Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hallo,

Ik ben nieuw hier.

Ik ben door de fertiliteitsarts van Veldhoven doorverwezen naar het radboud ziekenhuis i.v.m fertiliteitsproblemen. Het probleem ligt bij mijn man, en wij komen waarschijnlijk in aanmerking voor pesa.

We hebben 2 weken geleden het vragenformulier opgestuurd.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je bericht terug krijgt?

groetjes

Jessie

Hoi Jessie, We hebben net uitleg gekregen op de info-avond in het Radboud. Daar hoorden we ook over Pesa. Hoe kijkt je man er tegenaan?

Toen onze formulieren zijn opgestuurd, kregen we volgens mij 3 weken later een brief met een uitnodiging voor de intake. Vanaf het moment van insturen tot het moment van de intake heeft het ongeveer een maand geduurd.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hallo,

Ik ben nieuw hier.

Ik ben door de fertiliteitsarts van Veldhoven doorverwezen naar het radboud ziekenhuis i.v.m fertiliteitsproblemen. Het probleem ligt bij mijn man, en wij komen waarschijnlijk in aanmerking voor pesa.

We hebben 2 weken geleden het vragenformulier opgestuurd.

Weet iemand hoe lang het duurt voordat je bericht terug krijgt?

groetjes

Jessie

ja wat sanne zegt was bij ons ook na 3 weken hadden we bericht en sanne ja wij worden allemaal in 1 keer zwanger ik voel het :happydance:morgen prikinstructies ben benieuwd of ik het durf:happy2:

Geplaatst

Hoi: allemaal

Fijn om te lezen dat er zulke goede ervaringen zijn over het radboud.

Mijn man heeft al pesa gehad in het umcu. Die niet is gelukt. Eind februari afspraak in het radboud. Voor de intake. En dan maar hopen dat we zo snel mogelijk aan de beurt zijn voor de directe tese. Iemand enige ervaringen met directe tese?

Geplaatst

Heej meiden!

Wat is hier lekker veel geschreven; Moest het allemaal even bijlezen hoor.

Wannabemom; welkom terug. Of tja,dat klinkt ook zo "welkom!".Maar je begrijpt me hopelijk wel.

Ontzettend jammer dat je zwangerschap is geeindigd in een miskraam,héél bijzonder dat je toch spontaan zwanger bent geworden.

Ik hoop voor je dat je alles even op een rijtje kan zetten,en positief weer met de behandelingen kunt beginnen!

Ik weet niet wie het vroeg; Maar ik heb geen uitnodiging gehad voor die intake. Best jammer,als ik jullie verhalen zo lees,leek het mij ontzettend interessant!

Sanne; Jaaaa,nog even we kunnen ook naar de intake.Ik loop een beetje achter in verschil met jullie,maarja,dat maakt ook niet uit.

Het gaat om de ervaringen die je met elkaar kan delen hé.

Ik heb een afspraak met dr Smeenk..Heb je die gezien? (moet een jonge vent zijn)

Dus jij mag mss in April al beginnen. Wow,dat is al best snel,weet je dat wel? April zit je zo aan!!

Jessie; welkom hier. Schrijf fijn met ons mee zou ik zeggen!

Ohja,en Sanne; Die opvliegers herken ik. Erg is dat hé. Ik had het heel erg na de Pregnyl spuit.

Vanaf de avond dat ik de spuit zette,kreeg ik vaak vanaf dag 3 de opvliegers. En dat duurde zo'n weekje ongeveer. Haha,m'n moeder zei weleens; nu weet je hoe het voelt als je straks in de overgang bent!

Nou eh...dat duurt nog heel lang gelukkig!

Geplaatst
Hoi: allemaal

Fijn om te lezen dat er zulke goede ervaringen zijn over het radboud.

Mijn man heeft al pesa gehad in het umcu. Die niet is gelukt. Eind februari afspraak in het radboud. Voor de intake. En dan maar hopen dat we zo snel mogelijk aan de beurt zijn voor de directe tese. Iemand enige ervaringen met directe tese?

Hoi Raba, Jeetje jullie hebben ook al een hele onderzoeksperiode achter jullie. Lijkt me best heftig ook! Ik kan je helaas geen ervaringsverhaal over Tese vertellen. Ik heb, ondanks dat het een en ander een beetje mis is gelopen met de telefonische afspraken, wel het gevoel dat je snel door het hele traject heen gaat in het Radboud. Wij zijn 19 januari voor de intake geweest en afgelopen maandag 8 februari hadden we een info-avond (ook een aanrader trouwens) en nu wachten we op de brief voor een gezamenlijke afspraak. Na de gezamenlijke afspraak mag je je aanmelden bij je eerst volgende menstruatie. In april beginnen we met IVF waarschijnlijk.

Geplaatst
Heej meiden!

Wat is hier lekker veel geschreven; Moest het allemaal even bijlezen hoor.

Wannabemom; welkom terug. Of tja,dat klinkt ook zo "welkom!".Maar je begrijpt me hopelijk wel.

Ontzettend jammer dat je zwangerschap is geeindigd in een miskraam,héél bijzonder dat je toch spontaan zwanger bent geworden.

Ik hoop voor je dat je alles even op een rijtje kan zetten,en positief weer met de behandelingen kunt beginnen!

Ik weet niet wie het vroeg; Maar ik heb geen uitnodiging gehad voor die intake. Best jammer,als ik jullie verhalen zo lees,leek het mij ontzettend interessant!

Sanne; Jaaaa,nog even we kunnen ook naar de intake.Ik loop een beetje achter in verschil met jullie,maarja,dat maakt ook niet uit.

Het gaat om de ervaringen die je met elkaar kan delen hé.

Ik heb een afspraak met dr Smeenk..Heb je die gezien? (moet een jonge vent zijn)

Dus jij mag mss in April al beginnen. Wow,dat is al best snel,weet je dat wel? April zit je zo aan!!

Jessie; welkom hier. Schrijf fijn met ons mee zou ik zeggen!

Ohja,en Sanne; Die opvliegers herken ik. Erg is dat hé. Ik had het heel erg na de Pregnyl spuit.

Vanaf de avond dat ik de spuit zette,kreeg ik vaak vanaf dag 3 de opvliegers. En dat duurde zo'n weekje ongeveer. Haha,m'n moeder zei weleens; nu weet je hoe het voelt als je straks in de overgang bent!

Nou eh...dat duurt nog heel lang gelukkig!

Hoi Pammie,

Die info-avond is iedere maand dacht ik. Dus je kan je zo voor een volgende keer aanmelden. Maar daar vertellen ze je vast meer over als je voor de intake komt..

En trouwens; ik vind eigenlijk dat we allemaal redelijk gelijk oplopen. Jij bent misschien nog niet naar de intake geweest, maar als je dat eenmaal gehad hebt gaat het hard hoor. Ik heb de brief voor de gezamenlijke afspraak ook nog niet. Het verschil zal dan uiteindelijk misschien een maandje zijn en een maand is niets, haha.

Als we maar allemaal samen zwanger zijn hier...:clap2:

Dat van die opvliegers.. Inderdaad.. Mijn moeder zei precies hetzelfde..

Maar ja, als ik dan zei dat ik last had van opvliegers dan zaten mijn collega's me wel eens gek aan te kijken. Gelukkig zijn ze nu allemaal op de hoogte.

We maken er geen geheim van en dat is wel prettig vind ik persoonlijk.

Het valt me op dat veel mensen hiermee bezig zijn.

Ik heb toch al wel redelijk wat mensen in mijn omgeving die hetzelfde meemaken of hebben gemaakt. Die begrijpen je het beste en dat is heel prettig!

Mensen die dit niet hebben meegemaakt proberen je wel te begrijpen, maar ik denk zelf dat ze geen idee hebben. Ook al worden sommige opmerkingen goed bedoeld hoor.

Geplaatst

Hoi Pammie,

Die info-avond is iedere maand dacht ik. Dus je kan je zo voor een volgende keer aanmelden. Maar daar vertellen ze je vast meer over als je voor de intake komt..

En trouwens; ik vind eigenlijk dat we allemaal redelijk gelijk oplopen. Jij bent misschien nog niet naar de intake geweest, maar als je dat eenmaal gehad hebt gaat het hard hoor. Ik heb de brief voor de gezamenlijke afspraak ook nog niet. Het verschil zal dan uiteindelijk misschien een maandje zijn en een maand is niets, haha.

Als we maar allemaal samen zwanger zijn hier...:clap2:

Dat van die opvliegers.. Inderdaad.. Mijn moeder zei precies hetzelfde..

Maar ja, als ik dan zei dat ik last had van opvliegers dan zaten mijn collega's me wel eens gek aan te kijken. Gelukkig zijn ze nu allemaal op de hoogte.

We maken er geen geheim van en dat is wel prettig vind ik persoonlijk.

Het valt me op dat veel mensen hiermee bezig zijn.

Ik heb toch al wel redelijk wat mensen in mijn omgeving die hetzelfde meemaken of hebben gemaakt. Die begrijpen je het beste en dat is heel prettig!

Mensen die dit niet hebben meegemaakt proberen je wel te begrijpen, maar ik denk zelf dat ze geen idee hebben. Ook al worden sommige opmerkingen goed bedoeld hoor.

om even in te gaan over de infoavond die is maar 4 keer per jaar

Geplaatst
om even in te gaan over de infoavond die is maar 4 keer per jaar

OEPS :eekk:, sorry verkeerde info gegeven.. Wist ik niet.. Wat raar zeg.. Maar het is toch geen verplichting voordat je met de behandeling kan beginnen? Best nuttig om naar de info-avond te gaan vind ik, ook al wist ik al veel van het internet en uit boekjes.

Geplaatst

Wij hopen ook nog steeds in maart/april te mogen beginnen. Op 22 februari heb ik in ieder geval een gesprek met een senior gynaecoloog in ons eigen z'huis in Venlo. Daar kunnen we dan bespreken wat er nu verder gaat gebeuren. In ieder geval gaan we als ik weer ongesteld wordt nog een poging iui doen.

Wanneer we dan de prikinstructies krijgen is nog een beetje onduidelijk. Ik hoop in

ieder geval wel dat we op de wachtlijst mogen blijven staan. En niet na een paar iui's die mislukt zijn weer achter in de rij mogen aansluiten.

Ook overwegen we nu om eventueel een andere behandelend arts te vragen of misschien zelfs naar een ander ziekenhuis. Klinkt wel een beetje drastisch misschien, maar ik had met de gynaecoloog gewoon geen goede klik. Niet dat ze niet onaardig was, maar soms heb je dat met bepaalde mensen.

Geplaatst
Wij hopen ook nog steeds in maart/april te mogen beginnen. Op 22 februari heb ik in ieder geval een gesprek met een senior gynaecoloog in ons eigen z'huis in Venlo. Daar kunnen we dan bespreken wat er nu verder gaat gebeuren. In ieder geval gaan we als ik weer ongesteld wordt nog een poging iui doen.

Wanneer we dan de prikinstructies krijgen is nog een beetje onduidelijk. Ik hoop in

ieder geval wel dat we op de wachtlijst mogen blijven staan. En niet na een paar iui's die mislukt zijn weer achter in de rij mogen aansluiten.

Ook overwegen we nu om eventueel een andere behandelend arts te vragen of misschien zelfs naar een ander ziekenhuis. Klinkt wel een beetje drastisch misschien, maar ik had met de gynaecoloog gewoon geen goede klik. Niet dat ze niet onaardig was, maar soms heb je dat met bepaalde mensen.

Ik hoop het ook voor je dat je in mrt/apr. kan beginnen.

Wel fijn dat je voor de tijd nog een poging IUI kan doen. Is dat in eigen cyclus of met hormonen?

Voor ons is dat geen optie, nog een keer IUI. We hebben het al 6 keer gedaan en het zaad is minder beweeglijk, dus de kans van slagen is dan zo klein.

Welke gynaecoloog had je dan?

Het klopt wel wat je zegt; soms klikt het niet met een bepaald persoon, ookal was ze niet onaardig.

Geplaatst

Dag meiden,

Wij hebben afgelopen dinsdag in het Radboud onze prikinstructie gehad. Ik denk dat ik me dan bij jullie mag aansluiten.

Ik mocht gisteren bellen voor aanmelding omdat ik aan de pil ben en dan staat je cyclus al stil. Waarschijnlijk mogen we 5 of 6 maart starten met de spuiten.

Voor ons is het ons tweede kindje wat een hoop druk van de ketel haalt zullen jullie begrijpen. Ik herken veel emotie uit onze eerste poging in de gesprekken die ik hier lees. Wanneer jullie vragen hebben; stel ze gerust. Ik moet wel bekennen dat ik een hoop niet meer weet van de vorige keer. (Misschien een beetje te ver weg gestopt..)

Succes iedereen enne dat prikken: dat komt wel goed!

ToiToiToi Mama van Tim

Geplaatst
Dag meiden,

Wij hebben afgelopen dinsdag in het Radboud onze prikinstructie gehad. Ik denk dat ik me dan bij jullie mag aansluiten.

Ik mocht gisteren bellen voor aanmelding omdat ik aan de pil ben en dan staat je cyclus al stil. Waarschijnlijk mogen we 5 of 6 maart starten met de spuiten.

Voor ons is het ons tweede kindje wat een hoop druk van de ketel haalt zullen jullie begrijpen. Ik herken veel emotie uit onze eerste poging in de gesprekken die ik hier lees. Wanneer jullie vragen hebben; stel ze gerust. Ik moet wel bekennen dat ik een hoop niet meer weet van de vorige keer. (Misschien een beetje te ver weg gestopt..)

Succes iedereen enne dat prikken: dat komt wel goed!

ToiToiToi Mama van Tim

Welkom mama van Tim,

Fijn dat we met vragen bij jou terecht kunnen.

Jij weet dus dal héél goed wat je te wachten staat.

Was je van de eerste IVF-poging zwanger van je eerste kindje?

Dat prikken valt idd reuze mee.

Liefs Sanne

Geplaatst

nou dames daar ben ik weer de prikinstructie zit er weer op we weten precies wat hoe en wanneer maar heb nog niet zelf gespoten laat ik mooi me manneke doen mag me nu met me eerste menstruatie aanmelden dus dat wordt het weekend maar stel dat het te druk is moet ik wel een maand wachten dus maar hopen dat er plek is jullie horen me snel

Geplaatst

Welkom mamavanTim; Bijzonder dat je bij de 3e ivf poging tóch zwanger bent geworden. Daar krijgt een mens hoop van!

Sharon,fijn dat de prik instructies meegevallen zijn. Bof jij even met je partner,heeft hij geen naalden fobie.?

Ik had geen andere keus,manlief heeft een hekel aan naalden,en zal dus nooit never niet de spuit bij me zetten.

Nu scheelt het dat ik het altijd zelf doe,..,maar in het begin vond ik het doodeng,en manlief aangekeken van; Kun jij het aub doen????? Haha.

Sanne; Is ook wel zo,uiteindelijk zul je zien dat het snel gaat wanneer je aan de beurt bent,en zijn we allemaal snel aan de 1e ivf poging!

Spannend hé.

Geplaatst
nou dames daar ben ik weer de prikinstructie zit er weer op we weten precies wat hoe en wanneer maar heb nog niet zelf gespoten laat ik mooi me manneke doen mag me nu met me eerste menstruatie aanmelden dus dat wordt het weekend maar stel dat het te druk is moet ik wel een maand wachten dus maar hopen dat er plek is jullie horen me snel

Oh ja, sorry Sharon, helemaal vergeten te vragen.. Maar wat goed dat je je mag aanmelden. En wat een geluk dat dit a.s. weekend dan is.. Hopen dat er nog een plekje is. Is die er niet, dan word je op een aparte lijst gezet waardoor je de keer daarop aan de beurt bent toch?

Ik weet zeker dat als je het prikken zelf doet, je het uiteindelijk reuze vindt meevallen.

Met hoeveel andere stellen was je er vandaag?

Geplaatst

Het is echt makkelijker wanneer je jezelf gaat prikken. Ik snap dat het eng is maar je bent dan niet afhankelijk van je lief. Daarnaast kan je zelf makkelijk even weg glippen op een feestje of iets. Ik heb ooit tijdens een bioscoopavondje geprikt tijdens de film. Je bent dan net iets vrijer om de dingen te doen zoals je gewend bent.

Even terugkomen op onze zwangerschap. Ik ben van de eerste poging IVF zwanger geworden na de derde terugplaatsing. We waren 1 van de gelukkige met 6 cryo's. 4 daarvan hebben de vrieskast niet overleefd.

Hoewel we weten wat ons te wachten staat vinden wij het ook weer spannend hoor. Maar wel een stuk minder. De druk is echt van de ketel met zo'n manneke om je heen.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Jeetje zeg wat zijn er veel mensen op deze site. Ik had een paar dagen niet gekeken en moest echt weer even bijlezen. Voor mij voelt het wel erg prettig als je je ervaringen kunt delen en vooral als je ook nog naar hetzelfde ziekenhuis gaat.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik merk in mijn omgeving toch wel dat iedereen wel heel erg meeleeft maar dat je je toch vaak alleen erin voelt staan.

Mijn man ziet wel op tegen de pesa, maar hij wilt ook zo graag een kindje van ons samen dat hij er alles aan wilt doen. Hij heeft al 2kinderen uit een vorige relatie heeft zich toen laten steriliseren op verzoek van zijn toenmalige vrouw en ze ging er 2 jaar later vandoor. Nu is de sterilisatie teruggedraaid en alle testen waren in het begin zeer positief, maar helaas bij de IUI poging bleek het zaad slechter te zijn geworden. Ze dachten dat de oorzak bij mij lag omdat de testen zo goed waren in eerste instantie maar na de IUI bleek het toch bij mijn man te zijn. bij de icsi poging bleek het ineens dramatisch slecht te zijn. Maar 1 goede zwemmer. Het is nog niet eens tot een terugplaatsing gekomen. Een zware teleurstelling. maar we willen weer verder en dus gaan we er weer volledig voor.

Ik zal eens wat regelmatiger op deze site kijken om alles goed bij te kunnen houden. hihi.

groetjes

Jessie

Geplaatst

Hoi Jessy

Ik vind het ook zo bijzonder om ineens te beseffen dat je bij lange na niet alleen bent. Er wordt alleen nooit over gesproken.

Sinds dat wij er zelf heel open over zijn geweest (nu doen we het anders omdat we toch een beetje meer op de 'normale' manier zwanger willen worden..) ben ik er achter gekomen dat er veel meer mensen een kleintje via het ziekenhuis gekregen hebben. Veeeel meer.

Ik vond het destijds enorm fijn om het met mensen te delen en merkte dat ik er veel positiever in stond doordat mensen het zelfde met ons wilde delen. Toch hebben we er nu voor gekozen om het voor ons zelf te houden en iedereen willen verrassen mocht het nog eens lukken.

Het Radboud heeft zelf straks ook een digipoli; heel fijn :toppie:

Geplaatst

nou dames daar ben ik weer je zult het niet geloven maar ben vandaag al ongesteld geworden dus dat betekende dus ook gelijk aanmelden dit dus gedaan en we mogen over 3 weken de eerste decapeptyl al gaan zetten :happydance: tis ons in ieder geval op deze manier allemaal wel gegund nu maar hopen dat we ook in 1 keer zwanger zijn

@jessie ja wij zijn er ook heel open over naar anderen sommige mensen reageren heel geschokt die denken dat het super erg is haha maar dan zeg ik nou dat valt wel mee hoor ze kunnen tenminste nog iets waardoor ik zwanger kan worden dat had je vroeger niet dan werd je zwanger of je kon adopteren en als je dat dan uitlegt dan snappen ze je wel maar lekker kleppen doe ik hier wel met jullie welke arts heb je trouwens???

@mamavantim ja die digipoli lijkt me ook ideaal want had laatst die infoavond waar het dus super druk was en toen dacht ik er zitten maar 3 op het forum die in het radboud lopen haha nu inmiddels 5 dan en misschien dat er bij die digipoli meer zitten op het forum zit nog te wachten op me wachtwoord

en wat betreft het prikken kan goed zijn dat ik straks zeg geen dat ding maar hier en dan pof ik hem er zelf in :laugh:maar ik ga sávond om 10 uur prikken dan zijn we zoiezo altijd samen we zien het wel het loopt de eerste spuit gaat erin in euro disney haha

Geplaatst

Hey sharon, Wat goed dat je menstruatie begonnen is. Dat scheelt weer wachten. En dat doen we al wel genoeg zo. Wanneer ga je naar euro disney? Wij mogen 4 maart beginnen met de eerste spuit.

Geplaatst
Hey sharon, Wat goed dat je menstruatie begonnen is. Dat scheelt weer wachten. En dat doen we al wel genoeg zo. Wanneer ga je naar euro disney? Wij mogen 4 maart beginnen met de eerste spuit.

haha das leuk wij ook we gaan de 4de naar euro disney en dan dus ook de eerste spuit hebben jullie ivf of isci??

Geplaatst
Hoi Raba, Jeetje jullie hebben ook al een hele onderzoeksperiode achter jullie. Lijkt me best heftig ook! Ik kan je helaas geen ervaringsverhaal over Tese vertellen. Ik heb, ondanks dat het een en ander een beetje mis is gelopen met de telefonische afspraken, wel het gevoel dat je snel door het hele traject heen gaat in het Radboud. Wij zijn 19 januari voor de intake geweest en afgelopen maandag 8 februari hadden we een info-avond (ook een aanrader trouwens) en nu wachten we op de brief voor een gezamenlijke afspraak. Na de gezamenlijke afspraak mag je je aanmelden bij je eerst volgende menstruatie. In april beginnen we met IVF waarschijnlijk.

Ja het is inderdaad emotioneel heftig. Heb echt dagen dat ik denk hoe verder. Infoavond hebben wij in december gehad. Nog in het umcu. Erg leerzaam. Wij dachten al een hoop te weten maar zo kom je erachter dat er altijd nog dingen zijn die wij niet wisten. Ook de vragen die je aan het eind mag inleveren die werden anomiem behandeld. Zo kon je ook de vragen van anderen horen waar je zelf nog niet over na had gedacht. Maar wat heel handig was om te weten.

Geplaatst
Hallo Allemaal,

Jeetje zeg wat zijn er veel mensen op deze site. Ik had een paar dagen niet gekeken en moest echt weer even bijlezen. Voor mij voelt het wel erg prettig als je je ervaringen kunt delen en vooral als je ook nog naar hetzelfde ziekenhuis gaat.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik merk in mijn omgeving toch wel dat iedereen wel heel erg meeleeft maar dat je je toch vaak alleen erin voelt staan.

Mijn man ziet wel op tegen de pesa, maar hij wilt ook zo graag een kindje van ons samen dat hij er alles aan wilt doen. Hij heeft al 2kinderen uit een vorige relatie heeft zich toen laten steriliseren op verzoek van zijn toenmalige vrouw en ze ging er 2 jaar later vandoor. Nu is de sterilisatie teruggedraaid en alle testen waren in het begin zeer positief, maar helaas bij de IUI poging bleek het zaad slechter te zijn geworden. Ze dachten dat de oorzak bij mij lag omdat de testen zo goed waren in eerste instantie maar na de IUI bleek het toch bij mijn man te zijn. bij de icsi poging bleek het ineens dramatisch slecht te zijn. Maar 1 goede zwemmer. Het is nog niet eens tot een terugplaatsing gekomen. Een zware teleurstelling. maar we willen weer verder en dus gaan we er weer volledig voor.

Ik zal eens wat regelmatiger op deze site kijken om alles goed bij te kunnen houden. hihi.

groetjes

Jessie

Mijn man heeft al de pesa gehad. Als je vragen hebt. Vraag maar. Ik heb ook een weblog daar heb ik alles erover in gezet.

Geplaatst

Sharon,je bent mooi op tijd of niet met je ongi. Des te beter toch!

Succes alvast met je 1e spuit.Je zult zien dat het 100% mee gaat vallen!

Ik ga de dagen aftellen. Nog even,en onze molen draait ook in Nijmegen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden