Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb maar eens naar Geertgen gebeld. Het duurt wat langer met een match te zoeken omdat het op het moment erg druk is en ze ook met de verhuizing bezig zijn. Echt balen. Daarnaast hebben we telefonisch even contact gehad met dokter ruis i.v.m het financiele plaatje. Wij gaan IUI doen met wederkerigheid. We moeten dus ooit zeker ivf gaan doen om eitjes te gaan stimuleren voor de wederkerigheid. Als we van de IUI zwanger raken is dat geen probleem want dan krijgen we een volgende ivf vergoed. Maar als we niet zwanger raken van iui hebben we wel een probleem want dan moeten we een vierde ivf.

En daar hebben we geen financieen voor, maar dat zou dan wel moeten omdat we hebben toegezegd aan wederkerigheid.

Ik durf nu dus niet zo goed met de iui d te beginnen, want dat betekent ook dat we starten met de wederkerigheid met de mogelijkheid dat we een vierde behandeling zelf moeten bekostigen.

Dr. Ruis zei dat we maar een afspraak met hem moeten maken eerst om dit alles door te spreken want vond dit lastig over de telefoon. Daar baal ik wel van want ik hoopte echt in mijn volgende cyclus in Januari te kunnen gaan starten.

Ben nu erg verdrietig dat we nu weer moeten gaan wachten. Ook staat onze relatie nu erg onder spanning door dit alles en een rechtszaak die mijn man zijn ex heeft aangespannen i.v.m een alimentatieaanvraag van zijn kinderen. Omdat mijn man en ik nu getrouwd zijn vraagt ze dit weer opnieuw aan omdat ze weet dat nu mijn salaris ook meegetelt gaat worden.

Wel zuur hoor, je kunt zelf geen kinderen krijgen maar je moet wel mee gaan betalen aan de stiefkinderen.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jessie, wist niet dat het zo werkte met wederkerigheid dat je het dan zelf moet betalen. Hoe vaak mag je dan iui doen, voordat je eicellen moet gaan doneren? Wel balen dat het allemaal zo lang moet duren. Ben je er met je hoofd helemaal klaar voor? Ik hoop toch zo dat deze manier gaat lukken voor jullie.

Raba: Houd vast die hoop. Zonder hoop ben je nergens.

Ik mag 20 januari beginnen met prikken van de deca. Duurt even wat langer, maar omdat ik aan de pil ben konden ze me gelukkig nog wel inplannen. Nu dus toch maar weer wachten. Nou, ja kan ik wel gewoon een wijntje drinken met kerst. Tussen kerst en oud en nieuw nog wel even naar Nijmegen voor bloedprikken (HIV, hepatitus). Jammer dat dat niet gewoon in het ziekenhuis hier in de buurt kan. Moeten we er maar gewoon een gezellig dagje Nijmegen van maken.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

@ Appel: dat bloedprikken kan wel ergens anders, alleen zijn ze er niet zo happig op. Je bent dan zelf verantwoordelijk dat hun de uitslag krijgen. Wij hebben het ook hier in Roosendaal laten prikken. Ze vertelden er wel bij als ze geen uitslag hebben mag je dus niet starten met prikken.

@ Jessie: ja ik begrijp dat het een moeilijke keuze is... want wat als het niet lukt? Dan heb je dus een financieel probleem... misschien kan je evt een betalingsregeling treffen? Dus evt in termijnen betalen uiteindelijk (mocht het dus niet lukken)?

Geplaatst

Ik hoop op een goed gesprek met de arts. Mijn zusje heeft haar behandeling namelijk wel door de kliniek betaald gekregen omdat ze er een "speciaal potje" voor hadden. Dus wie weet, maar ik wil het wel allemaal duidelijk hebben, en we hebben zelf besloten om hoe dan ook met de behandeling te starten met IUI.

Appel: wat fijn dat ze je toch hebben in kunnen plannen. En goed van je dat je het zo positief ziet dat je in ieder geval nog een wijntje kan drinken.

Ik moet vandaag, morgen en overmorgen werken. Help, er is hier bijna geen doorkomen aan met de sneeuw.

Misschien dat ik dan vannacht maar noodgedwongen bij mijn ouders ga slapen want die zitten dichter bij mijn werk.

Voor iedereen hele fijne kerstdagen gewenst.

Geplaatst

Lieve allemaal!

Ik wil jullie allemaal heel fijne kerstdagen toewensen en mijn kerstwens is dat ieders droom maar uit mag komen!

Liefs en een dikke knuffel,

Goofy

:merryxmas:

Geplaatst

Lieve allemaal,

Voor ons allemaal is er veel gebeurd dit jaar. Leuke, maar ook hele verdrietige dingen. We hebben allemaal hoop gehad en bij de gelukkigen is dit doorgegaan in intens geluk en bij anderen in intens verdriet en alles wat daar tussen zit. Voor sommigen wordt dit een kerst om nooit te vergeten zwanger onder de kerstboom voor de ander wordt het een lege kerst met een lege buik en lege armen of alles wat daar tussen in zit. Daarom wil ik iedereen hier gezegende kerstdagen wensen, waarin weer hoop wordt verkregen voor het nieuwe jaar.

Misschien komt het door alle lichtjes of door All you need is Love, op de tv, maar ik voel het gewoon 2011 wordt het jaar van de Radboudmeiden (althans dat hoop ik)

:tree:

Groetjes,

Appel

Geplaatst
Lieve allemaal,

Voor ons allemaal is er veel gebeurd dit jaar. Leuke, maar ook hele verdrietige dingen. We hebben allemaal hoop gehad en bij de gelukkigen is dit doorgegaan in intens geluk en bij anderen in intens verdriet en alles wat daar tussen zit. Voor sommigen wordt dit een kerst om nooit te vergeten zwanger onder de kerstboom voor de ander wordt het een lege kerst met een lege buik en lege armen of alles wat daar tussen in zit. Daarom wil ik iedereen hier gezegende kerstdagen wensen, waarin weer hoop wordt verkregen voor het nieuwe jaar.

Misschien komt het door alle lichtjes of door All you need is Love, op de tv, maar ik voel het gewoon 2011 wordt het jaar van de Radboudmeiden (althans dat hoop ik)

:tree:

Groetjes,

Appel

Respect!

Geplaatst

@ Jessie: zó jij bent ook vroeg!

@ Goofy: bedankt voor de kerstboodschap!

@ Appel: dat heb je schitterend onder woorden gebracht! 2011 moet gewoon hét jaar worden, iedereen verdient een stukje geluk. Ook in 2011 zullen er helaas weer heel wat meiden op het ivfmoeders forum bij komen. Eigenlijk wil je dat niemand op deze manier in de medische molen terecht moet komen! En je hebt geen garanties dat het lukt.

Geplaatst

appel dat zijn hele mooie woorden iedereen fijne dagen en op naar 2011 en dat het maar een vruchtbaar jaar wordt en dat jullie in 2011 maar met kindje bij de boom kunnen zitten

Geplaatst

Appel, wat een prachtige woorden. zo herkenbaar. Ik gun ook iedereen in het jaar 2011 het beste en we hopen met z'n allen op prachtige momenten.

Met een beetje geluk staan we volgend jaar hier niet meer met lege handen. Daar gaan we voor!

Nog een fijne tweede kerstdag allen en laten we vrijdagnacht in elk geval met z'n allen proosten om veel geluk en dat al onze wensen uit mogen komen in 2011

Liefs Dorien

Geplaatst

Onderweg naar de Acupunctuur. Gisteren had ik het idee dat ik ongi werd. Maar gelukkig was er niks aan de hand en nu nog steeds niet. Ik hoop zo dat het niet doorbreekt en we positief testen 1januari hopelijk gaat de tijd snel. Die tweede week is zo killing.

Meiden hebben jullie fijne dagen gehad? Wij ook was erg gezellie druk.

Geplaatst

@ Paula, GEFELICITEERD! Geweldig meid, geniet maar heerlijk van je zoon Max! Een fijne kraamtijd gewenst en ik hoop dat je gauw verhalen achterlaat op het forum. Een dikke kus van hier!

:15_5_18:

Geplaatst

@ allemaal, hoe gaat het met de rest?

Hebben jullie fijne dagen gehad?

Ik heb heerlijke dagen gehad. We zijn flink in de watten gelegd.

Mijn moeder was gelukkig weer mobiel genoeg om haar huis uit te kunnen.

Ze heeft 1ste kerstdag bij ons doorgebracht. Helemaal top!

2 de kerstdag bij de schoonfamilie, ook gezellig!!

Meiden, fijne avond en op naar het vuurwerk!!!!

:36_16_17:

Geplaatst

Ook eventjes hier; Paula,van HARTE GEFELICITEERD met de geboorte van Max!

Lekker genieten.

Raba spannend voor jullie. Hopelijk kunnen jullie een mooi feestje bouwen op 1 januari!

Goofy,hier is alles (weer) goed. Net hersteld van de griep. Beide kerstdagen niet lekker in orde geweest.

Wat fijn dat je moeder bij jullie kerst heeft kunnen vieren!

Voor iedereen een hele fijne jaarwisseling!!!

Geplaatst

@ Pammie;

Jeetje, dat is balen dat je niet lekker was met de kerstdagen.... De griep is gemeen deze keer, je bent er goed beroerd van. Helaas heb ik hem net na de Sint gehad... Moeten ze afschaffen, ziek worden......

Geplaatst

net getest met een vroeg test en die was negatief.

Ik weet dat ik pas op wd 11 zit maar kon het niet laten. Want mijn gevoel zei dat het weer niet gelukt was.

Ik hoop zo dat ik nog een positieve test in handen krijg.

Geplaatst

raba ik hoop ook voor je dat het nieuwe jaar jullie gelukt gaat brengen. De kans is groot dat het nog te vroeg was. Ook adviseren ze vaak om te testen met ochtendurine toch?

Nog even volhouden meid! Ik duim voor je dat jullie een mooi nieuw jaar in gaan.

Geplaatst

@ Pammie; oh meis dat is balen dat je zo ziek was met de kerst. Dat is echt niet leuk. Ik heb het 2e kerstdag gehad maar dat had een andere oorzaak kan niet zo goed tegen luchtjes die door elkaar lopen ook fijn hahaha

@ Raba; ik denk echt dat je te vroeg hebt getest hoor meis wacht het nog even rustig af. Volg je gevoel.

@ Goofy; wat om te horen dat je een goede kerst hebt gehad en lekker in de watten bent gelegd dat heb je verdiend.

Liefs,

Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden