Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:ky:

Diane 180 : 12 oktober, 2 nov FM/P 5 november

Keesje: 19 oktober ICSI / 4-11 Uit-Echo / Menopur

Erika: 21 oktober /menopur /3-11 uit-echo / 9-11 1e FM

Jackie: 21 oktober

LindaJ: 21 oktober / 4-11 start puregon / 11-11 1e FM

Spaatje: ASZ/EMC/start deca22 oktober/ uit-echo 10nov/

Sonja 81: 22 oktober

Hellen: 22 oktober

Mirthe: MCL/UMCG 22 oktober / 3-11 start puregon / 10-11 1e FM

Nine 24 oktober / 6 -11 Uit-echo / Menopur

Mar2809: 24 oktober / 5-11 uit-echo

yasmine: 22 oktober ivf 1e keer

Toobee(suus): LUMC 14-10 start 1e ivf/ tp 1-11/ 13-11 zwangerschapstest

Nathalie: Catharina/ 31-10 start deca/ 17-11 start echo

zonder Nathalie er af te gooien het lijstje aangepast...als er nu maar niemand anders afgevallen is:drunken_smilie:

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:ky:

Sonja 81: 22 oktober

Chantal: UMCU 30-10 start eicel donatie verwachte punctie 3 dec

Hallo Dames ik heb mijzelf er ook eve bij gezet als jullie het goed vinden:)

Diane ik wil je even heel veel Succes wensen voor morgen.

Zie je er erg tegen op?

Ik ga in ieder geval voor je duimen dat het mee mag vallen.

Liefs Chantal

Geplaatst

@ Keesje

ik ben 23 oktober begonnen met dcpt en op 03 november met puregon. Volgens mij is dat het lange protocol. Ik hoef dus geen echo idd, ik kan gelijk beginnen met puregon. Op 10 november heb ik gelijk de 1e FM. Snap niet dat de ziekenhuizen dat niet meer op dezelfde wijze doen. Ons is ook niets verteld over kort en lang protocol. Op zich heb ik geen klagen hoor, want ik heb gelukkig vrijwel nergens last van en wel allemaal goede scores. Alleen nog geen zwangerschap :(

Geplaatst

ZO het gaat hard met de verhalen hier...heb eerst een uur alles doorgelezen hihi....Diane heel veel succes morgen bij de punctie!! en ik hoop dat het meevalt...ik zie dat jij ook uit overijssel komt. In welk ziekenhuis heb jij de punctie?? Ik moet morgen om 9.50 in Enschede in het ziekenhuis zijn voor een uitgangsecho en ik begrijp dat ze dan kunnen zien hoeveel eiblaasjes er zitten...dus het is nog een beetje spannend ook...

Dat lijstje is trouwens wel handig...want kan zo precies zien wie wanneer wat heeft...ik ben helemaal de kluts kwijt met alle verhalen haha...

Geplaatst

@ Mar, pfff... ja dat probleem herken ik haha. Als ik een dag gewerkt heb, heb ik eerst de tijd nodig om alles door te lezen.

Dus speciaal voor jou ;) heb ik mijn lijstje aangepast.

Sonja 81: 22 oktober deca./2 nov echo/7 nov. FM/ volgende week punctie

Geplaatst

@ Diane, heel veel s6 vandaag!!!!

@Toobee, maak je niet te druk, al is dat moeilijk ik snap het ben zelf ook zo'n lopende tijdbom die steeds naar de plee rent of je nog niet ongi ben geworden hihi. En dat je ook nog last hebt van obstipatie... grrr...Ik heb wat dat betreft nergens last van gehad....

Heb gister te horen gekregen dat er 4 eitjes goed zijn bevrucht. Dus ja kan alle kanten op. De vorige keer waren het er 3 en geen 1 meisje.

Dus zit hier met een brok zenuwen dit verhaaltje te typen...

Ik krijg dus vandaag te horen of het meisjes zijn en als er maar 1tje bijzit word ie vanmiddag terug geplaatst......

Please duim voor me!

Geplaatst

Moortje, wat een spanning!! Er moet gewoon MINSTENS een meisje bij zitten. Veel succes vanmiddag met de TP...

Keesje: AMC 19 oktober ICSI / 4-11 Uit-Echo / Menopur

Erika: AMC 21 oktober /menopur /3-11 uit-echo / 9-11 1e FM

Sonja 81: 22 oktober deca./2 nov echo/7 nov. FM/ volgende week punctie Hellen: 22 oktober

Nine: AMC 24 oktober / 6 -11 Uit-echo / Menopur

@ Mar, succes met de uitgangsecho! (die heb ik morgen...)

Groetjes, Nine

Geplaatst

Moortje: Ik zit hard te duimen hier!!! Weet je al meer??? Ik hoop echt voor je dat het allemaal meiden zijn!!!!

Ik heb vanochtend de uitgangsecho gehad en kreeg daarbij slecht nieuws. Ik heb een cyste gevuld met oud bloed op mijn linker eierstok van 5 cm groot!! Was ook duidelijk te zien op de echo. De vraag is nu of deze in de weg gaat zitten met stimuleren of niet..zo ja dan moek geopereerd worden!! :crybaby2::crybaby2: Dus begin de moed een beetje te verliezen....de 16e weet ik dan of alles door gaat of dat alles afgebroken wordt en ik geopereerd word...

Geplaatst

Jeetje, ik schrik er van MAR2809! Wat een super vervelend nieuws! Moet je nog even door blijven spuiten met deca? In de hoop dat de cyste leegloopt aangezien je de 16e pas duidelijkheid krijgt?

Je hebt het over een operatie.. maar misschien kan je ook vragen of ze de cyste met een punctie kunnen wegprikken. Dit wilde het AMC de vorige keer bij mij doen maar toen was de cyste gelukkig al eerder leeggelopen. Ik hoop echt heel erg dat dit voor jou ook geldt!!!

Om je een beeld te geven bij mij was de cyste bij de uitgangsecho 2,5 cm en bij een week doorspuiten nog maar 1,5 cm. Het schijnt dat de cyste normaal gepsproken - als je niet altijd cystes hebt- vaak wel leegloopt.. Met 1,5 cm was het voor mij dus geen probleem meer.

Nogmaals ik hoop het echt dat dit rotding snel gaat leeglopenwant hier zit je niet op te wachten!!!!!!

Geplaatst

Ah getsie Mar, wat ontzettend balen zeg!!! Ik kan me voorstellen dat de moed flink in je schoenen zakt. Hopelijk slinkt dat rotding en hoef je niet geopereerd te worden.

Moortje, ik duim voor je, zelfs met m'n tenen!! Hopelijk zit er een meisje tussen.

Diane, jij hebt nu ongeveer de punctie achter de rug. Hopelijk heb je een goede oogst en viel het wat de pijn betreft mee. Ben erg benieuwd naar je ervaring.

Heb vanmorgen wel aan je gedacht!!!

Geplaatst

Oh ja..

Nog even ter verduidelijking. het AMC gaf aan dat deze tussentijdse punctie van de cyste dus tijdens de behandeling (het deca spuiten) zou plaatsvinden.. de behandeling hoefde hier dus niet voor te worden stopgezet.

Geplaatst

Jeetje Mar, dat is schrikken, zeg! Ik hoop ook dat de cyste voortijdig weer leegloopt.

Hoe kunnen deze cystes eigenlijk ontstaan? Moet je daar gevoelig voor zijn, of kan het zomaar gebeuren?

Veel sterkte!

Nine

Geplaatst

Mar, wat verschrikkelijk voor je....al die tegenslagen...grr

Nou ik weet ook al wat meer, het ziekenhuis geeft gebeld, en van de 4 eicellen zijn er 2 jongetjes en die andere 2 konden ze niet met zekerheid zeggen wat het geslacht is... dus weer geen terugplaatsing....

dus weer helemaal opnieuw beginnen, ik hoop dat iedereen hier meer geluk heeft!!!

Geplaatst

Aaaaaaaaaah Moortje dat meen je niet!!!! maar kijken ze het nog niet even aan wat die andere twee uiteindelijk zijn?? Kan toch best zijn dat dat meisjes zijn??? Gatverdekkie....tis al zo'n druilerige dag en dan krijgen we ook nog allemaal slecht nieuws bah...heel veel sterkte in ieder geval

Waarschijnlijk zit die cyste standaard bij mij...toen ik in juni voor de 1e keer bij de gyn kwam kreeg ik ook een inwendige echo en daarop was ook een cyste te zien van 4,8 cm...waarschijnlijk is het dezelfde..lijkt mij tenminste. De gyn had het ineens over endometriose...hoor ik nu ook voor het eerst, maar als ik google kom ik bij bloedcystes inderdaad steeds uit bij endometriose....Ik moet met de deca doorspuiten tot sowieso de 16e en dan moet de 16e blijken wat de cyste doet...ik weet dus niet goed waar dit naar toe gaat...kan alleen maar hopen dat ondanks de cyste de eicellen goed groeien...mijn hoop is op de rechterkant gevestigd..maar heb er niet echt meer een goed gevoel bij....

Geplaatst

Jee, Moortje, niet te geloven, dat dit nu voor de 2e keer gebeurd is! Kunnen ze nog bij de jongetjesembryo's bekijken of dat gen er wel of niet in zit? Of is dat technisch onmogelijk?

Maar balen meid, ik wens je veel sterkte.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hallo allemaal..

Heb inderdaad de punctie achter de rug, het viel me wel mee.

De spuit in de bil voor de verdoving voelde ik goed. Had niet het idee dat ik er heel erg verdoofd van was, zal vast wel zo zijn. Werd er ook niet slaperig of doezelig van.

Het aanprikken van de eiblaasjes viel me, je voelt wel iets maar pijn deed het niet.

Het prikken door de wand om bij de eiblaasjes te komen voelde ik wel, vooral rechts.

In totaal zijn er 8 eiblaasjes aan geprikt.

Dit is in de isobox geplaatst en hiermee is mijn man naar Zwolle gereden.

Daar werden 7 eitjes gevonden, een hele goeie score. Mijn man heeft zijn deel daar gedaan en had ook een hele goeie vooruitgang wat zaadcellen betreft.

Van 700.000, bij de laatste keer nu 2 miljoen !

Nu is het afwachten tot het telefoontje van Zwolle zaterdag, dan horen we of en hoeveel eitjes bevrucht zijn. De terugplaatsing is dan hoogstwaarschijnlijk maandag.

Nu dus een beetje bankhangen, nog geen last, maar de verdoving zal nog wel niet uitgewerkt zijn.

Afwachten nu dus maar....

groetjes Diane

Geplaatst

hey Diane,

Wat grappig, we liepen al aardig gelijk op en nu hebben we allebei ook 7 eitjes. ik hoor morgen of er bevruchtigingen zij en dan zaterdag tp.

Wat moet jij dan eigenlijk wachten, tot maandag?

Succes!

Groetjes Diana

Geplaatst

Hey Diana,

Ja grappig dat we allebei 7 eitjes hebben.

Wij horen zaterdag (als jij de punctie hebt) hoeveel er bevruchti zijn en maandag is de terugplaatsing.

Hoe vond jij de punctie ?

Ik vond het reuze meevallen, de spuit in mijn bil voelde ik wel heel goed.

Succes zaterdag !!!

Groetjes Diane

Geplaatst

Diane 7 eitjes is een mooie score. We gaan ook voor 7 bevruchtingen. Wat gek dat jij laner moet wachten op de tp dan Diana. Gelukkig vond je de punctie meevallen. Geeft mij een beetje moed voor mijn eigen puctie. Op naar goed nieuws zaterdag voor jou en een geslaagde punctie voor Diana.

Jakkes Moor wat een vervelend nieuws. Kunnen zie niet morgen of zo kijken naar het geslacht van de 3 andere embryo's? Moet je een maand wachten of kan je meteen weer verder, als je dat zelf wilt tenminste. Veel sterkte.

Mar ik hoop dat de cyste kleiner wordt of zelfs helemaal leegloopt, zodat je geen operatie nodig hebt en je gewoon deze pogign kunt doorzetten.

Met mij gaat het beter, vandaag eindelijk minder hoofdpijn da de andere voorgaande dagen. De Puregon doet zijn werk. 2 spuiten Puregon heb ik gezet op naar de 1e fm volgende week.

Groetjes Linda

Geplaatst

Gelukkig viel de punctie mee Diane! Pffff, ik zie er zooooo tegenop! Is jouw vaginawand ook verdoofd? En moest je vantevoren ook tabletjes innemen? Of was het puur de prik in je bil alleen?

Hopelijk heb je zaterdag goed resultaat, we duimen met z'n allen.

En Moor, ik ben het met Linda eens... kunnen ze het echt niet nog een paar dagen aankijken? Stel je voor....dat er wél een meisje bij zit.

Aaaargggh, wat is de wereld soms hard!!!

Sterkte de komende tijd!!!

Geplaatst

@Sonja

Ik heb ook 2 prikken gehad om de vaginawand te verdoven en moest die ochtend 2 paracetamols innemen. Verder voelde ik vrij weinig van de punctie alleen als ze door je eierstokken prikken deed het even zeer.

Vandaag wel veel napijn maar ik denk dat dat wel normaal is.

Wanneer heb jij een punctie?

Groetjes Diana

Geplaatst

@ Diana, volgende week heb ik de punctie ergens. Precies weet ik het nog niet, op z'n vroegst heb ik hem maandag.

Ik krijg vantevoren een tabletje diazepam, prik in mijn bil en mijn vaginawand wordt verdoofd.

Toch ben ik doodnerveus, omdat mijn rechtereierstok naar achteren ligt ( volgens de laatste echo) en het dan pijnlijker schijnt te zijn.

Hoop het niet, want ik vond die HSG al een hel!

Had je een goede oogst? En wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn? Spannend hoor!

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden