Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ook ik heb het, net als ESK, een stuk drukker op m'n werk en ben hier dus ook iets minder te vinden. Maar... ik kom wel een paar keer per dag ff spieken hoor.

Ik heb ook geen last van maagzuur, wel van oprispingen.

Tjemig Marchan, 22 weken alweer, dan gaat het idd wel snel he?

Ik vind het nu zo vreemd dat ik geen mijlpaal meer heb om naartoe te leven. Eerst was dit de 12 weken, toen de 20 weken en nu zou dit dan de bevalling moeten zijn. Maar goed, 19 weken vind ik te lang om af te tellen dus ik ga nu maar aftellen naar mijn pretecho en daarna naar het verlof.

Daar kan ik echt niet op wachten. Lekker vrij zijn maar dan moet het wel lekker weer zijn!!!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi dames,

Alles goed met jullie? Met mij wel. Ik heb afgelopen nacht toch een kramp in mijn kuiten gehad, echt pijnlijk. Ik voel het nu zelfs nog steeds.

Morgen gaan wij eindelijk alle spulletjes kopen, heb er zo'n zin in. Wanneer worden de kamers etc bij jullie afgeleverd, weten jullie dit al?

Heb het lijstje ook maar weer ff meegesleept..

VK

Esk 08-02

Kiet 08-02

Marchan 10-02

Dorine 10-02

Natasja 12-02

Tessa 26-02

20 weken echo

Kiet 01-02

Tessa 09-02

Pretecho

Marchan 15-02

Dorine 13-03

Uitgerekende datum

Marchan 3 juni 2010

Esk 8 juni 2010

Natasja 13 juni 2010

Dorine 14 juni 2010 (zoon)

Kiet 24 juni 2010

Tessa 26 juni 2010

Kiet, voor jou ook nog maar 3 daagjes en dan de 20w echo. Gaat ook alweer snel. Willen jullie weten wat het is?

Groetjes Dorine

Geplaatst

Die kramp in je kuiten herken ik wel, heb ik ook al een paar keer gehad. Vervelend als je het hebt, doet echt pijn!

Ik heb m'n commode en bedje al in huis, gaan we dit weekend of volgende week opzetten. Dan de gordijnen nog bestellen en de "inhoud" van de kasten nog bij elkaar shoppen :happy3: en dan is het kamertje klaar!

Ik heb vanochtend even m'n bloed laten prikken voor de zekerheid. Ik ben steeds zo moe en wil even uitsluiten dat het om ijzertekort (bloedarmoede) of suiker gaat. Ben benieuwd wanneer de uitslag komt.

Dat van die mijlpalen heb ik trouwens ook. Zit net te tellen dat het nog 14,5 week duurt voordat ik met verlof ga (12 mei). Da's ook ver weg... Eerder mijlpalen zijn er volgens mij niet. Jammer hoor!

Prettig weekend allemaal!

Geplaatst

Hi Esk,

Dan kunnen we samen gaan aftellen naar ons verlof. Ook in werk tot 12 mei.

Hoe gaat het inmiddels met de klachten van jouw stuitje. Ik moet helaas al 1x per week naar de fysio en heb er aan het einde van de dag echt veel last van. 's-avonds helpt het alleen nog maar om plat te gaan liggen. Zelfs als ik loop blijft het zeer doen, heel vervelend maar ik maak er maar het beste van.

Wist niet dat je zo vroeg al zo'n bekkenklachten kon hebben :-(

Geplaatst

Gelukkig gaat het wel weer. Ik ben anderhalf jaar geleden (of misschien wel twee jaar geleden) van de trap gevallen en toen heb ik m'n stuitje heel erg pijn gedaan. Ik denk dat daar mijn pijn vandaan is gekomen, want nu heb ik er nagenoeg geen last van. Hopelijk blijft dat zo.

Helpt de fysio?

Ik merk wel dat ik niet zo ver meer kan wandelen, dan krijg ik wel overal pijntjes en wordt het al snel onaangenaam. Ik merk dat ik ook veel ga zitten als ik de kans krijg.

Hoe groeit je buik? Hier al best hard, er is echt geen misverstand meer te maken over of ik wel of niet zwanger ben. Misschien binnenkort maar weer 's op shop voor leuke kleding.

Geplaatst

Op dit moment heb ik nog niet heel veel baad bij de fysio. Van de week ging ik er zonder pijn naartoe en kwam met pijn naar huis, toch een beetje jammer. Later trok het wel weg dus dat was fijn.

Ik moet echt heel veel afwisselen tussen zitten en staan, dan houd ik het het beste uit.

Mijn buik groeit nu ook echt goed. Ook bij mij is er geen twijfel meer. Ook vreemde mensen feliciteren me nu als ik ergens kom. Leuk he???

Ik heb toevallig gisteren een heel standaard simpel zwart jurkje van Noppies gekocht. Op het hangertje vond ik het maar een zak lijken maar als ik het aan heb is het echt super leuk...

Hoe gaat het met jouw kilo's? Ik ben tot mijn 18e week zo'n 2 kilo bijgekomen (nadat ik er eerst 5 was afgevallen door die misselijkheid in het begin)

Nu gaat het echter een stuk sneller. Inmiddels ben ik zo'n 3,5 kilo aangekomen en ik las ergens dat het vanaf nu zo'n pond per week kon worden. Pff, dan worden het best nog wel wat kilo's.. hahah

Geplaatst

Hey meiden

Nou de buik groeit hier ook hard. Als ik in bed lig,ligt de beeb vaak heel hoog in mijn buik en dan zie je echt een hele bult.Ik ben tot nu toe ook 3,5 aangekomen. Dus dat valt gelukkig mee. Ben alleen zo bang voor striemen van mijn eerste heb ik er maar twee gekregen. Hele kleintjes en beide aan het uiteinde van mijn litteken van mijn blinde darm. Ik smeer me elke dag in en verder kan je er toch niks aan doen helaas.

Mijn commode en bedje heb ik al. Alleen het bedje moet nog in elkaar worden gezet. Maar mijn man gaat eerst de baby kamer witten. En we hebben van de week een lamp van pooh beer gekocht en muurstickers.

Ben blij als alles straks af is.

Geplaatst

Kiet, voor jou ook nog maar 3 daagjes en dan de 20w echo. Gaat ook alweer snel. Willen jullie weten wat het is?

Groetjes Dorine

jaa wij kijken erg uit naar maandag is alweer zo´n tijd geleden dat we ons kindje gezien hebben..

wij weten al een paar weken wat het is we hebben een geslachtsbepaling laten doen.

bij ons word het kamertje 2e week van maart geleverd.

Geplaatst

Kiet, ik kan je foto niet zien. hij geeft aan dat deze niet meer bestaat of is verwijderd.

Veel plezier maandag bij de echo.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Ik snapte eerst ook niet hoe je een foto moest plaatsen, maar toen kreeg ik onderstaande uitleg van danya en daarmee lukte het!

Plaats een foto in mijn album.nl

-Als je een foto wilt plaatsen dan ga je op de foto staan met je muis,

-Kilk je rechtermuisknop,

-Dan onderin op eigenschappen klikken,

-Dan kopieer je het "adres (URL)".

-Kom terug naar je bericht op deze site.

-Bovenaan de balk, waar je ook het lettertype kan aanpassen, staat een vierkant geel plaatje met een bergje en een zonnetje (tenminste daar lijkt het op),

-Daar plaats je het zinnetje welke je gekopieert hebt,

-En klaar ben je!!

Geplaatst

Hi Kiet,

Nu kan ik hem idd zien. Mooi buikje hoor. Denk dat wij ongeveer gelijk opgaan. Wel heb ik deze week het gevoel dat het opeens weer hard is gegaan, lijkt wel of hij soms een groeispurt maakt :happy:

Kiet, geniet van je echo vandaag!

Afgelopen vrijdag heb ik een gesprek gehad met mijn werkgever en zij gaan akkoord met mijn voorstel.

Mijn verlof gaat in op 12 mei en dan ben ik vrij tot 20 september (ik heb er nog 2 weekjes vakantie aangeplakt)

Daarna blijf ik op papier 36 uur werken (4x9) maar in praktijk ga ik 3x9 werken. Voor die andere dag lever ik voor de rest van 2010 één vakantiedag per week in waardoor ik toch lekker 2 daagjes thuis ben bij onze kleine man.

Ik ben straks op woensdag en op vrijdag vrij, heerlijk!

Verder hebben wij van het weekend alle spullen uitgezocht en (bijna) besteld. We zijn nu nog in onderhandeling over de prijs, hier hopen we vandaag meer over te horen. Zodra alles definitief is zal ik ook wat foto's gaan plaatsen.

Wat is het trouwens ontzettend leuk om alles uit te zoeken he? Wij hebben afgelopen zaterdag 4 uur bij de babywinkel gezeten.

Liefs, Dorine

Geplaatst

ben net terug van de echo en alles was helemaal goed! gelukkig!

Wat fijn dat ze het op je werk ok vinden dat je nu 3x9 gaat werken.

en wat leuk dat jullie bijna alles gekocht hebben.. wanneer word het geleverd? wat voor kinderwagen hebben jullie gekozen?

Geplaatst

Dag dames,

Kiet, wat fijn dat alles goed is!

Dorine, wat leuk dat je zo lekker aan het shoppen bent. Nou, wij hebben intussen gekozen voor de gordijnen (die met rood en groen), zaterdag ga ik ze bestellen. Dan wil ik zaterdagmiddag met mijn moeder "de rest" oftewel beddegoed, kleertjes, badje etc. gaan aanschaffen en dan ben ik een heel eind klaar. Dan is het wachten op de levering van de gordijnen en dan gaan we de rest van het kamertje klaarmaken. Ik heb er zin in.

Edit: en natuurlijk hartstikke goed dat je werkgever akkoord is (zou het bijna vergeten).

Geplaatst

Hi Kiet,

Wat fijn dat jullie echo goed was.

Net alles definitief besteld bij de babyplanet. Zie hieronder wat foto's:

Foto-3DZW7H8Q.jpg

Foto-CRHIKL3Z.jpg

@Kiet, de kinderwagen is een ICandy Peach en het kamertje zal tussen begin en half april geleverd worden.

Geplaatst

ziet er leuk uit zeg!

bij ons word het 2e week maart geleverd kan echt niet wachten! we hebben het weekend het behang gekocht dus we gaan binnenkort behangen ik heb er helemaal zin in!

Geplaatst

...en wat voor behang is het (ben helemaaaaaal niet nieuwsgierig :laugh:)??

Dorine, leuk kamertje hoor!

Geplaatst

haha ja dat kan ik niet zeggen want dan weten jullie gelijk of het een jongen of een meisje is hahaha..

pff ik vind het wel lastig hoor om mijn mond te houden!

Geplaatst

Dat is dan weer jammer Kiet :happy:

wij voeren drukke discussies over de muren van het kamertje. Het eerste onderwerp is of we de muren gespoten houden (korrelig) of dat we ze laten stucen. Daarnaast wil ik 1 muur verven maar welke kleur... pfff... vind het echt heel moeilijk.

Geplaatst

Jammer! maar wel begrijpelijk... dan krijgen we zeker ook geen foto te zien als het kamertje af is :fear2:... ook jammer! maar ook wel weer begrijpelijk.

Gelukkig maar dat wij het niet weten, hihi, kan ik gewoon ongestoord fotootjes plaatsen :happy7:.

De kleine is trouwens volop aan het buitelen vandaag. Ik voel het echt heel goed nu, heerlijk is dat! Sinds zaterdag eigenlijk dat ik ook echt dagelijks wat gevoeld heb... en ook meerdere keren op een dag. Wel een hele opluchting...

O ja, ik heb mijn volgende mijlpaal op 26 weken gezet. Er is in mijn omgeving iets gebeurd met een kindje van 24 weken en dat heeft m'n ogen wel weer even geopend. Omdat dit een zwanger-zijn-topic is, ga ik er maar even niet op in, maar geloof me: dat wil je niet meemaken. Vandaar dus mijn 26 weken-mijlpaal.

Geplaatst

ESK, dat zal dan vast geen goed nieuws zijn dus op naar jouw 26 weken.

Mijn volgende is (bijna) 27 weken, de pretecho.....

Daarnaast ben ik ook wel blij als ik 28 weken zwanger ben. Ik heb me laten vertellen dat er een grote kans is dat ze het kindje kunnen redden, mocht het zich dan aankondigen. Dus, dat is ook weer een volgende mijlpaal!

Geplaatst

oh jaaa dan kan ik ook helemaal geen foto's plaatsen dat is zeker jammer daar had ik nog niet aan gedacht hahaha

oh nee ik wil het niet weten wat er is gebeurt.. ik probeer gewoon lekker te genieten en ik ga er vanuit dat alles gewoon helemaal goed gaat.

maar snap wel dat voor jou nu de mijlpaal 26 weken is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden