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hey Dorine

Fijn dat je je nu wat zekerder voelt.

Ik ben wel een beetje zenuwachtig heb donderdag de termijn echo.

Ben dan precies 12 weken en ik krijg dan mijn zwangerschapsverklaring mee dus wordt het weer een stapje echter.

Geplaatst

Marchan, wat spannend en alweer 12 weken. Eigenlijk gaat het toch best wel snel he? Al voelt het zeker niet altijd zo.

Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, ik ben dat voor iedere echo..

Heb je van de week bij de VK ook al naar het hartje geluisterd of is het daar nog te vroeg voor?

Geplaatst

Zwangerschapsverklaring? Wasda?

Ik check wel iedere dag hoor, maar heb 't op m'n werk wat drukker (waarschijnlijk omdat ik de afgelopen weken niet zo efficient was...), vandaar de wat mindere posts... het lukt me zelfs niet om iedere dag het wachtbankje november te volgen...

Dorine, ik begrijp helemaal dat je nog voorzichtig bent geweest met vertellen en dat je je nu wat zekerder gaat voelen. Ik heb dat ook hoor. Durf ook nog niet zo goed naar spulletjes en zo te gaan kijken...

Ik ben vandaag precies 11 weken! Wat gaat dat snel! Volgende week woensdag heb ik de nekplooimeting en voorlopig dus de laatste echo. Ik hoop dat ik de kleine snel ga voelen, maar ben bang dat dat nog wel 2 maanden gaat duren (rond de 20 weken toch?). Ik begin wel wat strakker in m'n broeken te zitten, zelfs dat het niet prettig meer is. Misschien toch maar een zwangerschapsbroek aanschaffen? Ik vind het nog zo vroeg. Hoe zit dat bij jullie?

Geplaatst

Ben van de week niet bij de VK geweest is as donderdag.

Termijnecho heb ik bij de VK. Maar heb vorige keer ook al het hartje gehoord.

Ik was een beetje in de war met dat lijstje invullen.

Ik moest de 16de naar de tandarts haha.

Heb jij gister het hartje gehoord?

Geplaatst

Hoi Esk

Die verklaring heb je nodig voor je zwangerschapsverlof aan te vragen.

Daar staat op dat je echt zwanger bent en wanneer je bent uitgerekend.

Mijn broeken zitten wel iets minder prettig maar rond deze tijd van de zwangerschap kunnen je darmen erg opgeblazen zijn en voelen. Ik had op een site gelezen dat het nog te vroeg is om een buikje te krijgen van je beeb. Want ik dacht ook dat ik al een buikje kreeg vooral omdat het mn tweede is. Ben straks wel blij als mijn buikje komt en ik inderdaad de beeb ga voelen. Dit is tussen de 16de en 20ste week dat je je baby kan gaan voelen.

Jij nog een weekje en je bent de magische 12 weken. We schelen maar 5 daagjes.

Groetjes

Geplaatst

ESK, heb jij niet eerst nog een termijnecho voordat de daadwerkelijke nekplooimeting wordt gedaan. Ik heb eerst volgende week woensdag een termijnecho en dan wordt bepaald wanneer de nekplooimeting word gedaan.

Marchan, nee, ik heb het hartje nog niet gehoord. In het EMC (jouw wellicht bekend) laten ze het hartje niet horen. Zij zeggen dat ze niet weten of dit wel / niet schadelijk is en daarom doen ze het voor de zekerheid niet. Ben bang dat ik het hartje pas op 16-12 voor het eerst zal horen, dan heb ik mijn volgende afspraak bij de VK.

Mijn broeken zitten vooral 's-avonds best wel strak. Ik merk wel dat ik de ene dag meer last heb van een dikkere buik dan een andere (ik weet dat het m'n darmen zijn maar vind het toch wel al leuk om te zien.. hahaha)

Na mijn 12 weken ga ik voor zwangerschapskleren kijken, tot die tijd doe ik helemaal niets. Heb ook nog niet voor kraamhulp, opvang etc geinformeerd, ik doe echt alles pas na die 12 weken...

Groetjes

Geplaatst

Ik heb maar 1x een echo in het EMC gehad,de eerste,en daarna gelijk door naar de VK. Het is inderdaad wel leuk om te zien een wat dikkere buik.

Ik heb wel al wat kleding in huis. Nog een broek van de eerste (kom er wel met moeite in.....) En ik had voordat ik wist dat we niet natuurlijk zwanger konden worden al in de uitverkoop wat shirtjes en een broek gekocht. Ook baby kleertjes tot we wisten dat het niet zomaar zou gaan ben ik spontaan gestopt met dingetjes verzamelen. Heb 3,5 week geleden weer voor het eerst een positie shirt gekocht bij de h&m. Maar ik wacht verder ook nog donderdag af met een baby kamer en een wagen. Die grote dingen wacht ik nog even mee. Eerst de baby kamer nog gaan verfen en opknappen. Wordt al moe bij de gedachte.Ik heb trouwens wel kraamzorg geregeld werd me aangeraden door de VK. Ik wilde ook tot 12 weken wachten maar moet echt snel geregeld worden zei ze. En opvang heb ik niet nodig dus dat is een zorg minder.Groetjes

Geplaatst

Hahaha, het maakt momenteel niet uit wat ik zou moeten doen, ik word bij alle gedachten al moe. Dit is momenteel zo erg. Lag gisteren om 20.30 uur in bed (tot 6 uur vanochtend) maar ben nog steeds moe..

En misselijk, dat is ook nog niet voorbij. Hang nog regelmatig met mijn hoofd in de wc en ben heel de dag door wel misselijk zodra mijn maag leeg raakt.

Wij hebben dan wel de wagen al uitgezocht. Niets gekocht of zo maar we weten wel welke het gaat worden.

Geplaatst

Hoi Meiden!

Vraagje... heb me eigenlijk sinds 5 weken elke dag de hele dag door misselijk gevoeld.. maar nu is het niet meer heel de dag maar met vlagen.. (fijn!) maar.. dan zit alles toch nog wel goed?

Geplaatst

oh gelukkig! haha

nou ik moet vrijdag weer voor een echo dus ben heel benieuwd leuk hoor!

ik heb trouwens zo'n doppler gekocht dat je thuis naar het hartje kan luisteren hebben jullie dat ook of niet?

Geplaatst
ESK, heb jij niet eerst nog een termijnecho voordat de daadwerkelijke nekplooimeting wordt gedaan. Ik heb eerst volgende week woensdag een termijnecho en dan wordt bepaald wanneer de nekplooimeting word gedaan.

Ik heb een echo gehad met 8 weken en eentje met 10 weken, dus mijn VK vond een echte termijnecho niet nodig. Ook gezien het feit dat de termijn natuurlijk tot op het uur bekend is :-)

In het diagnostisch centrum (waar ik heen moet voor de nekplooimeting) vroegen ze alleen wanneer ik 12 weken was. Ik zou eigenlijk op die dag daarheen moeten, maar dan kon ik niet, dus nu 12 weken 1 dag...

Die moeheid herken ik (misselijkheid gelukkig niet), maar het gaat nu langzamerhand beter. Gelukkig!

Geplaatst

Hoi Kiet

Zo een doppler heb ik niet wilde er wel een gaan kopen maar ben voor mezelf bang dat ik er onzeker van wordt. Straks lukt het een keer niet om de beeb te vinden en het hartje te horen en dan ben ik gelijk in paniek ofzo. Maar laat me/ons weten hoe het is want het lijkt me wel heel mooi. Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap wel gehad dat mijn partner het hartje kon horen met een wc-rol op mijn buik.

Geplaatst

Hi Kiet,

Ik zou me idd geen zorgen maken over die misselijkheid. Ik hang de ene dag met m'n hoofd in de wc en een andere dag heb ik bijna nergens last van. Kan dus echt per dag verschillen.

Ik heb getwijfeld of ik zo'n doppler zou aanschaffen maar ik neig nu naar 'nee'. Ik ben veel te bang dat ik gelijk paniek ga krijgen als ik het hartje een keer niet / niet goed zou kunnen horen.

Heb jij hem al uitgeprobeerd en zo ja, kan je al iets horen????

@ESK, ik dacht ook dat ik precies kon zeggen wanneer ik uitgerekend zou zijn maar nu schijnen ze zelfs met cryo's in een eigen cyclus daar weer formules voor te hebben waardoor ik nu eerder uitgerekend ben dan dat ik zelf dacht. Vond dit zo bizar.

Kan me voorstellen dat jij nu gelijk al die nekplooimeting hebt, je loopt natuurlijk ook een stuk voor. Ik heb bij het echocentrum niets verteld over het ziekenhuis waardoor ik dus wel eerst een termijnecho mag doen.. hahaha, weer een extra kijkje!

Groetjes

Geplaatst

er staat dat je em vanaf 10 weken kan gebruiken maar nieuwsgierig als ik ben had ik het al even geprobeert... en ja ik hoorde het hartje! echt heel leuk maar ik ga nu niet elke dag luisteren hoor ik wacht ook nog even totdat ik wat verder ben en heb vrijdag toch de echo dus dat kan ik toch weer even kijken!

Geplaatst

Owww, dan word ik toch wel weer heel nieuwsgierig om dit ook een keer te doen. Wahh, je maakt me aan het twijfelen. hahaha

Maar goed, geniet jij er in elk geval van!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden