Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden,

Hier wat minder positief nieuws. Van de 21 eicellen is er maar 1 bevrucht.. Morgen om half 11 terug plaatsing.

Het is nu wel eindelijk duidelijk wat ons probleem is... Onze cellen vinden elkaar niet zo leuk. Mocht dit niet lukken dan mogen we verder met ICSI.

Toch zijn we redelijk positief en gaan we voor onze enige embryo. Wellicht komt ook best goed.

Groet, Dorien

Geplaatst

Doortje: dat is inderdaad geen positief nieuws. Maar je hebt wel een embryo. Dat is al geweldig. Dat hadden wij bij onze eerste icsi behandeling niet eens. We hadden niets en dat met een score van 13 eitjes toen.

Ik heb ben ik bang de griep. Mijn hoofd zit dicht en ik heb spierpijn. Weten jullie of dit effect kan hebben op de behandelling. Ik moet morgen namelijk voor de fm gaan en maak me wel zorgen.

Geplaatst

Even reageren op Doortje: Jee, inderdaad geen positief nieuws. Man, dat verwacht je toch niet met zoveel eicellen.

Maar proberen positief te blijven want je hebt wel een embryo en het hoeft er maar 1 goede te zijn.

Ik hoop voor je dat hij/zij de komende 8 maanden bij je blijft zitten..Ik duim voor je!

Geplaatst

Hoi Doortje,

Jeetje wat een teleurstelling zo veel eitjes en maar 1 bevrucht. Gelukkig heb je wel een embryo en wordt deze morgen teruggeplaatst. Je hebt er maar eentje nodig he. Heel veel succes morgen en ik duim met je mee.

Groetjes Herma

Geplaatst

Doortje: heel veel succes morgen. Ik zal zeker voor je duimen. Het is weer koud weer aan het worden en ik hoop dat je embryo ervoor kiest om lekker warm in je buik te gaan nestelen. Goed van je hoor dat je nog positief blijft.

Geplaatst

Doortje,dat is wel een teleurstelling. Jammer meid.

Goed van je dat je wel positief blijft,en dat is ook zó belangrijk in dit traject.

Heel veel succes morgen.

Geplaatst

Jeetje Dorien, dat is even schrikken.. Maar die ene mooie embryo, laat dat nou die ene zijn.. Ik ga enorm voor je duimen!

Ik voel me vreselijk opgeblazen... en het erge is ik voel het niet alleen, mijn broeken passen ook niet meer. Ik zit te wachten op mijn ongesteldheid dus misschien heeft het daarmee te maken.. Bah.. Dit vind ik geen leuk onderdeel van de ivf.. Nou ja welk onderdeel eigenlijk wel?

Geplaatst

Goede morgen dames!

Ik ben een dag niet geweest en loop gelijk achter zie ik, hihi.

@ Dorien: dat is echt even schrikken! Ik hoop dat deze embryo mooi gegroeid is en dat je niet door hoeft voor ICSI. Je hebt vandaag de terugplaatsing om half elf lees ik, dus heel veel succes!

@ Jessie: wat balen dat je ziek bent. Wat het precies voor effect heeft op je behandeling weet ik niet. Misschien is het handig even je temperatuur op te meten voordat je de FM hebt, wie weet vragen ze of je koorts hebt?

@ Margot: heel het IVF gebeuren is idd niet leuk, maar als je dan ook nog zo'n last krijgt van je buik is het nog minder leuk. Zouden het misschien ook je darmen kunnen zijn? Is je stoelgang goed? Hoe dan ook: sterkte en koop voor jezelf een lekker makkelijke broek.

Geplaatst

Hee dames,

Vandaag de terugplaatsing gehad. Ik moest echt super nodig plassen, maar ik kon het gelukkig op houden.

We hebben een toppertje van A kwaliteit, dus ben echt super blij. Zit er toch iets mee nog zo vlak aan het eind. Nu hopen dat ie lekker blijft zitten.

Hebben jullie nog goede tips voor de komende twee weken om ons toppertje zich thuis te laten voelen bij mij?

Groetjs, Dorien

Geplaatst

Hoi Doortje,

Wauw,dat is weer een lichtpuntje voor jou! Een A kwaltieit. Super hoor.

Ik zou zeggen,probeer zoveel mogelijk je eigen dingen te doen. Werken/het huishouden doen/etc.

Pas beetje op met té zwaar tillen,en ik heb zelf toen 2 weken lang niet gesport.

Voor de rest veel vitamientjes eten.

Heb je ook zo'n proppenschieter meegenomen uit het ziekenhuis voor de bolletjes?

Ik vind ze ideaal,scheelt een hoop geknoei,en naar mijn idee kun je ze hoger inbrengen!

Ik ga heel hard voor je duimen..Op naar 12 oktober!

Geplaatst

Hey wat goed, een Atje!! Nou lekker broeden, hihi. Wat Pammie zegt is het beste: gewoon doen zoals je altijd doet. Misschien voor de zekerheid alvast niet te heet in bad. Ik heb zelf toen ook niet gesport, maar meer omdat ik gewoon veel last van mijn buik had.

Groetjes en succes met wachten!

Geplaatst

Doortjee, wouw A kwaliteit. Wat geweldig. Dat geeft je weer wat meer hoop op een goed resultaat denk ik.

Ik ben vanmorgen voor de eerst fm geweest. Alles moet nog even doorgroeien. Ik heb 13 die goed aan het groeien zijn en daarnaast nog een heleboel kleintjes. De grootste is nu 1.6 maar de rest is nog te klein. Woensdag moeten we weer terug.

Begint toch wel weer spannend te worden al ben ik er nu even heel nuchter in omdat we weinig resultaat verwachten. We moeten voor manlief wel rekenen op acute pesa.

Geplaatst

Heej Jessie,

KLinkt bij jou ook al goed zeg. nog even goed doorgroeien en dan op naar de punctie. wanneer moet je terugkomen?

Bij zo'n acute pesa.. wat doen ze dan?

Ik ga zelf dan toch ook maar even rustig aan doen. Wil eigenlijk donderdag wel lekker sporten. Mijn buikpijn is weer weg, dus is wel lekker relaxed.

Groet, Dorien

Geplaatst

hey doortje

wat een goed nieuws een A-tje ik ga voor je duimen wordt wel weer eens tijd dat er hier weer dames zwanger gaan worden zorgen dat je het lekker warm hebt weet niet of het helpt maar bij mij mislukte poging was het kouder in de winkel dan de keer erna en de keer erna is ze blijven plakken ik ga voor je duimen

jessie griep maakt voor jou niet zoveel uit voor de man is erger ivm met zaadkwaliteit

kom op he dames

Geplaatst

Ik ga zeker voor groen en jij ook he Jessie.

Ik las ook dat het helpt om rustig aan te doen en iedere dag wat ademhalingsoefening te doen om je te ontspannen. Ik ga zo in elk geval mijn lekkere warme bed in om vanacht goed uit te rusten.

Ben nog steeds heel verkouden, dus de dagen kosten mij wat meer energie als normaal.

Weltrusten allemaal en tot gauw.

Geplaatst

Geweldig Dorien.. Gewoon lekker rustig aan doen en goed voor jezelf zorgen!

Ik vond dat balletjesinbrengding heel niet fijn. Deed me hartstikke zeer. Dan maar lekker smeren, als ik er weer aan denk, getver, hihi.

Ben ook eindelijk ongesteld, misschien dat mijn chagrijnige bui nu ook over waait??

Was vanavond over de telefoon even mijn schema met mijn vader aan het doornemen, de lieverd probeert het allemaal te begrijpen, maar ik merk dat ik steeds meer in termen ga praten waar hij geen beeld bij heeft. Erg grappig. Mijn moeder heeft het snappen al opgegeven, ze leeft gewoon mee..

Nou ik ga mijn mandje maar eens opzoeken..

Geplaatst
Heej Jessie,

KLinkt bij jou ook al goed zeg. nog even goed doorgroeien en dan op naar de punctie. wanneer moet je terugkomen?

Bij zo'n acute pesa.. wat doen ze dan?

Ik ga zelf dan toch ook maar even rustig aan doen. Wil eigenlijk donderdag wel lekker sporten. Mijn buikpijn is weer weg, dus is wel lekker relaxed.

Groet, Dorien

Bij acute pesa halen ze het zaad met een spuit uit de zaadbal. Dus niet echt prettig voor de man dus.

Als dit zo is kunnen wel allebei niet rijden en moeten we iemand zoeken die voor ons kan rijden en net nu zijn allebei onze ouders op vakantie. Maar ja, er zijn wel andere mensen die denk ik wel kunnen helpen.

Dat rustig aan doen wordt wel lastig. Ik sta namelijk vol ingepland komende 2 weken. Ik zie wel hoe het gaat en anders meld ik me gewoon ziek. Ik moet morgenvroeg weer terug voor de tweede fm. Vond ikzelf nog wel wat vroeg maar 2 dagen ertussen maar ja de dokters zullen het wel weten. Ik vermoed dat het dan nog niet genoeg gegroeid is.

Geplaatst

@Jessie

Dat lijkt me inderdaad geen fijne ingreep voor je man. Ze verdoven toch wel net als bij ons? Ik hoop voor je dat jullie morgen toch al een eind zijn hoor. Het kan soms heel snel gaan toch?

@ Iedereen

Hier verder alles goed. Nog wel een beetje gevoelig in mijn buik merk ik als ik wat meer loop. Dan is het net al zitten die eitjes er allemaal nog. Verder gelukkig geen vreemd gevoel in mijn baarmoeder ofzo. Maarja.. dat is ook nog lastig om te voelen natuurlijk. Ik hoop gewoon dat alles goed doordeelt en netjes innestelt. We'll see.

Geplaatst

Vandaag weer zo'n heerlijke vraag van een meisje uit groep 5.. "juf, waarom heb jij eigenlijk geen kinderen? Wil je die nog wel of kan dat niet meer?"

Hoezo word je ineens oud verklaard? Nee, geweldig hoe dat kleine volk gewoon de vraag durft te stellen.. Soms is het het heel moeilijk om juist met kinderen te werken, maar vaak krijg ik zoveel van die kinders terug!

Nou dit was mijn inbreng voor vandaag..

Geplaatst

Ja die kunnen soms aardig scherp en onverwacht uit de hoek komen.

Moest je niet even slikken toen ze dat vroeg?

Geplaatst

even een update

Gisteren in het radboud geweest. Mijn baarmoeder wandslijm was 4,5 moet 6 zijn.

Dus volgende week weer terug en een dubbele dosis prognova slikken.

Was wel even een tegenvaller. Maar gelukkig gaat het wel goed zeiden ze. Soms gebeurd het zelfs dat er mensen zijn die helemaal geen baarmoederwandslijm aan maken. En dan moet je weer tot je volgende cyclus wachten. Dat gun je niemand.

Ben zo blij dat het bij ons niet het geval is.

Doortje wel schrikken zeg maar super een A. Veel suc7 in de vreselijke wachtweken.

Margot@ ja inderdaad kinderen zijn zo eerlijk die zien het als iets normaals. Kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is.

Zo had ik vorige week een klant in mijn salon die had gepland het woord gepland gaan mijn nekharen al van over end staan om ik April zwanger te raken. En ja je raad het al ze is nu al zwanger.grrrrrrrrrrr.

Geplaatst

Margot: de kinderen van mijn man vragen ook of ik nog kinderen wil. Ze zijn nergens van op de hoogte, dus dan zeggen we wie weet.

Maar dat is dan wel even schrikken. Op het werk hoorde een bewoonster dat ik last van mijn buik had en ze vroeg me ben je dan zwanger of zo. slik.

Raba: inderdaad dat zijn inderdaad van die uitspraken. net zoiets als en nemen we kinderen alsof het zo vanzelfsprekend is.

VAndaag de tweede fm gehad. Ik heb ontzettend veel follikels zitten namelijk 44. ongeveer 13 daarvan zijn aan het doorgroeien. Dat viel me wel wat tegen als je zoveel follikels hebt. Ik moet in ieder geval nu veel gaan drinken en eigenlijk rustig aan doen, maar ik heb vanvavond avonddienst. Vrijdag heb ik de punctie dus moet vanavond de pregnyl op het werk spuiten. Ik hoopte een beetje dat de punctie pas na het weekend zou zijn zodat de kleintjes ook nog door kunnen groeien. In het ziekenhuis in Veldhoven deden ze dat toen wel toen lieten een grote alvast gaan zodat ze er meer zouden hebben om aan te prikken. Maar helaas. Ook vieren we dit weekend de verjaardag van mijn man zijn dochter en komen er een paar zwangere op bezoek. Daar kijk ik nu niet erg naar uit.

Maar ja, het wordt nu weer spannend.

Geplaatst

@ Jessie: je zult dan al wel flink last van je buik hebben, of niet? Die kleintjes kunnen het nog best goed doen hoor voor vrijdag. Bij ons waren er eigenijk maar 6 goede en veel kleintjes op de meting van dinsdag vorige week. Toch hadden wij vrijdag 21 eicellen. Dus je weet het maar nooit. Ik hoop in elk geval op een goede score voor je en vooral op veel goede embryo's en cryo's. Doe vooral lekker rustig aan voor zover dat kan.

Ik zelf merk dat ik toch nog wel last heb van de punctie en de flink gestimuleerde eierstokken. Mijn buik is bij het minste of geringste erg gevoelig. Daarnaast heb ik veel last van de hormonen van die bollen. Zeer vermoeid, pijnlijke borsten, misselijk gevoel en rommelende darmen. Erg fijn, maar niet huis. Gezien ik ook nog flink verkouden ben valt het me allemaal best zwaar op het moment. Dat maakt het wachten niet gemakkelijker.

@ Margot: tja.. kinders.. goud eerlijk altijd. Gelukkig krijg je er vaak leuke dingen voor terug

Geplaatst

Jessie,44 follikels? Kan me voorstellen dat je je daar niet lekker bij kan voelen.

Maar vrijdag de punctie al,spannend hoor.

Heel veel succes met de pregnyl vanavond,en alvast veel succes voor vrijdag!

Raba,voor jullie is het ook weer begonnen. Succes voor volgende week.

Doortje,die bolletjes geven je zwangerschapsklachten,dat schijnt normaal te zijn.Ik had er ook last van!

Hopelijk voel je je snel ietsjes beter,en kun je je richten op wat anders...en dan langzaam toeleven naar je testdatum.

Margot,ja herkenbaar zulke opmerkingen.

Van kindjes kon ik het beter hebben,dan van volwassen. Sommigen zijn echt lompe boeren hoor,die denken echt nergens bij na.

M'n neefje van 3 jaar vroeg vorig jaar "Waarom heb jij geen kindjes???". Slik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden