Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Appel,ik hoop voor je dat je dit weekend ongie wordt,dan kun je je weer aanmelden.

Heb je toch weer iets om naar toe te leven.

Doortje,welkom terug in het koude NL! Hopelijk hebben jullie het heel er naar jullie zin gehad in Egypte,en niet alleen in het teken heeft gestaan van "een knoop doorhakken".

Maar ik lees dat jullie samen tot een goed besluit zijn gekomen,en dat is goed nieuws.

Toch al snel hoor dat je al kunt beginnen!

Nathalie,super voor je dat de test al zo vet positief was. Dat is toch best wel een opluchting,en geeft je bergen positiviteit!

Op naar je 1e echo meid.

Paula,soms voel ik mij ook wel bezwaard. Maar ik voel me hier ook wel thuis,omdat het immers hier allemaal zo begonnen is.

Misschien krijgen jullie wel een kerstkindje. Of met oud&nieuw?

Mijn zus is 2 jaar geleden op oudjaarsdag bevallen. Bést een gekke dag.

Raba,joepie,je bent in het bezit van 2 embrootjes. En nu maar broeden en op naar je testdag.

Mommydaddy,welkom hier. Ik weet niet meer precies hoelang het duurde tussen het papierwerk en intake-gesprek. Maar ik kan me herinneren dat het best snel ging.

Intake gesprek krijg je met je behandelde arts in Nijmegen,er worden wat vragen gesteld over je leefgewoontes,werk etc. Daarna wordt je uitgenodigd voor een gezamenlijke afspraak. Die heb je met meerdere stelletjes. Je krijgt gezamenlijk een kleine rondleiding over de afdeling (zoals punctie kamer en uitrust kamer)

Dan heb je een beetje een idee wat je te wachten staat. Ook op die dag wordt alles precies uitgelegd over hoe alles in z'n werk gaat.

Je krijgt een hoop informatie op zo'n dag,en alles gaat zo snel,dat je niet alles meteen zult snappen. Dat had ik ook. Maar je zult zien dat het allemaal vanzelf gaat zodra je gaat beginnen met de 1e deca spuit. Dat wordt het zo'n routine,en heb je echt een schemaatje in je hoofd zitten!

Ik wens je heel veel succes!

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Doortje: welkom terug! Je hebt geen ontmoeting gehad met de haai gelukkig! :happy: Gek zeg om je aan te melden vanuit Egypte maar wel mooi dat je weer kunt starten!!!

@ Mommydaddy: welkom hier, 'leuk' dat je mee komt kletsen! Ik kan je niet precies vertellen hoe lang dat duurde, want bij mijn vriend was eerst een TESE operatie nodig. Wij zijn dus eerst behandeld op de afdeling urologie.

@ Pammie: zoals ik me nu voel denk ik -> kom maar hoor kleintje. Ik slaap zo slecht en hou veel vocht vast (zere vingers, benauwd, pijnlijke benen). Hoe heerlijk het ook is om zwanger te zijn, hij mag van mij komen hoor!

Voor jullie allemaal:

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

@mommydaddy Ik heb me in december 2009 aangemeld bij het Radboud, had in februari 2010 een intakegesprek, eind april kon ik me aanmelden voor de eerste ivf. Ik vond het allemaal best snel gaan. Heel veel succes.

Geplaatst

@ mommydaddy: Is voor mij al weer even geleden en bij ons hing het af van de tese. Weet wel dat ze vanuit Zwolle vergeten waren wat papieren door te sturen waardoor het langer heeft geduurd. En wij maar wachten :(

Groetjes

Appe

Geplaatst

hé Dames

Thanks.. vind het erg spannend.. vooral omdat we niet weten hoe het gaat..En ben best ongeduldig nu na 2 jaar hihi..

Maar zoals ik een beetje lees gaat het redelijk snel.

Ben wel blij dat hier meerdere dames/heren zijn die ook via radboud gaan en ivf doen dan kan ik mezelf een beetje inleven hoe het in zijn werk gaat, en ervaringen delen.. :-D

Nou ik hoop deze week op de brief van de intakedatum.. Jullie krijgen het van me te horen :D

En bedankt voor het antwoord

liefs mommydaddy

Geplaatst

Dag dames,

Net een heel stuk getypt, druk ik op de verkeerde knop. Alles weg. Moet zelf ook bijna weg dus nu even heel kort en een beetje egoïstisch stukje.

Ik heb me net aangemeld voor poging 2. Nu hopen dat ik niet wordt teruggebeld voor 14:00. Spannend!

Groetjes,

Appel

Geplaatst
Dag dames,

Net een heel stuk getypt, druk ik op de verkeerde knop. Alles weg. Moet zelf ook bijna weg dus nu even heel kort en een beetje egoïstisch stukje.

Ik heb me net aangemeld voor poging 2. Nu hopen dat ik niet wordt teruggebeld voor 14:00. Spannend!

Groetjes,

Appel

Spannend.. Nou we gaan duimen dat ze je niet trugbellen..

Geplaatst

Hey meiden,

We zijn vanochtend in het ziekenhuis geweest voor de echo. En alles is goed! We hebben het hartje zien kloppen en zelfs gehoord. Hoe bijzonder de tranen hebben rijkelijk gevloeid. Een heerlijk gevoel. Onze ukkepuk meet nu 6,9 mm ligt dus mooi op schema. Ik heb nu zelfs de keuze of in het ziekenhuis onder controle blijven of naar de verloskundige. Heel eerlijk ik weet het niet. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Kunnen jullie me misschien een beetje op weg helpen?

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Nathalie: Gefeliciteerd. Wat fijn. Ik kan gelukkig zeggen dat ik weet dat dat moment zo bijzonder is, dat je volschiet van vreugdetranen.

Oh,ja en ik denk dat het een meisje wordt, waarom? Bij mij zelf en in mijn familie en vriendenkring hebben de genen met bloedverlies in het begin van de zwangerschap bijna allemaal een meisje gekregen. Slaat waarschijnlijk nergens op, maar ik zet in op een meisje.

Ik ben niet gebeld, dus ga ik er van uit dat ik ben aangemeld. Ik verwacht zo rond 8 januari te beginnen met prikken met de deca.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Nathalie wat super fijn!!!

Gelukkig maar!

Ik heb er zelf bewust voor gekozen om bij ons via de verloskundige onder controle te gaan, had genoeg ziekenhuis gezien, hihi. Als de verloskundige iets niet vetrouwd of evt op je eigen verzoek, kan je altijd een keertje tussendoor naar de gynaecoloog. Natuurlijk moet je kiezen, daar waar jij je het fijnste bij voelt.

@ Appel: goed dat je bent aangemeld! :)

Geplaatst

Lieve Nathalie,wat ben ik BLIJ voor jou! Joehoe. Al een klein minimensje gezien en gehoord,hoe bijzonder is dat.

Ik heb de keuze verloskundige gemaakt; Eigenlijk om dezelfde reden als Paula. In het ziekenhuis krijg je wel vaak én meerdere echo's,dat is helaas niet bij de VK (tenminste niet bij die van mij).

Succes met je keuze iig,en geniet van deze mooie speciale dag. Jullie kerst zal zo bijzonder zijn!

Appel,super,je bent aangemeld!

Geplaatst

Nathalie, wat een heerlijk nieuws. Ik ben zo blij voor je. Laat je tranen inderdaad dan maar lekker de vrije loop. Ik geloof graag dat dit een erg emotioneel moment is. Ik vind het super. Nu ga ik je officieel feliciteren: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE ZANGERSCHAP.

Wij zijn een weekendje naar Brussel geweest. Was echt heerlijk, maar mijn verdriet komt steeds vaker boven.

Als je ergens zit te eten waar veel kleine kindjes zijn, bij het idee nooit kerst te hebben met eigen kindjes, gisteren bij het kopen van kadootjes voor mijn zusje. Ik stond ineens te huilen midden in de winkel. Gelukkig was mijn man erbij.

Iedereen zegt ( want niemand weet dat we nog verdergaan met IUI donor) je moet het een plaatsje gaan geven, maar dit kun je geen plaatsje geven. Iedere keer wordt je ermee geconfronteerd. Ik wil het ook geen plaatsje geven, ik wil het niet accepteren. Misschien dat ik ermee kan leren leven, maar ik zal het nooit accepteren.

Sorry, nu klinkt mijn berichtje wel erg negatief. Dat was niet de bedoeling. Maar deze dagen maken het allemaal wel extra zwaar.

Geplaatst

@ Nathalie: ja dat klopt, je krijgt minder snel een echo, al moet ik zeggen dat de gynaecoloog hier ook niet elke keer een echo maakt. Aan de andere kant ben ik ook wel een beetje van mening dat je niet elke keer moet kijken, de kleine moet gewoon lekker zijn gang gaan. Er wordt wel elke keer naar het hartje geluisterd. :)

@ Jessie: ik kan me het wel voorstellen hoor dat je je zo voelt! Dus gooi het er maar uit!

Geplaatst

Lieve Jessie,

Niet verontschulidigen voor je gevoelens. Het is al erg genoeg dat jij je zo moet voelen. En we herkennen het allemaal hier, dat het verdriet gewoon echt pijn doet. De feestdagen maken het inderdaad erger, dus gooi het er hier uit. Ik hoop dat het een beetje oplucht en dat je toch een beetje kunt genieten van deze dagen. Een dikke knuffel.

Wat vond je van Brussel? Wij zijn er een half jaar geleden ook geweest. Ik vond het mooi en dan vooral de chinesewijk, maar ik ga liever naar Antwerpen. Vind ik zelf gezelliger en knusser.

Groetjes,

Appel

Geplaatst

Lieve lieve lieve Jessie,

Speciaal voor jou een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Even snel een berichtje.

@ Nathalie: GEFELICITEERD meid! Super, maar ik had eigenlijk niets anders verwacht.

@ Appel: gefeliciteerd met je aanmelding! Succes!

@ Jessie: Digiknuffels voor jou!!!

@ Mommydaddy: welkom en succes!

@ Paula: hoe gaat het?

Ik kom van de week wel weer met een langer en persoonlijker bericht.

Heb nu twee huishoudens (mams en mijn eigen) en een 32 urige werkweek.

PPPPPPFFFFFFFFFF..........

Weltruste en XXXXXXXXXX

Geplaatst

nathalie whoooeeoeeeooe ik zei toch dat je nog gewoon zwanger was kei gefeliciteerd wat ga jij leuke kerstdagen tegemoet

Ik ben onder controle in het ziekenhuis cwz in nijmegen is een erg leuk ziekenhuis dus wij zijn lekker daar gebleven zit gewoon bij de verloskundige daar ik heb helemaal geen ziekenhuis gevoel daar en idd lekker veel echo's maar ik weet natuurlijk niet hoe jullie ziekenhuis nou succes met je keuze

Geplaatst

Dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik vind het erg fijn dat ik hier af een toe mijn verhaal kwijt kan.

Dat kan ik nergens anders en bij niemand anders.

Appel: ik vond Brussel heel erg mooi, maar ik heb het natuurlijk nu wel anders gezien aangezien er een kerstmarkt stond.

Was wel erg gezellig. Er stond ook een make a wish boom voor zieke kinderen daar heb ik onze hele speciale wens ingehangen.

Geplaatst

@ Nathalie: GEFELICITEERD!

@ Appel: gefeliciteerd met je aanmelding! Succes!

En ik heb 11 Januari ons 1ste gesprek bij het radboud.. Heb de brief nog niet binnen hoor haha maar was te ongeduldig en had een folder waarop stond dat je kon bellen voor de wachtlijst dus mijn stoute schoenen aangetrokken en gebeld..

Nou mijn kerstdagen kunnen niet kapot meer..

Deze maand nog even zelf klussen .. hihi .. en dan op naar de ivf .. vind zooo spannend..

Geplaatst

Hey Mommydaddy,

Zo hey het aftellen kan voor jullie dus ook al gaan beginnen. Kei tof! Gefeliciteerd. IVF here you come ;-)

@ de rest; wij hebben gekozen om naar de verloskundige te gaan mede dezelfde reden als vele van jullie ook wij zijn het ziekenhuis spuugzat! We willen nu lekker gaan genieten. Vanochtend gebeld en 20 januari hebben we onze afspraak staan. Ik ben dan 11 weken. Spannend hoor!

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Nathalie yoehoe bij deze een dikke vette felcitatie.

Hoeveel tp is dit geweest voor jullie? En welke kwaliteit was de emmy

Jessie@gooi alles er lekker uit en zeg geen sorry. Een dikke digiknuf.

Appel@ super jullie kunnen ook weer verder.

Wij hebben goede hoop. Het moet lukken.

Geplaatst

@Raba; dit is onze 4e TP (2 x vers 2x cryo laatste cryo is blijven zitten). De emmy is als A kwaliteit ingevroren en kwam er ook als A kwaliteit uit. Ik duim voor jou nog steeds hard mee dat dit DE zwangerschap gaat worden. Blijf vertrouwen houden!

Liefs,

Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden