Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hahaha..grappig.. misschien moeten we allemaal een rode roos opspelten..

Het nadeel van de cyste was dat ik een week langer alleen deca moest spuiten. Nu hoop ik vooral dat ik meteen door mag en niet een week in de vertraging ga..

De reden dat ik Menopur ga spuiten is de lage hoeveelheid bevruchtingen bij IVF 1. Ik had de vorige keer 8 eitjes en maar 1 matig embryotje. Dus deze keer is ICSI icm Menopur geadviseerd. Menopur omdat volgens dr. T de kwaliteit van de eitjes net iets beter zou worden.. wie weet. Zaad is bij ons namelijk niet het probleem en ben nog relatief jong volgens het AMC (32 jr) dus ben weet eigenlijk niet waarom de bevruchting tegenviel.. toch vind ik het wel prettig dat we nu heel iets anders proberen ( de vorige keer was het IVF en puregon).

Groetjes

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ spaatje en erika: dankje wel, jullie horen de resultaten nog

@ keesje: ja vanavond pregnyl en morgen heelrijk spuitvrij!

groetjes Diane

Geplaatst

hallo daar ben ik weer sorry was niet echt meer op het forum geweest heb het een beetje druk gehad met van alles en nog wat haha

vanmorgen ben ik weer in het zh geweest voor een fm alles zag er goed uit !! Morgen mag ik beginnen met gonal

vanavond nog alleen deca en vanaf morgen avond deca aan de ene kant en gonal aan de andere kant,

slijm was ook mooi dun zei ze ...

en maandag moet ik weer terug voor een echo om te kijken, nou gaat het eindelijk een beetje opschieten voor mijn gevoel, ben wel zenuwachtig voor de punctie!

maar gelukkig is die gewoon in mijn eigen ziekenhuis en niet in lumc zoals afgespoken :D

diane voor jou gaat het helemaal lekker opschieten he, wens je alvast heeeeeel veel succes !! en de rest ook natuurlijk ;)

Geplaatst

Kimmie,

Het gaat nu echt voor je beginnen !!!

succes met het spuiten.

ja het schiet op voor mij... ik hou jullie op de hoogte.

groetjes Diane

Geplaatst

Keesje, spannend voor morgen. Hopen dat je cyste vrij bent en mag gaan beginnen met stimuleren.

Ik moet zat. heen en dan weet ik ook hoeveel er 'klaar liggen'. Spannend, mijn gyn zei dat ik op z'n vroegst maandag a.s. de punctie heb. Pffff, nou dat vind ik al heel snel.

Maar zaterdag weet ik vast meer.

Ik ben trouwens alleen in het AMC met de punctie en tp. De FM's heb ik in mijn eigen ziekenhuis.

Groetjes

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wel grappig ja, zat van de week ook al zo wie zal er ook op het forum zitten? hihi. Ik ben bij het UMC.

Diane, ik zal aan je denken donderdag! zet m op haha.

Hier is het ff rustig, ben nog aan het bijkomen van de (rot) punctie en verder alleen maar afwachten. Morgen krijg ik te horen hoeveel eitjes er bevrucht zijn en dan zou donderdag de terug plaatsing zijn... als het meisjes zijn....pfffffffff ben nu wel zenuwachtig, heb al 10 kaarsen aangestoken en denk steeds please... kom op meiden haha.

Effe vraagje hebben jullie ook zo'n moeite met Utrogestan? Ik vind dat zo vreselijk die witte pilletjes.....

Geplaatst

@Keesje hopelijk heb je morgen geen cyste. Misschien is hij wel klener geworden t.o.v. de vorige keer. Waarom moet je een week langer Deca spuiten als er een cyste zit? Bij andere dames lees ik dat alles gewoon door kan gaan, maar de punctie is langer duurt.

@Sonja succes met de fm a.s. zaterdag.

@Kimmie jij gaat ook al de goede kant op. Morgen 2 spuiten per dag zetten. heb je er veel last van?

@Diane succes met de Pregnyl en natuurlijk ook voor morgen. Dat ze alle follikels goed kunnen aanprikken en er veel eitjes zijn.

@Mirthe wat fijn dat je weinig tot geen last hebt van de hormonen, de eerste Puregon spuit is gezet. Wanneer heb je de 1e fm?

Ik heb helaas nog steeds last van hoofdpijn en ben erg moe. Hopelijk wordt dat vanaf morgen minder, omdat ik dan start met de Puregon. Ik heb (nog) geen blauwe plekjes op mijn buik.

Succes allemaal.

Groetjes Linda

Geplaatst

Haha, AMC-girls! Ik ga vrijdag pas voor het eerst en na week zal ik pas om de dag hoeven...ik zal ook goed om me heen kijken als ik daar zit te wachten...

zou zij misschien....zijn??!

Moortje, ik hoop mee op veel XX-embryo's. Kom maar even lekker bij van de punctie.

Diane, veel succes morgen!

Groetjes, Nine

Geplaatst

@ lindaj

ja komt steeds dichterbij nu gelukkig !! haha

nee valt wel mee hoor het spuiten gaat allemaal goed heb wel moeite met de botte naaldjes van de deca maarja het is niet anders

en morgen de gonal erbij ben benieuw !!

ik liep de hele week al hard te schreeuwen dat ik helemaal geen bijwerkingen heb van de deca ( behalve dat ik wat moeier ben dan normaal... ), tot vanavond KNALLENDE KOPPIJN echt niet normaal

zo maar lekker een ibrufennetje nemen en me bedje in :bye::bye::bye:

Geplaatst

Zo, ik heb al gezien dat als ik niet elke dag tijd heb om hier mee te lezen, ik gewoon aantekeningen moet maken om op iedereen te kunnen reageren en met iedereen te kunnen meeleven. Maar ik vind het wel echt fijn om hier mee te kunnen lezen. Alleen de meesten zijn al net iets verder, ik ben nl de 31e pas begonnen met de decapeptyl en het duurt nog zo lang allemaal. Ben een beetje ongeduldig geloof ik.

@ Toobee: Balen dat je zo ziek bent geweest van de medicatie maar gelukkig heeft het geen invloed gehad op je tp. En 1 kans is beter dan geen! Dat jullie 5-cellig (is inmiddels vast al veel meer)emmytje maar lekker mag blijven plakken.

@ Moortje: 6 eitjes en dan nu spannend natuurlijk. Kan het me helemaal voorstellen. Wanneer hoor je dan of en hoeveel er teruggeplaatst worden, morgen pas? Wat moeten dat een slopende dagen zijn.

@ Sonja: Succes zaterdag bij je FM, dat je maar een mooie eierhandel hebt opgestart!!

@ Nine: Mag ik jou alsnog van harte feliciteren met je verjaardag!! Wel balen zeg dat je een dag moet wachten voor je terecht kunt.

@ Diane: Zo snel als je mij op het lijstje heb geplaatst, heb je me er ook weer afgeknikkerd ;) Donderdag al punctie, dat gaat snel. Heel veel sterkte en dat de punctie mee mag vallen en de oogst groot mag zijn. Ik hou het in de gaten hoe het is gegaan.

@ Linda: Volgende week al FM, wat gaat dat snel. Ik zou willen dat wij al zover waren. Dat er maar veel eitjes mogen groeien!

@ Erika en Kimmie: allebei maandag FM, spannend!!! Ik duim voor jullie eitjes.

@ Keesje: spannend morgen echo!

Ik blijf me verbazen over al die verschillende behandelmethodes. Sommige hoeven maar kort ook de puregon of gonal-f te spuiten. Mij is verteld dat het gemiddeld 2 wk nodig is. Maar goed, zo ver is het bij ons dus nog niet. Nu pas aan de decapeptyl, spuiten gaat wel goed. Krijg alleen een rood jeukend vlekje maar dat trekt snel weg. En verder ben ik een mooie stippelllijn op navelhoogte aan het maken ;) En verder ook nog geen bijwerkingen, alleen een beetje moe. Maar ik ben dan ook erg druk geweest vandaar dat ik zo weinig tijd heb gehad om hier mee te lezen. Maar nu ga ik het bijhouden, desnoods onder werktijd.

You go girls, dit jaar allemaal nog zwanger lijkt me een mooi motto!!

Lfs Nathalie

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou de pregnylspuit is gezet gisterenavond, maar dat had nog heel wat voeten in aarde......

Een half uurtje voor ik de spuit moest nemen de pregnyl uit de koelkast gehaald.

Kunnen de ampullen mooi op temperatuur komen.

Tot mijn schrik kom ik er achter dat ik van de apotheek geen spuitjes heb meegekregen......

Dus de apotheek gebeld om te horen welke apotheek dienst had, gelukkig die in het ziekenhuis, dat is maar 10 minuutjes rijden. Dus hup in de auto naar het ziekenhuis en daar lagen de spuitjes al klaar. De pregnyl meegenomen zodat ik daar ter plekke kon spuiten (in het invalidentoilet...) anders kwam ik met het tijdstip van het spuiten in de knoei.....

Pfff een heel gedoe hoor. Ga de apotheek er nog wel op aanspreken dat de spuitjes er niet bij zaten. Had het zelf natuurlijk ook na moeten kijken.

Nahja, dat weet ik nu voor een evt. volgende keer....

Een heel verhaal, maar het is gelukt. En vandaag niets spuiten en een rustdagje.

Op naar de punctie van morgen!

groetjes Diane

Geplaatst

Aarghh Diane, wat een stress, zeg, zo op de late avond! Gelukkig dat er nog apotheken avonddienst hebben.

Maar wel slordig, hoor van de apotheek, ik zou ze er zeker op aanspreken.

Nathalie, ja, moeilijk, he, dat wachten. Al met al duurt zo'n traject met alles er op en er aan toch zo'n zes weken.... en elke dag extra is er een te lang.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Ahhhh Diane, wat een stress zeg. Dat is inderdaad niet goed van de apotheek, en je krijgt zoveel spuiten mee dat je natuurlijk ook niet alles gaat controleren. Heb ik ook niet gedaan! Maar goed dat het nog allemaal op tijd is gelukt en dan vandaag lekker RUST!! Op naar morgen...

@ Nine: Ja al met al ben ik nu al 3,5 week geleden begonnen met het slikken van de pil, 17e pas de 1e echo, dus al met al zal het ongeveer 8 weken duren. Grrrrrr... maar geduld is een schone zaak of zoiets. Nou ja, kan alleen maar hopen dat deze behandeling meteen kassa is!!

Lfs Nathalie

Geplaatst

Hi Dames,

bedankt voor het meeleven! En... het heeft geholpen hoor al die postieve energie van dit forum! Een goede uitgangsecho. Geen cyste en er liggen ca. 15 eitje klaar. Dat is natuurlijk geen garantie dat ze allemaal gaan meegroeien maar toch...! De vorige keer lagen er bij de 1e echo 8 klaar dus heb toch het idee dat ik het 'beter' doe nu.

Verder heb ik uitleg gekregen over de Menopur. Heb andere spuiten van het AMC gekregen zodat de 300 eenheden alsnog in 1 spuit passen. Ik weer blij want ik dacht echt even dat ik nu 3 spuiten zou moeten gaan zetten.

@ lindaJ. De vorige keer had ik een cyste van 2,5 cm. Het AMC gaf toen aan dat ze wilde dat deze kleiner zou worden daarom moest ik een weekje doorspuiten. Meestal loopt het bloed er met tijd gewoon weer uit. Als dat niet was gebeurd dan hadden ze hem aangeprikt dmv een tussentijdse punctie. Gelukkig was de cyste toen na een week gekrompen naar 1,5 cm. Dit werd gewoon geaccepteerd en toen kon ik door. Het AMC gaf als reden op dat 2,5 cm de groei van goede folikels kan tegenhouden doordat deze teveel ruimte inneemt?!

Maar gelukkig heb ik me hier deze keer dus voor niets druk over gemaakt! Ik was cyste vrij!

@Sonja81. Jeetje op zijn vroegst maandag al Punctie.. Wauw dat zou snel zijn!

@Moortje34 Spannend voor jou vandaag! Ik ben benieuwd hoeveel eitjes er bevrucht zijn!

@Nathalie80. Wat wordt er veel geschreven idd op dit onderwerp. Lief dat je het zo bijhoudt!

@diane180. Wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat je even een hartverzakking hebt gekregen.. Maar het goede nieuws.. Je laatste spuit is gezet!

@nine. Nog 2 dagen en dan ben jij ook aan de beurt! Het was overigens vanochtend erg druk op het AMC.

@kimmie. Ik hoop dat je alnog lekker hebt kunnen slapen. En dat de hoofdpijn minder is!

Nou, dat was het weer! Ik ben helemaal blij met deze soepele start en heb nu weer een super goed gevoel over deze poging! Deze gaat het worden!:thumbup:

Liefs!

Geplaatst

@ LindaJ, ik heb dinsdag 10 nov. de eerste FM. Vorige keer moest ik nog voor 3 FM terug komen. Toen hoefde ik maar 125 eenheden puregon te spuiten. Omdat ik toen bijna geen follikels had, moet ik nu max. 250 eenheden spuiten. Hoop dat dat verschil gaat opleveren. Zou toch mooi zijn dat we deze keer een aantal cryo's kunnen creeeren.

Heb overigens vandaag wel last van hoofdpijn. Weet niet of dat dat door de hormonen komt, maar zou een teken kunnen zijn.

Is het een idee dat we bij ons lijstje zetten wie waar in behandeling is? Zit nl. ook wel om me heen te kijken als ik in de wachtkamer zit. Zo van........zou hier nu ook iemand zitten die op het forum meeschrijft?

Ik zal in ieder geval wel een lijstje maken, en wie het wil invullen vult het in en anders niet.

@Diane Heel veel succes morgen!!!!

Liefs Mirthe

Geplaatst

:ky:

Diane 180 : 12 oktober, 2 nov FM/P 5 november

Keesje: 19 oktober ICSI / 4-11 Uit-Echo / Menopur

Erika: 21 oktober /menopur /3-11 uit-echo / 9-11 1e FM

Jackie: 21 oktober

LindaJ: 21 oktober / 4-11 start puregon / 11-11 1e FM

Spaatje: 22 oktober ivf/icsi

Sonja 81: 22 oktober

Hellen: 22 oktober

Mirthe: MCL/UMCG 22 oktober / 3-11 start puregon / 10-11 1e FM

Nine 24 oktober / 6 -11 Uit-echo / Menopur

Mar2809: 24 oktober / 5-11 uit-echo

yasmine: 22 oktober ivf 1e keer

@ Erika, het is idd vreemd dat de data zo verschillen per ziekenhuis. Maar wat houdt een uitgangsecho in? Want die heb ik niet.

(hoop dat iedereen nog op het lijstje staat, anders graag zelf even toevoegen :active:)

Mirthe

Geplaatst

Nathalie: Catharina/31 oktober Decapaptyl/ 17-11 start echo

ZO ik heb mezelf weer even op het lijstje gezet en ik ben in behandeling bij het Catharinaziekenhuis in Eindhoven maar volgens mij zijn hier maar weinig mensen uit het zuiden van het land. Maar maakt niet uit, net zo gezellig!

@Keesje: 15 eitjes toe maar! You go girl, laat ze maar allemaal uitgroeien tot mooie struisvogeleitjes. Dat gevoel heb ik altijd als ik die grote zwarte vlekken zie op het scherm ;)

@ Mirthe: Vandaag de 5e dag decapeptyl, en vanmorgen mn eerste opvlieger gehad, pffff. Vandaag ook een beetje hoofdpijn, of ja wazig in mn hoofd, kan me moeilijk concentreren op mn werk (misschien moet ik minder op het forum lezen hihi).

Knuf Nathalie

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Wat een verhalen allemaal weer.. Het is gewoon niet bij te lezen :icon_study: hihi

@ Diane 180: Wat een verhaal.. Ik zou echt een hartverzakking hebben gekregen zeg! Wat een geluk dat je e toch nog gevonden hebt!:ky: Heel veel succes met je punctie!!!

@ Moortje 34: Wat vervelend zeg dat je punctie zo vervelend is geweest.. Hoe voel je je nu ? Alweer wat beter? Ik hoop voor je dat je veel bevruchtingen hebt en heeeeeeel veel meisjes!:hello2:

@ Linda J: Balen dat je je niet zo lekker voelt.. Je leest wel vaker dat als je begint met stimuleren dat het beter gaat.. Was bij mij wat betreft mijn hoofdpijn wel zo.. Ik ga voor je duimen!:good1:

@ Nathalie 80: Fijn dat je niet veel bijwerkingen hebt! Ik had ook zo'n vervelend rood jeukend plekje na het spuiten.. Ik koelde het wel eens met een potje uit de koelkast dat wilde nog wel eens helpen.Misschien dat je er wat aan hebt??? :dontknow:

@ Mirthe: Ik heb dat ook steeds als ik in het ziekenhuis ben.. Het zou toch zo kunnen dat je in de wachtkamer zit met iemand waar je lekker mee hebt zitten kletsen! Lijkt mij een leuk idee zo'n lijstje!!

Hier gaat het verder steeds een beetje beter. De krampjes die ik eerder had zijn bijna weg dus ik denk da mijn eierstokken en baarmoeder weer tot rust zijn gekomen na al het "gerommel". Verder voel ik helemaal niets.. Zo gek dat ik misschien wel zwanger zou kunnen zijn...

Wel heb ik onwijs last van obstipatie, zo vervelend.. :pain: Ik kon gewoon niet naar de wc.. Heb het ziekenhuis toen maar gebeld en een fles lactulose gekregen... Nu maar hopen dat het werkt... Zijn er meer mensen met dit probleem? Ze zeiden dat dit van die (heeel vieze :sad1: ) balletjes komt.

Toobee(suus): LUMC 14-10 start 1e ivf/ tp 1-11/ 13-11 zwangerschapstest :pray:

Geplaatst

Toobee(suus): LUMC 14-10 start 1e ivf/ tp 1-11/ 13-11 zwangerschapstest

Nathalie: Catharina/ 31-10 start deca/ 17-11 start echo

Ik weet niet of het een hint is maar ik word iedere keer weer van het lijstje gemikt :dontknow: Ik heb mezelf maar weer toegevoegd :notworthy:.

@ Tobee: goed dat je een rustig gevoel hebt. Wie weet!!!! Nu aftellen naar de 13e dan mag je testen. Ga je dat volhouden??

Lfs Nathalie

Geplaatst

@ nathalie80: misschien een voorbode dat je van het lijstje wordt gehaald, hopelijk schuif je door naar het zwangerenbankje!

(ik zal je de volgende keer in ieder geval in de gaten houden zodat je niet van dit bankje afrolt)

Ja die bolletjes zijn niet een pretje! Maar goed, alles voor een goed einddoel.

Geplaatst

@ nathalie 80: Tsja ik weet het niet... :dontknow:Das nog best lang wachten.. Ik voel me nu rustig maar dat veranderd soms per uur. Dan maak ik me weer enorme zorgen dat het mis zal gaan. Ik heb nu bijvoorbeeld erg last van mijn onderrug en ben nu weer bang dat het is zal gaan... :sweat: Al is dat nog erg vroeg op wachtdag 3... Ik las net op het wachtbankje november dat er iemand al ongi is geworden op dag 7! Nu maak ik me weer onwijs zorgen dat mij dat ook zal overkomen.

Hebben jullie dat ook meiden?? Ik dacht eerst dat je niet ongi kon worden de 1e week maar nu ik dat lees ..........

Geplaatst

@Mirthe: Daar doe ik het voor! Een zwaar goede reden! :D

@ Toobee: Maak je aub niet te druk want teveel stress is niet goed. Probeer jezelf bezig te houden is de enige tip die ik je kan geven. Dat heb ik wel geleerd in de wachtweken van mijn 4 IUI-pogingen. ZOlang je bezig blijft heb je geen tijd om na te denken. En het komt vast helemaal goed, die kleine uk blijft gewoon plakken!!!!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Keesje:ICSI / AMC / 19 oktober / 4-11 Uit-Echo menopur/ 10-11 1e echo/

@ Mirthe. Bij mij houdt een uitgangsecho in de eerste echo om te kijken of je doorkan. De afgelopen weken heb ik deca gespoten om alles stil te leggen. Bij het AMC hebben ze dan 5 dagen na je ongesteldheid een uitgangsecho om te volgende dingen te bekijken:

1. aanwezigheid cystes

2. aantal eitjes dat klaarligen (en dus nog niet aan het groeien )

3. dikte van de baarmoedermond (? weet niet zeker maar ze meten iets op)

Als dat allemaal goed is mag je het "hormoon" (puregon of menopur Of..) gaan spuiten om de eitjes te laten groeien.

Maar ook dit is weer overal anders. Het AMC hanteert overigens het lange protocol.

Ik zie dat jij gisteren bent begonnen met Puregon. Aan je vraag kan ik waarschijnlijk afleiden dat jij dus niet eerst een echo moet hebben? Heb jij het korte protcol.

@ LindJ. Veel succes vandaag met de eerste spuit puregon vanavond!

@ Toobee.. Sterkte! Niet te veel piekeren...! (maar ja.. soms is dat juist lastig..toch proberen om niet te doen)

Groeten!

Geplaatst

onvoorstelbaar Nathalie, je wordt idd steeds van het lijstje geknikkerd.

ik zet je er even bij !

Toobee(suus): LUMC 14-10 start 1e ivf/ tp 1-11/ 13-11 zwangerschapstest

Nathalie: Catharina/ 31-10 start deca/ 17-11 start echo

groetjes Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden