Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Diane, fijn dat het zo goed gaat! De punctie waarschijnlijk al over een week...spannend, hoor.

Ik wacht nog op mijn menstruatie...zucht. Ik hoop dat het morgen of overmorgen zover is.

@ Erika, uberkneusje ;-) hebben de hormonen een goede, slechte of wellicht geen invloed op jouw reuma?

Groetjes, Nine

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
hoi yasmine ik heb twee broertjes van zeven ( een tweeling ) ook gemaakt ( hihi wat klinkt dat stom zeg ) via de ivf ze zijn kern gezond,

mij hebben ze nog niets verteld over evt afwijkingen ik moet dindsdag weer naar het ziekenhuis zal het er dan even over hebben, maar als het inderdaad een groot risico is op afwijkingen dan ga ik zeker ook voor 1tje,

ben jij al aan de deca ? groetjes kim

Hallo Kim,

dat is wel fijn om te weten ze maakten me al bang dat het eventueel een vroeggeboorte zou kunnen worden of een afwijking kunnen hebben. in mijn omgeving zeggen ze ook gewoon doen joh hahahah niet op de riso's gaan letten want dan wat je wordt je helemaal gek.

me moeder heeft ook tweeling maar zijn op natuurlijk manier geboren en mijn oma had ook tweelingen dus wie weet wat het wordt.

ja vraag het maar even na inderdaad. wellicht zeggen ze bij jouw iets anders.

ik ben vandaag bezig met mijn 9e dag deca. ben vandaag wel ongi geworden helaas maar ik moet gewoon doorspuiten. tot 9 nov. heb ik een echo. en dan gaan we verder met de volgende stap. dus we zien het allemaal wel.

jij ook heel veel succes.

groetjes yas.

Geplaatst

Ging het de hele week goed, kreeg ik gister toch een hoofdpijn. Weet niet of het door het spuiten komt. Wel ben ik de laatste dagen meer moe, las dat meer meiden hier last van hadden. Maandag eindelijk weer een klein stapje verder, de uitgangsecho. Hopelijk is alles rustig en kan ik gaan starten me de Puregon.

Tobee je geeft ons goede moed dat niet iedereen de puctie erg pijnlijk vind. Hopelijk hebben wij ook allemaal zo'n goede "oogst".

Succes allemaal

Groetjes Linda

Geplaatst

hoi

Ik lees bij een aantal van jullie dat er ivm leeftijd 2 embryo's worden teruggeplaatst....ik ben 37 en bij was het advies om de eerst keer één terug te plaatsen, zou dat ook kunnen verschillen per ziekenhuis?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Heb net de Pregnyl weer in mijn buik gezet. Zondag heb ik de punctie.

Dit is de 2de ivf poging. Bij de eerste had ik 4 eitjes, waarvan er 3 bevrucht waren. Helaas ben ik draagster van de ziekte van Duchenne, dus mogen het alleen meisjes zijn. Helaas waren het 2 jongens, en van 1 konden ze het niet zeggen, dus helaas, geen terug plaatsing.

Deze keer heb ik 7 eitjes. Dus maar hopen dat het nu meisjes worden.

Ik wil iedereen succes wensen en hopen op een goede afloop....

Geplaatst

Succes voor morgen alvast Moortje! Hopelijk worden het een paar goede meiden. Nooit geweten dat ze dat bij de bevruchting al kunnen zien.

Spannend zeg!

Heel veel sterkte en wij zullen hier met z'n allen voor je duimen!!!

Geplaatst

Hoi Sonja,

Wat een lieve reactie!

Ik hoop ook op een goede afloop.

Tja, wat een techniek he tegenwoordig, ze worden bevrucht, dan moet je 3 dagen wachten ( totdat ze 3x gedeeld zijn) en wordt een deel van het eitje opgestuurd naar Maastricht. Dan gaan ze dus kijken of het meisjes of jongens zijn en worden ze weer terug geplaatst. En alleen als ze er 100% zeker van het geslacht zijn worden ze terug geplaatst. Dus we zijn al veel wezen winkelen... haha allemaal meisjes dingen.....

Geplaatst

@ Chantal: Volgens mij lopen wij redelijk gelijk op. Ik ben vandaag begonnen met de deca en heb de 17e de start echo. Altijd fijn om samen dingen te doorlopen

@Tobee: GOed hoor, punctie meegevallen!! Dat is fijn, geeft mij weer meer moed. En 15 eitjes, wooww. Nou maar hopen dat je geen last gaat krijgen van overstimulatie. Heel veel succes morgen bij de TP!

@Moortje: succes mmorgen bij de punctie. En ik hoop voor jullie dat het alleen maar meiden zijn deze keer :) Toch goed, dat de techniek zo ver is dat ze dit al zo snel kunnen zien!

@ Diane: 7 eiblaasjes, en volgende week de punctie. Spannend hoor! Kweek er snel nog maar een aantal bij!!

Verder heb ik vanavond de eerste deca spuit gezet. Op zich viel dat mee, moest ff duwen voordat de naald er doorschoot. DIkke huid zullen we maar zeggen. Maar het jeukt wel een beetje. Ik had een rode vlek maar die is alweer weg getrokken. Voor mijn gevoel is het nu pas echt begonnen! Op naar 17 voor de echo, duurt wel nog lang.

En ik heb bij een aantal van jullie gelezen over 1 of 2 terugplaatsen. Bij ons in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven wordt geadviseerd om er maar 1 terug te plaatsen maar de keuze is vrij. Wij hebben dus gekozen om er 2 terug te laten plaatsen. Dit omdat ze beide meer dan welkom zijn maar meer omdat dan voor ons de kans 2x zo groot is, dat er tenminste 1 blijkt plakken. Beetje krom uitgedrukt misschien. Maar goed, eerst maar eens zien of we wel goede eitjes geproduceerd gaan krijgen. Spannend allemaal!

Lfs Nathalie

Geplaatst

Moortje, Heel veel succes morgen ik ga ook duimen dat er een paar mooie meiden tussen zitten.

Tobee, heel veel succes morgen hopelijk is het een plakkertje.

Diane, wat spannend voor jullie de punctie komt nu dicht bij hebben ze al een idee welke dag ze denken het te worden?

Nathalie, Ik ben gisteren begonnen met de deca en wij moeten 20 nov pas voor een echo ( terminste mijn donor dan voor dat ze mag beginnen te stimuleren)

ik krijg alleen een echo om te kijken of het slijmvlies goed groeit en als dat zo dan wordt het voor ons echt spannend.

Ik heb eigenlijk geen probleem met het prikken maar ik ben eigenlijk wel gelijk misselijken weet niet of dit van de deca is hoor maar ben ook vanaf gisteren een beetje aan het hoesten en zo ( nu maar hopen dat ik niet ziek wordt)

Kuzz Chantal

Ik kreeg net een SMSje van mijn donor dat ze nu toch echt graag wil beginnen ondanks dat ze bang is voor naalden, vond dit zo lief.

Heeft iemand van jullie een idee wat ik haar kan geven ze wil eigenlijk niks hebben maar ik wil zo graag mijn dankbaarheid tonenik zeg het wel heel vaak dat ze een echte ENGEL is maarja voor mijn gevoel is dit niet genoeg.

Geplaatst

Oja bij ons wordt er 1 terug geplaatst ivm met de leeftijd wel zou bij ons het invriezen sneller gebeuren ondat er een donor bij betrokken is ook zullen ze apart ingevroren worden.

Onze gyn zegt beter 4 x1 als 2x2 volgens haar haden we dan meer kans.

Als wij hadden mogen kiezen hadden wij ook voor twee gekozen hoor ik weet niet goed waarom maar mijn gevoel geeft dat aan.

Kuzz

Geplaatst

Hey Chantal ik zie dat je uit Twente komt...zit jij toevallig ook in Enschede en is de terugplaatsing in Zwolle?? Bij mij plaatsen ze er ook 1 terug ivm leeftijd. De kans van slagen zou hoog zijn en als ze er dan 2 terugplaatsen heb ik grote kans op een tweeling...vind ik ook prima maar ja heb er geen keus in.

Ik heb nog zitten denken wat je haar kunt geven, maar dat is moeilijk...is zal nog even verder denken!

Nathalie: ik heb ook steeds aan de rechterkant een rode vlek...aan de linkerkant krijg ik die niet...heel raar.

Verder gaat hier alles goed...heb vrijwel geen klachtjes meer...was gisteren wat moe en had hoofdpijn maar dat heb ik nu niet meer...wel heb ik al 3 dagen last van mijn onderrug en dan voornamelijk links..zou dat ook een bijwerking kunnen zijn??

Ik gooi alles op de hormonen op dit moment haha

Geplaatst

Ha Mar,

Dat is dan wel weer een voordeel:cussing:dat je alles op de hormonen kunt gooien:laughing1:!

Pijn in mijn onderrug heb ik nog elke keer gehad, van de decapeptyl. Dat lijkt me dus wel een echte bijwerking...

Net als rode plekjes, eentje is bij mij de hele zomer blijven zitten.

Als je start met de puregon zullen de decaklachten wel verminderen.

Groetjes, Nine

Geplaatst

@Chantal: Okee dus jullie moeten nog langer wachten, pff ik vond 17 november al zo ver vooruit. Maar goed, ook die weken komen we wel door. En dat je donor een engel is, dat geloof ik graag. Ik zou alleen niet weten wat je haar zou moeten geven. En ik was ook meteen misselijk na het zetten van die spuit. Raar, ik dacht dat het kwam door de spanning omdat ik hier toch wel naar afgeteld had.

@Mar: Ik heb inderdaad vandaag de spuit aan de rechterkant gezet. Rode vlek en de jeuk is nu wel weg hoor. Ik ga het morgen eens aan de linkerkant proberen.

Ik lees dat veel van jullie niet zelf mogen beslissen of er 1 of 2 teruggeplaatst worden. Bij ons wordt echt alleen een advies gegeven en de keuze is aan ons. En ze adviseren ook 1 maar eigenwijs is ook wijs!

Lfs Nathalie

Geplaatst

Hoi Mar,

Ja wij komen wel uit Twente maar wij zijn niet in Enschede meer onder behandeling (wel geweest hoor).

In Enschede doen ze namelijk geen Eiceldonatie dus zijn wij door verwezen naar een ander ziekenhuis en onze keuze is gevallen op het UMC in Utrecht redelijk dichtbij en erg snel aan de beurd.

De andere optie voor ons was het AMC maar daar waren de wachttijden veel langer dus ja dan weet je het wel dan ga je daar heen waar je het eerste aan de beurd bent en ik had gelezen dat daar een vakbekwaamde Gyn werkt.

Geplaatst

Moortje; Succes met de punctie. Voor jullie komt er dus nog een extra spannend deel bij, selectie van de eicellen. Ik wist niet dat ze dit ook in NL deden. Dacht alleen in Belgie. Fijn dat dit soort technieken er zijn.

Ik ga heel hard voor jullie duimen voor meisjes!!!

Nine; helaas deze hormonen doen niet zoveel voor de reuma. Maar zwangerschapshormonen zouden dat wel kunnen doen! Die maken de banden rondom rug en bekken weker. Let's hope so!

Heb totaal geen bijwerkingen van de decapaptyl. Alleen die menstruatie nu; sjongejonge; dat lijkt af en toe op een minibevalling, zoveel krampen en verlies van stolsels! Grote schoonmaak daarbinnen!

En normaal gesproken heb ik er vrij weinig last van.

Ik ben deze keer trouwens ook 3 dagen eerder gaan menstrueren! Zou de acupunctuur toch zijn werk doen???

Groetjes, Erika

Geplaatst

Hoi Chantal,

De punctie is woensdag of donderdag, dat hoor ik maandag met de echo.

Ik lees dat bij jou maar 1 wordt teruggeplaats, en dat dit te maken heeft met de leeftijd. Wat is de grens dan dat ze er 1 terug plaasten. Wij krijgen er 2 teruggeplaatst, als alles goed is. Ben 41, we moesten daar wel allebei voor tekenen.

groetjes Diane

Geplaatst

Hallo Meiden,

Sorry dat ik niet eerder iets van me heb laten horen.. Echt super leuk al jullie reacties! :hello2: Ik ben namelijk heel erg zien geweest afgelopen dagen. :sick:Ze hebben zelf gesproken over een opname in het ziekenhuis...:crybaby2: Ik heb waarschijnlijk heel erg slecht gereageerd op de medicatie die ze me voor de punctie hebben gegeven. Ik had iets meer gekregen omdat mijn ene eierstok erg hoog lag en waarschijnlijk is dat helemaal verkeerd uitgepakt. Nu gaat het gelukkig al iets beter maar moet het nog wel heel erg rustig aan doen.

Ik heb vandaag wel de terugplaatsing gehad en daar zijn we heel erg blij mee! :yeswink-1: We hadden wel wat slechter nieuws gekregen dat er van de 15 eicellen er maar 3 bevrucht waren.. Toen we vandaag in het ziekenhuis kwamen bleek er toch nog 1 extra bevrucht te zijn maar er waren er 3 erg slecht gedeeld of erg gefragmenteerd. Gelukkig was er 1 goede 5 cellige over en die is dus teruggeplaatst. De arts zei dat hij daar tevreden over was en dat ik u net zoveel kans had als een ander om daar zwanger van te worden.. Dat is wel fijn! Maar ja 5 cellen... das zooo klein we kunnen ons bijna niet voorstellen dat ik daar zwanger van wordt... :dontknow: Zijn er misschien mensen die ons een hart onder de riem kunnen steken?? Want we hopen zo dat ons enige embryootje ons een goede kans geeft. :pray:

Nu maar wachten en hopen dan ons kleintje toch een klein plakkertje is!:binkybaby:

@ diane Wat spannend dat je punctie zo dichtbij komt!! Ik ga voor je duimen hoor!

Geplaatst

@ Diana. Ik hoorde vandaag in het ziekenhuis dat er 2 terug geplaatst mogen worden vanaf 36 jaar. Maar bij PGD mogen er 2 terug geplaatst worden vanaf 32 jaar....

Vandaag dus de punctie gehad. De vorige keer deed het helemaal niet pijn, maar deze keer wel... jeetje....maar goed het is voor een goed doel zal ik maar zeggen. Mijn mannetje verwent me goed dus dat scheelt haha.

We hebben er 6 geoogst, dus nu maar hopen dat het in ieder geval 1 meisje is...Donderdag zou dan de terug plaatsing zijn...

En voor iedereen duim ik hier!

Geplaatst

Spannend hoor Moortje, we blijven voor je duimen! 6 kansen, daar zou toch wel een meisje bij moeten zitten!!

De punctie was dit keer dus niet geheel pijnloos voor je, jammer, maar ja... we weten waar we het voor doen.

Geplaatst

Heb een paar dagen "gemist" zat niet echt lekker in mijn vel...zit al vanaf donderdag om mijn anders zo keurig elke 28/29 ni inmiddels dagen menstruatie te wachten, ...maar goed! als ik zo naar jou verhaal kijk Tobee...dan mag ik niet klagen!

ik ga maar eens op mijn gemak een paar dagen doorlezen!

@tobee, heel veel succes met die twee te lange weken

@ moortje ik hoop mee op een meisje voor je!

@ diane succes met de punctie

Groetjes spaatje

Geplaatst

Geeft niks Spaatje, door de decap. kan je menstruatie wat langer wegblijven. Ik ben het ook 4 dagen later geworden.

Maar iig fijn dat je er weer bent !!

Geplaatst

@ Sonja, Thanks! stom dat daar niets over in de bijsluiter staat zeg! grrr maar ik had hier idd, al zoiets gelezen dus afwachten maar! hoe gaat het met jou?

Groetjes

Geplaatst

Hier is het rustig, heb morgen de 1e echo en begin morgenavond met het spuiten van Puregon. Dus het stimuleren van de eitjes kan beginnen!

Het wordt steeds spannender vind ik hoor.

Geplaatst

@ Moortje, wat spannend voor jullie! Hopen dat er minimaal 3 meisjes bij zitten!!

Vandaag mijn 43e verjaardag gevierd...de laatste visite net de deur uit, de hele dag lopen rennen... en net gelukkig ongesteld geworden! Hiephoi, dan krijg ik donderdag de 1e FM en kan ik beginnen met de Menopur!

Deze keer heeft de decapeptyl niet mijn menstruatie uitgesteld, dat was bij de vorige ICSI's wel het geval, zelfs 10 dagen.

Dus dames, maak je geen zorgen, de deca kan de boel wat vertragen...

Groetjes Nine

Geplaatst

Suus, ik heb veel positieve verhalen gehoord over 5-celligen die uitgegroeid zijn tot een prachtige baby!

Ik wens je veel succes toe in de wachtweken.

Liefs, Nine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden