Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@raba; ik lees hier pas dat ook bij jullie de 3e icsi ten einde is.....

sterkte meid. gaat het weer een beetje?? Lukt het om de moed er een beetje in te houden??

Zag dat jullie ook evt. naar dusseldorf willen. Heb je al een intake-gesprek kunnen plannen?

Geplaatst

Hoi,

Ik ben op dit moment in het bezit van 2 embrootjes een B en C. Nu de spannende wachtweken dus begonnen. Helaas geen duidelijke foto meegekregen, want ik had blijbaar niet genoeg gedronken (bijna 1,5 liter).

Groetjes Appel

Geplaatst

@appel heel goed meisje, pas goed op de mooie embryootjes!

@Raba kl... Wat een domper.. Heel veel sterkte en hoop dat ze in dusseldorf of brussel meer voor je kunnen betekenen.. Ik weet nog niet wat wij gaan doen..

@fren wat een geweldig moment, een kloppend hartje! Gefeliciteerd!

@emvElin het hoeft niks te betekenen, maar ik snap dat je er enorm onzeker van wordt!

@goofy wat lief dat je naar me vraagt..

Ik heb vorige week een eileider onderzoek gehad.. Op zich goed maar de arts vond de uiteinden wat verwijdt.. Bloedonderzoek gehad naar herhaalde miskramen.. 24 augustus hebben we weer een afspraak om alle testresultaten te bespreken. Nu even helemaal niks.. Ook wel lekker hoor. Eerst even afvallen, ben al 6,5 kilo kwijt! Weg met die hormonen en zwangerschapskilo's.. Door het afvallen is wel mijn hele cyclus in de war geschopt, ben nu gewoon 10 dagen te vroeg ongesteld! Maar goed dat zal allemaal wel weer goed komen, hoop ik.

Liefs Margot

Geplaatst

Appel super en nu broeden voor een mooi kindje of kindjes wij duimen.

Margot wat goed 6.5 kilo. Hoe ben je het kwijt geraakt. Ik ben ook te zwaar en wil graag afvallen. Zijn jullie ook aan het verder kijken?

Wannabemom wat lief dat je zo meeleeft. Inmiddels gaat het al weer wat beter. We zijn blij dat er nog andere opties zijn

Geplaatst

@raba ik ben met cambridge bezig.. Heel streng maar wel heel effectief! Gewoon lijnen helpt bij mij echt geen bal, dus dan maar even zo! En ik moet zeggen het voelt geweldig om al die ongewenste kilo's te lozen..

Wij hebben nog niet besloten wat we gaan doen.. Stiekem hoop ik dat ik gewoon ineens zwanger blijk te zijn.. zie zo op tegen een volgende poging.. Al die spuiten en rotzooi en wachten en onzekerheid... bleh! Maar misschien is Dusseldorf ook wel een optie.. Daar kunnen ze toch weer meer..

Geplaatst

@ Appel, heel veel succes!!!! Spannend!

@ Margot, voor jou ook spannend om weer op uitslagen te moeten wachten. Veel sterkte! Wat goed van je dat je al zoveel kwijt bent. Ik ben nu ook aan de lijn (al jaren.....eigenlijk). Ben met Dr Frank nu 4 kilo kwijt. Ik sta nu stil (al 2 weken) maar wil echt heel graag nog 7 kilo kwijt. Dan ben ik op mijn streefgewicht. Morgen ga ik weer streng worden. Vandaag nog even relaxt! (smoes maar goed...)

@ Fren, super meid! Ben blij voor je!

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Goedenmorgen dames, ik heb een vraagje hier, ik heb alleen de punctie en tp in Nijmegen en de rest in het streek zh hier, en nou had mijn gyn vernomen dat profesor Kremer stopt met patienten of weg gaat of echt andere dingen gaat doen in het Radboud, heeft iemand hier over wat gehoord in de "wandelgangen " , ik moet namelijk echt hem hebben bij een punctie, hij is de enige die punctie door de buik kan en ik word er best wel beetje zenuwachtig van als hij er dus niet meer zou zijn.

De gyn in mijn zh wist ook niet precies wat en ze snapte heel goed dat het mij onrustig maakt :-S

Liefs Medusa

Geplaatst

Hoi Medusa,

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag.

Ik weet het niet en heb ook niets vernomen.

Bel maandag anders even naar het Radboud.

Hoop voor je dat hij je helpt!

Succes.

Goofy

Geplaatst

Hi Medusa,

Ik heb mijn man eens gevraagd of hij daar iets over gehoord heeft (werkt in het radboud op de OK), maar hij heeft nog niks gehoord hierover. Ik zou dus inderdaad even bellen zoals Goofy zegt. Ik hoop voor je dat hij blijft en zo niet dat er een goede oplossing voor je komt.

Groet, Dorien

Geplaatst

Hoi meiden,

Even weer een berichtje van mij. Ben vandaag begonnen met vloeien. Het is dus weer niet gelukt. Het heeft zich wel even ingenesteld want ik had vandaag en gisteravond wel een lichte positieve test ( 14 dagen na pregnyl 5000, dus daar kan het toch niet meer van zijn). Ik verlies echter te veel bloed voor een innestelling of iets dergelijks. Het zelfde als de ene laatste keer. Toen ook (voor de officiele testdatum) een positieve test, maar ook bloedverlies. Zowel mijn man en ik hadden zo'n goed gevoel over deze poging. Ik was dan ook echt verbaast toen ik de eerst bloedsporen zag. Wanneer we de laatste poging gaan wagen weten we nog niet. Nu eerst op vakantie en nog meer (voor zo ver dat kan) genieten van ons 2-jarig wonder.

Hoe werkt dat cambridge-dieet? 6,5 kilo is echt super goed.

Meiden ik hoop dat het met iedereen (na omstandigheden) goed gaat.

Liefs,

Appel

Geplaatst

Appel nee dit is oneerlijk. Heb veel aan je gedacht en wilde gisteren een bericht plaatsen. Maar niet aan toe gekomen.Veel sterkte en hoe gaan jullie nu verder. Digiknuf

Geplaatst

Raba, bedankt. Wij gaan nog een poging wagen. We hebben nog één vergoede poging en nog een rietje met tese-zaad. Wanneer weten we nog niet, al verwacht ik wel dat we ons dit jaar nog gaan aanmelden.

Hoe is het met jou. Ik lees dat de intake gesprekken gepland zijn. Het is zo september. Gaan jullie eerst nog op vakantie?

Geplaatst

Heej Appel,

Wat een k*t nieuws zeg! Ik had er ook zo'n goed gevoel over bij jou! Veel sterkte toegwenst in elk geval om deze klap weer te verwerken.

Digiknuf ook van mij voor jou!

Geplaatst

Oh appel wat vind ik dit erg om te lezen.

Het is je zo gegund meid. Hoe voel je je nu?

Zoek steun bij je partner en samen komen jullie hier wel doorheen.

Maar het blijft kl...Ik denk aan je meid.

Geplaatst

@ Appel, heel veel sterkte meid! Wat had ik graag wat anders gelezen. -x-

Geplaatst

Doortje, bedankt voor het navragen, ik heb pbtje gehad van iemand die wist dat er nog meer punctie door de buik kunnen dan alleen dr Kremer

het zal vast wel goedkomen

Geplaatst

Medusa: Ik wilde even reageren. Ik zou ook een punctie door de buik krijgen, wat uiteindelijk niet nodig was, maar dit zou niet door dr. Kremer gebeuren. Er is sowieso nog een vrouwelijke arts die dit kan, ik weet haar naam even niet meer!

Geplaatst

Hoi Medusa,

Sorry dat er zo even inval, maar wat is dat punctie door de buik? Ik heb inmiddels zelf 1 ivf achter de rug, maar dan op de normale manier. Via GG en met dank aan rapifen..raak je van de wap van. Ik ga misschien overstappen naar Nijmegen..aangezien ze ook goede resultaten hebben. Hoe gaat de IVF bij het radboud in zijn werken, en ben zeer benieuwd naar wat je schreef.

groetes van bloempje

Goedenmorgen dames, ik heb een vraagje hier, ik heb alleen de punctie en tp in Nijmegen en de rest in het streek zh hier, en nou had mijn gyn vernomen dat profesor Kremer stopt met patienten of weg gaat of echt andere dingen gaat doen in het Radboud, heeft iemand hier over wat gehoord in de "wandelgangen " , ik moet namelijk echt hem hebben bij een punctie, hij is de enige die punctie door de buik kan en ik word er best wel beetje zenuwachtig van als hij er dus niet meer zou zijn.

De gyn in mijn zh wist ook niet precies wat en ze snapte heel goed dat het mij onrustig maakt :-S

Liefs Medusa

Geplaatst

Hoi bloempje, ik zit zelf in een streek zh in ede die werkt samen met radboud, had alleen punctie en tp daar, maar omdat mijn rechtereileider vast zit door verklevingen en te diep ligt kunnen ze op de normale manier niet bij, dus zetten ze de echo met naald gewoon op je buik en dan prikken ze naar je eileider om je follikels aan te prikken.

Dit schijnt echt een noodoplossing te zijn, wordt alleen gedaan als het echt niet anders kan.

Succes met overstappen en met je volgende poging

liefs Medusa

Geplaatst

Ja dat denk ik wel Doortje, ben zelf nog met stomheid geslagen, het ziet er naar uit dat we een wondertje hebben in onze rust maand.

Ik heb 12 augustus de 1e echo

Ik ben best een beetje in de war, afgelopen donderdag had ik ongi moeten worden en heb gister test gedan en de test streep kwam eerder in beeld dan de controlle streep hij is harstikke donker.

En de angst voor mk slaat me nu wel om het hart, want ik voel me echt niet zwanger.

nu ruim 2 weken afwachten tot de echo.

Geplaatst

hi medusa, alvast een voorzichtige felicitatie! kan me voorstelleb dat je met stomheid geslagen bent, maar blijkbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit. zo'n donkere test streep klinkt in elk geval goed en ik hoop dat je een mooie echo tegemoet gaat. geniet er van in elk geval!

Geplaatst

Dank je wel Doortje, ik zie het wel bij de echo, kan verder niets doen, heb net nog wel een test gedaan en ook gelijk dikke +

Moet maar gaan geloven dat het zo is he, maar net als iedereen hier met spanning de echo afwachten.

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden