Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Werd pas rond 13.30 uur gebeld. Toe was ik zelf helaas al aan het werk dus mijn vriend heeft het telefoontje aangenomen.

De verpleegkundige had navraag gedaan bij dr. Kremer. Hem leek het het beste dat we bij dr. Nap onder behandeling bleven en dat zij ons dan a.s. dinsdag zou bellen. Dat had de gynaecoloog gisteren ook al doorgegeven aan dr. Nap. Dus vandaag ligt de tweede belnotitie klaar voor haar. Hoezo ongeduldig, haha..

Volgens dr. Kremer was het helemaal niet gek dat we nog niet op de lijst stonden voor de gezamenlijke afspraak.

Misschien vind ik het nu wel te lang duren omdat ik van jou weet dat jij al wel kan komen. Mijn moeder zegt ook: doordat je op internet gelezen hebt dat er iemand is die de 11de al kan komen maak jij je druk. Daar heeft ze natuurlijk wel gelijk in. Maar toch ga ik a.s. dinsdag eisen dat ze me op de lijst zet voor de gezamenlijke afspraak, haha..

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Werd pas rond 13.30 uur gebeld. Toe was ik zelf helaas al aan het werk dus mijn vriend heeft het telefoontje aangenomen.

De verpleegkundige had navraag gedaan bij dr. Kremer. Hem leek het het beste dat we bij dr. Nap onder behandeling bleven en dat zij ons dan a.s. dinsdag zou bellen. Dat had de gynaecoloog gisteren ook al doorgegeven aan dr. Nap. Dus vandaag ligt de tweede belnotitie klaar voor haar. Hoezo ongeduldig, haha..

Volgens dr. Kremer was het helemaal niet gek dat we nog niet op de lijst stonden voor de gezamenlijke afspraak.

Misschien vind ik het nu wel te lang duren omdat ik van jou weet dat jij al wel kan komen. Mijn moeder zegt ook: doordat je op internet gelezen hebt dat er iemand is die de 11de al kan komen maak jij je druk. Daar heeft ze natuurlijk wel gelijk in. Maar toch ga ik a.s. dinsdag eisen dat ze me op de lijst zet voor de gezamenlijke afspraak, haha..

ja heb je ook wel een beetje gelijk in je gaat jezelf vergelijken met anderen moet ook wel zeggen dat wij tot nu toe heel erg geluk hebben met afspraken eerst de intake kregen we donderdags de 15de een brief voor een intake op de 19de en nu vorige week de brief voor de prikinstructies voor de 11 dus wij hebben gewoon geluk maar vind het wel vervelend voor jou natuurlijk ga je wel naar de infoavond maandag wel toch?? wij wel iig

Geplaatst
ja heb je ook wel een beetje gelijk in je gaat jezelf vergelijken met anderen moet ook wel zeggen dat wij tot nu toe heel erg geluk hebben met afspraken eerst de intake kregen we donderdags de 15de een brief voor een intake op de 19de en nu vorige week de brief voor de prikinstructies voor de 11 dus wij hebben gewoon geluk maar vind het wel vervelend voor jou natuurlijk ga je wel naar de infoavond maandag wel toch?? wij wel iig

Wel lief van je!!

Volgens mij bestaat een groot gedeelte van het traject in afwachten, wachten en nog eens wachten **zucht**.

Maar wij gaan a.s. maandag wel naar de info-avond. Kunnen we direct wat vragen stellen.

Geplaatst
Wel lief van je!!

Volgens mij bestaat een groot gedeelte van het traject in afwachten, wachten en nog eens wachten **zucht**.

Maar wij gaan a.s. maandag wel naar de info-avond. Kunnen we direct wat vragen stellen.

ja gooi het er maar uit maandag haha

Geplaatst

Balu; Fijn dat het toch ondanks alles meegevallen is bij de intake. Je weet nu waar je aan toe bent.

Het is zeker belangrijk je lichaam een tijdje rust te geven. Ik ben ook zo blij dat ik even van die hormonen af ben!

Tot 10 maart; Nou dan heb je nog even meid.

Sanne; Je moet je idd niet zo druk maken,maandag is de info avond,en kun je helemaal los gaan wat dat betreft!!

(heb ik wel makkelijk praten,ik moet nog beginnen aan die intake).

Misschien ga ik me straks ook giga druk maken,nouja iig...ik hoop voor je dat je snel terrecht kan!!

Geplaatst
Balu; Fijn dat het toch ondanks alles meegevallen is bij de intake. Je weet nu waar je aan toe bent.

Het is zeker belangrijk je lichaam een tijdje rust te geven. Ik ben ook zo blij dat ik even van die hormonen af ben!

Tot 10 maart; Nou dan heb je nog even meid.

Sanne; Je moet je idd niet zo druk maken,maandag is de info avond,en kun je helemaal los gaan wat dat betreft!!

Misschien ga ik me straks ook giga druk maken,nouja iig...ik hoop voor je dat je snel terrecht kan!!

ben je er ook bij???

Geplaatst

Ik weet het dat ik me niet zo druk moet maken.. Maar ja, soms is het lastig dat te bedwingen, hihi..

Geplaatst

Hoi hoi,

Vandaag weer ongesteld geworden. Precies op tijd, 28 dagen..

Maar wat een pijn. Dit is echt niet normaal. Ik kon geen plekje meer vinden om op te liggen. Dit voelt echt niet goed. Het lijkt wel of mijn eisprong er aan zit te komen en dat mijn eierstok op knappen staat (-->probeer een beetje te omschrijven welk gevoel het is).

Normaal heb ik dit nooit bij een ongesteldheid.

Wie herkent dit?

Sharon morgen de info-avond. Het lijkt me super interessant. Tot morgen!

Geplaatst
Hoi hoi,

Vandaag weer ongesteld geworden. Precies op tijd, 28 dagen..

Maar wat een pijn. Dit is echt niet normaal. Ik kon geen plekje meer vinden om op te liggen. Dit voelt echt niet goed. Het lijkt wel of mijn eisprong er aan zit te komen en dat mijn eierstok op knappen staat (-->probeer een beetje te omschrijven welk gevoel het is).

Normaal heb ik dit nooit bij een ongesteldheid.

Wie herkent dit?

Sharon morgen de info-avond. Het lijkt me super interessant. Tot morgen!

wat klote dat je je zo voelt ik had toen ik de pil nog slikte nooit last van mijn menstruatie maar hoe langer ik gestopt ben met de pil hoe meer pijn ik heb op de eerste dag maar niet zo erg als jij als ik het zo lees. Ja ben ook wel benieuwd wat er allemaal verteld gaat worden heb gelijk maar even me profiel gepimpt beetje kleur kan geen kwaad hier he haha tot morgen

Geplaatst

Sanne; 28 dagen is zeker op tijd. Netjes hoor.

Maar wat vervelend dat je zo'n pijn hebt! Is het een beetje te vergelijken met de eisprong pijn die je na de iui hebt?

Want dat vond ik ook niet grappig!

Hopelijk is de pijn een beetje gezakt nu?

Sharon en Sanne,jullie komen elkaar morgen dus tegen. Apart hé? Allebei op de info-avond.

Laat even weten hoe het was; En of jullie wat wijzer zijn geworden met de vragen.!

Geplaatst

Ik ben helaas weer terug op dit forum. Eigenlijk had ik de stille hoop hier niet meer te hoeven komen. Op 21-1 hebben we nl de intake gehad bij dokter Traas. Echter een week later een positieve test in handen!!!

Maar dit weekend is het weer mis gegaan. Zaterdag in de winkel voelde ineens wat vochtigs: bloed dus. Meteen naar huis en het ziekenhuis gebeld. We mochten meteen komen. Daar bevestigd wat we al dachten; een miskraam met 6 weken zwangerschap.

Waren allebei er echt helemaal van af. Vonden het zo bijzonder dat ik zwanger was, zou zelfs bevrucht moeten zijn op de dag dat ik uitgerekend was van de eerste zwangerschap.(7 januari). Vandaag weer op controle gekomen:wrs. nu een miskraam en geen bbz. Toch een kleine opluchting dat ik niet weer geopereerd hoef te worden.

Voor de info-avond hadden we ons dus al niet meer opgegeven. Maar we gaan vanavond denk ik toch maar even. Morgen nog een bel afspraak mevr. Traas. Denk wel dat we toch verder willen met IVF en niet terug naar iui. Ben benieuwd wat ze zegt. Hier trouwens ook nog steeds geen afspraak gehad voor de prikinstructies. Denk dat 11-2 dan gewoon heel snel is.

Geplaatst
Ik ben helaas weer terug op dit forum. Eigenlijk had ik de stille hoop hier niet meer te hoeven komen. Op 21-1 hebben we nl de intake gehad bij dokter Traas. Echter een week later een positieve test in handen!!!

Maar dit weekend is het weer mis gegaan. Zaterdag in de winkel voelde ineens wat vochtigs: bloed dus. Meteen naar huis en het ziekenhuis gebeld. We mochten meteen komen. Daar bevestigd wat we al dachten; een miskraam met 6 weken zwangerschap.

Waren allebei er echt helemaal van af. Vonden het zo bijzonder dat ik zwanger was, zou zelfs bevrucht moeten zijn op de dag dat ik uitgerekend was van de eerste zwangerschap.(7 januari). Vandaag weer op controle gekomen:wrs. nu een miskraam en geen bbz. Toch een kleine opluchting dat ik niet weer geopereerd hoef te worden.

Voor de info-avond hadden we ons dus al niet meer opgegeven. Maar we gaan vanavond denk ik toch maar even. Morgen nog een bel afspraak mevr. Traas. Denk wel dat we toch verder willen met IVF en niet terug naar iui. Ben benieuwd wat ze zegt. Hier trouwens ook nog steeds geen afspraak gehad voor de prikinstructies. Denk dat 11-2 dan gewoon heel snel is.

he meis wat klote voor je ik was zo blij voor je maarja aan de andere kant moet je ook maar weer zo denken als je een miskraam krijgt is er toch iets niet goed maarja daar wordt de pijn niet minder van.Maar wij zien jou dus ook vanavond en wbt de prikinstructies wij hadden de 19de intake en hebben ook donderdag de 11de de prikinstucties dus ben benieuwd ben trouwens benieuwd hoe druk het wordt vanavond

@pammie heb jij geen uitnodiging gekregen

Geplaatst

zo de infoavond zit er ook weer op maar heb niet heel veel nieuws te horengekregen en wat een mensen he bah bah wannabemom en sanne zijn jullie ook geweest of misschien toch op het laatste moment afgehaakt vond trouwen de zaadcellen onder die microscoop wel geinig en hadden jullie ook zoiets van wie is sharon of wannebemom of sanne ik namelijk wel haha nou ik hoor het ladies

Geplaatst

Wij zijn gisteravond ook naar de info avond geweest. Heb zelf inderdaad ook niet echt heel veel nieuwe dingen te horen gekregen. Mijn man vond het wel heel informatief. Ik had hem natuurlijk wel al van alles verteld, maar dan luisterde hij maar een beetje half. Wel hebben we nog een tijdje bij de stand van de adoptie gestaan. We hebben nl wel al ons BKA nummer. En het was toch wel fijn om nog eens wat info op te vragen. Dus al met al zijn we toch blij dat we gegaan zijn.

Wat me inderdaad op viel: wat een hoop mensen.... moeten die nog allemaal voor ons? Verder vond ik ons zelf ook redelijk jong tegenover de rest (27 en man bijna 30). Er zaten geloof ik genoeg mannen in de zaal die bijna mijn vader(die is 51)hadden kunnen zijn. Ook een heel raar idee vond ik dat wrs. over een jaar misschien de helft van de vrouwen in de zaal zwanger zou zijn of mss al een kind heeft. En ik hoop echt dat wij bij die 50% zitten. (maar ja dat hoopt iedereen he).

Vandaag worden we gebeld door de gyn. Hopelijk dat we snel de prikinstructies krijgen. We zijn nu wel nog van plan om als we een maandje moeten wachten nog een iui-tje te doen.

Geplaatst
Wij zijn gisteravond ook naar de info avond geweest. Heb zelf inderdaad ook niet echt heel veel nieuwe dingen te horen gekregen. Mijn man vond het wel heel informatief. Ik had hem natuurlijk wel al van alles verteld, maar dan luisterde hij maar een beetje half. Wel hebben we nog een tijdje bij de stand van de adoptie gestaan. We hebben nl wel al ons BKA nummer. En het was toch wel fijn om nog eens wat info op te vragen. Dus al met al zijn we toch blij dat we gegaan zijn.

Wat me inderdaad op viel: wat een hoop mensen.... moeten die nog allemaal voor ons? Verder vond ik ons zelf ook redelijk jong tegenover de rest (27 en man bijna 30). Er zaten geloof ik genoeg mannen in de zaal die bijna mijn vader(die is 51)hadden kunnen zijn. Ook een heel raar idee vond ik dat wrs. over een jaar misschien de helft van de vrouwen in de zaal zwanger zou zijn of mss al een kind heeft. En ik hoop echt dat wij bij die 50% zitten. (maar ja dat hoopt iedereen he).

Vandaag worden we gebeld door de gyn. Hopelijk dat we snel de prikinstructies krijgen. We zijn nu wel nog van plan om als we een maandje moeten wachten nog een iui-tje te doen.

ik had helemaal het idee dat wij de jongste waren maar denk ook niet dat ik er heel ver vanaf zat ik ben 24 en mijn man 29 maar zou jij willen adopteren dan als het niet zou lukken

Geplaatst

Joehoeoeoe, Ik ben er ook weer.

Ik ben gisteren ook geweest. Wat een mensen zeg! Echt heel erg veel.

Die zaadzellen ja,ik zag er maar eentje omhoog zwemmen en daarna niets bewegends meer te zien. Ik hoop niet dat dat zo gaat met mijn vriend z'n zaad want dan redt hij het niet om door de eischaal heen te breken, haha..

Dr. Kremer's verhaal en uitleg vond ik super interessant.

Ik schrok alleen wel een beetje van het ervaringsverhaal. Niet echt positief. Zoals ik het begreep, was er bij dat stel helemaal niets gevonden waardoor een zwangerschap uitbleef en dan is ze niet zwanger na 3 x IVF.. Pfff heftig hoor!! Knap trouwens als je zo voor een enorme groep stellen je verhaal doet.

Ik was ook wel benieuwd naar jullie gisteren, haha. Maar op een gegeven moment waren er zoveel stellen dat het iedereen wel kan zijn..

Waar zaten jullie tijdens de uitleg van IVF door dr. Kremer?

Ik ben vandaag trouwens gebeld door dr. Nap.

Ik ben nu op de wachtlijst gezet voor de gezamenlijke afspraak. Wij starten waarschijnlijk in april met onze eerste IVF zoals dr. Nap vertelde.

Oeoeoeoehhhh spannend allemaal. Wel fijn dat ik eindelijk weet waar we aan toe zijn.

Nu nog wachten op de brief.

Geplaatst
Joehoeoeoe, Ik ben er ook weer.

Ik ben gisteren ook geweest. Wat een mensen zeg! Echt heel erg veel.

Die zaadzellen ja,ik zag er maar eentje omhoog zwemmen en daarna niets bewegends meer te zien. Ik hoop niet dat dat zo gaat met mijn vriend z'n zaad want dan redt hij het niet om door de eischaal heen te breken, haha..

Dr. Kremer's verhaal en uitleg vond ik super interessant.

Ik schrok alleen wel een beetje van het ervaringsverhaal. Niet echt positief. Zoals ik het begreep, was er bij dat stel helemaal niets gevonden waardoor een zwangerschap uitbleef en dan is ze niet zwanger na 3 x IVF.. Pfff heftig hoor!! Knap trouwens als je zo voor een enorme groep stellen je verhaal doet.

Ik was ook wel benieuwd naar jullie gisteren, haha. Maar op een gegeven moment waren er zoveel stellen dat het iedereen wel kan zijn..

Waar zaten jullie tijdens de uitleg van IVF door dr. Kremer?

Ik ben vandaag trouwens gebeld door dr. Nap.

Ik ben nu op de wachtlijst gezet voor de gezamenlijke afspraak. Wij starten waarschijnlijk in april met onze eerste IVF zoals dr. Nap vertelde.

Oeoeoeoehhhh spannend allemaal. Wel fijn dat ik eindelijk weet waar we aan toe zijn.

Nu nog wachten op de brief.

hey sanne wij zaten links (rechts voor prof kremer)paar rijen onder die vrouw die bijna geen nl sprak met haar vraag over eicel reiping in het lab voor de rest vond ik het wel interresant maar wist al een hoop ik had wel gevraagd over het aanmelden ze zei ja je mag je aanmelden na je prikinstructies dus ik zei ik moet eind van de week ongesteld worden ja dan mag je dus gelijk aanmelden nou ik hoop er nog maar even niet te veel op maar dat zou natuurlijk wel geweldig zijn en jullie waar zaten jullie en waren jullie met zijn tweeen wij wel spannend allemaal he begin wel een beetje zenuwachtig te worden voor donderdag eigenlijk

Geplaatst

en wat fijn trouwens dat je toch op de lijst bent gezet betekend dat dat je geen 2 maanden hoeft te wachten op die echo voor je blaasjes

Geplaatst
en wat fijn trouwens dat je toch op de lijst bent gezet betekend dat dat je geen 2 maanden hoeft te wachten op die echo voor je blaasjes

Ja precies,daar hoef ik niet op te wachten. Gelukkig :happydance:!!

Ik hoop voor je dat je je direct kan aanmelden en dan hopen dat er nog plek is deze ronde.. Anders ben je sowieso de volgende maand aan de beurt.

Wij zaten rechtvoor dr. Kremer. Wij waren wel met z'n 2-en..

Haha, die vraag van die vrouw verstond ik helemaal niet.. Ik had verwacht dat dr. Kremer dat ook niet zou verstaan.

Maar ik weet er ook al alles van. Heb al veel gelezen natuurlijk! Ik vind het ook hartstikke interessant hoor!

SPANNEND ALLEMAAL, IEIEIEHHH :happy2:

Geplaatst

Wij zaten gisteravond vlak bij die man die vroeg tot hoe oud je als man icsi mocht doen. Maar ja er waren zoveel mensen.

Hier zitten we momenteel weer in grote stress. We hadden nl zelf al besloten dat we door wilden gaan met IVf. Echter vandaag terug gebeld door mevr. Traas. Met de mededeling dat ons geadviseerd wordt om toch zelf nog te proberen en evt. weer terug naar iui. Nou ik haar toch duidelijk gemaakt dat we dat eigenlijk niet willen.

Maar ze dacht dus dat ik een erg grote kans had om zo weer zwanger te worden. Nou ja, ik had het toen niet meer. Dacht tja we zijn wel al 3,5 jaar bezig. Had het even helemaal gehad. Nu gaat ze volgende week met het team overleg onze wens bespreken. Dus ik vroeg: kunnen we dan wel al voor de prikinstructies ingepland worden. Nee dus want ze wist nog niet of ze wel ivf bij ons wil doen..........

We zitten er een beetje doorheen. Zijn nu al weer vanaf oktober aan het wachten. Gaan morgen weer even met ons eigen z'huis bellen.

Geplaatst
Wij zaten gisteravond vlak bij die man die vroeg tot hoe oud je als man icsi mocht doen. Maar ja er waren zoveel mensen.

Hier zitten we momenteel weer in grote stress. We hadden nl zelf al besloten dat we door wilden gaan met IVf. Echter vandaag terug gebeld door mevr. Traas. Met de mededeling dat ons geadviseerd wordt om toch zelf nog te proberen en evt. weer terug naar iui. Nou ik haar toch duidelijk gemaakt dat we dat eigenlijk niet willen.

Maar ze dacht dus dat ik een erg grote kans had om zo weer zwanger te worden. Nou ja, ik had het toen niet meer. Dacht tja we zijn wel al 3,5 jaar bezig. Had het even helemaal gehad. Nu gaat ze volgende week met het team overleg onze wens bespreken. Dus ik vroeg: kunnen we dan wel al voor de prikinstructies ingepland worden. Nee dus want ze wist nog niet of ze wel ivf bij ons wil doen..........

We zitten er een beetje doorheen. Zijn nu al weer vanaf oktober aan het wachten. Gaan morgen weer even met ons eigen z'huis bellen.

Jee, wat ontzettend Kl*te zeg. Als de wens er is en het is nog niet gelukt na zoveel jaren dan mag je toch hopen dat je aan IVF kan beginnen.

De hoop dat het op de normale manier lukt wordt steeds minder natuurlijk.

Ik hoop echt voor je dat je wel aangemeld wordt voor de gezamenlijke afspraak en dat je aan IVF kan beginnen.

Die onzekerheid is helemaal verschrikkelijk. Je wilt gewoon weten waar je aan toe bent.

Geplaatst
Sanne; 28 dagen is zeker op tijd. Netjes hoor.

Maar wat vervelend dat je zo'n pijn hebt! Is het een beetje te vergelijken met de eisprong pijn die je na de iui hebt?

Want dat vond ik ook niet grappig!

Hopelijk is de pijn een beetje gezakt nu?

Sharon en Sanne,jullie komen elkaar morgen dus tegen. Apart hé? Allebei op de info-avond.

Laat even weten hoe het was; En of jullie wat wijzer zijn geworden met de vragen.!

Hey Pammie,

Van die eisprong-pijn kon je na de IUI ook erg last hebben ja. Maar als ik deze pijn moet omschrijven dan leek het alsof je heel veel gegeten had en daarna gaat sporten, dan kan je ook vreselijke steken krijgen.En die steken had ik dus maar dan bij mij eierstok en continu. Helemaal als ik op mijn buik drukte.. Nu niets meer gelukkig!!

Hoe is het met jou? Nog twee weken toch en dan de intake?

Bij wie ook al weer? Want ik heb gisteren de gezichten gezien op informatieborden, haha..

Geplaatst

ooh wat klote voor je zeg da is nou ook niet iets waar je op zit te wachten nee ze vertelde toen ook tegen ons dat het het zoveel mogelijk op de natuurlijke manier wilde doen maar iui daar was het zaad al te slecht voor dus ivf maarja daar bleek het nu ook te slecht voor te zijn dus icsi wel spannend allemaal had het wel leuk gevonden als we met zijn vieren gelijk liepen sanne wannebemom en pammie maar dat gaat niet lukken nou dames ik moet weer aan het werk

ps me man begint ook nog verkouden te worden heb hem al aan de paracetamol zitten haha

Geplaatst

[QUOTE=sharon24;116448]ooh wat klote voor je zeg da is nou ook niet iets waar je op zit te wachten nee ze vertelde toen ook tegen ons dat het het zoveel mogelijk op de natuurlijke manier wilde doen maar iui daar was het zaad al te slecht voor dus ivf maarja daar bleek het nu ook te slecht voor te zijn dus icsi wel spannend allemaal had het wel leuk gevonden als we met zijn vieren gelijk liepen sanne wannebemom en pammie maar dat gaat niet lukken nou dames ik moet weer aan het werk

ps me man begint ook nog verkouden te worden heb hem al aan de paracetamol zitten haha

Oh nee Sharon.. Hopen dat de zaadjes de verkoudheid overleven.. Man wat kunnen veel dingen van invloed zijn hé?

Doen jullie ook Tese of Pesa? Dat lijkt me geen pretje voor de man trouwens. Maar goed, wat ik aan spuitjes en hormonen en pilletjes zag liggen voor de vrouw, daar werd ik ook niet echt vrolijk van.. Ik had overal al wel wat gelezen, maar ik ben benieuwd wat de bijwerkingen zijn bij mij. Ik had van de Puregon, Clomid al opvliegers. Soms ging er zo ineens een hele hittegolf door me heen, vreselijk.. Maar goed, als dat alles is dan heb ik dat er natuurlijk héééééél graag voor over...

Maar Sharon. Misschien horen wij allemaal wel tot de groep die in één keer zwanger raken na een behandeling.. Joehoeoe:clap2:

Geplaatst

Hallo,

Ik ben nieuw hier.

Ik ben door de fertiliteitsarts van Veldhoven doorverwezen naar het radboud ziekenhuis i.v.m fertiliteitsproblemen. Het probleem ligt bij mijn man, en wij komen waarschijnlijk in aanmerking voor pesa.

We hebben 2 weken geleden het vragenformulier opgestuurd.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je bericht terug krijgt?

groetjes

Jessie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden