Ga naar inhoud

De Oktober en November 2009 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Met de inknip gaat het alweer wat beter. Ben vandaag samen met Finn naar ons winkelcentrum gelopen en het ging alweer wat beter gelukkig.

Vannacht werd ik echt een beetje verdrietig. Finn had om half twaalf z'n laatste fles gekregen en hij wilde echt maar niet slapen. Hij bleef maar huilen zodra ik hem in z'n bedje neerlegde. Na twee uur heb ik hem maar bij ons in bed genomen en heeft hij tot vier uur geslapen en toen kreeg hij weer honger. Daarna gelijk weer in z'n eigen bedje en toen ging hij gelukkig gelijk slapen.

Ik merk gewoon dat ik zelf ook nog niet helemaal top ben, want normaal gesproken ben ik niet zo huilerig, maar nu trok ik het echt niet meer. Ik was zelf zo onwijs moe!!

@ Michelle, stoer man dat het nu Dr. Patrick is!! Feliciteer hem maar van mij. Ik vind het echt heel knap dat hij, ondanks zijn ziekte, dit voor elkaar heeft gekregen.

Het zal voor jullie allemaal niet makkelijk zijn en allemaal heel dubbel.

• Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Hier zijn de twins ´s nachts veel wakker. Eva heeft nog steeds krampjes en huilt best veel. Afgelopen dagen alleen maar met haar bezig geweest. Huilen, huilen en nog een huilen. Eva huilt heel hard, het is net een sirene. En als Eva eindelijk stil is dan begint Finn. Finn is makkelijk te troosten en slaapt dan wel weer verder gelukkig. Sinds gisteren zijn we begonnen met het inbakeren van Eva. Dit gaat heel goed. Ze wordt er heel rustig van.

Vandaag voor de eerste keer met de kleintjes naar het CB geweest. Ik was nu voor het eerst alleen met de kindjes op pad. Ik had om 9.40 uur een afspraak en ik was pas om 10.30 uur aan de beurt. Gelukkig sliepen Eva en Finn in de wagen. Eva weegt nu 3785 gram, geboortegewicht was 2870 gram, en ze is 55 cm lang. Finn weegt nu 3320 gram, geboortegewicht was 2280 gram, en hij is 53 cm lang. Dat gaat heel erg goed dus. Eerst werd Finn onderzocht door de arts. We hebben een doorverwijzing meegekregen voor een echo van zijn heupjes want ze vertrouwde het niet helemaal. Deze echo vindt plaats als Finn 3 maanden is. Verder is hij helemaal goedgekeurd. Daarna werd Eva onderzocht. Eva sliep heerlijk in de wagen en Finn begon inmiddels te huilen. Toen Eva uit de wagen was begon Eva ook te huilen. Ik kon Finn troosten met een speentje. Eva liet zich niet zo makkelijk troosten. Toen ze haar luier af had begon ze ook nog te poepen op de onderzoekstafel. Uiteindelijk is Eva helemaal goedgekeurd. Toen kon ik 2 krijsende kinderen gaan aankleden en ik vond het inmiddels niet zo leuk meer. Het duurde ook allemaal veel te lang voor de kleintjes. Ik was pas om 12.00 uur weer thuis en was kapot.

Verder geniet ik op en tot van mn kleintjes. Ik wil ook niet klagen maar het is gewoon een feit dat het ook heel druk kan zijn. Daar komt bij dat we hééél moe zijn. Het zou zoveel uitmaken als we 1 nachtje zouden kunnen doorslapen. Gelukkig is dit maar tijdelijk en gaat het ook weer over.

Liefs, Jane

Geplaatst

Erg dat we af en toe klagen, maar het is gewoon best zwaar........maar je krijgt er zo onwijs veel voor terug, dat ik alles er voor over heb.

Mijn moeder stelde voor om Finn een nachtje bij haar te laten slapen, maar dat wil ik echt nog niet. Ik wil mijn mannetje gewoon lekker bij mij hebben en neem alles voor lief.

Ik ben met Finn afgelopen donderdag naar het LUMC geweest voor een heupjes check.

Iedereen kan de eerste drie weken op donderdag daar langs om de heupjes te checken. Het was echt grappig, was net een maxi cosi parade daar.

Zijn heupjes zijn helemaal goed.

Ik vind het met 1 kindje al een hele planning om weg te gaan, laat staan met twee kleintjes. Ben wel blij voor je dat ze lekker groeien en het verder goed doen. Dat is toch ook altijd weer prettig.

Ik hoef pas 15 december naar het CB. Ze hadden niet eerder plek. Ik moet wel tussendoor een keer langs om Finn te laten wegen, dit ivm zijn voeding.

Vrijdag gaan mijn man en ik de prik halen tegen de Mexicaanse griep.

Zal wel leuk worden, want wij kunnen gaan als ook alle kleintjes geprikt moeten worden....

Geplaatst

Hey meiden,

Nou ik doe gewoon lekker mee hoor met huilen.

Was vanmorgen helemaal overstuur...

Meneer wilde gisteren al niet slapen, pas om een uurtje of half 12 viel ie eindelijk in slaap.

Om kwart over 4 hoorde ik hem jammeren, dus maar eten gegeven en daarna was hij klaar wakker en wilde dus ook niet meer slapen. Maar naar beneden gegaan en om half 7 viel hij bij me in slaap. Snel op bed gelegd en zelf ook even naar bed gegaan.

Ben inmiddels helemaal kapot.

Lars zegt telkens dat ik mijn rust moet pakken, maar dion slaapt echt maar hazetukjes op de dag en dan nog niet eens in zijn eigen bed.

Dus ik kan zelf ook weinig rust pakken als hij niet slaapt.

Gisteren voor het eerst zelf boodschappen gaan doen met hem, jeetje zeg.. een hele planning hahaha

Leek wel of ik 3 dagen wegging....

Om 11:00 uur komt het CB voor de intake. Even wat vragen stellen over borstvoeding. Af en toe komt dion om het uur voor eten. Voel me dan echt net Berta de melkkoe. Even vragen of ik misschien niet iets bij moet geven. Ook wat vragen stellen over kolven. Lars wil op vrijdag of zaterdag nacht de fles gaan geven zodat ik 1 nacht in de week een beetje door kan tukken..

Chantal: Wij hebben afgelopen maandag de prik gehaald. Al die kids huilen in de gymzaal, jeetje zeg! Ben blij dat wij hem konden halen en niet Dion. Wel een super stijve arm nu. Hoeveel weegt finn nu? Gaat alles goed daar??

Jane: Kan begrijpen dat je kapot was. Altijd erg vervelend als alles zo uitloopt he! Maken ze elkaar trouwens aan het huilen? En wel goed dat ze het zo goed doen.. misschien weer ff nieuwe foto's plaatsen?? hahaha ben niet nieuwschierig hoor!

Dani: Hoe gaat het met Justin?? Vindt het zo'n lekker ventje! En wat een koppie met haar zeg!

Michelle: Hoe gaat het daar met jullie??? Zeker nog steeds een super smile van oor tot oor?? En hoe doet Jasmijn het?

Mijn baby: Qua voedingen is het hier erg verschillend. De ene keer komt ie 11 keer en de andere keer komt ie maar 6 keer. Ligt maar net aan meneer z'n bui...

796757543_6_YI_Q.jpeg

796757621_6_M8d4.jpeg

Geplaatst

Met Finn heb ik gisteren een mazzeltje gehad.

Hij heeft echt de hele avond liggen slapen en ik moest hem wakker maken voor zijn voeding. Ik was bang dat hij heel wakker zou zijn 's nachts, maar om half twaalf laatste voeding gegeven en hij sliep gelijk weer.

Hij kwam toen wel alweer om half drie, maar na de voeding weer gelijk slapen en toen kwam hij om half zeven. Daarna had hij niet zoveel zin meer om te slapen en ligt hij al een tijdje wakker in de box. Straks hem lekker in badje doen en dan gaat hij hopelijk weer lekker slapen.

Ik weet niet hoeveel Finn weegt nu. Ik ga vrijdag naar het CB om hem te laten wegen, dit ivm zijn hoeveelheid voeding.

Vrijdagavond ga ik lekker (als ik dan nog zin heb), naar mijn dartteam kijken in de kroeg.

Heb even zin om eruit te gaan. Gerard heeft wel zijn uitjes, maar eigenlijk zit ik maar thuis. Heb even zin om lekker weg te gaan (zeg ik nu heel stoer!!!).

Daan, ik vind Dion wel heel erg op jou lijken hoor.

Bijna iedereen die op kraambezoek komt, zegt gelijk dat Finn onwijs veel op Gerard lijkt.

Zelf zie ik het niet, maar als ik zijn babyfoto naast Finn hou, dan is het echt twee druppels water.

Geplaatst

Hier ook een goede nacht achter de rug. Zowel Eva als Finn hebben heel goed geslapen. De laaste fles heb ik vanacht om 01.00 uur gegeven en toen kwamen ze pas weer om 06.00 uur. Echt heerlijk! Heb gewoon 5 uur achter elkaar kunnen slapen. Na de fles van 06.00 uur heb ik ze weer in hun bedje gelegd en ben ik er zelf ook weer ingekropen. Ik werd pas om half 10 wakker en de kindjes kwamen om 10 uur. Helemaal relaxed dus. Ik heb ze net tegelijk gevoed en ze liggen nu voldaan in de box te genieten van het nijntjemobiel! Nijntje is zwaar favoriet bij de twins, echt leuk om te zien. Vanmiddag het plan om boodschappen te gaan doen met de kinderwagen. Hopelijk blijft het droog!

Chantal, heerlijk er even uit. Ik ben afgekopen zaterdag in mn eentje wezen shoppen. Het was best raar zonder kids maar ik heb er ook wel van genoten.

Daan, leef met je mee. Het is niet altijd makkelijk, gelukkig is het maar tijdelijk en gaat het weer over. Knap hóór dat je nog steeds borstvoeding geeft. Helemaal als je op verzoek voed, kan met voorstellen dat je je soms net een koe voelt! Eva en Finn huilen elkaar niet wakker. Als Eva heel hard huilt slaapt Finn gewoon door. En andersom ook. Ik sta er soms van te kijken dat ze niet wakker van elkaar worden.

Liefs, Jane

Geplaatst

Lieve allemaal,

na een rot bevalling en 2 rotdagen in hetziekenhuis begin ik nu een beetje op adem te komen. Heb me zo rot gevoeld na de bevalling.. Ziekenhuis heeft een aantal fouten gemaakt. Hierdoor is de borstvoeding niet op gang gekomen en zag Jonah zo geel dat hij bijna moest worden opgenomen. Gelukkig waren zijn bloedwaarden toch goed en konden we hem gewoon thuis houden! Jonah doet het nu goed!

Vind het ook heel moeilijk om mijn rust te pakken doe ik eigenlijk bijna niet...

Bij mij vloeien de traantjes ook nog wel eens en dan voel ik me schuldig want ik ben zo blij met mijn kleine man!

Vannacht heeft hij zijn hele ritme omgedraaid en kwam 2 keer.. Maar gelukkig als hij heeft gedronken valt jonah vrij snel weer in slaap.

De afgelopen week is hij rond etens tijd erg onrustig.. van 17.30 tot 20.30 wil niet slapen.. huilt als ik hem in de box of wieg leg..

Zou dat het huiluurtje zijn..

Liefs

Geplaatst

Popje, van harte gefeliciteerd met Jonah!

Laat die tranen maar vloeien hoor. Tranen van vermoeidheid en geluk.

Jane,

fijn he, een aantal uren kunnen slapen. Van 1 tot 6 is al een mooi begin.

Bij Saar en Mees zie je ook dat Saar het meeste temperament heeft en dus het hardst kan schreeuwen. Mees is meer relaxed, maar kan ook hard schreeuwen als hij honger heeft of moe is.

In de eerste maanden zagen we dat ze echt 'blokken' (tussen voedingen) hadden waarin meer gehuild werd. mn begin van de avond.

Hoe lang je de kleine/kleintjes laat huilen bepaal je zelf. Zij zullen het later echt niet herinneren dat ze een keer bij jou in bed of op schoot in slaap zijn gevallen. laat je niet gek maken.

Veel plezier met al het jonge geluk!

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Vandaag ligt Eva al de hele dag te huilen. Echt niet normaal meer. Ze krijst echt keihard en loopt helemaal rood aan. Als ze in haar bedje of in de box ligt, gaan haar armpjes en beentjes enorm tekeer. Ze staat helemaal strak en is niet te troosten. Ik word er gek van en zit er helemaal doorheen. Heb net gewandeld met de twins en dan is ze dus stil. Maar ik kan toch niet de hele dag gaan wandelen? Ze heeft geen honger want na de fles gaat ze gewoon door met huilen. Finn valt voldaan in slaap. Ik heb nu een afspraak gemaakt met een osteopaat en kan morgen al terecht. Hoop zo dat het helpt.

Liefs van een radeloze Jane

Geplaatst

Daan wat een moppie is Dion!!

Meiden wat een toestanden met de slechte slapertjes, ik hoop dat er snel een beetje dag/nacht ritme in komt, Justin slaapt nu eindelijk (sinds vorige week) door 's nachts en hier door heb ik overdag ook weer wat meer energie, ik hoop alleen dat hij straks na de ziekenhuisopname dit ritme wel weer oppakt.

Jane ik hoop zo voor je dat je verder komt bij de osteopaat, laat je nog even weten hoe het is gegaan?

Geplaatst

Hey meiden..

Nou, Dion heeft voor het eerst vanaf zijn laatste voeding om half 12 tot kwart over 5 doorgeslapen.

Maar ja, wel gelijk tot 7 uur wakker geweest hahaha

Vraagje... waar slaapt jullie kleintje overdag?

Dion valt bij mij in slaap zo rond half 1, maar zodra ik hem in bed leg is hij wakker en schreeuwt de hele boel bij elkaar.

Dan pak ik hem op en neem hem mee naar beneden, dan valt ie weer bij mij in slaap en dan herhaal ik het hele ritueel nog een keer.

Afijn, hij wil dus echt overdag niet slapen in zijn bed!!! In de box vindt ik af en toe geen probleem, maar wil niet dat het een gewoonte wordt..

Hoe pakken jullie dit aan?

Af en toe loop ik echt 7 x heen en weer met hem....

Pas bij zijn laatste voeding in de avond slaapt hij weer in zijn eigen bed...

xxxx

Geplaatst

Hallo Mama's alles goed met de mama's en de baby's? Hiero gaat het prima!

Yassine is een lieve en rustige baby, alleen een beetje hongerig haha..

Maatje ons kleintje slaapt heeeeeeeeeeel veeeel, na zijn voeding gaat die meteen weer slapen tot zijn volgende voeding.... soms ligt die even wakker in zijn bedje maar dan huilt hij niet..

Dames hoeveel cc en hoevaak eten jullie baby's?

Geplaatst

Hey Hallo!

Daar zijn we weer....

Vrijdag nog een leuk berichtje hier achter gelaten en vanaf 11 uur die ochtend was het feest.

Meneer ging huilen, schreeuwen, paniek zaaien...

Ik kreeg hem echt niet meer rustig of in slaap.

Hij heeft (echt waar!!) tot 11 uur s'avonds gehuild!

Over de gehele dag heeft hij denk ik 1 uurtje geslapen... was zoooo zielig!

En zaterdag was meneer weer helemaal tevreden, alleen maar geslapen, eventjes gisteravond om 11 uur gegeten en toen kwam ie pas om 04:45, gedronken, in slaap gevallen en toen weer om 9 uur..

Vandaag gaat ook wel redelijk, hij heeft alleen vrij vaak gedronken en om 18:00 uur heeft ie alles eruit gespuugd... hij was al onrustig na het drinken en maar draaien, en ja hoor een hele straal. Ook weer zoooooo zielig!

Even een half uurtje laten slapen, 5 minuten laten drinken en nu slaapt ie al een uurtje lekker op de bank.

Zo rond 10 uur laatste voeding, kruikje in zijn bedje en de nacht in....

Hoe gaat het met de rest van de nieuwe mama's???

Geplaatst

Nou meiden vandaag gaat voor ons het ''grote avontuur'' beginnen, vanmiddag om half twee mogen we ons melden op de kinderafdeling voor de opname van ons ventje, na een paar nare dromen vind ik het inmiddels doodeng maar met de wetenschap dat het moet gebeuren ben ik dan ook wel weer benieuwd naar de hele gang van zaken, een beetje dubbel dus. De tas is ingepakt op een paar kleine dingen na (toilletartikelen e.d.) dus we zijn er klaar voor. Als alles goed gaat (en daar gaan we vanuit) zijn we woensdag weer thuis, dat is gelukkig te overzien.

Duimen jullie nog even mee zodat alles vlekkeloos verloopt?

Liefs Dani.

Geplaatst

Dani succes, dat zal niet meevallen (ook al weet je dat het moet en waar je het voor doet) om zo'n klein mannetje naar de OK te laten gaan.

Hopen op goed resultaat!

Geplaatst

Dani, veel sterkte toegewenst voor jullie. We gaan ervan uit dat het helemaal goed gaat komen natuurlijk. Maar blijft moeilijk natuurlijk om je kleine man naar de OK te moeten brengen.

Ben erg benieuwd naar het resultaat en wat jullie erzelf van vinden natuurlijk. Sterkte!!!

Geplaatst

Lieve Dani,

Wij duimen zeker met je mee dat alles vlekkeloos verloopt, heel veel suc6!

en hoop snel goeie berichten van je te horen!!!

Geplaatst

Dani,

Hoe is het gegaan vandaag met Justin? En kon je de zenuwen een beetje in bedwang houden? Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat Justin zich ook goed voelt.

Met Finn gaat het heel erg goed. Afgelopen vrijdag hem laten wegen op het CB en hij was bijna 4 ons aangekomen. Dus bijna 4900 gram.

Ik heb ook gevraagd of ik meer eten mocht geven, want hij heeft zijn flesje heel snel leeg. Dit mocht van ze, dus hij krijgt nu 120 cc per keer.

Hij krijgt nu zes keer per dag zijn voeding. Rond elf uur geef ik zijn laatste voeding en hij komt dan om een uurtje of vier. Daarna gaat hij (gelukkig) weer gelijk slapen en komt hij om een uurtje of acht.

Het lange achter elkaar slapen zit er dus nog niet in, maar hij is zo onwijs lief en zoet. Het is echt een schatje. Hij heeft af en toe zijn drama uurtje, maar dat is snel weer over.

@ Daan, overdag wil Finn ook niet in zijn bedje slapen. Hij valt lekker in slaap in de box en dan wil ik hem in z'n bedje leggen en dan slaapt hij nog maar tien minuten en dan gaat hij ook huilen. Dan ben ik dus wel met hem in de weer......

@ Jane, wat onwijs vervelend dat Eva zo veel moet huilen. Wel blij dat Finn er gelukkig doorheen slaapt. Succes ermee!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik meld me ook weer een keer ;-). Morgen is Thijmen al weer 3 weken oud. Ik kan me al bijna niet meer voorstellen hoe dik mijn buik was en dat ik 3 weekjes geleden dus nog gewoon zwanger was. Het lijkt wel een ander leven ;-)

Hier gaat het op zich goed. Thijmen is echt een heel relaxed en tevreden mannetje. Huilt weinig, heeft alleen zo'n 2 uur na de voeding last van krampjes. Zo zielig, maar weinig aan te doen. Hij is momenteel alleen heeeeel erg verkouden, echt te zielig... Hij groeit goed. Weet niet precies hoeveel hij nu weegt, maar hij krijgt al een beetje een bollere toet en ook op zijn bovenbeentjes komen er allemaal plooien bij. Ik ga er dus maar vanuit dat het met de voeding wel snor zit. Thijmen komt zo iedere 3,5 tot 4,5 uur, dus dat is wel prima te doen. En 's nachts slaapt hij ook weer vrij snel (denk ik, ik slaap in ieder geval gelijk weer en Thijmen maakt dan in ieder geval geen geluid). Een tip als de kleine je mimieken nadoet: na de voeding het licht nog even laten branden en zelf een paar keer je ogen langzaam dicht doen en even dicht houden. Hij gaat dat dan nadoen en valt dan makkelijk in slaap. Bij onrustige baby's schijnt het ook nog wel te helpen om een hand op het hoofdje te houden, is een beetje baarmoeder-simmulatie aangezien de baby de laatste periode in de baarmoeder altijd met zijn hoofdje ergens tegenaan gelegen heeft. Wat mijn kraamhulp van Jasmijn ook zei: huilen is de enige manier waarop hele kleintjes energie kwijt kunnen. Soms huilen ze dus ondanks dat er echt helemaal niets is/kan zijn (eten, schone luier, knuffelen). Pak de kleine dan lekker vast en probeer zelf zo ontspannen mogelijk te zijn, omdat ze je spanning overnemen. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

Jasmijn begint ook een beetje te wennen aan de nieuwe situatie. Ze is gelukkig een stuk minder hangerig en op zoek naar - positieve of negatieve - aandacht. Alleen het 's avonds gaan slapen is nog een klein drama, ze komt er gemiddeld zo'n 3 keer uit. Zucht. Maar ja, ze komt dan wel lekker tegen me aanzitten op de bank, en dat is dan wel weer lief...

Ik vond afgelopen week wel heel pittig. Gelukkig krabbelt Patrick weer iets op, maar een bijdrage leveren of helpen door hem is er absoluut nog niet bij. Ik doe dus eigenlijk alles alsof ik alleen ben. Op advies van de huisarts beginnen we vanaf morgen met een paar uur thuiszorg per week. Dat ontlast mij dan even qua huishouden, want dat gebeurt echt heel minimaal momenteel. En dat terwijl we door de chemo momenteel wel iedere dag de badkamer vrij uitgebreid moeten schoonmaken. Hoewel ik niet heel erg sta te springen op weer een vreemde in huis (en de onrust die daarbij hoort), ben ik wel heel blij met de extra handjes... Bovendien kan ik dan vast wennen aan het moeten accepteren van hulp.

Nou las ik nog een vraag over de Mexicaanse griep. Jasmijn en ik hebben de prik gehaald (au! heb ook last gehad van mijn arm en Jasmijn is echt een paar dagen heel hangerig geweest). Moest op aanraden van de artsen zsm aangezien Patrick ivm de chemo helemaal geen weerstand heeft en dus meer dan gevoelig is voor virussen en ziekten. De prik van Jasmijn is inmiddels een week geleden, maar ze heeft het er nog over. Ben dus benieuwd wat voor een theater dat gaat opleveren voor prink nr. 2...

@ Dani, hoe is het vandaag gegaan??? Hoe lang moet Justin in het zh blijven? Trek jij het allemaal wel een beetje?? Heel veel sterkte en een hele dikke digitale knuffel.

Ik ga zo lekker tukken. Tot snel!

Michelle

Geplaatst

Hallo Mama's

Alles goed?? Hiero gaat het prima...

@ michelle heb je tip opgevolgd en deed me ogen dicht zo dat de kleine in slaap zou vallen, hij keek me aan alsof ik gek was, ik kwam niet meer bij van het lache hahha...

Hij is vandaag op controle geweesy in het zh, hij doet het mega goed.. bij geboorte woog hij 2430 en inmiddels weegt die 4300 en is hij 52 cm, hij maakt nu een grote groei sprong ze waren erg tevreden in het ziekenhuis, we hoeven ook niet meer terug te komen en in het vervolg loopt alles nu via het CB, over 2 weekjes moeten we er heen en krijgt hij zijn eerste prikje....

Hij heeft de afgelopen dagen we erg last van krampjes.... zo triest helaas is er niet veel aan te doen, we masseren zijn buikje en geven hem infacol is speciaal voor baby's met vastzittend lucht en krampjes....

Hoe is het verder met de rest van de mama's? en de nieuwe mama's?

welkom Lucky en tamara( als het goed is van het weekend, wens je veel suc6 meid)

Geplaatst

Hi Mama's,

Hier alles goed. Het enige is dat Finn de laatste dagen absoluut niet wilt gaan slapen 's nachts. Om een uurtje of half twaalf geef ik zijn laatste fles en dan wil ik hem in bed stoppen, maar hij wilt gewoon niet slapen. Vannacht heb ik tot half drie met hem gezeten. Ik was op een gegeven moment zo moe, dat ik hem met een speciale kussen in ons bed heb gelegd en toen heeft hij geslapen tot zes uur. Na zijn voeding weer in z'n eigen bedje en dat ging goed. Toen heeft hij geslapen tot half 10.

Het trucje met de ogen dichtdoen werkt bij Finn ook niet. Hij blijft gewoon klaarwakker.

Af en toe vind ik het gewoon knap van hem. Hij is pas 1 maand en nu gewoon al een eigen willetje!!

Vanochtend kreeg ik alweer een grote glimlach van hem en dan ben ik alweer (bijna) vergeten dat hij z'n mama zo lang wakker hield vannacht!!

Morgen ga ik met Finn even naar mijn werk toe. Even natuurlijk onze trots tonen.

Er zijn al een hoop collega's langsgeweest, maar even op kantoor beschuit met muisjes trakteren.

@ Mijnbaby, wat lekker dat de kleine jongen zo goed groeit. Wij hebben Finn thuis zelf opgemeten en is nu al +/- 58 cm. Dus al 2 cm groter en ik merk echt dat hij al rond de 5 kilo zit, want hij gaat echt al zwaar worden.

@ Michelle, wat fijn dat Thijmen zo'n relaxte jongen is. Jullie hebben het toch al zwaar en dan is het wel fijn dat jullie mannetje het zo lekker doet. Een zorg minder!!

Trudy en Tamara, welkom hier bij de nieuwe mama's!!

Ik vind het wel onwijs grappig dat er bijna alleen maar jongens geboren zijn in deze periode.

Alleen Jane die naast Finn ook Eva heeft gekregen en natuurlijk Marjo met haar twee meiden...........verder alleen maar jongens!!

Geplaatst

Hier even een update van Eva & Finn. Er is een hoop gebeurd. Zoals jullie weten huilt Eva enorm veel, of ik moet zegggen huilde enorm veel. Ik ben met Eva naar een osteopaat gegaan. Deze heeft geconstateerd dat ze last heeft van haar nekwervels. Eva en Finn moesten natuurlijk de ruimte in mn buik delen en dat was best krapjes voor de beide kleintjes. Eva had dus gewoon pijn en daarom moest ze zoveel huilen. Ik ben nu 2 keer bij de osteopaat geweest en ik heb nu al een blij meisje. Zo is ze ervan opgeknapt. Over 2 weken heb ik weer een afspraak.

Zowel Eva als Finn hebben beide een voorkeurshouding ontwikkelt. Ik ga nu met de twins naar kinderfysio. Ik doe elke dag oefeningen met de kleintjes om de nietvoorkeurskant te stimuleren. Ook dit gaat heel goed. Ze zijn gelukkig nog heel klein dus er kan nog veel gecorrigeerd worden, gelukkig. Als we hier nu niets aan doen bestaat de kans dat Eva en Finn een helmpje moeten gaan dragen en dat willen we natuurlijk liever niet. Kortom, ik ben er heel druk mee.

Verder gaat het heel goed met de kleintjes. Ze eten goed en slapen ook goed. Eva en Finn hebben vrijdagnacht doorgeslapen van 01.00 tot 07.00 uur. Zo fijn. Het slaapgebrek begint ons wel een beetje op te breken. En natuurlijk het vele huilen van Eva was heel zwaar. En als Eva dan stil was dan begon Finn te huilen. Dat vindt ik wel lastig. Helaas was het doorslapen een incident want vannacht was het bij ons ook feest. Ben ook de hele nacht wakker geweest.

Chantal, als ik Eva of Finn in bed neem dan leg ik ze op het aankleedkussen in bed. Dan liggen ze wat beter. Dit bevalt heel goed.

Morgen heb ik een afspraak met de gyn, nacontrole. Manlief heeft een middagje vrij zodat hij thuis is bij de kleintjes. Ik heb nl een middagafspraak en ik vrees dat dat wel eens lang kan gaan duren. En donderdag heb ik een afspraak met de kinderarts. Ben heel benieuwd hoe de gewichtjes zijn van de twins.

Hoe gaat het met de rest van de mama's?

Liefs, Jane

Geplaatst

Heb zo af en toe een beetje bijgehouden hoe het met jullie gaat!

Leuk hè, moeder zijn??!!

Ik vind het heerlijk!

Onze meiden zijn woensdag alweer 12 weken! Ongelooflijk hoe snel het gaat!

Ze doen het echt super! Ze groeien hard...dragen nu al maatje 56. Ik denk dat ze ruim 7 pond wegen (wo naar CB, dan weet ik het zeker).

Ze zitten allebei op 6 voedingen. Ik ben gestopt met de borstvoeding, dus krijgen ze 6x 115ml flesvoeding en ze vinden het heerlijk, hahaha. Ze zouden nog wel meer lusten! Tja...dorstige typejes!

Overdag slapen ze nog heel veel! Na de voeding vallen ze vaak in slaap. In de middag liggen ze lekker in de box wat te spelen; echt grappig dat ze liggen te spartelen en geluidjes te maken. Heerlijk!

's Avonds hebben ze allebei (tegelijk gelukkig) 'last' van een huiluurtje (lees; wij hebben 'last', omdat je niet zo goed weet wat je moet doen, maar gelukkig lees ik hier en daar dat jullie daar ook 'last' van hebben).

Na de laatste voeding van 11 uur slapen ze tot een uur of 5 en dan weer tot een uur of 9. Dat is dus helemaal prima. Tussendoor laten ze zich nooit horen, dus dat is wel fijn!

Verder herken ik jouw verhaal over het lopen achter de duo-wagen. Je bent echt een bezienswaardigheid. Snel effe boodschappen doen, zit er echt niet meer in.

Maar ach...het is ook wel erg leuk hoe de mensen op die twee dotjes reageren. Dan voel je je idd zo trots als een pauw.

Leuk om zo elkaars verhalen en adviezen weer te lezen. Ik zal weer eens vaker inloggen!

Geplaatst

Krullie wat leuk om weer eens even wat over jouw meiden te lezen.

Jane wat fijn dat het met Eva zo'n stuk beter gaat

Michelle heerlijk zo'n tevreden mannetje erbij.

Chantal het doorslapen en op tijd slapen komt vanzelf hoor, zo ineens hebben ze het door (gelukkig :D )

Wat gaat de tijd toch snel ineens weer met zo'n kleintje om je heen, Justin is gewoon alweer bijna 4 maanden en ook hier zijn er al een aantal ruim een maand gepasseerd. Ik heb in het topic mooi nog even wat nieuwe foto's geplaatst, dus als jullie leuk vinden...

Liefs Dani.

Geplaatst

Hallo dames,

Hoe is het ermee? Hier gaat het prima..Ons kleine mannetje wordt al zo snel groot, hij heeft zijn groeiachterstand dubbel en dwars ingehaald hij woog bij geboorte 2430 en weegt nu bijna al weer 5 kilo... het is een super lief en tevreden ventje... we zijn helemaal dol op hem, en al zijn tante's en oom en opa en oma ook..

Hij heeft alleen last van harde ontlasting, zo triest... nu al 2 dagen, we geven hem extra water in zijn flesje en elke dag een thee leppel met sinasappel sap, ( vind die heerlijk smak smak hahha) schijnt goed te zijn... hoop dat die er snel weer vanaf is.... aanstaande vrijdag gaan we naar het CB en krijgt hij daar ook zijn eerste prik...

Hoe is het met de nieuwe mama's Tammy en lucky? en hoe is het met de rest van de mama's.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden