Ga naar inhoud

Starten met decapeptyl rond 24 oktober

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik zit net even te kijken ik heb maandag de puntie donderdag de 19e de tp

dus dat zou betekenen dat ik dan de 29e kan prikken maar dat valt op een zondag dus dan moet ik maandag de 30e gaan

maar ja het duurt ook al een paar dagen eer je de uitslag heb denk ik dus dan kan ik net zo goed gewoon een test doen na twee weken denk ik

• Reacties 949
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kim, kijk ook eens op het topic vroegtesters... daar staat heel veel zinvolle informatie over wanneer testen en welke test..

Groetjes, Nine

Geplaatst

@ Kimmie: Wooow, je hebt een complete eierhandel ;) Goed hoor, en ik snap best dat je daar last van hebt. Over dat terugplaatsen, dat is volgens mij per ziekenhuis anders. Ik ben 29 en wij mogen zelf kiezen of we er 1 of 2 terug willen laten plaatsen. Ze adviseren 1 maar de keuze is aan ons. En wat betreft dat testen, ik denk dat ik het nog geen week uit ga houden zonder te testen, dus ik zou voor het bloedonderzoek gaan!

@ Nine: Omknikkende eierstokken dat klinkt niet echt al te best. Dat moeten we maar zien te voorkomen. Ik ga er wel vanuit dat er wat meer eitjes zitten omdat ik bij de IUI-behandeling ook altijd meerdere eitjes had na het gebruik van clomid. Maar ik ben wel erg benieuwd deze keer!

@ Keesje: BEdankt voor de uitleg, is soms moeilijk omdat hier verschillende dingen verteld worden. Maar ik zal er naar vragen als ze er niet specifiek naar kijken. Jij alvast succes voor maandag of dinsdag? Zie je er tegenop?

@ Mar: Om 10uur pas ;) Toen had ik er al een aantal uren werk opzitten. Haha, lekker genieten hoor. Probeer ik morgenvroeg ook. En bij ons worden er ook 2 teruggeplaatst, als er tenminste voldoende emmies zijn. Wij hebben gewoon de keuze, en voor ons is het gewoon dat de kans groter is bij 2 dat er tenminste 1 blijft plakken!

@ Moortje: Wat fijn dat het tenminste 2 maanden naar voren is geschoven! En wat betreft de pogingen, ik denk ook dat deze gewoon meetellen. Normaal krijg je er 3 vergoed maar dat ligt ook aan waar je verzekerd bent. Maar je kunt natuurlijk altijd switchen van maatschappij, dan kun je waarschijnlijk nog 3 keer!

Zo nu nog ff aan de studie, hoofdpijn is nu ietsje minder dus maar even snel van profiteren en daarna snel naar bed.

Ga nog ff kijken of ik kan vinden of Toobee vandaag getest heeft en wat de uitslag is, ben benieuwd!

Fijn weekend allemaal!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Volgens mij geven ze je na de punctie ook wel advies hoor Kimmie. Over het algemeen mag je na 2 weken een thuistest doen. Maar in sommige ziekenhuizen doen ze ook nog idd. een bloedtest. Succes maandag!!!Uitblazen tijden het aanprikken heeft mij goe gehoplen. Ik vroeg ook aan de gyn. of hij tot 3 wou tellen dan nam ik de 1e twee tellen een hap lucht, je kan meestal op het scherm zien wanneer hij/zij aanprikt. groet Joy1

Geplaatst

Hier ook weer een teken van leven!

Heb de punctie weer doorstaan. Dr. M. deed de punctie en met haar uitleg, complimenten en humor is de spanning een stuk minder. Was weer een dronken lor met al die medicatie... Maar wel emotioneel deze keer. Ws. toch de laatste poging denken we...

Ze heeft alles wat er zat aangeprikt, uiteindelijk zijn er 4 eitjes gevonden. Dit was toch wel even een kleine teleurstelling, aangezien de vorige 2 keren er 7 waren gevonden. Maar goed, als het goed is het zaad via ICSI ingebracht en hopen we dat er mooie wondertjes ontstaan!

Afgelopen nacht was een butnacht, wel 2 uurtjes geslapen. Dus toen ik thuiskwam, gelijk het bed en om 17.00 er pas weer uit. Met die verkoudheid lijkt 't wel alsof ik langer van de medicatie last heb.

Nu doe ik het heel rustig aan want mijn buik en onderkantje zijn toch wel erg gevoelig.

Het gaat wel ineens in een sneltreinvaart met iedereen. Ik las al 3 mensen met een punctiedatum. Heel veel succes!

@Jackie; houd moed...niet geschoten is altijd mis!

@ Keesje; ik kreeg 10 mg diazepam en een injectie in de bil met morfine. Werkt als een tierelier! Succes maandag!

@Nathalie; jij ook succes maandag.

Alle andere meiden; op naar mooie volle follikels met eitjes!

Groetjes, Erika

Geplaatst

hallo allemaal,

pfffffffffffffffff ik heb gewoon last van rammelende eierstokken vorige week had ik nergens last van deze week ben ik gewoon zo moe en ben verkouden en als ik hoest dan doet het pijn in mijn onderbuik.

maar mijn eierstokken zijn gewoon opgezet niet normaal meer.

nou wilde het even kwijt we wachten het weekend af en maandag de echo.

succes allemaal

Geplaatst

Hallo meiden,

@ Kimmie wij moeten ook gewoon over 2 weken zelf een test doen thuis, ze hebben het niet over bloed prikken gehad.....

@ Erika fijn dat de punctie meeviel, nu afwachten hoeveel er bevrucht worden, spannend. Wanneer hoor je hoe het met de bevruchting is gegaan?

@ Yasmine, succes met de echo maandag.

Zit nu op wachtdag 5, het schiet op !

Allemaal een fijn weekend,

liefs Diane

Geplaatst

Hi Erika,

Fijn dat je het weer achter de rug hebt! En bevruchtingen treden met ISCI vrijwel altijd op....dus over 2 daagjes heb jij gewoon 2 embryo's in je buik.

Nu even lekker bijkomen.

Ik ga zo naar Dr. M (ze vertelde dat ze op deze zaterdag dienst heeft, ze heeft het maar druk met ons) voor de FM...

Maar nu eerst even lekker in bad:bath:

Prettig weekend allemaal!

Nine

Geplaatst

Goedemorgen.

Nine, wat een goed idee even lekker in bad gaan. Ik denk dat ik dat idee vandaag nog wel even ga volgen! Met dit weer is helemaal lekker.

Fijn Erika dat je dr. M. had. Ik vrees alleen dat aangezien zijn nu dus t/m vandaag dienst heeft ik maandag iemand anders zal treffen...

Ik zal voor je duimen dat de eitjes nu mooi bevrucht worden. Met ICSI geeft dat volgens mij een goede kans!

Ik lees dat er meerdere dames verkouden (aan het worden) zijn. En ik zit nu ook hoestend en sniffend achter de computer. Is griep iets wat een negatieve invloed kan hebben op onze behandeling? Daar maak ik me een beetje zorgen om.. ik hoop dus dat het bij een verkoudheid gaat blijven. En voor de zekerheid zal ik het even navragen.

Nou, ik ben straks op weg naar het AMC voor hopelijk de laatste echo. Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs!

Geplaatst

@ Nathalie.

Ik zie deze keer iets meer op tegen de punctie dan bij poging 1. Heel raar eigenlijk want ik vond poging 1 heel erg meevallen. Ik denk dat de rust straks wel weer zal terugkomen.

Waar ik mezelf gelukkig rustig mee kan houden is het feit dat de eventuele pijn (heel) tijdelijk is.

Ik hoop dat je hoofdpijn al wat minder is?!

Geplaatst

Nine & Keesje; succes straks!

Dr. M. gaf bij mij trouwens aan extra vit. C te gaan slikken, want ook ik ben nog steeds verkouden en hoesterig. Je mag 2000 mg per dag, en niet voor het slapen gaan, zie ze, want daar wordt je weer wakker van.

Zolang je geen koorts hebt, heeft het voor zover bekend is, geen negatief effect op een zwangerschap.

Net ook heerlijk in bad geleden....zag alleen op den duur restanten vd bolletjes utrogestan voorbij drijven....wat een geklieder is dat ook weer! Maar goed, we doen wat we moeten doen.

Yasmine; herkenbaar hoor die pijn in de onderbuik. En zeker met hoesten erbij is dat niet fijn! Aan de vit. C dan maar en snel opknappen!

Diane; maandagochtend na 9.00 mag ik bellen om te horen of er 's middags een terugplaatsing is.

Zo, ik ga mezelf zo verwennen door heerlijk met een bak pepernoten op de bank te nestelen, en naar de intocht van Sinterklaas te kijken!

:TVsurf:

Groetjes, Erika

Geplaatst

Haai meiden!

Wat een *** prikken zeg die deca!! we zijn een week met gonal-f bezig, en nu sinds gister deca erbij. Maar die vind ik echt veeel vervelender dan de kleine gonal prikjes...

Echt respect voor de dames die al zolang deca prikken moeten injecteren zeg!!

Donderdag eerste fm gehad, en morgen de 2e. Eitjes groeien goed! Ws. dinsdag de punctie al...oeh...echt heeel spannend nu!

succes allemaal!

groetjes saab

Geplaatst

@ saaab ja echt he de naaldjes zijn veeeel botter dan die van de gonal f

heb het tegen mijn gyn gezegd en die vertelde me dat ze nu willen overwegen ( na jaren klagen ) om andere naaldjes te gaan gebruiken ( maar hopelijk hebben wij die allemaal niet meer nodig hihi

succes !

Geplaatst

He dames, alles bleek in orde tijdens de fm, er zijn nu 10 grote en nog wat kleintjes en ze zitten rond de 1,6 cm. Maandag nog een fm en dan woensdag (heel misschien donderdag) de punctie.

Keesje, mag je vanavond al de pregnyl zetten?

Erika, haha, de drijvende restanten van de utrogestan! Ik ken het geklieder en geplak van die krengen.

Eigenlijk zou ik wel een aantal pregnyl willen spuiten ipv de utrogestan, maar volgens mij is dat geen optie in het AMC...?

Kim, het komt voor jou nu ook snel dichterbij...

Alle andere meiden: zet m op!

Groetjes, Nine

Geplaatst

hoi nine ja heeeel snel pfff ben zo ontzettend zenuwachtig niet normaal meer

vorige week konden ze mijn linker kant niet vinden en had ik maar 8 eitjes ik was al blij dacht.. dat is de punctie zo weer voorbij!

dus toen ik te horen kreeg dat ze links gevonden hadden was ik natuurlijk ook heel blij maar ook wel weer bang omdat het dan minimaal 2x zo lang zou gaan duren :S maarja gaat helemaal goed komen

jij heb de punctie ook aankomende week al ben je nog niet zeunwachtig?

Geplaatst

Ha Kim,

De eerste keer was ik niet zo nerveus, de tweede keer wel en nu sta ik voor de derde keer...af en toe grijpt het me bij de keel, zo van "help, ik moet weer". Ik vertrouw op de valium en de morfine. De pijn voel je wel, maar je gaat niet flippen (daar was ik bang voor)

Het komt goed! Luister goed naar de verpleegkundige, concentreer je op je ademhaling. Dat heeft mij ook geholpen.

En dan die heerlijke opluchting als het weer voorbij is!

Nine

Geplaatst

Hoi,

Hier de 1e ww voorbij. Gaat nu spannend worden mag volgende weekl testen! Nog steeds geen ongi gevoel. Alleen af en toe misselijk en pijnlijke borsten. Ik vond die deca trouwens ook rot prikken. Dus dames nog s6 met het spuiten en op naar de punctie's.

Groetjes Diana

Geplaatst

Hallo meiden,

De deca spuiten had ik niks geen last mee. Wel dat er af en toe botte spuitjes bij zaten, dat was minder.

@ Diana: de 1e wachtweek is al om !! hoe voel je je ? ... op naar wachtweek 2 !

Zit op dag 5, op naar dag 6 !

groetjes en fijn weekend,

Diane

Geplaatst

Hoi meiden,

Heb de afgelopen dagen jullie verhalen wel gelezen, maar er is vandaag alweer zoveel bij gekomen, dat ga ik straks nog maar even doorlezen denk ik.

Afgelopen week steeds controle gehad, omdat ik op dag 10 maar 5 follikels had. Mijn dosering is toen opgehoogd. Al met al zit ik vandaag op dag 17 en vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest.

Er is besloten door de gynaecoloog om deze poging af te blazen, omdat ze vinden dat ze meer uit me kunnen halen. Als ik ouder was geweest, hadden ze de poging voort gezet, maar goed...nu dus niet.

Ik voel me echt ((*$#($*, want zal pas weer starten eind dec./begin jan. Moet a.s. donderdag wel voor controle nog komen en intussen nog doorgaan met de deca. spuiten, om ervoor te zorgen dat mijn eierstokken weer rustig worden.

Pffff, ik hoop toch echt dat 2010 een beter jaar wordt.... want de moed is op dit moment ver in mijn schoenen te vinden.

Het is vanaf deze kant even stil geweest, maar dan zijn jullie even op de hoogte.

Ik zal jullie verhalen blijven lezen, maar vanaf deze kant is het voorlopig rustig. Iedereen heel veel succes met het wachten, punctie, TP!!!!! Op naar een goed resultaat.

Groeten

Geplaatst

Hoi Sonja, wat balen voor je! Ik kan het me heel goed voorstellen, je bent helemaal opgeladen voor deze punctie en nu wordt het afgeblazen.

En dan toch nog met die stomme deca door moeten gaan...

Maar gelukkig...de tijd gaat best snel, het is zo weer eind december...

Succes!

Groetjes, Nine

Geplaatst
He dames, alles bleek in orde tijdens de fm, er zijn nu 10 grote en nog wat kleintjes en ze zitten rond de 1,6 cm. Maandag nog een fm en dan woensdag (heel misschien donderdag) de punctie.

Keesje, mag je vanavond al de pregnyl zetten?

Erika, haha, de drijvende restanten van de utrogestan! Ik ken het geklieder en geplak van die krengen.

Eigenlijk zou ik wel een aantal pregnyl willen spuiten ipv de utrogestan, maar volgens mij is dat geen optie in het AMC...?

Kim, het komt voor jou nu ook snel dichterbij...

Alle andere meiden: zet m op!

Groetjes, Nine

Nine,

Keurig!! Dan zitten we 2 of 3 dagen van elkaar af op de wachtbank. Op naar een paar prachtexemplaren meid.

Liefs Pieneke

Geplaatst

@ Sonja: Wat balen zeg, al die spuiten zetten en die spanning voor niks. Ik dacht dat ze een grens hanteerden van 3? Dat ze bij minder dan 3 niet doorgaan? Maar goed, dat kan dus ook weer overal anders zijn. Nou op naar de volgende poging, door alle feestdagen zit je er zo weer middenin!!

@ Nine: Het begint dichterbij te komen!! mooi aantal follikels, nou maar hopen dat er minstens net zoveel eitjes uitkomen. Op naar de laatste echo voor de punctie!

@ Keesje: Nou sterkte met de punctie maandag! Geen stress, het is inderdaad maar even en het is voor een goed doel. Ik lees wel hoe het is gegaan. En hier gaat het vandaag goed, de eerste dag sinds een week zonder hoofdpijn. Wat een opluchting!! Verder ook niet grieperig of snotterig, wel op het werk het eerste mexicaanse griepgeval. Het zal me benieuwen hoe snel zich dat verspreid.

@ Erika: Wat moet dat een spannend telefoontje worden maandag. Heel veel succes bij de TP en het volgende wachtbankje. Spannende tijd! Heb je nog last van de punctie?

HIer is alles vandaag dus lekker rustig, GEEN hoofdpijn. Heerlijk! Manlief is een nachtje naar Antwerpen met de mannen, dus ben home allone met de kleine man. Die vandaag dus uiteraard veel te veel verwend is geworden. Het was natuurlijk ook een spannende dag met sinterklaas op de tv. En dan morgen is die goede man helemaal doorgevaren naar het zuiden van het land, dan wordt het sinterklaas in levende lijve. Is mooi om te zien hoe hij het nu allemaal meekrijgt en snapt, vorig jaar was hij daar toch nog te jong voor.

Zoooo, weer bijgelezen, dan nu naar bed en lekker midden erin ;)

Truste Nathalie

Geplaatst

Hi Dames,

De FM is gisteren weer goed gegaag. Ook ik heb 10 eitje waarvan er eigenlijk maar 2 nog wat klein zijn. De rest zit tussen de 1.8 - 2.2.

Dus........... maandag de punctie........ enne gisteren dus pregnyl gezet! Heerlijk ik ben dus spuit vrij. Ik heb ook nog gevraagd of dr. M. vond dat de eitjes beter hun best deden dan bij poging 1. Zij had dit gevoel ook dus dat geeft een lekker gevoel.

Dus Kimmie.. wij hebben nu dus idd dezelfde dag de punctie. Spannend! Heel raar maar was ik gisteren nog nerveus nu heb ik er bijna zin in! Ik heb er een heel goed gevoel over maar ja.. het blijft natuurlijk een 8baan van emoties...

Liefs!

Geplaatst

Lieven Sonja,

Wat een vervelend nieuws. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er even goed ziek van bent! Zelfs ik werd er voor jou even verdrietig van!

Het enige positieve vind ik dat het ziekenhuis je dus nu wel een poging -die wordt geteld door de verzekering- bespaard. Ik vind het ook goed in de oren klinken dat ze er dus van overtuigd zijn dat er bij jou betere resultaten te halen zijn! Ook dat ze dus niet gewoon op de automatische piloot doorgaan vind ik eigenlijk - ondanks de teleurstelling!!!!- positief. Ze denken dus echt me je mee.. dat kan je ondanks de teleurstelling ook een stukje vertrouwen geven!

Dus... 2010... wordt zeker jouw jaar!

Groet keesje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden