Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh jeetje Loezie,

Wat naar allemaal voor jou en je man zeg. Hopelijk krijgen jullie snel meer duidelijkheid! Veel sterkte gewenst in elk geval.

Geplaatst

Jeetje Loezie, heel veel sterkte. En blijf je verhaal hier opschrijven. Het is goed als je het even ergens kwijt kunt.

Hier vind het altijd een luisterend oor.

Geplaatst

Jeetje Loezie. Wat een ellende en vooral wat een onzekerheid allemaal. Heel veel sterkte gewenst. Jessie schrijft het ook al, gewoon hier komen om de ellende van je af te schrijven. Het lost de problemen en onzekerheid niet op, maar het lucht wel een beetje op. Hele dikke knuffel.

Raba: Hoe was het vandaag tijdens de 2e fm? Al een punctiedatum bekend?

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Jeetje Loezie wat een toestand.. heel veel sterkte

Mag ik even zeggen wat ik van dr willemsen vind... Wat een lul is dat zeg! Die hoef ik echt niet meer.. Heeft iemand ervaring met hem?

Maar goed, we krijgen een eileideronderzoek en een bloedonderzoek ivm de miskramen..

Geplaatst

@ Loezie, meid toch, wat en verhaal. Heel veel sterkte en ik hoop echt dat dat van je darmen met een sisser afloopt. En ook je man niet bij je. Ook in het ziekenhuis begrijp ik, jeetje, hoeveel kan een mens dragen. Heel veel sterkte! Gooi het op het forum, schrijf het van je af hier, dit is de plek! Digi-knuf voor jou meid!!!

@ Margot, niet helemaal naar wens gegaan begrijp ik uit je verhaal? Ik ken die arts niet maar als ik dat zo lees heb ik hem liever niet. Was hij onbeschofd of wil hij niet meewerken bij jullie?

Wanneer gaan die onderzoeken gebeuren? Hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Kan je geen andere arts aanvragen? Ik heb als behandelend arts dr Woldringh. Heel aardige vrouw. Dr Braat, hoofd afdeling heb ik ook eens gehad met een evaluatie. Prima arts, heel rustig en duidelijk!

@ Raba, hoe ging de pregnyl? Tis weer spannend bij jullie! Succes alvast met de punctie!!!

Geplaatst
Jeetje Loezie wat een toestand.. heel veel sterkte

Mag ik even zeggen wat ik van dr willemsen vind... Wat een lul is dat zeg! Die hoef ik echt niet meer.. Heeft iemand ervaring met hem?

Maar goed, we krijgen een eileideronderzoek en een bloedonderzoek ivm de miskramen..

Hallo Margot,

Ik ken dr. Willemsen niet, maar een kennis van mij wel en zij vond het een prettige man. Ik weet wie het is, maar hij lijkt mij niet zo aardig. Hij kijkt altijd zo nors.

Wat voor ei-leideronderzoek gaan ze doen? En waarom gaan ze dat doen? Bij IVF gaan de eitjes toch niet door je ei-leiders?

Geplaatst

Margot ik zal een andere arts vragen want een goed gevoel is wel erg belangrijk.

2fm ging goed ze hopen op 12 eitjes. Dus ik hoop dat dat lukt mijn bloedwaarde was 450 blijkbaar goed genoeg voor de punctie donderdag. Gisteren de laatste spuit pregnyl gezet. Wel altijd een ramp met het breken van die ampullen breken nooit bij het streepje maar met een handdoek gaat het goed. Vind het wel weer spannend. De spuitplek van de pregnyl is wel gevoelig.

Geplaatst

hé Raba, fijn een punctiedatum. Altijd een geklier met de pregnylspuit. Ben elke keer weer bang dat het verkeerd gaat. Maar hij zit er weer in bij je. Heel veel succes morgen.

Margot; ken die arts niet, maar wel fijn dat ze het gaan proberen te achterhalen, waarom het steeds mis gaat. Hopelijk komt er iets uit, waar ze wat aan kunnen doen. Wanneer verwachten jullie de uitslagen?

Hier alles goed. Begin nu een beetje hoofdpijn te krijgen, maar weet niet zeker of het van de deca is.

Allemaal een fijne dag nog.

Geplaatst

Oh Raba, donderdag al de punctie. Dat is mooi en zeker ook het aantal.

Spannend wordt het weer voor je hoor. Ik duim heel erg hard voor je.

Hier gaat alles prima. Heb alleen wat last van mijn rug, maar ja, ik trek me er wel doorheen.

Geplaatst

Raba: heel veel succes morgen. Zet m op meid! Op naar een mooie oogst met veel goede bevruchtingen.

Jessie: pas je op met je rugklachten. Als het blijft wel naar de fysio gaan hoor. Ik heb echt mega last van mijn rug en blijk een bekkeninstabliteit te hebben. Niet heel relaxed, maar moet nu veel oefeningen doen. Hopelijk gaat dat helpen.

Appel: ik had ook altijd wat last van hoofdpijn bij de deca. Vervelend, maar hopelijk wel te doen voor je. Sterkte er mee in elk geval

Geplaatst

Raba: veel succes morgen!

Vandaag voor de echo geweest, en het bms was dik genoeg, dus als de cryo's goed ontdooien zaterdag de tp!

Geplaatst

QUOTE=Raba;449494]Loezie ik had je gisteren een privébericht gestuurd maar geen antwoord terug gehad.

Sorry Raba ik ben de laatste tijd niet zoveel hier op het Forum vandaar dat ik het niet gelezen heb sorry nogmaals, ik kan het nu ook niet terug vinden bij mijn ontvangen berichten...

Iedereen trouwens super bedankt voor de lieve woorden ik voel me echt gesterkt door jullie steun!

De situatie waarin wij zitten is wel zo onmogelijk, eigenlijk maken we samen zoveel mee maar zijn ongv. 207 km van elkaar verwijderd hoe verzin je het!

Maar gelukkig gister een klein positief nieuwsje de biopte die is afgenomen was prima in orde zei de patholoog maar omdat ze maar een heel klein stukje hadden afgenomen kon hij niet met zekerheid zeggen dat dat dieper in de kern ook zo is, er zit namelijk wel iets van bijna 6 cm in mijn buik pfff

Dus blijft nog zeker een week spannend wat er nou allemaal aan de hand is.

Mijn Hcg waarde was ook weer ietsje gestegen naar 2000 dat snap je toch niet he want in principe ben ik nog steeds "zwanger" maar toch ook weer niet.

Nu is er ook weer een kleine verdenking van evt endometriose maar dat was (hoe kan het ook anders bij mij) nog onduidelijk want ik heb wel symptonen maar toch ook weer niet...

Ik heb nu Dr. van Dongen als behandelend arts zei heeft mij (onder andere) ook geopereerd, een hele aardige vrouw ook. Dr Willemsen ken ik ook niet maar ik heb wel geleerd dat als je géén goed gevoel heb bij iemand, vraag dan alsjeblieft een andere arts aan Margot het gaat om jou en jouw lichaam en jij moet je er goed bij voelen zeker in de situatie waarover het gaat.

Nou ik wens iedereen weer enorm succes met alle dingen die lopen of lopen gaan

ik probeer jullie op de hoogte te houden maar ben soms echt te moe om maar iets te ondernemen hakt er best in zo'n operatie.

Liefs allen en dikke kus X[

Geplaatst

Punctie was hel verdoving deed het niet. Ze snapte er niks van. De hele dosis morfine gekregen.9 eicellen eruit gehaald waarvan er vermoedelijk 6 rijp waren nu 2 dagen wachten. Ze had zelf dit nog nooit mee gemaakt en bood aan om te stoppen maar dat wilde ik niet. Ze waren wel super lief. Op het laatst toen we klaar waren voelde ik de verdoving pas en ging ik bijna onderuit ben naar de rustkamer gerold.

Geplaatst

Jemig Raba da's ook niet niks zeg!

Welke dr had je?

Maar 6 is wel een goede score toch?

Gaat het nu weer een beetje met je?

Xx

Geplaatst

Raba vreselijk als de morfine niet aanslaat. Dat had ik ook bij de 2 keer dat ik morfine had. De vierde keer had ik dormicum.

Dat was echt geweldig spul. Ik heb alles toen wel meegekregen en toch ook weer niet.

Laat je nu maar lekker verwennen door je mannetje. Oh wat hoop ik toch op een goed resultaat bij jullie.

Emvelin, wat goed dat het er allemaal zo goed uitzag. Dit moet hem worden.

Loezie: wat een hel als je zo ver van je man bent. Gaan ze nu nog een biopt nemen of niet die dieper gaat?

Geplaatst

Doortje: ik heb altijd wel last van mijn rug gehad op en af.

Ik heb ik 2009 een hernia gehad. Vanmorgen tijdens de zorg ook weer veel last van mijn rug.

Ik stond bijna op het punt om naar huis te gaan van het werk, maar daarna werd het rustiger. Ik meld me ook liever niet ziek zo vroeg in mijn zwangerschap. Ik heb ook veel kramp vooral in mijn linkeronderbeen en voet in de avond en in de nacht. Zo vreselijk pijnlijk. Ik weet allemaal niet of dit samenhangt met elkaar.

Bij ons op het werk hebben ze in de douche van een client de variant van legionella aangetroffen die gevaarlijk is. Ik maak me daar toch wel zorgen over omdat dit ook erg schadelijk kan zijn voor zwangeren op het moment dat je er ziek van wordt.

Ik heb het opgezocht en de info uitgeprint en bij mijn manager op het buro gelegd.

Het is maar op 1 kamer aangetroffen en er is een filter geplaatst maar ze hebben van 6 kamers getest waarvan 1 dit had, maar we hebben nog wel 15 kamers in het gebouw.

Ik denk dat hij zal reageren zo van dat zal allemaal wel meevallen, maar ik vind het toch eng.

Ik heb vandaag 4 clienten gedouched, ik durf ze bijna niet meer te douchen zo.

Geplaatst

He jessie en de rest,

Nou dat hoor ik volgende week donderdag dan heb ik weer een afspraak bij de chirurgen echt zo spannend he!

tot nu toe weer wat uitslagen wat dat betreft binnen en die zijn godzijdank op het eerste gezicht ook goed, maar ja er bestaat nog steeds een kans he bah.

Vandaag weer gebeld door dr van dongen en ik moest binnen twee dagen een klein iets ondergaan maar omdat ik echt geen kans zag om helemaal naar nijmegen te gaan, mocht het gelukkig hier in een ziekenhuis in de buurt! normaal gesproken had ik liever wel naar nijmegen gegaan maar het was simpel weg geen optie.

maar hier in het ziekenhuis hebben ze nu iets uit mijn baarmoeder gehaald en dat is nu ook weer op kweek gezet daar hoor ik dan volgende week dinsdag weer de uitslag van en als ik dan nog niet ben gaan vloeien (dus eigenlijk de miskraam krijg) moet ik toch zo'n injectie die ik eigenlijk liever niet heb maar ja ze moeten wat natuurlijk en cureteren doen ze liever niet omdat er dan misschien iets beschadigd kan raken heb ik begrepen.

en ook omdat er nu nog steeds niet duidelijk is of het nu buitenbaarmoederlijk is of niet alle opties staan helaas nog steeds open maar ik neem het nijmegen niet kwalijk ik wordt zo ontzettend goed bij gestaan door dr van dongen echt geweldig ondaks alle omstandigheden.

Dit alles is net zo goed voor hun een groot raadsel.

Ik ga morgen voor een weekend ondanks alle pijn en moeilijkheden gelukkig met mijn schoonouders een weekend naar een huisje in de buurt van drachten en mijn lief halen we op uit het ziekenhuis dus we zijn heerlijk een lang weekend samen ik veheug me er enorm op!!

maar daardoor ben ik even niet hier op het forum hier maandagmiddag ben ik weer terug.

Iedereen heel veel liefs van mij Xx

Geplaatst

Net op digipoli gezien dat er van de 9 toch 8 geinjecteerd had de dokter het toch mis ze zei dat mijn hormoonwaarde op 6 eicellen duidde.had ze het mooi mis. nu kijken hoeveel er bevrucht worden

Geplaatst

Loezie: Fijn om te horen dat het op het eerste gezicht er allemaal goed uit ziet. Wat een gedoe allemaal, zeg. Mag ik vragen waar je man aan geholpen moest worden. Gaat met hem ook alles goed. Hopelijk kun je van je weekend toch genieten en het is natuurlijk al heerlijk dat jullie nu weer bij elkaar zijn. Heel veel sterkte.

Raba: Wat goed 9geïnjecteerd. Hopelijk zit daar nu dan toch die éne topper tussen. Als als goed gaat hebben jullie zondag de tp toch. Hopelijk brengt vaderdag dan een beetje geluk.

Allemaal een heel fijn weekend.

Liefs Appel

Geplaatst

Ik heb vanmorgen weer een bloeding gehad. Schrok weer enorm. Het was donkerrood maar best veel.

De verloskundige gebeld en binnen een kwartier stond ze hier voor de deur.

Ze kon wel duidelijk het hartje horen dus dat is goed.

Wel zei ze dat ik echt nu rustig aan moet gaan doen op mijn werk. Vooral omdat ik veel rugpijn heb en ik de zware zorg toch als zwaar ervaar.

Maar ik vind het zo vroeg in de zwangerschap om rustig aan te gaan doen. Maar goed, ik ben vandaag goed geschrokken dus wil nu graag naar haar luisteren. Nu heb ik echt een heel zwaar gevoel in mijn buik alsof ik ongi moet gaan worden heel erg eng.

Gisteren hebben ze op het werk ook nog de gevaarlijke variant van de legionella gevonden. Dit kan erg gevaarlijk zijn voor de zwangerschap als ik er ziek van wordt zoals vroeggeboorte of loslating van de placenta. Vind dat dus dubbel eng om te gaan werken.

Vandaag blijf ik dus maar eens thuis en eens kijken wat ik op het werk kan gaan regelen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden