Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Goofy,heel veel beterschap voor je moeder. Wat sneu dat ze een operatie heeft ondergaan,terwijl ze (en jij) eigenlijk heel druk zijn met haar huisje.

Fijn ook dat je arts zo meeleeft,dat werkt zeker heel positief!

De schermafbeelding is trouwens van de pretecho.

Nathalie,hebben jullie een Deense dog? Wow,super. Dat zijn echt grote honden!

Ik denk dat het helemaal goed zit bij jullie wat betreft zwangerschap. Vrijdag testen hé. Spannend zeg....

Raba,voor jullie een spannende tijd. En iedereen heeft wel gelijk,je hebt er maar eentje nodig. Blijf positief hoor. Dat is heel belangrijk.

Heel veel succes morgen hoor!

Sharon,rennen met dit weer? Ik moet er niet aan denken,ik ben zo bang om (verkeerd) te vallen. Overal is het zo spekglad. Morgen verwachten ze ook onzettend slecht weer. Nog meer sneeuw! Wat een ellende.

Ik ben ook benieuwd naar Paula's jochie. En ook naar de naam. Die is altijd zo persoonlijk. En hoe je t ook went of keert,iedereen vind hun eigen gekozen naam voor het kindje helemaal het einde! Wij hebben ook een prachtige naam,vind ik zelf dan! Haha.

Sanne,ik las op Hyves dat je naar Nijmegen moest vandaag? Ik heb wel aan je moeten denken. Hopelijk heb je een fijn gesprek gehad! -X-

haha ja zou ook een mooie bak zijn als je achteraf zegt ja vond de naam eigenlijk niet zo heel erg geweldig haha

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@raba Ik snap best dat je er heel veel had gewild, maar het zijn er genoeg! Ik had er de laatste keer maar 4 en die waren allemaal bevrucht.

@sharon.. doe toch eens rustig met die kleine..

Geplaatst

Fijn... net met veel pijn en moeite mijn laptop kunnen opstarten. Er waren updates geweest van Windows (stuk of 12 dacht ik) en nu startte het kreng niet meer op! Maar goed, via een omweg is het gelukt.

@ Sanne: hoe was het in Nijmegen?

@ iedereen: leuk dat jullie zo meeleven en nieuwsgierig zijn!

Geplaatst

net gekeken op het radboud forum

Aantal zygoten met 2 pronuclei: 2

Genetische Diagnostiek voor embryotransfer: Staat nog niks bij

Wat een taal gelukkig staat er uitleg bij en zygoten zijn bevruchte eicellen en pronuclei is de deling.

Ik weet alleen niet hoe laat ze ook al weer belde.

Ik voel me positiever thanks meiden

Paula@ zo spannend ik ben zo benieuwd wanneer het komt en hoe het eruit ziet. Veel succes nog.

Sanne@ en hoe is het gegaan?

Geplaatst

yes morgen de tp er waren inderdaad 2 bevruchtingen. En die worden allebei teruggeplaatst. Nu op naar 1 januari en een positief test. Wat zal dat een mooi begin van het jaar zijn.

Mijn vriendin krijgt morgen de tp om 12 uur en wij om half 12.

Dus vanavond lekker weer naar Braamt bij hun in het huisje slapen zodat we morgen weer met zijn vieren naar het radboud kunnen.

Geplaatst

@ Raba: Fijn dat je morgen de terugplaatsing hebt van 2 embryo's. Ik hoop dat ze lekker bij je blijven zitten de komende 8 maanden.

In het Radboud was het eigenlijk helemaal niet leuk, maar ik had ook niet anders verwacht. Ik kreeg alweer een knoop in mijn maag toen we dichterbij kwamen en helemaal toen we door de lange gang dichterbij de afdeling kwamen.

Maar toen we binnenkwamen bleek dat de arts nog steeds in de veronderstelling was dat we voor een echo kwamen. Ze zei: "Spannend hé de echo?"... Nou ontzettend spannend als je net een miskraam hebt gehad. Ze heeft haar excuses aangeboden. Het is niet allemaal even goed doorgegeven dus.

Maar goed, wij hebben ons ongenoegen over de tweede behandeling geuit en verder hebben we een kopie van ons dossier opgevraagd. Over de tweede behandeling houden ze elkaar toch de hand boven het hoofd. Helaas, je kan lullen als brugman, maar je bereikt er niets mee, héééél frustrerend.

Maar het is toch zo dat een poging pas gaat tellen als er een geslaagde follikelpunctie heeft plaatsgevonden? De arts wist zeker dat dat niet zo was en wij eigenlijk zeker dat het wel zo was. Krijg je zo'n welles-nietes-spelletje.. Pfff, werd er een beetje moe van.

Ik word eerlijk gezegd alweer onrustig als ik het er over moet hebben.

Geplaatst
Maar het is toch zo dat een poging pas gaat tellen als er een geslaagde follikelpunctie heeft plaatsgevonden? De arts wist zeker dat dat niet zo was en wij eigenlijk zeker dat het wel zo was. Krijg je zo'n welles-nietes-spelletje.. Pfff, werd er een beetje moe van.

Ik word eerlijk gezegd alweer onrustig als ik het er over moet hebben.

Gatsie Sanne, wat naar dat je eerst moet uitleggen dat je een miskraam hebt gehad en daarna ook nog zo'n discussie moet aangaan. Helaas ligt de vergoeding een beetje aan je verzekering heb ik me laten vertellen, de ene telt vanaf de start van de 1e injectie, de andere vanaf de stimulatie en de volgende pas vanaf de punctie (geslaagd of niet geslaagd).

Aan de andere kant, het ziekenhuis is degene die de DBC rekent, dus als ze willen zouden ze best iets voor je kunnen doen denk ik... Maar misschien zie ik dat verkeerd.

Dikke knuffel...

Geplaatst

Nu lees ik het volgende op de website van Freya:

http://www.freya.nl/web_verzekeringen/tarieven.php

Met ingang van 1 januari 2010 is de definitie van een ivf-behandeling bijgesteld. Een ivf of icsi behandeling wordt dan pas geteld nadat een geslaagde follikelpunctie heeft plaatsgevonden.

Je hebt dus gewoon hartstikke gelijk!

Geplaatst

Kijk Paula dat zijn berichten waar je iets mee kunt. Ik zou zeggen Sanne ga ervoor. Ga voor je gelijk het is toch een gehele poging! Heel veel succes en sterkte meis...

Dikke knuffels,

Nathalie

Geplaatst

@ Sanne, ik heb het even opgezocht in mijn verzekeringoverzicht. Daar staat precies als bovenstaand wat Paula schreef. Jullie hebben dus gelijk!

Maar kl*&% dat ze niet op de hoogte waren en dat je zo wordt binnengehaald. Slordig!

In ieder geval heel veel sterkte!

@ Raba, succes meid met de TP en ik hoop voor een spetterend nieuwjaarsstart!

Geplaatst

@ Sanne: nog even een vraag... want als er dus wel eitjes bij je zijn geprikt dan is de poging idd geslaagd (feitelijk gezien, niet gevoelsmatig natuurlijk)... dat het in het lab dan niet lukt, daar lees je nergens iets over helaas!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties.

Ik had ook overal gelezen dat een poging pas gaat tellen als er een geslaagde follikelpunctie heeft plaatsgevonden. Bij ons heeft er een follikelpunctie plaatsgevonden, dus wat dat betreft is de poging wel meegerekend. Maar wat ons punt is, is dat we vinden dat het ziekenhuis hier rekening mee had moeten houden. Vanaf de eerste echo was er al twijfel over de grootte van de eitjes en de hoeveelheid. Ook tijdens de echo's hadden ze het er al over "als deze poging niet lukt dan ga je de laatste keer meer Puregon spuiten". En tijdens de punctie zei de arts dat de follikels erg klein waren. Uiteindelijk kwam de laborant en die kwam ook binnen met de tekst "Matig, matig". Hierop hebben wij gevraagd of het misschien een beter idee was om ICSI te doen. Na overleg hebben ze toch besloten om IVF te doen. EN toen kwam dus het bericht van geen bevruchting. Al met al is deze poging vanaf het begin al gedoemd geweest om te mislukken. Het frustreert me dan ook enorm dat ze daar niet in tegemoet willen komen en er bij blijven dat ze goed hebben gehandeld. Voor ons gaat het hier om een heel erg bekangrijke poging, we hebben er immers maar drie. Maar voor het ziekenhuis is het er één uit duizenden.. Tja, wat kan ik er nog aan veranderen. Ik heb de hele tijd geprobeerd uit te leggen hoe het voor ons voelt en of ze daar nog wat aan kunnen doen, maar ik heb het gevoel dat ze niets willen doen omdat ze dan een fout moeten toegeven.

Geplaatst

Raba,wat goed dat je morgen de TP al hebt. En ik las dat er twee terug laat plaatsen?

Heel veel succes.

Sanne,wat een toestand zeg daar in Nijmegen. Ik kan het allemaal niet vatten hoor dat ze zo'n 2e poging hebben "verknald".

Maar ja,wat dat betreft kun je er weinig aan doen,behalve je frustratie tonen. Ik vind het wel heel zuur!

En dan ook nog zo'n opmerking krijgen,pfff dat maakt je dag ook niet echt beter!

Dikke knuffel voor jou.

Nathalie,moet jij morgen weer een test doen? Spannend!

Geplaatst

Jeetje Sanne het is net of ik het helemaal herbeleef met ons vorige ziekenhuis. Bah. Heel naar dat je dat zo beleefd. Ik hoop dat jullie een goede keuze kunnen maken of hebben gemaakt.

@ Pammie; nee ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld nadat ik gisteren echt constant heb moeten spugen. Alles wat ik at kwam eruit. Vandaag ging het gelukkig een stuk beter. Dus ik hoef morgen niet meer te testen heb ik vanochtend al gedaan en die werd verdorie al positief toen ik er net overheen had geplast. Kreeg wel op mijn falie van een verpleegkundige (Karin) dat een beetje bloed niks voorstelde en dat ik me niet moest aanstellen om die echo te vervroegen maar toen ze zag wanneer ik getest had toen had ze een reden om de afspraak te vervroegen. Eerst was ik wel pissig maar later dacht ik ja waar maak ik me druk om hahaha.

@ Raba; heel veel succes morgen lieverd! Ik zal aan je denken.....

Maar dames hier gaat het licht bijna uit (m'n ogen vallen dicht hahaha) dus ik ga lekker naar boven m'n bedje in. Kijken hoe lang ik het volhoudt om sex in the city te kijken. Geweldige film alleen deel 2 viel me toch tegen jammer.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Raba, Yes terugplaatsing van 2 embryo's. Dat is al goed nieuws.

Sanne, wat een vervelend gesprek ja. Ik vond mijn laatste gesprek ook niet ze positief daar. Ze gingen ervanuit dat we pas 2 behandelingen gehad hadden en begonnen meteen over de volgende te starten. Toen ik zei dat we al een poging in een ander ziekenhuis hadden gehad werd gewoon gezegd, oh, dat heb ik niet gezien even je dossier inkijken. Jeetje zeg, goed voorbereid hoor. Dit ligt allemaal zo gevoelig dat ze wel eens beter op mogen letten op wat ze zeggen.

Morgen gaan manlief en ik een weekendje naar Brussel. Daar zijn wij nu zo aan toe na al ons verdriet en het gedoe met de alimentatie aanvraag die nog steeds loopt. Het bord voor in de tuin bij mijn zusje is ook al bijna klaar en ik ben bezig een kraammand te maken met allemaal kleine kadootjes. Ze hoeft nog maar 4 weken. spannend, maar ook wel moeilijk. Ik denk dat ik het heel erg moeilijk ga vinden als mijn ouders de tweeling vasthoud. Ik wil hen ook zo graag opa en oma maken.

Ik zit nu echt te wachten tot het bericht dat ze een donormatch hebben gevonden. Wat duurt wachten toch lang.

Geplaatst
Maar wat ons punt is, is dat we vinden dat het ziekenhuis hier rekening mee had moeten houden. Vanaf de eerste echo was er al twijfel over de grootte van de eitjes en de hoeveelheid. Ook tijdens de echo's hadden ze het er al over "als deze poging niet lukt dan ga je de laatste keer meer Puregon spuiten".... Ik heb de hele tijd geprobeerd uit te leggen hoe het voor ons voelt en of ze daar nog wat aan kunnen doen, maar ik heb het gevoel dat ze niets willen doen omdat ze dan een fout moeten toegeven.

Ja, zie je... ik was een beetje aan het Googlen voor je en later bedacht ik me ineens: volgens mij waren er wel eitjes, maar gebeurde er dus in het lab niks. Het ligt er een beetje aan hoeveel energie je hierin nog wilt steken, anders zou je eea nog schriftelijk kunnen aankaarten bijvoorbeeld via een brief aan het afdelingshoofd of evt via een klachtenprocedure? Misschien wil je niet zo ver gaan, of heb je de energie er (momenteel) niet voor...

http://www.umcn.nl/Informatiefolders/2742%20-%20Klachtenprocedure.pdf

Wellicht kan de volgende poging sam-sam gedaan worden? Zou toch weer financieel heel wat schelen? Hoe dan ook, het is gewoon super shit dat je jezelf zo moet uitleggen en verdedigen terwijl er idd al allerlei signalen waren dat het niet goed zou kunnen gaan!

@ Nathalie: hoe gaat het vandaag met je? Wat mooi dat de test gelijk zo positief werd!

@ Jessie: veel plezier dit weekend! Laat alles even van je af vallen!

@ Raba: succes vandaag!

Geplaatst

Hey Paula,

Hier gaat het wel nog een beetje rustig bijkomen. Ben 's morgens duizelig en misselijk als ik wakker word. Heb net getracht een boterham te eten met een lekker glas verse jus maar helaas de jus was weer te veel gelukkig kwam alleen de jus eruit. Pfff ik vind dat wel moeilijk hoor. Zeker omdat ik nooit kan braken en nu er geen moeite voor hoeft te doen. Het is wel allemaal positief. Nog een weekend te gaan en dan weet ik het antwoord. Gelukkig hebben we zat te doen. Boodschappen, mijn broertje viert morgen zijn verjaardag en zondag een beetje lanterfanten is ook wel eens lekker en zeker als je je zo voelt hahha. Heb nu standaard iets van toastjes in me tas. Hoe gaat het met jou meis? Het begint echt op te schieten nu he. Oh zo spannend zeg. Ik zat er net zo eens over na te denken ik kan me nog zo goed herinneren als de dag van gisteren dat je vertelde dat je zwanger was en nu is het gewoon al bijna zover. Zo gaaf. Ben net als alle andere meiden zo ontzettend nieuwsgierig... je houdt ons wel op de hoogte toch?

Geplaatst

Nathalie, je moet ook geen jus drinken, dat is zuur en prikkelt je maag!!

Maar dat weet je nu zelf ook, hihi.

Ik heb tot ongeveer 13/14 weken altijd toastjes, sultana of liga milkbreak bij me in mijn tas gehad. Regelmatig kleine beetjes eten hielp mij gelukkig goed. Al stond ik nog regelmatig brakend boven de wc. Soms kwam er iets uit (lucht op) en soms niet (ook naar).

Natuurlijk hou ik jullie hier op de hoogte! Het is toch wel een beetje een "gek" idee dat het nu bijna zo ver is en soms voel ik me bezwaard om er over te vertellen hier, zeker als ik bijvoorbeeld de verhalen van Jessie en Sanne lees. :(

Geplaatst

Hey Paula,

Hahah ja daar ben ik inmiddels ook achter dat dat geen succes is. Soms heb ik dat ook hoor dan denk ik dat ik moet braken en dan komt er niks bah dan voel je je echt niet beter hahhaha. En douchen vind ik normaal altijd heerlijk maar nu ben ik blij dat ik er onderuit ben gewoon omdat ik duizelig wordt terwijl de thermostaat helemaal niet warm staat gewoon op lichaamstemperatuur. Maar goed maandag heb ik duidelijkheid hopelijk goed nieuws.

Ik kan me van jou ook wel voorstellen dat je je soms bezwaard voelt om hier te reageren. Heb ik zelf ook. Het is voor die meiden ook heel moeilijk maar gelukkig proberen we mekaar toch op te beuren en elkaar er doorheen te slepen. En ik geloof dat er voor ieder van dit forumonderdeel een spruit komt daar ben ik van overtuigd!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat is er veel geschreven.

Rab; wat goed 2 embryo'tjes teruggeplaatst. Veel succes met het slopende wachten nu. Ik hoop toch zo dat het begin van 2011 niet meer stuk kan en dan in september jullie overweldigd worden met geluk. Zet hem op meid.

Balu: Jij bent hardstikke zwanger. Hoeveel hadden jullie er ook al weer terug laten plaatsen? Dat doucheverhaal herken ik zo. Toen ik zwanger was kon ik in het ook nauwelijks onder de douche zonder beroerd te worden. Wat een geweldige afsluiting van dit jaar. Al kan ik me voorstellen dat de echo toch spannend blijft.

Sanne dat meen je niet dat ze niet niet precies wisten waarvoor jullie kwamen. Wat pijnlijk en dan ook nog dat geklier met die punctie. Veel sterkte.

Als het goed is wordt ik dit weekend ongesteld en kan ik me aanmelden. Ik hoop zo dat we door kunnen. Ben er nu echt aan toe.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Hey Appel,

We hadden 2 cryoos maar ze hebben er maar 1 TP aangezien de andere het niet heeft overleefd.

@ Raba; heel veel succes en lekker broeden en hopelijk 1 januari goed nieuws. Ga heel hard voor je duimen!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Appel super dat je weer bijna verder kan.

Vandaag zijn wij in het gelukkige bezit van één b en één c. Nu lekker broeden.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben weer terug uit Egypte en ben helemaal bijgekomen. Tegelijkertijd was het aan ons om de moeilijke beslissing te nemen over waar we verder gaan met ISCI. Omdat we het er niet heel de vakantie over wilden hebben hebben we gelijk op maandagavond maar een knoop doorgehakt zodat we daarna lekker konden relaxen.

We kiezen er voor op eerst nog een behandeling in Nijmegen te doen, voordat we overgaan naar Dusseldorf. Nijmegen is voor ons wel zo praktisch en we hebben allebei wel een goed gevoel bij nog een traject hier. In Dusseldorf hebben we weliswaar een betere methode om zaadcellen te selecteren, maar het zaad is niet zo slecht dat er niet genoeg is. Het probleem zit m echt in het bevruchten en dat wordt in beide gevallen met ISCI opgelost. Ondertussen gaan we wel verder met de voorbereidingen in dusseldorf voor een mogelijk derde traject mocht dit nodig zijn.

Het bizarre is echter dat ik de dag na dat we besloten hadden 's avonds in een te vroeg ongesteld werd, waardoor ik me vanuit Egypte gelijk aangemeld hebt. We gaan nu de 29e beginnen met spuiten en op 12 januari over op de puregon. spannend dus weer allemaal.

Van de week nog wel contact gehad met Dusseldorf. Volgens de bloedtest was een bepaalde waarde te laag. Ik krijg de uitslag per mail, dus kan daar hier in NL wel mee aan de slag. Zodra ik de uitslag heb bel ik voor de zekerheid nog even met Nijmegen om te overleggen. Je weet maar nooit. Het had in elk geval iets te maken met een verhoogde kans op trombose ofzo. Ook was er iets met de hormoonwaarde, maar dat was niet verontrustend voor het traject. nou ja.. we zien het ook wel.

Ik zal dit weekend eens even verder rustig bij lezen. Ik zag al wel snel dat er weer spannende tijden aanbreken voor een aantal.

Dus iedereen: zet m op en laten we hopen op een mooi 2011 waarbij al onze wensen uit komen.

Geplaatst

Hoi Hoi...

Ik zit hier nog niet zolang, wij hebben eindelijk groen licht gekregen (helaas) van onze gyn uit cwz dat we naar het radboud moeten voor i.v.f

Wij hebben begin deze week onze papieren binnen gehad voor onze gegevens in te vullen zodat we een 1ste intake gesprek krijgen..

Nu vroeg ik me af en dacht dat ik dat het beste hier kon vragen: Hoelang duurde het voor dat jullie je 1ste intake kregen na het invullen of doorverwijzen van de arts?

En hoe was de intake bij jullie wat word er een beetje verteld of hoe gaat dat in zijn werk.?

Ik hoop dat jullie me wat kunnen vertellen zit best in spanning wij zijn helaas ookal 2 jaar verder na alle onderzoeken nu toch ivf na een spontane zwangerschap in 2008..

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden