Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:wav:we hebben het hartje zien en horen kloppen helemaal geweldig het is er 1 toch wel blij 2 is ook leuk natuurlijk maar 1 is toch net iets makkelijker ooh dat geluid van het hartje whow heb jij het hartje niet gehoord paula met de 7 weken??? we hoeven niet meer naar het radboud we hebben 26 juli de 2e echo in het cwz als alles goed is mogen we naar een verloskundige ooh we zijn zo blij :blob3: we zijn trouwens 7 weken en 1 dag

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw Sharon!! Wat onzettend goed nieuws. Alles is goed,het hartje gezien en gehoord,wat wil je nog meer.

Helemaal geweldig voor jullie.

Geniet ervan!

Wij lopen gelijk toch? Heb dezelfde dag als jij de TP gehad. Zal ik dan ook al 7 weken zwanger zijn?

Dacht zelf a.s. vrijdag 7 weken.

Geplaatst

Debbie,welkom hier! Lees het nu pas eigenlijk.

Schrijf fijn met ons mee. Je hebt al een hoop meegemaakt lees ik. Heftig.

Wens je veel plezier in Turkije.

Geplaatst

Bedankt Raba en pammie!

Pammie,gefeliciteerd met je zwangerschap. Je moet nog even wachten tot de eerste echo zie ik...spannend hoor.

We hebben inderdaad al het nodige voor onze kiezen gehad maar we gaan stug door. Het moet een keer goed gaan toch....!? Heb je 1 of 2 embryo's teruggeplaatst gekregen?

Groetjes Debbie.

Geplaatst
Bedankt Raba en pammie!

Pammie,gefeliciteerd met je zwangerschap. Je moet nog even wachten tot de eerste echo zie ik...spannend hoor.

We hebben inderdaad al het nodige voor onze kiezen gehad maar we gaan stug door. Het moet een keer goed gaan toch....!? Heb je 1 of 2 embryo's teruggeplaatst gekregen?

Groetjes Debbie.

Hoi Debbie,dankje. Ik heb 1 embryo terug laten plaatsen van A kwaliteit. Vind het nog heel spannend allemaal,ik kan niet wachten tot maandag.

Komt bij jullie vast en zeker helemaal goed,t is je gegund!

Geplaatst

Hoi,

Sharon: JOEPIE!!!!!!. Wat een goed nieuws. Lekker genieten van deze bevestiging en inderdaad dat hartje is een super mooi geluid.

Raba: het gaat dus lekker met het prikken, lees ik. Inderdaad voorzichtig zijn hoor en je opgezette buik in de gaten houden. Het kunnen natuurlijk je darmen zijn, maar ook overstimulatie. Succes.

Debbie: Welkom hier. Je handtekening is haast niet te bevatten, zoveel verdriet. Knap dat jullie stug doorgaan. Eens moet het geluk jullie toch gaan vinden? Fijne vakantie.

Hier is het bloeden weer begonnen en heb er nu niet zoveel hoop meer in. Net in een wanhopige bui een test gekocht, maar durf eigenlijk niet te testen. Het lijkt me nog te vroeg en heb eigenlijk ook geen zin om tegen 'zo'n negatieve test aan te kijken. Ben gewoon een beetje knorrig vandaag en ben het wachten meer dan beu.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Jeetje appel wat een toestand. Wat een slopend traject is het toch he... Wanneer is je officiele testdatum? Sterkte meid! En niemand zal je kwalijk nemen dat je knorrig bent hoor,is niet meer dan normaal.

Liefs Debbie.

Geplaatst

Hoi Sharon,

Ja, wij hadden het hartje ook gehoord, leuk is dat hè?!

Misschien dat je nog een keertje terug komt in het Radboud als je een uitgebreide 20 weken echo (GUO) laat doen (standaard via de verloskundige krijg je een SEO, volgens mij heb jij ook recht op een GUO).

Dat gaat via de poli prenatale diagnostiek.

Ik heb daar 9 augustus een afspraak.

Groetjes en geniet van het fijne gevoel dat jullie de kleine gezien hebben!

Geplaatst

OOh Sharon wat geweldig. Gefeliciteerd. Nu is het heel erg echt. Ik ben ontzettend blij voor je.

Appel: ik hoopte en duimde nog zo voor je. Heb je al helder rood bloed?

Debbie: welkom hier. Jeetje als ik je handtekening lees wordt ik even stil.

Hoeveel kan een mens hebben. Je hebt al zoveel meegemaakt. Heel veel succes.

Wij hebben besloten om toch zeker nog de 3e icsi behandeling te gaan doen.

Dus ik hoop me in augustus weer aan te kunnen melden. Maar ik bedacht me net dat ik dan geen lekker wijntje op vakantie mag hebben. Dat vind ik dan weer minder leuk. Ik drink bijna nooit maar net dan heb je er wel zin in.

Geplaatst

Lieve Sharon, wat een geweldig nieuws. Fijn dat alles goed is . Goh meid wat een spanende dagen moet je achter de rug hebben. Ik vond het al spannend en ik ken je niet eens..

Met mij gaat het goed hoor! Tuurlijk heb ik wel eens een dipmomentje, maar die gaan snel weer weg. We moeten verder.. We hebben pas in augustus weer een gesprek in Nijmegen, dus de wijntjes drink ik nu rustig door.. Ik stop wel weer met drinken als ik ga spuiten.

Kan ik toch in Curaçao aan de cocktail.. Nee ik was dolgraag aan de appelsap gegaan, maar ja. Soms is het leven even heel onrechtvaardig en hard.

Liefs aan jullie allen.. Ik zal voorlopig denk ik niet zo veel op het forum zijn..

Tot in augustus..

Geplaatst
Hoi Sharon,

Ja, wij hadden het hartje ook gehoord, leuk is dat hè?!

Misschien dat je nog een keertje terug komt in het Radboud als je een uitgebreide 20 weken echo (GUO) laat doen (standaard via de verloskundige krijg je een SEO, volgens mij heb jij ook recht op een GUO).

Dat gaat via de poli prenatale diagnostiek.

Ik heb daar 9 augustus een afspraak.

Groetjes en geniet van het fijne gevoel dat jullie de kleine gezien hebben!

dank u dames vind het ook zo geweldig alleen af en toe denk ik toch even was dat uit mijn buik haha wij hoefde niet meer terug te komen en waarom is dat guo dan?? heeft ze het niet over gehad en wat is een seo?? ik ga denk ik gewoon lekker naar een verloskundige voorlopig hopelijk even geen ziekenhuis meer alleen de 26 ste nog voor de 9 weken echo

@ pammie ja ik ben vandaag 7 weken en 1 dag dus jij dan ook waarschijnlijk ooh meis ik hoop dat je kunt slapen

toen we onderweg waren naar het ziekenhuis werd ik misselijk ik zei al tegen me man keer maar om maar nog geen 3 meter verder moest ie toch maar stopte ik deed de deur open en begon me toch te spugen zegt me vent we weten iig zeker dat je zwanger bent haha zo hartverwarmend

@ appel sterkte meis ik duim voor zolang het niet helder rood is geen paniek

@ debz33 welkom

en er is volgend jaar geen 29 februari dus ze/hij zal niet 1 keer in de 4 jaar jarig zijn wat een opluchting ook voor jou pammie

Geplaatst

SEO: standaard 20 weken echo. GUO: uitgebreide 20 weken echo, kan alleen in sommige ziekenhuizen en die krijg je op indicatie (oa ICSI). En bij ons hebben ze het er ook niet over gehad, dat doet de verloskundige tzt wel.

Geplaatst

Sharon@wat heerlijk wat een machtig gevoel. Ben zo blij voor je.

Appel@wat vreselijk sterkte.

Jessie@een wijntje per dag mag toch?

Ik doe het ook niet vaak misschien 1 in de week en soms 2 of niks.

Vandaag gespoten met de 1ste prikpen nu is die op. Er zit nog een heel klein beetje in. Nou hebben we nog een prikpen en die is genoeg voor 6x spuiten maar dan heb ik maar genoeg voor dinsdag. Deze vraag maar net gesteld op het forum aan het ivf team van het radboud. Ik neem aan dat we zondag een nieuwe pen mee krijgen? Ik vraag het me af en benieuwd op het antwoord?

Geplaatst

Raba dat had ik de vorige keer ook. Ik had genoeg tot de 2e follikelmeting. Als je voor de echo gaat moet je gewoon een recept aanvragen. Ik raad je wel aan om de spuit dan bij de apotheek van het ziekenhuis te halen omdat het kan zijn dat je eigen apotheek deze nog moet bestellen. Die van het radboud heeft het altijd op voorraad. Ik had daar de vorige keer problemen mee bij onze eigen apotheek en kon alsnog terug naar nijmegen rijden. Wel spannend zondag de echo. Ik hoop voor je dat je niet al te vaak terughoeft voor de fm.

Geplaatst

en er is volgend jaar geen 29 februari dus ze/hij zal niet 1 keer in de 4 jaar jarig zijn wat een opluchting ook voor jou pammie

Haha,heb je dit al uit zitten pluizen?

Nouja,iig handig om te weten:icon_biggrin:

Geplaatst

net antwoord gehad van het forum op nijmegen. Als het nodig is krijg ik een recept voor een nieuwe prikpen die kan ik in het ziekenhuis ophalen die is 7 dagen p.w geopend. Aangezien we morgen naar didam vertrekken. Dat hebben we bewust gedaan voor het ziekenhuis. Leek ons ontspannender. Ben wel benieuwd of ik internet in het huisje heb of in de buurt? Anders kan ik nog niet op het forum komen. En niet zijn welke kwaliteit we hebben. Als het zo ver komt. Maar ik ben positief en het gaat lukken. Mijn tegel vloer heb ik vandaag gevoegd. Het ziet er straks uit. Ik ben trots op mezelf.

Geplaatst
Haha,heb je dit al uit zitten pluizen?

Nouja,iig handig om te weten:icon_biggrin:

ik dacht daar gelijk aan toen ik mijn uitgerekende datum te horen kreeg dus gelijk maar even op de tel gekeken maar gelukkig geen 29 feb haha zul je toch hebben he

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier is de ongi nu echt doorgebroken. Vanaf zondag al licht bloedverlies, maar zoals ik hier al schreef zette het niet echt door. Woensdag uit pure frustraties een test gekocht en toch gestest en wat zagen we een licht streepje. We kregen weer een beetje hoop, want bij mijn zwangerschap had ik ook wat bloedverlies. Helaas gisteren veel krampen en het bloedverlies nam toe, 's avonds ook een groot stolsel verloren. Het is dus blijkbaar wel ingenesteld, maar helaas ook weer direct losgekomen.

Zondag is de officiéle testdag, dan test ik nog om te kijken of er geen hcg meer aanwezig is. We hebben besloten om even te wachten voordat we weer beginnen. Even alles weer normaal en ook even weer wat zekerheid in mijn lichaam krijgen.

Jessie, ik lees dat jullie toch voor de derde poging gaan. Jullie zien op dit moment dus af van een donor? Heel veel succes. Ik snap wat je bedoelt met dat wijntje. Ik ben niet zo'n grote drinker en het maakt me niet zo uit en nu ik niet kan/ kon drinken had ik zin in een wijntje in de zon. Wij gaan zo ie zo even wachten, dus deze vakantie kan ik lekker een wijntje drinken. Wordt wel niet zo spectaculair als Margo (coctails op curacou), maar een roseetje in Limburg is ook lekker, toch?

Raba je bent denk ik al op vakantie, dus misschien lees je dit niet meer maar anders HEEL VEEL SUCCES!!. Ik duim nu alvast voor jullie, dat het helemaal gaat lukken.

Iedereen een hele fijne vakantie. Wij gaan eind volgende week weg, dus waarschijnlijk ben ik hier nog wel te vinden voor die tijd.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Start Decapeptyl

- 21 juni Raya

- 8 juli Sanne

- 17 juli Milla

Uitgangsecho

Start Puregon/Gonal F

- 09 juli Raya

- 23 juli Sanne

- 31 juli Milla

Eerste fm

- 18 juli Raya

- 3 aug Sanne

Punctie

Terugplaatsing

Testdag

- 2 juni Liesbeth

- 23 juni Margot (helaas een miskraam)

- 26 juni Pammie

- 26 juni Sharon

- 10 juli Jessie

- 18 julli Appel

Cryocyclus:

Echo-datum

- 14 juli Sharon :love2:

- 19 juli Pammie

Uitgerekende datum

Even het lijstje er weer bijgehaald en wat aangepast. Mocht je het niet eens zijn met de aanpassing, wil je dit dan even aanpassen. En dan natuurlijk mijn excusses.

Het lijkt mij wel leuk als de zwangeren hun uitgerekende datum op het lijstje zetten, dan is het allemaal wat makkelijker bij te houden en we leven tenslotte mee in slechte, maar ook in mooie tijden met elkaar.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Ik vind dat wel leuk hoor, die uitgerekende datum erbij.

Mag ik er dan ook nog op? Ik had 1 mei mijn testdag en 4 januari 2011 uitgerekend.

Geplaatst

oh appel, wat vind ik dat jammer voor jullie dat de ongi zich toch doorgezet heeft.

Ik had ook nog even de hoop voor je dat het wel goed zou komen.

Wanneer denken jullie weer verder te gaan? Ik ben nog aan het twijfelen of ik bij de eerst volgende cyclus me weer zal aanmelden of bij die daarna.

Een roseetje en Limburg is zeker ook erg lekker.

Wij vertrekken in de eerste week van aug. naar italie.

Geplaatst

Hoi Jessie,

Heerlijk Italië. Ik ben er nog nooit geweest, maar van velen hoor ik dat het geweldig is. Lekker genieten met of zonder wijntje :theBar:.

Wij willen eind dit jaar weer verder gaan. Ik denk oktober/ november weer aanmelden. Eigenlijk wil ik eerst even wat kilootjes afvallen en weer wat meer vertrouwen krijgen in mijn lichaam.

Waarom twijfel jij over het wanneer aanmelden?

Groetjes,

Appel

Geplaatst
oh appel, wat vind ik dat jammer voor jullie dat de ongi zich toch doorgezet heeft.

Ik had ook nog even de hoop voor je dat het wel goed zou komen.

Wanneer denken jullie weer verder te gaan? Ik ben nog aan het twijfelen of ik bij de eerst volgende cyclus me weer zal aanmelden of bij die daarna.

Een roseetje en Limburg is zeker ook erg lekker.

Wij vertrekken in de eerste week van aug. naar italie.

lekker hoor italie wij gaan niet weg athans geen plannen iedereen zegt wel doe dat nou nu kan het nog lekker met zijn tweetjes ik wil dan graag naar curacao maar dan wil ik ook met dolfijnen zwemmen maar denk niet dat ik dat durf als ik zwanger ben zo'n beest zal maar eens een verkeerde beweging maken

@ appel waarom wil je zolang wachten alleen om af te vallen of ook om even tot jullie zelf te komen als ik je een tip mag geven als mijn tantes en moeder wilde een paar kilo kwijt en zitten allemaal aan het dr frank dieet moet helemaal het einde zijn je mag alleen geen brood aardappels en dat soort dingen en sóchtend een shake is net milkshake zeggen ze maar mijn moeder is al 10 kilo kwijt en mijn tante (maar die heeft ook daarvoor al anderhalf jaar sonja gedaan) is al 40 kilo kwijt je mag gewoon worst kaas augurk dus je hoeft s'avonds geen honger te leiden haha misschien iets voor jou

nou de vierdaagsefeesten zijn weer begonnen hier gister even wezen kijken maar ik ben al helemaal klaar met dat stappen he en die drukte bah gaan jullie er nog heen nou dames fijne zondag allemaal en geniet van het mooie weer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden