Ga naar inhoud

ivf in het umc radboud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Medusa: ook een voorzichtige felicitatie van mij.

Je hoeft je ook echt niet zwanger te voelen hoor, dat heb ik ook helemaal niet gehad. Ik had ook helemaal geen kwaaltjes de eerste 12 weken.

Doortje, wat een mooie buik.

Vandaag de echo gehad. Wij zijn heel erg blij want alles ziet erg goed uit.

Maar de man die de echo deed viel me zwaar tegen. Het was een beetje een norse man die naar mijn idee niet echt de tijd ervoor nam. Na een kwartier waren we al klaar. Toen we binnen kwamen vertelde hij al dat hij het met 19.5 week wel vroeg vond voor de echo. Dat vond ik al raar want ik zit maar een paar dagen van de 20 weken af.

Hij moppelde veel en vertelde wel dat alles er goed uitzag maar het ging mij erg snel omdat ik niet goed kon zien wat wat was.

Toen we de foto's kregen viel me dat ook tegen. 2 foto's waarop je niet eens de hele baby kon zien. 1 waarop je alleen de ruggegraad kon zien en 1 van een hoofdje maar dat zie je niet eens.

Helaas kon hij niet echt zien wat het geslacht zou zijn. Ons ukkie hield de beentjes goed tegen elkaar aan gedrukt.

Hij vermoed een meisje, maar durfde hier verder geen uitspraak over te doen. Hij zei ik zie wel iets maar niet echt een piemeltje maar die heeft die misschien goed tussen de beentjes verstopt. Dus helaas wij wete nog niks.

Wachten op de pretecho waar ik zo dadelijk een afspraak voor ga maken.

Ik ging wel teleurgesteld de deur uit, gewoon omdat ik geen fijn gevoel heb gehad bij de manier waarop de echo gemaakt is.

Natuurlijk erg blij dat alles goed is, begrijp me niet verkeerd.

• Reacties 4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thanx Jessie, dat stelt me enigs sinds gerust dat je geen kwaaltjes had, hoewel niemadn misselijk wilt zijn wil je graag bevestiging van een zwangerschap.

Wat rot dat die echo zo gegaan is, ik ken het, ik had zo'n vrouw met de 20 weken echo.

Ging er ook met een rot gevoel weg, maar gelukkig is alles wel goed met je beeb.

Met de pret echo weten jullie vast wel wat het geslacht zal zijn.

Liefs Medusa

Geplaatst

Heej Jessie, wat vervelend dat je echo niet zo leuk is verlopen en die man niet iets meer vertelde. Als hij dit vaker doet zou hij toch moeten begrijpen dat je als aanstaande ouders wel graag iets meer wilt weten en vriendelijk geholpen wilt worden.

In elk geval nog een pretecho in het verschiet dus.. Ook altijd leuk. Ze zeggen dat het tussen de 26e en 28e week het mooist is

Geplaatst

Hoi hoi,

Medusa ook van mij een voorzichtige felicitatie. Gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Bijzonder hoor.

Doortje: Mooie buik hoor!

Jessie, jammer dat de echo gevoelsmatig tegen is gevallen, maar gelukkig dat alles er goed uit ziet. Nu gewoon extra genieten van je pretecho. Voel je je goed?

Hier gaat alles weer zijn gangetje naar de mislukte poging. Ik zag wel opeens overal zwangere buiken, maar gelukkig begint dit ook al wat minder te worden. Heb wel meer verdriet gehad dan na de vorige mislukte poging. De volgende keer is de laatste keer en het vertrouwen (na twee keer een korte innestelling en dan toch gewoon gaan vloeien ) zakt een beetje weg. Nu dus wel gewoon gehuild en me zelf niet groot gehouden en inderdaad dat lucht wel op.

Wij gaan morgen op vakantie. Iedereen hele fijne weken en tot schrijfs.

GRoetje,

Appel

• 2 weken later...
Geplaatst

Het is inderdaad wel erg rustig hier.

Met mij gaat in elk geval alles prima, op de gebruikelijke zwangerschapskwaaltjes na. Ik moet nog 3,5 week werken en dan mag ik met verlof. Ik kijk er erg naar uit moet ik zeggen.

Hoe is het met jou Jessie? Ik las in het december topic dat het niet altijd even gemakkelijk gaat? Pas goed op jezelf he!

Geplaatst

Ja inderdaad erg rustig. Met mij gaat het goed ben alleen zo moe. Vandaag rijbewijs verlengen en evaluatie in het radboud. Hopelijk hebben ze ons dossier klaar liggen. Ik heb ze een aantal weken terug een brief hierover gestuurd dus we zullen het merken. Volgende week vrijdag voor 8 dagen naar boekarest we gaan rondrijden door roemenie samen met vrienden. Onze vriendin komt daarvandaan. Zo handig.1 september intake gent. 6 düsseldorf en 8 brussel intake. Als er dat hebben gehad kiezen we het zh waar we ons het beste bij voelen. Inmiddels bijna de medicatie bij elkaar. Hopelijk is dat het goede. Alleen aan de gonald duck is moeilijk te komen.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben bijna niet meer op het forum, eens in de week zo ongeveer en dan even snel, snel.

Hoop idd dat alles goed gaat met de zwangeren onder ons!

Met de wachtende en startende hopelijk ook.

Hier geen veranderingen.

Wachten, wachten en nog eens wachten.........

Fijne avond en groetjes allemaal!

Knuf,

Goofy

Geplaatst

Doortje, het gaat nu wel weer goed met mij.

Het waren even wat moeilijk weken inderdaad en de kleine bloeding hielp ook niet erg mee.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je erg uitkijkt naar je verlof. Het komt nu allemaal heel erg dichtbij voor je. Spannend hoor. Ben je al helemaal klaar met de voorbereidingen?

Maar ik heb ook goed nieuws. Vandaag voelde ik echt plopjes net onder mijn navel, en toen ik mijn hand erop legde voelde ik het ook echt. Mijn man geroepen en die voelde de kleine ook schoppen. Heerlijk.

Raba: jij heb nogal wat intake's voor de boeg. Hoe ging de evaluatie? Heerlijk een vakantie nog in het vooruitzicht.

Geplaatst

Jessie: wat gaaf zeg! Het blijft een wonder om zo'n kindje te voelen bewegen in je buik! Geniet er nog maar even van, want als hij/zij straks tegen je ribben schopt of je maag is het iets minder geslaagd.. haha.. Verder is bij ons thuis alles zo goed als klaar, op de kleine dingen na, maar dat doe ik in mijn verlof wel. Nu eerst nog even concentreren op het werk.

Raba: dat zijn inderdaad behoorlijk wat intakes, maar ik geef je geen ongelijk dat je het doet. Het is goed om te kijken waar je je prettig voelt en waar je geholpen wilt worden. Want alleen met een goed gevoel is het te doen om weer de procedure in te gaan. Succes in elk geval. Ook voor jou gaat de zon nog schijnen meid!

Goofy: begrijpelijk dat je wat minder online bent, nu jullie wachten tot oktober. Maar let maar op.. voor je het weet is het oktober hoor. Nog maar zes weken te gaan en dan is het al oktober! (al duurt wachten altijd lang.. dat weet ik)

Geplaatst

intake was gek. Want we hadden dr van dongen.

We kende haar niet en zij ons niet. Ze kent ons verhaal alleen van ons dossier.

Maar ze gaf ons gelijk dat we verder kijken. Ja zoveel keus hebben we niet. Aangezien nijmegen en amc (met anderhalf jaar wachttijd en klantenstop)de enige opties voor ons zijn in Nederland.

We hebben ook gevraagd hoe het nou komt dat we met de eerste poging betere bevruchtingen hadden. Of dit toch aan het verse zaad kon liggen? Dat gaat ze nog navragen daar worden we pas 1 september over terug gebeld.

Ik denk wel dat dusseldorf af valt. Want wij willen weer een directe tese.

En de tese in Duitsland vind in Mulheim plaats. Dat ligt 30 km uit elkaar vandaan.

En wij willen vers. Heb ze net gebeld en dat kan wel in uitzondering maar ze doen dat niet in het weekend. Stel je nou voor dat we de punctie in het weekend hebben dan hebben we toch een probleem.

Ze zeggen dat ze het zaad best een dag kunnen bewaren zonder het in te vriezen. En dat ze het dan met een transport weer naar dusseldorf brengen. Vind het wel omslachtig vanavond maar met manlief over praten.

Dus waarschijnlijk zijn gent en Brussel onze opties.

• 3 weken later...
Geplaatst

Net intake gehad wat een fijn gesprek hebben we gehad. Punctie doen ze onder rouge. Tese zaad wat in nijmegwn ligt dat is net zo goed als vers.(nijmegen zei dat ook al maar bevestiging is fijn) ze gaf het advies om een baarmoederonderzoek te doen en bloedonderzoek. En dan icsi. Echo gewoon in almere. En alles doorspelen aan hun. Ze gelooft echt dat we nog een kans maken. nu nog düsseldorf maar mijn gevoel zegt niet doen. Maar wil wel intake brussel. Volgende week donderdag is die. Ik kan dezelfde hormonen gebruiken en korte protocol. Erg spannend weer.

Weet dat er hier niks meer gebeurt.

Hoe is het met appel?

En Jessie?

En Goofy?

Geplaatst

Waar is iedereen gebleven dan? Kan me niet voorstellen dat er geen meiden meer actief zijn in Nijmegen..

Met mij gaat alles goed. Laatst op gesprek geweest bij Dr Fleisher en de uitslag van het miskramenonderzoek besproken.. Er kwam niks uit.. Nou ja dan wil ik het nog wel een keer proberen, het moet toch een keer lukken of niet dan?

Ben de overtollige kilo's allemaal kwijtgeraakt en zit daardoor ook weer lekker in mijn velletje.

En ik kwam dr. Woldringh... ik weet nog steeds niet hoe je het schrijft, tegen en haar vind ik echt de topper van de afdeling. Altijd even tijd maken voor een praatje, weten wie je bent en wat je verhaal is..

Nou meiden, Ik wil graag leuke positieve verhalen hier lezen!!

Geplaatst

Hoi margot super om wat van je te horen. Gefeliciteerd met je verloren kilo's. Welk dieet heb je gedaan? Inderdaad zo gek dat niemand hier meer schrijft. Ben ook altijd super geholpen in het radboud

Geplaatst

Hee dames,

Het is inderdaad wel super stil hier moet ik zeggen.

@ Margot: fijn te horen dat je al je kilo's kwijt bent en vooral dat je weer lekker in je velletje zit. In elk geval veel succes met je nieuwe poging straks

@ Raba: bij jou ook positieve verhalen gelukkig. Ik ben blij dat je het gevoel dat je weer op de goede weg zit. succes bij het nemen van je beslissing straks.

Hier is alles goed. Vandaag mijn eerste officiële verlofdag. Het gaat toch allemaal weer super snel moet ik zeggen. Alles gaat nog steeds heel goed. Alleen veel maagzuur klachten, maar dat is het wel. De kleine man is al aan het indalen dus over de ligging hoef ik me ook niet meer druk te maken.

Geplaatst

Oh fijn Doortje dat alles goed gaat.. verlof al weer, dat gaat idd snel. Geniet er nog maar even lekker van het wordt straks nog druk genoeg, hihi!

Ik heb het Cambridge dieet gedaan en ben nu 8,5 kilo kwijt. Moet nu echt heel veel eten, dat ben ik helemaal niet gewend.. Eet al jaren te weinig en werd daardoor steeds dikker. Nou ja, zo zie je maar weer.

Raba, je bent aan het kijken bij een ander ziekenhuis? Wij zijn er ook wel over aan het denken, maar ik vind België echt te ver weg.. Zou niet weten hoe ik dan moest gaan regelen. Dusseldorf is nog wel een optie.. Maar voorlopig ga ik de volgende poging gewoon in Nijmegen doen. Daarna zien we wel verder, hopelijk is het daarna niet meer nodig..

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer eens. Heb een heerlijke vakantie gehad en daarna druk geweest met werk en thuis.

Raba: fijn te lezen dat jullie een goed gevoel hebben bij Gent en Brussel. Wanneer jullie een keuze hebben gemaakt, wanneer hopen jullie dan weer te gaan beginnen? Oh, ik hoop toch zo dat dit jullie het gewenste geluk gaat brengen.

Doortje al weer 34 weken. Wat gaat dat snel. Succes met de laatste weken.

MArgot. wat knap 8,5 kilo.

Wij gaan ook nog één poging doen in Nijmegen. We denken ons in december/ januari weer te gaan aanmelden. Verder alles goed hier.

Groetjes

• 2 weken later...
Geplaatst

Wat is het hier toch stil...

@ Raba: hebben jullie al een keuze gemaakt voor waar jullie verder gaan?

@ Margot: knap hoor zo veel afvallen!

@ Appel: fijn dat jullie een heerlijke vakantie gehad hebben. Wel goed dat jullie weer even rust nemen voor je aan de volgende poging begint.

@ Goofy: oktober komt voor jullie ook steeds dichterbij. Zijn jullie er weer klaar voor?

Hier nog steeds alles prima. Inmiddels nu twee weken verlof en het bevalt me prima. Rustig om mijn gemakje wat dingen in huis doen. Het is bijna onverstelbaar nog dat we over uiterlijk 6 weken onze kleine man bij ons hebben (ik hoop dat hij over zo'n drie weken komt). Vanavond nog een feestje en morgen de hele dag lekker bijkomen..

Geplaatst

Doortje zo spannend al bijna mama. Leuk feestje gehad?Wij hebben besloten om in brussel verder te gaan. Ik krijg hele andere hormonen. Hoef maar kort te spuiten. Echo's kunnen in eigen woonplaats plaatsvinden. Bij Manlief word d.m.v punctie zaad gehaald als dit niet lukt dan weer tese. Recent onderzoek heeft toch aangegeven dat vers zaad beter is. Punctie in brussel en na 5 dagen tp. Zijn erg benieuwd. Okt weer verder. Net baarmoederonderzoek gehad zag er goed uit maar had opbouw slijk van cd 21 terwijl dat ik op cd 7 zat. Hele stevige baarmoederwand. Maar was allemaal niet erg zeiden ze in het flevo. Ben benieuwd wat brussel zegt. En wat er ook de bloedtest van 15 buisjes komt.Appel december of januari ik hoop zo dat jullie wens vervult wordGoofy we gaan dan misschien gelijk op.

Geplaatst

Raba: spannend allemaal weer, maar koter hormonen klinkt wel aantrekkelijk moet ik zeggen. ook fijn dat de echo's gewoon gemaakt kunnen worden in de buurt. Planning is december/januari begrijp ik? Spannend allemaal weer hoor! Succes in elk geval.

Hier inderdaad bijna mama.. zo raar idee nog af en toe. Je hebt zo lang een wens en dan nog 9 maanden zwangerschap, maar het zit er gewoon al bijna op. Het lijkt soms nog zo onwerkelijk allemaal (behalve als ik naar mijn buik kijk of iets in mijn buik voel). Ik kan me nog haast niet voorstellen hoe het straks is met ons kleine mannetje er bij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden