Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Jessie, akelig zeg, heel veel sterkte!

@ Raba, hoe is het? Spannend hé?

@ de rest, hoop dat het goed met jullie gaat.

Hier alles zijn gangetje. Niets te melden.........tot oktober helaas..........

Fijne avond.

xxx

Goofy

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Jessie; wat vervelend van je rug. Gelukkig gaat het weer iets beter. Wat klinkt die doop mooi! Ik kan me heel goed voorstellen dat je emotioneel werd. Ik heb dit zelf bij elke doop wel een beetje (brok in mijn keel). Ik vind het toch elke keer weer mooi (en ook een klein beetje moeilijk) om daar een gelukkig gezinnetje te zien, dat god mad danken.

Raba; alles nog goed? Ik hoop het zo.

Hier voel ik niets, helemaal niets. Ik ben dan ook erg bang dat er vrijdag niets te zien is en alles voor ons ophoud. Ben er de hele dag mee bezig en heb een erg kort lontje. Ik heb nu 7 keer puregon geprikt. Vanaf wanneer voelden jullie iets en wat voelde je dan? Is het ook mogelijk om niets te voelen en toch wel meerder follikels te hebben? Oh, ik kan wel janken. Sorry heb vandaag niet helemaal mijn dag en heb net behoorlijk zitten snotteren bij babyboom.

Meiden allemaal nog een fijne avond. Ik ga douchen, spuiten en naar bed.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

appel ik voel er ook niet veel van dat er wat groeide. Dus hopelijk zegt het niks en komt het goed. Ik duim voor je.

Geplaatst

appel. ik voelde bij onze tweede poging ook pas de dag voor de fm pas iets, en bleek toch ruim 25 groeiende follikels te hebben. ik heb al veel vaker gehoord dat er niks gevoeld wordt. komt vast goed meid! zet m op!

Geplaatst

Hoi Raba en doortje,

Bedankt voor jullie antwoord. Geeft zeker weer hoop. Het zullen er wel geen 25 worden (jemig wat veel), maar als het maar voldoende is om een door te gaan en een kans te maken. Morgen weten we iets meer.

Bij jullie ook alles goed?

Goof: fijn te lezen dat alles zijn gangetje gaat. Er gebeurd dan wel niet, maar ook niets slecht.

Fijne avond allemaal.

groetjes,

Appel

Geplaatst

Appel, succes morgen ben benieuwd!

Op naar een mooie score!

Weltruste!

Geplaatst

Hoi,

We kunnen door. Rechts waren een paar mooie follikels te zien. Links slechts 1. In totaal 5 follikels en 1 die misschien nog mee gaat doen. Ben opgelucht. Ik word straks gebeld of ik vanavond nog een keer puregon moet spuiten of dat ik de pregnyl moet gaan zetten. Zondag of maandag dus de punctie. Op naar de volgende stap. Kunnen we nu gaan zenuwen of er in de follikels wel eitjes zitten.

Raba: trek jij het nog. Ik las dat jij een bloedtest krijgt. Dat doen ze toch niet in het radboud?

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hoi meiden,

Net gebeld dat ik toch gewoon nog moet doorgaan met de puregon. Mijn bloedwaarde was erg laag en staat niet in verhouding met wat ze op de echo zagen. Betekend waarschijnlijk dat de follikels leeg zijn. Zondag dus terugkomen voor echo en bloedprikken. Ben dus wel wat minder positief dan toen ik terug kwam uit Nijmegen. Afwachten maar weer. We vieren morgenavond de verjaardag van mijn man en we moeten zondagochtend 9:00 in Nijmegen zijn (1,5 rijden). Vrienden dus maar een beetje op tijd naar huis sturen :).

Allemaal een fijn weekend.

Appel

Geplaatst

Ach meis toch, wat een spanning.

Ik hoop echt dat de lab uitslagen niet overeenkomen met wat ze op de echo zien.

Ik ga gewoon voor een goede score. Ik duim me suf voor je! 5 cellen zou echt super zijn!!

Fijne verjaardag en succes Zondag!!!!!

Allemaal een fijn weekend!

-x-

Geplaatst

Jeetje appel hopelijk is zondag de waarde goed. Ik durf niet te testen omdat ik daar slechte ervaringen mee heb. Eerste poging pos. test heel licht streepje nijmegen zei streepje is streepje maar had er geen goed gevoel bij en dat bleek terecht na de bloedtest in ziekenhuis waar we begonnen zijn had ik te weinig hcg. En die doen het daar altijd net als in meer ziekenhuizen dat geeft me een goed gevoel en gelukkig willen ze dat doen hier. Vanmiddag gebeld en gelukkig kreeg ik anneke aan de telefoon. Die herkend ons na steeds en wil met alle liefde dat voor ons doen. Ben er zo blij mee maandag half 9 bloed prikken. En dan in de middag uitslag

Geplaatst

Misschien dat ze je wel in het vu bloedwaarde kan prikken? Aangezien ze het niet in het radboud doen.Voel me onzeker sinds vandaag ongi gevoel

Geplaatst

Vervelend he die onzekerheid, Raba. Zegt nog helemaal niet hoor een ongigevoel. Kan alles nog betekenen. Sterkte. Ga je morgenochtend nog testen? Als je dat hopelijk morgenochtend allebei goed nieuws.

Geplaatst

@ Appel en Raba, succes meiden!

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Net getest niet zwanger morgen nog met ochtend urine proberen. We zijn kapot en liggen op bed. We moeten we het zelf betalen als het niet gelukt is. Jeetje wat kunnen 3 pogingen snel voorbij zijn

Geplaatst

Weer niet zwanger? Hoe nou verder? Blijven we in het radboud of gaan we naar brussel voor poging4. De tranen lopen alleen maar. Ben kapot

Geplaatst

Raba wat ontzettend triest... zachtjes uitgedrukt natuurlijk. Heel veel sterkte met het verwerken met dit oneerlijke verdriet en succes met het maken van een keuze voor hoe nu verder......

Geplaatst

Lieve Raba, Ik wil je hier ook even een hele dikke knuffel geven. Ik vind het verschrikkelijk voor je. Ik weet maar al te goed hoe je je voelt.

Wij hadden toen ook de keuze gemaakt om naar een ander ziekenhuis over te stappen (Dusseldorf). Daar waren zoveel positieve verhalen over.

Meid, doe het rustig aan... Die tranen gewoon laten gaan, dat hou je niet tegen en moet je ook niet tegen willen houden.

Ik hoop dat je er samen met je partner goed over kan praten en dit samen kunt verwerken.

Geplaatst

pfff.. Raba, wat enorm verdrietig voor jullie. Ik kan me voorstellen dat jullie er helemaal kapot van zijn! Neem de tijd om dit goed te verwerken. Knuffel voor jou!!!

(Dusseldorf heeft idd een hele andere benadering en hadden wij een goed gevoel bij en zouden na poging 2 overstappen)

Geplaatst

Nee, Raba. Dit is echt kl.te. Het zag er toch behoorlijk positief uit. Ik kan mee heel goed voorstellen dat op dit moment huilen het enigste is. Heel veel sterkte samen.

Dikke knuffel Appel

Wordt vanmiddag terug gebeld over hoe het verder gaat. Geen idee, wacht het wel af. Er was nog wel een follikel mee gaan groeien tot boven de streep. Het zouden er nu 6 zijn. Ik laaat het nog wel weten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden