Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Margot: Hoe gaat het nu. Moet steeds aan je denken. Hopelijk heb je geen lichamelijke klachten meer. Nogmaals sterkte meissie.

@ Raba: Weer een stapje verder. Op naar de eerste FM. Wanneer gingen jullie op vakantie dat was toch in de periode dat de fm enz. gepland staat. Logisch dat je man opziet tegen de tese, maar hopelijk kan hij er ook voor jou zijn. Kan hij wel bij de punctie aanwezig zijn of moet hij dan al bij urologie wezen. Mijn man vond de tese (onder plaatselijke verdoving) wel te doen. Nog wel een week lang last gehad in die regio, waardoor het lopen wat moeilijker ging. Succes met prikken.

@ JEssie: Je menstruatie is nu echt doorgebroken. Inderdaad niet fijn met dit weer. Goed dat je je vraag nu gaat stellen. Beter nu dan wanneer je zelf moet gaan betalen. Sterkte meid.

Hier nog geen duidelijke tekenen van een menstruatie, ik voel wel wat en ben wel bang dat deze tekenen snel gaan komen. We moeten hier dus nog gewoon afwachten.

Vanochtend goed nieuws gehad. Ik moest met mijn dochtertje naar de kinderarts. We zagen dat haar vagina gesloten was. Ik haalde me al van alles in het hoofd, dat het niet goed was aangelegd en dat ze geen baarmoeder zou hebben (soms is het internet niet altijd goed voor je gedachten:)), maar gelukkig is het een verkleving die met een hormoonzalf gewoon kan worden opgelost. Net dus lekker met kleine meid een ijsje gegeten op het teras.

Fijn weekend allemaal.

Appel

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier gaat alles goed. Het moet allemaal nog zijn plekje krijgen maar ik zit niet bij de pakken neer. We weten nu dat we in ieder geval zwanger kunnen worden en onze kans komt er vast. Natuurlijk balen we, maar de steun en lieve reacties van iedereen doen heel veel goed.

De lichamelijke klachten zijn over. Ik bloed nauwelijks meer en de pijn is weg. Had vandaag alleen nog erge steken in mijn darmen omdat die gisteren ook helemaal van de leg waren. Verder huppel ik vandaag al aardig rond. Ik heb net zelfs nog even getennist, ja niet zo fanatiek maar wel lekker.

Wat een pijn kan het doen zeg... Ik denk dat ik de bevalling echt niet zelf ga doen, hihi

Bij mij op school was er donderdag een invaller die de kinderen van de klas, groep 3, verteld heeft dat hun juf een miskraam heeft gehad. Niet zo slim want die kinderen wisten natuurlijk van niks. Dus hadden ze vandaag allemaal ouders die vragen gingen stellen. Dus mijn directrice belde me al even om me te waarschuwen. Maar ik vind het zo sneu voor die kleintjes.. Die kunnen er toch helemaal niks mee met die info? Jammer dat sommige invallers niet even wat verder nadenken...

@raba spannend weer die extra spuit erbij. Ik vond die spuiten wel prettig, gingen er makkelijk in en deden geen pijn. Goed van je dat je ze nu lekker meeneemt. Laat je sociale leven lekker doorgaan! Ik heb van de hormonen helemaal geen last gehad, ik was even vriendelijk (ahum) als altijd.. Of ik ben normaal al chagrijnig dus je merkt het verschil niet zo..

Geplaatst

Margot: wat ben jij sterk zeg. Knap van je. Maar het is wel goed van je dat je het postitief kunt zien dat jullie in ieder geval zwanger kunnen raken.

Misschien dat we de volgende keer weer ongeveer gelijk kunnen starten.

Geplaatst

Margot,ik vind je dapper hoor.

:good1:

Jessie,hoe gaat het met jou??

Sharon,hoe is het? Je hebt bijna je echo! Spannend,ik ben zo benieuwd of je er 1 of 2 draagt.

Geplaatst

Inderdaad Margot je klinkt behoorlijk monter na deze grote teleurstelling.

Ik heb sinds vanacht licht bloedverlies. Heb sterk het gevoel dat het mijn menstruatie is, die door de bolletjes niet wil doorzetten. Ook wat last van mijn rug. Tuurlijk houd ik stiekem nog een beetje hoop, maar mijn gevoel zegt toch echt dat het over is. We willen dan even wachten voordat we door gaan. Ik denk dat we dan proberen in oktober weer te gaan aanmelden.

Sharon alle hoop is op jou gevestigd en dat jullie 1 of 2 mooie kloppende hartjes gaan zien. Je voorgevoel zegt 2, toch? Ik hoop het voor jullie.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

margot wat ben je sterk en ik dacht precies hetzelfde de vorige keer ik wist iig dat ik zwanger kon worden

ooh appel ik blijven duimen voor je

pammie hoe voel jij je misselijk of iets

hier niets te klagen 2 keer misselijk geweest en voor de rest is slapen op het moment geen probleem haha s'middags liefst een klein dutje

ja woensdag de echo iedereen om ons heen vind het ook zo spannend nou was ik van de week even koffie drinken bij een vriendin in de winkel komt er tot 2 keer toe een moeder met een tweeling binnen ze moest echt lachen en zei gelijk nou als dat geen toeval is we weten het woensdag wordt echt spannend nu die echo is neem ik aan inwendig of niet??

Geplaatst

Appel; Ik blijf duimen voor je! Hopelijk is het niets.

Sharon; De echo zal denk ik wel inwendig zijn. Volgensmij is het nog te vroeg om een gewone echo te laten doen!

Ik voel me verder ook prima,maar die moeheid hé. Slapen slapen slapen.

Ik moet nog één weekje wachten tot de echo. Het gaat eigenlijk heel snel!

Geplaatst

pammie: met mij gaat het wel weer goed. Ik heb dit weekend gewerkt en dat geeft wel afleiding. De kinderen van mijn man waren er ook dit weekend. Ik hou ontzettend veel van die meiden, maar ik ben dan stiekem zo jalours op mijn man. Hij wordt papa genoemd. Ik wil dat ook iemand mij mama noemt. Ook mijn eigen kindje, ons kindje.

Wel spannend hoor dat je over een week de echo hebt. Kun je het hartje misschien zien kloppen. Mijn zusje vertelde al dat de dokter had gezegd dat de tweeling tijdens de echo aan het zwaaien waren. Maar ze is dan ook iets verder.

Sharon, ik ben ook zo nieuwschierig of het er 1 of 2 zijn.

Appel, ik duim zo voor je. Ik hoop dat het niets te betekenen had.

Geplaatst

Appel@ oh jeetje hopelijk breek je ongi niet door en is het gewoon innestelingsbloed.

Ik blijf voor je duimen.

Ik word gek van die warmte weet niet waar ik het zoeken moet. Ga maar even afkoelen in bad.

Jessie@wat fijn dat je zo positief bent. Met positiviteit win je het meest.

Geplaatst

Hoi Sharon, nou succes hoor overmorgen!!!

De echo is idd inwendig (althans, bij mij wel, dus bij jou vast ook).

Geplaatst
Hoi Sharon, nou succes hoor overmorgen!!!

De echo is idd inwendig (althans, bij mij wel, dus bij jou vast ook).

ja dacht ik al nou we zijn echt benieuwd 1 of 2 heb bijna de hele middag liggen slapen en ben ook nog eens misselijk en dat warme weer wordt ik ook niet goed van normaal kan ik er redelijk tegen maar nu bah bah vanavond naar puppycurcus maar dat zoek ik niet eens stuur me man zo wel de keuken in want met mij gaat dat niets worden haha lijkt wel een oud wijf hoest verder met de dames margot??? en jessie snap wat je bedoelt maar met jou komt het ook nog goed en met jou paula krijg je al een buikje of zie je nog niets appel ik duim nog steeds voor je met pammie zal wel niet veel veranderd zijn lekker moe haha

Geplaatst
ja dacht ik al nou we zijn echt benieuwd 1 of 2 heb bijna de hele middag liggen slapen en ben ook nog eens misselijk en dat warme weer wordt ik ook niet goed van normaal kan ik er redelijk tegen maar nu bah bah vanavond naar puppycurcus maar dat zoek ik niet eens stuur me man zo wel de keuken in want met mij gaat dat niets worden haha lijkt wel een oud wijf hoest verder met de dames margot??? en jessie snap wat je bedoelt maar met jou komt het ook nog goed en met jou paula krijg je al een buikje of zie je nog niets appel ik duim nog steeds voor je met pammie zal wel niet veel veranderd zijn lekker moe haha

Sharon,begin je nu meer misselijk te worden? Hé bah. Dat is niet fijn. Ik heb ook bijna de hele middag liggen slapen hihi. Het weer werkt ook niet echt mee,daar wordt je al sloom van.

Na hevig weer hier, helaas bijna niks afgekoeld.

Heel veel succes woensdag. Hoelaat heb je de echo? Oh ik ben zo benieuwd.....

Appel,hoe is het nu met je? Weet je inmiddels meer?

Jessie,Fijn om te lezen dat het weer goed met je gaat. Kan me wel indenken dat het niet altijd even makkelijk is om de kinderen van je man over de vloer te hebben,nu je samen in deze medische molen zit. Maar komt vast goed met jullie! Weet je al wanneer je kan-wilt starten?

Geplaatst
Sharon,begin je nu meer misselijk te worden? Hé bah. Dat is niet fijn. Ik heb ook bijna de hele middag liggen slapen hihi. Het weer werkt ook niet echt mee,daar wordt je al sloom van.

Jessie,Fijn om te lezen dat het weer goed met je gaat. Kan me wel indenken dat het niet altijd even makkelijk is om de kinderen van je man over de vloer te hebben,nu je samen in deze medische molen zit. Maar komt vast goed met jullie! Weet je al wanneer je kan-wilt starten?

ja is niet leuk maarja hoort erbij wilde net wat sla eten maar daar begin ik ook al bij te kokhalzen dus dan eten we maar even niets drinken is het belangrijkste ga toch maar naar puppycurcus als het echt niet gaat rij ik wel terug hele dag bankhangen wordt je ook niet echt actief van om 08.45 hebben we de echo lekker vroeg dus ik laat het jullie gelijk weten als ik thuis ben

Geplaatst

Hallo allemaal,

Menstruatie zet nog niet echt door. Mijn gevoel zegt nog steeds dat het mislukt is maar af en toe overvalt met toch een vleugje hoop, hoezo we maken het onzelf extra moeilijk. Weet hier iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je ongi door de bolletjes heen komt?

Sharon, Ben jij niet op van de zenuwen? Ik vond dat zelf zó spannend. Ik heb de hele weg naar Nijmegen niets tegen mijn man gezegd en dat is toch een zit van 1,5 uur. De echo is inderdaad inwendig, anders kunnen ze het niet goed zien. Bij 10 weken kreeg ik tijdens mijn zwangerschap ook nog een inwendige echo. Het kon al wel via de buik, maar was niet heel duidelijk. En we wilden natuurlijk wel een mooie foto mee van onze beeb :).

Pammie voor jou schiet de echo ook al mooi op. Spannend.

Jessie: het gaat weer wat beter zo te lezen aan je berichtjes. En door de dochters van je man, weet jij nu al dat je man een lieve papa gaat worden van jullie kindje samen, toch:)

Groetjes,

Appel

Geplaatst
Hallo allemaal,

Menstruatie zet nog niet echt door. Mijn gevoel zegt nog steeds dat het mislukt is maar af en toe overvalt met toch een vleugje hoop, hoezo we maken het onzelf extra moeilijk. Weet hier iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je ongi door de bolletjes heen komt?

Sharon, Ben jij niet op van de zenuwen? Ik vond dat zelf zó spannend. Ik heb de hele weg naar Nijmegen niets tegen mijn man gezegd en dat is toch een zit van 1,5 uur. De echo is inderdaad inwendig, anders kunnen ze het niet goed zien. Bij 10 weken kreeg ik tijdens mijn zwangerschap ook nog een inwendige echo. Het kon al wel via de buik, maar was niet heel duidelijk. En we wilden natuurlijk wel een mooie foto mee van onze beeb :).

Pammie voor jou schiet de echo ook al mooi op. Spannend.

Jessie: het gaat weer wat beter zo te lezen aan je berichtjes. En door de dochters van je man, weet jij nu al dat je man een lieve papa gaat worden van jullie kindje samen, toch:)

Groetjes,

Appel

ik begin nu wel echt zo te denken van nog 2 nachtjes slapen en nog 1 werken haha vanavond optijd naar bed is het eerder morgen haha ben wel blij dat we zo vroeg de echo hebben en weet niet of ik tegen mijn man ga praten wij zitten maar 20 min in de auto hihi enige nadeel aan 2 vind ik dat borstvoeding moelijker gaat worden en nadeel van 1 is dat ik nog een keer het traject door moet dus tis allebei even welkom ik ga gauw weer weg hier want als ik hier op het forum zit krijg ik nog meer zin in woensdag hihi ik laat het jullie gelijk weten (vind dat namelijk zelf ook erg leuk als 1 van jullie iets heeft)

ooh dames tis eindelijk gezakt de misselijkheid puppycurcus toch nog ergens goed voor en tis lekker afgekoelt tenminste lekker slapen vanacht

Geplaatst

Appel@ wat ben ik blij om te lezen dat het nog niet door heeft gezet. Weg moet het blijven.

Vandaag al weer de 4de spuit gonal F. Over 15 min. Heb een opgezette buik.

En heb het erg warm. Warmer dan normaal. En opvliegers weet af en toe niet waar ik het zoeken moet. Mijn huid word ook steeds pukkeleriger zal wel van de hormonen zijn. Allemaal voor het goede doel.

Geplaatst
Appel@ wat ben ik blij om te lezen dat het nog niet door heeft gezet. Weg moet het blijven.

En heb het erg warm. Warmer dan normaal. En opvliegers weet af en toe niet waar ik het zoeken moet. Mijn huid word ook steeds pukkeleriger zal wel van de hormonen zijn. Allemaal voor het goede doel.

opgezette buik moet je wel opletten he dat je geen overstimulatie krijgt succes en mijn duimen draaien .

Weer een beetje groen hier zou niet misstaan

Geplaatst

Ja appel inderdaad. Mijn man is een geweldige vader voor zijn kinderen.

voordat ik hem leerde kennen heb ik altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde. Jeetje, wat heb ik nu een spijt van deze uitspraak. Maar toen ik heb met zijn kinderen zag was ik verkocht. Ik dacht meteen, van deze man wil ik kinderen.

Ik ben blij dat het bij jou nog niet doorgezet heeft. Bij mij duurde het wel lang voordat het echt doorzette. Ik had 6 dagen bruin bloedverlies en pas daarna zette het echt door. Maar ik hoop zo dat dit niet zo bij jou zal zijn.

Sharon: ohoh wat spannend. 1 of 2. Je moet het inderdaad direct laten weten zodra je thuiskomt.

Ik wil hier wel even kwijt dat jullie allemaal mij ontzettend geholpen hebben om deze mislukte poging een plaatsje te geven. Dan jullie wel.

Margot: hoe gaat het met je? Heb nog geregeld aan je moeten denken.

Geplaatst

Opgezette buik komt echt van die hormonen. Ik had er ook last van. Maar ook wat Sharon al zegt; hou het even in de gaten ivm overstimulatie.

(en ohja..veel water drinken!)

Appel;fijn om te lezen dat het nog niet heeft doorgezet. Ik ga het zo voor je hopen meid!

Geen bloed geeft moed.

Ooooooh Sharon,ik moet de hele tijd aan je denken. Krijg er zelf helemaal de kriebels van.

Wel heel fijn dat je op tijd al de echo hebt zeg. a.s. Maandag kan ik er pas om 15.00 terrecht. Dat is best laat.

Ik lees het morgen snel genoeg!

Geplaatst
Opgezette buik komt echt van die hormonen. Ik had er ook last van. Maar ook wat Sharon al zegt; hou het even in de gaten ivm overstimulatie.

(en ohja..veel water drinken!)

Appel;fijn om te lezen dat het nog niet heeft doorgezet. Ik ga het zo voor je hopen meid!

Geen bloed geeft moed.

Ooooooh Sharon,ik moet de hele tijd aan je denken. Krijg er zelf helemaal de kriebels van.

Wel heel fijn dat je op tijd al de echo hebt zeg. a.s. Maandag kan ik er pas om 15.00 terrecht. Dat is best laat.

Ik lees het morgen snel genoeg!

ooh dames vandaag was een hel ben benieuwd of ik vanacht wel een beetje slaap ik ben zo ontzettend zenuwachtig echt verschrikkelijk dit ik laat het jullie morge gelijk weten

Geplaatst

Ik lees en leef al een tijdje mee met jullie. Wij komen ook al jaren in het radboud. September gaan we ons weer aanmelden voor ivf. Lijkt me dan leuk om in dit topic actief mee te schrijven. Eerst gaan we eind Augustus lekker naar Turkije.

Sharon heel veel succes en plezier vandaag!

Groetjes Debbie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden