Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Diana,

Mijn man gaat ook zeker niet ik wil alleen nog zo graag een keertje voor we echt beginnen ik hoef natuurlijk ook niet te gaan stimuleren en begin volgende week vrijdag pas met de BMS op te bouwen. Ik denk dat ik maandag maar even ga bellen met het ZH.

Hoe gaat het nu met jou las dat je last hebt van rode vlekken?

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Chantal,

Snap ik, ik vind het ook altijd erg ontspannen, maar heb het niet gedaan.

Ook zonnebanken niet. Misschien heeft het wel helemaal geen invloed, maar wil het riciso niet lopen.

De vlekken zijn wel veel minder maar niet weg. Het jeukt ook niet ofzo, het is rood, vlekkerig. Is het niet de "zwangerschaps"vlekken die in de bijsluiter staat.

Voor jou komt het ook steeds dichterbij....!

Spannend hoor.

Groetjes Diane

Geplaatst

Moortje: april pas...tjee en indd zou een ander ziekenhuis dan geen optie zijn?? Of heeft dit ook te maken met Maastricht?? Zij moeten natuurlijk ook steeds de emmy's nakijken...maar april...das pas over een half jaar!.

Sonja: ik hoop voor je dat er meer gaan groeien en anders dat de 5 die er zitten mooi groeien en allemaal bevrucht worden!!

Diana en Diane: wat een spannende tijd voor jullie...ik zal druk duimen (voor iedereen trouwens)...wanneer testen ze bij jullie of jullie zwanger zijn??

Ik mag zo beginnen met de puregon...maar er staat dat ik een alcoholgaasje over mijn buik moet wrijven zodat er geen oppervlakte bacterien in de buik komen, maar heb helemaal geen alchoholgaasjes meegekregen...moet ik ze nu nog bij de apotheek gaan halen of gebruiken jullie ook geen alcoholgaasjes??

Geplaatst

Ow en degene die ook puregon spuiten of gespoten hebben...moet je zorgen dat er een druppeltje uit de naald komt en moeten de luchtbellen eruit??? In de bijsluiter staat dat namelijk maar volgens mij zeiden ze bij de spuitles dat dat niet hoeft....

Geplaatst

@ Mar: ik heb nooit tijdens het prikken alcoholgaasjes gebruikt. Tenslotte zit je in je eigen omgeving (dus bekende bacterien, zeg maar). Ik was wel altijd even mijn handen van te voren. En luchtbellen spuit ik liever niet mee, dus die probeer ik wel altijd weg te krijgen.

@Nathalie: jaaaaaa, deca is een echte hoofdpijntrigger, hoor, ik heb er ook veel last van, ik heb het nu ook. (en durf eigenlijk geen pijnstiller te nemen...wil graag zo zuiver mogelijke eitjes produceren...)

@Erika, laat je lekker verwennen door je vrouw, een hormonentraject en ook nog grieperigheid, vraagt veel van een vrouwenlichaam.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hai Mar,

Ik heb ook nooit een alcoholgaasje gebruikt. Bij mij iin het ziekenhuis zeiden ze ook dat dat niet nodig was. De luchtbelletjes tikte ik er wel altijd uit, dit voorkomt dat je blauwe plekjes krijgt. En dan idd een druppeltje bovenaan de naald hebben.

Succes met spuiten, het lukt je vast wel.

groetjes Diane

Geplaatst

@Diane: 6 van de 7 SUPER!!! En dan morgen 2 emmies terug, hopen dat ze allebei blijven plakken. Ik zal voor je duimen!!

@ Diana: Nog 2 over om in te vriezen, dat is altijd goed nieuws! Maar laten we hopen dat ze voorlopig niet nodig zijn.

@ Nine: De hoofdpijn is nu gelukkig een beetje gezakt, maar als ik me bedenk dat ik die deca moet blijven spuiten tot aan de punctie, word ik daar wel een beetje bang van. Voelde me echt zo beroerd. En pijnstillers wil ik ook niet nemen, maar vrijdag moest ik wel, ik dacht dat mijn ogen uit mijn hoofd gingen springen, pfff.

@ Sonja: Ik hoop voor je dat er nog wat meer gaan groeien maar ja, 5 eitjes en allemaal bevrucht is toch niet verkeerd! Komt vast goed!

@ Erika: Beterschap en laat je maar lekker verwennen!

@ Chantal: Ik denk dat in jou geval het geen kwaad kan om nog eens lekker te relaxen in de sauna. Gewoon doen!

Nou we gaan vanavond even lekker op de bank een filmpje kijken. Komt maar zelden voor dat wij op zaterdagavond (samen) thuis zijn!

Fijn weekend allemaal!

Lfs Nathalie

Geplaatst

@ Moor echt vervelend allemaal en dan meot je ook nog eens wachten tot april. Hebben ze zo'n lange wachttijd bij jullie?

@ Diane en Diane, leuk dat jullie met alles bijna gelijk lopen. Veel succes, dat ze maar goed innestelen.

@Mar ik heb wel alcohol gaasjes meegekregen, maar in het ziekenhuis zeiden ze mij dat bijna niemand die deed gebruiken. Ik gebruik ze dus ook niet. Hoe is je Puregon spuit gegaan vandaag?

@Sonja, met de verhoging van de Puregon groeien er hopelijk meer follikels. % is anders ook een mooie oogst, ik heb wel eens gelezen dat vrouwen minder folliekels had, als ze maar allemaal goed bevrucht worden. Op naar de volgende fm.

@Nine minstens 23 follikels, nu al, wat goed zeg. Je moet wel een tijdje wachten op je volgende echo, waren ze nog klein allemaal?

Het gaat een beetje op en af met mijn hoofdpijn, helaas nog niet helemaal weg ondanks de Puregon. Gelukkig heb ik geen last van stemmingswisselingen. Op naar de 1e FM woensdag.

Veel succes allemaal.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hi Linda, het zijn er nu nog geen 23, hoor, gelukkig. Nu nog 12, maar bij m'n vorige ICSI werden het 23.

Lastig, he die deca-hoofdpijn. Nu ik met menopur spuit, is het ook nog niet over.

Succes met je echo!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Nine, je bent weer in de race! Zou zo maar eens kunnen dat we samen een weekje overlap op de bank gaan hebben. Ik verwacht rond 20 november een TP.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Nou Pien... het zou weleens nog dichter tegen elkaar aan kunnen zitten! Ik verwacht de punctie rond de 18e...tp dan 21 of 22 november!

Joehoeeeeeee! (ben ook blij dat je zo snel weer door gaat....maar ohjee, straks zwanger de berg afsuizen??? )

Liefs, Nine

Geplaatst

Dat zou geweldig zijn! 20ste is voor mij een grofmazige inschattig.. wie weet zelfs dezelfde dag dan. Moet kunnen het skien! (denk ik....)

We denken er over om er 3 te laten terugplaatsen, ben benieuwd of we een ingang krijgen in het ZH???

Liefs Pieneke

Geplaatst

Ik zou er zeker om vragen, om er 3 terug te plaatsen. Per hoeveel zijn jouw 6 cryo's nu ingevroren?

In het AMC doen ze het echter pas boven de 40. Drie geeft echt meer kans en drielingen worden vrijwel nooit geboren.

X Nine

Geplaatst

Ik heb nog 2 rietjes van 2, en 2 rietjes van 1..... ik vermoed dat ze er niet op staan te springen, maar ik had jou dat al vaker zien schrijven en ga dat balletje toch eens opwerpen aanstaande woensdag...

Geplaatst

tJa, doen!

Zou jij mij eens het verschil kunnen uitleggen tussen een morula en een blastocyst? (ben te lui om het op internet op te zoeken:whistling_girl:)

En welke kan het best teruggeplaats worden?

XNine

Geplaatst

Ja zekers! Blastocyst is net wat verder in ontwikkeling. Een morula is geloof ik tussen de 16 en 32 cellen en een blastocyst valt al niet meer te tellen (100-150 cellen, klompvorming). Een blastocyst nestelt zich de dag na de TP al in als het goed is....

Duidelijk? ;-)

Jij zult met een verse poging rond een 8-cellige zitten, deze nestelt zich ongeveer op de dag 4/5 na de TP in....

Geplaatst

Heel duidelijk, mijn dank is groot!

Bij mijn 2e ICSI had ik alleen maar 5-celligen op de dag van TP...eigenlijk logisch dat geen van de 12 emmies het gered heeft.

Bij de 1e ICSI had ik wel 8 en 7-celligen, maar ja, ook die hebben het niet gered...

Geplaatst

Ik heb gevraagd om een lagere dosis...mocht niet. 43 jaar...laatste ICSI, ze vinden dat ik alles op alles moet zetten.

Tenzij blijkt dat er op 12 november nog meer follikels zijn bijgekomen, dan mag ik terug naar 225 eenheden.

Voel nu al, na 2 dagen spuiten, mijn arme eierstokken trekken en groeien!

Of ik zou stiekem zelf de dosis moeten verlagen...ze kunnen me niet controleren.

Toch durf ik dat niet...

Geplaatst

Linda: de puregon spuit was zo gedaan...en dit naaldje ging er veel makkelijker in dan die naaldjes van de deca...scheelt echt een stuk.

Moeten jullie trouwens ook de deca door blijven spuiten terwijl je puregon spuit...ik zat er net over na te denken maar snap de logica er niet goed van...de deca legt je cyclus stil en de puregon stimuleert...dan zou je toch denken dat de deca de stimulatie tegen houdt?? Ik zal het wel verkeerd hebben want op de papieren staat echt dat ik de deca moet blijven spuiten en ben toch echt niet de eerste vrouw met ivf....maar toch als je er over na gaat denken dan is het toch raar...

Geplaatst

Ik kan me de redenaties wel voorstellen, maar je zit elke keer zo tegen die overstimulatie aan. Maar goed.. ze zullen het wel weten. Het zou zo mooi zijn als je met zoveel opbrengst in ieder geval wat reserve zou kunnen hebben.... Ik zou ook niet durven experimenteren hoor, maar ik snap de neiging wel heel goed.

Pieneke

Geplaatst

Mar, de deca zorgt er nu voor dat je eitjes niet voortijdig springen! Anders kan de punctie niet meer gedaan worden.

Met de pregnyl kunnen ze dan precies timen wanneer ze wel rijp zijn (zo'n 36 uur na de injectie... en dan is ook de punctie)

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Nine,

Zie dat je alweer last hebt van wuivende druiventakken? Moet er nog steeds om lachen, haha. Ik spoot 225, had 23 follikels dus in eerste instantie zei ze: zullen we dat maar verlagen de volgende keer(had ook vanwege mijn leeftijd 225, dat vonden ze al vrij hoog), maar toen bedacht ze zich en zei: het is niet zeker dat je weer zo goed reageert, dus volgende keer weer hetzelfde. Bij jou gaat het weer als een speer kennelijk... jammer dat je er last van hebt maar op zich als je het vergelijkt met sommigen hier, toch hartstikke mooi!

Caroline

Geplaatst

He Caroline,

Haha, er groeien inderdaad weer wijnranken, maar wat je zegt, ik zal het positief zien. Het gaat ook gewoon best goed met me.

Zo zie je maar, dat elk ziekenhuis er weer anders over denkt... bij jou vinden ze 225 EH dus al veel.

En jij had ook zoveel follikels, met 225!

Voor jou begint het ook weer op te schieten, he...heb je al een indicatie wanneer?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Nine,

Als het goed is start ik de 24ste of de 25ste, ligt eraan wanneer ik ongesteld word. Ik moet a.s. dinsdag naar de chirurg voor controle (neem aan dat alles goed is) en dan bel ik het ziekenhuis dat ik weer in de race zit! Hopelijk heb ik weer hetzelfde resultaat, met dit verschil dat ie deze keer wel blijft plakken! En een keer cryo's lijkt me ook niet verkeerd, maar ja, daar zal ik maar niet op rekenen...

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden