Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi, hoi,

het is gelukt om een foto uit mijn album te plaatsen van ons kindje! Het hoofdje naar ons gekeerd en het duimpje gaat al omhoog om te zeggen dat alles oké is. Leuk hè.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hoi Esk,

Ik heb volgens mijn vk ook de placenta voor, dus zal het ook wel een tijdje langer duren voordat we heb schoppen echt door mijn buik heen gaan voelen. Toch wel een beetje jammer hè.

Jij alweer 20 weken. Op de helft dus, wat gaat het toch hard.

Liefs

Natas

Geplaatst

Kom even inbreken...

Natas wat een superfoto, moest er gelijk van glimlachen want het okéduimpje valt wel gelijk op hihi.

Geplaatst
@Kiet: wat fijn dat alles goed is. En cadeautjes, dat valt wel mee bij ons. Mijn moedertje komt af en toe met wat leuks aanwaaien. Ik had met de kerst al een hele luiertas vol van haar gekregen: fles, knuffeltje, 2 rompertjes, kammetje, borsteltje, nagelknippertje, voedingverdeler etc. Vorige week kwam ze met een babygym voor in de box aanlopen. Echt heel lief. Van een vriendin heb ik 2 paar sokjes gekregen en van een collega een ieniminie polotje van Mexx.

Oh wat leuk zeg.. je moeder zal ook wel hartstikke enthousiast zijn.. is het haar eerste kleinkind?

Geplaatst
Hoi, hoi,

het is gelukt om een foto uit mijn album te plaatsen van ons kindje! Het hoofdje naar ons gekeerd en het duimpje gaat al omhoog om te zeggen dat alles oké is. Leuk hè.

Liefs

Natas

wat leuk!!! hij/zij kijkt echt en zeg hier alles ok! echt hartstikke leuk!

Geplaatst
Oh wat leuk zeg.. je moeder zal ook wel hartstikke enthousiast zijn.. is het haar eerste kleinkind?

Dit is mijn moeder haar derde kleinkind. Mijn zusje heeft een jongetje en een meisje. Maar ze is ontzettend blij voor ons dat het eindelijk dan gelukt is en dat alles goed gaat. En bij jullie?

Geplaatst

Hi Natasja,

Wat een super leuke foto van de echo. Fijn dat hij/zij ook al aangeeft dat alles oké is.

Wij worden ook overspoeld met cadeau's. Iedereen om ons heen wist dat wij al een geruime tijd bezig waren en wat onze historie is. Nu het nieuws zich steeds verder verspreid dat ik zwanger ben blijven kaartjes en kleine cadeautjes komen. Echt super leuk!!!

Geplaatst

Hoi Esk en Natasja,

ik heb even bijgelezen in jullie topic, doe ik niet zo heel vaak, maar toch wel leuk omdat ik sommige van jullie wel een beetje 'ken'. Ik las over jullie voorliggende placenta's, zoals ze dat bij mij noemden. Helaas is het zo dat je daardoor inderdaad minder beweging voelt, door de hele zwangerschap heen. Ik genoot daarom extra als ik mijn dochter voelde, maar maakte me ook soms onterecht zorgen als dat niet zo was. Probeer je geen zorgen te maken dus als je de kleine niet zo vaak voelt! En geniet!

Caroline

Geplaatst
Dit is mijn moeder haar derde kleinkind. Mijn zusje heeft een jongetje en een meisje. Maar ze is ontzettend blij voor ons dat het eindelijk dan gelukt is en dat alles goed gaat. En bij jullie?

Bij ons word het haar eerste kleinkind ze is dol enthousiast ze gaat ook 1 dag per week oppassen maar dat is natuurlijk pas vanaf eind september maar ze heeft het er nu al over haha

Geplaatst

Ha Elinorac, bedankt voor je reactie. Toevallig dat ik gistermiddag voor het eerst een echt schopje/plopje heb gevoeld, waarvan ik echt met 100% zekerheid kan zeggen dat het de beeb was. Heel bijzonder.

Natasja, wat een leuke foto! Vooral dat duimpje, geweldig!

Dat van die cadeau's hebben wij inmiddels wel gehad, vooral de eerste weken hebben we veel gekregen (van knuffels tot rompertjes tot slabbetjes en dat soort dingen) en enorm veel kaarten. Erg leuk! Inmiddels weet iedereen het en nemen de cadeautjes af, maar dat is helemaal niet erg.

Mijn ouders worden voor de 3e keer opa en oma (mijn broer heeft 2 kinderen) en mijn schoonouders voor de 2e keer.

Morgen de echo! Heb er zin in! Nu eerst vandaag even doorkomen, ik heb het druk op het werk en ik voel me niet geweldig. Hoofdpijn (slecht geslapen) en een beginnende verkoudheid (ben nog nooit zo vaak verkouden geweest als de afgelopen maanden...).

O ja, ik plaats even 2 fotootjes van gordijnen. Welke vinden jullie het leukst? Sorry als ze wat groot zijn, maar ik ben er niet zo handig in...

Afbeelding004.jpgAfbeelding005-1.jpg

Geplaatst

Hi Esk,

Nog 1 dag, die kom je echt nog wel goed door. Ik moet hier nog 2 dagen vertoeven en dan gaan we weer naar huis. Ik kan jullie inmiddels vertellen dat het leuker klinkt om op wintersport te zijn dan het daadwerkelijk is. T/m gisteren gingen mijn dagen nog wel voorbij maar nu begin ik me toch wel te vervelen. Boekje lezen, internetten, bankhangen, eten, echt waar, het gaat echt vervelen. Het is nu ook echt niet meer leuk om de rest te zien genieten op hun ski's. Mijn man houdt wel rekening met me en gaat 1/2 dag skiën maar goed, ook dan duren mijn dagen wel lang. Hmmm, klinkt best wel vreemd om te 'klagen' over een vakantie......

Leuk ook dat je gisteren bewust een schopje oid hebt gevoeld, geniet ervan!

Net zoals jij ben ik ook weer verkouden. Het houd maar niet op. Ook in heb hier anders nooit zoveel last van maar nu dus wel.

Oh ja, ik houd persoonlijk meer van de gordijnen met tekst dan die met de tekeningen. Ik zou dus gaan voor de rechterfoto.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Leuk zo'n gordijnen vraag. Hebben jullie zo'n groot scherm dat er een rechter en een linker is? Bij mij staan ze onder elkaar. Ik vind de onderste het leukste.

Ik was ook voor gordijnen weg gisteren. Bweh, wat een saaie kleuren. Alles is zo soft, ik hou van felle kleurtjes. Ik heb gisteren zelf voor het eerst kleertjes gekocht, het pakje wat ze zal aanhebben als ze naar huis gaat vanuit het ziekenhuis.

Jah dorine, je kan alvast oefenen nu op je verlof voor de bevalling, dan is het ook wachten en bankhangen en boekjes lezen.

Esk, wat leuk dat je de baby gevoeld hebt! Nu niet bezorgd worden als er lange periodes tussen zitten, het schijnt nogal te wisselen van dag tot dag en week tot week.

Natas, wat een goede foto. Zo duidelijk. Nog een paar dagen en dan heb je de 20 weken echo. Spannend en leuk.

Ik ga nu op zoek naar een B&B in oslo, mag 7 uur in de auto zitten om een paspoort aan te vragen op de ambassade. Mijn lief gaat mee en we gaan er maar meteen een lang weekend van maken met stadse dingen, musea, uit eten etc. Maar ik kan me ook zo voorstellen dat ik te op ben na zo'n lange autorit en daar weinig van komt. Hopelijk zijn de wegen begaanbaar, we moeten een hoogvlakte over en als er veel sneeuw komt wordt die tijdelijk afgesloten. Dan wordt het een andere keer.

Ik vind het super om te lezen dat het zo goed gaat met de aanstaande juni-mama's!!

Geplaatst

Gaaf die duidelijke echo! het is echt al helemaal een mensje zo.

Ook wij gaan ons storten op babyspullen. Ben er nog niet uit...

Ik ben trouwens best jaloers op degenen die al wat voelen. Ik wil langzamerhand ook wel wat voelen. hopelijk komt dan snel!

groet,

tessa

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik vind ook de rechter leuker. Ben zelf meer van een beetje rustige kleuren en ga dan met de accessoires denk ik voor het uitbundige.

Tessa: ik voel ook nog niet veel hoor. Alhoewel ik wel denk dat ik af en toe wat voel.

Groeit jullie buik ook zo?

Bah, vervelend Dorine dat je je gaat vervelen op je vakantie. Ik heb dat al als ik een avondje met vrienden naar het café ga. Iedereen aan een biertje en ik aan de fris, dan heb je het echt na een paar uurtjes wel gezien haha.

Caroline thanks voor je berichtje. Ik zal er aan denken als het zo is.

Esk, succes met de echo morgen. Laat je even weten hoe het is gegaan?

Liefs,

Natas

Geplaatst

ja mijn buik begint nu echt goed te groeien..

op mijn werk zeg iedereen ineens zoo wat zie je het goed zeg haha.

normaal zou je beledigd zijn als iemand zegt dat je een buik heb maar nu ben ik apetrots!:laugh:

Geplaatst

Joehoe! Alles was goed en het zag er prima uit. We krijgen een kind met lange bovenbenen :happydance:, maar verder lag het prima op schema. Het is aan de bovenkant van gemiddeld qua groei, maar ik had zoiets al verwacht. Kleintje bewoog heel goed en alles was prima te zien (hartje, niertjes, bovenlip, aorta, schedeltje, handjes, voetjes). We weten nog steeds niet wat het is, dus dat was ook precies volgens verwachting. Nu ben ik er echt helemaal gerust op en kan ik volop helemaal genieten!

Dorine, hou vol! Kan je niet wandelen of zo?

Geplaatst

Ja, dat was hij/zij (we weten het niet)... ik vond het heel lief om te zien. Vooral ook omdat ik vroeger ook zo'n duimer was :happy:.

Geplaatst

Ook al zo'n duidelijke foto. Over de helft al, heerlijk zeg. Geniet maar lekker.

Zondag is het bij ons zo ver, de 20 weken. De echo is maandag einde van de middag. Ik hoop ook zo dat alles goed is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden