Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Allereerst allemaal bedankt dat ik op het lijstje mag blijven staan / teruggezet ben :yeswink-1:

@ Moortje: Wat balen zeg, weer pech. Is het inderdaad niet mogelijk om nog een dag of 2 te wachten en dan nogmaals naar die andere 2 te kijken. Wie weet zijn het toch meiden! Maar goed, in ieder geval een dikke knuffel!

@Mar: Wat schrikken zeg, zo'n grote cyste. Misschien dat ie gewoon leegloopt, ik hoop het voor je. EN anders maar extra veel eitjes aan de andere kant.

@Diane: Goed hoor, punctie meegevallen. Dat lees ik graag! Dat duurt bij mij nog lang, en het moet eerst nog eens zo ver komen. Maar 7 eitjes van de 8 blaasjes dat is erg goed ja. Nou maar hopen op 7 emmys. Succes!

@Keesje: Volgens mij doorlopen wij ongeveer dezelfde behandeling. Ik spuit deca vanaf de 31e en heb de start echo de 17e (maar die heb jij dan niet?) en dan waarschijnlijk starten met de gonal-f.

Ik moet zeggen nu ik hier al die verhalen over puncties en start echo's lees, dat ik steeds ongeduldiger begin te worden. Ik moet nog wachten tot de 17e dan heb ik dus pas mijn start echo. Maar goed, morgen de laatste pil, dan hebben we dat in ieder geval al gehad. Dan alleen nog maar deca tot de 17e. WAAHHHH het duurt allemaal zo lang!

Nou ik ga ff lekker tv kijken.

Liefs Nathalie

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach Sonja kan gebeuren.

Bij mij ligt de r eierstok ook dieper en daardoor moest ze 2x prikken en dat deed echt zeer, maar het is zo voorbij en we doen dit natuurlijk voor een doel.

Voor jou ook de 1e x?

Ik zag er trouwens zo tegen op dat het me achteraf heelo erg mee viel. Voelde mij gister echt goed. Alleen vandaag dus niet.

S6 met de pu alvast

Liefs

Diana

Geplaatst

Moortje; wat een drama zeg! Het is de enige manier, IVF, maar verdorie, wat ongelooflijk balen!!! (Doen ze ICSI of IVF?)

Mar; spannend! Hoop dat het de 17e er goed voor je uit ziet!

Diane; dit voelt ook al als een wachtweek of niet?! Toitoitoi!

Ik weet nu even niet meer wie het schreef; kan het zo gauw niet terug vinden....maar dat je bij de uitgangsecho al kan zien hoeveel eitjes er klaar liggen te wachten, dat was nieuw voor mij?! Vertel!!!!

Bij mij kijken ze of er juist geen follikels zich hebben ontwikkeld, of je baarmoederslijmvlies mooi dun is en naar evt. cystes en de grootte.

Ben rond 18.00 wel een kwartier bezig met het mengen van menopur, 6 flesjes mixen! Wel een leuk werkje, maar kost ff tijd.

Heb door de hormonen al een aantal dikke jeugdpuisten (ha!) ontwikkeld, enneh....om maar even platvloers te worden, lang leve de inlegkruisjes :booty:! Verder geen last van de bijwerkingen gelukkig.

Groetjes, Erika

Geplaatst

Hoi Sonja,

De punctie viel heel erg mee, ik lag er dan ook erg ontspannen bij zei de gync.

Ik heb alleen een spuit in de bil gehad als verdoving, die ik wel goed voelde. Dus geen tabletjes en geen spuit in de vaginawand (dat lijkt me ook niks).

Van het aanprikken voelde ik bijna niks. Het door de schede prikken wel, vooral rechts. Heb na de punctie ook geen pijn gehad en nu nog steeds niet, gelukkig.

Wel een paar keer op de bank in slaap gevallen, (vast van de verdoving).

De bolletjes gisteren al ingebracht, het is inderdaad zoals hier al heel vaak gemeld een smeerbende. maarja het hoort erbij.

Voor het terugplaatsten, bij bevruchting, zit er maar 1 dag meer tussen Diana en mij, maar het kan ook zijn dat we zondag de terugplaatsing hebben. We horen het morgen.

groetjes Diane

Geplaatst

Goedemorgen!

Voor de dames met de punctie net achter de rug! Mooie resultaten en doe nu maar even lekker rustig aan!

Nathalie80, we lopen toch niet gelijk op volgens mij... Ik ben namelijk al op 19-10 begonnen met het spuiten van deca. En ben sinds twee dagen bezig met menopur.

Jij moet nog de eerste deca zetten?

Enne Erika.. wat een gedoe he met dat menopur. Ik heb soms echt het gevoel dat ik een apotheek gaan beginnen. Ik vind het een heel ritueel. Op zich valt het me mee hoor.. het is alleen jammer dat je deze spuiten niet zomaar even ergens op het toilet kan zetten.

Ik heb die opmerking gemaakt over dat ze kunnen zien hoeveel eitjes er klaarliggen. Bij mijn eerste poging had ik dit ook niet door maar toen ik tijdens mijn evaluatie vroeg waarom ze opeens een relatief hoge puregon (300 eenheden) dosis hadden voorgeschreven vertelde dr. T dat dit was omdat er weinig eitjes gezien waren bij de uitgangsecho en dat ze op basis daarvan - in het teamoverleg- hadden besloten voor die dosis. Ik ben hier toen s'middags nog over gebeld.

Nu bij poging 2 heb ik er dus gevraagd hoeveel er klaarliggen.. en het waren er nu (zeer globaal geteld want ze tellen niet specifiek/ ze kijken maar naar het beeld) meer dan 15 (de vorige keer waren dit er hoogstens 8). Dit zegt overigens niet dat deze allemaal gaan meegroeien.. het zegt maar iets over een goed begin..(of zo)

Groetjes!

Geplaatst

Hey Diane,

Ben zo benieuwd naar jouw uitslag. Ik heb net te horen dat er 6 eicellen bevrucht zijn en dat ik morgen om 10.15u weer moet komen voor de tp.

Ik was echt super blij met dit goede nieuws. Toen ze de 1e x spermaonderzoek deden bij mijn man dachten ze dat het misschien niet goed genoeg was voor ivf. Bij 2e onderzoek was er weer overduidelijk te zien dat dit wel het geval was en zie nu het resultaat. Ben Helemaal Happy!

Ik duim voor je!

Groetjes

Diana

Geplaatst

Hoi Diana,

Wat een goed resultaat 6 emmies !! Kan me voorstellen dat je helemaal happy bent.

Het zaad van mijn man was ook ontzettend vooruit gegaan. van 700.000 naar zelfs 2 miljoen.

Ben benieuwd of ik in de buurt kom van het aantal bevruchte eitjes van jullie...

Hoeveel worden er morgen terug geplaatst ? 1 of 2 ?

Liefs en veel succes morgen

Diane

Geplaatst

@Diana: 6 eitjes bevrucht, goed hoor! En dan nu op naar de tp!!:bf_new: En wat goed dat het zaad van je man nu beter is, ik hoop ook zo dat dat bij ons ook goed genoeg gaat zijn voor IVF.

@Diane: Bij jullie ook al beter zaad!!!!! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, misschien dat ik dat bij ons ook nog voor elkaar krijg. Wij zitten ook op de grens van IVF of ICSI. Zaad was de laatste IUI keer opeens 2.7 mln maar daarvoor was het 1.2 en 1.4. Dus ik hoop zo dat wij die steigende lijn vast kunnen houden.

@Keesje: Ik bedoelde dat wij hetzelfde LANGE protocol hebben ongeveer. En ik ben al een week deca aan het spuiten maar we lopen qua data niet gelijk op. Alleen de behandeling is wel ongeveer hetzelfde. Voor mijn gevoel erg lang en als ik dat hier zo lees dan gaat het bij veel dames hier stukken sneller.

Lfs Nathalie

Geplaatst

Hi Nathalie,

oooooh! Idd we zitten allebei vast aan het lange protocol. Lastig toch dat alle ziekenhuizen soms weer want anders doen.. dan lijkt onze lange protocol soms wat zinloos! en zeker zeer traag. Maar ja.. aan de andere kant doe ik ook wel goed mijn best om mijn verstand op nul zitten en helemaal te geloven dat wat we doen juist super nuttig is..

@ diana TOP resulataat! Nu maar hopen dat je (bijna) naamgenootje net zo'n goede "oogst" gaat hebben!

Groet!

Groetjes

Geplaatst

Hoi

Gezien mijn leeftijd plaatsen ze er maar 1 terug.

Hoeveel mijn man er had "zwemmen" weten we niet , maar toen ze alles voor ons op gang gingen zetten wilde ze bij hem gelijk testen en toen was er twijfel ivf of icsi. Bij het opwerken bleek het dus toch duidelijk goed genoeg voor ivf en wij zijn dan ook zeer blij met dit resultaat. Misschien was hij de 1e x zenuwachtig en was het daarom minder.

Diane ik duim morgen voor je!

Diana

Geplaatst

Ha Keesje,

Vandaag was ik bij onze geliefde Dr T. in het AMC, voor de uitgangsecho, er liggen volgens hem minstens 12 eitjes klaar...maar ik moet ook de volledige dosis spuiten, van 300 EH Menopur. (ik wilde ook minder, maar hij wees me fijntjes op mijn leeftijd....)

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Ja beter zaad bij mijn man, wij zijn samen gaan sporten, 2 keer per weer, zwemmen en fittnes, opletten met eten (gezond) weinig tot geen alcohol. Gezonder leven dus. Relaxen (dat leer je wel op vakantie 2 weken naar de Dominicaanse Republiek)

Weet niet of het daaraan ligt maar wie weet heeft het geholpen.

En zenuwachtig was hij wel, dit was de 1e ivf-icsi poging en hij moest ook nog naar een andere ziekenhuis om te leveren.

groetjes Diane

Geplaatst

Hi Nine,

Super dus 12! Geeft toch een fijne start!

Dus voor jouw gaat het Menopur starten vandaag beginnen.

Hoe doe jij dat met 300 eenheden mengen. De verpleegster had mij verteld dat die 4 ampulen best in 1 watertje gemengd kunnen worden. Maar soms twijffel ik of het te weinig water is. Ik wil niet eigenwijs zijn dus het zal wel kloppen maar ik dacht ik check even of ze jou hetzelfde verteld hebben.

Succes vanavond met spuiten!

Liefs!

Geplaatst

hoi diane top zeg het rusultaat! en wat fijn dat de punctie mee viel,

maakt ons allemaal toch een stuk minder zenuwachtig hier haha

ik moet maandag weer terug voor een meting

ben sinds eergister begonnen met de gonal f erbij :yeswink-1: hopen dat ze lekker goed groeien dan ben ik ook weer blij haha

Geplaatst

Hoi Kimmie,

Ja van de 8 eiblaasjes, 7 met eitje ! Ben er zeer blij mee.

NU morgen nog afwachten.

Maandag gaat het dus echt beginnen voor jou, spannend hoor !

Hou je ons op de hoogt ?

groetjes

Diane

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik lees dat iedereen nu echt in een spannende tijd zit... zal allemaal voor jullie duimen.

Nee, ze kunnen die andere 2 niet meer controleren. Het zit namelijk zo:

Na 3 dagen zijn de eitjes gedeeld naar 8 eicellen.. daarvan halen ze er 2 vanaf en die worden dan onderzocht in Maastricht. Nou was het zo dat er 1 van de 2 cellen een meisje aangaf en de andere een jongen, en dan spreken ze dus van afwijkend. Maar de dokter had nog gebeld, en ook al mochten er jongetjes terug geplaatst worden, dan waren ze nog niet goed. De deling is niet goed gegaan. Nou word het de volgende keer icsi.

Maar ik kan pas in april weer beginnen, echt kei balen......had ik niet verwacht, maar goed iedereen wil aan de beurt komen, en nu is het gewoon een drukke tijd.......

Ik ga zeker dit forum nog vaak bezoeken en lezen hoe het bij jullie gaat!

In ieder geval heel erg bedankt voor jullie steun!

Geplaatst

He Keesje,

Ja, ik ga zo maar eens aan de slag met de vier poedertjes menopur en anderhalf watertje... dat is wat de verpleegkundige mij vanmorgen vertelde.

Het was vanmorgen ook megadruk in het AMC... en ik kon niet zo snel een parkeerplaats vinden. Daardoor kwam ik 5 minuten te laat. Daar werd dus iets van gezegd!!! (terwijl ik ook wel eens een uur heb zitten wachten!)

Volgende week donderdag heb ik mijn volgende echo....

Heb je geen last van de menopur?

Liefs, Nine

Geplaatst

@ Moortje: Wat vervelend zeg!! En dan ook nog wachten tot april? Dat is wel heel erg lang. Zou je dan niet misschien naar een ander ziekenhuis over kunnen stappen? Bij ons zijn helemaal geen wachtlijsten.

@Nine: Minstens 12, dat is een goede start. En ze moeten niet zeuren over 5 minuten, alsof je zelf altijd precies op tijd aan de beurt bent. Bij ons is dat in ieder geval niet, komt maar zelden voor dat ik niet hoef te wachten. Maar goed, zet m op!

@Diane: Spannende dag voor jou, als ik eraan denk, krijg ik zelfs de zenuwen. Succes vandaag! En bij mijn vriend ligt het niet aan het ongezond leven, hij sport 3x per week en we leven eigenlijk best wel gezond. Of ja, kan altijd beter maar ze denken dat het komt doordat hij vroeger een operatie heeft gehad omdat een van zn zaadballen niet in was gedaald. Hmm, misschien moeten wij dan ook maar eens relaxen op de dominicaanse republiek :toothy10:

Sinds gistermiddag last gekregen van hoofdpijn, en wel zo erg dat ik heel slecht zie, super misselijk ben en eigenlijk alleen maar in bed wil liggen, heel diep onder de dekens. Maar goed, dat zit er niet in. Ik hoop niet dat dit van de deca komt want dan belooft het niet veel goeds.

Ga weer snel op de bank liggen.

Lfs Nathalie

Geplaatst

Pfff, wat een verhalen op moment...

@ Moortje, ben het met Nathalie eens. Wachten tot april duurt wel errug lang, maar goed... misschien ook een goede zaak om je lichaam even de tijd en rust te gunnen.

@ Diane, laat je nog even weten hoe het vandaag gegaan is?

@ Diana, hoeveel hebben ze er vandaag terug geplaatst?

Ik heb vanmorgen mijn 1e, echte FM gehad. Ik moet vanaf vandaag verder gaan met 200 eenheden Puregon ( ipv 150), want er groeiden maar 5 follikels.

Er lagen wel meer klaar en nu hopen we dat deze door de 200 eh mee gaan groeien.

Heb nu pas woensdag weer een FM en hopelijk liggen er dan meer follikels te wachten voor de punctie.

De grootste vandaag was 10 mm! Dus nog niet erg groot. Dus we wachten het weer af!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Net het telefoontje vanuit Zwolle.....

Van de 7 eitjes zijn er 6 bevrucht !!!!! goed he, ze waren erg tevreden over het resultaat. Maandag om 16.10 uur de terugplaatsing van 2 emmies!

Diana: ik doe je mooi na met de aantallen haha,

Nathalie, dat van die niet ingedaalde zaadballen heb ik wel eens vaker gelezen dat het invloed heeft op de hoeveelheid en kwaliteit van het zaad.

Nou goed nieuws voor ons vandaag, hopelijk slaat het aan maandag !

groetjes en een fijn weekend !

Diane

Geplaatst

Hoi diane,

Zou het dan toch ook een beetje aan onze naam liggen?

Vandaag de tp gehad. Nou dat stelt niets voor zeg. Het "eendenbekje" was wel een beetje gevoelig maar dat komt omdat ik nog steeds wel buikpijn hebt. Is normaal zei de arts.

Ik heb nu 1 emmie in mijn buik en er waren er 2 goed genoeg om in te vriezen. Zoals de arts het zei: jullie hebben gelukkig nog reserves.

Ik moet er echt om lachen hoor Diane, Zo gelijk gestart, zelfde aantal eicellen en nu ook zelfde aantal emmie's

S6 met de tp!

Ook alle andere meiden hier veel s6

Liefs

Diana

Geplaatst

Diane & Diana; jullie gaan zo mooi samen op, zorgen jullie ook voor dat jullie samen groene regels gaan schrijven??! Succes met wachten!

Moortje; wat ontzettend balen, april pas...

Ben sinds gisteren niet lekker; mijn weerstand verminderd eigenlijk altijd tijdens een poging. Heb ook 2 weken geleden de griepprik gehad dus daar zou het ook van kunnen komen. Dus nu zere keel, hoofd en oren. Lig wel, heerlijk verwend door mijn vrouw, op de bank met een dekentje en laptop op schoot!!!

Groetjes, Erika

Geplaatst

Moortje, oh wat balen zeg dat je pas in april verder kunt kan het echt niet eerder?

Diane & Diana, jullie lopen inderdaad erg mooi samen op en het is inderdaad wel grappig met al die zelfde aantallen.

Hopelijk is het dan ook voor jullie beide raak :)

Erika ook ik heb altijd minder weerstand in een poging en ook ik heb 10 dagen geleden een gripprik gehad en ik heb dan ook een aantal dagen met de zelfde klachten in bed gelegen en ik moet zeggen dat het met 4 dagen beter werd alleen heb ik u nog last van asma hopelijk gaat het snel over.

Verder gaat hiet alles goed ik heb nog weinig last van de deca, weten jullie eigenlijk of je in deze periode nog gewoon naar de saua?

Gr Chantal

Geplaatst

Hallo.

@ Sonja: we hopen ook dat ze beide blijven plakken !

@ Diana: het ligt vast aan onze namen, haha, mooi dat je reserves hebt, toch een

lekker idee.

@ Erika: hopelijk kunnen we wat groene regels berzorgen, we doen ons best !

@ Chantal: sauna zou ik niet aanraden, hebben ze mij op het ziekenhuis afgeraden,

ivm met de grote temperatuursverschillen. Vooral voor de man niet.

groetjes en een fijn weekend allemaal.

Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden