Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
vroeg ze niet aan jou of je het wilde horen??

Nee,de gyn heeft er niet naar gevraagd. Ik ga er vanuit dat het de volgende keer anders is,en dat ik het hartje ook zal horen.

Sanne,hoe bevalt het puregon prikken? Het valt allemaal niet mee,maar ik ga zo hard voor je duimen,en hopen dat je straks een goeie uitslag hebt!

Volgende week dinsdag heb je de 1e FM. Spannend meid.

Die inbrenghuls is echt ideaal in gebruik. Vraag er wel naar,want ze geven het niet automatisch!

Voordeel van deze dingen is dat je de bolletjes "hoger" in kunt brengen naar mijn idee.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Nee,de gyn heeft er niet naar gevraagd. Ik ga er vanuit dat het de volgende keer anders is,en dat ik het hartje ook zal horen.

Sanne,hoe bevalt het puregon prikken? Het valt allemaal niet mee,maar ik ga zo hard voor je duimen,en hopen dat je straks een goeie uitslag hebt!

Volgende week dinsdag heb je de 1e FM. Spannend meid.

Die inbrenghuls is echt ideaal in gebruik. Vraag er wel naar,want ze geven het niet automatisch!

Voordeel van deze dingen is dat je de bolletjes "hoger" in kunt brengen naar mijn idee.

Ik geloof dat ik er dit keer minder mee bezig ben dan de vorige keer. Deze keer gaat het minder goed met prikken, maar er zijn ook dagen dat het prikken wel meevalt hoor. De Puregon ging goed, maar ik heb de spuit vanmorgen geprikt en dat blijkt niet te mogen, wist jij dat?

Vandaag ben ik de Decapeptyl vergeten, haha.. Drie kwartier te laat gespoten--> hoezo laks!!!

Ik denk ook wel dat je de bolletjes dan hoger in kan brengen met zo'n inbrenghuls, lijkt me ook wel beter. Ik vraag het gewoon in Nijmegen.

Ja 3 augustus alweer de eerste echo. Ik ben wel reuze benieuwd hoe het dit keer allemaal gaat. Ik sta er heel anders in doordat ik al weet wat me te wachten staat. Dat er bevruchting kan plaatsvinden weten we ook al en dat is wel een prettige gedachte.

Lekker weekend nu!! Wel prettig voor je. Als je zo moe bent aan het eind van de middag dan is het prettig dat je daar aan kan toegeven en kan gaan liggen. Geniet maar van je weekend!! Bijna vakantie toch? Over twee weken?

Geplaatst

Sanne,denk niet dat het zo veel uitmaakt dat je één keer s'morgens hebt gespoten. Ik wist wel dat je de Puregon op een vast tijdstip tussen 16.00 en 24.00 moest doen,maar vergissen is menselijk,en ik denk echt niet dat het zo verkeerd is hoor. De rest gewoon s'avonds,komt allemaal goed!

Nu je weet wat je te wachten staat,sta je denk ik "relaxter" in de volgende behandeling,en dat is een goed teken. Ook dat er al een bevruchting kan plaatsvinden is al een stress minder. En je reageert goed op de hormonen,dus eitjes die groeien er wel.......Ik ben heel benieuwd volgende week dinsdag,misschien kan er direct een punctiedatum gepland worden!!!

En jaaaa,over 2 weken vakantie,en als ik dan terug kom op het werk,kan ik eindelijk m'n buikje laten zien,want ik kan het nu al moeilijk inhouden. Kost me echt moeite.

Heb jij nog vakantie?

Hoe is het met de rest van de dames?

Geplaatst

Hoi Sanne,

Ik moest inderdaad in het vorige ziekenhuis s'morgens spuiten, maar in Nijmegen vertelde dat ze toch liever s'avonds hadden. Dit omdat als je de fm meting had, en ze de dosering willen aanpassen dit lastiger is als je voordat je daar naartoe gaat al gespoten hebt. Dan kun je pas de dag erna met een andere dosering starten en als je s'avonds spuit kun je direct die dag al met de andere dosering starten. Wel erg fijn voor je dat je wat relaxter ermee bezig bent dit keer.

Verder gaat het wel weer goed met mij. De tweede behandeling is inderdaad misgegaan en daar heb ik het wel heel erg moeilijk mee gehad. Ook met de keuze wil ik dit nog wel een keer als we zo weinig kans hebben of willen we door met een donor. Uiteindelijk hebben we besloten om toch nog een keer een icsi poging te wagen want 15 % is nog altijd meer kans dan geen kans. Maar ik verwacht er niks meer van. Maar het is erg moeilijk omdat er ontzettend veel mensen in mijn omgeving zwanger raken. Natuurlijk mijn zusje van een tweeling, mijn beste vriendin, een collega en zo nog heel wat mensen die ik ken. IK WIL OOK ZO GRAAG.

Bij de volgende menstruatie melden we ons weer aan. Wel heb ik gevraagd of het warme weer nog invloed zal hebben op de kwaliteit van het zaad wat al zeer slechtis en het ziekenhuis stelde voor dat we voordat ik dan met de gonal f ga spuiten we eerst nog een semenonderzoek kunnen laten doen. Wel dan alvast met de decapeptyl beginnen. Ik verwacht dat ik me moet aanmelden als we op vakantie zijn naar italie.

Appel, hoe is het met je? Verder geen last meer gehad van de punctie?

Ik merk dat iedere keer als ik een punctie heb gehad, ik meer last krijg daarna van mijn natuurlijke eisprong. het is nu veel gevoeliger dan vroeger. Herkennen jullie dat?

Vandaag ben ik om een leuke rede naar Nijmegen geweest namelijk de 4 daagse.

Mijn schoonbroer en een vriend van hem hebben het helemaal uitgelopen.

Het was erg gezellig.

Geplaatst

sorry, ik ben weer te snel aan het typen, raba bedoelde ik met de punctie.

Appel, hoe is het nu met jou? Kun je er een beetje mee omgaan?

Geplaatst

4 eicellen zijn er bevrucht. Morgen de tp. Schrok wel dat er maar 4 zijn aangeslagen.

mijn man schrok ook maar gelukkig zijn ze het wel gaan doen. Ben zo benieuwd naar de kwaliteit.

We laten er 2 terug plaatsen

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

- 21 juli Balu01

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 03 aug Balu01

- 04 aug Milla

Eerste fm

- 18 juli Raba 7 grote en een aantal kleintjes

- 3 aug Sanne

- 4 aug Milla uitgangsecho

- 11 aug Balu01

tweede fm

- 18 juli Raba

Punctie

- 20 juli Raba

Terugplaatsing

- 25 juli Raba

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot (helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

- 9 augustus raba

Echo-datum

- 14 juli Sharon :love2:

- 19 juli Pammie

uitgerekend

- 01 maart sharon

- 01 maart pammie

Geplaatst
4 eicellen zijn er bevrucht. Morgen de tp. Schrok wel dat er maar 4 zijn aangeslagen.

mijn man schrok ook maar gelukkig zijn ze het wel gaan doen. Ben zo benieuwd naar de kwaliteit.

We laten er 2 terug plaatsen

Dat is toch prima Raba! Laten jullie er zowiezo 2 terugplaatsen? Ook als het A kwaliteit is?

Spannend hoor. Ik weet niet hoelaat je de TP morgen hebt,maar morgenvroeg kun je op de digi poli de kwaliteit al zien.

Succes!!

Jessie;wat fijn dat het beter met je gaat. Ik snap zo goed dat je ook zo graag wilt,je maakt het nu natuurlijk van heel dichtbij mee,met je zusje.

Geplaatst

Hier ongesteld geworden, dus alles gaat volgens het boekje!

raba succes, hoop zo dat het allemaal goede kwaliteiten zijn!

Geplaatst

vanmorgen gekeken op digipoli. en er zijn 2 van kwaliteit 2 en eén van kwaliteit 1. wel apart dat ze niet van a b c kwaliteit spreken. want zo ws het eerst tegen ons gezegd. We zijn nu onderweg en laten er 2 terugplaatsen. om tien over één zijn we aan de beurt. en dan wachten.

Geplaatst
vanmorgen gekeken op digipoli. en er zijn 2 van kwaliteit 2 en eén van kwaliteit 1. wel apart dat ze niet van a b c kwaliteit spreken. want zo ws het eerst tegen ons gezegd. We zijn nu onderweg en laten er 2 terugplaatsen. om tien over één zijn we aan de beurt. en dan wachten.

Dan heb je 2 embryo's van B kwaliteit,en 1 embryo van A kwaliteit. (volgensmij spreken ze altijd op de digi poli over kwaliteit 1,2 en 3) Laat je de B-tjes terugplaatsen,en het A-tje invriezen?

Spannend hoor,heel veel succes!

Milla,goed teken dus. Weer een stapje dichterbij de behandeling.

Sharon,had je nou morgen je 2e echo??? Zoja..veel succes,en laat het weten hé.

Geplaatst

Hoi Pammie,

Je hebt helemaal gelijk op de digipoli spreken ze altijd over 1,2,3 kwaliteit, maar houd in A,B,C. Heel raar maar op de info avond werd het ook ter sprake gebracht maar op de een of andere manier pakt het systeem het ABC systeem niet vandaar dat ze over 1,2,3 kwaliteit spreken.

Hoe gaat het met de zwangere onder ons alles nog steeds goed?

Groetjes,

Nathalie

Geplaatst

2 B tejs terug plaatsen en de A invriezen doen ze niet. Heb ik ook met de GA gevraagd. Maar ze doen alleen het hoogst haalbare. Ik dacht ook van: 2xB is toch ook goed, en dan heb je nog een cryo. Maar zo werkt dat dus niet.. wel super dat je zo je tp hebt raba! ik duim!!

Geplaatst
2 B tejs terug plaatsen en de A invriezen doen ze niet. Heb ik ook met de GA gevraagd. Maar ze doen alleen het hoogst haalbare. Ik dacht ook van: 2xB is toch ook goed, en dan heb je nog een cryo. Maar zo werkt dat dus niet.. wel super dat je zo je tp hebt raba! ik duim!!

Oh? Dat is nieuw voor mij. Wist ik niet.

Maar okee,dan heeft Raba er altijd nog eentje van A kwaliteit en eentje van B kwaliteit. En nu maar duimen Raba.

Balu;met mij is alles prima. Dinsdag alweer 9 weken zwanger. Behalve het vele moe zijn,en zere boobs voel ik me goed.

Maandag 2 aug 10 weken echo.

Hoe is het met jou Balu?

Geplaatst

ooh raba wat zul je lekker voelen 2 verse emmy's in je buik ging het allemaal goed ik heb ook een a en een b terug geplaatst gekregen wel cryo's dan en ik ben ook zwanger dus komt goed ga voor je duimen 2 weken

@ pammie ja morgen de echo denk er bijna niet aan heel vreemd tis natuurlijk niet zo spannend dan vorige keer wel leuk daar niet van hihi vriendin van mij zei je moet in het ziekenhuis blijven heb je veel meer echo's dus moet ff kijken wat we morgen doen ben je ook zo moe bah bah en eten is echt verschrikkelijk heb de hele dag honger omdat ik maar kleine beetjes eet en dan liga en zo fruit gaat er wel goed in dus das alleen maar mooi en jij al een buikje las ik van de week ergens????

Geplaatst

nou meiden ongelovelijk maar waar het waren er 3 van een A kwaliteit.

Op het digipoli stond 1 embryo van 1

2 embryo's van 1.

Wel raar maar dat hield dus in dat we A kwaliteiten hadden.

Dus nu ben ik in bezit van twee aatjes. 9 augustus testen spannend.

Meiden ik denk dat ik nu niet zo veel op internet ben. Ik internet op ons mobiel en we weten niet of we afgekapt worden als we teveel internetten.

Super leuk dat we een echo foto kregen.

Meiden veel succes. En ik ga nu van mijn vakantie genieten en tot na 30 juli.

Geplaatst

Hey Pammie,

Jeetje al weer 9 weken wat gaat het hard he. Maar fijn om te horen dat je je goed voelt. En ja zere boobs en moeheid dat hoort erbij. Beter dan de hele dag boven de pot hangen lijkt me ook geen pretje. Ik moet zeggen toen ik zwanger was van onze 1e poging was ik ook erg moe maar dat was alles en ik luste geen cocktail saus meer dat was een drama voor mij hahah hoezo hormonen????

Met mij gaat het wel goed moet ik zeggen. Ben nu sinds woensdag bezig met de decapeptyl. Gisteren laatste pil inname gehad dus nu afwachten op m'n menstruatie dan kan ik 3 aug. met de puregon beginnen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik veel laconieker ben nu met spuiten. Dan 4 uur dan kwart over 4 dan half 4. Maar ja we zien wel hoe het deze keer gaat verlopen blijf netjes binnen het uur in ieder geval hahaha. Ze zeggen als je er laconieker instaat dat het dan beter gaat dus we zullen het zien.

Geplaatst

Raba;Wauw,dat is goed nieuws zeg. Beter kan niet,en zelfs nog wel 2 A embryo's terug laten plaatsen. Ik ga voor je duimen hoor!

Balu;Ik was met het spuiten ook laconiek,en stond eigenlijk best wel relaxt in de hele behandeling.

Wens je enorm veel succes.

Sharon;Succes vandaag met de echo! Hele dagen honger? hihi. Heb wel veel trek in zoete dingen,en kan ook hele dagen wel eten.

Door de hormonen ben ik aangekomen,en het meeste is op m'n buik gaan zitten,nu is m'n buik opgezet natuurlijk,dus inderdaad heb ik nu al een buikje.

Heb jij dat niet? Zo'n opgezet gevoel in de buik?

Geplaatst
Raba;Wauw,dat is goed nieuws zeg. Beter kan niet,en zelfs nog wel 2 A embryo's terug laten plaatsen. Ik ga voor je duimen hoor!

Balu;Ik was met het spuiten ook laconiek,en stond eigenlijk best wel relaxt in de hele behandeling.

Wens je enorm veel succes.

Sharon;Succes vandaag met de echo! Hele dagen honger? hihi. Heb wel veel trek in zoete dingen,en kan ook hele dagen wel eten.

Door de hormonen ben ik aangekomen,en het meeste is op m'n buik gaan zitten,nu is m'n buik opgezet natuurlijk,dus inderdaad heb ik nu al een buikje.

Heb jij dat niet? Zo'n opgezet gevoel in de buik?

doordat ik maar 1 beschuitje of 1 liga eet heb ik na een uur weer honger dus daarom eigenlijk de hele dag honger ben alleen maar afgevallen tot nu toe vind ik uiteraard helemaal niet erg ja straks echo ben benieuwd wat ik allemaal zie jullie horen het vanmiddag 14:00 moeten we er zijn

Geplaatst
nou meiden ongelovelijk maar waar het waren er 3 van een A kwaliteit.

Op het digipoli stond 1 embryo van 1

2 embryo's van 1.

Wel raar maar dat hield dus in dat we A kwaliteiten hadden.

Dus nu ben ik in bezit van twee aatjes. 9 augustus testen spannend.

Meiden ik denk dat ik nu niet zo veel op internet ben. Ik internet op ons mobiel en we weten niet of we afgekapt worden als we teveel internetten.

Super leuk dat we een echo foto kregen.

Meiden veel succes. En ik ga nu van mijn vakantie genieten en tot na 30 juli.

Super hoor Raba!!! Dat moet je wel een heel erg positief gevoel geven.

Nu hopen dat de wachtweken een beetje opschieten met een positief eindresultaat..

Hier weinig nieuws!! Het spuiten gaat redelijk. Ik heb alleen veel last van hoofdpijn en ben ontzettend moe. Maar ja, hoort er wel een beetje bij volgens mij.

Ik ben ook erg laks met spuiten merk ik. Net als Balu, dan weer om 17.45 uur dan weer om 18.00 uur etc. etc. Of ik vergeet gewoon te spuiten, haha.. Dat is me nu één keer overkomen.

De Puregon spuit ik rond 18.00 uur en de Deca rond 18.45 uur.

Geplaatst

nou dames echo was helemaal goed ze deden het via de buik maandag 9 augustus wweer een echo dus dat is alweer over 2 weken we hebben dan ook gelijk een intakegesprek en kijken of we evt een combitest willen weet niet of ik dat wel wil een week of 2 daarna hebben we weer en echo de 12 weken we blijven toch in het ziekenhuis hebben we besloten was ook geen probleem dus lekker veel echo's

raba wat goed 3 keer a dus ook nog cryo's al hoop je die niet nodig te hebben natuurlijk

sanne veel drinken he als je hoodpijn hebt dit wordt jou ronde

de rest van de dames succes met spuiten

pammie met de 20 weken echo moeten we nog wel naar het radboud voor een uitgebreide echo een geo ofzoiets weet ik het of heb jij ivf gehad misschien dat het toch in het cwz kon maar dat wist ze niet zeker

ooh dames ben zo blij dat ik het hartje weer heb gehoord

Geplaatst
nou dames echo was helemaal goed ze deden het via de buik maandag 9 augustus wweer een echo dus dat is alweer over 2 weken we hebben dan ook gelijk een intakegesprek en kijken of we evt een combitest willen weet niet of ik dat wel wil een week of 2 daarna hebben we weer en echo de 12 weken we blijven toch in het ziekenhuis hebben we besloten was ook geen probleem dus lekker veel echo's

raba wat goed 3 keer a dus ook nog cryo's al hoop je die niet nodig te hebben natuurlijk

sanne veel drinken he als je hoodpijn hebt dit wordt jou ronde

de rest van de dames succes met spuiten

pammie met de 20 weken echo moeten we nog wel naar het radboud voor een uitgebreide echo een geo ofzoiets weet ik het of heb jij ivf gehad misschien dat het toch in het cwz kon maar dat wist ze niet zeker

ooh dames ben zo blij dat ik het hartje weer heb gehoord

Wat fijn Sharon dat je het hartje weer hebt gehoord. En weer een echo over twee weken, super!! Wat houdt de combitest precies in?

Ja het kan best een oorzaak zijn hoor dat ik te weinig gedronken heb. Helemaal met die hitte in Spanje, dan moet je natuurlijk wel wat meer drinken en daar heb ik geen rekening mee gehouden.

Ik hoop ook echt dat dit mijn ronde wordt. We gaan er voor, hihi!!

Ben er toch minder mee bezig en we zien het wel allemaal.

Over een week heb ik al de eerste echo, dus het schiet op.

Wil jij straks weten wat het wordt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden