Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

pffff gelukkig gistere de laatste deca gezet nu alleen nog maar gonal f spuiten,

morgen ochtend weer naar het ziekenhuis voor een meting

ben zoo benieuwd !!

en zuo blij dat ik klaar ben met de deca jeetje wat een verschil zeg de naalden van deca en de naalden van de gonal f

zo moest ik even kwijt hahahaha

dames succes allemaal !!!

Diane hoe is het trouwens met jou ? Nogsteeds nergens last van na de puntcie ?

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Kimmie,

Weet je zeker dat je mag stoppen met de deca???! Ik ben met mijn 3e ICSI bezig en het ziekenhuis heeft me met klem gezegd dat ik niet met de deca mag stoppen tijdens het stimuleren. Dit om een voortijdige eisprong te voorkomen.

Ik wil je niet ongerust maken hoor en misschien hebben andere ziekenhuizen weer andere protocollen. maar vraag t anders nog even na?

Groetjes, Nine

Geplaatst

He Caroline,

Nou, dat schiet ook weer lekker op voor jou, rond 24 november! En ja, ik zou deze keer ook zo graag cryo's willen....

Wat hebben we anders aan die hoeveelheid eieren:dry:?

Groetjes, Nine

Geplaatst

hoi nine,

toevallig heb ik donderdag het ziekenhuis gebeld omdat ik zag dat ik nog maar deca had tot zaterdag

was helemaal in paniek haha

maar het was goed want ik heb 14 spuitjes deca gezet was de 25e begonnen,

hoef nu alleen maar door te gaan met de gonal f pen

morgen ochtend moet ik naar het ziekenhuis en dan zal ik het voor de zekerheid nog even vragen

hoeveel deca spuitjes had jij ? groetjes kim

Geplaatst

Hoi Kim,

Ik moet de deca blijven doorspuiten tot aan de punctie (of liever gezegd tot aan de pregnylinjectie voor de punctie)

Dat doorspuiten van de deca voorkomt een natuurlijke eisprong. De punctie kan dan altijd doorgaan.

Maar wellicht doen ze het in jouw ziekenhuis toch anders! (en dan is weer prettig voor jou, want die deca is best vervelend, he, met al die bijwerkingen, ik heb gewoon koppijn tot aan de punctie!)

Veel succes, Kim!

X Nine

Geplaatst

hoi,

ik heb eigenlijk weinig last van bijwerkingen alleen ben ik wat moeier dan normaal

maar verder ben ik niet echt saggo geweest en hoofdpijn heb ik maar 1 avondje gehad gelukkig,

zat laatst op het forum te lezen maar iedereen moet ook een andere tijd beginnen met de deca he, ik moest beginnen op mijn eerste menstruatie dag was dat bij jou ook zo ?

hoeveel dagen moet jij intotaal deca prikken ( of ongeveer )

Geplaatst

Op dag 23 van mijn cyclus ben ik gestart met deca, op dag 29 ongesteld geworden en op dag 5 begonnen met Menopur (de vorige keren trouwens Gonal-F), ik ben nu drie dagen aan het spuiten met de menopur en de deca moet ik er gewoon naast spuiten.

Al met al zal ik ruim drie weken deca spuiten...(en Menopur een dag of 10).

Dit is het lange protocol, dat wordt standaard gehanteerd in het AMC

Geplaatst

Voor Diane en Diana is het duimen draaien nu begonnen! Succes dames in deze spannende wachtperiode.

Hi Nine, je vroeg of ik bijwerkingen heb van de Memopur. Lastig. Ik heb vooral snachts last van opvliegers en overdag soms last van hoofdpijn. Maar dat is volgens mij de Deca. Van de menopur heb ik soms een steekje in mijn lies. Ik hoop nu maar dat dat betekend dat het deze keer goed aan het groeien is. Daarnaast ben ik deze keer iets zwaarmoediger. De eerste poding vond ik het allemaal prima, 100% meevallen, weinig klachten.. en deze keer (met menopur) gaat het nog steeds prima maar ben gewoon eerder emotioneel en ietsje zwaarmoediger. Ik weet niet of dat door de hormonen komt of dat de teleurstelling misschien van het mislukken van poging 1.

Voor alle dames. Ik hoop dat iedereen lekker aan het spuiten is en dat de eitjes goed aan het groeien zijn!

Groet!

Geplaatst

@ Diane: succes met de TP vandaag!

@ Keesje, ja steekjes in je lies is een goed teken! Dit weet ik van mijn acupuncturiste (waar ik overigens deze 3e poging geen gebruik meer van maak) die zette naaldjes in mijn liezen, omdat daar de aanprikpunten voor de eierstokken zitten.

Ik voel nu trouwens ook mijn liezen.

En ook raar: ik ben een beetje gaan bloeden, na de 3e menopur, heb ook lichte menstruatiekrampen (terwijl ik echt niet meer ongesteld was)

Hmm, zwaarmoedigheid kan wel kloppen, maar ligt wellicht ook aan de tijd van het jaar...??

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hallo meiden,

Vandaag de dag van de terugplaatsing !

Vanmiddag om 16.10 uur is het zover. Dus op naar Zwolle.

Flink in de weer met die "fijne" bolletjes, wat een geknoei, maar voor een goed doel.

@ Kimmie: na de punctie geen last gehad, geen pijn enzo, alleen wat meer moe.

@ Keesje: duimen blijven draaien voor ons hoor !

@ Nine: dankje, spannend weer.

groetjes

Diane

Geplaatst

Hey Diana,

Hoe is het met je ? Hoe voel je je na de terugplaatsing ???

Ben benieuwd hoe het met je gaat ?

Liefs, Diane

Geplaatst

Hi,

Ik heb het lijstje maar weer eens naar voor gehaald! Ik heb de lijst niet voor iedereen aangevuld met nieuwe info..(behalve Diane want dat was een inkoppertje!) enne Nathalie deze keer sta je er nog op!

@ erika: ben erg benieuwd hoe je 1e echo is gegaan vandaag? Laat even horen?

@ Diane. Spannend idee... straks heb je 2 emmies "on board". Wauw!

@ nine. Idd appart dat je weer bloedverlies hebt gehad. Ik heb dat niet maar heb wel eigenlijk bijna een week langer dan normaal nog bruin verlies. Nu is dat gelukkig over.

Maar bij jou is het dus wel gestopt.

Ik denk dat je gelijk hebt en dat het ook aan de tijd van het jaar kan liggen...

@ Tobee... Spannend voor jou is het echt aftellen. Of heb je nu al eerder getest!?

@ Pieneke. Jij bent ook al weer bijna aan de beurt voor de eerste echo. Ik heb geen ervaring met Cyro's dus weer niet precies wat ze gaan bekijken bij de eerste echo? Ook de eitjes? Wil je ook op ons lijstje?

@ kimmie. Veel succes straks bij de echo. Ik hoop dat ze er goed bijliggen! Mag je idd nu al stoppen met de deca? Heerlijk lijkt me dat!

Groetjes!

:ky:

Diane 180 : 12 oktober, 2 nov FM/P 5 november / TP 9-11

Keesje: 19 oktober ICSI / 4-11 Uit-Echo / Menopur/ 10-11 echo

Erika: 21 oktober /menopur /3-11 uit-echo / 9-11 1e FM

Jackie: 21 oktober

LindaJ: 21 oktober / 4-11 start puregon / 11-11 1e FM

Spaatje: ASZ/EMC/start deca22 oktober/ uit-echo 10nov/

Sonja 81: 22 oktober

Hellen: 22 oktober

Mirthe: MCL/UMCG 22 oktober / 3-11 start puregon / 10-11 1e FM

Nine 24 oktober / 6 -11 Uit-echo / Menopur

Mar2809: 24 oktober / 5-11 uit-echo

Kimmie: 25 oktober - 9-11 2e echo.

yasmine: 22 oktober ivf 1e keer

Toobee(suus): LUMC 14-10 start 1e ivf/ tp 1-11/ 13-11 zwangerschapstest

Nathalie: Catharina/ 31-10 start deca/ 17-11 start echo

Geplaatst

Hoi Diane,

Nou nu 2 dagen na de tp heb ik nog steeds buikpijn. Heb dit zaterdag wel nagevraagd of dit normaal is. Als je wat gevoeliger bent kan je de pijn wat langer voelen. Misschien komt dit ook omdat ik endometriose heb??

Een stukje lopen is ook slopend ben echt bekaf daarna. Is dit ook herkenbaar voor jullie?

Ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat met de tp. Wij konden niet meekijken zoals dat in sommge zh wel kan. En ik weet ook niet wat voor kwaliteit onze emmie was maar daar maak ik me niet druk over als het niet goed zou zijn plaatsen ze m ook niet terug denk ik dan.

Meiden s6 weer allemaal

Groetjes

Diana

wd 2

Geplaatst

Hoi Diana,

Ben benieuwd of we dan mee kunnen kijken met de tp in Zwolle....

Moe ben ik wel eerder, met tv kijken of bankhangen is het soms moeilijk de oogjes open te houden. Verder weinig last, alleen een drukkend gevoel op de buik, is wel veel minder geworden en beetje last van obstipatie.

De rode vlekken zijn ook zo goed als weg.

Moet je nu nog steeds die witte bolletjes blijven gebruiken? En ook foliumzuur....

Hoe zit het met wat je wel en niet moet doen, en wat moet je nu juist laten...?

Vanmiddag om 16.10 uur is de terugplaatsing, een hele spannende stap.

Liefs en laat guus blijven plakken !

Diane

Geplaatst

@Kimmie: Echt raar dat jij al mag stoppen met de deca. Ik moet die net als Nine doorspuiten tot aan de Ovitrelle/ Pregnyl spuit, dus tot net voor de punctie en inderdaad om ervoor te zorgen dat er geen eisprong optreedt. Maar goed, als je het nagevraagd hebt dan zal het wel goed zijn. Blijf die verschillende behandelingen maar raar vinden.

@Nine; Dat bloeden kan geen kwaad. Tenminste ik ben ervoor gewaarschuwd dat dat zou kunnen gebeuren als ik aan de Gonal-F zou beginnen. Dus dat zal voor de menopur dan wel hetzelfde zijn.

@Diane: Spannende dag voor jou!! Straks 2 emmies in je buik. Die bolletjes moet ik tot aan de test gebruiken en de foliumzuur moet je ook blijven slikken. Good luck straks!!

@Diana: Nog steeds last, dat is wel vervelend. DOe het lekker rustig aan en laat je verwennen!

@Keesje: Fijn dat ik op het lijstje mag blijven staan. WE doen uiteraard allemaal ons best om er zo snel mogelijk weer vanaf te komen. Maar jij, morgen of overmorgen weer een echo? Spannend wat de eitjes hebben gedaan!!

Hier nog steeds erg last van hoofdpijn, was een beetje minder geworden gisteren maar begint nu alweer op te komen. Hoop niet dat dit zo blijft tot aan het einde van de deca, pfff. Verder ben ik nu af aan het tellen tot de 17e, ben benieuwd hoe die echo eruit gaat zien. Alles rustig of moeten er juist eitjes klaarliggen??

ZO nu weer snel aan het werk!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Hoi nine en nathalie80

ik kom net uit het ziekenhuis en heb het voor de zekerheid nog een keertje gevraagd het was goed zeiden ze want ik heb 14 dagen deca gespoten hoef nu alleen nog maar door te gaan met de gonal f

verder gaat het goed er waren 8 eitjes gevonden aan de rechterkant,

ze kunnen steeds mijn linker eierstok niet vinden, waarschijnlijk heb ik die niet ?

heel raar maar waar haha maar gelukkig had ik er nu al 8 aan de rechterkant! das al voldoende.

vrijdag moet ik terug voor een echo en maandag is de punctie dan eindelijk

ben benieuwd en ook heel erg zenuwachtig!

Heb nog even gevraagd wat voor pijnbestrijding je krijgt

antibiotica, thuis een valium en paracetamol, in het ziekenhuis paracetamol en nog een valium en een opiaat prik in de bovenarm,

we zien het wel,

moet wel een middag blijven was dat bij jullie ook zo ?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik loop weer mateloos achter, maar ik lees en leef nog wel met jullie mee hoor! zie dat er al een aantal de punctie gehad hebben en zelfs al een tp? ik ga zo nog maar "even" de laatste 5 pagina's doorlezen. Over mij nog geen nieuws morgen echo en dan gonal-f. dan kan ik weer 'meepraten'

Sterkte en succes allemaal! groetjes spaatje

Geplaatst

@ Kim: wat fijn dat jij geen deca meer hoeft te spuiten, dat scheelt weer een spuit per dag. En wel bijzonder dat je ene eierstok niet te vinden is...maar wat maakt het uit, je hebt aan de andere kant 8 eitjes. Dat is heel mooi!

@ Spaatje, benieuwd naar je echo, morgen, succes!

@ Diane, ze zitten er bijna in... ben benieuwd hoe je het hebt ervaren.

@ Nathalie en Keesje: ik heb het ziekenhuis gebeld en een beetje bloeden kan dus idd gebeuren...was ik niet gewend van de Gonal, maar dat heb ik dus wel bij de menopur...

@ Diana, ik herken wat je schrijft, ik had bij mijn na mijn puncties en tp's nog lang last van mijn buik en dat zonder endometriose. Je weefsel moet zich herstellen van de punctie en de hormonen.

Groetjes, Nine

Geplaatst

@ nine, ik heb geen idee wat me te wachten staat, alleen wat ik dan van de gevorderden hier lees...maar als alles "goed" is, wat dat dan ook inhoud dan kan ik aan de gonal!

@kim lekker dat je van die deca af bent, en succes! gaat opschieten hey.

@ Diane, pff ik kan er nog niet over meepraten maar ik ben bang dan het twee lange weken gaan worden, veel sterkte!

@ moortje, ja wat kan ik tegen je zeggen behalve dat ik het heel erg voor je vind dat er geen tp was, sterkte met wachten en veel hoop voor de volgende keer.

Groetjes Spaatje

Geplaatst

Hier ook weer een teken van leven....voel me nog steeds beroerd. 't Is geen griep maar een flinke verkoudheid. Helaas wel met koorts.

Vandaag 1e follikelmeting. Gelijk maar even gevraagd of het kwaad kon, de koorts. Voorlopig niet. Maar als ik de dag voor de punctie nog niet koortsvrij ben, dan moet ik het aangeven en dan gaan ze bekijken of ze het gaan afblazen of niet.... Dus...ik doe het nu heel rustig aan...wil gewoon beter zijn tegen die tijd.

De meting was goed; ze hebben nu 5 follikels gevonden, en tot nu toe zit er in elke follikel wel een eitje. De vorige keer had ik zelfs 5 follikels en 7 eitjes (mijn topscore), dus wij zijn hier dik tevreden.

Ga als n speer zeiden ze. BMS was al 13 mm. Woensdag moet ik terugkomen en dan ws vrijdag de punctie. Gaat snel allemaal!

Keesje; mag ik vragen in welk ziekenhuis jij loopt? Vind het idd bijzonder wb de deca, maar ws hebben ze voor jou weer een ander protocol. Fijn dat er nu duidelijkheid is!

Spaatje; Succes morgen, hopelijk zie je heel veel follikels!!!

Diane; en, hoe is het gegaan? Heb je ze nog kunnen zien?

Groetjes, Erika

P.S. Zie net dat ik ws op vrijdag de 13e aangeprikt ga worden:dry:!

Geplaatst

Hallo meiden,

We zijn net terug uit Zwolle.

Om 16.15 uur was de terugplaatsing. Wel een bijzonder moment. We konden mooi meekijken en we hebben gezien dat de 2 embryo’s teruggeplaatst zijn. We kregen zelfs een foto mee!

Nu maar hopen dat ze goed blijven zitten en groeien.

De overige 4 emmies waren niet goed genoeg om in de vriezer te plaatsen, helaas. Maar misschien is het helemaal niet nodig, hopen we.

Duimpjes drukken !!!

Ga me nu maar eens op het wachtbankje planten.

Liefs Diane,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden