Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Super Sharon,het hartje weer gezien/gehoord. Beter nieuws kan je niet brengen!

Ik heb IVF gedaan,dus ik denk niet dat ik terug hoef te komen in Nijmegen,ze hebben er vorige week ook niks over gezegd.

Dus jij blijft toch in t ziekenhuis? Wij zitten nog te twijfelen,volgende week maar eens kijken hoe en wat.

Sanne;Ik had ook zo'n hoofdpijn van de deca. Meestal als ik dan met de Puregon begon,dan verdween de hoofdpijn ook.

En inderdaad het vele drinken,en af en toe een paracetamol kan ook geen kwaad.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Wat fijn Sharon dat je het hartje weer hebt gehoord. En weer een echo over twee weken, super!! Wat houdt de combitest precies in?

Ja het kan best een oorzaak zijn hoor dat ik te weinig gedronken heb. Helemaal met die hitte in Spanje, dan moet je natuurlijk wel wat meer drinken en daar heb ik geen rekening mee gehouden.

Ik hoop ook echt dat dit mijn ronde wordt. We gaan er voor, hihi!!

Ben er toch minder mee bezig en we zien het wel allemaal.

Over een week heb ik al de eerste echo, dus het schiet op.

Wil jij straks weten wat het wordt?

bij een combitest gaan ze kijken hoeveel kans je hebt op syndroom van down maar we krijgen er eerst info over en dan kijken we of we het willen denk het niet ligt eraan wat ze in het ziekenhuis zeggen

Geplaatst
bij een combitest gaan ze kijken hoeveel kans je hebt op syndroom van down maar we krijgen er eerst info over en dan kijken we of we het willen denk het niet ligt eraan wat ze in het ziekenhuis zeggen

Is zo'n combitest het zelfde als zo'n andere test waarbij ze kunnen kijken of het kindje syndroom van down heeft? (ben alleen de naam kwijt hoe ze dat noemen)

Geplaatst
Is zo'n combitest het zelfde als zo'n andere test waarbij ze kunnen kijken of het kindje syndroom van down heeft? (ben alleen de naam kwijt hoe ze dat noemen)

Een vruchtwaterpunctie bedoel je?

Je hebt n.l. ook nog de nekplooimeting dat is weer wat anders.

Ik zou geen vruchtwaterpunctie laten doen, verhoogt de kans op een miskraam/vroeggeboorte. Sommige vrouwen hebben er natuurlijk een goed reden voor, maar ik zie geen reden om dit te laten doen.

Geplaatst
Een vruchtwaterpunctie bedoel je?

Je hebt n.l. ook nog de nekplooimeting dat is weer wat anders.

Ik zou geen vruchtwaterpunctie laten doen, verhoogt de kans op een miskraam/vroeggeboorte. Sommige vrouwen hebben er natuurlijk een goed reden voor, maar ik zie geen reden om dit te laten doen.

Nekplooimeting,dat bedoelde ik! (jij bent snel..thanks!)

Nee,die vruchtwaterpunctie begin ik ook niet aan....

Hoe is met je??? Minder hoofdpijn door gebruik van Puregon?

Geplaatst
Nekplooimeting,dat bedoelde ik! (jij bent snel..thanks!)

Nee,die vruchtwaterpunctie begin ik ook niet aan....

Hoe is met je??? Minder hoofdpijn door gebruik van Puregon?

Joeppieie vandaag precies 9 weken zwanger. Ik zie het net aan je banner!!

Oh die nekplooimeting stelt helemaal niets voor. Dat zou ik zo weer laten doen, heb je tenminste weer een echo!!

Ik heb nog steeds zo af en toe hoofdpijn en ook héél erg moe. Ik lijk wel zwanger, hahaha.. Nog een weekje en dan is al de eerste echo gelukkig!

Hey Pammie, heb jij wel de keuze of ziekenhuis of verloskundige?

Of is het automatisch zo dat je na een IVF behandeling bij de gynaecoloog onder controle blijft?

Geplaatst

Hey dames,

Je mag zelf kiezen of je naar gyn of verloskundige wil.

Tenzij je een medische indicatie hebt natuurlijk om via gyn te bevallen.

Hoe is het verder?

Geplaatst

Hey Pammie, heb jij wel de keuze of ziekenhuis of verloskundige?

Of is het automatisch zo dat je na een IVF behandeling bij de gynaecoloog onder controle blijft?

Nee,dat is inderdaad niet automatisch. Zoals Paula al zei; Het ligt aan jezelf.

Ik zit nog te twijfelen;Ben het ziekenhuis in en uit kleppen wel even zat als ik eerlijk ben,dus misschien toch verloskundige?.

Maar maandag heb ik bij Dr Gerritse de 2e echo,en ik zal t dan wel met hem over hebben.

Paula!! Meid,hoe is het met jou? Je bent druk aan het klussen zie ik op Hyves. Al beetje met de babykamer bezig of wachten jullie daar nog mee?

Met mij is alles prima. Tot nu toe een voorspoedige zwangerschap.

Geplaatst
Nee,dat is inderdaad niet automatisch. Zoals Paula al zei; Het ligt aan jezelf.

Ik zit nog te twijfelen;Ben het ziekenhuis in en uit kleppen wel even zat als ik eerlijk ben,dus misschien toch verloskundige?.

Maar maandag heb ik bij Dr Gerritse de 2e echo,en ik zal t dan wel met hem over hebben.

Paula!! Meid,hoe is het met jou? Je bent druk aan het klussen zie ik op Hyves. Al beetje met de babykamer bezig of wachten jullie daar nog mee?

Met mij is alles prima. Tot nu toe een voorspoedige zwangerschap.

Kan me voorstellen dat je de ziekenhuisbezoekjes zat bent, maarrr nu ga je naar het ziekenhuis voor leuke bezigheden.. Je krijgt wel vaak een echo dan :). Tenminste Gerritse doet/deed dat wel!!

Maar goed, lekker in de buurt naar de verloskundige heeft ook zijn voordelen natuurlijk.

Maandag heb je de echo hé? Ik dinsdag om eitjes te kijken :).

Geplaatst

Hoi hoi!

@ Sanne: spannend weer -> dinsdag FM! Ik reageer niet zo heel veel meer hier, maar lees wel mee hoor. Ik volg je op de voet hihi.

@ Pammie: helaas klus ik weinig mee. Ik ben met 8wk vande trap gevallen. Toen een week last van mijn lage rug/bil gehad en daarna was dat weg. Sinds 3 weken is dat in alle hevigheid terug en het berpekt me echt in van alles (tillen, klussen, bukken, lang lopen). Tot 13 weken ben ik overigens erg beroerd geweest (hoge hartslag, vermoeid, hele dagen misselijk en af en toe ook overgeven).

De babykamer is al vrij netjes, nog 1 muur schilderen. Verder heeft m'n vriend de woonkamer (alle muren + plafond + kozijnen) bijna af (schilderen).

Nu gaan we 2 nachten naar de Ardennen.

Ik heb er overigens bewust voor gekozen om naar de verloskundige te gaan. Ik had wel even genoeg gynaecologen gezien. Bij de verloskundige loopt het spreekuur eigenlijk nooit uit en ik vind ze fijner bereikbaar. Wel een fijn idee: onze verloskundigen zitten tegenwoordig vooraan in het ziekenhuis (andere ingang) en als er iets is overleggen ze gelijk met de gyn voor je.

Zo, dat was een heel verhaal.

Groetjes!!!

Geplaatst

Paula: Jee, wat naar dat je nu weer zo'n last hebt van die val vd trap. Krijg je er geen behandeling voor bij fysio o.i.d.? Ik hoop voor je dat je snel van de pijn af bent zodat je wat meer kan gaan genieten van alles en niet continu met die pijn bezig bent. Ik wens in ieder geval heel veel plezier in de Ardennen de aankomende twee dagen, proberen te genieten ondanks de pijn!

Heb je de meubels ook al voor de babykamer? Willen jullie weten wat het wordt?

Geplaatst

Haha, ja ik heb fysio, maar die vriendelijk man weet het ook niet meer. Volgende week heb ik een afspraak staan bij de osteopaat waar ik al jaren kom. Ik heb met osteopathie betere ervaringen dan fysio. Enige nadeel: altijd een paar weken wachten voordat je terecht kan.

Wij willen inderdaad graag weten wat het wordt. We hebben een afspraak voor de GUO (uitgebreide 20 weken echo) maandag 16 augustus om 15u (dacht ik) in het Radboud (boven de IVF kelder, bij de poli gyn).

Hoe is het met jou?

Geplaatst
Haha, ja ik heb fysio, maar die vriendelijk man weet het ook niet meer. Volgende week heb ik een afspraak staan bij de osteopaat waar ik al jaren kom. Ik heb met osteopathie betere ervaringen dan fysio. Enige nadeel: altijd een paar weken wachten voordat je terecht kan.

Wij willen inderdaad graag weten wat het wordt. We hebben een afspraak voor de GUO (uitgebreide 20 weken echo) maandag 16 augustus om 15u (dacht ik) in het Radboud (boven de IVF kelder, bij de poli gyn).

Hoe is het met jou?

Ik loop ook bij de ostheopaat voor mijn rug/bil/been.. Heb er sinds een twee maanden last van. Zitten in een bepaalde houding is echt een ramp. Maar goed, ik moet weer een afspraak plannen met de ostheopaat en hoop dat het gaat werken.

16 augustus en dan een keertje boven i.p.v. met het trappetje naar beneden.. Wat zegt je gevoel? Of heb je geen idee?

Met mij gaat het goed. De tijd gaat dit keer erg snel. Ik ben er niet veel mee bezig. Hierdoor vergeet ik ook wel eens te spuiten of te laat. Niet goed, weet het, maar ergens ook wel weer beter dat het me dit keer minder bezighoudt. Ik voel me wel goed. Heb wel last gehad van hoofdpijn en de vreselijke sjaggie-buien zijn er nog steeds. Maar goed, alles voor het goed doel. Ik hoop dat het dit keer gaat lukken.

Volgende week wordt het weer erg spannend!!

Geplaatst

@ Sanne; ik heb het dus precies hetzelfde als jij met spuiten. Ik ben er ook veel minder mee bezig en soms besef ik dat ik gewoon een half uur te laat ben. Niet goed inderdaad maar aan de andere kant wel beter dat je er minder mee bezig bent natuurlijk. Ik zag dat jij 3 aug. je 1ste FM hebt. Dan ga ik Puregon spuiten ben vandaag ongi geworden maar voel me slap en verlies best veel bloed dus ff in de gaten houden. Ik heb 11 aug. mijn 1e FM dat is dan wel weer spannend om naar uit te kijken.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst
@ Sanne; ik heb het dus precies hetzelfde als jij met spuiten. Ik ben er ook veel minder mee bezig en soms besef ik dat ik gewoon een half uur te laat ben. Niet goed inderdaad maar aan de andere kant wel beter dat je er minder mee bezig bent natuurlijk. Ik zag dat jij 3 aug. je 1ste FM hebt. Dan ga ik Puregon spuiten ben vandaag ongi geworden maar voel me slap en verlies best veel bloed dus ff in de gaten houden. Ik heb 11 aug. mijn 1e FM dat is dan wel weer spannend om naar uit te kijken.

Liefs,

Nathalie

Ja precies zo heb ik dat ook.

En van de ongesteldheid; ik ben ook heel erg ongesteld geweest en vroeg me echt af wanneer het zou stoppen. Normaal duurt het bij mij zo'n 4/5 dagen en nu duurde het zeker 10 dagen. Maar ja, is mijn baarmoeder in ieder geval "schoon"!

Lopen ongeveer gelijk op dus.. Dat is wel leuk!! Hopen dat dit voor ons een positief eind heeft!

Geplaatst

@ Sanne; normaal ben ik het ook maar zo'n dag of 4/5 ben dus benieuwd hoe het nu vergaat. Heb net wel 2 paracetamolletjes ingenomen heb wel meer pijn. Ik lig lekker op de bank met een kersenpitzak tegen mijn buik aan dat helpt wel. En mijn mannetje zorgt heel goed voor me dus dat is ook heel fijn. Ik las dat er toch al aardig wat meiden zwanger zijn geraakt vanuit het Radboud dus nu hopen dat wij snel mogen volgen. Wij krijgen dit keer 2 emmies teruggeplaatst ongeacht de kwaliteit dus ik heb er nu heel veel vertrouwen in. Ik ben in de eerste poging al zwanger geweest helaas liep dat mis bij 10 weken. Maar nu komt het goed!!!

Alle dames heel veel succes!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Paula; Jij hebt inderdaad niet echt kunnen genieten van je zwangerschap in de eerste paar weekjes. Maar gelukkig is je misselijkheid verleden tijd,en is het nu richten op je fysio.

Vervelend dat je er nog zo last van hebt!

O spannend! 16 augustus weten jullie dus wat t zal zijn. Wij willen t ook graag weten tegen die tijd.

Ik ben de gyneacologen ook zo zat. Naar de verloskundige gaan "voelt" eindelijk een beetje als normaal. Moeilijk uit te leggen. Misschien wat persoonlijker?

Weet t nog niet hoor. Ziekenhuis krijg je meer echo's,omdat je natuurlijk onder medische behandeling staat.

Paula,veel plezier in de Ardennnen!

Sanne en Balu; Ik hoop zo dat dit jullie ronde gaat worden. Ik duim zo hard voor jullie!!

Geplaatst
Wij gaan er voor toch Sanne? Dit wordt onze ronde:headbanger:.

Liefs,

Nathalie

Haha, die smiley!! Maarrrrr inderdaad :headbanger::headbanger::headbanger: dit wordt onze ronde!!! Ik hoop dinsdag goede berichten hier neer te kunnen zetten over mijn oogst. En jij een weekje later..

Geplaatst

sanne hoeveel puregon spuit jij? en hoeveel ga jij spuiten balu?

ik ga beginnen met 100iE. Hoop dat dat genoeg is!

Geplaatst
sanne hoeveel puregon spuit jij? en hoeveel ga jij spuiten balu?

ik ga beginnen met 100iE. Hoop dat dat genoeg is!

Hoi Milla: Ik spuit ook 100eh. Dit doe ik in verband met een eerdere overstimulatie die ik gehad heb tijdens de IUI-behandelingen en waarvoor ik toen opgenomen ben geweest. Het duurt iets langer met de groei, maar dat is beter dan een afgeblazen poging ten gevolge van overstimulatie. Ik ben nu wel eerder begonnen met de Puregon (3 dagen eerder dan de vorige keer).

Geplaatst

Hallo Dames,

hier is alles rustig. Ik zit op mijn ongi te wachten zodat ik me aan kan melden.

Ik verwacht mijn ongi de volgende week. Ik krijgt van veel mensen zoals mijn collega's dat ik anders ben. Ze maken zich zorgen om me. Ik ben rustiger zeggen ze. Ik geloof dat ze wel gelijk hebben en dat ik me af een toe best depressief voel.

Ik merk dat ik echt moet vechten soms om door te gaan en de dagelijkse dingen voelen zwaar. Als ik een dag gewerkt heb ben ik echt kapot en moet ik een uur slapen. Ik moet mezelf dus even in de gaten houden want ik merk dat ik wel erg gelaten ben sinds de laatste behandeling. Maar dat komt wel goed. Woensdag vertrekken met mijn stiefkindjes naar italie. Ik kijk er wel naar uit.

Geplaatst

Meiden ik ben weer thuis. Het was heerlijk die 2 weken weg. We zaten in een huisje in didam genaamd Foxheuvel. Zeker het aanraden waard als jullie ook ver weg wonen en het liefst niet zo ver naar nijmegen willen rijden. Kijk voor meer info op www.foxheuvel.nl.

Echt zo gastvrij en heerlijk rustig. 35 min van Nijmegen vandaan.

Als deze poging mag lukken dan zal dit voor ons ook een heel bijzonder plekje zijn.

Geplaatst

Jessie@ spannend dan mag je weer beginnen. Veel suc7.

Wel naar dat je, je zo voelt. Schrijf alles hier lekker van je af. Ze hebben ook hele fijne begeleiding bij het radboud misschien ook een idee. Verwijt jezelf niks het is een behoorlijke aanslag op ons lichaam. En pas goed op je zelf.

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik mag ook beginnen maar duurt wel effe he.

ik moet wachten op een uitnodiging en daN de 14 de dag van mijn mensturatie prikken.

Voordat het zo ver is moet ik wel een uitnodiging krijgen...:icon_shaking:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden