Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chantal, wat een stoere foto's!!!!

Ben benieuwd naar de rest, maar dat komt wel goed als we een bakkie komen doen.....

Hier is het na mijn postje een drama geweest!

Vanaf een uurtje of half 12 is het alleen maar huilen huilen huilen geweest........half uurtje stil en weer huilen, schreeuwen en ga zo maar door! Ben kapot en heb veel meegehuild vannacht.

Ik ga zo maar eens de HA bellen, ben 2 weken geleden ook al geweest, maar toen wilde de arts niets geven voor zijn verkoudheid omdat hij eerst wilde afwachten of hij het zelf kon oplossen. Nu zijn we 2 weken verder, het snot blijft nog uit zijn neusje lopen en hij hoest alsof hij een pakje zware shag op heeft. Eens kijken wat de HA te vertellen heeft...

Keep you posted!

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hoi,

even hier een kleine update: We zijn afgelopen dinsdag naar de HuisA geweest en Julian blijkt dan toch echt reflux te hebben en het wordt alleen maar erger. Maandag nacht werd hij huilend wakker, tilde ik hem uit bed en zo floep zijn hele fles er weer uit en hij bleef gewoon in zijn overgeefsel hangen. hij stikte dus weer zowat en ik heb Julian aan mijn man gegeven aangezien ik stond te trillen op mijn benen. ik kon me niet eens meer verplaatsen! pfff.. was net een lijk zo wit!

Hij moet nu een half uur lang rechtop blijven zitten na het eten. Hebben we elke x al gedaan maar het helpt nog niks. Dus volgende week maar weer even langs de HuisA.

Deze mama heeft vitamine b12 tekort en moet me nu dus elke week spuiten geven om dit tekort aan te vullen en over 2 maand kijken of het iets doet en anders weer maagonderzoek en darmonderzoek(heb ik al 5 x gehad!)

Julian gaat nu ook echt op zijn knieen en wipt als een kikker vooruit. Hij heeft 4 tandjes en praat praat en praat.. als ik zijn naam roep zegt hij ook hmm hmm.. haha en hij zwaait. heel erg grappig allemaal. Hij is wel zeer vrolijk, slaapt, eet, drinkt, poept goed;)

Ik heb hem zelf even gemeten en gewogen en hij is nu 8.3kg en 73 cm.

Ik vind dat hij wel op Finn van chantal lijkt. echt als ik hem zie zie ik ook veel van Julian.. heel grappig..

Wat leuk trouwens dat jullie ook nog een kleine willen! (en natuurlijk hou ik me mond erover op hyves;))

nou dit was het eerst wel even weer.

beterschap natuurlijk voor Dion en

geniet allemaal van jullie vakantie!

Liefs

Desiree

1032354853_5_49IU.jpeg

nog even een foto nadat ik Julian had gemeten:D centimeters eten om te groeien.

Geplaatst

Hè wat balen Daan, dat Dion zo ziekjes is. Gaat het alweer wat beter met hem??

Heeft hij één of ander kuurtje gekregen?

Dees, voor jou ook al balen zeg.....ik kan het begrijpen dat je je niet meer kon veroeren. Je zal wel een flashback hebben gekregen van een tijd geleden?

Kan Julian hier overheen groeien en zo ja, kunnen ze een indicatie geven wanneer dat ongeveer is.

Ik heb toch al vaker gezegd dat Julian en Finn wel heel veel op elkaar lijken.

Grappig om te zien. We wachten maar af als ze zestien zijn en nog steeds op elkaar lijken?!?!?

Gisteren hebben we oma van Schiphol afgehaald. Finn had oma ruim drie weken niet gezien, maar hij herkende haar wel gelijk. Oma dolbij natuurlijk!! Morgen komt ze gelijk alweer oppassen (heerlijk hoor......die werkende moeders!!!)

Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat wij via IVF zwanger zijn geworden, maar ik heb er gewoon geen zin in, dat mensen steeds aan mij vragen hoe de behandeling is geweest. We hebben zoveel neerslagen gehad en ik heb geen zin om dat elke keer weer te vertellen tegen iedereen, daarom wil ik het even stil houden.

Veel mensen vragen wel steeds "wanneer komt de tweede" en dan hou ik wijs mijn mond......

Geplaatst

Daan, wat vervelend dat het slapen nog steeds zo'n drama is. Je zult wel helemaal gesloopt zijn. Het lijkt me erug vermoeiend allemaal. Ik heb geen tips voor je, volgens mij heb je alles ook al geprobeerd. Sterkte meis.

Chantal, leuk weer wat van je te horen. We gaaf dat jullie binnenkort voor een brusje gaan. Hopelijk lukt het met de cryo's die je hebt. Wij laten het hier bij. Ik vind het helemaal prima zo. Wat een leuke foto's van Finn, echt een leuk mannetje.

Dees, wat zielig voor Julian. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Zijn er nog andere dingen die je kunt doen tegen reflux? Jij ook beterschap trouwens.

Vandaag hadden we een controleafspraak bij de orthopeet mbt de helmpjes. Ik had gedacht dat we niet zoveel vooruitgang hadden geboekt tov de vorige keer. We hadden nogal veel gesmokkeld ivm de warmte. Niets bleek minder waar. Zowel Eva als Finn hebben weer enorme vooruitgang geboekt. Wij zijn echt heel tevreden en ik ben blij dat we voor deze therapie hebben gekozen.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hier helaas ook slapeloze nachten. Ik weet niet wat er is maar Michiel wordt wel 2/3 keer per nacht wakker. Verder nog niet echt een spoor van tandjes. Michiel kan wel al zelf zitten, in zn handjes klappen, hiep hiep hoera(handjes in de lucht), en hij zegt papa en opa. Ik wacht op de dag dat hij mama zal zeggen maar dat zal wel als laatste zijn zeker, haahahah.

Met eten boeken we nog niet echt vooruitgang. Zn schema is momenteel als volgt:

08.00 fles 210/7

10.30 fruithajpe (ca.100 gram)

12.00 fles 210/7

14.00 thee en een lange vinger

16.00 fles 210/7

18.00 warme hap (ca.100 gram)

20.00-20.30 laatste fles 210/7 met 3 scheppen rijstenbloem

De fruit- en warmehap komen uit een potje, want ik krijg hem niet aan de verse pot. Als er maar iets van een stukje of structuur in zijn eten zit dan hoeft hij het al niet. Ook het granenontbijt 's ochtends hoeft hij echt niet. Eindelijk wil hij nu af en toe een hapje brood als ik dat eet, maar niet echt een boterham zodat ik de middagfles kan vervangen.

Geplaatst

Daan: gaat het alweer wat beter met Dion???

Dees: wat vreselijk. Maar gaat het nu wel weer goed met hem en wat zijn de plannen om hiermee om te gaan/ is het te genezen. Wel een super leuk ventje, echt een vrolijk mannetje.

Chantal: super leuk om te horen dat jullie voor nog een brusje gaan. Kan me voorstellen dat jullie even geen zin hebben om het tegen iedereen te vertellen enzo. Weer al die vragen etc. Wel gezellig natuurlijk dat je weer online bent. Leuk he oma van Schiphol halen, kan me voorstellen dat ze enorm blij was om haar kleine man weer te zien. Wat gaat het al hard met Finn.

Trudy: balen dat het bij jullie ook slapeloze nachten zijn. Wel knap wat hij allemaal al kan, bij ons ook nog geen sporen van tandjes. Ook geen woordjes, buiten dada, gaga en een hoop gegil op verschillende toonhoogtes haha. Ik ben nog druk bezig om te leren klappen, doen we altijd als hij zn bordtje leeg heeft. Maar wat zeggen ze bij het cb? Mss heplt het om een papfles te geven voor het slapen gaan, als Kaylen die krijgt is het Bamix granenontbijt met 5 scheppen.

Verder gaat het hier ook prima. Kaylen is donderdag voor het eerst meegeweest op de fiets. Hij vond het echt super leuk, daarna moest hij nog een boterham en flesje....het is een halve boterham geworden en zelfs de fles ging het niet worden. Hij is echt letterlijk in slaap gevallen in de stoel. Meestal als hij zn fles ziet wordt hij weer wakker, maar zelfs dat ging hem niet worden. Verder gaat het zitten heel goed, hij kan echt goed zelf zitten. Alleen nu is het probleem natuurlijk dat hij het zelf niet kan. Dus als we hem op het kleed leggen en hij is een beetje uitgerold is het natuurlijk brullen. Wel grappig, dus ben hem nu steeds aan het optrekken en dan lukt het wel.

Geplaatst

Mogge meiden...

Eindelijk hebben we dan redelijke nacht achter de rug!

Meneer lag om half 7, kwam even 3 keer miepen en is toen om iets over 9 in slaap gevallen tot half 5 vanmorgen. Een mega hoestbui (zeker weer aan de zware shag van pa gezeten), heeft even gebabbeld en is toen weer tot 6 uur doorgeslapen.

Ben ook een beetje bijgetrokken hahahah

Inmiddels slaapt hij alweer een half uurtje en dan straks lekker ff boodschappen doen, kan hij weer de AH rekken leeg halen in de boodschappenkar.

Vanmiddag komen mijn ouders en het is de bedoeling dat zij gaan oppassen, weet alleen niet zo goed of dat ze hier blijven of terug naar huis gaan met Dion. Eergister zijn we bij hun blijven slapen en toen is het een drama nacht geweest en gister weer thuis in zijn eigen bedje en het is goed gegaan. Nog even over verzinnen wat wijsheid is.

Wij gaan vanmiddag samen naar Schevingen, heb een Hotel arrangement geboekt met entree voor Crazy Piano's. Even lekker samen weg en morgen vieren we onze 5 jarige trouwdag.

Chantal, wat leuk dat jullie er weer voor gaan!!! Hoe meer ik het lees, hoe meer het bij mij toch ook wel gaat kriebelen, maar helaas, ik krijg mijn mannetje niet zo ver meer....

Tammy, wat leuk dat jullie lekker op de fiets hebben gezeten! Wij hebben het ook al een paar keer gedaan en dan net na Dion zijn slaapje zodat hij goed uitgerust was. Maar inderdaad zoals je al aangeeft wat Dion ook na het fietsen helemaal op....

Lucky, wat jammer dat jullie ook slapeloze nachten hebben! Slaapt hij wel weer snel in of blijft hij wel een tijdje wakker?

Dees, hoe is het met Julian????

Geplaatst

Wij zijn ook weer back in town.... we hebben een heerlijke vakantie gehad... de kleine genoot van alle aandacht en kon zijn draai goed vinden.. we zaten in een leuk hotel die goed gelegen zat en hebben zelfs uitjes gedaan naar Laspalmas en een plekje Puerto Mogan.. We zaten in Playa del engels super naar ons zin gehad!! alleen net zoals Jane zei groente wilde er niet in... hij is echt mama's verse groentehapje gewend, we hebben dus gewoon lekker veel extra fruit tussen doorgeven...

@ Chantal wat leuk dat jullie voor een brusje gaan..... Wij willen ook heel graag maar we wachten nog wel even een jaartje...

@ Jane super dat jullie vakantie is geslaagd...

@ Maatje SOOOW kan kleine dion nu al zo goed staan! leuk man! echt schattig..

@ Snoeske Gaat alles goed met de zwangerschap?

@ Daan hoe is het met Justin?

en de rest van de meiden alles goed?

Geplaatst

Mijnbaby: leuk om te lezen dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben gehad. Natuurlijk als die kleine het naar zn zin heeft hebben jullie het ook al heel snel naar je zin haha.

Daan: super leuk dat jullie zo de trouwdag hebben kunnen vieren. wij zitten met ons 5 jarig jubileum in CenterParcs. Hoe is het gegaan met het logeren bij opa en oma??? Weer aan het nachtbraken geweest of is hij lief geweest voor opa en oma dat hij toch redelijk heeft geslapen.

We hebben afgelopen zaterdag ook weer eens met zn 3tjes boodschappen gedaan, met Kaylen in het winkelwagentje. Hij vond het echt super!!! Alles moest wel eerst gekeurd worden voordat het de wagen in mocht. Verder vond hij de stickjes erg interessant en hij wilde er wel kruimels van maken haha.

Ik ga gauw weer naar het werk....moest ff hondjes uitlaten haha

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik heb heel lang niets geschreven, maar bij ons gaat alles heel goed. Met de kindjes en ook met Patrick (relatief). Ik ga vanavond een uitgebreide update geven, maar dit teken van leven leek me wel even op zijn plek.

Michelle

Geplaatst

Sorry dames, breek even in..!! @Michelle: zat laatst aan je denken en hoe het met jullie zou zijn. Wat fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. Ik kom straks even "stiekem spieken" naar je update!

Geplaatst

Dames:

even een vraag, wie van jullie baby doet ook mee aan de blijste baby?

willen jullie dan misschien de moeite nemen om ook even op onze Julian te stemmen?

http://www.blijstebaby.nl/foto/12762

Dank dank dank!!

@ daniela,

Hier gaat het super goed! Julian eet 200gr groente/avondeten per dag,+ toetje (van ovarit als ik me niet vergis) vaak maak ik het zelf en soms een potje. echt hij eet als de beste, ondanks zijn schisis. Hij spuugt nu nog wel steeds maar dan maar even de wasmachine een x vaker aan!

Hij gaat steeds steviger zitten en hoef hem alleen maar met een pink even vast te houden. Hij lacht de hele dag door en verteld me hele verhalen. als ik mama zeg, zegt hij a a.. dus tja komt wel goed hihi.

Dion ook goed geslapen las ik? gelukkig want dat breekt je op den duur wel op. en een nachtje uit logeren doe je dan ook niet graag.

nou ik moet er vandoor me lief heeft de koffie klaar..!

liefs

Desiree

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zoals ik vanmiddag al meldde, heb ik een tijdje niet gepost. Maar heb wel nu en dan meegelezen. Een gek idee he, dat onze kindjes nu ongeveer net zo lang buiten de buik zijn als dat ze binnen de buik waren... Thijmen is gewoon al bijna 9 maanden. Wat gaat het snel he!!

Het is echt zo'n lekker mannetje, we genieten hier heel erg van hem. Hij lacht echt heel veel en houdt ook heel erg van knuffelen. Wat wil een moeder nog meer ;-) Hij gaat lekker, kan goed zitten, rollen en begint een beetje met kruipen (maar staan zoals Dion is er nog absoluut niet bij hoor). Ook kletst hij veel; papapapapa en bhubhubhu zijn favoriet. En hij heeft een dagtaak met naar iedereen zwaaien. Zodra iemand zijn handen beweegt, gaat hij zwaaien. Echt heel cute. Hij kan zich ook best even zelf vermaken, zolang er maar wel iemand in de buurt is. Heerlijk. Zijn favoriete 'speelgoed' is Jasmijn. Zodra hij haar ziet wordt hij vrolijk. Ze hoeft maar heen en weer te lopen, en hij ligt helemaal in een deuk. Heel leuk om te zien! Ik vind ze ook echt heel lief samen!

Eten en slapen ('s nachts in ieder geval) gaat echt heel goed. Hij krijgt nog 3 flessen per dag en eet 's ochtends 1 boterham en 's middags 2. En 's avonds gewoon met de pot mee. Ik pureer niets, maar snij het wel heel klein. En dan kan hij het met zijn handjes zelf in zijn mond proppen. Holle bolle gijs is er niets bij ;-)) Bloemkool, pasta en vlees vindt hij heel lekker. De noodles van vanavond waren minder succesvol. Die zaten écht o-ver-al!! Hij heeft trouwens nog geen tandjes. Ik denk echt al maanden dat ze ieder moment kunnen doorkomen. Hij lijkt soms wel een slak, zoveel kwijlt hij. Hij laat gewoon echt een spoor achter. Maar nog geen tanden te bekennen hoor. Grappig de verschillen die ertussen zitten, he!

Hier gaat het allemaal heel goed momenteel. Maar het is wel een heel heftige tijd geweest. Wonderen gebeuren blijkbaar toch, Patrick is daar het levende bewijs van. Zo onvoorstelbaar dat hij nog steeds naast me op de bank zit. Helemaal als jullie hem nu zouden zien. Het gaat echt heel goed met hem (wel relatief natuurlijk). Als ik nu terugdenk aan de periode oktober - februari vraag ik me wel eens af hoe we het volgehouden hebben. De chemo was echt heel erg heftig. Patrick had soms dagen dat hij maar 2 tot 4 uur uit bed/wakker was. En dan voelde hij zich slecht. Kon hij amper de trap aflopen. Zat hij op de bank en viel hij ervan af, gewoon omdat het aanspannen van de spieren zoveel kracht kostte. Patrick durfde Thijmen niet eens vast te houden omdat hij bang was om hem te laten vallen. En dan moet je hem nu zien. De tumor in zijn lever is geslonken van 36 cm naar 24 cm (beetje vergelijkbaar met een zwangere buik van 6 maanden, maar het is 9 maanden geweest). Nog steeds groot, maar hij vreet aanzienlijk minder energie op waardoor Patrick weer veel meer onder de mensen is. Sinds april gaat het iedere dag een beetje beter. Zo goed zelfs, dat hij zich nu bij vlagen gewoon verveeld. Hiervoor voelde hij zich altijd te slecht om zich te vervelen, dus wij zien dat maar als iets positiefs. De artsen hebben er niet echt een verklaring voor. Het kan de chemo zijn; dat kan nog tot ongeveer een half jaar na de laatste kuur doorwerken. Het is een broos bestand, maar ik ben wel blij dat Thijmen nu ook de kans heeft om iets van een relatie met Patrick op te bouwen en ook hij heeft straks een boel foto's van hem en z'n papa. We zijn zelfs half juni nog 2 weken op vakantie geweest, samen met mijn ouders zodat zij een beetje konden helpen met de kids. Het was echt fantastisch, zo'n enorm cadeau daar hadden we echt niet meer op durven hopen.

Het is wel heel 'raar' dat het nu weer zo gaat zoals het nu gaat. We waren zo bezig met afronden en afscheid nemen, dat alles op een gegeven moment wel gezegd was. Heel gek, maar ik was er ook wel 'klaar voor' (voor zover dat kan natuurlijk, maar ik was best toe aan duidelijkheid - die onzekerheid van nooit weten waar je aan toe bent heb ik toch ook wel als heel slopend ervaren). We hebben dan ook echt wel weer een nieuwe balans moeten vinden toen het met Patrick weer een beetje berg op ging. Daarom was het zo lekker om nog even op vakantie te gaan. Even lekker ongecompliceerd genieten van het mooie weer, de kindjes en elkaar. En nu zijn we voorzichtig bezig met het volgende project: een ander huis. Nu met die twee kids vind ik een huis met een tuin toch wel echt heel essentieel worden (ipv de bovenwoning). De markt is natuurlijk niet super, maar we zien wel hoe het loopt. Het is in ieder geval heel leuk om regelmatig op funda te speuren ;-)

Ik zal me ook weer een stuk regelmatiger melden, en de volgende keer zal ik ook weer op jullie reageren. Toch wel heel leuk om de overeenkomsten en de verschillen te lezen. En ook leuk dat jullie nog steeds zo actief zijn. We delen zo toch wel een heel bijzondere periode met elkaar he!

Dikke knuf voor jullie!

Michelle

Geplaatst

@ Michelle Ik krijg kippenvel van het lezen van je update...

Ik ben zo blij voor jullie dat het wat beter gaat met patrick, en dat de tumor minder is geworden waardoor hij nu lekker een band kan opbouwen met thijmen.. echt goed om te horen..

En wat leuk om te lezen dat thijmen het zo goed doet, heerlijk he.. ze groeien zo snel....

Dikke kus van mij!

Geplaatst

Michelle,

Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat naar omstandigheden.

Net als mijnbaby, krijg ik ook kippenvel bij het lezen van je verhaal.

Ik kan mij niet voorstellen dat mijn man nu zou wegvallen en dat ik alleen zou zijn met mijn kindje. Ik snap wel heel goed dat je er naar toe hebt geleeft en dat je er klaar voor was, maar het is toch heerlijk dat hij nu een band kan opbouwen met zijn papa!!

Ik wens jullie nog heeeeeeeel veel goede tijd met zijn vieren!!

Geplaatst

Michelle, wat ben ik blij wat van je te horen. En wat geweldig dat Patrick zo goed gaat. Wat heb jij toch een sterke man! En Thijmen gaat als een speer zo te lezen. Het is je gegund meis!

Sinds een week zitten Eva en Finn in een nieuw schema. Ik heb de laatste fles voor het slapen gaan laten vallen. Ze wilden die fles niet meer. Eva dronk misschien 20cc en Finn iets meer.. Het avondeten gaat echt heel goed. Ook word er minder geslapen hier. Dit is onze nieuwe dagindeling:

7.00 uur: wakker

7.15 uur: bord granenpap gemaakt van opvolgmelk

9.30 uur: soepstengel, liga, rijstwafel met een beker diksap

10.00 uur: slapen

12.00 uur: beide 2 boterhammen met beker opvolgmelk 150/5

15.00 uur: fruithap

15.30 uur: slapen

17.00 uur: warm eten en kommetje yoghurt, kwark of fruitmoes

18.30 uur: bad

19.00 uur lekker slapen

Het bevalt echt heel goed. De kleintjes doen het er goed op. Mijnbaby, dus jou kleine wilde ook geen potjes warm eten? Wat zijn onze kindjes toch kieskeurig he? Ik beschouw het maar als een compliment, hahaha!

Michelle, Finn heeft ook nog steeds geen tandje terwijl Eva er al 6 heeft. Gek he? Zo zie je maar weer dat je de kleintjes niet met elkaar kan vergelijken.

Daan, wat kan Dion al veel zeg. Staan is hiet nog niet aan de orde. Wel kunnen ze (bijna) zelfstandig zitten en ze rollen de hele kamer door.

Ben deze week weer begonnen met werken, het is echt wennen. Ik ben 2 weken continue bij mijn kleintjes geweest en dat beviel me best wel.

Liefs, Jane

Geplaatst

Michelle: goed om weer van je te horen. Wat een verhaal, maar wat gaat het de goede kant op met jullie. Kan me voorstellen dat jullie een nieuwe balans hebben moeten zoeken, want kan me niet voorstellen hoe het geweest moet zijn in de periode. Gelukkig gaat het goed en nu kan Patrick en Thijmen lekker een bad met elkaar gaan opbouwen.

Jane: makkelijk schema zo. Hier een beetje hetzelfde schema, alleen dan nog met een laatste fles. Die vind hij echt zo lekker en mama ook haha. Lekker met hem kroelen en hem zien genieten van zn flesje voor het slapen gaan.

Kaylen heeft ook nog steeds geen tandjes, al lijkt het we wel op dat er 2 aan zitten te komen (al denk ik dat al een maandje :s). Zitten gaat echt super goed, hij kan gerust een half uurtje zelf zitten. Wel leggen we het voedingskussen om hem heen, dan als hij om valt niet meteen zn hoofd stoot. Hebben we 1x gehad en dat was zoooo zielig. Verder kan hij nu ook vanuit zitten naar zn buik om zo de hele kamer door te rollen.

Dees: wij doen ook mee met blijste baby, dus als jullie ook op Kaylen willen stemmen. Tnx.

Geplaatst

@ Jane grappig he hij wilde echt geen hap... fruithapjes ging gelukkig wel goed, ik heb hem extra fruit geven tussendoor.

@ Tammy komt echt wel hoor die tandjes ik dacht ook al maanden dat hij tandjes kreeg hij kwijlde zo erg, CB zei dat ze dan hun klieren ontwikkelen en dat al het kwijlen zoals veel mensen denken niks met opkommende tanden te maken hebben... en ineens 4 tanden die nu ook nog groot zijn hahah zo funny, een een hoektand opkomst.

Geplaatst

Die tandjes komen vast ooit wel haha. We wachten het gewoon af, in de tussen tijd kan hij alles goed eten zonder tandjes en nu kan hij af en toe ook nog een beetje op mn vinger bijten/ sabbelen, zonder dat het pijn doet. Al moet ik zeggen dat zn kaken wel erg sterk zijn. We zien het wel hoor, we moeten pas 9 sept weer naat het cb. Ga tussendoor nog wel een keertje erheen om te wegen. Hij wordt echt zwaar!!!

Ff vraagje nog, zitten bij jullie de kleintjes nog in de maxi cosi of zijn de opvolgstoelen al in gebruik??? Kaylen past nu nog wel in de maxi, maar wordt zo verschrikkelijk zwaar om te tillen. We hebben nu ook overal al een stoel voor hem staan en een bedje.

Geplaatst

@ Tammy wat een toeval dat je het over de max heb, we waren vandaag naar babydump gegaan om te informeren over een auto stoel, want de max is megah zwaar pffff..Maar ze had ons toch aangeraden om zeker nog een goeie 1 a 2 maanden te wachten.

We hadden ons kleine in een loopstoel gezet voor de grap, hij vond het HELEMAAL super...... Wie heeft er 1?mijn man en ik twijfelen het schijnt namelijk niet helemaal goed te zijn voor de loop ontwikkeling bla bla.... Iemand ervaring?????

Trouwens!!!!

Ons kleintje word nu echt een mannetje hij zei vandaag ppppaaaapppppppa en mmmaaaammmmaaa echt ik kon me ogen en horen niet geloven... echt super lief en leuk!!!!

Geplaatst

Ook wij zitten met het probleem van de maxi cosie. Eva en Finn zijn eigenlijk te groot ervoor maar ik vind het zo handig. Ik kan ze dan tegelijk tillen. Het wordt echt megazwaar. Het is zo onhandig om ze in een autostoel te hebben omdat ze nog niet kunnen lopen. Vanaf 16 september gaan de kleintjes naar een KDV in de buurt en dan hoeven we niet meer met de auto. Dan breng ik ze in de wandelwagen. Tot die tijd is het even behelpen omdat ik de kindjes naar het KDV breng en J haalt ze weer.

Het loopstoeltje zaten wij ook over na te denken. Ook ik had gehoord/gelezen dat het niet zo goed is. Ze gaan er niet sneller door lopen ofzo. Wij hebben besloten om het niet te doen.

Eva zegt al een paar dagen mamamamamamama en Finn nog niet! Ik denk dat Eva overal sneller mee is. Finn kijkt de kunst gewoon af van zn zus, hahaha!

Liefs, Jane

Geplaatst

Hey meiden..

De lange versie komt vanavond, maar wilde toch al even reageren op de loopstoel.

Wij hebben er ook 1 en hij vondt het helemaal geweldig!!!

In de ochtend even een kwartiertje en in de late middag er eventjes in.

Tijdens huisbezoek van de CB dame had ik hem er ook in gezet en zij vondt het helemaal prima zolang hij er inderdaad maar niet te lang in zit.

Ze heeft verteld dat het alleen schade aan kan richten als je ze er heel veel in laat zitten en als ze zelf nog niet veel gaan/kunnen staan.

Verder was het voor de ontwikkeling wel prima, zo leren ze deels de voetjes neer te zetten.

Hier is de loopstoel inmiddels volledig uit de gratie. Zodra ik hem oppak om hem erin te zetten schreeuwt hij de hele boel bij elkaar.

Hij ligt nu plat op de grond en dan is het ineens wel leuk hahahaha

Dikke xxxxx

Geplaatst

@ Jane leuk he ik vond het ook zo geweldig he dat ze opeens mama en papa kunnen zeggen hahaha...

Thnx voor je uitleg hij vond het in de winkel echt zooo leuk alleen door al die verhalen wisten we het even niet meer en hebben we hem niet meteen gekocht.

Maar als het CB tegen jou heeft gezegt dat zou het toch geen kwaad kunnen? ik bedoel hun moeten dit weten... en een 15 min sochtens en in de middag moet toch geen kwaad kunnen?

Geplaatst

Mijnbaby: ik heb ook bij het cb gehoord dat het geen kwaad kan als het maar niet te lang is. Dacht me iets te herinneren van 30 min er dag. Maar anders moet je het gewoon even navragen.

Voorlopig laten we de maxi nog wel even in de auto, vaak als ik hem haal en breng naar de oppas dan laat ik de maxi in de auto staan. Heb inmiddels een maniertje gevonden om Kaylen er zo in en uit te tillen. Soms is dat met een klein stootje tegen het dak van de auto haha. Das wel grappig dan zit hij me heel raar aan te kijken. Daarbij Kaylen vind het niet erg om erin te zitten, maar hij kan zn beentjes niet strekken en zit veel tegen de rugleuning van de achterbank te schoppen.

Wat super dat er hier al veel papa en mama gezegd wordt, wij zijn nog druk bezig met oefenen. Maar we komen niet verder dada gaga mmmmaaaagggghhhh of zo iets haha.

Geplaatst

Hi,

Finn gaat al twee maanden niet meer mee in de maxi-cosi. Hij ging daar echt te groot en te zwaar voor worden.

Wij hebben echt een topstoel gekocht voor in de auto.

Hij kan hier ook oneindig in zitten en heeft acht standen.

We kunnen hem ook naar ons toe draaien en dat is wel prettig met hem erin stoppen.

Wij gaan over twee weken op vakantie naar Italie en ik vind het wel fijn dat hij nu in een maxi-cosi stoel zit in de auto.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden