Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een verschillen hè, de ene voelt wel wat, de andere niet. Ik denk dat ik gisteravond wel iets gevoelt heb toe in half eens op mijn buik lag. Die was een beetje hard en aan de zijkant voelde ik ook iets hards. Ik hoop dat het de baby is geweest, want dat zou ik zo leuk vinden. Eindelijk iets voelen. De vk zei de vorige keer dat ze dacht dat mijn placenta aan de voorkant ligt, dus dat het wel langer ging durene voordat ik iets zou voelen. Maar ik vind het ondertussen wel tijd worden.

Dat kortademige herken ik wel. Als ik met de honden ga lopen, dan moet ik het trappetje op om op de dijk te komen, daarna moet ik altijd even rustig aan doen. Lijk wel een oude vrouw ;-).

Woensdag a.s. mogen we gelukkig alweer naar de baby gluren en vrijdag eindelijk weer naar de vk. Ik hoop dat Johan nu eindelijk eens thuis is om mee te gaan (wel zo leuk).

Een aardige buik krijg ik ook al. Hoe is dat met jullie? Zal kijken of ik wat foto's kan maken (laten maken) en ze op het forum zetten.

Liefs,

Natas

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Natasja, wat leuk dat jullie woensdag ook weer ff mogen kijken naar jullie beeb. Wilden jullie nu ook weten of het een jongen of een meisje is want dat zou je dan woensdag al weten...

Pfff.. ik moet nog 2,5 week wachten op de volgende echo en dat begint nu wel erg lang te duren. Ik ben dan ook al blij als ik woensdag het hartje ff kan horen bij de VK.

Voor Jorik is het ook lastig om overdag mee te gaan naar de VK vandaar dat wij steeds afspraken in de avond hebben. Is dit bij jullie niet mogelijk zodat Johan ook meekan?

Geplaatst

Hoi Dorine,

Ik weet niet of het mogelijk is om 's avonds te gaan. Eigenlijk nooit over nagedacht. De 15e heeft hij een afspraak in de buurt om 09.00 uur en aangezien hij daarna niet bij zijn andere opdrachtgever aan het werk gaat, kan hij misschien net om 10.30 uur daar zijn. Ik zal in ieder geval vragen of het mogelijk is om 's avonds een afspraak te maken.

Gaat Jorik wel altijd met jou mee?

Als alles goed gaat dan weten we woensdag het geslacht van ons kindje. Johan is zo overtuigd dat hij een zoon gaat krijgen haha. Als het uiteindelijk een meisje blijkt te zijn dan is ie net zo blij hoor. We hebben in ieder geval al 2 namen uitgezocht waar we het alletwee mee eens zijn. In totaal 3 namen per geslacht. We vernoemen onze beide ouders en geven het als roepnaam de naam die we uitgekozen hebben. Zijn jullie het daar al over eens? Of heb je nog helemaal geen namen? Willen jullie weten wat het gaat worden?

Geplaatst

Jorik gaat nu nog wel steeds mee. Hij gaf wel aan dat als ik straks om de 2 weken naar de VK moet gaan dat hij dan misschien niet meer altijd meegaat. We zullen zien want hij vind het zelf ook maar al te leuk om het hartje van het kindje te kunnen horen.

Wat spannend dat jullie woensdag al weten wat het is. Maken jullie het ook bekend of houden jullie het voor jezelf?

Wij willen ook graag weten wat het is en tot nu toe waren we er beiden van overtuigd dat het een zoon zou zijn. Echter, ik begin nu wel af en toe te twijfelen maar denk toch nog steeds een jongen.

Het grappige is dat we wel al een naam voor een meisje hebben. Deze naam waren we beiden meteen enthousiast over dus die houden we er maar in. Voor een jongen hebben we op dit moment 2 namen waar we nog uit moeten kiezen, dat valt dus wel mee he?

Wij maken na de echo ook bekend of we een zoon of een dochter krijgen. Jorik is namelijk slecht in 'geheimpjes' bewaren. Het gaat nog een hele klus voor hem worden om de naam voor die tijd niet te verraden.. hahaha

Geplaatst

Ik hoop dat we ons mond kunnen houden over het geslacht, maar als dat niet lukt dan hebben we afgesproken nog geen namen te zeggen. Vooralsnog is het nog steeds "de baby" of "onze eskimo". Daar houden we het dan ook nog maar tot de geboorte op.

Spannend hè. Dacht net weer dat ik iets voelde, dus ga ik er straks maar even voor zitten :-), tijdens het wachten tot de lasagne klaar is.

Fijn weekend. En ik spreek je vast woensdag weer!

Geplaatst

het was leuk bij de verloskundige het hartje weer te horen. En enkele schopjes waren ook duidelijk te horen. ze was tevreden. mijn buik groeit goed (alsof ik dat zelf al niet had gemerkt, gezien ik geen kledingstuk meer pas..:-)).

Verder zo zijn gangetje. gelukkig geen pijnen, wel kortademig. Als ik 2 trappen op loop moet ik echt even op adem komen. Blij te horen dat het erbij hoort. Dat even dat ik gewooon echt oud aan het worden was...

Nu weer even wachten. over 4 weken de 20 weken echo en de week erop een afspraak bij de verloskundige.

en zijn jullie van plan om naar een puf cursus te gaan? Is in mijn omgeving erg moeilijk om een goede cursus te vinden. Denk dat ik ervoor naar Amsterdam moet. Minder, maar ik wil wel graag. Met name, zegt buurvrouw die over 3 weken gaat bevallen, omdat het zo'n heerlijk moment is om even alleen aan jezelf en je kind te denken. En daar geloof ik wel in. In het algemeen ben ik namelijk vooral van hort naar haar aan het rennen om alles rond te krijgen met werk en huishouden.

zo nu ook. de plicht roept... de wekelijkse boodschappen! Manlief maar even roepen dat we nu echt moeten gaan!

Groetjes en succes met alles iedereen!

Tessa

Geplaatst

Ha Tessa, fijn dat alles goed was. Ik ga inderdaad ook naar een pufcursus, tenminste, ik heb me ingeschreven voor zwangerschapsgymnastiek. Niet omdat ik nou zo sportief ingesteld ben, maar gewoon voor de gezelligheid en de tips.

Ik heb vreselijk de balen in. Mijn werkgever wil me niet 3 dagen laten werken (in 3 hele dagen en 2 dagen vrij). Nu wil ik ouderschapsverlof aanvragen en dan voor 4 halve dagen in de week. Ik zou dan 1 dag helemaal gaan werken en dan 4 halve dagen de rest van de week. Maaar ja, dat is dus wel weer een boel geregel met het kdv (wat net rond was) en echt blij wordt ik er niet van. Ik was gister zo boos op het hele gebeuren en ik heb me toen dus te druk gemaakt en volgens mij had ik ineens harde buiken: alsof m'n baarmoeder ineens een "bal" vormde, niet pijnlijk, maar wel een raar gevoel. Ik moet me dus niet te druk maken, ook weer geleerd.

Anyway, nu is mijn voorstel dus om 4 halve en 1 hele dag te gaan werken, da's ook 24 uur, maar dan anders ingedeeld. Ik hoop dat ze dat wel goed vinden. Nu ook via ouderschapsverlof (is toch lastiger te weigeren) en blijkbaar hangt daar nog een teruggaaf van de belastingdienst aan vast (niet veel, maar toch). En ik kan het er ongeveer een jaar en een beetje mee uitzingen, misschien is men dan op mijn werk eraan gewend en kan het omgezet worden in een ander contract. Of natuurlijk snel weer zwanger worden.... kan ik er nog een jaar achteraan doen :happydance:. We zien het wel, ik ben in ieder geval een jaar gered op deze manier. Wel ontzettend balen dat het zo gaat.

Ach, op zich is 4 halve dagen nog niet zo verkeerd. Ik zou dan iedere middag thuis zijn bij de kleine, de kleine hoeft maar halve dagen weg, wat toch weer anders klinkt (van 8.00 tot 13.00) en ik ben altijd straks ook beschikbaar voor schoolactiviteiten en dergelijke... Duimen dus voor me dames, dat het zo wel goedgekeurd wordt. Anders moet ik gaan solliciteren en dat lijkt me niet zo prettig tijdens een zwangerschap.

Geplaatst

@Tessa, fijn om te horen dat het allemaal goed was bij de VK.

@Natasja, nog maar 3 daagjes en dan mag je weer ff een kijkje nemen.

@ESK, wat vervelend dat je werkgever niet akkoord gaat met je eerste voorstel. Hopelijk gaat je nieuwe idee wel lukken.

Zelf heb ik pas eind januari zo'n gesprek en ben benieuwd hoe ze bij ons gaan reageren.

@Marchan, je hebt idd al een mooi rond buikje. Bij mij zie je het meer van de zijkant maar van voor begint er nu ook zo'n ronding te komen. Ik zal proberen binnenkort ook eens een foto te plaatsen.

@Kiet.... ik ben zo benieuwd hoe de echo was en of het een jongen of een meisje is (als je dat tenminste wilt vertellen)

Liefs, Dorine

Geplaatst

hoii Meiden,

de echo was echt zoo leuk! het is echt een aanrader! er werd ook verteld dat mijn placenta in mijn rug ligt dus dat ik snel wat ga voelen en ik heb al een paar dagen het gevoel dat ik soms al wat voel dus dat is al hartstikke leuk! het was overduidelijk te zien wat het was geen twijfel mogelijk ik kan het helaas alleen niet hier melden want er lezen nog weleens mensen uit mijn omgeving mee en we willen het stil houden (als dat lukt haha) we hebben er gisteren een lekkere shopdag voor de kleine van gemaakt en was hartstikke leuk het is toch leuker om kleertjes te kopen als je echt weet of het een jongen of een meisje is.

die mevrouw vertelde ook dat ze met de 20 echo wel een poging doen om te kijken maar dat ze er niet echt de tijd voor nemen dus dat er best een kans is dat het toch verkeerd is.. ze zei dat het doel van de 20 weken echo is om te kijken naar afwijkingen en ze nemen niet echt tijd voor het geslacht.

maar wij weten het nu en we zijn super gelukkig het maakte ons niets uit maar het is toch leuk om te weten of je nou een jongen of een meisje krijgt

Geplaatst

Hi Kiet,

Ik ben in elk geval blij dat de echo leuk was. Fijn voor jullie dat jullie het nu weten. Succes met het geheimhouden!

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hoi Meiden,

Nog even een berichtje van mij (ik blijf zo af en toe natuurlijk bijlezen hoe het bij jullie gaat): wat goed om te lezen dat bij jullie alles nog steeds zo goed gaat! Hard op weg naar de 20 weken echo: dan zijn jullie al op de helft! Geniet er lekker van en ga die buiken maar trots showen!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Pretecho

Natasja 13-01

VK

Esk 11-01

Marchan 13-01

Dorine 13-01

Natasja 15-01

20 weken echo

Marchan 18-01

Dorine 25-01

Natasja 25-01

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010 (?)

Tessa 26 juni 2010

ESK, vandaag is jouw dag dat je eindelijk weer naar de VK mag. Vind je het spannend en hoe laat mag je? Ik ben ontzettend blij dat ik ook nog maar 2 dagen hoef te wachten. Ik kan niet wachten totdat ik die kleine rikketik weer ff kan horen.

Natasja, jij over 2 dagen al de pretecho. Leuk hoor.

Hoe is het verder met jullie?

Geplaatst

Hoi Dorine, ik heb om 18.40 u de afspraak, dus dat duurt nog wel eventjes :happy:.

Ik heb het gevoel dat ik teveel doe, maar ik weet niet wat ik dan zou moeten minderen. Ik voel me vandaag een beetje minder, maar dat zal dan wel te maken hebben met het feit dat het dus niet geregeld is op m'n werk. Heb er ook slecht van geslapen... horrorscenario's spoken door m'n hoofd...

Geplaatst

Hey Esk

wat balen joh dat ze op je werk zo moeilijk doen.

Kan me voorstellen dat het in je hoofd blijft dwalen.

Probeer het toch naast je neer te leggen voorlopig en lekker te genieten van je zwangerschap.

Veel plezier bij de VK vanavond!

Geplaatst

ESK, het is echt heel vervelend dat het zo op je werk moet lopen dus ik kan me goed voorstellen dat je hier over piekert. In elk geval veel plezier vanavond, dat dit bezoek je dag dan maar weer een beetje goed mag maken.

Geplaatst

Nou, ik heb vandaag in ieder geval een boel goed nieuws te melden :toppie:.

Allereerst: de kleine doet het prima. Het hartje klopt nog steeds (zoals ook al wel verwacht, maar toch prettig om bevestigd te zien) en ik groei volgens het boekje. Mijn baarmoeder zit nu net aan mijn navel en dat schijnt normaal te zijn. Bloeddruk ook prima (had niet anders verwacht). Ik heb een afspraakkaart meegekregen voor de 20 weken echo, dus die afspraak ga ik dadelijk maar 's maken.

Verder is het op mijn werk ein-de-lijk geregeld. Na een boel gedoe heb ik besloten ouderschapsverlof aan te vragen ipv contracturenvermindering. Hierdoor was het weigeren van mijn werk bijna onmogelijk geworden. Ik moest wel mijn 3 hele dagen inruilen voor 1 hele dag en 4 ochtenden, maar dat is een kleine prijs om te betalen, zeker gezien het feit dat ik dan later (kind naar school) helemaal geen buitenschoolse opvang nodig zou hebben... wat het nu meer kost, kost het dan minder. Ook ben ik nu iedere middag op een na lekker thuis met de kleine en het lijkt me voor de kleine ook minder belastend om een halve dag weg te zijn tov een hele dag. Ach ja, we zullen zien hoe het werkt. Nu nog een kdv vinden dat ons kan hebben :happy:.

Verder heb ik mijn kinderkamertje uitgezocht. Het wordt een kersenkamertje. Als ik een foto kan vinden zal ik 'm plaatsen en anders nog even geduld tot ik het kamertje af heb.

Okee, dat was even mijn update... hoe is het bij jullie?

Geplaatst

Pretecho

Natasja 13-01

VK

Marchan 13-01

Dorine 13-01

Natasja 15-01

Esk 08-02

20 weken echo

Marchan 18-01

Esk 22-01

Dorine 25-01

Natasja 25-01

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010 (?)

Tessa 26 juni 2010

En inmiddels de 20 weken gepland... lijstje is weer bijgewerkt. Nog ruim 1,5 week en dan heb ik de echo. Ik heb er zin in!

Geplaatst

ESk, wat fijn dat je zoveel goed nieuws hebt.

Heerlijk dat je je beeb gisteren weer ff hebt gehoord. Precies zoals je zegt. Je verwacht het wel maar het lijkt me toch heerlijk als het weer bevestigd is.

En nu volgende week al de 20w echo. Heerlijk dat je daar niet zo lang op hoeft te wachten, je kunt meteen beginnen met aftellen!

Fijn ook dat het nu geregeld is op je werk en goed dat je nu hier het positieve van inziet. Al is het dan niet je eerste keuze geweest om deze uren te gaan werken maar wellicht blijkt dit straks de ideale oplossing.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Pretecho

Natasja 13-01

VK

Marchan 13-01

Dorine 13-01

Natasja 15-01

Esk 08-02

Kiet 08-02

20 weken echo

Marchan 18-01

Esk 22-01

Dorine 25-01

Natasja 25-01

Kiet 01-02

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

heb even het lijstje bij gewerkt.

Geplaatst

Hoi meiden,

@Esk: wat lekker dat het geregeld is met je werk. Hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken. Heerlijk je beeb weer gehoord en over 1,5 week al de echo. Hoef je gelukkig niet zo lang meer te wachten.

@Marchan: mooi buikje krijg je. Om foto's te plaatsen moet je zeker eerst een mijn album aanmaken?

Wij hebben morgen een pretecho en vrijdag ga ik naar de verloskundige, maar ik ben zo zenuwachtig. Kan er 's nachts niet van slapen en al. Ben op de een of andere manier bang dat het fout is.

Doeg

Geplaatst

Kiet, zit je nog goed op je roze / blauwe wolk? Ben je er al helemaal aan gewend dat je nu weet wat het is? het lijkt me zo moeilijk om het voor je te houden als je het weet.

Natasja, ik herken je onzekerheid maar we moeten toch maar proberen te vertrouwen. Ik ben ook steeds nog ergens bang dat het niet goed is maar als ik naar de omvang van m'n buik kijk kan ik me dat eigenlijk niet voorstellen. Laten we samen proberen om positief te zijn en morgen weten we meer.

Weten jullie morgen ook wat het geslacht is? Ik mag pas morgen om 20 uur naar de VK dus ik moet nog de hele dag wachten :-(

Geplaatst

Hallo dames,

ik kom even bij jullie gluren!

Esk, fijn dat het nu helemaal geregeld is!!! en wat je zegt, heb je het straks mooi voor elkaar als de kleine naar school gaat.

Jeetje, Kiet, jullie weten het geslacht al, super!!!! lijkt me alleen lastig om je mond niet voorbij te praten ( althans is denk ik voor mij lastig haha)

Natasja, geniet morgen van je echo!!! volgens mij blijft iedereen die oip dit forum zit wel een beetje spanningen houden bij iedere controle en/of echo.

Maar, het is een pret-echo... dus genieten!

Simonja, ook veel plezier alvast voor morgen!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Thanks meiden, voor jullie support. Ben er al een btje van opgeknapt (en ik heb hard gewerkt en mijn zinnen dus verzet). Ik hoop dat de dag morgen omvliegt. We zullen dan ook waarschijnlijk morgenavond weten wat het is. Of ons eskimootje moet gezellig met de beentjes bij elkaar zitten haha.

Geplaatst

Natasja, je dag zal morgen best snel voorbij gaan. heel veel plezier morgen bij de echo.

Ik heb net ook een foto van mijn buik gemaakt, zie hieronder.

Op deze foto ben ik dus 18w en 1d zwanger.

Foto-NYIWSBRK-D.jpg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden