Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Bij een tese proberen zie via een operatie, een biopt uit de teelbal te halen om te kijken of er zaadjes in zitten die ze kunnen gebruiken voor ICSI. Als er niets is houdt het verhaal voor ons op....

Oei,dit is wel heftig. Ik hoop het zo voor jullie!!!!

Wannebemom; Hopelijk is de uitslag bij jullie helemaal goed!

Jessie; Eindelijk jij ook bijna je intake!! 9 maart is al snel hoor.

Prof Kremer ken ik niet; Maar je zult er vast goed zitten!!

Zelf ik heb ik Dr Smeenk als gyn. Heb 'm natuurlijk alleen maandag meegemaakt,even de intake gehad. Maar verder ken ik 'm nog niet echt;

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja ik vind het ook allemaal heel heftig, kans is 50/50. Maar we hebben goede moed.

Dr Kremer ken ik ook niet, maar is inderdaad het hoofd van de afd, dus dat moet goed zitten zou je zeggen. Wij hebben dr Veenstra, en dat bevalt goed.

Jessie succes 9 maart.

Voor degenen die nu straks beginnen met spuiten. Hebben jullie nog lang op de wachtlijst moeten staan voor de IVF/ICSI zelf?

Geplaatst
Ja ik vind het ook allemaal heel heftig, kans is 50/50. Maar we hebben goede moed.

Dr Kremer ken ik ook niet, maar is inderdaad het hoofd van de afd, dus dat moet goed zitten zou je zeggen. Wij hebben dr Veenstra, en dat bevalt goed.

Jessie succes 9 maart.

Voor degenen die nu straks beginnen met spuiten. Hebben jullie nog lang op de wachtlijst moeten staan voor de IVF/ICSI zelf?

wij hebben dr nap wel aardig maar pas 1 keer gezien en wbt de wachtlijst kan wel verschillen maar bij ons ging alles heel snel wij hebben 19 jan intake gehad 8 feb infoavond 11feb prikinstructie toen aangemeld en mag volgende week donderdag beginnen dus heel snel gegaan want sanne bv die heeft ook 19 jan intake gehad en die moet nu nog wachten op een brief voor de prikinstructies dus kan allemaal verschillen succes

Geplaatst

Na de Tese hoefden wij eigenlijk ook niet zo lang te wachten voordat we een gezamelijke afspraak hadden. We hebben dat zelf bewust even uitgesteld. Wachten op de Tese duurt echt veel langer.

Heel veel succes!!!

Geplaatst
Na de Tese hoefden wij eigenlijk ook niet zo lang te wachten voordat we een gezamelijke afspraak hadden. We hebben dat zelf bewust even uitgesteld. Wachten op de Tese duurt echt veel langer.

Heel veel succes!!!

we komen elkaar ook overal tegen he haha

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nou eindelijk bericht.. Wij kunnen a.s. 9 maart voor de gezamenlijke afspraak komen.. Eindelijk!! Helaas ben ik dan net ongesteld geworden (waarschijnlijk 2 dagen eerder) en moet ik weer een maand wachten totdat ik me kan aanmelden voor de eerste IVF. Dus dat wordt dan april. En dan nog maar hopen dat er dan een plekje is, anders duurt het weer een maand langer.. Zou dat veel uimaken 3 dagen? Misschien kan ik me nog aanmelden dan?!?

Geplaatst
Hoi allemaal,

Nou eindelijk bericht.. Wij kunnen a.s. 9 maart voor de gezamenlijke afspraak komen.. Eindelijk!! Helaas ben ik dan net ongesteld geworden (waarschijnlijk 2 dagen eerder) en moet ik weer een maand wachten totdat ik me kan aanmelden voor de eerste IVF. Dus dat wordt dan april. En dan nog maar hopen dat er dan een plekje is, anders duurt het weer een maand langer.. Zou dat veel uimaken 3 dagen? Misschien kan ik me nog aanmelden dan?!?

:clap2:hehe eindelijk maar wat klote dat je 2 dagen van te voren ong moet worden hopen dat het uitblijft 2 dagen anders bel je gewoon na je gezamelijke afspraak en dan meld je je aan dan vraagt ze wanneer je ong bent geworden dan zeg je de datum van wanneer je ong bent geworden bent. Misschien zegt ze ok of ze zegt dat je moet wachten tot de volgende maand (niet geschoten is altijd mis toch) en wat je dan wel hebt is dat je waarschijnlijk voor de maand erop zeker bij zit.

Stel dat je niet gaat bellen gelijk na de afspraak en je belt pas de keer erop, mocht er dan geen plaats zijn wordt je weer een maand opgeschoven snap je en dan ben je weer 2 maanden verder succes meis ik :duimen draaien:heel veel voor je dat je je de 10 de aan kan melden

Geplaatst
:clap2:hehe eindelijk maar wat klote dat je 2 dagen van te voren ong moet worden hopen dat het uitblijft 2 dagen anders bel je gewoon na je gezamelijke afspraak en dan meld je je aan dan vraagt ze wanneer je ong bent geworden dan zeg je de datum van wanneer je ong bent geworden bent. Misschien zegt ze ok of ze zegt dat je moet wachten tot de volgende maand (niet geschoten is altijd mis toch) en wat je dan wel hebt is dat je waarschijnlijk voor de maand erop zeker bij zit.

Stel dat je niet gaat bellen gelijk na de afspraak en je belt pas de keer erop, mocht er dan geen plaats zijn wordt je weer een maand opgeschoven snap je en dan ben je weer 2 maanden verder succes meis ik :duimen draaien:heel veel voor je dat je je de 10 de aan kan melden

Thanxxx!! Ik hoop ook dat mijn ongi wegblijft (9 maanden, hihi).. Nee sowieso 2 dagen langer, maar dat verwacht ik niet hoor. Maar ik had precies hetzelfde als jij in gedachten. Ik ga het gewoon proberen dan.. Jij kan al bijna beginnen, jee wat vliegt de tijd hé?

Oohhwww, ik hoop zo op héééél veel postieve testen hier..

Geplaatst
Hallo,

Pammie: ik kan me goed voorstellen ja dat je zo moet wennen aan een ander ziekenhuis. Dat zal ik straks denk ik ook wel hebben. Na 2 jaar bezig te zijn geweest in een ander ziekenhuis en daar al je vertrouwen in heb gelegd zal het wel wennen zijn om weer helemaal opnieuw te beginnen met een andere arts enz.

Wannabemom: iK zal voor je duimen dat alles goed is bij manlief.

Toen ik thuiskwam lag eindelijk de uitnodiging voor een eerste afspraak in de bus.

Hier was ik ontzettend blij mee. Ik heb nu het gevoel dat we weer vooruit kunnen.

De afspraak is op 9 Maart. We moeten naar prof. Kremer. Heeft iemand van jullie ervarig met deze arts?

Groetjes

Jessie

Ha Jessie,

Wij hebben prof. Kremer gehad bij onze terugplaatsing. Ik vind het een erg fijne en aardige man. En hij heeft het goed gedaan:yah:

Dames: Heel veel succes allemaal!

Geplaatst
Ha Jessie,

Wij hebben prof. Kremer gehad bij onze terugplaatsing. Ik vind het een erg fijne en aardige man. En hij heeft het goed gedaan:yah:

Hoewel ikzelf de regel heb niet al te snel blij te zijn met een positieve test wil ik je heel graag toch een beetje feliciteren.

HarTElIJk GefElicitEErd. Je bent een heel eind op weg!

Nu een kloppend hartje en jullie wens komt super dichtbij!

Liefs, mama van Tim

Geplaatst
Ha Jessie,

hey hobbesje :wav:gefeliciteerd met je zwangerschap goed man ik zat al op de digi poli en zag je vraag staan vroeg me al af of jij het was maar zag je hier nooit meer spannend allemaal nou hopen dat het hier ook allemaal goed gaat veel geluk iig en misschien wel een tweeling whhaaaa

Geplaatst

ow, wij hebben trouwens onze digi-poli gegevens binnen en zijn aangemeld. Nu zit ik eerder achter mijn mac dan de pc en juist daar zit het certificaat op maar toch. Ik kan er weer bij. Zo'n leuk systeem wanneer je wat verder in de behandeling komt.

Je ziet dat je kansen toenemen, wat er gebeurt, wanneer je wat krijgt of waarschijnlijk gaat meemaken en als je een tp krijgt mag je eerst een eerste foto bewonderen van jullie eigen bevruchting wat zijn of haar best doet iets heel moois te worden.

Groetjes en wellicht tot daar!

Geplaatst
Hoewel ikzelf de regel heb niet al te snel blij te zijn met een positieve test wil ik je heel graag toch een beetje feliciteren.

HarTElIJk GefElicitEErd. Je bent een heel eind op weg!

Nu een kloppend hartje en jullie wens komt super dichtbij!

Liefs, mama van Tim

hey mama van tim hoe heet je eigenlijk of vertel je dat niet??? nog een weekje en dan gaat bij ons de eerste spuit erin spannend ben er alleen niet zo mee bezig wij gaan volgende week donderdag ook naar euro disney dus daar heb ik op het moment even meer zin in haha maar wordt een leuke maand iig maart mijn verjaardag euro disney nieuwe woonkamer(muren) nieuwe keuken en starten met isci dus genoeg leuke dingen

Geplaatst

@sanne... was ook al aan het denken. Als je 1e menstruatiedag valt in het weekend moet je dan ook niet wachten tot de maandag met bellen??

Hopelijk mogen wij ook de 9 maart nog bij de gezamenlijke afspraak komen. Maar ik ga er maar niet meer van uit. Krijgen dinsdag te horen hoe en wat....hoop zelf dat we door mogen.

Geplaatst
@sanne... was ook al aan het denken. Als je 1e menstruatiedag valt in het weekend moet je dan ook niet wachten tot de maandag met bellen??

Hopelijk mogen wij ook de 9 maart nog bij de gezamenlijke afspraak komen. Maar ik ga er maar niet meer van uit. Krijgen dinsdag te horen hoe en wat....hoop zelf dat we door mogen.

haha zoals jij nu denkt zat ik ook al te denken maar haar afspraak valt op een dinsdag dus tot aan het weekend red ze niet meer of ze zegt dat ze s'maandags is vergeten te bellen haha

Geplaatst
hey hobbesje :wav:gefeliciteerd met je zwangerschap goed man ik zat al op de digi poli en zag je vraag staan vroeg me al af of jij het was maar zag je hier nooit meer spannend allemaal nou hopen dat het hier ook allemaal goed gaat veel geluk iig en misschien wel een tweeling whhaaaa

Dank je! Toch wel handig dat ik overal dezelfde naam heb... :laughing9:

Geplaatst

Hobbesje,een positieve test. Gefeliciteerd hoor!

Sharon,als ik jou berichtje zo terug las,dan is het bij jou wel heel snel gegaan zeg. Maar je gaat ICSI doen?

Succes alvast met je 1e spuit!

Geplaatst
Hobbesje,een positieve test. Gefeliciteerd hoor!

Sharon,als ik jou berichtje zo terug las,dan is het bij jou wel heel snel gegaan zeg. Maar je gaat ICSI doen?

Succes alvast met je 1e spuit!

ja is idd heel snel gegaan wij gaan icsi doen ja

Geplaatst

Dat is ook eigenlijk wel zo ja.. Nou ik hoop dat mijn menstruatie een dagje of twee dagen later komt. Dan zit ik goed. En anders bel ik gewoon met de vraag of er niet nog een plekje vrij is.

Ik hoop voor je dat je ook 9 maart voor de GA mag komen.

@ Hobbesje: Gefeliciteerd!:pregwalk: Dr. Kremer heeft dus de terugplaatsing gedaan? Lijkt me een leuke man. Heb hem met de infoavond gezien.

Geplaatst

@hobbesje: proficiat!!! super zeg dat je nu zwanger bent.

Voor de rest van ons topic ook fijn, is er in ieder geval een plekje van de wachtlijst af!! Die willen we namelijk zo kort mogelijk houden(oftewel graag iedereen zwanger worden aub!!)

@sharon; tjee ja gaat idd snel als ik dat zo zie. Jullie hadden 2daagjes eerder de intake. Hier nog steeds aan het wachten.......

Geplaatst
@hobbesje: proficiat!!! super zeg dat je nu zwanger bent.

Voor de rest van ons topic ook fijn, is er in ieder geval een plekje van de wachtlijst af!! Die willen we namelijk zo kort mogelijk houden(oftewel graag iedereen zwanger worden aub!!)

@sharon; tjee ja gaat idd snel als ik dat zo zie. Jullie hadden 2daagjes eerder de intake. Hier nog steeds aan het wachten.......

Haha, zo kan je ook bekijken ja, ook weer een plekje van de wachtlijst af..

Bij ons duurde het ook langer hoor. Ik weet sinds gisteren dat we 9 maart naar de gezamenlijke afspraak mogen. Je kunt ook altijd bellen hé? Dan vraag je of er al meer bekend is over de datum voor de gezamenlijke afspraak en wanneer je ingepland staat.

Geplaatst

Hoi,

Wat is het hier lekker druk met schrijven !!! hoop dat er nog een plaatsje over is?

Wij hebben gister de intake gehad met Dr.Braat en krijgen over 2 weken de uitslag van de onderzoekjes die gedaan zijn en dan horen wij ook wanneer we mogen starten met ICSI.

Wij hoeven niet naar de gezamelijke afspraak en de spuitinstructies omdat we die onderhand kunnen dromen !!!

Dit word onze 6e ICSI, waar uit ICSI 4 ons zoontje is geboren.

Iedereen heeeeeel veel succes,

Groetjes Jessica

Geplaatst
Hoi,

Wat is het hier lekker druk met schrijven !!! hoop dat er nog een plaatsje over is?

Wij hebben gister de intake gehad met Dr.Braat en krijgen over 2 weken de uitslag van de onderzoekjes die gedaan zijn en dan horen wij ook wanneer we mogen starten met ICSI.

Wij hoeven niet naar de gezamelijke afspraak en de spuitinstructies omdat we die onderhand kunnen dromen !!!

Dit word onze 6e ICSI, waar uit ICSI 4 ons zoontje is geboren.

Iedereen heeeeeel veel succes,

Groetjes Jessica

Hoi Jessy, Gezellig en natuurlijk is er een plekje vrij..

Wat fijn dat je al een zoontje hebt uit een vierde ICSI poging . Het lijkt me emotioneel wel heel erg zwaar. Dat weet jij beter dan ik. Je hoopt direct bij de eerste poging zwanger te zijn natuurlijk.

Het blijft een wondertje..

Mag jij je bij de eerst volgende menstruatie aanmelden nadat je de uitslagen hebt ontvangen?

Mag ik vragen waarom jullie voor ICSI gaan?

Geplaatst

Hoi Jessy, Gezellig en natuurlijk is er een plekje vrij..

Wat fijn dat je al een zoontje hebt uit een vierde ICSI poging . Het lijkt me emotioneel wel heel erg zwaar. Dat weet jij beter dan ik. Je hoopt direct bij de eerste poging zwanger te zijn natuurlijk.

Het blijft een wondertje..

Mag jij je bij de eerst volgende menstruatie aanmelden nadat je de uitslagen hebt ontvangen?

Mag ik vragen waarom jullie voor ICSI gaan?

Hoi Sanne,

Het is emotioneel idd ontzettend zwaar, vandaar dat wij nu een jaartje rust hebben genomen. Ik denk dat ik een dezer dagen ongesteld ga worden, en dan bij de volgende menstruatie mag beginnen? maar dat weet ik niet zeker, dat hoor ik 10 maart !!!

Wij hebben de allereerste ICSI in Tilburg gehad en daar hadden ze fifty-fifty gedaan, de helft IVF en de andere helft ICSI. bij IVF was er niks bevrucht en bij ICSI wel. het komt doordat mijn schilletjes van mijn eitjes te hard zijn om er een zaadje door te laten, vandaar de ICSI.

Fijn dat er een plekje vrij is, want ik vind het zo fijn om erover te kunnen schrijven !!!!

Groetjes jessica

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden